Seiskavitosta hankkimassa(hankittu)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Seiskavitosta hankkimassa(hankittu)

Viesti Kirjoittaja Midi »

Terve, aattelin tänne rekisteröityä kun oon seiskavitosta hankkimassa.

Olis kiikarissa yks -91 1.6 koppa mihin on vaihdettu 2.0 ruiskukone, vähän ihmetyttää vaan kun myyjä sanoo ettei ole twinspark. Tietääkseni kaikki tehtaalta tulleet 2.0 ruiskukoneet on ts:iä. Miten on(ehkäpä sitten muuttettu ruiskukoneeks..)? :crazyeyes:
Viimeksi muokannut Midi, 23 Kesä 2005, 15:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joona Karimaa
____________

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Voi olla esimerkiksi 90:n 2 litranen muistaakseni 130 heppanen motronicilla oleva kone. Eivät kovin yleisiä koneita mutta tuo voisi olla mahdollinen

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

GAMMA500 kirjoitti:Voi olla esimerkiksi 90:n 2 litranen muistaakseni 130 heppanen motronicilla oleva kone. Eivät kovin yleisiä koneita mutta tuo voisi olla mahdollinen
Sehän se onkin juu, mitäs eroa tossa sitten käytännössä on. Noin niinkuin huollon ja osien saatavuuden kannalta?
Joona Karimaa
____________

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

No perus 1.6 saa hyvin osia jo tarvikkeena ja motronic on varsin luotettava ja siihen saa kyllä osia ihan helposti.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

No hyvä tietää ettei oo kyse mistään harvinaisuudesta sentään.
Joona Karimaa
____________

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

2.0tc on saatavilla jopa enemmän osia kuin ts:ään. TC ja ie-mallit on tietääkseni samaa puuta sillä erolla että kaasarit on vaihtuneet ruiskuun. Tämä ei tosin ole varmaa tietoa :oops:

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

ie:ssä on lisäksi toi muuttuva imunokan ajoitus, ainakin mulla oli 90i:ssä
- Alfaholic -

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

No sieltä tuli se minun puheeni vahvistava yksi poikkeus :oops: :wink:

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

GAMMA500 kirjoitti:2.0tc on saatavilla jopa enemmän osia kuin ts:ään. TC ja ie-mallit on tietääkseni samaa puuta sillä erolla että kaasarit on vaihtuneet ruiskuun. Tämä ei tosin ole varmaa tietoa :oops:
moottorinosia löytyy jopa motonetistä, kuten esim tiivistesarja ym..
ruiskumallin kannessa taitaa olla hieman eroja kaasarin vastaavaan koska muistaakseni suuttimet ovat suoraan kiinni kannessa..

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

GAMMA500 kirjoitti:Voi olla esimerkiksi 90:n 2 litranen muistaakseni 130 heppanen motronicilla oleva kone. Eivät kovin yleisiä koneita mutta tuo voisi olla mahdollinen
sehän se olin jokin aika sitten yhteydessä nettiautossa myynissä olevan yksilön myyjään johon oli 1.6:n tilalle vaihdettu 2.0i moottori, kyseessä lienee sama yksilö ..
Viimeksi muokannut 90, 15 Kesä 2005, 08:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Kiitoksia vastauksista :)

Kumpa pääsis nyt pian kattomaan sitä, alkaa alfa kuume nousta. :silly:
Joona Karimaa
____________

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

75:sia on kanssa tehty tuolla 2.0 i.e. koneella. Luultavasti niitä on valmistettu melko vähän. Itse olen purkanut yhden sellaisen.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no ainakaan alfa75 infosta ei löydy mitään tietoa 75.sta johon tuota nelitulppaista ruskukonetta olisi tehtaan toimesta asenettu joten epäilenpä vähän että moisia olisi tehtaalta tullut..
mutta kyseessä saattaa hyvinkin olla jonkin maahantuojan/pajan oma versio noitahan on rakenneltu enemmän ja vähemmän..

jin
Viestit: 38
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:00
Paikkakunta: Jyväskylä

2.0i

Viesti Kirjoittaja jin »

Minulla on tuollainen 90 2.0i purettuna(kannentiivistevika).
AR 90 2.0 i kone on kait sama kuin 2.0 kasutinversio paitsi että:

- imunokan ajoitin -solenoidi on ruiskussa
- puristussuhdetta nestettu, iskunpituus pysynyt samana kuitenkin
- kulutus 1-2 l pienempi

Saisikohan hieman lisää tehoa jos vaihtaisi ruiskuboxin ja ilmamäärämittarin TS -koneesta ? Osia löytyy kyllä

- ilmamäärämittarissa on yksi nasta vähemmän liittimessä kuin esim TS-koneissa; en ole tutkinut onko vaihtokelpoinen suoraan.

