75 TS ei käy ja uusi kiusallinen ongelma: takaluukku
Valvoja: Moderators
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
75 TS ei käy ja uusi kiusallinen ongelma: takaluukku
Elikkä ongelma on seuraava: 75 ei suostu käymään tyhjäkäyntiä ennen kuin on lämmin kone. Tänään aamulla taas lähti käymään, jonka jälkeen oli kiire lähteä ja sammutin sen lähteissäni. Tämän jälkeen ei enää suostu starttaamaan.
Jaksaa kyllä pyörittää, mutta ei suostu starttaamaan. Mitäköhän kaikkea voisi kokeilla? Mitenköhän tuo pullotesti, jolla voi bensanpaineita kokeilla toimii? Vai olisiko vika kipinässä?
Mitäköhän kannattaisi ensimmäiseksi kokeilla?
Jaksaa kyllä pyörittää, mutta ei suostu starttaamaan. Mitäköhän kaikkea voisi kokeilla? Mitenköhän tuo pullotesti, jolla voi bensanpaineita kokeilla toimii? Vai olisiko vika kipinässä?
Mitäköhän kannattaisi ensimmäiseksi kokeilla?
Viimeksi muokannut Hepa, 18 Kesä 2005, 12:33. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Missäpäin sijaitsee tuo bensapumppu? Onko se oikealla puolella takapyörän etupuolella, entä tuo takaiskuventtiili?jiiässä kirjoitti:Kato bensapumppu, sen rele, koneen kierrosnopeuden tunnistin, kipinäpuoli alkajaisiksi...
bensapumpun vuotava takaiskuventtiili voipi saada tuon pitkän vieterin aikaan startatessa.
Auto on tosiaan ollut minulla vasta viikon, joten en sitä ihan kovin tarkkaan tunne.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Noniin nyt töistä kotiuduttuani ja taas koitettuani tilanne edelleen sama: ei starttaa. Koitin kaasu pohjassa ja ilman starttailla, mutta ei edes lupaa. Vaikuttaisi, että besaa ei saa. Tosin en tiedä tuleeko kipinääkään... täytyy kohta koitella niitä, kun saa emännän starttailemaan sitä autoa...
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
Otas bensaletku paineensäätäjältä irti, pitäis roiskahtaa silmille Eli varovasti... Sit katso onko ilmamäärämittarin piuha kiinni. Yksi olisi boksille menevän vedenlämpötila-anturin liittimen tarkistus, en vaan nyt ole 100% varma kuinka se on motronicissa hoidettu, V6:ssa se on termostaatin kotelossa
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Täytyy kyllä sanoa että on nämä hienoja laitteita . Kun hain emännän starttaamaan ja könysin bensapumpun viereen kokeilemaan, että onko siinä mitään eloa. Käskin vaimon startata pitkään ja kokeilin kädellä että tuntuuko pumpussa mitään eloa. Kone pyörittää muutaman kierroksen ja yht'äkkiä bensapumpussa tuntuu hurinaa. Samalla hetkellä Alfa hyrähtää hyrräämään ja kaikki tuntuu olevan ennallaan.
Ilmeisesti TS oli naista vailla ja tahtoi vielä hieman kutitusta helman alta. Tai sitten pumpun liittimet ovat hapettuneet ja räpelsin niitä hieman. Veikkaan ensimmäistä.
Tyhjäkäynti ei edelleenkään toimi kylmänä ja muuten kaikki on ennallaan täytyy tutkia noita liitoksia tässä lähiaikoina. Alfan kanssa ei kyllä koskaan ehdi tylsistyä
Ilmeisesti TS oli naista vailla ja tahtoi vielä hieman kutitusta helman alta. Tai sitten pumpun liittimet ovat hapettuneet ja räpelsin niitä hieman. Veikkaan ensimmäistä.
Tyhjäkäynti ei edelleenkään toimi kylmänä ja muuten kaikki on ennallaan täytyy tutkia noita liitoksia tässä lähiaikoina. Alfan kanssa ei kyllä koskaan ehdi tylsistyä
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
Tutun tuntuinen ongelma ja autokin vaikuttaa jotenkin etäisesti tutulta. Itse sain Tessun yleensä muutaman starttiyrityksen jälkeen aina käymään, ja ongelma tosiaan esiintyi vain silloin, kun kone pääsi vahingossa sammumaan kylmänä. Hyvä, että jonkinlainen diagnoosikin probleemasta syntyi.
