
Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Niin ja se akun päällä oleva ABS:n iso lattasulake kannattaa tarkastaa irrallaan. Se tuppaa hapettumaan poikki sieltä muovin sisältä eikä tämä näy ulospäin mitenkään. Parista GTA:sta korjattu korjaamon diagnisoima ABS:n ecu vika tuon sulakkeen vaihdolla 

"No smoke => no power => no hope"
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Sulakkeethan tarkastetaan aina kuormittaen. Mieluiten vaikka kiinni virtapiirissään ja lisäksi kuormittaen.Keltsi kirjoitti:Niin ja se akun päällä oleva ABS:n iso lattasulake kannattaa tarkastaa irrallaan. Se tuppaa hapettumaan poikki sieltä muovin sisältä eikä tämä näy ulospäin mitenkään. Parista GTA:sta korjattu korjaamon diagnisoima ABS:n ecu vika tuon sulakkeen vaihdolla

Valitettavasti nykypäivän korjaamovarusteissa tyrkytetään monesti sellaista LED-testikynää, millä on niin näppärä tarkastaa sulakkeet...

-
- Viestit: 52
- Liittynyt: 06 Tammi 2017, 23:13
- Car(s): 156 -04 Facelift 2.0 JTS SW
EX 156 -01 1.8 SuperSport Wagon - Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Morjesta taas, Tilasin coil overit sataviiskutoseen saksasta, MV Motorsportista ja toimittivat 147 kitin, nyt väittävät, että sama valmistenumero käy myös 156. Onko asia näin? Kiitos vastauksista jo etukäteen.
Kerran Alfa, aina Alfa
- nakkis
- Viestit: 566
- Liittynyt: 14 Marras 2004, 22:49
- Car(s): 156 JTDm SW -03 &-05,
75 V6 `Murica 3.0
147 JTDm -06
+ AWD Saparo - Paikkakunta: Jkl
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko bosettomassa sw:ssä piuhat valmiiksi bosen subbarille/vahvistimelle?
Onko moisessa projektissa muutenkaan järkeä? Kannattaako esim. kaiuttimia vaihdella bosellisesta jne.?
Kotoo löytyisi myös uusi käytetty mankka muistaakseni jopa sinihampaalla, usb-liittimellä ja auxilla nyt ainakin, joten olisko järkevämpi vaan ostaa joku ihan uusi erkkasarja eteen ja vaihtaa vaan mankka?
Onko moisessa projektissa muutenkaan järkeä? Kannattaako esim. kaiuttimia vaihdella bosellisesta jne.?
Kotoo löytyisi myös uusi käytetty mankka muistaakseni jopa sinihampaalla, usb-liittimellä ja auxilla nyt ainakin, joten olisko järkevämpi vaan ostaa joku ihan uusi erkkasarja eteen ja vaihtaa vaan mankka?
[__/==\*/==\__] (Oo--\*/--oO)
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tarvikejousissa joillain valmistajilla sama jousi listattuna sopivaksi sekä 156 TS/JTS että 147 TS, jotkut jopa GT JTS, vaikka GT on ajoltaan selkeästi tiukempi orggisjousilla.tCK kirjoitti:Morjesta taas, Tilasin coil overit sataviiskutoseen saksasta, MV Motorsportista ja toimittivat 147 kitin, nyt väittävät, että sama valmistenumero käy myös 156. Onko asia näin? Kiitos vastauksista jo etukäteen.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eikö sinne ny samalla vaivalla tunkisi jotain, joka soi alhaalta ylös asti? Toki jos budjetti on tiukka, niin voi ne Bosetkin olla perusbulkkia paremmat.nakkis kirjoitti:Onko moisessa projektissa muutenkaan järkeä? Kannattaako esim. kaiuttimia vaihdella bosellisesta jne.?
No highs, no lows, it must be a Bose
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
-00 mallisessa oli ainakin valmiina, tosin sinne ei kuulunut bose vaan se vanhempi saman kokoinen subbanen.nakkis kirjoitti:Onko bosettomassa sw:ssä piuhat valmiiksi bosen subbarille/vahvistimelle?
