166 air bagin merkkivalon maadoitus
Valvoja: Moderators
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
166 air bagin merkkivalon maadoitus
Onko kellään kokemusta mikä aiheuttaa 166ssa koodin 1A13=air bagin merkkivalon maadoitus. Kyseessä -00 mallin 3.0 v6. Mulla tuli aiemmassa 166ssa samaa koodia satunnaisesti ja siihen ei lopulta löytynyt ratkaisua. Silloin vaihdoin uuden ohjainlaitteen,tein lisämaadoituksen maapisteeseen mikä on "kardaanitunnelin" oik.puolella johon kytkentäkaavion mukaan merkkivalo maadoittuu. Voisiko vika olla mittaristossa? Vikakoodi tulee vain silloin kun kääntää virrat päälle ja järjestelmä testaan itsensä. Ei ikinä ajon aikana. Tässä kyseisessä yksilössä tuntui koodi tulevan joka toinen kerta kun virtoja renkkas on/off. Leima tietenkin tulossa pian,joten olis hyvä saada kuntoon siiheks (ja muutenkin).
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.
Re: 166 air bagin merkkivalon maadoitus
On kokemusta. Epäiltyjen listalle ensimmäiseksi mittariston liittimen huono kontakti.
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Re: 166 air bagin merkkivalon maadoitus
Kiitokset vihjeestä. Täytyypä kokeilla kiristää pinnejä/varmistaa että liittimen lukitus on lukittunut. Mittariston polttimoita on muistaakseni tähän yksilöön vaihdettu muutamaankin kertaan,joten kaikki on mahdollista.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.
Re: 166 air bagin merkkivalon maadoitus
Valo mittarissa on ledi, jota et varmaan ole vaihtanut?
Valo syttyy jos varoitusvalossa on vika tai sille tulee alle 10V nousujännite. Valo sammuu automaattisesti kun jännite nousee riittävän korkeaksi (yli 10V) 4s ajaksi. Taitaa olla ainut vika tässä järjestelmässä jossa valo sammuu ilman testeriä.
Valo syttyy jos varoitusvalossa on vika tai sille tulee alle 10V nousujännite. Valo sammuu automaattisesti kun jännite nousee riittävän korkeaksi (yli 10V) 4s ajaksi. Taitaa olla ainut vika tässä järjestelmässä jossa valo sammuu ilman testeriä.
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Re: 166 air bagin merkkivalon maadoitus
Kiitoksia tietäjille! Teidän kahden kommentteja oikeastaan odotinkin/toivoin. Tänään oli kyseinen ongelma käsittelyssä. Purin mittariston tieltä pois ja kiristelin ko merkkivaloon vaikuttavat pinnit,niin johtoon päin kuin sitten sitä pinnin sisällä olevaa väkästä. Ei merkittävää silmin havaittavaa vikaa,mutta ainakin pinnin "puristus" johtoon ei ollu 100%nen. Pinnit paikalleen,valo palaa edelleen. Vikakoodin nollaus ja TOIMII! Kymmenisen kertaa renkattiin virtoja päälle/pois kun samalla tutkittiin mm ilmastoinnin toimimattomuutta ja eipä jääny enää bagin valo palaan. Toivottavasti on pysyvä korjaus. Kylmästöintikin saatiin kuntoon. Edellinen asentaja oli jättänyt kompuran vaihdon yhteydessä magneettikytkimen johdot roikkuun miten sattuu ja kuorihan sieltä oli jo puhki sekä sulake palanut niin,että välillä toimi ja välillä ei (ainakin omistajan mukaan).
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.