Alfa Romeo Giulia 952

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin

Aiotko hankkia Giulian?

Ennakkotilaan asap
4
1%
Heti kun se tulee myyntiin, ei tarvitse edes koeajaa
5
1%
Käyn testaamassa ja ostan, mikäli on hyvä ja hinta on ok
44
10%
Odottelen myytäviä esittelyautoja
5
1%
Ostan vuoden/kaksi ajetun sitten joskus
73
17%
Ostan sitten joskus
240
57%
Tuskin
41
10%
En ikinä
12
3%
 
Ääniä yhteensä: 424

JanV
Viestit: 327
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Giulia 2018

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Teemuv kirjoitti:En itseasiassa edes ihmettelisi, jos tuo aliexpressin myymä diffuusori olisi sama osa, kuin alkuperäinen, mutta vain ilman "virallisia" leimoja. Niin paljon kuitenkin tunnutaan nykyään tehtävän osia alihankintana Kiinassa. :-D

Sama se ei voi olla koska oem veloce diffu ei mene superin puskuriin koska se on leveämpi ja siinä on lyhyemmät heijastimet. Mutta hyvin on muotti otettu oem superin diffusta.

Unique
Viestit: 254
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

JanV kirjoitti:
Teemuv kirjoitti:En itseasiassa edes ihmettelisi, jos tuo aliexpressin myymä diffuusori olisi sama osa, kuin alkuperäinen, mutta vain ilman "virallisia" leimoja. Niin paljon kuitenkin tunnutaan nykyään tehtävän osia alihankintana Kiinassa. :-D

Sama se ei voi olla koska oem veloce diffu ei mene superin puskuriin koska se on leveämpi ja siinä on lyhyemmät heijastimet. Mutta hyvin on muotti otettu oem superin diffusta.
Tosiaan Velocen alkuperäinen diffuusori ei mene Superin puskuriin, vaan alkuperäisiä käyttäen pitäisi vaihtaa puskuri, diffuusori ja heijastimet. Kun vielä puskurin maalauttaa oikeaan väriin, tulee projektille hintaa jonkin verran. Mutta jos tällä tiellä haluaa mennä, niin tuolta löytyy kaikki tarvittava:

https://www.qverde.nl/shop/categorieen/ ... C4AAFAB507

Seuraavassa alkuperäinen Veloce-diffuusori vs. replika. Ero ei ole iso, mutta tällä tavalla vertaillen havaittava.
Liitteet
Veloce_diffuser_original.jpg
(34.61 KiB) Tiedosto ladattu 7310 kertaa
Diffuusori asennettuna.jpg
(63.84 KiB) Tiedosto ladattu 7310 kertaa
Viimeksi muokannut Unique, 05 Kesä 2019, 15:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Waverunner
Viestit: 688
Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Waverunner »

Paljon myytiin Giulioita toukokuussa 2019?

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Waverunner kirjoitti:Paljon myytiin Giulioita toukokuussa 2019?
Toukokuussa 2019 ensirekisteröityjä Alfa Romeo -merkkisiä autoja Suomessa yhteensä kolme (3) kappaletta. Traficomin Excel ei kerro, että kuinka moni niistä oli Giulia-malleja.

Waverunner
Viestit: 688
Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Waverunner »

155156 kirjoitti:
Waverunner kirjoitti:Paljon myytiin Giulioita toukokuussa 2019?
Toukokuussa 2019 ensirekisteröityjä Alfa Romeo -merkkisiä autoja Suomessa yhteensä kolme (3) kappaletta. Traficomin Excel ei kerro, että kuinka moni niistä oli Giulia-malleja.
Ok, kiitos tiedosta.

Sehän on melkein joka viikolle sitten jotain tekemistä...

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): VW Polo GTI -18
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja winorloose »

Siinä on maahantuojallakin ollut kiirettä. :-D

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja 155156 »

winorloose kirjoitti:Siinä on maahantuojallakin ollut kiirettä. :-D
Jokohan ne saa uusia autoja Suomeen vai vieläkö myyvät varastossa olleita..?