Saadessani auton tyhjäkäyntiventtiili oli täysin jumissa, ja koneeseen oli säädetty tyhjäkäynti ruuvaamalla kaasuläppää enemmän auki. Itse säädin kaasuläpän takaisin normaaliasentoon jotta läpän asentotunnistin ja siten bensansyötön katkaisu moottorijarrutuksella toimisi. Negatiivisena puolena siis kylmätyhjäkäynnin katoaminen, josta itselleni ei ollut haittaa, koska oli aina aikaa käyttää kone lämpimäksi.
Tuon Motronicin ohjaaman tyhjäkäyntiventtiilin osanumero (Bosch) on 0 280 140 516 ja sellaisen löytää myös Motonetistä. Kyllä se vanhakin venttiilimokkula jarruspraylla putsaamisen ja liottamisen jälkeen hetken toimii, mutta sitten ryytyy hetken ajelun jälkeen syystä tai toisesta kiinni. Tai ehkä sille pitäisi löytää jokin sopiva voiteluaine.
Saadessani auton tyhjäkäyntiventtiili oli täysin jumissa, ja koneeseen oli säädetty tyhjäkäynti ruuvaamalla kaasuläppää enemmän auki. Itse säädin kaasuläpän takaisin normaaliasentoon jotta läpän asentotunnistin ja siten bensansyötön katkaisu moottorijarrutuksella toimisi. Negatiivisena puolena siis kylmätyhjäkäynnin katoaminen, josta itselleni ei ollut haittaa, koska oli aina aikaa käyttää kone lämpimäksi.
Tuon Motronicin ohjaaman tyhjäkäyntiventtiilin osanumero (Bosch) on 0 280 140 516 ja sellaisen löytää myös Motonetistä. Kyllä se vanhakin venttiilimokkula jarruspraylla putsaamisen ja liottamisen jälkeen hetken toimii, mutta sitten ryytyy hetken ajelun jälkeen syystä tai toisesta kiinni. Tai ehkä sille pitäisi löytää jokin sopiva voiteluaine.
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Eli nyt se taas on suostunut käymään, mutta nyt tänään ilmaantui taas uusi ongelma: Eli takaluukun avausmekanismin vaijeri napsahti poikki . Tutkailin sen avausvivun päästä ja totesin että vaijeri on irti/poikki joko lukon päästä tai jostakin keskeltä. Koska tämän monikäyttösedanin takaluukku on vuorattu ympäriinsä pellillä saattaa luukun aukisaaminen olla mielenkiintoinen ongelma.
Kysymys kuuluukin että onko kukaan törmännyt vastaavaan ongelmaan ja vieläpä selvinnyt siitä? Onko olemassa jotakin jippoa millä takaluukun saa auki? Vai pitääkö ostaa sorkkarauta ja uusi takaluukku? Apua kaivataan...
Kysymys kuuluukin että onko kukaan törmännyt vastaavaan ongelmaan ja vieläpä selvinnyt siitä? Onko olemassa jotakin jippoa millä takaluukun saa auki? Vai pitääkö ostaa sorkkarauta ja uusi takaluukku? Apua kaivataan...
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
En sitä kyllä ole saanut liukumaan. Tiedän kyllä että 155, 156, 164 yms. on lukkopesä sen merkin alla, mutta ei ollut 33:ssa eikä mielestäni ole kyllä tuossakaan. Olisiko 75-tuntijoita, kun auto on tosiaan ollut mulla vasta viikon. Onneks ei sentään mitään muuta kun työkalut ole siellä kontissa...
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
Varavaijeri
Minun 75:ssa on varavaijeri takaselkänojan reunan alla kuskin puolella. Muovinen rinkula. Eikun siitä nykimään.Jappe kirjoitti:ei ole avainpesää 75:ssä, mutta takapenkin alla on "varavaijeri"
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Varavaijeri
Joo, se on tosiaan selkänojan kohdalla eikä istuinosan alla. Kannattaa vetää varovasti, se kun on siima tms. eikä vaijeri.Coupe kirjoitti:Minun 75:ssa on varavaijeri takaselkänojan reunan alla kuskin puolella.