Onko moisessa projektissa muutenkaan järkeä? Kannattaako esim. kaiuttimia vaihdella bosellisesta jne.?
Kotoo löytyisi myös uusi käytetty mankka muistaakseni jopa sinihampaalla, usb-liittimellä ja auxilla nyt ainakin, joten olisko järkevämpi vaan ostaa joku ihan uusi erkkasarja eteen ja vaihtaa vaan mankka?
Sen sai soimaan kohtuullisesti kun tukki refleksiputken.
Kenwoodin erillis-sarja tuohon myös oli laitettu, ja sen soundi oli bosea parempi.
Bose kyllä sitten jo farkussa pompottaa ihan alhaalta asti, mutta mopoautovolyymiin sekään ei yllä.
- JMC
- Viestit: 1083
- Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
- Car(s): 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98 - Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Bose on ihan ok kun korjaa ne puutteet mitkä siinä on. Näin ainakin 147ssa. Diskanttiritilöiden taakse asentaa diskantit, johdot on seiskassa valmiina, 156sta en tiedä.
Sen päälle vielä mankka jota pystyy säätämään niin bose on hyvinkin kuunneltava setti näihin ei niin kovin hiljaisiin laitteisiin.
Sen päälle vielä mankka jota pystyy säätämään niin bose on hyvinkin kuunneltava setti näihin ei niin kovin hiljaisiin laitteisiin.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Niin tai sitten ohittaa sen bosen automaattisäädön ja tilallehan tulee eq 

- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ainakin sedanin kanssa bosen subi kuului lähinnä paikallaan, jo taajamanopeuksissa se katosi normi ajomeluun. On ne bosen kajarit silti selvästi paremmat kuin 156 peruskajarit.
Suoraan vaan suoraa
- nakkis
- Viestit: 566
- Liittynyt: 14 Marras 2004, 22:49
- Car(s): 156 JTDm SW -03 &-05,
75 V6 `Murica 3.0
147 JTDm -06
+ AWD Saparo - Paikkakunta: Jkl
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Joo, itsellähän on siis sekä boseton käyttis-sw, että bosellinen varaosa-sw ja lähinnä pohdiskelin saisiko nuista helpolla (plug 'n pray) yhden toimivan systeemin.
Itse ainakin tykkäsin et boset subbareineen sai soimaan aivan välttävästi farkussa, säätelemällä vähän balansseja ja fadereita yms.
Mites tuon EQ:n sitten saa esiin käytännössä?
Itse ainakin tykkäsin et boset subbareineen sai soimaan aivan välttävästi farkussa, säätelemällä vähän balansseja ja fadereita yms.
Mites tuon EQ:n sitten saa esiin käytännössä?
[__/==\*/==\__] (Oo--\*/--oO)
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Se meni jotenkin niin, että otettiin se automaattinen rajoitin pois käytöstä, niin menuvalikkoon ilmestyy eqvalisaattori, jota ainakin itse pidän tärkeämpänä ominaisuutena.nakkis kirjoitti:Joo, itsellähän on siis sekä boseton käyttis-sw, että bosellinen varaosa-sw ja lähinnä pohdiskelin saisiko nuista helpolla (plug 'n pray) yhden toimivan systeemin.
Itse ainakin tykkäsin et boset subbareineen sai soimaan aivan välttävästi farkussa, säätelemällä vähän balansseja ja fadereita yms.
Mites tuon EQ:n sitten saa esiin käytännössä?
Ja mikä parasta, sillä sai hiukan korjattua äänenlaatua parempaan suuntaan.
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Piti soittimen takaa joku pinni taittaa, en muista enää mikä.
Suoraan vaan suoraa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
https://www.ebay.com/itm/TA-Technix-spo ... Swt5hYcnFYtCK kirjoitti:Morjesta taas, Tilasin coil overit sataviiskutoseen saksasta, MV Motorsportista ja toimittivat 147 kitin, nyt väittävät, että sama valmistenumero käy myös 156. Onko asia näin? Kiitos vastauksista jo etukäteen.