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Joutessani ESS:ssä öljynvaihtohuollossa työläppärillä duunin lomassa katsoin Giulian lisävarustehiilikuituja, oli setti tarjolla,
johon kuuluvat alakuvan scudetto, peilinkuoret ja vaihdevivun sivut carboniaasta...
maltainen ovh. 1750 eur :mrgreen:

Kuva

Jäi kyllä tiukasti hyllyyn.
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

^Miksi laittaisi vähemmän rahaa kura- ja suolakylpyyn kun voisi laittaa enemmän rahaa. :lol:
Näyttää kieltämättä hyvältä, mutta olen utelias näkemään ne asennettuna.
Kuva

Unique
Viestit: 254
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

Jiitee kirjoitti:Joutessani ESS:ssä öljynvaihtohuollossa työläppärillä duunin lomassa katsoin Giulian lisävarustehiilikuituja, oli setti tarjolla,
johon kuuluvat alakuvan scudetto, peilinkuoret ja vaihdevivun sivut carboniaasta...
maltainen ovh. 1750 eur :mrgreen:

Jäi kyllä tiukasti hyllyyn.
Tuolta hieman halvemmalla:
- Scudetto: https://www.partsworld-uk.com/collectio ... 2563060105
- Peilinkuoret: https://www.partsworld-uk.com/collectio ... ers-giulia
- Vaihdevivun sivut: https://www.partsworld-uk.com/collectio ... -gear-knob

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Unique kirjoitti:
Jiitee kirjoitti:Joutessani ESS:ssä öljynvaihtohuollossa työläppärillä duunin lomassa katsoin Giulian lisävarustehiilikuituja, oli setti tarjolla,
johon kuuluvat alakuvan scudetto, peilinkuoret ja vaihdevivun sivut carboniaasta...
maltainen ovh. 1750 eur :mrgreen:

Jäi kyllä tiukasti hyllyyn.
Tuolta hieman halvemmalla:
- Scudetto: https://www.partsworld-uk.com/collectio ... 2563060105
- Peilinkuoret: https://www.partsworld-uk.com/collectio ... ers-giulia
- Vaihdevivun sivut: https://www.partsworld-uk.com/collectio ... -gear-knob
Yep. Kiinasta saa aika liudan Giuliaankin hiilariosia .... yksireikäinen takadiffuusori oikeasta hiilkuidusta kyllä orastavasti kiinnostaa tuon ämpärimuovisen tilalle ... 2-reikäinen mm. täällä ...
https://www.ebay.com/itm/For-Alfa-Romeo ... ctupt=true


Kuva
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Unique
Viestit: 254
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

Jiitee kirjoitti:
Unique kirjoitti:
Jiitee kirjoitti:Joutessani ESS:ssä öljynvaihtohuollossa työläppärillä duunin lomassa katsoin Giulian lisävarustehiilikuituja, oli setti tarjolla,
johon kuuluvat alakuvan scudetto, peilinkuoret ja vaihdevivun sivut carboniaasta...
maltainen ovh. 1750 eur :mrgreen:

Jäi kyllä tiukasti hyllyyn.
Tuolta hieman halvemmalla:
- Scudetto: https://www.partsworld-uk.com/collectio ... 2563060105
- Peilinkuoret: https://www.partsworld-uk.com/collectio ... ers-giulia
- Vaihdevivun sivut: https://www.partsworld-uk.com/collectio ... -gear-knob
Yep. Kiinasta saa aika liudan Giuliaankin hiilariosia .... yksireikäinen takadiffuusori oikeasta hiilkuidusta kyllä orastavasti kiinnostaa tuon ämpärimuovisen tilalle ... 2-reikäinen mm. täällä ...
Tuohon hintaan on aika epätodennäköistä, että nuo "hiilariosat" ovat oikeasti hiilikuitua. Todennäköisimmin ne ovat muovia, joiden päällä on hiilikuitua jäljittelevä kalvo.

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

` mahdollisesti , toki Kiinasta löytyy monenhintaista ja -laatuista hiilikuitua työstävää pajaa. RC-drone- ja -lennokkiharrastukseen tuolla hinnalla saa jo perusaihion ihan aidosta hiilarista.
Maantiekilpapyörien runko ( huomattavasti vaikeampi case ja enemmän mattoa menee kuin tuohon diffuseriiin ) lähtee myös parhaimmillaan tuohon 400-500 eur hintaan hiilikuituisena no-name-runkona.

