Ekaa Alfaa katsomassa - kysymys (ALFA HANKITTU!)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Ekaa Alfaa katsomassa - kysymys (ALFA HANKITTU!)

Viesti Kirjoittaja tmv »

Ugh,

Katselen itselleni ensimmäistä Alfaa ja mielenkiinto on kohdistunut reilut 100tkm ajettuun punaiseen kaunottareen (Alfa 156 2,5L V6). Auto on ns. Suomi-auto ja säännöllisesti Deltassa huollettu (viimeeksi joku aika sitten tehty 100tkm täyshuolto).

Kahlailin läpi tuolta tyyppivikoja jne ja osan sieltä heti tunnistinkin =), ei siis syytä huoleen. Mutta. Yksi huoli vielä on: auton alle kurkattaessa huomasin, että moottorista vuotaa hieman öljyä. Auto vietiin Delta-Auton huoltoon tsekattavaksi ja diagnoosi ohessa:

"Moottorista tihkuu öljyä joka tulee kampiakselin laakeri pukista".

Huoltomies oli sitä mieltä, että lähes kaikki 100tkm ajetut V6 Alfat hikoilevat tuolta hieman ja "ei syytä huoleen". Hänen mukaansa tuolle ei kannata tehdä mitään. Mikäli tehtäisiin, niin sitten purkuhommissa on sen verran paljon duunia että kustannus on about 1500 eeroa (kaikkea pientä sieltä sitten uusittaisiin).

Mitäs sanoo Alfaväki? Ajattelin maanantaina soittaa vielä toiseen Deltan huoltoon ja kysellä "toista" mielipidettä...
Viimeksi muokannut tmv, 27 Heinä 2005, 13:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

onkohan tuo sama kohta kun mulla tiputti hiukan eli suoraan pakoputken päälle suunniillen siihen kohtaa mihin moottorin suojamuovi loppuu? muutama pisara silloin tällöin. Taitaa olla ihan totta tuo mitä sanoivat.Ongelmia voi tulla katsastuksessa jos vuotoa on paljon, muuten ei haittaa.
Mulla tuo fixattiin kuntoon kyseessä oli "kumipötkylä" tiiviisteet jotka haurastuvat ajan myötä öljyn vaikutuksesta. Kustannus ei tosin ollut ihan noin paljon...
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja tmv »

V6 kirjoitti:onkohan tuo sama kohta kun mulla tiputti hiukan eli suoraan pakoputken päälle suunniillen siihen kohtaa mihin moottorin suojamuovi loppuu? muutama pisara silloin tällöin. Taitaa olla ihan totta tuo mitä sanoivat.Ongelmia voi tulla katsastuksessa jos vuotoa on paljon, muuten ei haittaa.
Mulla tuo fixattiin kuntoon kyseessä oli "kumipötkylä" tiiviisteet jotka haurastuvat ajan myötä öljyn vaikutuksesta. Kustannus ei tosin ollut ihan noin paljon...
En nyt ihan tarkkaan muista vuotokohtaa. Auton käytin koeajaessani katsastuskonttorilla ja katsastusmies tuon itse asiassa huomasi, ei olisi kuitenkaan haitannut katsastusta ja autossa on nyt ihan tuore leima.

Huolestuttaa kuitenkin, en oikein hahmota tuota korjaussumman suuruuden syytä. Jotain kommenttia oli tullut, että työn osuus on niin suuri kun joutuvat paljon purkamaan. Tuolla summalla saa kuitenkin veloittaa melkoisen määrän työtunteja. :crazyeyes:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ettei se tihkuja ole kampiakselin stefa? Laakeripukeista kuuluukin "tihkua", niissä on öljykanavat :wink: mutta ei öljyn sieltä koneen ulkopuolelle pitäisi eksyä.
- Epäkelpokeräilijä -

