Alfa Romeo GT harkinnassa

Alfoista

Valvoja: Moderators

Ali Tehonen
Viestit: 9
Liittynyt: 30 Syys 2019, 01:16
Car(s): 2004 GT JTDM

Re: Alfa Romeo GT harkinnassa

Viesti Kirjoittaja Ali Tehonen »

Itellä kanssa vissiin kytkinpoka edessä kun poljin on aivan saamarin jäykkä ja hetkisen ajeltua alkanu varsinkin isoilla vaihteilla kiihdyttäessä sutimaan. Auto on 2004 JTDM ja linssissä joku 190tkm

GTJu
Viestit: 217
Liittynyt: 07 Kesä 2018, 20:11
Car(s): Alfa Romeo GT 2.0 JTS 2004
ex: mm Imprexa WRX, Skoda Ocu RS, MB E320

Re: Alfa Romeo GT harkinnassa

Viesti Kirjoittaja GTJu »

Yhdestä autosta on loppunut kytkin (Uno) ja se ihan klassisesti alkoi luistamaan ajossa. Toisessa autossa (406 V6) oli tämäntyyppistä oireilua ja lopulta siinä meni vaan kolmonen päälle jonka turvin ajoin koko auton vaihtoon kun oli jo kaupat sovittu. Auton liikeestä ostanut mies soitteli mulle siitä ja kyseli ihan muusta viasta..eli olivat autoliikkeessä saaneet kytkimen ilm. toimimaan, koska auto oli niin halpa etten jaksa uskoa että olisivat kytkinremppaa siihen tehneet ennen myyntiä.

Kytkin jurraa pohjassa välillä ja liikkuu kulmikkaasti eli viittais ehkä tuohon sylinterivikaan?
Tänään oli pahin tilanne kun meinas jäädä valoihin ku ei saanu ykköstä silmään ollenkaan.
Ja tuo oireilu on ollu nyt pari kertaa siinä tilanteessa että autolla oon ajanu pikku pätkän ja sen jälkeen uudelleen lähtiessä ei oo kunnolla toiminu. Eli kylmänä paremmin??

Tässä on muutaman sadan metrin päässä tuttu korjaamo jonne taidan auton nilkuttaa tai ainakin kysyä jos ehtivät tsekata. Ei viittis koko laatikkoa hajottaa turhilla ajoilla. Henkisesti juuri kilometrien takia oon varautunut että kytkinremppa on edessä mutta kun on tuota rahanmenoa autossa ollu koko ajan niin toivois että sais vähän lisäaikaa isompiin remontteihin.. :shock:

GTJu
Viestit: 217
Liittynyt: 07 Kesä 2018, 20:11
Car(s): Alfa Romeo GT 2.0 JTS 2004
ex: mm Imprexa WRX, Skoda Ocu RS, MB E320

Re: Alfa Romeo GT harkinnassa

Viesti Kirjoittaja GTJu »

Tänään täytyy töistä päästyä ainakin tarkistaa nuo nesteet. Jarrunesteitä ei oo vaihdettu autoon aikoihin, ei edes tietoa. Mitä ootte käyttäneet jos näyttää että tarvis lisäillä?
Aika osaavaan hoitoon meni aika pitkän ajan päähän ja täytyy varmistaa että sinne asti pääsee, kun tää läheisempi huoltamo ilmoittikin ettei ne ala kytkintä hoitamaan jos vika on siinä...ehkä hyvä niin että sanoivat jo nyt eivätkä alkaneet tehdä sekundaa :lol:

Ali Tehonen
Viestit: 9
Liittynyt: 30 Syys 2019, 01:16
Car(s): 2004 GT JTDM

Re: Alfa Romeo GT harkinnassa

Viesti Kirjoittaja Ali Tehonen »

Paitevei mitä ootte joutunu pulittamaan koko kytkimen vaihdosta ja osaako joku suositella lahden alueelta jotain paikkaa? Kait tuohon pian touhutonni hurahtaa...

GTJu
Viestit: 217
Liittynyt: 07 Kesä 2018, 20:11
Car(s): Alfa Romeo GT 2.0 JTS 2004
ex: mm Imprexa WRX, Skoda Ocu RS, MB E320

Re: Alfa Romeo GT harkinnassa

Viesti Kirjoittaja GTJu »

Selailin Autodocia ja ebay: ta niin aika halvallakin löytyy kytkinpaketteja? Työstä en osaa sanoa...lienee siihen useampi tunti hurahtaa.

Avatar
Giovinazzi
Viestit: 388
Liittynyt: 02 Loka 2018, 19:42
Car(s): 147
Paikkakunta: Tre

Alfa Romeo GT harkinnassa

Viesti Kirjoittaja Giovinazzi »

Juu, eihän ne osat nii kustanna, mutta työtä menee koko työpäivä.
147 kytkin rempattu 156tkm kohdalla, työtä 9h ja lasku tasan se touhutonni osineen.