Istuvuus ja sen varmentaminen on sitten toinen juttu tuossa diffuserissa....
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

JanV
Viestit: 327
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Giulia 2018

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Lasikuitua olen nähnyt paljon käyttävän kiinaosissa myös pohjana ja pinnassa vain yksi kerros hiilikuitua = pienemmät kustannukset, eli sama syy kuin muovipohjassa.
Hiilikuidun valmistusprosessejahan on myös monia mutta nämä lähestulkoon aina ovat ihan wet carbon tyyppisiä, joka on halvinta, kestää vähiten ja painaa eniten. Mutta tällaisessa diffusorissa joka lähinnä on koriste niin se on yksi ja sama miten sen tekee. Istuvuus tässäkin on tärkeä asia ja siksi en uskaltanut tuollaista edes kokeilla kun aika paljon nähnyt kiinalaista kieroa kuitua. Ohuessa muovissa tämä on vielä ok koska se taipuu muotoihin mutta jäykemmässä rakenteessa se on iso ongelma. Mutta jälleen voi olla että istuvuus on ihan 100%:nen. Sitähän ei tiedä kuin kokeilemalla.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Polforea »

JanV kirjoitti:Mutta tällaisessa diffusorissa joka lähinnä on koriste...
...on taipuisa, mahdollisesti väreihin teipattu muovi käytännössä lopulta se paras vaihtoehto, kun ottaa rennoiten osumat vastaan.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
tumik
Viestit: 9
Liittynyt: 06 Heinä 2015, 23:14
Car(s): Giulia Veloce 280hp

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja tumik »

155156 kirjoitti:Nykyisen Giulia-esitteen* mukaan alumiiniset vaihtajaläpyskät tulevat vakiona vain Veloce Ti -mallissa (ja varmaan myös Quadrifoglio-mallissa, joka ei ole esitteessä mukana).
Oliko ne läpyskät aikaisemmin vakiona jo Super-varustelusta alkaen?
JanV kirjoitti:Suomiautoissa on käsittääkseni ollut ainakin lähes alusta asti vaihtolavat. En oo törmänny ku tuontiautoissa näihin josta ne puuttuu
Joo, itse toin vm. 2017 Velocen Ruotsista ja siinä ei ole vaihtajaläpysköitä. Hämmästyin ihan paikan päällä katsoessani, kun luulin niiden olevan vakiokamaa Veloceissa muuallakin kuin Suomessa :-D
Hassua sinänsä, kun kuvittelisi Ruotsin olevan melko samanlainen markkina-alue kuin Suomi.

Täytynee takuun jälkeen askarrella jälkiasennuksena...

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Ihan uteliaisuudesta, paljonko porukka noita läpysköitä (tai ylipäätään automaagin manuaalipyyntötoimintoa) näissä käyttää?
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Polforea kirjoitti:Ihan uteliaisuudesta, paljonko porukka noita läpysköitä (tai ylipäätään automaagin manuaalipyyntötoimintoa) näissä käyttää?
Itse edustan käyttäjäryhmää "olen kokeillut että ne toimii" eli tuskin koskaan.

Joskus tulee ennen ohitusta nepattua pari pykälää pienemmälle räpylästä mutta harvemmin... Jos vaihtaa vaihteita haluaisin käyttöautossa, hankkisin manuaalin...

Teemuv
Viestit: 101
Liittynyt: 14 Tammi 2018, 17:27
Car(s): Giulia At8 super 2.0

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Teemuv »

^^ Joskus satunnaisesti ja harvoin, kun ylämäessä jää "jurnuttamaan" liian isolla vaihteella automaatti päällä, niin tulee lyötyä lavasta pienempää silmään. Lisäksi pidemmällä matkalla motarilla ja sopivalla hauskalla mutkatiellä tulee välillä ihan fiilistelyn vuoksia ajettua manuaalina ja vaihdettua rattilavoista. Uskallan tosin väittää olevani yksi Suomen nuorimpia Giulian omistajia, koska ikää on tällä hetkellä mittarissa 25-vuotta, niin eiköhän se ole ihan sallittua, että välillä lapsettaa... :lol:

