JTD 2.4 kestävyys
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 22
- Liittynyt: 12 Elo 2019, 12:05
- Car(s): ex-159 2.2 farkku, Romeon beige/hopea :)
ex-166 2.0TS Romeon punainen
JTD 2.4 kestävyys
Moi,
millaisia kilometrimääriä olette onnistuneet 159 2.4 JTD koneilla ajamaan?
Joko on puoli miljoonaa kilometriä naksahtanut jollain matkamittariin - ilman koneen totaalista korjausta
tai vaihtoa? Itse olen hieman ostattelemassa 2.4 koneista Alfaa, ja kun merkki ei vielä ole niin tuttu
niin mielenkiinnosta kuulisin kokemuksia koneen kestoon liittyen. Omat kokemukset on MB ja PSA konsernin dieseleistä aiemmin, ja niillä on kyllä tuo puoli miljoonaa tullut matkamittariin eikä konetta ole tarvinnut vielä alkaa aukomaan.
Kiitos mahdollisista vastauksista.
Timo
millaisia kilometrimääriä olette onnistuneet 159 2.4 JTD koneilla ajamaan?
Joko on puoli miljoonaa kilometriä naksahtanut jollain matkamittariin - ilman koneen totaalista korjausta
tai vaihtoa? Itse olen hieman ostattelemassa 2.4 koneista Alfaa, ja kun merkki ei vielä ole niin tuttu
niin mielenkiinnosta kuulisin kokemuksia koneen kestoon liittyen. Omat kokemukset on MB ja PSA konsernin dieseleistä aiemmin, ja niillä on kyllä tuo puoli miljoonaa tullut matkamittariin eikä konetta ole tarvinnut vielä alkaa aukomaan.
Kiitos mahdollisista vastauksista.
Timo
Re: JTD 2.4 kestävyys
Nettiauto.comissa näyttää suurimmat lukemat olevan 345tkm...
Re: JTD 2.4 kestävyys
mobile.de näytti vain 320tkm suurimpana lukuna.
Ilmeisesti 159 ajetaan paljon vähemmän kuin esim. E-Mersuilla joilla lukemat 800tkm+ isommassa päässä.
Ilmeisesti 159 ajetaan paljon vähemmän kuin esim. E-Mersuilla joilla lukemat 800tkm+ isommassa päässä.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: JTD 2.4 kestävyys
Foorumillakin yksi tapaus, jossa 500tkm on kohta nurkalla...
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: JTD 2.4 kestävyys
se on 1.9 JTDm...Aquatica kirjoitti:Foorumillakin yksi tapaus, jossa 500tkm on kohta nurkalla...
Mutta vaikka tuosta verrokkia 400tkm ylittäneeseen 2.4:een https://www.tori.fi/uusimaa/Alfa_Romeo_ ... ?ca=18&w=3
- nipaka
- Viestit: 1047
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): 159 Sportwagon 2.4 JTDm
Joitain takapotku Fiateja - Paikkakunta: Askola
Re: JTD 2.4 kestävyys
Eikös 2.4 ole sama kone kuin 1.9 lisättynä yhdellä sylinterillä? Luulisi 2,4:llä pääsevän vielä pidemmälle.
Käytöstä ja huollosta on kilometrit riippuvaisia.
Käytöstä ja huollosta on kilometrit riippuvaisia.
Helvetissä on oma paikkansa vilkuttomille.
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: JTD 2.4 kestävyys
Neidolla on viispytyn mittarissa reilu 300tkm, eikä se moottori auton heikoin osa ole. Jokunen tiedetään kyllä hajonneen erikoisilla tavoilla, mutta ei oikein kahta konetta samalla tapaa (lohko halki, alakerran voiteluvaurio, keinuvivun laakerineula öljypumpussa, turbon innostus vaihtaa ammattia öljypumpuksi...). Hyvällä yksilöllä ja hyvällä hoidolla voi ajaa hyvinkin pitkään, mutta kannattaa tutkia myös auton kunto muuten huolella - nyt alkaa alkupään 159:t paljastamaan mm. ruostepiilojansa.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: JTD 2.4 kestävyys
Voihan rähmänä, mitenköhän kuvittelin sen olevan 2.4alfa 156 v6 kirjoitti:se on 1.9 JTDm...Aquatica kirjoitti:Foorumillakin yksi tapaus, jossa 500tkm on kohta nurkalla...
