Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Selvisihän se, täyttö venttiilin sielu vuoti. Nyt jäähtyy taas.
-
- Viestit: 108
- Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
- Car(s): Alfa Romeo 156 V6
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tälläinen kysymys 156 V6:n käynnistyvyydestä....Eli....Tilanne on seuraava....Olen laittanut sen ns"siruavaimen" kiinni käynnistyksen eston antenniin, ja nämä sitten yhdessä pakettina rattiakselin suojamuovien sisään.....Ja autossa on nyt siis käytössä ihan tavallinen metallinen avain, jossa ei siis ole mitään "sirua" itsessään ........Auto on toiminut useamman kuukauden ilman mitään ongelmaa, mutta nyt viikon sisään on tehnyt 2-kertaa sillai, että, kun avaimesta kääntää, niin starttaa hyvin, mutta ei edes lupaa, mutta......Kun tämän ns: perinteisen ilman "sirua" olevan avaimen ottaa virtalukosta pois, ja laittaa uudelleen virtalukkoon, niin auto lähtee käyntiin......Itse en usko, että ajonesto nyt temppuilisi......Voisiko vika löytyä siitä ajoneston antennista, tai sen liittimestä?
Auto on -99 mallinen 2.5 V6 Sedan....
Auto on -99 mallinen 2.5 V6 Sedan....
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jääkö code-valo palamaan silloin, kun ei käynnisty? Jos valo sammuu, niin tunnistaa avaimen ja syy on jossain muualla, kuin ajonestossa tai antennissa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
No nyt on mankanvaihto! sony olisimenossa paikoilleen mut autossa Bose hifihifi juttu ja mankan perseestä puuttuu se kolmas liitin mistä bose saa virtansa.Onko jollain neuvoa miten kytketään?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jos Sonystä löytyy vahvistimen herätteen lähtö, niin siihen. Sähköisen antennin "heräte" löytynee vielä nykyäänkin(?), sekin ajaa asian.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Radio pelittää! ja sitten mistä v.tusta on kiinni se koelaudan keskellä päällä oleva tuuletinkanava/näytön laatikko?
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Osa radioista osaa muuten vetää antennin alas jos medialähde on joku muu kuin radio eikä RDS ole päällä, ei ole hyvä heräte vahvistimelle se.Jarsan kirjoitti:Sähköisen antennin "heräte" löytynee vielä nykyäänkin(?), sekin ajaa asian.
Ai että mistäkö tiedän....
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Boxin taka-, tai siis kulkusuunnassa ihan etureunassa kaksi ruuvia. Jos muisti ei petä pahasti, niin sen jälkeen kiinni pitää vain näytön piuha. Siihen liittimeen pääsee käsiksi hanskalokeron takaa vahvalla näppituntumalla, koska näköyhteys erittäin heikko.Toomppa kirjoitti:Radio pelittää! ja sitten mistä v.tusta on kiinni se koelaudan keskellä päällä oleva tuuletinkanava/näytön laatikko?
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Miski alkaa nykii moottori kun vedossa kierrätää yli 5500rpm? tilanne kaasupohjassa.
- Rölli ja metsänhenki
- Viestit: 385
- Liittynyt: 31 Heinä 2003, 17:35
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Terve
kertokaas mikä tuo neliönmuotoinen osa taustapeilissä on?
hannu
kertokaas mikä tuo neliönmuotoinen osa taustapeilissä on?
hannu
- Liitteet
-
- peili.jpeg
- (6.7 KiB) Tiedosto ladattu 5340 kertaa
Kautta likaisten varpaitteni!
- Turre
- Viestit: 274
- Liittynyt: 29 Kesä 2009, 23:37
- Car(s): 156 2.0 JTS -03
156 SW 2.0 JTS -02
Kia Rio 1.2ISG LX -16
Ex:Mitsubishi Outlander 2.0 -07
Ex: 156 SW 1.8 TS -02 - Paikkakunta: Salo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ Omissa autoissa ei ole, mutta käsittääkseni tuo on sadetunnistin.
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.
- Rölli ja metsänhenki
- Viestit: 385
- Liittynyt: 31 Heinä 2003, 17:35
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
ei ole, se on tuossa varsinaisessa peilinjalassa
Kautta likaisten varpaitteni!
