~3000km takana omalla autolla, alla vähän mietteitä:
Ketjun alkupään "ihan BMW:n näköinen" vähän huvittaa nyt, ei kyllä luonnossa saa mitenkään bemarin näköä tuohon, vähän on Audia takavaloissa kyllä. Nokka myös livenä paremman näköinen, kuvissa näyttää jotenkin epäsuhtaiselta.
Ajettavuus vetää suun virneeseen, tykkään. Hieno alusta. Automaattilaatikko toimii pääosin erittäin hienosti, manuaalivaihdot älyttömän nopeita vaikka onkin perinteinen automaatti.
Merkki on kuitenkin ilmeisesti olevinaan eksoottinen, että mullekkin on tultu jo muutaman kerran kyselemään autosta jotain... hassua. Myös välillä jopa vähän häiritsee kun jotkut toljottaa kun ajelet jossain keskustassa... tai sit ne kattelee kun ei oo kilpiä
Laadusta:
Kerran keskinäyttö sammui, heräsi kun sammutti auton ja starttasi uudelleen, rengaspaineilmaisimet elävät kyllä omaa elämäänsä. 3 päivää putkeen vesisade, niin johan tuli vesi repsikanpuolen jalkotilaan... tuli ihan 159 mukavasti mieleen, täytyy pöyhiä noita suojamuoveja moottoritilassa ja katsoa mikä on tukossa, paskaa suunnitelua kuitenkin... niin ja peräluukku ruosteessa 2 vuoden jälkeen saumasta, viimeistely ei ihan parhaalla tasolla.
Myös näistä muovi on muovia kommenteista olen eri mieltä. Ensimmäistä Giuliaa kun koeajoin jossa oli perus muovisisusta. Ei tullut kyllä ensimmäisenä mieleen, että nyt ollaan premium segmentin autossa vaan lähinnä tuli mieleen joku perus Skoda, anteeksi nyt vaan. Edellinen autoni oli mk V Mondeo ja ei siellä mikään narissut sisällä ja kaikki oli huomattavasti "jämäkämmän" tuntuista. Siksi valinta olikin Giulia nahkasisustuksella, se vaikuttaa todella paljon. Esimerkkinä voi jokainen koputella vaikka sitä mittariston ympärillä olevaa muovisuojusta, huokuuko laatu?
Miinuksena myös järjettömän hintainen vakuutus, tuplat Mondeoon (!), täytynee kilpailutella, mutta ei tuosta saman hintaista saa.
Plussana 2.2 dieselin kulutus. 5.2, 5.1 ja 5.0 lasketut kulutukset, en ole huomannut katsoa paljonko ajotietokone kaunistelee. Viimeinen tankillinen ajettu DNA-kytkimen A-asennolla (johon en tule enää ikinä koskemaan), jos sillä desin tai kaksi säästää, niin ei kiitos.
Semmoisia ajatuksia täällä. Nykyiset vanteet jää talvivanteiksi ja keväällä vannekaupoille. Japan Racing JR11 pronssin värisenä kävisi omaan silmään valkoiseen autoon, täytyy vaan katsoa arvaako ostaa pienemmällä ET:llä, että vanteissa olisi vaan kuperampaa puolaa.