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

"tiivarit" on tuollaiset sormen muotoiset kumi pötkylät mitä mulle vaihdettiin en löytänyt parts cdsta ko osia .. jos kyseessä on nuo samat nii tuleehan siinä työtunteja ; pakoputki pois,öljypohja irti jne.
Ja tämä siis on kuulemma tyypillistä juuri tuolle koneelle, 166sessa pitäisi olla parempaa materiaalia? tuo ilmeisesti 3 L koneessa.
Viimeksi muokannut V6, 03 Kesä 2005, 18:34. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja tmv »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Ettei se tihkuja ole kampiakselin stefa? Laakeripukeista kuuluukin "tihkua", niissä on öljykanavat :wink: mutta ei öljyn sieltä koneen ulkopuolelle pitäisi eksyä.
No hitto kun nyt tietäisi tarkkaan, ainoa tosiaan jonka nyt tiedän on tuo DA:n huoltokaverin lausunto: "Moottorista tihkuu öljyä joka tulee kampiakselin laakeri pukista".. Tuossahan sanotaan että moottorista, mutta sitten oikeastaan että ei moottorista vaan laakeripukista.

Ei vaan ole nastaa jos juuri hankitulle autolle tulee 1,5k € huoltokeikka heti alkuunsa...

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

soita tonne auto milanoon, siellä tietävät tuon asian varmasti
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja tmv »

V6 kirjoitti:soita tonne auto milanoon, siellä tietävät tuon asian varmasti
Kiitokset vinkistä. Soitin tuonne ja sain tietoa reippaasti! Eivät tosiaan pitäneet asiaa mitenkään huolestuttavana ja sanoivat, että viitisen työtuntia tuohon menee mikäli sen haluaa kuntoon eli työtunnit + tiivisteet jne. niin hinta jäänee 350-500e luokkaan.

Lisäksi kehottivat hetimiten tarkistamaan jakopään hihnan vaihdon ajankohdan ja painottivat että tulee vaihtaa 3v/60tkm välein. Samassa selvisi että kandidaatilla on hihna vaihdettu viimeeksi 11.6.2002 eli viiden päivän päästä hihnalla kolme vuotta täynnä = ilmeisesti vaihtoon per heti.

Kävin tänään koeajamassa toistakin samanlaista (vuoden uudempaa) 156:sta ja edelleen fiilikset ovat - tällainen täytyy nyt ostaa =).

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Hyvältä kuulostaa, tinkaa tohon ensimmäiseen nuo remontit mukaan niin isompia kulueriä ei sitten pitäisi tulla vähään aikaan :-D
VMP

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Jep! Tuon hihnanvaihdoin pystyy varmaankin tinkaan myyjäliikkeen piikkiin. :wink:
edit: mattijus oli nopeempi :oops:

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja tmv »

mattijus kirjoitti:Hyvältä kuulostaa, tinkaa tohon ensimmäiseen nuo remontit mukaan niin isompia kulueriä ei sitten pitäisi tulla vähään aikaan :-D
Tätähän tässä jo väännetään =). Hinnan olin ehtinyt tingata melko tiukaksi, mutta yritetään tässä nyt katsoa sellaista diiliä että minä hoitaisin tuon pienen öljyvuodon ja myyjäliike hoitaisi uuden hihnan.

Lisäkyssäri: tässä ekassa Alfassa tuo kojetaulu piti sellaista pientä nitinää, joka FAQ:n mukaan taisi olla "ominaisuus". Tässä vuotta uudemmassa samaa nitinää ei esiintynyt. Voiko tuota nitinää fiksailla mitenkään?

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Jos olen oikein ymmärtänyt niin eri vuosimalleilla olisi jotain eroja tuossa nitinässä. Jostain muistan myöskin lukeneeni että jotkut ovat vähän noita kojetaulun pultteja kiristelleet ja se olisi vähän auttanut.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

tmv kirjoitti: Lisäkyssäri: tässä ekassa Alfassa tuo kojetaulu piti sellaista pientä nitinää, joka FAQ:n mukaan taisi olla "ominaisuus". Tässä vuotta uudemmassa samaa nitinää ei esiintynyt. Voiko tuota nitinää fiksailla mitenkään?
itse sain sitä hiukan paremmaksi purkamalla kojetaulun päällä olevan muoviliuskan, joka kulkee siinä tuulilasin alapuolella. Sen alta kaikki kuusiokoloruuvit,prikat irti jotain rasvaa (wd40,silikoni ym) väliin reilusti ja ruuvit tiukasti takaisin.

edit: oliko se muuten tämä>>

"Moottorista tihkuu öljyä joka tulee kampiakselin laakeri pukista". :wink:
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja tmv »

V6 kirjoitti: edit: oliko se muuten tämä>>

"Moottorista tihkuu öljyä joka tulee kampiakselin laakeri pukista". :wink:
Jep, tuohan se on - elikkäs samasta kaarasta puhutaan. Pikkuisen tässä nyt arveluttaa, että ottaako tuollaisen jossa pientä laittamista on enemmän, vai uudemman ja toistaiseksi ilman näitä "ominaisuuksia" olevan. Tokihan nuo voivat sitten ilmaantua koska tahansa uudempaankin autoon.