- Rölli ja metsänhenki
- Viestit: 385
- Liittynyt: 31 Heinä 2003, 17:35
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
heips
onko kukaan irroittanut selerobottia vaihdelaatikosta? Siinä on se "finger bolt". Millä sen saapi auki, jotta saa vaihteistoon menevän akselin pois?
hannu
onko kukaan irroittanut selerobottia vaihdelaatikosta? Siinä on se "finger bolt". Millä sen saapi auki, jotta saa vaihteistoon menevän akselin pois?
hannu
Kautta likaisten varpaitteni!
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Yhden olen irrottanut. En tiedä, oliko oikea tapa, mutta akselista löysin itse sokan, jonka poiston jälkeen robotti pääsi nousemaan pois. Laatikon ja robotin välistä se pilkisti. Liekö sitten jotain virallisempaa ja parempaa tapaa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Rölli ja metsänhenki
- Viestit: 385
- Liittynyt: 31 Heinä 2003, 17:35
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
juu siinä on sokka kyllä, sellainen jousisokka joka on kierretty hieman ässälle. Millä sait sen pois?
Kautta likaisten varpaitteni!
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Useampi vuosi aikaa, ettei pysty valitettavasti muistamaan tarkemmin. Ihan perustyökaluilla kuitenkin irtosi, joten mitään specialerikoistyökalua se ei tarvinnut.
Edit: Ettei olis ollu ihan tavan seger ja apuna avaavat pihdit.
Edit: Ettei olis ollu ihan tavan seger ja apuna avaavat pihdit.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- JMC
- Viestit: 1083
- Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
- Car(s): 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98 - Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
156:n äänentoiston suurin ongelma lienee kuitenkin se että kaiuittimet on pultattu kiinni ovipahviin eikä itse ovipeltiin. Se hukkaa matalat äänet melko tehokkaasti ja aiheuttaa myös turhia räminöitä.
Vakio mankassakin on tosiaan eq mutta se ei tee siitä millään tavalla hyvää
Vakio mankassakin on tosiaan eq mutta se ei tee siitä millään tavalla hyvää

- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Miten saan irrotettua 156SW faceliftistä (2005, 1.9 Jtdm) ilmastoinnin/lämmityksen yksikön? Radion poistamalla löytyi kehyksen kaksi ruuvia ylhäältä ja vaihdekepin suojuksen poistamalla löytyi kaksi ruuvia jotka pitävät keskikonsolia paikallaan. Mutta vielä on keskikonsoli jostakin kiinni. Jostakin sivuilta, tuhkakupin sivuilta suunnilleen. Kehyksen alaruuvit näkyvät, mutta ei niitä saa auki ennenkuin keskikonsolin saa irrottettua ja siirrettyä taaksepäin.
Huono selostus, mutta joka on tehnyt tämän ymmärtää varmaan.
Huono selostus, mutta joka on tehnyt tämän ymmärtää varmaan.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
tuhkakuppi pois ja sieltä löytyy vielä ja sitten kojelaudan ja keskikonsolin liitosruuvit, löytyvät sieltä saumoista. Mikäs kylmästöinnin säätöyksikössä?
"puhun niin totta kuin osaan"
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kiitos. Pitää tutkia missä nuo liitosruuvit oikein sijaitsee.
Vasemmanpuoleinen lämpötilansäätörulla ei toimi. Toki voi käyttää oikeanpuoleista pelkästään, mutta kun varaosa on jo käsillä niin vaihtaisin sen paikoilleen.
Jostakin luin, että vaihdon jälkeen pitäisi tehdä Proxy alignment.
Pitäneekö tämä paikkansa?
Vasemmanpuoleinen lämpötilansäätörulla ei toimi. Toki voi käyttää oikeanpuoleista pelkästään, mutta kun varaosa on jo käsillä niin vaihtaisin sen paikoilleen.
Jostakin luin, että vaihdon jälkeen pitäisi tehdä Proxy alignment.
Pitäneekö tämä paikkansa?