GTJu
Viestit: 217
Liittynyt: 07 Kesä 2018, 20:11
Car(s): Alfa Romeo GT 2.0 JTS 2004
ex: mm Imprexa WRX, Skoda Ocu RS, MB E320

Re: Alfa Romeo GT harkinnassa

Viesti Kirjoittaja GTJu »

<-- jotenkin helppo arvata kun Alfasta kyse..
Mulla meni tuo korjaamoaika niin kauas että mietin jo tilata valmiiksi kytkinpaketin. :|
Kun jos vika onkin nyt joku muu niin kyllähän se näillä kilsoilla on kuitenkin edessä kohta. Aiemmista rempoista viisastuneena vois olla selvittelemättä sen enempää ja veis vaan auton sinne ja vaihtavat kun ehtivät. En autoista oo niin kauhean hyvin perillä mutta omasta tuurista kyllä..en muista että koskaan joku vika ois ollu se pienin vaan se on aina se pahin :evilbat:

Oisko jotakin suositella? GT JTS alfaan? Ja mistä? Että sais vielä n. kahdessa viikossa?
Saattaa kyllä olla ettei sitä varsinaista remppaa oo rahaa tehdä ennen marraskuuta kuitenkaan.

Avatar
Giovinazzi
Viestit: 388
Liittynyt: 02 Loka 2018, 19:42
Car(s): 147
Paikkakunta: Tre

Re: Alfa Romeo GT harkinnassa

Viesti Kirjoittaja Giovinazzi »

Ali Tehonen kirjoitti:Paitevei mitä ootte joutunu pulittamaan koko kytkimen vaihdosta ja osaako joku suositella lahden alueelta jotain paikkaa? Kait tuohon pian touhutonni hurahtaa...
Lahden seudulla on omaan 2.0TS unoquattrosetteen tehty kytkinremppa kuvan paikassa, en tiedä voiko suositella, ku ei ollu pirssi mun omistuksessa silloin, mutta 70tkm myöhemmin pelaa vieläkin ja sen tonnin on laskun mukaan maksanut ja 9h mennyt aikaa.. Kuva

GTJu
Viestit: 217
Liittynyt: 07 Kesä 2018, 20:11
Car(s): Alfa Romeo GT 2.0 JTS 2004
ex: mm Imprexa WRX, Skoda Ocu RS, MB E320

Re: Alfa Romeo GT harkinnassa

Viesti Kirjoittaja GTJu »

Ajelin oman autoni pysähtymättä korjaamolle niillä vaihteilla jotka vielä toimi..
Kytkin vaihdettava, hinta-arvio tonnin luokkaa :silly:
Kyllä nyt rahaa uppoaa katiskaan aika lailla..
Ajokilometrin hinta on aika suolainen kun auto lepää ison osan vuodesta aina korjaamolla. :lol:

GTJu
Viestit: 217
Liittynyt: 07 Kesä 2018, 20:11
Car(s): Alfa Romeo GT 2.0 JTS 2004
ex: mm Imprexa WRX, Skoda Ocu RS, MB E320

Re: Alfa Romeo GT harkinnassa

Viesti Kirjoittaja GTJu »

Uus kytkin ny GT:ssä. Ei selvinny ihan tonnilla mutta ei paljoa yli. Kannatinpulttien kanssa oli pientä säätöä ja aikaa meni. Aika nätistihän tuo nyt vaihtaa, ei valittamista. :)

Avatar
Giovinazzi
Viestit: 388
Liittynyt: 02 Loka 2018, 19:42
Car(s): 147
Paikkakunta: Tre

Alfa Romeo GT harkinnassa

Viesti Kirjoittaja Giovinazzi »

Nonni, hieno homma, pääsee välillä ajamaankin :)

GTJu
Viestit: 217
Liittynyt: 07 Kesä 2018, 20:11
Car(s): Alfa Romeo GT 2.0 JTS 2004
ex: mm Imprexa WRX, Skoda Ocu RS, MB E320

Re: Alfa Romeo GT harkinnassa

Viesti Kirjoittaja GTJu »

<-- Kiitos, tällä hetkellä * kop kop* autossa toimii kaikki. Taitaa olla ensimmäinen kerta auton oston jälkeen (kesäkuu 2018).

FinPat
Viestit: 2663
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo GT harkinnassa

Viesti Kirjoittaja FinPat »

GTJu kirjoitti:<-- Kiitos, tällä hetkellä * kop kop* autossa toimii kaikki. Taitaa olla ensimmäinen kerta auton oston jälkeen (kesäkuu 2018).
"Kaikki" on iso sana 15 vuotiaan Alfan kanssa...