Eroa näillä autoilla on muuten aika vähän, uudempi kaikin puolin vähän siistimpi, siinä on enemmän varusteita (cd-soitin, lohkolämmitin, tyylikkäämmät vanteet ja uudet kesärenkaat) ja vähemmän kilsoja. Hintaeroa on toki sitten selvät 3000 €. Vaikea päätös...

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Alfa on nyt kotona!

Viesti Kirjoittaja tmv »

Dodiih! Nyt on allekirjoittaneen eka Alfa alla ja ensimmäiset 200km V6:lla on ajettu (matka liikkeestä kotiin). Kyllä kuulostaa NIIN erilaiselta tuolla ajaa, kuin millään aiemmalla. Kiihtyvyyskin on kohdallaan... kyllä Alfalla on "oma" juttunsa, ei siitä pääse mihinkään. :-D

Auton hihnalla tuli juuri 3v. täyteen, joten liike hoiti vielä ennen noutoa uuden hihnan (Delta-Auto hoiti vaihdon) autoon vaihdetuksi. Samoin auto katsastettiin juuri. Mukana tuli myös nivaska aiempia huoltodokumentteja, joista selvisi että viime vuonna vekottimeen on vaihdettu mm. lambda anturi ja ilmi sekä niihin liittyviä nippeleitä läjä. Edellinen omistaja oli valitellut huonoa vääntöä 5k rpm jälkeen ja epätasaista tyhjäkäyntiä... ilmeisen tyypillisiä 156:n oireita. Nyt käy ja kukkuu hyvin.

Negatiiviselta puolelta on sanottava alkuperäisten (?) kaiuttimien surkeus, äänentoisto on syvältä ja poikittain. Ratti on myös aavistuksen vinossa vasemmalle, täytyy katsoa voiko tuon suoristaa. Ei ole paha, mutta häiritsee hieman. Himassa myös huomasin että auton päällä katossa on pari sormenpään kokoista painaumaa, lienevät tulleet hihnan vaihtokeikalla tms. kun en niitä aiemmin huomannut (tai sitten en vain huomannut, noh ei voi mitään).

Yllätysbonuksena löysin auton takakontista Sonyn 10:n cd:n jukeboksin, jota en missään vaiheessa koeajaessani autoa huomannut, siitä ei myöskään ollut liikkeen kanssa puhetta... on kuitenkin kytketty kiinni ja toimii. Ei tosin oikein tykännyt poltetuista levyistä. Lisäksi autosta löytyi asennustodistus etupenkin takataskusta ja sitä kautta selvisi että auton kauko-ohjattava häly on Alfatechin sellainen monenlaisilla fiitsereillä. Rock.

Uusi Alfisti on siis syntynyt!
Alfa Romeo - immagine di bellezza

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Ai että. Kyllä sait hienon auton, onnittelut!


Terv. CC
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
glideslope
Viestit: 1363
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut.
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja glideslope »

Onnittelut täältäkin asiallisen valinnan johdosta! Tuo hihnanvaihto oli aikas hieno kylkiäinen.
-mahtaakohan se uni tulla tmv:lle tänä yönä lainkaan simmuun...?

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja tmv »

glideslope kirjoitti:Onnittelut täältäkin asiallisen valinnan johdosta! Tuo hihnanvaihto oli aikas hieno kylkiäinen.
-mahtaakohan se uni tulla tmv:lle tänä yönä lainkaan simmuun...?
Kiitokset vain onnitteluista!