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
156 on vielä wanhoilla sähöillä, joten proxy aligment ei ole tarpeen/mahdollista.
edit: piti vähän miettiä: ne verhoilut piti vissiin ottaa pois tieltä, jotta pääsi liitosruuveihin käsiksi
edit: piti vähän miettiä: ne verhoilut piti vissiin ottaa pois tieltä, jotta pääsi liitosruuveihin käsiksi
"puhun niin totta kuin osaan"
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kiitos ohjeista. Nyt on yksikkö vaihdettu ja hyvin toimii. Tuhkakupin takaa tosiaan löytyi vielä pari ruuvia eikä niitä liitosruuveja tarvinnutkaan irrottaa.palkus kirjoitti:156 on vielä wanhoilla sähöillä, joten proxy aligment ei ole tarpeen/mahdollista.
edit: piti vähän miettiä: ne verhoilut piti vissiin ottaa pois tieltä, jotta pääsi liitosruuveihin käsiksi
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^sama homma edessä. Kerran olen hanttarin säätimen ehjännyt hopealakalla, mutta alko nyt sitten kenkkuilemaan ja välillä nostaa itekseen lämmön maximiin. Mun varaosa on sellainen, että pitää yhdistellä palikoita 

"puhun niin totta kuin osaan"
-
- Viestit: 108
- Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
- Car(s): Alfa Romeo 156 V6
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kysymys, että....Kun irroittaa sivupeilin 156:sta, niin pitääkö ottaa oviverhoilu irti, vai riittääkö,että ottaa sen muovisen "kolmion" irti, ja sitten saa peilin irti?
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Riittää sen kolmion irroitus, sitten sen alla on peilin kiinnitysmutterit esillä. Kaivat sittencentro style kirjoitti:Kysymys, että....Kun irroittaa sivupeilin 156:sta, niin pitääkö ottaa oviverhoilu irti, vai riittääkö,että ottaa sen muovisen "kolmion" irti, ja sitten saa peilin irti?
sähköjohtojen liittimen oviverhoilun raoista vetämällä esille.

Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Ossiv
- Viestit: 351
- Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
- Car(s): 156 v6
Työtölkki.
Varmaritölkki.
Jeeboksi4.0 - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Millaiset jousipuristimet olisi validit 156 jousien vaihtoon(?) Edestä ei mahdu tulemaan tukivarren pultti ulos ilman että purkaa ja purkaa. Toki jos joltain löytyy jkl kieppeiltä lainattavaksi niin olisi mahtavaa.
E; kyllähän se iskaritolppa väisti sen verran sivulle, että sai tukivarren pultin pois.
E; kyllähän se iskaritolppa väisti sen verran sivulle, että sai tukivarren pultin pois.
- Turre
- Viestit: 274
- Liittynyt: 29 Kesä 2009, 23:37
- Car(s): 156 2.0 JTS -03
156 SW 2.0 JTS -02
Kia Rio 1.2ISG LX -16
Ex:Mitsubishi Outlander 2.0 -07
Ex: 156 SW 1.8 TS -02 - Paikkakunta: Salo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ Jos vaan suinkin budjetti antaa myöten niin hommaa sellaset jotka puristaa sitä koko pakettia ylhäältä ja alhaalta, eikä niitä jousiin ripustettavia versioita.
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.
- Ossiv
- Viestit: 351
- Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
- Car(s): 156 v6
Työtölkki.
Varmaritölkki.
Jeeboksi4.0 - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Joo ajatus oli hommaa kunnon vermeet, tuo on vähä kehno kohde säästää, jos sitä turvallisuus edellä. Ymmärsin että taakse ei tarvitse puristimia ollenkaa(?) Pitäisi aamusella katsoa millainen paketti se on purkaa..Turre kirjoitti:^ Jos vaan suinkin budjetti antaa myöten niin hommaa sellaset jotka puristaa sitä koko pakettia ylhäältä ja alhaalta, eikä niitä jousiin ripustettavia versioita.