Mutta vaikka tuosta verrokkia 400tkm ylittäneeseen 2.4:een https://www.tori.fi/uusimaa/Alfa_Romeo_ ... ?ca=18&w=3
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: JTD 2.4 kestävyys
Oma edellinen 2.4 ja nyt 1.9, tosin nämä ajettu tai ajetaan vain 100tkm -> 160tkm paikkeille. Mutta sen kuvan olen saanut itsekin että peruskone on luja eikä oikein mitään tyyppivikaa ole olemassa.
Sen sijaan oheislaitteissa ja päästölaitteissa voi olla kaikenlaista pienempää tai isompaa, ja se miten jotkin EGR / nokiloukku / imuläppä hommat on hoidettu niin aikapaljon vaikuttaa käyttäjäkokemukseen matkan varrella.
Sen sijaan oheislaitteissa ja päästölaitteissa voi olla kaikenlaista pienempää tai isompaa, ja se miten jotkin EGR / nokiloukku / imuläppä hommat on hoidettu niin aikapaljon vaikuttaa käyttäjäkokemukseen matkan varrella.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: JTD 2.4 kestävyys
Todetaan aluksi, että minulla ei ole mitään positiivista sanottavaa konsernin diesel tekniikasta. Luultavasti tästä huolimatta joku ajelee näillä pitkiäkin matkoja. Omalta osalta homma kaatui siihen, että ajoin autolla talvella, kun se on tarkoitettu lämpötiloihin missä vesi ei jäädy. Ihan sama miten sitä yrität suojata, mutta kun huohotin jäätyy, se laukaisee moottorin itsetuhomekanismin. Taisi kiljaista noin viisi kertaa auton historiassa kierrosmittarin pohjaan ja leikki loppui viimeisen kerran 170tkm jälkeen konerikkoon. Talvissa on toki eroja, riippuen missä päin maata asustaa.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: JTD 2.4 kestävyys
Joskus oli mobilessa myynnissä jotain 660tkm ajettu Thesis JTD. Ainakin myyntitekstin mukaan siitä oli Aisin lopettanut toiminnan, koneesta ei sanottu mitään.
Italialaiset ei ole Suomessa juuri olleet kaupparatsujen ja muiden paljon ajavien suosiossa samassa määrin, kuin saksalaisperäiset, joten paljon ajettuja esimerkkejä ei samoissa määrin ole. 2.4:sta ei taidettu käyttää kuin konsernin omissa merkeissä, GM:läiset taisi olla aina 1.9:ejä?
Italialaiset ei ole Suomessa juuri olleet kaupparatsujen ja muiden paljon ajavien suosiossa samassa määrin, kuin saksalaisperäiset, joten paljon ajettuja esimerkkejä ei samoissa määrin ole. 2.4:sta ei taidettu käyttää kuin konsernin omissa merkeissä, GM:läiset taisi olla aina 1.9:ejä?
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
-
- Viestit: 65
- Liittynyt: 09 Huhti 2019, 09:08
- Car(s): Giulia Veloce Q4 '17 ja Mazda Miata '99
- Paikkakunta: Kuopio
Re: JTD 2.4 kestävyys
Täällä yks 70tkm vuodessa italialaisella ajava kaupparatsu. Tosin eka vuosi vasta menossa mutta eiköhän lähivuosina ala ne Alfan uudempien dieseleiden viat paljastua!mutt kirjoitti:Joskus oli mobilessa myynnissä jotain 660tkm ajettu Thesis JTD. Ainakin myyntitekstin mukaan siitä oli Aisin lopettanut toiminnan, koneesta ei sanottu mitään.