GTJu
Viestit: 217
Liittynyt: 07 Kesä 2018, 20:11
Car(s): Alfa Romeo GT 2.0 JTS 2004
ex: mm Imprexa WRX, Skoda Ocu RS, MB E320

Re: Alfa Romeo GT harkinnassa

Viesti Kirjoittaja GTJu »

"Kaikki" on iso sana 15 vuotiaan Alfan kanssa...
On joo, mutta tänään toimii! Huomisesta ei tiedä..
Onhan tuota rahnaakin uponnut huoltoihin ja korjauksiin arviolta 5t€ 16 kk:n aikana.
Vanhan Alfan (ja monen muun hauskan auton) tapauksessa pätenee sääntö että jos on varaa ostaa X € maksava auto, on varaa ostaa X/2 € ostava auto jonka oikeasti haluaa...paitsi tämän auton kohdalla ois ehkä pitäny jakaa kolmella se hankintahinta kun on nyt jo menny kohta auton hankintahinnan verran "pieneen laittoon" .. :-D

GTJu
Viestit: 217
Liittynyt: 07 Kesä 2018, 20:11
Car(s): Alfa Romeo GT 2.0 JTS 2004
ex: mm Imprexa WRX, Skoda Ocu RS, MB E320

Re: Alfa Romeo GT harkinnassa

Viesti Kirjoittaja GTJu »

Edelleenkin toimis kyllä muuten mutta tiedossa ollut huono akku lopulta kuoli. Omalle parkkipaikalle onneksi hyyty. Onko tuossa akunvaihdossa jotain draamaa\huomioitavaa?

N.E.E.Kulkku
Viestit: 33
Liittynyt: 01 Kesä 2006, 19:33
Car(s): 155TS 2.0 - 156 2.0 sele sportwagon - 155Q4 - 159TB ti sportwagon - GT 3,2
Paikkakunta: Lapinjärvi

Re: Alfa Romeo GT harkinnassa

Viesti Kirjoittaja N.E.E.Kulkku »

GTJu kirjoitti:Edelleenkin toimis kyllä muuten mutta tiedossa ollut huono akku lopulta kuoli. Omalle parkkipaikalle onneksi hyyty. Onko tuossa akunvaihdossa jotain draamaa\huomioitavaa?
Ainut mitä siinä on "draamaa" niin on se että siinä niillä orkkis kiinnittimillä pitää akun alla matala.
Tämä on mun kokemus.... joten tarkista mitat että mahtuu. Muuten ihan normisettiä.

GTJu
Viestit: 217
Liittynyt: 07 Kesä 2018, 20:11
Car(s): Alfa Romeo GT 2.0 JTS 2004
ex: mm Imprexa WRX, Skoda Ocu RS, MB E320

Re: Alfa Romeo GT harkinnassa

Viesti Kirjoittaja GTJu »

Okei. Nyt tarttee sitten ootella kuivempia kelejä ..ja tiliä. Ajattelin että satsais vähän parempaan akkuun kun muuten on tuon auton ylläpito niin halpaa. :-D
Onko kukaan käyttänyt Autoliiton akun asennuspalvelua? Näköjään tulisivat ihan paikan päälle ja hoitaisivat kaiken? Ehkä otan selvää jos jaksan.

GTJu
Viestit: 217
Liittynyt: 07 Kesä 2018, 20:11
Car(s): Alfa Romeo GT 2.0 JTS 2004
ex: mm Imprexa WRX, Skoda Ocu RS, MB E320

Re: Alfa Romeo GT harkinnassa

Viesti Kirjoittaja GTJu »

Nyt on uusi Exide EA640 64aH 640A paikallaan. Olipa ahtaat paikat saada se kiinnitysremmi irti. Mutta lähti ku käsi verillä survo räpylän sinne koloon. Edellinen akku oli jotain epämääräistä merkkiä 70aH 640A ja tosiaan lopahti tyystin, en edes yrittäny ladata enää.

GTJu
Viestit: 217
Liittynyt: 07 Kesä 2018, 20:11
Car(s): Alfa Romeo GT 2.0 JTS 2004
ex: mm Imprexa WRX, Skoda Ocu RS, MB E320

Re: Alfa Romeo GT harkinnassa

Viesti Kirjoittaja GTJu »

Jaahas.. ei se vaihto mennykkään ihan putkeen. Herjaa nyt VDC failurea ja pätkii virtoja. Johdot on kyllä kunnolla kiinni mutta täytyy irrottaa varmaa kertaalleen jos pääsee kotiin vielä. Kait tuo akkuun liittyy...
(vähän myöhemmin)
Okei..se sitten hyyty kokonaan ja jäi yöksi lähisalin pihaan. Ei tuu virtaa ollenkaan ja työkalut peräkontissa joka ei ny aukea. Kiva ku on niin pimeää koko ajan virtaongelmia selvitellä.

Avatar
Giovinazzi
Viestit: 388
Liittynyt: 02 Loka 2018, 19:42
Car(s): 147
Paikkakunta: Tre

Alfa Romeo GT harkinnassa

Viesti Kirjoittaja Giovinazzi »

Ookko varma, että lataa?

Mittasikko käynnissä jännitteitä, oliko tyyliin 14V?