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Teemuv kirjoitti:^^ Joskus satunnaisesti ja harvoin, kun ylämäessä jää "jurnuttamaan" liian isolla vaihteella automaatti päällä, niin tulee lyötyä lavasta pienempää silmään. Lisäksi pidemmällä matkalla motarilla ja sopivalla hauskalla mutkatiellä tulee välillä ihan fiilistelyn vuoksia ajettua manuaalina ja vaihdettua rattilavoista. Uskallan tosin väittää olevani yksi Suomen nuorimpia Giulian omistajia, koska ikää on tällä hetkellä mittarissa 25-vuotta, niin eiköhän se ole ihan sallittua, että välillä lapsettaa... :lol:
Samat kujeet ja läpysköiden käytöt täällä kyllä papallakin, kyllä Juulian kanssa pitää viettää laatuaikaa :mrgreen:
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Joo, ei lapsettamista ja ajamisen hauskuutta kannata itseltään kieltää :). Tuossa vaan kun tumik pohti jälkiasennusta rupesin miettimään, että paljonko niille täällä käyttöä löytyy - kun se automaatin pääperiaate kuitenkin on, ettei sille tarttisi käsin vihjailla.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

juri
Viestit: 510
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja juri »

No tuota Giuliaahan minulla ei ole, mutta kyllä 46-vuotiastakin ihan päivittäin lapsettaa niin että pitää tuota piinattua rellua käskeä rattiläpsyttimistä.

Rellun automaatti on toisaalta kyllä ihan paska, Giulian käsittääkseni ei ole. Mutta jos edes miettii noiden laittamista, niin sanoisin että juu. Jos pitää miettiä tuota niin silloin ne kannattaa laittaa.
932 937 955

Avatar
tumik
Viestit: 9
Liittynyt: 06 Heinä 2015, 23:14
Car(s): Giulia Veloce 280hp

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja tumik »

Teemuv kirjoitti:Uskallan tosin väittää olevani yksi Suomen nuorimpia Giulian omistajia, koska ikää on tällä hetkellä mittarissa 25-vuotta
Voitit - itse ostin 26v-syntymäpäivänä pari kuukautta sitten :-D

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

tumik kirjoitti:
Teemuv kirjoitti:Uskallan tosin väittää olevani yksi Suomen nuorimpia Giulian omistajia, koska ikää on tällä hetkellä mittarissa 25-vuotta
Voitit - itse ostin 26v-syntymäpäivänä pari kuukautta sitten :-D
Onnenpekkoja ... itse juuri tuon ikäisenä valmistuin HY:sta ekaan työpaikkaan opintolainoja maksamaan ja Regatan 100S alla...eikä ollut edes uudenkarhea,
mutta käteisellä maksettu :wink:
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

JanV
Viestit: 327
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Giulia 2018

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Mä oon sit vissiin ainoo joka noita käyttää. Jotenkin vaan tottunu siihen ja inhottaa et auto vaihtaa muuten ku silloin kun haluun. Edellisessä mitsussa (tuplakytkin) noita oli pakko käyttää ku halus ajaa sportilla ja automaatti huudatti konetta = sportti oli automaattina kättökelvoton. Giuliassa se ei ole ongelma mutta nää on tottumis kysymyksiä. Se kepin ylös alas juttu nyt on kaikissa autoissa ihan naurettava ja myös lavat jos ne on onnettomat (eli 90% autoista)

Avatar
Macela
Viestit: 2365
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99
Paikkakunta: Pori

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Macela »

Itse tykkään myös käyttää rattivaihteita/läppiä, tosin ainoastaan fiilistelymielessä enkä juurikaan käytännöllisistä syistä.
Jos hiukankaan kiva moottori, eikä mieluusti hidas laatikko niin rattivaihteilla on kyllä maukasta näppäillä pienempää tai isompaa pykälää.
Automaattivaihteisen kepin kautta olevaa manuaalipuolta ei juuri koskaan tule edes fiilistelymielessä käytettyä. 25v toki itsekin joten..
Tosin on tullut vastaan myös autoja joiden rattivaihteille en yksinkertaisesti keksi mitään selitystä koska joko moottori tai muu toteutus on niin rajoitettu/surkea.
Noni