- Turre
- Viestit: 274
- Liittynyt: 29 Kesä 2009, 23:37
- Car(s): 156 2.0 JTS -03
156 SW 2.0 JTS -02
Kia Rio 1.2ISG LX -16
Ex:Mitsubishi Outlander 2.0 -07
Ex: 156 SW 1.8 TS -02 - Paikkakunta: Salo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kyllä ne puristimet takanakin tarttee. Olen nähnyt kyllä kommentteja että joku on kikkaillut ilman puristimia, en kyllä ymmärrä miten (ellei sitten ole todella suuria eroja vuosimallien tms välillä) enkä välittäisi yrittääkään. Ei siellä jännitykset niin kovat ole kuin edessä, mutta ihan riittävästi kuitenkin.Ossiv kirjoitti:Joo ajatus oli hommaa kunnon vermeet, tuo on vähä kehno kohde säästää, jos sitä turvallisuus edellä. Ymmärsin että taakse ei tarvitse puristimia ollenkaa(?) Pitäisi aamusella katsoa millainen paketti se on purkaa..
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Farkussa ainakin meni ihan nätisti niin että ylämutteri auki ja sitten tunkkaa takapään ylös ja irroittaa alapultit iskarista (nämä kannattaa löysätä ennen yläpään irroitusta) ja tiputtaa iskarin pois.Turre kirjoitti:Kyllä ne puristimet takanakin tarttee. Olen nähnyt kyllä kommentteja että joku on kikkaillut ilman puristimia, en kyllä ymmärrä miten (ellei sitten ole todella suuria eroja vuosimallien tms välillä) enkä välittäisi yrittääkään. Ei siellä jännitykset niin kovat ole kuin edessä, mutta ihan riittävästi kuitenkin.Ossiv kirjoitti:Joo ajatus oli hommaa kunnon vermeet, tuo on vähä kehno kohde säästää, jos sitä turvallisuus edellä. Ymmärsin että taakse ei tarvitse puristimia ollenkaa(?) Pitäisi aamusella katsoa millainen paketti se on purkaa..
Jousen liikerata on pienempi (vakiossa) kuin mitä tukivarret antaa myöden.
Kasaaminen päinvastoin, mutta kun sitten pitää pistää jarrulevyn alle jotain kun laskee autoa alaspäin niin että saa sohoteltua iskarin varren kumityynystä läpi.
Sitten mutteri kiinni. Tämä siis edellyttää kaasuiskaria joka tuuppaa vartta ulos automaattisesti, muuten menee hankalaksi.
Itse olen käyttänyt yksin ollessani toista tunkkia jolla nostaa levystä ylöspäin ja samalla ohjaa iskaria.
- JMC
- Viestit: 1083
- Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
- Car(s): 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98 - Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Juu ei tarvi puristella takana. Nivomaatti perästä en tiedä mutta perus 156 takajouset ei ole jännityksessä kun perä on ylhäällä.
- Ossiv
- Viestit: 351
- Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
- Car(s): 156 v6
Työtölkki.
Varmaritölkki.
Jeeboksi4.0 - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Riittävän korkealle tunkkasin auton, irroitin yläpään annoin kengänpohjaa niin saan käännettyä tolpat kaaren ali ja jousen vaihtoon. On niissä tukivarsis sen verran pituutta. 1/2 vaihdettu. Toki jarrut irroitin kokonaisuudessaan pois edestä, mutta hyvä nekin putsata välillä.JMC kirjoitti:Juu ei tarvi puristella takana. Nivomaatti perästä en tiedä mutta perus 156 takajouset ei ole jännityksessä kun perä on ylhäällä.
E; ei ole tosiaan jännitystä tunkattuna.
Viimeksi muokannut Ossiv, 23 Elo 2019, 20:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Turre
- Viestit: 274
- Liittynyt: 29 Kesä 2009, 23:37
- Car(s): 156 2.0 JTS -03
156 SW 2.0 JTS -02
Kia Rio 1.2ISG LX -16
Ex:Mitsubishi Outlander 2.0 -07
Ex: 156 SW 1.8 TS -02 - Paikkakunta: Salo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Oma kokemus aiheesta 2002 SW:n (ei Nivomatic) kanssa oli melkoisen erilainen, kyllä siellä niin paljon jännitystä oli ettei sitä näpeilleen tahi leukaansa viittis ottaa. Erikoiselta tuntuu että näin isoja eroja olis.JMC kirjoitti:Juu ei tarvi puristella takana. Nivomaatti perästä en tiedä mutta perus 156 takajouset ei ole jännityksessä kun perä on ylhäällä.