GTJu
Viestit: 217
Liittynyt: 07 Kesä 2018, 20:11
Car(s): Alfa Romeo GT 2.0 JTS 2004
ex: mm Imprexa WRX, Skoda Ocu RS, MB E320

Re: Alfa Romeo GT harkinnassa

Viesti Kirjoittaja GTJu »

En oo mitannu eikä oo laturiakaan. Akku oli käyttövalmis liikkeestä ostettaessa (oli vielä tilausakku eikä hyllystä).
Eilen kojolla toimi normaalisti ja siis tänään alko pätkiä ja tuli tuo vikailmoitus, mutta se liittynee siihen ku ei tuu virtaa koska samalla sammu kaikki muukin. Ja virta kävi kokonaan pois koska ajotietokonekin nollautu ja salilta palatessa ei tullu virtaa mihinkään ollenkaan.
Huomenna päivänvalossa irrotan kengät ja laitan uudestaan ja tarkistan muutkin liitokset. Nyt on ollu niin märkää koko ajan ja eilenkin kun sen akun vaihdoin ettei ois ihme jos sekin tekee jotain.
Mitä ois syitä ettei latais? Uudesta paska akku vai joku muu?

Avatar
Giovinazzi
Viestit: 388
Liittynyt: 02 Loka 2018, 19:42
Car(s): 147
Paikkakunta: Tre

Alfa Romeo GT harkinnassa

Viesti Kirjoittaja Giovinazzi »

Siis onhan sulla autossa laturi, luultavasti se ei nyt siis lataa akkua, pirssi toimi uudella niin kauan kun siinä riitti varaus, mutta hyytyi sitten kun jännite laski liian alas.

Toi siis veikkaus.

Lataa se akku jollain ulkopuolisella laturilla ja pistä auto käyntiin ja jos jännite ei nouse vaan alkaa laskea käydessä, niin sit on auton laturi finaalissa ja sitten tarvit taas satalappusia...

GTJu
Viestit: 217
Liittynyt: 07 Kesä 2018, 20:11
Car(s): Alfa Romeo GT 2.0 JTS 2004
ex: mm Imprexa WRX, Skoda Ocu RS, MB E320

Re: Alfa Romeo GT harkinnassa

Viesti Kirjoittaja GTJu »

Laturissa voi toki olla vikaa. Mutta taas kerran aiemmalla kokemuksella ku on laturi menny niin virrat loppu kerrasta eikä palanneet. Tää nyt teki siis niin että lähti käyntiin, katko virtoja, sammutin. Lähti taas käyntiin, ajoin hetken, ja sitte taas virrat katkeili. Ja sitten kuoli kokonaan. Eli enemmän toimintahäiriön kaltainen. Mutta selvittelen huomenna..

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo GT harkinnassa

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^Mun 159:n laturi aiheuiti semmosia jänniä räpsähdyksiä, että käytännössä koko auto buuttasi. Kovasti ettin liitosvikaa sekä plussa- että maapuolelta, mutta kyllä se pirulainen vaan laturin vaihdolla vihdoin asettui.

Nää joskus yllättää vähän eri tavalla kuin osaisi odottaa, älä ihan suoraan sulje laturivikaa pois.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

GTJu
Viestit: 217
Liittynyt: 07 Kesä 2018, 20:11
Car(s): Alfa Romeo GT 2.0 JTS 2004
ex: mm Imprexa WRX, Skoda Ocu RS, MB E320

Re: Alfa Romeo GT harkinnassa

Viesti Kirjoittaja GTJu »

No niin. Aamun valjettua marssin käynnityskaapeleiden ja avaimien kanssa salin parkkiin ja kokeilin vielä irrottaa akunkengät ja puhdistaa ne. Aika tiukkaan puristin kiinni. Auton mittarit heräskin eloon ja auto lähti ongelmitta käyntiin ja ajoin sen lämpimäksi pikku hiljaa sähkölaitteita kokeillen. Ei vikailmoituksia eikä virta pätkinyt. Seurataan tilannetta... Taisi amatööri vaan ollu laittanu akun huonosti kiinni..

Muuten, edellinen akku oli mallia "Centro". Päiväyksiä en siitä löytänyt/osannut katsoa.

Avatar
Giovinazzi
Viestit: 388
Liittynyt: 02 Loka 2018, 19:42
Car(s): 147
Paikkakunta: Tre

Alfa Romeo GT harkinnassa

Viesti Kirjoittaja Giovinazzi »

Saattoipa siis edellinenkin akku olla ihan kunnossa vielä, jos akunkegissä oli hapettumaa tai muu kontaktihäiriö.

Kerran mun yhessä autossa oli mystinen vika ku aamulla yritin käyntiin, niin ei ees solenoidi ees naksunu, eikä mitään eloa, mut sit pidin virtalukossa vaan testimielessä avainta tyyliin n. 10s start asennossa, niin lähtikin yllättäen käyntiin.(olin jo ehtinyt autoliiton palveluun soittaa käynnistysapua, mutta piti soitella perään ja perua)
Teki tätä samaa aina silloin tällöin ja aina samalla tyylillä lähti käyntiin.
Lopulta availin akunkegät ja putsasin+kiillotin akun navat ja akunkengät niin sen jälkeen ei enää tuota ongelmaa ollut.