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Rattivaihteista. Giuliaan sopivat kun ovat kutakuinkin kaunein toteutus mitä aiheesta nähty!
Rattivaihteiden käytöstä - niitä on ollut hämmentävän monessa omassa kinnerissä ja olen jokaisessa käyttänyt tasan samalla tavalla. Kerran pari.
- Poikkeuksena Plymouth Fury 2D HT '76, siinä oli rattivaihde. Vivun päässä asianmukaisesti kasipallo. Sitä tuli käytettyä väkisin joka ikinen ajokerta. Eikun hetkinen, Standard of the World meinas unhoittua! Myös vuosituhannen vaihteen DeVillessä oli rattivalitsin. Hieno olikin. ...Ja nyt kun ollaan aiheen äärellä niin olihan se sellanen myös Hooptiessa (Crown Victoria)... :oops:
Mutta aiheena taisi olla ylös/alas vaihtamisen vipstaakit (ei niinkään automaagiaskin vaihteenvalitsin)... Itselle melkein tarpeettomat ovat siis he (kaikkein turhimmat mitä omissa ollut oli Jeep Patriotissa, koittivat simuloida pykälälootaa cvt:ssä) - paitsi jos ajaisi rataa (esim. Jeepillä ei moottoriratoja kierretty, tosimiehet varmaan kiertäisivät).
Jos olisi Giulia, niin tykkäisin niitä vipuja katsella. Tuskin koskisin - Zahnradfabrik Friedrichshafen osaa tehdä erinomaisen askin jota ei ole pakko ajossa hipelöidä.

Giuliettassa olen nyt muutaman kerran lyönyt pakkoykkösen paikallaan sisään ja tuupannut kaasun pohjaan - sitten irti jarrusta. Tämä auttaa aika oleellisesti 0-100 km/h aikaa. Kun sitä on joutunut tässä mittailemaan ja kalibroimaan persdynoa.

FinPat
Viestit: 2663
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

lerppu kirjoitti: Rattivaihteiden käytöstä - niitä on ollut hämmentävän monessa omassa kinnerissä ja olen jokaisessa käyttänyt tasan samalla tavalla. Kerran pari.
Selespeed automaattimoodissa ei ollut oikein miellyttävä kokemus joten siinä tuli itse vaihdettua mutta sekin yleensä kepistä koska ne nappulat olivat niin epäergonomiset. Läpyskällisiä mehulinkoja ei taas yleensä ole tullut ajettua muuten automaagina, manuaalivaihdot ovat olleet lähinnä huvittelua.

Avatar
Tommi
Viestit: 592
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Onko kukaan päivittänyt navigaattorin karttoja Giuliaan?
Näyttäisi olevan ilmaiset päivitykset kolmen vuoden ajan: https://maps.mopar.eu/en/home
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2

Lorenzo
Viestit: 5
Liittynyt: 20 Syys 2012, 21:27
Car(s): Giulia Grigio Lipari
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Lorenzo »

Tommi kirjoitti:Onko kukaan päivittänyt navigaattorin karttoja Giuliaan?
Näyttäisi olevan ilmaiset päivitykset kolmen vuoden ajan: https://maps.mopar.eu/en/home

Mikä nyt meni väärin?

Update file read error
Please contact dealer

Nämä map update ruudussa. Itse sain linkistä sai ladattua fileet tikulle mutta homma pysähtyi sitten tuohon.

juri
Viestit: 510
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja juri »

Maahantuoja ei ole saanut karttapäivityksestä heille kuuluvaa 500 euron korvausta, josta syystä vikakoodi :twisted:
932 937 955

Avatar
Tommi
Viestit: 592
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Lorenzo kirjoitti:
Tommi kirjoitti:Onko kukaan päivittänyt navigaattorin karttoja Giuliaan?
Näyttäisi olevan ilmaiset päivitykset kolmen vuoden ajan: https://maps.mopar.eu/en/home

Mikä nyt meni väärin?

Update file read error
Please contact dealer

Nämä map update ruudussa. Itse sain linkistä sai ladattua fileet tikulle mutta homma pysähtyi sitten tuohon.
Menikö navigaattori jumiin, vai toimiiko vanhat kartat vielä?
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

https://mindovermotor.com/2018/11/12/th ... -2-0t-952/

Hyvä opas Giulian hankkimista harkitseviile, oman toki vielä lyhyen kokemuksen pohjalta pitkälti samaa mieltä jenkkikaverin kanssa 8)
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

JanV
Viestit: 327
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Giulia 2018

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Kuten myös. Tosin ihmettelen että amerikkalaisen mielestä manuaalin puuttuminen on ongelma kun hehän ovat kautta historian halunneet aina automaatteja malleista johon se ei ole edes sopinut. Mutta asiallinen ja todenmukainen arvio.

