Hakutoimitoa käyttämällä löysinkin jo ohjeet kaasuläpän ja ILMIn puhdistamiseen, mutta käsi kun olen, en ole aivan varma missä ko. rensselit sijaitsevat. Voisiko joku ystävällinen vilkaista albumiani ja kertoa osuinko oikeaan??
Albumissa myös kuva Tampereella bongatusta lintulautaviritelmästä. Oli niin eksoottinen, että oli pakko napata kuva, kun pysähdyin valoihin vehkeen perään..
Tuo ilmi teksti näyttää ihan oikein ilmin anturiin. kaasuläppä on putkessa pidemmällä, eli kun purat kaikki muoviputket pois, niin kaasuläppä näkyy. Nuo ilmaputken klemmarit ovat aika kertakäyttöisiä, eli tosi vaikea laittaa takaisin kiinni. Itse vaihdoin uudet aris-klemmarit.
Edit: Empä lähde tuota hondaa kommentoimaan. On se senverran hieno.
Kaasuläppä löytyy kun seuraat kaasuvaijeria - se on siinä moottorille menevän imuputken päällä majailevan elektroniikkapaketin alla. Klemmarit ovat tosiaan vähän hankalia, itse sain pienemmät huohotinletkujen letkuliittimet kärkipihdeillä takaisin kasaan mutta isoja en ole koettanut murjoa. Kannattaa ainakin varautua niiden uusimiseen.
Reippaasti aioin ottaa ILMIn irti ja puhdistaa, mutta mutta. JTS imuputkessa ei olekkaan sellaista knööliä ilmille johtoineen kuin muissa kuvissa olen nähnyt.
Eli... missä ihmeessä tässä kuvassa on ILMI? (kuvattu kuskin puolelta)
V6 kirjoitti:ei näy tuossa kuvassa, se pitäisi löytyä heti ilmanputsarikotelon yläpuolelta
Kiitos, sieltä löytyi. On ollut ennenkin irti vaihdetuista klemmareista päätellen. Otin pelkän putken irti, enkä lähtenyt taiteilemaan liittimen erikoisruuveja auki. Ilmihän on aika hyvin näkyvissä kunhan putken irrottaa. Puhaltelin paineilmalla kun ei sopivaa spray liuotinta löytynyt.
Ihan niin kuin olisi auttanut! Aamu sen vasta näyttää kun kone on kunnolla kylmä, mutta tuntui kuin kone vastaisi kaasuun paremmin myös osakaasulla. Lisäksi pedaalin pohjaan tallaaminen tuo lisää vääntöä. Ihan niin kuin olisi hieman helpottanut...