GTJu
Viestit: 217
Liittynyt: 07 Kesä 2018, 20:11
Car(s): Alfa Romeo GT 2.0 JTS 2004
ex: mm Imprexa WRX, Skoda Ocu RS, MB E320

Re: Alfa Romeo GT harkinnassa

Viesti Kirjoittaja GTJu »

Kyllä se edellinen akku oli todettu jo kevään huollossa olevan heikossa hapessa. Mittaustositteessa luki vain "vaihda akku".
Mutta kattoo nyt miten tää etenee. Mitään intoa saati rahaa ei just nyt ole yhtään ylimääräistä vikaa alkaa tsekkaamaan joten semmonen "aikalisä" tähän väliin. Muutaman pakollisen ajon teen jos siltä tuntuu mutta muuten ei mitään riskejä. Nyt kun on menny viime kuukaudet niin että joka kauppareissullakin on joku vika ilmaantunu :-D tosin voihan noita vikoja tulla vaikka auto ei liikkuskaan.

Avatar
Giovinazzi
Viestit: 388
Liittynyt: 02 Loka 2018, 19:42
Car(s): 147
Paikkakunta: Tre

Alfa Romeo GT harkinnassa

Viesti Kirjoittaja Giovinazzi »

Kuulostaa lupaavalta :)

Kannattaa kuitenkin varmuuden vuoksi mitata jännite akun navoista auton käydessä.

Tai sit ostat tupakansytyttimen tilalle parin euron kikkareen, missä usb ulostulo ja jännitenäyttö, niin jatkossa tietää ainakin, että latausjännite on ok.

GTJu
Viestit: 217
Liittynyt: 07 Kesä 2018, 20:11
Car(s): Alfa Romeo GT 2.0 JTS 2004
ex: mm Imprexa WRX, Skoda Ocu RS, MB E320

Re: Alfa Romeo GT harkinnassa

Viesti Kirjoittaja GTJu »

No niin. En oo kikkareita ehtiny ostamaan mutta useamman päivän seisonnan jälkeen lähtee kyllä käyntiin. Sen sijaan tänään tuli taas häiriöitä: taas akun irrotus ja kiinnitys ja vieläpä semmonen testi että ajoin kaupunkipyöritystä 25 km radio kiinni niin ei tullu katkoksia. Aiempi lenkki radio päällä 2 km ja neljä kertaa virrat katos. Onko radiossa joku maadotus tai muu ongelma? Se on jo aiemmin kesällä sammuillu välillä.

Avatar
JarHei
Viestit: 308
Liittynyt: 24 Marras 2019, 20:30
Car(s): Alfa GT 3.2
ex: Fiat Coupe 1.8
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Alfa Romeo GT harkinnassa

Viesti Kirjoittaja JarHei »

Ajattelin nyt jatkaa tähän vanhaan keskusteluun, koska aihe kuitenkin sama.

Nyt on tullu useampi viikko tiirailtua GT:tä ekaksi Alfaksi ja tällä hetkellä kaksi ehdokasta itselle (lähinnä etäisyyden suhteen). JTS koneella olisi ajatus, koska Bussojen hinnat alkaa selvästi korkeammalta tällä hetkellä. Molempia autoja rempattu viime vuosina. Kummassakin lähes uusi kytkin ja hihnasarja, toisessa vaihdettu männät ja -renkaat, nokat yms, mutta toisessa kone kai avaamaton. Kumpaankin tehty työt liikkeessä, joten tuo enemmän rempattu kuullostaisi hieman paremmalta tulevaisuutta ajatellen, vai? Toinen edellisen omistajan mukaan ilmeisesti kai ruosteeton, toisessa hitsattu helmat muistaakseni viime kesänä ja muuten siisti.

Toinen auto yksityisellä ja toinen liikkeessä. Yksityinen vaikutti puhelimessa rehelliseltä ja liikkeen auton edelliselle omistajallekkin soitettu (ollut tosin liikkeessä about 6kk ja omistaja ei hirveästi osannut kertoa muuta kuin että kaikki mitä on tullut vastaan on laitettu liikkeessä kuntoon ja myyty toimivana).

Kilometrit itellä alle 10tkm luokka ja näyttää laskevan vuosi toisensa jälkeen (kesät menee pääosin prätkillä ja museoautolla), joten melkein harrastepelinä auto olisi.

Kiinnostaisi tietää vielä, onko noissa mitään tärkeää kysyttävää ennen ostoa tai edes näkemistä. Matkaa kun tulee kummassakin tapauksessa noin 3 tuntia. Yhtä olen käynyt jo koeajamassa. Ajotuntumasta tykkäsin kovasti, mutta siinä koneremonttin oli tehnyt yksityinen ja koeajolla alkoi valittaa öljynpaineesta. Auton ollessa kallein JTS, vaikka sisusta oli kokenut kovia ja koneen terveys erittäin kyseenalainen, käännyin kylmästi ympäri.

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo GT harkinnassa

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Tähän kohtaan pakollinen "osta Busso", niin saadaan se alta pois.