Avatar
JT Newman
Viestit: 334
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

10tkm tuli täyteen 7kk aikana.

Itse vaihdettuja osia: pyyhkijänsulat ja raitisilmasuodatin.
Muita huoltoja: 4-pyöräsuuntaus ja takuuseen ajovalopesureiden luukut.

Havaittuja typeryyksiä: jos start-stop on päällä ja se ehtii sammuttaa auton tilanteessa, jossa auto pitäisi sammuttaa muutenkin, virtoja ei saa pois kuin tökkäämällä start-stop pois päältä ja antamalla auton startata uudestaan. Sitten voi sammuttaa koko vehkeen oikeasti. Tai no, en tiedä, onko vastaava logiikka muissakin autoissa.
Havaittuja mahtavuuksia: auto itsessään.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

JT Newman kirjoitti:Havaittuja typeryyksiä: jos start-stop on päällä ja se ehtii sammuttaa auton tilanteessa, jossa auto pitäisi sammuttaa muutenkin, virtoja ei saa pois kuin tökkäämällä start-stop pois päältä ja antamalla auton startata uudestaan. Sitten voi sammuttaa koko vehkeen oikeasti. Tai no, en tiedä, onko vastaava logiikka muissakin autoissa.
Jos tarkoituksena on jättää auto mitä tapahtuu jos annat S&S:n pitää auto sammuneena sitten astut uloks ja lukitset auton?
Kuva

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Saa, Vaihteisto Parkille ja sitten starttinappia. Näin se on toiminu muissakin.

Avatar
JT Newman
Viestit: 334
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

alfa 156 v6 kirjoitti:Saa, Vaihteisto Parkille ja sitten starttinappia. Näin se on toiminu muissakin.
Hämmennyn, jos olen ollut niin hämmentynyt, etten olisi tuota jo kokeillut. Mutta pidetäänpä mielessä.
Aiemmat autot ovat sammuneet pysäköidessä ihan muista syistä, joten kokemuspohjaa ei ole.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Avatar
JT Newman
Viestit: 334
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Selvisihän se. Hetken aikaa piti odotella start-stopin kytkeytymistä, kun tuntuu toimivan vaan joskus ja jouluna.
Jos jarrupoljin on pohjassa, ei virtoja saa pois vaikka vaihde on P:llä. Kun jarrupolkimen vapauttaa, virrat sammuvat. Normitilanteessa (ilman start-stopia) sammutan auton aina jarru pohjaan painettuna.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Kai siinä on se, että se jarrupoljin on virtanapin käynnistysasento. Samalla tapaa saanet virrat päälle moottoria käynnistämättä, jos nukkuvasta autosta törkkäät starttinappia ilman jarrupoljinta?
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Polforea kirjoitti:Kai siinä on se, että se jarrupoljin on virtanapin käynnistysasento. Samalla tapaa saanet virrat päälle moottoria käynnistämättä, jos nukkuvasta autosta törkkäät starttinappia ilman jarrupoljinta?
Kyllä juuri noin.
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
JT Newman
Viestit: 334
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Polforea kirjoitti:Kai siinä on se, että se jarrupoljin on virtanapin käynnistysasento. Samalla tapaa saanet virrat päälle moottoria käynnistämättä, jos nukkuvasta autosta törkkäät starttinappia ilman jarrupoljinta?
Jep, näin juuri, vaan eipä tuota tajunnut aiemmassa tilanteessa :wink:
Jäähdytinneste on vajentunut aika lailla. Muuten mennään huolettomana.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Avatar
tumik
Viestit: 9
Liittynyt: 06 Heinä 2015, 23:14
Car(s): Giulia Veloce 280hp

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja tumik »

JT Newman kirjoitti:Jäähdytinneste on vajentunut aika lailla. Muuten mennään huolettomana.
Voihan harmi, kumpi jäähdytinneste? Noissa on tuntunut olevan tyyppivikaa että turbon juuresta vuotaa jäähdytysnestettä, näkyy siten että auton etuosassa oleva jäähdytysnestesäiliö tyhjenee. Oma Giulia on parhaillaan huollossa tuosta syystä..