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tässä kohtaa huudetaan yleensä ILMI, siis ilmamäärämittari. Hyvällä tuurilla voi riittää pelkkä putsaus. Tilalle kannattaa laittaa vain Boschia, muiden merkkien kanssa toimivuus niin ja näin tuurissaan.Toomppa kirjoitti:Miski alkaa nykii moottori kun vedossa kierrätää yli 5500rpm? tilanne kaasupohjassa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ok kerron huomenna mitä tapahtu kun vaihtaa ilmamäärämittarin.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kuinkakohan tympeä homma on ottaa imusarja jtässästä irti ja vaihtaa tiiviste. Oliko suuttimien kisko samojen pulttien takana, kuin imusarja? Smerkele, pitäisi tehdä remonttia useammin, nyt ei enää muista, eikä osaa Siis pieni öljyvuoto ollu jo tovin sieltä jostain. Epäilin ajotuksen muuntimen solenoidia, mutta ei se pieni pintanihkeys riitä alhaalla olevaan märkyyteen. Jos se vuotaa sieltä öljykanavasta ulos, niin sitten se voi vuotaa myös imukanavaan.
"puhun niin totta kuin osaan"
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kauheeta nillitystä, mutta kun kyseessä on kuumalanka-anturi niin se on ilmamassamittari, mittaa siis kilogrammoja. Sellainen läppävehje on ilmamäärämittari, se siis mittaa litroja (ja tulos pitää aina korjauskertoa lämpötilan perusteella, jotta saa massan, joka on se merkitsevä suure).Alfissimo kirjoitti:Tässä kohtaa huudetaan yleensä ILMI, siis ilmamäärämittari.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Rölli ja metsänhenki
- Viestit: 385
- Liittynyt: 31 Heinä 2003, 17:35
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
ja lisää tietoa tarvittaisiin. Mika vika kun airbag-systeemi antaa error koodia passenser squit circuit, value too high, error counter code 136
hannu
hannu
Kautta likaisten varpaitteni!
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Moro
Onko muilla kokemuksia luigisähköstä 156:n ajovaloissa
Nyt kartturin puolen umpiossa lähivalopolttimo saa välillä huonosti sähköä
polttimoon asti ... kiiluu himmeänä . No kunnon napautus nyrkillä umpioon saa
kontaktin taas kuntoon ( a la Onslow Pokka pitää sarjassa ).
Kävin liittimet polttimoon puhdistaen läpi, mutta sama jatkuu.
Eli huono maa syynä ?
Missähän 156:n lähivalon maa lienee...? Eperia tai elearnia en ole vielä avannut...
Onko muilla kokemuksia luigisähköstä 156:n ajovaloissa
Nyt kartturin puolen umpiossa lähivalopolttimo saa välillä huonosti sähköä
polttimoon asti ... kiiluu himmeänä . No kunnon napautus nyrkillä umpioon saa
kontaktin taas kuntoon ( a la Onslow Pokka pitää sarjassa ).
Kävin liittimet polttimoon puhdistaen läpi, mutta sama jatkuu.
Eli huono maa syynä ?
Missähän 156:n lähivalon maa lienee...? Eperia tai elearnia en ole vielä avannut...
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^no niin Onslow-tapa ja huono maa --> H7 oli entinen kolmessa viikossa.
Ei kellään ole noista lähivalon johdotuksista kuvaa tyrkylle ?
Ei kellään ole noista lähivalon johdotuksista kuvaa tyrkylle ?
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Muistaakseni pelkääjän puolella menee syylarin viereen yksi maa. Taisi alakautta päästä käsiksi, kun kaivaa sisälokarin oikealta puolelta irti. Seitsemän vuotta sitten sellaisen fiksasin....
- Turre
- Viestit: 274
- Liittynyt: 29 Kesä 2009, 23:37
- Car(s): 156 2.0 JTS -03
156 SW 2.0 JTS -02
Kia Rio 1.2ISG LX -16
Ex:Mitsubishi Outlander 2.0 -07
Ex: 156 SW 1.8 TS -02 - Paikkakunta: Salo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuosta? http://4cardata.info/elearn/116/2/20000 ... 65/3233785Jiitee kirjoitti:^no niin Onslow-tapa ja huono maa --> H7 oli entinen kolmessa viikossa.