Kun kuitenkin ignooraat Bussoon liittyvän totuuden, niin muut geneeriset asiat GT JTS:stä:
- Helmat on rutussa. Joku on jossain vaiheessa tunkannut auton ylös väärästä kohtaa. Kuinka pahasti on ruostuneet?
- Helmat on ruosteessa. Riippumatta yllä mainitusta rutusta - sisällä muhii kosteus. Vähintään tarkistettava kohde.
- Pelkääjän penkin alta menevät piuhat irti/poikki, airbag valo palaa. Pikkunäpertämistä.
- Laakerit menee suht säännöllisesti.
- JTS vakioalusta keinuu ristikkäin tehdasasetuksena (uppaus aftermarkettiin parantaa tilannetta paljon).
- JTS:n termari hajoaa, vaihto ei oo kallis.
- JTS hiukan nirso öljyjen suhteen, tästä löytyy tarinaa hur såm helveten... Kaikenlaista on voinut tapahtua teini-ikäiselle autolle matkan varrella, varovaisuutta JTS:n kanssa.
- Sähköikkunat jumittelee, kannattaa opetella jo ennen hankintaa asemoinnin resetointi.
- Moottorin alustan suojamuovi repsahtaa herkästi, iisi fiksi.
- Pakoputken arka paikka on jousto-osa, jos röpöttää, niin sieltä lähdössä irti.

Edellinen hiljattainen Busso-version tyypitys paljasti että moottorilla varustetun GT:n kytkin sekä jarrut ovat kulutustavaraa, JTS:stä en muista tämän olleen listan akuutimpia kohteita. Auto oli jo vuosikymmenen alussa suht harraste-orienteinen ylläpitonsa suhteen, ei liene lisäaika mallia luotettavampaan suuntaan siirtänyt. Kaunis tietty katsella.

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo GT harkinnassa

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^ ^Samoin pakollinen Laihialaisvalinta -onhan JTD -riisseli Fiat/Alfan perinteistä osaamisalaa.

Jos tarve on vain etupenkkiä käyttää niin järkivalintahan on 1,9 Mjet16 JTD-moottorinen GT :mrgreen:
Meinaan jos on monikäyttöautona rekisteröity niin voi muuttaa kevytveroiseksi pakuksi sen ( N1).
Talviautona vielä Webasto/Eberi helposti näihin saatavilla. Ja ei moottori-voimalinjamurheita isosti.
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo GT harkinnassa

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Taitaa olla paholaisen mehua nauttivassa GT:ssä 6 lovea laatikossa. Sillä on väliä, JTS:n 5 lovinen on hiukan epätarkka. Bussossa paljon parempi. Kuten elämä Bussolla yleensäkin. :twisted:

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Re: Alfa Romeo GT harkinnassa

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

GT vaatii pellin alle ehdottomasti Busson, itse aikoinaan kun GT:tä ostattelin niin koeajoin molempia (Busso/JTS) niin JTS sopii varmaan paremmin 156:seen. Auton olemus/fiilis vaatii ehdottomasti V6 moottorin. Dieselistä ei kokemusta GT:ssä.

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Re: Alfa Romeo GT harkinnassa

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

^tismalleen näin

:)
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Alfa Romeo GT harkinnassa

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Ipi76 kirjoitti:GT vaatii pellin alle ehdottomasti Busson, itse aikoinaan kun GT:tä ostattelin niin koeajoin molempia (Busso/JTS) niin JTS sopii varmaan paremmin 156:seen. Auton olemus/fiilis vaatii ehdottomasti V6 moottorin. Dieselistä ei kokemusta GT:ssä.
Busso on myös 156:eeen se ainoa oikea moottori. Ugh!

vesamaan
Viestit: 1736
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: Alfa Romeo GT harkinnassa

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Nih!

Avatar
JarHei
Viestit: 308
Liittynyt: 24 Marras 2019, 20:30
Car(s): Alfa GT 3.2
ex: Fiat Coupe 1.8
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Alfa Romeo GT harkinnassa

Viesti Kirjoittaja JarHei »

Mikä ihme siinä on kun heti viestin alussa jo kertoo että ei Bussoa, niin silti kaikki viestit aina inttää Busson hankkimista. Ärsyttävää tämmönen käytös.

Ja niin juu, kävin ostamassa eilen Busso GT:n.....

Avatar
dnapekko
Viestit: 350
Liittynyt: 10 Helmi 2017, 15:02
Car(s): 156 SW JTS 2,0 Brera 3,2 -06

Re: Alfa Romeo GT harkinnassa

Viesti Kirjoittaja dnapekko »

JarHei kirjoitti:Mikä ihme siinä on kun heti viestin alussa jo kertoo että ei Bussoa, niin silti kaikki viestit aina inttää Busson hankkimista. Ärsyttävää tämmönen käytös.

Ja niin juu, kävin ostamassa eilen Busso GT:n.....
:lol:
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001

FinPat
Viestit: 2663
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo GT harkinnassa

Viesti Kirjoittaja FinPat »

JarHei kirjoitti:Mikä ihme siinä on kun heti viestin alussa jo kertoo että ei Bussoa, niin silti kaikki viestit aina inttää Busson hankkimista. Ärsyttävää tämmönen käytös.