Ja kun kysyit niin: ei nukuta! :mrgreen:

Pyörin ympäri nettiä ja mietin noita autoradiomestoja ja vaihtoehtoja... pitäis varmaan mennä nukkumaan...
Alfa Romeo - immagine di bellezza

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Ja taas on yksi oivaltanut jutun!
Onnittelut! :-D
Eikun alustasarjoja suunittelemaan ja isompia palloja alle 8)

luuteri
Viestit: 32
Liittynyt: 21 Elo 2003, 20:19
Paikkakunta: Kerava

Re: Alfa on nyt kotona!

Viesti Kirjoittaja luuteri »

Onneksi olkoon! Tuohon ratin "vinouteen" voi auttaa ohjauskulmien säätäminen, eli jos niitä ei ole tsekattu niin se voisi olla edullinen ja nopea korjaus.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Alfa on nyt kotona!

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

tmv kirjoitti: äänentoisto on syvältä ja poikittain
Alfa Romeoissa, varsinkin kuutoskoneisissa, äänentoistosta huolehtii konehuone.

Tervetuloa joukkoon!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Onnittelut Alfa V6:n johdosta :)
Kävin minäkin ajamassa kolme vuotta uudempaa SW-mallia ja kyllä oli suupielillä kivaa kun motarilla kokeili kiihtyvyys-sitkeyttä isoilla vaihteilla.
Kierroksia ei viitsinyt käyttää kovin paljon kun oli perhe kyydissä, piti vaan ajella kuin perhefarmarilla ikään 8) mutta siellä pinnan alla kyllä kuohui ja tieto siitä riitti vakuuttamaan moottorin tehoreserveistä.
Heti koeajon alussa kun kone murahti ekan kerran tiesin mistä kaikki täällä on puhuneet kun V6:sta on puhe :-D
Nyt olen sitten yrittänyt keksiä "järkiperusteita" olla ostamatta V6:tta :wink:
Eipä mitään, huomenna lisää löylyä kiukaalle ja ajamaan yhtä toista kuutosta
:lol:
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

Jarppi
Viestit: 180
Liittynyt: 17 Huhti 2005, 00:23
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jarppi »

onnitelut vaan täältäkin...

ja räpylä ylös kun alfoja tulee vastaan ;)


(toi kitupiikki.net kannattaa ainakin käydä katsomassa kun niitä stereoita etsit)

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja tmv »

Jarppi kirjoitti:onnitelut vaan täältäkin...

ja räpylä ylös kun alfoja tulee vastaan ;)


(toi kitupiikki.net kannattaa ainakin käydä katsomassa kun niitä stereoita etsit)
Kiitos! Pari Alfaa olenkin jo liikenteessä kohdannut mutta räpylä ei vastapuolella noussut. Liekö olleet niin haltioissaan omista Alfoistaan, etteivät muita Alfoja edes nää 8).

Kävin tsekkaamassa kitupiikki.net:n hintoja ja ihan asialliselta näyttävät. Itse asiassa sain Arangolta sellaisen tarjouksen, että taidan maanantaina käydä asennuttamassa nyt ensin pelkän cd/mp3-soittimen ja sitten katsotaan miltä kuulostaa. Tämän jälkeen mietitään sitten kaiuttimia...
Alfa Romeo - immagine di bellezza

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Update...

Viesti Kirjoittaja tmv »

Elikkäs ekat pari viikkoa Alfalla on nyt takana ja toistaiseksi (koputtaa puuta) kaikki on mennyt hyvin. Ohessa vähän päivitystä uuden Alfistin viime aikojen tekosista:

- Blaukkarin uusi perussoitin (cd/mp3) vaihtui vanhan Sonyn romun tilalle, äänen laatu parantui huikeasti (ei tosin mikään hifistudio edelleenkään, mutta kelpaa toistaiseksi). Hankinta/asennuspaikkana Tomi Aranko / Espoon Olarinluoma. Palvelu pelasi hienosti ja vaihto hoitui ripeästi odottaessa (about 25 min). Kotona tuli poistettua takakontista Sonyn 10 cd:n makasiiniboksi, jota soitin ei osaa ohjata. Toisaalta tuota ei tarvitakaan, sillä mp3-levyille mahtuu kyllä biisejä...

- Automaagiseen ilmastointiin kävin lisäyttämässä nesteitä. Nyt puhaltaa 2-asteista ilmaa maksimilla ja auto jäähtyy huomattavasti paremmin (ennen lisäystä jäähdytysilma oli n. 5,5 asteista). Paikkana Helsingin Pitäjänmäessä AC-Carsystems. Hoitui drive-in periaatteella odottaessa (kesto about 20-30 min).