Ei kellään ole noista lähivalon johdotuksista kuvaa tyrkylle ?
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
C11 maajohto, kiitos paljon. Täytyy jäljittää tuo johto.Turre kirjoitti:Tuosta? http://4cardata.info/elearn/116/2/20000 ... 65/3233785Jiitee kirjoitti:^no niin Onslow-tapa ja huono maa --> H7 oli entinen kolmessa viikossa.
Ei kellään ole noista lähivalon johdotuksista kuvaa tyrkylle ?
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Sehän on "helppo" tutkia että onko heikko liitos maan vai tulevan sähkön puolella, kun mittaa polttimon navoilta (polttimon palaessa) jännitteet akun plussanapaa ja maita vasten. Helppo lainausmerkeissä siksi, että mittaria on vittumainen vengota sinne kiinni kun se halogeeni pörnöttää lämpöä näpeille. Tarttee käyttää apulankoja.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
p0443 tulee takaisin mut miksi? Se venttiili vaihdettu sä hköt kulkee letkut yms ihmetelty ja katseltu.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Miten sähköjen kulkeminen on todennettu?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
5w polttimo piuhoihin kiinni ja ajelemaan ja lamppu on kapiinissa sekä yleismittari että näki mitä tulee ja mistä karvasta.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Moi, mistähän kannattaa kysellä peltiosia Alfaan? 156/2005/SW kyseessä tarvis helmat ja helmat alapäät kaariin
Oon tsekannu Autodoc ja Nimark mut eivät toimita peltiosia, ilmeisesti on paljon ongelmia osien ehjänä perille saannissa, en tiedä?
Jos jollain ois heittää jotain vinkkiä pääsis peltihommissa aikas palio helpommalla.
Oon tsekannu Autodoc ja Nimark mut eivät toimita peltiosia, ilmeisesti on paljon ongelmia osien ehjänä perille saannissa, en tiedä?
Jos jollain ois heittää jotain vinkkiä pääsis peltihommissa aikas palio helpommalla.
- Kun mikään ei riitä => CH3NO2
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
https://spareto.fi/t/vehicles/alfa-rome ... ynnyspeltiATP kirjoitti:Moi, mistähän kannattaa kysellä peltiosia Alfaan? 156/2005/SW kyseessä tarvis helmat ja helmat alapäät kaariin
Oon tsekannu Autodoc ja Nimark mut eivät toimita peltiosia, ilmeisesti on paljon ongelmia osien ehjänä perille saannissa, en tiedä?
Jos jollain ois heittää jotain vinkkiä pääsis peltihommissa aikas palio helpommalla.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
EVAP:in toimintaahan tarkkaillaan järjestelmästä riippuen monellakin anturilla (lambda, ilmamassa, imusarjapaine). En muista 156:n diagnostiikkaa ulkoa miten paljon koodeja ylipäätään käytössä jne.Toomppa kirjoitti:p0443 tulee takaisin mut miksi? Se venttiili vaihdettu sä hköt kulkee letkut yms ihmetelty ja katseltu.
Hiilisäiliö ehjä, säiliö ui bensassa, letkut tukossa, tankin korkki kiinni ja ehjä?
Huurun tunnistin ilmastoinnin automatiikkaa varten.Rölli ja metsänhenki kirjoitti:kertokaas mikä tuo neliönmuotoinen osa taustapeilissä on?
Hyvä pointti. Ei ole osunut vielä omalle kohdalle tuollaista, mutta käy järkeen.Polforea kirjoitti:Osa radioista osaa muuten vetää antennin alas jos medialähde on joku muu kuin radio eikä RDS ole päällä, ei ole hyvä heräte vahvistimelle se.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tänksalfa 156 v6 kirjoitti:https://spareto.fi/t/vehicles/alfa-rome ... ynnyspeltiATP kirjoitti:Moi, mistähän kannattaa kysellä peltiosia Alfaan? 156/2005/SW kyseessä tarvis helmat ja helmat alapäät kaariin
Oon tsekannu Autodoc ja Nimark mut eivät toimita peltiosia, ilmeisesti on paljon ongelmia osien ehjänä perille saannissa, en tiedä?