Ja niin juu, kävin ostamassa eilen Busso GT:n.....
Hieno harrastetalli sinulla. Fiat Coupe ja Alfa GT.

Koska GT on Bussolla niin onhan Coupe Turbo+ mallia? ;)

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Re: Alfa Romeo GT harkinnassa

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

JarHei kirjoitti:Mikä ihme siinä on kun heti viestin alussa jo kertoo että ei Bussoa, niin silti kaikki viestit aina inttää Busson hankkimista. Ärsyttävää tämmönen käytös.

Ja niin juu, kävin ostamassa eilen Busso GT:n.....
Kyllä me olemme sitten f*ttumaisia jätkiä :-D

(Mutta valistus meni lopulta perille).
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Re: Alfa Romeo GT harkinnassa

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

^ :lol:

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo GT harkinnassa

Viesti Kirjoittaja lerppu »

JarHei kirjoitti:Mikä ihme siinä on kun heti viestin alussa jo kertoo että ei Bussoa, niin silti kaikki viestit aina inttää Busson hankkimista. Ärsyttävää tämmönen käytös.

Ja niin juu, kävin ostamassa eilen Busso GT:n.....
Onnittelut loisteliaasta valinnasta! Tuusulassa liikkeessä tovin notkunut yksilö on kadonnut internettiautosta, liekö tämä?

Avatar
JarHei
Viestit: 308
Liittynyt: 24 Marras 2019, 20:30
Car(s): Alfa GT 3.2
ex: Fiat Coupe 1.8
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Alfa Romeo GT harkinnassa

Viesti Kirjoittaja JarHei »

FinPat kirjoitti:Hieno harrastetalli sinulla. Fiat Coupe ja Alfa GT.

Koska GT on Bussolla niin onhan Coupe Turbo+ mallia? ;)
Fiat on sentään vain perus Coupe 1.8 koneella. Kerkesinköhän ajaa Alfalla oston jälkeen noin 500 metriä, niin tuli hopeinen Coupe vastaan liikenteessä. :-D Ei noita paljon näy, taisi olla kolmas minkä olen nähnyt liikenteessä.
lerppu kirjoitti:Onnittelut loisteliaasta valinnasta! Tuusulassa liikkeessä tovin notkunut yksilö on kadonnut internettiautosta, liekö tämä?
Eiköhän, Keravalta kävin noutamassa. Oli ollut liikkeen omistajalla itsellään viimeiset pari vuotta.

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo GT harkinnassa

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Keravalla - juu. My bad. Toivotan nautinnollisia ja huolettomia kilometrejä! On kyllä eri henkevä laitos. Jos en olisi itse niin kytkinpoljinkammoinen, GT Bussolla olisi pakkohankinta.

GTJu
Viestit: 217
Liittynyt: 07 Kesä 2018, 20:11
Car(s): Alfa Romeo GT 2.0 JTS 2004
ex: mm Imprexa WRX, Skoda Ocu RS, MB E320

Re: Alfa Romeo GT harkinnassa

Viesti Kirjoittaja GTJu »

Keravalla - juu. My bad. Toivotan nautinnollisia ja huolettomia kilometrejä! On kyllä eri henkevä laitos. Jos en olisi itse niin kytkinpoljinkammoinen, GT Bussolla olisi pakkohankinta.
GT 2.0 JTS ollu nyt ainoana käyttöautona kohta kaks vuotta, niin eihän siitä pääse mihinkään, että auton ehdottomasti suurin ongelma on busson olemassaolo. En oo ajanu bussolla metriäkään, mutta olen 99,9% varma, että se sopis tuohon koriin paljon paremmin kuin tehoisekseen janoinen, vikaherkkä ja huoltoranttu pikkukone. JTS on siitä hämmentävä moottori, että tyhjäkäynnin tuntumassa se on hengetön, mutta ei se kyllä kierroksistakaan tykkää. Ei sitä voimaa tuu lisää mitenkään merkittävästi. JTS ei mahdolllista semmosta lepposaa cruisailua mutta ei myöskään nautinnollista nilkka ojossa ja suu virneessä riuhtomista. Se on jotain siltä väliltä. Kaiken lisäksi on vähän päivästä kiinni miten moottori toimii (siitä on täällä muutkin kirjoitelleet). Moottori on nyt kunnossa, mutta ne on semmosia ihan pieniä juttuja, että se tuntuu toisina päivinä ainakin kylmänä vastaavan kaasuun hieman eri tavalla kuin toisena päivänä.