Katkesi meinaan itseltäkin
- Epäkelpokeräilijä -
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Tuossahan on pari reikää takaselkänojan takana. Lähinnä jollakin kepillä vois päästä touhuamaan. Tosin edessähän on vielä se peitemuovikin. Etsippä vielä sitä vara"narua". Tai olisiko siitä oikeasta vaijerista mitään jäljellä?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
Mulla kun vaijeri katkesi (takaluukun päästä), niin varasiimalla sain auki, mutta montöörikaveri oli sitä mieltä että vielä purkamalla tilpehöörit rek. kilven takaa olisi auki saanut. Mene ja tiedä, ei ihan helppo nakki (toisin kuin keulapellin salpa).
Vaijerin sai korjattua, kun oli katkennut ihan sieltä päästä.
Vaijerin sai korjattua, kun oli katkennut ihan sieltä päästä.
- J Grönlund
- Viestit: 112
- Liittynyt: 30 Joulu 2004, 06:50
- Paikkakunta: Norrtälje Ruotsi
mulla meni kerran monta vuotta sitten vaijeri poikki lukon juuresta joten minä tein näin kun myös "varasiima" meni poikki : otin pois takapenkin selkänojan ja sen takana keskellä on pieni kolmion mallinen reikä tavaratilaan joten siitä ujutin 10mm(muistaakseni)hylsyn monen jatkopalan kanssa ja aukaisin lukkopesän ruuvit javot luukku aukesi ja sain asennettua uuden vaijerin !
Lykkyä tykö !
/Juha
Lykkyä tykö !
/Juha
AR GTV V6 TB,AR166 V6,AR 156 V6 SW,AR 155 V6 ,DUCATI 900 SSie ,Ferrari Testarossa
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Katkesi vaijeri nimenomaan sieltä lukon päästä tai jostain keskeltä. Purin meinaan etupenkin pois ja sen suojamuovin ja koitin nypätä vaijerista, mutta sehän vaan luisti esiin enemmän ja enemmän. Täytyy keksiä jotain millä sen saa auki, kunhan ehtii. Tuo vika ei nyt onneksi kulkua haittaa, mutta kuljetuskapasitteetti pieneni huomattavasti. Saattaahan se varavaijerikin vielä löytyä, kun ottaa takapenkin kokonaan pois. Hyvä tietää, että sen voi saada auki . Pirullista vaan kun auto on ollut niin vähän aikaa eikä muista yhtään miltä se lukkosysteemi näyttää. Eiköhän tästä selvitä...
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Noniin. Takaluukkuongelma on lähes ratkaistu, mutta tuo käyntijutska nousi taas ajankohtaiseksi. Jäin n. 100m päähän anoppilasta kun meno tyssäsi siihen kesken vauhdin vaan sammui.
Diagnoosi: Bensapumppu ei pyöri. Eli nyt tulin taas tulostelemaan sähkökuvia ja etsimään mittaria että josko vika löytyisi. Toivottavasti olisi vaikka jossakin maadotuksissa tai releesä että ei tarvitsisi koko pumppua uusia. Vielä kun löytäisi tuon releen.
Niin sitä varavaijeria en löytänyt, mutta sen lukon vastakappaleen saa kyllä ruuvattua irti pitkillä jatkovarsilla niinkuin J Grönlund neuvoi. Nyt vaan pitäisi löytää niitä jatkovarsia, mutta sitten kun Alfa taas käy ja kukkuu.
Tästä kaunottaresta kehkeytyi sitten oikein projekti.
Diagnoosi: Bensapumppu ei pyöri. Eli nyt tulin taas tulostelemaan sähkökuvia ja etsimään mittaria että josko vika löytyisi. Toivottavasti olisi vaikka jossakin maadotuksissa tai releesä että ei tarvitsisi koko pumppua uusia. Vielä kun löytäisi tuon releen.
Niin sitä varavaijeria en löytänyt, mutta sen lukon vastakappaleen saa kyllä ruuvattua irti pitkillä jatkovarsilla niinkuin J Grönlund neuvoi. Nyt vaan pitäisi löytää niitä jatkovarsia, mutta sitten kun Alfa taas käy ja kukkuu.