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Milloin 156 sai apukuskin airbagi, ja oliko ensimmäiset vuodet lisävaruste?
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
On ollut lisävaruste ainakin pikkukoneisissa. Omissa on V6:ssa ollut jokaisessa, mutta TS ollut myös ilman. En tiedä, missä menee ikäraja, mutta ainakin yksi -99 oli ilman pelkääjän tyynyä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Alfissimo kirjoitti:On ollut lisävaruste ainakin pikkukoneisissa. Omissa on V6:ssa ollut jokaisessa, mutta TS ollut myös ilman. En tiedä, missä menee ikäraja, mutta ainakin yksi -99 oli ilman pelkääjän tyynyä.
Voi olla, tämä yksikkö kiinnosta pikkusen: https://m.nettiauto.com/alfa-romeo/156/ ... 4&vifNav=Y .Mutta näytäis niin että pelkääjän puoli puutu tyyny.
Oma passati -99 mene varmaan lunastukseen , eli nyt olis hyvä aika hankia ensimmäinen alfa!
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Vaihdelaatikko rempan jälkeen vakkari lakkas toimimasta 5 ja 6 vaihteella.... 3 ja 4 vaihteella pelittää normaalisti......
Mikäköhän......?
Mikäköhän......?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- wileythecoyote
- Viestit: 613
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Sisemmät vetonivelet täryttelee. Riittäneeköhän pelkkä nivelen (tripod) vaihto? Nivelet selkeesti väljät.
Mielummin vaihtais vain tripodit, kun sillä pääsee 10x halvemmalla.
Myös moottorityynyt meni kelvottomiksi ravistavien nivelien takia.
Onko vasen ja oikea identtiset. Eperissä eri osanumerolla, mutta varaosana liikeissä näyttäisi olevan vain yhtä mallia.
Mielummin vaihtais vain tripodit, kun sillä pääsee 10x halvemmalla.
Myös moottorityynyt meni kelvottomiksi ravistavien nivelien takia.
Onko vasen ja oikea identtiset. Eperissä eri osanumerolla, mutta varaosana liikeissä näyttäisi olevan vain yhtä mallia.

"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
-
- Viestit: 108
- Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
- Car(s): Alfa Romeo 156 V6
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Pitäisi vaihtaa oikean puolen alatukivarsi -99 malliseen V6 156 Alfaan....Mitä kaikkea kannattaa purkaa irti, jotta ko.homma menisi ilman turhaa purkaamista......Vetoakselin otan jokatapauksessa irti, kun on sisempi nivelen suojakumi hajalla
.....Ja onko tukivarren paikalleen asennuksessa jokin tietty järjestys, jolla se menee paikoilleen mahdollisimman "kivuttomasti"?

- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
https://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_low ... bone.shtml
https://www.youtube.com/watch?v=tcH9YTyTwbM
Ainakin itsellä vaati vähän harjottelua ennen kuin sai uuden paikalleen kammettua.
https://www.youtube.com/watch?v=tcH9YTyTwbM
Ainakin itsellä vaati vähän harjottelua ennen kuin sai uuden paikalleen kammettua.
Suoraan vaan suoraa
- jyrkip
- Viestit: 790
- Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
- Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04 - Paikkakunta: Nummela
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
[quote="wileythecoyote"]Sisemmät vetonivelet täryttelee. Riittäneeköhän pelkkä nivelen (tripod) vaihto? Nivelet selkeesti väljät.
Mielummin vaihtais vain tripodit, kun sillä pääsee 10x halvemmalla.
/quote]
Ei ainakaan minulla riittänyt, tripoidit oli tiiviit mutta maljoissa syvät montut. Lakkasi tärräämästä kun ostin uudet vetarit. Mulla lienee vieläkin yksi tarvikevetari ylimääräisenä jossain, en muista kumman puolen.
Mielummin vaihtais vain tripodit, kun sillä pääsee 10x halvemmalla.