- Ohjauskulmat säädettiin Espoon Olarinluoman Vianorilla. Ohjaus veti hieman oikealle ja syy oli tosiaan ohjauskulmissa (säätötyön kesto noin 40 minuuttia).

- Auto pesty käsin ja vahattu Turtle Waxin "jollain" vahalla. Kesti naurettavan kauan ja ulkonakin oli sopivan kuuma 8). Puutarhaletku ei edes yltänyt parkkikselle saakka, joten veden saamisessa käsin pesua varten oli omat haasteensa... seuraavana aamuna linnut olivat ystävällisesti paskoneet jätöksiään tuoreen vahapinnan päälle - lisää puhdistushommia... Tämän rastin jälkeen muistan jälleen elävästi miksi käsinpesu ja vahaus jää usein tekemättä...

- Pari kuvaa laitettu omaan albumiin (noh, samaltahan nuo kaikki 156 V6 Rossot kait näyttävät, mutta anyway).

- Kojelaudan pieni resonointi (tai nitinä) on pari päivää sitten hoitanut itse itsensä. Ei nitise enää. Nitinä palannee varmaan kuitenkin takaisin itsestään...

To do listalla ainakin:

- Isommat kesävanteet ja renkaat mahdollisesti tänä kesänä vielä hankintaan. 17" ja koossa 225/45 lienee se mihin päädytään.

- Sivupeilien ja tukivarsien maalauttaminen korin väriin jossain vaiheessa.

- Alustan jäykentäminen (joskus tulevaisuudessa, 30-35mm madallus ja mahdollisesti jäykemmät iskarit). We'll see.
Alfa Romeo - immagine di bellezza

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Update...

Viesti Kirjoittaja V6 »

tmv kirjoitti:
- Sivupeilien ja tukivarsien maalauttaminen korin väriin jossain vaiheessa.
tukivarsien?
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Re: Update...

Viesti Kirjoittaja tmv »

V6 kirjoitti:tukivarsien?
Äh... kyse ei tietenkään ole tukivarsista tahi raidetangoista, vaan:

tarkoitin siis tietenkin peilien kiinnikkeitä eli "jalkoja" eli niitä härpäkkeitä missä sivupeilit ovat kiinni (niitä jotka tyyppivikana hieman hapettuvat).
Alfa Romeo - immagine di bellezza

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Onnittelut hienolle pelille! Mistäpäin espoota olet??
Varmasti moikkaillaan kun tavataan!

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja tmv »

To do -lista on lyhentynyt yhdellä tehtävällä 8).

Nyt alla vakiopyörylöitten sijaan Kosein 17" Sport alut ja tietenkin lukkopultein kiinnitettyinä. Lainkuuliaisena puusilmänä kävin myös muutoskatsastuksen kautta (28,- €) kirjauttamassa vannekoon ja rengaskoon 225/45 rekisteriotteeseen.

Pari kuvaa albumissa "uusista" käytetyistä vanteista, jotka foorumin Myydään -osaston kautta löytyivät.
Alfa Romeo - immagine di bellezza

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Myöhästyneet onnittelut vielä täältäkin. Ja sellainen pieni vinkki että jos äänentoisto on edelleen heikohko niin tarkistappa pari asiaa:

Joillakin onnekkailla :wink: on diskantit irronneet paikoiltaan ja näin korkeiden äänien toisto muuttunut vaimeaksi. Eli irrota se kahva systeemi ovesta ja katso että ovat paikoillaan. Ja lisäksi avaa ne jumbo kokoiset moninapaliittimet ovien karmien välistä (kiertämällä) ja suihki elektroniikka kontaktispraytä (mieluiten sitä joka jättää öljykalvon) sinne kontaktipinnoille. Sitten suljet ja avaat muutaman kerran. Avot, jo toimii. Ainakin niin hyvin kuin voi. Mielestäni ainakin omassa nimittäin äänentoisto toimii ihan siedettävästi vakiona, vaikka Amphionien jälkeen pitääkin aina hetki tottua :)
Ayrton Senna da Silva forever

Vastaa Viestiin