Tästä kaunottaresta kehkeytyi sitten oikein projekti.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
- Niko Tuomola
- Viestit: 561
- Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
- Car(s): 166 ts , 75 ts
- Paikkakunta: Orivesi
Noi minäkin jouduin homman suorittamaan . Joku ääliö oli peräkoukua asennettaessa niputtanut nippusitellä piuhat ja sen hätävaralangan , eikähän se sitten tietenkään voinut toimia.J Grönlund kirjoitti:mulla meni kerran monta vuotta sitten vaijeri poikki lukon juuresta joten minä tein näin kun myös "varasiima" meni poikki : otin pois takapenkin selkänojan ja sen takana keskellä on pieni kolmion mallinen reikä tavaratilaan joten siitä ujutin 10mm(muistaakseni)hylsyn monen jatkopalan kanssa ja aukaisin lukkopesän ruuvit javot luukku aukesi ja sain asennettua uuden vaijerin !
Lykkyä tykö !
/Juha
ps . koukku lähti pois samana päivänä, kun auton ostin , mutta piuhat olin jättänyt .
Bensapumpun pyörimättömyyteen muutama syy:
1. liitimet pumpun päässä hapettuneet -> avaa ja puhdista, suoja voitele
2. bensapumpun releen liittimet hapettuneet, rele on yksi neljän releen ryhmässä rintapellissä konehuoneen puolella -> nostele releet yksitellen ylös puhdista nastat, voitele esim. contactilla
3. releelle jännitteen tuova liitin löytyy pahasta paikkaa hansikaslokeron takaa ja joskus syöttöjohdon liitin kuumenee ylimenovastuksen takia ja aiheuttaa katkoksia joten ei virtaa pumpulle -> tarkista liitin puhdista ja voitele tai juota ko. piuha liittimen ohi yhteen ja kutistesukka päälle, ei temppuile ainakaan siitä enää
4. voihan se painepumppukin olla loppu ja pyörii välillä, välillä ei. Näissä tilanteissa tankissa oleva siirtopumppu pystyy siirtämään bensan suuttimille ja auto käy yleensä jos tankissa on bensiiniä yli puoli tankkia. Jos bensaa on vähemmän tai auto väärin kallellaan ei ehkä käynnisty enää. Tarkista silloin kun auton alla oleva pumppu EI pyöri esim. jännitekynällä, tuleeko +nastaan virta. Jos ei ongelma on rele/johto puolella
5. pumppu saa käynnistettäessä herätteen ilmamäärämittarilta, vika voi olla sielläkin, mutta pitäisin sitä epätodennäköisenä
1. liitimet pumpun päässä hapettuneet -> avaa ja puhdista, suoja voitele
2. bensapumpun releen liittimet hapettuneet, rele on yksi neljän releen ryhmässä rintapellissä konehuoneen puolella -> nostele releet yksitellen ylös puhdista nastat, voitele esim. contactilla
3. releelle jännitteen tuova liitin löytyy pahasta paikkaa hansikaslokeron takaa ja joskus syöttöjohdon liitin kuumenee ylimenovastuksen takia ja aiheuttaa katkoksia joten ei virtaa pumpulle -> tarkista liitin puhdista ja voitele tai juota ko. piuha liittimen ohi yhteen ja kutistesukka päälle, ei temppuile ainakaan siitä enää
4. voihan se painepumppukin olla loppu ja pyörii välillä, välillä ei. Näissä tilanteissa tankissa oleva siirtopumppu pystyy siirtämään bensan suuttimille ja auto käy yleensä jos tankissa on bensiiniä yli puoli tankkia. Jos bensaa on vähemmän tai auto väärin kallellaan ei ehkä käynnisty enää. Tarkista silloin kun auton alla oleva pumppu EI pyöri esim. jännitekynällä, tuleeko +nastaan virta. Jos ei ongelma on rele/johto puolella
5. pumppu saa käynnistettäessä herätteen ilmamäärämittarilta, vika voi olla sielläkin, mutta pitäisin sitä epätodennäköisenä
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Joo tutkiskelin tuota ongelmaa ja löysin kyllä ne releet. Lisäksi katsoin sen liittimen, joka oli jo vedetty ohi siitä isosta liittimestä erillisellä liittimellä.
Mittailin ensin pumpun nastoista jännitettä -ei mitään.
Sitten aloin tutkia niitä releitä ja totesin että neljästä releestä yksikään ei startatessa vedä. Workshio manualista katselin niiden releiden nimet ja ymmärrykseni mukaan kuljettajan paikalta katsoen vasen on ns. päärele ja oikean puoleinen bensapumpun rele. Anyway mikään niistä ei vedä. Testasin joka releen ja kaikki oli ehjiä. Mittasin pääreleen kelalle tulevan jännitteen ja totesin sen olevan n. 8-9V. Ilmeisesti huono liitos jossakin sillä muuten akun jännite oli n. 12V. mitattuna siitä viereisestä nastasta johon tulee jatkuva 12V.