Jos jollain ois heittää jotain vinkkiä pääsis peltihommissa aikas palio helpommalla.
- Kun mikään ei riitä => CH3NO2
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
mistä löydän jts kytkentäkaavio?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Täällä kysellyt vikakoodeista,tehottomuudesta,nykiminen korkeilla kierroksiolla ym tänään avasin jakopään ja siellä on käynyt joku kova hihnan välissä.Hihnassa reikä ja imunikka kaksihammasta pielessä ja pakonokka hampaan pielessä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Bose Hi-Fi mykistyi. Unohtui cd levy sisään ja otin akun kaapelin irti ja siitä ilmeisesti pahoitti mielensä. Ei kysy suojakoodia ainostaan virtakytkimen valo palaa. Poistin cd:n mutta ei herää edelleenkään. Sulakkeet kojetaulusta ok. Kellään vastaavaa kokemusta ja kuinka siitö selviää?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
p0443 on pois rintapellissä kaksi isoa liitinta ja toisesta oli yksi vastapinni paennut.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Itse itselleni vastaten: liikaa hommia, eikä enää vuodakaan.palkus kirjoitti:Kuinkakohan tympeä homma on ottaa imusarja jtässästä irti ja vaihtaa tiiviste. Oliko suuttimien kisko samojen pulttien takana, kuin imusarja? Smerkele, pitäisi tehdä remonttia useammin, nyt ei enää muista, eikä osaa Siis pieni öljyvuoto ollu jo tovin sieltä jostain. Epäilin ajotuksen muuntimen solenoidia, mutta ei se pieni pintanihkeys riitä alhaalla olevaan märkyyteen. Jos se vuotaa sieltä öljykanavasta ulos, niin sitten se voi vuotaa myös imukanavaan.
"puhun niin totta kuin osaan"
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Itselleni vastaten Bose Blaukkarista oli elko laskenut mehut alleen ja hapottanut myös hieman folioita. Korjaamalla vielä sai pelittämään
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
onlenko ymmärtänyt oikein että jts karstottaa imukanavat tukkoon?
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kyllä. Kuten myös muun merkkiset suorasuihkut.Toomppa kirjoitti:onlenko ymmärtänyt oikein että jts karstottaa imukanavat tukkoon?
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ok. onko paha homma ottaa imusarja pois? ja millä putsata imukanavat?
Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Omassa oli ajettu 168000 noin suurinpiirtein ja imusarja oli lähes puhdas. Ja ei ole aiemmin tainnut olla auki.Toomppa kirjoitti:onlenko ymmärtänyt oikein että jts karstottaa imukanavat tukkoon?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
mulla on ajettu 230000km ja häiritsee kun veto alkaa loppuu 5000rpm jälkeen. Mietin kyllä mikä imusarjan tukkii kun mitään egr ym ei ole tuossa moottorissa. auto on 2002 2.0 16v jts.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
On siinä EGR ja sehän ne tukkii. 2.0JTS:n EGR on ns. sisäinen toteutus, eli tehdään imunokkaa pyörittelemällä.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nyt en ymmärrä! onko jossain jotain tarkentavaa selitystä/videota ym?Polforea kirjoitti:On siinä EGR ja sehän ne tukkii. 2.0JTS:n EGR on ns. sisäinen toteutus, eli tehdään imunokkaa pyörittelemällä.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Käytännössä se kääntää imunokan ajoituksen niin, että pakotahdilla raotellaan sitäkin niin että saadaan pakokaasua takaisinpäin.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kannattaa tutustua forten litkuun jota tuupataan imusarjaan.
Sillä tuo meidän JTS palasi elävien kirjoihin.
Jossain vahassa kirjoituskessa(ni) se on paremmin selitettykin miten se toimi.
Sillä tuo meidän JTS palasi elävien kirjoihin.
Jossain vahassa kirjoituskessa(ni) se on paremmin selitettykin miten se toimi.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mitä jakohihnaa kokemuksien perusteella suosittelisitte AR 156 JTS:n? Conti, Gates, Dayco,....?