Vielä kun omassa autossa on kovahko alustasarja, joka mahdollistais kyllä tuon jälkimmäisen ominaisuuksien puolesta niin oma alfailu on vähän ristiriitaista. Mutta hyvältähän se näyttää (tulee pestyäkin usein sen takia)
Tyyli, tunnelma ja fiilis kyllä jää :lol:

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Alfa Romeo GT harkinnassa

Viesti Kirjoittaja palkus »

^ei se jtässä kyllä kunnossa ollessaan tuollainen ole. Tottakai isobusso ihan erilailla menee, selvähän se on. Holdeni 159 on nyt telakalla ja olen siis päästellyt pikku jtässällä ja kohtuu pensalla menee, ihan kelvollisesti kulkuun nähden. Isojötsi vie vastaavasti kohtuuttomasti, vaikka kuinka ajais piiperoa :-D
"puhun niin totta kuin osaan"

GTJu
Viestit: 217
Liittynyt: 07 Kesä 2018, 20:11
Car(s): Alfa Romeo GT 2.0 JTS 2004
ex: mm Imprexa WRX, Skoda Ocu RS, MB E320

Re: Alfa Romeo GT harkinnassa

Viesti Kirjoittaja GTJu »

<---
No vähän otan takaisin. Nuo mainitsemani ominaisuudet ei liity välttämättä erityisesti JTS-koneeseen (paitsi että ranttu huollolle ja oikeille öljyille) vaan ihan turbottomiin neloskoneisiin ylipäätään. Kokoonsa ja turbottomuuteen nähden 2.0 JTS on kyllä ihan kelpo kone. Mutta kaikki ajamani kuutoskoneet on vaan niin mukavia heti alkumetreillä, paino kaasua eli ei.
Muistan kun ostin tuon Alfan kun olin luopunut imppu WRX:sta niin aattelin, että "onpa tätä helppo ajaa" , kun WRX tarvii luonnostaan kierroksia että se toimii kunnolla. Mutta kierrosten myötä toki tapahtuukin. Eli ei pikku jötsi oo siis missään nimessä toivoton moottori, tuohon koriin vaan kaipais menevämpää kun on sen verran teini kuitenkin vielä. :-D


<--- kommentoin vielä itseäni, että toisaalta tuommonen maltillinen moottori urheilullisen näköisessä autossa on myös kannatettava asia. Voi nauttia hyvästä ulkonäöstä ja ajettavuudesta ilman, että pitää jatkaa jotakin ruumiinjäseniä kauheilla määrillä hevosvoimia, vaikka ne kivoja onkin. Miksi perusauton moottorilla varustetun auton pitäisi olla tylsä?
Osittain auton ostinkin juuri sen takia, että miten tuommonen yhtälö toimii.
Eli oman asenteen kanssa kait ne suurimmat ongelmat on!

Lisään vielä yhden mielikuvan: on autoja, joissa moottori vie autoa ja autoja, joissa moottori (ja kuski) työntää autoa. Epäilen, että 3.2 on edellä mainittu ja 2.0 enemmän jälkimmäinen.
Rehellisyyden nimessä: kyllä liikenteessä pärjää tälläkin.

Avatar
Pomigliano
Viestit: 128
Liittynyt: 13 Loka 2008, 16:52
Car(s): 156 2,4 Jtd 20V MJet -06,
GT 1,9 JTD -06
Paikkakunta: Ruovesi

Re: Alfa Romeo GT harkinnassa

Viesti Kirjoittaja Pomigliano »

Gt:n voimalinjavaihtoehdot ovat kaikki hyvin eri luonteisia, mutta kaikki varmasti tuo oman mausteensa tuon auton käyttöominaisuuksiin.
Itse keski-iän saavuttaneena olen tykästynyt noiden dieseleiden luonteeseen. Kolme edellistä 156 mallia viispyttyisellä ajaneena, ja tämä 1,9 Gt:ssä viimeisenä hankintana. Pidän eniten maantieajossa noiden sitkeydestä ja ohituskiihtyvyydestä. Koneet ovat taloudellisia (5- 5,7 litraa matka-ajossa). Ajan 99% matka-ajoa, ja sen tähden nuo ominaisuudet nousevat päällimmäiseksi itsellä.

GTJu
Viestit: 217
Liittynyt: 07 Kesä 2018, 20:11
Car(s): Alfa Romeo GT 2.0 JTS 2004
ex: mm Imprexa WRX, Skoda Ocu RS, MB E320

Re: Alfa Romeo GT harkinnassa

Viesti Kirjoittaja GTJu »

Ohituskiihtyvyys on myös 2.0 JTS:llä kohtuullinen, vaikka onkin vapari pikkubensa. Ja kun ei oo mitään typerää kuutosvaihdetta jossa ois avaruusvälitys.
Dieselillä vielä varmasti ihan eri luokkaa..

Ite tykkään joskus rehellisesti ns. körötellä (leppoisa cruisailu, mutta sama asia) ja siihen pikku -JTS taipuu huonommin. Eli siis ihan pintakaasulla lipumista.
Mutta kuten sanoin, siihen pitäis olla ihan eri kokoluokan moottori ylipäätään. Mutta kierroksia antaessa JTS silloinkin joskus vähän empii ja olen kyllä ymmärtänyt että se on just noita voimalinja/ moottorinluonne asioita.

Neloskoneisista yks parhaiten ja aina samalla tavalla kaasuun vastaavista on ollu Mitsu 2.0 lancer -07, tai sitten aika kultaa muistot (oli semmonen n. 10 vuotta sitten). Se tuntu paljon äkäisemmältä kuin teholukema 135 joka oli perin vaatimaton.

Vastaa Viestiin