Eikös noiden releiden kuuluisi vetää startatessa. Pitäisikö pumpun pyöriä jo pelkällä sytytysvirralla, vai onko siinä joku pitopiiri tms, joka kytkee pumpun päälle vasta kun startataan?
Nyt pitäisi etsiä kuva, josta selviää kytkentä virtalukolta tuolle relepaketille ja selvittää että mistä johtuu tuo jännitteen aleneminen.
Ei kun pyörällä töihin huomenna.... no kuntoilu tekee hyvää
Mittailin ensin pumpun nastoista jännitettä -ei mitään.
Sitten aloin tutkia niitä releitä ja totesin että neljästä releestä yksikään ei startatessa vedä. Workshio manualista katselin niiden releiden nimet ja ymmärrykseni mukaan kuljettajan paikalta katsoen vasen on ns. päärele ja oikean puoleinen bensapumpun rele. Anyway mikään niistä ei vedä. Testasin joka releen ja kaikki oli ehjiä. Mittasin pääreleen kelalle tulevan jännitteen ja totesin sen olevan n. 8-9V. Ilmeisesti huono liitos jossakin sillä muuten akun jännite oli n. 12V. mitattuna siitä viereisestä nastasta johon tulee jatkuva 12V.
Eikös noiden releiden kuuluisi vetää startatessa. Pitäisikö pumpun pyöriä jo pelkällä sytytysvirralla, vai onko siinä joku pitopiiri tms, joka kytkee pumpun päälle vasta kun startataan?
Nyt pitäisi etsiä kuva, josta selviää kytkentä virtalukolta tuolle relepaketille ja selvittää että mistä johtuu tuo jännitteen aleneminen.
Ei kun pyörällä töihin huomenna.... no kuntoilu tekee hyvää
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Just lueskelin noita kytkentäkaavioita ja totesin että siihen liittimeen, johon tulee se 8-9V tulee johdot virtalukolta ja jatkuu samasta solmusta bensapumpun releen kytkimelle, josta. Bensapumpun releen kelaa ohjaa ohjausboxilta tuleva signaali. Kaiken järjen mukaan huono liitos jossain välillä virtalukko ja ns. "päärele" Vai onkohan ruiskun ohjausboxi paskana tai huonoja liitoksia siellä?
Täytyy tutkia huomenna
Täytyy tutkia huomenna
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
- Carlos
- Viestit: 1932
- Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
- Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15 - Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi
Anna sille releelle kunnon jännite ja kato toimiiko.
Siihen tyhjäkäyntiin, sitähän ei ollut kylmällä koneella.
Kokooja kammioon tulee semmoinen n.8mm letku, olikohan keskipaikkeille kylkeen imuputkien päälle, no johonkin siihen kumminkin.
Ja toinen pää tulee kiinni "alipainekelloon" jakopään imuputken alle.
Katsoppa onko tuo letku ehjä ja jos ei, niin ehjä tilalle ja vois vaikka löytyä kylmätyhjäkäynti.
Siihen tyhjäkäyntiin, sitähän ei ollut kylmällä koneella.
Kokooja kammioon tulee semmoinen n.8mm letku, olikohan keskipaikkeille kylkeen imuputkien päälle, no johonkin siihen kumminkin.
Ja toinen pää tulee kiinni "alipainekelloon" jakopään imuputken alle.
Katsoppa onko tuo letku ehjä ja jos ei, niin ehjä tilalle ja vois vaikka löytyä kylmätyhjäkäynti.
Ei nyt ole sitä sähkökuvaa nenän edessä, mutta muistelen, että syöttöjännite releelle tulee juuri sieltä hanskalokeron takana olevan liittimen kautta. Pahassa paikkaa jos ei raota kojelautaa, mutta voi yrittää kurotella hanskalokeron alta jos saisi sormilla kiinni. Sieltä saattaa löytyä sulaneen oloinen liitin joka aiheuttaa tuon jännitehäviön. Liittimiä siellä on useampia, enkä nyt muista tarkkaan mikä niistä on se oikea. Paikka on todella ahdas, mutta tehtävissä alakautta.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Ota tietty hanskalokero irti.
