156 V6 kytkin

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

156 V6 kytkin

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Kertokaapa, pitäisikö 156 V6:n kytkimen olla paljonkin 2-litraisen kytkintä jäykempi? Tätä 156 kytkinasiaa on tällä foorumilla puitu paljonkin, mutten silti oikein saanut siihen selvyyttä.

Kävin yhtä yksilöä koeajamassa, ja tuntui, että kytkimen käyttö kävisi ihan työstä. Vai mahtaisiko vain olla hajoamassa? Ainakin kokeilemani 2-litraisen kytkin oli aivan eri maailmasta.

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Oman 156:n kytkin ei ole ainakaan merkittävästi (jos lainkaan) jäykempi kuin edellisessä autossa, joka oli 155 2.0 TS 16V.

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Joidenkin alfojen kuten omani kytkin on sarjassa helvetin jäykkä ja jalat kipeyttävä ruuhkaliikenteessä, en muista tähän hätään kummassa oli jäykempi, v6 vai 2.0 tspark.. Mutta veikkaisin vetukkaa..

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

No mun V6:ni kytkin on aika jäykkä, selkästi "kovempi" kuin minkään muun ajamani ns. katuauton. Kytkin kuitenkin toimii aivan normaalisti.

Terv. CC
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Coupe
Viestit: 136
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 15:28
Paikkakunta: Kangasala

Jäykkä kytkin V6:ssa

Viesti Kirjoittaja Coupe »

Ciancarlo kirjoitti:No mun V6:ni kytkin on aika jäykkä, selkästi "kovempi" kuin minkään muun ajamani ns. katuauton. Kytkin kuitenkin toimii aivan normaalisti.

Terv. CC
Jäykkä on kytkytin minunkin 155 V6:ssa. En muista moista jäykkyyttä mistään aiemmasta merkistä (voorteja,volvoja ja muita alfoja). Toimii kuitenkin ihan hyvin eli lienee ns 'ominaisuus'.

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja tmv »

Ciancarlo kirjoitti:No mun V6:ni kytkin on aika jäykkä, selkästi "kovempi" kuin minkään muun ajamani ns. katuauton. Kytkin kuitenkin toimii aivan normaalisti.
Sama juttu täälläkin. Myös koeajamani toisen V6:n kytkin oli selvästi "normaalia" henkilöautoa jäykempi. Toimii tosiaan ihan normaalisti.
Alfa Romeo - immagine di bellezza

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Harmi sinänsä, tuo kun oli oikeastaan ainoa epämieluisa ominaisuus koko autossa. Kytkimen jäykkyys tosin unohtui melko nopeasti V6:n murinaa kuunnellessa. :) Ja kaipa tuohon muutenkin ajan mittaan tottuisi, eipä oman Puntonikaan kytkin mikään hunajaisen sulava ole (huomaa kun palaa "paremman" auton ratista Punton puikkoihin), eikä se silti pidemmän päälle menoa haittaa.

Pitänee silti kokeilla vielä pari muuta V6 yksilöä, jos tuossa vaikka kuitenkin olisi ollut normaalia jäykempi kytkin.

OT: Olivat muuten kaksi ensimmäistä Alfaa, mitä olen ikinä kokeillut, ja jättivät kyllä erinomaisen hyvän mielikuvan. Kabiinissa viihtyi, eikä mitään natinoita/kolinoita esiintynyt. Ajoasennostakin sai ainakin minulle sopivan helposti. Ainoastaan tuo V6:n kytkin jäi askarruttamaan... Ei silti taida olla epäilystäkään, etteikö seuraava autoni olisi 156... ;)

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Pablo Honey kirjoitti:Kytkimen jäykkyys tosin unohtui melko nopeasti V6:n murinaa kuunnellessa.