Toinen juttu, mikä ei vielä auennut. Auto herjaa VDC System Failure, oranssi kolmio syttyy kojelautaan? Mututuntuma, kun kääntää
lähtiessä vasenpaan, syttyy valo herkemmin. Eilen lähtiessä, valo ei heti syttynyt, noin satametriä ajettua alkoi luistonesto "nykiä" ja
oranssi kolmio syttyi.
Toinen juttu, mikä ei vielä auennut. Auto herjaa VDC System Failure, oranssi kolmio syttyy kojelautaan? Mututuntuma, kun kääntää
lähtiessä vasenpaan, syttyy valo herkemmin. Eilen lähtiessä, valo ei heti syttynyt, noin satametriä ajettua alkoi luistonesto "nykiä" ja
oranssi kolmio syttyi.
-
- Viestit: 108
- Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
- Car(s): Alfa Romeo 156 V6
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Keskuslukosta kysymystä....Auto on nyt tehnyt ainakin 2 kertaa sillai, että keskuslukko renkuttaa edestakaisin ovia lukkoon, ja auki ....Mutta sitten rauhoittuu.....Mikähän tälläistä aiheuttaa?...Tämä siis tapahtuu, kun on menty autoon, ja lähdetty liikkeelle......Sitä en tiedä, että onko itsekseen esim yöllä tehnyt tuota......Yhden kerran oli ovet menneet yön aikana itsekseen lukkoon
Kyseessä sedan mallinen -99 Alfa Romeo 2,5 V6.
Kyseessä sedan mallinen -99 Alfa Romeo 2,5 V6.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Gates ja Dayco hihnoja ollu. Ei ongelmia.arkka kirjoitti:Mitä jakohihnaa kokemuksien perusteella suosittelisitte AR 156 JTS:n? Conti, Gates, Dayco,....?
Toinen juttu, mikä ei vielä auennut. Auto herjaa VDC System Failure, oranssi kolmio syttyy kojelautaan? Mututuntuma, kun kääntää
lähtiessä vasenpaan, syttyy valo herkemmin. Eilen lähtiessä, valo ei heti syttynyt, noin satametriä ajettua alkoi luistonesto "nykiä" ja
oranssi kolmio syttyi.
Ja olikohan niin että ratin virheellinen asento saataapi aiheuttaa kyseistä vikavaloa kääntäessä, eli kulmissa sanomista ja ratti pitää "synkata" OBD:n kautta...... tai sit muistelen 159:n vastaavaa.... hmmm.....
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Olen nypännyt muutaman kerran jääradalla ratin asentoanturin irki 156 sesta. Niissä sen verran vanhan tekniikan anturi että pelaa vaan johdon takaisin laittamalla, eli ei siis tartte kalibrointia tms.
Tulee ekana mieleen abs anturi(tai johto) vika, abs kehä rikki, myös akun kunto tai akunkenkien kunto. Jääkö mitään vikakoodeja?
Tulee ekana mieleen abs anturi(tai johto) vika, abs kehä rikki, myös akun kunto tai akunkenkien kunto. Jääkö mitään vikakoodeja?
Suoraan vaan suoraa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei jää mitään vikakoodia. Onko asentotunnistin jossain rattiputkessa? Akunkengät puhtaat, auton käydessä akun jännite 12,6 volttia.
Sitä en tiedä, missä jännite käy startatessa. Sellaisia huomioita tehnyt, kun ratti on käännettynä täydet oikealle, auton lähtiessä
liikkeelle ja pyörät oikenee, syttyy tekstit VDC System Failure n. 50 m ajon jälkeen mielestäni vasen etupyörä alkaa "nykiä". Kun taas
pyörät kääntää paikallaan täydet vasemmalle, voi valo syttyä heti. Silmämääräisesti tarkastettuna ABS:n kaapelit ehjät.
Sitä en tiedä, missä jännite käy startatessa. Sellaisia huomioita tehnyt, kun ratti on käännettynä täydet oikealle, auton lähtiessä
liikkeelle ja pyörät oikenee, syttyy tekstit VDC System Failure n. 50 m ajon jälkeen mielestäni vasen etupyörä alkaa "nykiä". Kun taas
pyörät kääntää paikallaan täydet vasemmalle, voi valo syttyä heti. Silmämääräisesti tarkastettuna ABS:n kaapelit ehjät.