Motronic yksikkö on hieman eri näköinen sisältä kuin uudemmat , saattaa silti olla vaihtokelpoinen .
Alfetta/ GTV repair manualissa taitaa olla ko ruiskun kytkennät (Hayes, engl voin scannata jos on tarvis)
gtv 2.0 -87, 2x75TS-87, purettuna 75TS-89 ja 90 2.0i

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: 2.0i

Viesti Kirjoittaja 90 »

jin kirjoitti: AR 90 2.0 i kone on kait sama kuin 2.0 kasutinversio paitsi että:

- imunokan ajoitin -solenoidi on ruiskussa
- puristussuhdetta nestettu, iskunpituus pysynyt samana kuitenkin
- kulutus 1-2 l pienempi
tuossapa ne erot taitavat olla, kaasariversiossa puristukset luokkaa 9:5
ja ruiskussa muistaakseni jotain 10:1 eli luultavimmin samt männät kuin Ts koneessa.

Avatar
Teeäs
Viestit: 95
Liittynyt: 25 Elo 2003, 20:35
Car(s): 75TS,156V6,156JTD16v,Alfetta GT,145JTD
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Teeäs »

Tavallisen neljätulppaisen koneen männät ovat kupupäisiä.
Ts:n koneessa palotila on pienempi ja männät ovat aika lailla tasaiset.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

jeps teeäs taitaapi olla oikeassa 90i: koneessa on pattipäämännät ja Ts:ssä tasalakiset näinhänse menee..

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Noniin, huomenna mennään kattomaan alfaa 8)
Joona Karimaa
____________

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

kattomalla se paranee....osta pois heti :wink: :mrgreen: älä ees tingi :lol:

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Nyt se on pihassa 8)

Huomenna enempi juttua sit.
Joona Karimaa
____________

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

MIEHEN TYÖ....VILPITTÖMÄT ONNITTELUT :-D :-D

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no niin siitä se lähtee... :wink:

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Se on menoa nyt sitten.. :-D

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1109
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Carlos kirjoitti:Se on menoa nyt sitten.. :-D
ja sitä ei voi estää...:)

Onnittelut!

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Tämmönen katiska se nyt sitte o :-D

http://www.alfabbs.fi/album_personal.php?user_id=1116

Ainoa akuutti vika on et etujarrut pitää laittaa kuosiin, taitaa olla palat lopussa. On toi aika hieno ajaa 8)
Joona Karimaa
____________

Avatar
J. Saari
Viestit: 398
Liittynyt: 21 Syys 2004, 21:33
Car(s): 75, Ritmo

Viesti Kirjoittaja J. Saari »

Onneksi olkoon vain!
Midi kirjoitti:On toi aika hieno ajaa 8)
Pari päivää sitten keskustelin erään vanhemman herrasmiehen kanssa hänen 75 Twin Sparkistaan. Oli niin hieno yksilö että piti oikein perässä huristaa ylimääräinen lenkki, että pääsi juttusille. Mies kehui kuinka harvinaisen upea ajotuntuma näissä on, kuinka padassa riittää löylyä vaikka mihin ja kuinka vahvojakin nämä vielä ovat. Sanoipa vielä että kuules poika, kyllä sun kannattaa ehottomasti tämmönen hankkia.

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

No perskeles, parempi uskoa aikamiehen puhetta :-D
- Alfaholic -

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Jappe kirjoitti:No perskeles, parempi uskoa aikamiehen puhetta :-D
Kyl :-D

Taitaa olla peruutusvalojen kytkin simahtanu kun ei kumpikaan toimi. Onkohan toi kuinka hankala homma vaihtaa?
Joona Karimaa
____________

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

johto luultavasti irti kömmi alle :mrgreen: :drinking:

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Ahaa.. pitää katella.

Ainiin sitten semmonen että en löytäny antennipiuhaa ollenkaan kun rokkeja asensin, vaikka antenneja on kaksin kappalein. :?
Joona Karimaa
____________

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

tuo kattoantenni on ysisatasen...helpommalla selviit ku haet uuden antennin :wink:

Avatar
Jarno
Viestit: 491
Liittynyt: 21 Touko 2003, 20:51
Car(s): 75 TS '89
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Kristallipallosta näen, että jollakin uudella alfistilla on 75:sta vasen takajousi katki. Pitääkö paikkansa?

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Jarno kirjoitti:Kristallipallosta näen, että jollakin uudella alfistilla on 75:sta vasen takajousi katki. Pitääkö paikkansa?
Ei piä, maa on vaan epätasanen tossa missä auton on parkissa.
Joona Karimaa
____________

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Onko maali pysynyt hyvin kiinni? Tutussa 75:ssa oli ainakin lähellä tuota väriä ja siinä oli maalin hilseilyä. Mutta hieno väri tuo on 75:lle. Nautinnollisia kilometrejä. :)
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Kyl se maalipinta on aika hyvä, väri sopii hyvin juu. Kilometrit on todellakin nautinnolisia, paitsi bensan kulutuksen osalta :-D ...kun tottu tolla ysisatasella fiudella ajeleen ni kulutus tuntuu aika reippaalta :)
Joona Karimaa
____________

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Mutta ei se kaasarit säädössä, maantiellä ole paha syömään. Isällä ollut 1.6:na jo 8 vuotta.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:Mutta ei se kaasarit säädössä, maantiellä ole paha syömään. Isällä ollut 1.6:na jo 8 vuotta.
Mut mulla onkin ruisku :wink:
Joona Karimaa
____________