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

tumik kirjoitti:
JT Newman kirjoitti:Jäähdytinneste on vajentunut aika lailla. Muuten mennään huolettomana.
Voihan harmi, kumpi jäähdytinneste? Noissa on tuntunut olevan tyyppivikaa että turbon juuresta vuotaa jäähdytysnestettä, näkyy siten että auton etuosassa oleva jäähdytysnestesäiliö tyhjenee. Oma Giulia on parhaillaan huollossa tuosta syystä..
Väärän tyyppinen klemmari aiheuttaa
tuon ( oliko jopa muovinen alkuperäinen lirpake :roll: ) . Kunnon klemmarilla ei pitäisi olla enää ongelmaa.
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
tumik
Viestit: 9
Liittynyt: 06 Heinä 2015, 23:14
Car(s): Giulia Veloce 280hp

Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja tumik »

Jaa, olen kuullut myöskin vääristä O-renkaista jotka ainakin jenkkien puolella on laajemminkin aiheuttanut samaa ongelmaa juuri turbon juurelta.

Eiköhän se huollosta vielä kuulu kumpi ongelma tuossa oli..

Tässä video omasta vuodosta: http://tinyurl.com/turbovuoto
Tämä tapahtui joskus (ei aina) kun kuumana sammutti auton ja vesikierto turboon jäi vielä hetkeksi päälle.

Täällä lisätietoja tuosta jenkkien ongelmasta jonka oletin tämänkin olevan: https://www.alfaowner.com/Forum/alfa-gi ... cs/1137650

Ja kuvina sen korjausohjeita..KuvaKuva

Avatar
JT Newman
Viestit: 334
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Tämä kampe imee paholaisenmehua, joten sekundäärijäähdytysongelmaa ei ole.
Auto on hivenen keula alaspäin hallissa ja neste alaviivalla, ja kun kerran sattui katsomaan tilannetta tasaisella, pintahan oli alempana. Nyt taas kotihallissa "vakiohuono".
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Avatar
artojsalo
Viestit: 40
Liittynyt: 30 Joulu 2005, 12:07
Car(s): Alfa Giulia 952, Fiat Punto TwinAir
Ex: Alfa Spider, Alfa 75, Alfa 159
Paikkakunta: Perniö

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja artojsalo »

Mahtaako Giuliaan löytyä kunnollisia (alkup.) roiskeläppiä ?
Minulla tulee reilu 2 km soratietä suuntaansa ennenkuin pääsen pikitielle.

Teemuv
Viestit: 101
Liittynyt: 14 Tammi 2018, 17:27
Car(s): Giulia At8 super 2.0

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Teemuv »

^^ Samaa etsiskelin itse joskus, mutten löytänyt ja tarvikemallin läppiäkään on erittäin vaikea saada kiinni, sillä kaikki mahdoliset kiinnityskohdat ovat ohutta muovintapaista, kun asiaa tutkin. Siitä syystä päädyinkin ostamaan biltemasta kiveniskusuojakalvoa ja kuumailmapuhaltimen ja kiroamaan tallissa pari tuntia, että sain kalvon asennettua riittävän siististi paikoilleen. Tähän asti on ainakin vielä ajanut asiansa. :D

Avatar
artojsalo
Viestit: 40
Liittynyt: 30 Joulu 2005, 12:07
Car(s): Alfa Giulia 952, Fiat Punto TwinAir
Ex: Alfa Spider, Alfa 75, Alfa 159
Paikkakunta: Perniö

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja artojsalo »

Taitaa olla paras tuo "teippaus" jos kunnon läppiä ei löydy.

Vielä kysymys kun tuo Giulia on vasta hankittu ja tiedot siitä vähäiset. Sain myyjältä kaksi kaukosäädintä/avainta.
Kuskin ovessa on kuitenkin tavallinen(kin) lukkopesä, mutta siihen ei ole minkäänlaista avainta. Enkä saanut myöskään mitään avainkorttia,
tai vastaavaa. Eikös tällaiset kuulu alkuperäistoimitukseen ?

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

^ mekaaniset lukot on tarkoitettu vain hätätapauksiin, esim. kaukosäätimen paristo loppu.

Avain mallia "hammastikku" on yleensä jemmattuna kaukosäätimen sisälle ja pomppaa ulos jotain pikkuriikkistä vipstaakia painamalla.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Vastaa Viestiin