Italialaiset ei ole Suomessa juuri olleet kaupparatsujen ja muiden paljon ajavien suosiossa samassa määrin, kuin saksalaisperäiset, joten paljon ajettuja esimerkkejä ei samoissa määrin ole. 2.4:sta ei taidettu käyttää kuin konsernin omissa merkeissä, GM:läiset taisi olla aina 1.9:ejä?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: JTD 2.4 kestävyys
Peruskone on todella vahva. Ongelmat on lähinnä siinä ympärillä: 2.4ssä katkeavat venyvät apuremmit (laturi) aiheuttaa ongelmia jakopää ssä, joka saattaa edesauttaa ongelmia muualla.
Yksi 2.4 kilkkasi öljypumpusta, kuulemma, mutta samasta autosta oli KAKSI kertaa lyhyen ajan sisään kuollut jakopää, jonka jälkeen tehty kansiremontti. Tai ainakin jotain remppaa ylhäällä. Jos metallia päässyt kiertoon, voi olla syypää öljypumpun leviämiselle...
1.9 on se pomminvarma, koska ei venyvää remmiä. Mut 2.4 on mielestäni loistava kone.
Yksi 2.4 kilkkasi öljypumpusta, kuulemma, mutta samasta autosta oli KAKSI kertaa lyhyen ajan sisään kuollut jakopää, jonka jälkeen tehty kansiremontti. Tai ainakin jotain remppaa ylhäällä. Jos metallia päässyt kiertoon, voi olla syypää öljypumpun leviämiselle...
1.9 on se pomminvarma, koska ei venyvää remmiä. Mut 2.4 on mielestäni loistava kone.
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: JTD 2.4 kestävyys
Ei kokemuksia 159:stä, eikä 166 JTD:n kanssakaan pääse kehuskelemaan kun vasta 363 tkm. mittarissa, mut kolmessa vuodessa kyllä ollaan 500 tkm tuntumassa, jos ei mitään ihmeempää satu tai totaali kyllästyminen ei iske.
-
- Viestit: 1137
- Liittynyt: 12 Loka 2006, 15:12
- Car(s): Giulietta 2,0 JTDm -12, ex-159 2,4 JTDm -06,ex-156 SW GTA -03, ex-156 SW 2,0 TS -01, ex- 156 2,0TS -00
- Paikkakunta: Hattula
Re: JTD 2.4 kestävyys
Taisin neljäkin talvea moisella ajella ja ainakaan omalle kohdalle ei kertaakaan moisia sattunut. Itse asiassa olen moneen kertaan kehunut tuota 159.iä , että paras talviauto mikä omassa käytössäni on ollut.matti_vuorio kirjoitti:Todetaan aluksi, että minulla ei ole mitään positiivista sanottavaa konsernin diesel tekniikasta. Luultavasti tästä huolimatta joku ajelee näillä pitkiäkin matkoja. Omalta osalta homma kaatui siihen, että ajoin autolla talvella, kun se on tarkoitettu lämpötiloihin missä vesi ei jäädy. Ihan sama miten sitä yrität suojata, mutta kun huohotin jäätyy, se laukaisee moottorin itsetuhomekanismin. Taisi kiljaista noin viisi kertaa auton historiassa kierrosmittarin pohjaan ja leikki loppui viimeisen kerran 170tkm jälkeen konerikkoon. Talvissa on toki eroja, riippuen missä päin maata asustaa.
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: JTD 2.4 kestävyys
^Jos katsot matti_vuorion profiilia niin hän ei ole tainnut ajaa 159 JTDm:llä metriäkään. Kommentit taitaa liittyä Fiiattiin, jossa tietysti huohotinratkaisu voi olla ihan eri.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: JTD 2.4 kestävyys
Mutta myönnettäköön että jäätyminen on itseäkin jännittänyt sen verran että omiini olen huohotinletkut eristänyt, ja 2.4:seen muutin jopa jäähdytysnesteen paluukierron paisuntasäiliölle kulkemaan eristeen alta.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: JTD 2.4 kestävyys
Käyttäjä Carlos aikoinana nyppi huohotinletkuilta klemmarit irti talveksi, että jos jäätyy ja alkaa paineistaa, ampuu letkun irti.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.