Niinpä.. :wink:


OT: Olivat muuten kaksi ensimmäistä Alfaa, mitä olen ikinä kokeillut, ja jättivät kyllä erinomaisen hyvän mielikuvan. Kabiinissa viihtyi, eikä mitään natinoita/kolinoita esiintynyt. Ajoasennostakin sai ainakin minulle sopivan helposti. Ainoastaan tuo V6:n kytkin jäi askarruttamaan... Ei silti taida olla epäilystäkään, etteikö seuraava autoni olisi 156... ;)
Niinpä taas.. :wink: :wink: Minunkin mielestäni 156 sopii kuin hanska käteen :lol:

Terv. CC.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Visconti
Viestit: 146
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 16:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Visconti »

Aikanaan ensimmäisen Alfan kytkimen jäykkyyttä ihmetellessäni myyjä totesi vaan lakonisesti että Alfa on urheiluauto 8)
Citroen DS5 + Victory Hammer S

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja tmv »

Pablo Honey kirjoitti:OT: Olivat muuten kaksi ensimmäistä Alfaa, mitä olen ikinä kokeillut, ja jättivät kyllä erinomaisen hyvän mielikuvan. Kabiinissa viihtyi, eikä mitään natinoita/kolinoita esiintynyt. Ajoasennostakin sai ainakin minulle sopivan helposti. Ainoastaan tuo V6:n kytkin jäi askarruttamaan... Ei silti taida olla epäilystäkään, etteikö seuraava autoni olisi 156... ;)
Tuttu tunne n. kuukauden takaa, nimittäin ekan Alfan koeajo :-D. Pihaltani poistui reilut kaksi vuotta vanha Seat Leon 20VT ja tilalle tuli 156 V6. Koeajon jälkeen auton valintaa ei paljon ehtinyt miettiä ja nyt on alla ensimmäinen Alfani.
Alfa Romeo - immagine di bellezza

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Vode »

Tätä topikkia kun lueskelin niin huomasin itse kuinka nopeasti sitä tottui jäykkään kytkimeen. Alussa siihen kiinnitti huomiota kun Temprasta vaihdoin mutta en ole viimeaikoina edes tajunnut enää kiinnittää siihen huomiota eikä se tunnu enää mitenkään poikkeavalta... päinvastoin jopa asiaankuuluvalta :)

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 156 V6 kytkin

Viesti Kirjoittaja V6 »

Pablo Honey kirjoitti: Kävin yhtä yksilöä koeajamassa, ja tuntui, että kytkimen käyttö kävisi ihan työstä. Vai mahtaisiko vain olla hajoamassa? Ainakin kokeilemani 2-litraisen kytkin oli aivan eri maailmasta.
kannattaa kokeilla muutamia eri yksilöitä, osassa on ainakin kytkin paskana mikäli se on aivan ..tin jäykkä, kun testaat muutaman saat käsityksen millainen se pitää olla.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Pablo Honey kirjoitti:Kabiinissa viihtyi, eikä mitään natinoita/kolinoita esiintynyt.
Ne alkavat ottamaan korvaan vasta kun on ajellut vähän pidempään :roll: Noin ainakin kävi GTV:n kanssa, ensialkuun tuntui huomattavan tukevalta mutta sittemmin sitä on alkanut kuulemaan kaikenlaista hälyääntä. Eivät vaan taida ottaa satunnaisen matkailijan korvaan, juuri tänään kyytiläinen kehui kuinka jämäkältä auto tuntuu.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Ne alkavat ottamaan korvaan vasta kun on ajellut vähän pidempään
Sulla on herkät korvat, olethan sen itsekin myöntänyt :wink: .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Visconti kirjoitti:Aikanaan ensimmäisen Alfan kytkimen jäykkyyttä ihmetellessäni myyjä totesi vaan lakonisesti että Alfa on urheiluauto 8)

Mun V6:ssa on mielestäni myös jäykempi kytkin kuin esim JTS '02:ssa, mutta irrottaa ja ottaa kiinni tasaisesti vaikkakin lyhyellä liikematkalla. Voihan siellä olla kulumaa tms mutta ei tuo ajoa haittaa ainakaan vielä.

OT: tuli mieleen moottoripyöräpuolelta vastaava sanonta:
Laverda. Vain miehille.

Laverdan isoissa pyörissa oli todella jäykkä kytkin ja muutama kaveri osti sellaisen sormienvahvistus värkin että jaksoi käyttää kytkintä :wink:

Visconti, toi sun avatar on kyllä paras mitä olen nähnyt täällä :lol:
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

Vastaa Viestiin