Myös voit ohjata virran suoraan pumppuun jo kokeilla lähteekö käyntiin. Jos lähtee vikana on virran syöttö jos ei niin pumppu tai jossain ihan muualla. Toki jos pumppu surisee niin yleensä pumppaakin.
Myös voit ohjata virran suoraan pumppuun jo kokeilla lähteekö käyntiin. Jos lähtee vikana on virran syöttö jos ei niin pumppu tai jossain ihan muualla. Toki jos pumppu surisee niin yleensä pumppaakin.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Joo löysin tuon liittimen jo eilen ja se pumpulle menevä liitin oli vedetty jo ohi siitä isosta tulpasta. Eilen ongelmana oli se että ei ollut sähkökuvia kun olin auton luona. Tänään täytyy mennä kuvien kanssa tutkimaan ja mittailemaan, niin tulokset saattavat olla positiivisempia. Startatessa kun mittasin pumpuille meneviä johtoja ei sinne asti virta päässyt. Tosin pumppua en koeistanut vielä suoralla sähköllä. Täytyy tänään alkaa sulkemaan pois eri vikavaihtoehtoja järjestelmällisesti.
Työt vaan haittaavat ikävästi tuota Alfaharrastusta ja taas toisinpäin kun joutuu pyörällä kulkemaan töissä. Ikävä oravanpyörä
Työt vaan haittaavat ikävästi tuota Alfaharrastusta ja taas toisinpäin kun joutuu pyörällä kulkemaan töissä. Ikävä oravanpyörä
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
Karski konsti avata lukko:
Katkesi vaijeri nimenomaan sieltä lukon päästä tai jostain keskeltä. Purin meinaan etupenkin pois ja sen suojamuovin ja koitin nypätä vaijerista, mutta sehän vaan luisti esiin enemmän ja enemmän. Täytyy keksiä jotain millä sen saa auki, kunhan ehtii. Tuo vika ei nyt onneksi kulkua haittaa, mutta kuljetuskapasitteetti pieneni huomattavasti. Saattaahan se varavaijerikin vielä löytyä, kun ottaa takapenkin kokonaan pois. Hyvä tietää, että sen voi saada auki . Pirullista vaan kun auto on ollut niin vähän aikaa eikä muista yhtään miltä se lukkosysteemi näyttää. Eiköhän tästä selvitä...
1.rekkarikilpi pois
2.porataan reikä takapeltiin keskelle (rekisterikilpeen nähden suunnilleen pysty ja sivusuunnassa)
3.työnnetään ruuvari reiästä ja vapautetaan sillä lukko
4.korjataan vaijeri ja kilpi takas kiinni
Itsellä homma helpottui kun oli toinen 75:en toimivalla avausvaijerilla vieressä josta ihanteellisen reiän paikan sai hahmoteltua...
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Noniin! Nyt se taas hyrrää. Vika oli mystinen, joka korjaantui crc:llä ruiskimalla sitä joka liittimeen välillä virtalukko-ruiskun ohjausboxi. Luulisin että tuo virtalukon liitin oli ehkä myös hieman huonolla kontaktilla muutenkin. Ilmeisesti ne liittimet olivat sen verran huonossa kontaktissa että tuo bensapumpun rele ja se ns. päärele eivät vetäneet. Samalla huomasin sen että bensapumppu ei pyöri vasta kun startatessa.
Nyt täytyy pitää mittarit ja kaaviot aina mukana, jos noita vikoja alkaa ilmaantua useamminkin. Vielä se takaluukku on kiinni, mutta nautitaan nyt vähän ajamisesta ja katotaan sitä vaikka ensi viikonloppuna. Tietysti siihen mennessä saattaa ilmaantua jo muutakin...
Kiitoksia hyvistä neuvoista. Ikävä kyllä tuo Pyynikin miitti jäi väliin sattuneesta syystä.
Nyt täytyy pitää mittarit ja kaaviot aina mukana, jos noita vikoja alkaa ilmaantua useamminkin. Vielä se takaluukku on kiinni, mutta nautitaan nyt vähän ajamisesta ja katotaan sitä vaikka ensi viikonloppuna. Tietysti siihen mennessä saattaa ilmaantua jo muutakin...
Kiitoksia hyvistä neuvoista. Ikävä kyllä tuo Pyynikin miitti jäi väliin sattuneesta syystä.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----