/quote]
Ei ainakaan minulla riittänyt, tripoidit oli tiiviit mutta maljoissa syvät montut. Lakkasi tärräämästä kun ostin uudet vetarit. Mulla lienee vieläkin yksi tarvikevetari ylimääräisenä jossain, en muista kumman puolen.
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Alatukivarren takaisinlaittamisessa helpottaa kummasti, jos saa koiranluut irti ja vakaajan käännettyä ylemmäs.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- JMC
- Viestit: 1083
- Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
- Car(s): 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98 - Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Tuo tekee hommasta jopa naurettavan helppoa.
-
- Viestit: 108
- Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
- Car(s): Alfa Romeo 156 V6
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nappasin molemmat koiranluut irti,ja tilaa tuli hyvin tukivarren paikalleen laittoon......Itse tukivarsi meni kivutta paikoilleen, ja kaikki kiinnityspultitkin lähtivät hyvin menemään kierteilleen...Homma tuli tehtyä....Polforea kirjoitti:Alatukivarren takaisinlaittamisessa helpottaa kummasti, jos saa koiranluut irti ja vakaajan käännettyä ylemmäs.
Mutta nyt pukkaa seuraavaa kysymystä.....Peruutusvalot eivät pala.....Polttimot on ehjät......Sulake on ehjä.....Ilmeisesti itse peruutusvalojen kytkin on rikki tai huonolla kontaktilla.....Missäkohtaa sijaitsee peruutusvalojen kytkin, ja joutuuko paljonkin purkamaan, että peruutusvalokytkin löytyy? Auto on -99 2.5 V6.....ja manuaalivaihteinen.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Vaihdelaatikon päällä. Imuputki ekana ja akkukotelon ottaa pois, niin tulee kummasti näkyvyyttä. .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 1137
- Liittynyt: 12 Loka 2006, 15:12
- Car(s): Giulietta 2,0 JTDm -12, ex-159 2,4 JTDm -06,ex-156 SW GTA -03, ex-156 SW 2,0 TS -01, ex- 156 2,0TS -00
- Paikkakunta: Hattula
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Lieneekö enään ajankohtaista, mutta oma ensimmäinen itelläni ollut 156 TS oli just ton ikänen ja siinä oli bagit molemmilla puolilla.Hiihtäjä kirjoitti:Alfissimo kirjoitti:On ollut lisävaruste ainakin pikkukoneisissa. Omissa on V6:ssa ollut jokaisessa, mutta TS ollut myös ilman. En tiedä, missä menee ikäraja, mutta ainakin yksi -99 oli ilman pelkääjän tyynyä.
Voi olla, tämä yksikkö kiinnosta pikkusen: https://m.nettiauto.com/alfa-romeo/156/ ... 4&vifNav=Y .Mutta näytäis niin että pelkääjän puoli puutu tyyny.
Oma passati -99 mene varmaan lunastukseen , eli nyt olis hyvä aika hankia ensimmäinen alfa!
-
- Viestit: 108
- Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
- Car(s): Alfa Romeo 156 V6
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Minkä kokoiset renkaat ovat alunperin Alfa Romeo 156 V6 Malleissa, auto on -99 vuosimallinen sedan.......Olen hommaamassa uusia talvirenkaita peltivanteille, ja aion laittaa sen vakiokokoisen rengastuksen
.....
En ole rekisteriotteesta vielä käynyt katsomassa
....

En ole rekisteriotteesta vielä käynyt katsomassa

- DragonForce
- Viestit: 243
- Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:58
- Car(s): 2x 156v6, 147,159Tbi Citikka C2 1.6VTS
- Paikkakunta: Joensuu/Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Olisikohan ollut 15.. GTA:ssa tais olla 17. Varmaksi en muista itsekään.centro style kirjoitti:Minkä kokoiset renkaat ovat alunperin Alfa Romeo 156 V6 Malleissa, auto on -99 vuosimallinen sedan.......Olen hommaamassa uusia talvirenkaita peltivanteille, ja aion laittaa sen vakiokokoisen rengastuksen.....
En ole rekisteriotteesta vielä käynyt katsomassa....

"Having no way as way, having no limitation as limitation"