Kiitokset tiedoista. Taas takaisin koneen ääreen pyhien jälkeen.
Vaihdekeppiä en tosiaan tullutkaan miettineeksi, kun tuossa uudemmassa (-99 mallinen ph2) turbossa vaihteensiirto on jo vaijereilla. Siinä ykkösversiossahan taisi olla vielä ne tangot. Eperin mukaan vaihteensiirtomekanismi olisi sama kaikissa uudemmissa V6 koneisissa GTV malleissa, ainoastaan vaihdekepin nupille annetaan eri varaosanumero. Luulisin, että tuohon ei tarvi sen suuremmin tehdä muutoksia.
Eper väittää, että kytkimen työsylinteri olisi sama GTV 2,0 turbo ph2, GTV 3,0 V6 24v ja GTV 3,2 V6 24v sekä 156 2,5 V6 koneissa ja pääsylinteri olisi sama sekä GTV 3,0 24v että 2,0 turbo koneissa. Siitä haarukasta ja painelaakerista eperissä ei ollut parempia kuvia. Kytkin levykin on samankokoinen (235 mm), kuin noissa isommissa vaparikoneissa. Vanhassa turbossa näyttäisi olevan 230 mm.
Tsekkasin kytkimen alkuperäisnumerolla (71734947) netistä ja esim
täällä ehdotetaan samaa kytkintä -99 turboon ja 3,0 V6 24 v koneisiin. Kerroit Seppo että tuota 6-vaihteista laatikkoa on noissa 3 litraisissa malleissa. Voikohan tosiaan olla, että tuo ph2 mallin loota on sitten tuota samaa uudempaa sarjaa
Tämä tuli mieleen, kun tuo nykyinen kytkin alkoi luistamaan isommilla vaihteilla ja se pitäisi vaihtaa. Tallissa olisi irtonainen 156:n 6-vaiheinen loota, jonka ajattelin kokeeksi laittaa ensi kesän ajokaudelle uuden kytkimen kanssa, mikäli se nyt kohtuutyöllä menee paikalleen. Alkuperäinen vaihteisto on aika harva ja tuo 6-vaihteinen sopisi tiheäpien välitysten vuoksi paremmin omaan ajoon, kun ei tuolla kuitenkaan tule mitään pitkiä matkoja ajeltua.