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Ai juu olikin. Olen kyllä tarinaa seurannu mutta hetkeksi unohtu. :oops:
Uskon että on käytännössä pikkuruokaisempi kuin tuo kaasarimalli.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Alfistipohjoosesta kirjoitti: Uskon että on käytännössä pikkuruokaisempi kuin tuo kaasarimalli.
Juu onhan se, mutta eri asia on kuinka taloudellisesti malttaa ajaa :-D
Joona Karimaa
____________

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Nyt alko keskuslukitus fittuilemaan, kun laittaa ovia lukkoon niin tapit menee alas ja nousee sit samantien ylös. Eka aattelin et johtu vaan siitä ettei joku ovi ollu kunnolla kii mut nyt ei auta ees ovien paiskominen, ei vaan suostu jäämään lukkoon. :crazyeyes:
Joona Karimaa
____________

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

kuuluuko TRRRRRRRRTTTT ääntä :lol:

xenoa
Viestit: 8
Liittynyt: 31 Joulu 2004, 02:13
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja xenoa »

Midi kirjoitti:Nyt se on pihassa 8)

Huomenna enempi juttua sit.
Kappas....pieni on internettiki 8)

Onnittelut persoonallisen laatuauton hankinnasta :mrgreen:
Alfa Romeo 75 -90/91 2.0i TS (myyty pois)
BMW 325i (e36) -94

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Midi kirjoitti:Ahaa.. pitää katella.

Ainiin sitten semmonen että en löytäny antennipiuhaa ollenkaan kun rokkeja asensin, vaikka antenneja on kaksin kappalein. :?
Toista se oli meikäläisellä, 3 antennipiuhaa.

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

:lol:

Mutta tosta keskuslukituksesta, ei pidä mitään meteliä.
Joona Karimaa
____________

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Toimiiko sisävalot? Täältä löytyy viestiketju 75:sen magneettikytkimestä joka ilmoittaa onko ovi auki vai kiinni. Jos keskuslukko luulee oven olevan auki niin se tekee tuota.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ei taida 75:n sisävalokytkimet vaikuttaa keskuslukitukseen. Ainakin mulla monivikatori luulee kahden oven olevan auki, tai siis luuli ennen kuin nappasin liittimen irti :roll: Keskuslukitus pelaa siitä huolimatta ihan normaalisti.

Eikö niiden keskuslukitusmötkylöiden sisällä ole omat kiinni/auki-mikrokytkimet? Mulla on pari ylimääräistä lukkomoottoria jos joku sattuu tarvitsemaan.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
eltsu
Viestit: 576
Liittynyt: 15 Huhti 2004, 02:33
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja eltsu »

Varmaan vastaavat kuin 33ssa? Etuovissa on mikrokytkimet, joilla systeemi huomaa että jompikumpi ovi vaihtoi lukitustilaansa avaimella/kaukosäädöllä, jonka jälkeen muille lukoille lähtee lyhyt auki/kiinni pulssi (2 johtoa, riippuu napaisuudesta avaako vaiko sulkeeko). Eli takaovissa ei oo kytkimiä eikä systeemi tunnista niitten tilaa, kunhan antaa hetken sähköä ja toivoo että nekin meni kiinni/aukesi kuten ohjaava ovi. :mrgreen:
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Sisävalot toimii ihan oikein ja se ovi näyttö ei myöskään vilkuttele mitään. Eli jommassa kummssa etuovessa vikaa, pitää tota vielä tutkia.
Joona Karimaa
____________

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Onko 75:n takaluukku kytketty samaan piiriin kuin ovet?

Omassa 156:ssa keskuslukitus temppuili talvella juuri samalla tavalla Midillä. Tsekkasin ovien "kytkimet" ties kuinka moneen kertaan, mutta vikaa vain ei löytynyt. Sitten kiroilin ja ehdin jo syyttää kullannuppuani romuksi. Menin sisälle ja otin pari kaljaa. Rauhoituin ja palasin autolle. Katsoin syrjäsilmällä mokomaa ja lampsin muina miehinä auton viereen ja paiskoin ovia kiinni ja auki. Lopulta päätin ottaa työkalusarjan takapoksista, kunnes lamppu syttyi meikäläisenkin päässä: "onhan se anturi takaluukussakin!" Ja se anturi oli rikki. Itkukurkussa alahuuli väpättäen pyysin alfaltani anteeksi ja taputin konepellille.. :oops:


Terv. CC.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

En usko et tossa on takaluukussa mitään anturia, kun eihän se edes voi olla kiinni niin et ei olis lukossa.
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Ei taida 75:n sisävalokytkimet vaikuttaa keskuslukitukseen. Ainakin mulla monivikatori luulee kahden oven olevan auki, tai siis luuli ennen kuin nappasin liittimen irti :roll: Keskuslukitus pelaa siitä huolimatta ihan normaalisti.
.
Missäs toi liitin sit majailee?
Joona Karimaa
____________

Vastaa Viestiin