Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Valvoja: Moderators
- nipaka
- Viestit: 1047
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): 159 Sportwagon 2.4 JTDm
Joitain takapotku Fiateja - Paikkakunta: Askola
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
No, pitää linkkien juttuihin tutustua.
Missä kohtaa suttuisessa kuvassa RVS on?
Kun mietin kovasti 159:n tyhjää naftatankkia, pam, se täyttyi puolilleen. Kyse on vain omasta kokemuksesta. Mittari näyttikin hetkellisesti väärin, tosin ohan ufojakin nähty.
Kun kerron että aineella voi olla hetkellistä apua, ei mahdollisuuksien esittäminen aiheuta todistustaakkaa. Voihan edellämainituja ufojakin olla.
Mielestäni, huom, kyse on mielipiteestä eikä mistään todistetusta väitteestä, RVS moottoriin kuuluu sarjaan cocacolasta lopussa olevaan kytkimeen ja sahanpurusta väljään perämurikkaan.
Olet kuitenkin saanut autoillesi aineesta avun. Jos koet että homma toimii, hienoa
Missä kohtaa suttuisessa kuvassa RVS on?
Kun mietin kovasti 159:n tyhjää naftatankkia, pam, se täyttyi puolilleen. Kyse on vain omasta kokemuksesta. Mittari näyttikin hetkellisesti väärin, tosin ohan ufojakin nähty.
Kun kerron että aineella voi olla hetkellistä apua, ei mahdollisuuksien esittäminen aiheuta todistustaakkaa. Voihan edellämainituja ufojakin olla.
Mielestäni, huom, kyse on mielipiteestä eikä mistään todistetusta väitteestä, RVS moottoriin kuuluu sarjaan cocacolasta lopussa olevaan kytkimeen ja sahanpurusta väljään perämurikkaan.
Olet kuitenkin saanut autoillesi aineesta avun. Jos koet että homma toimii, hienoa
Helvetissä on oma paikkansa vilkuttomille.
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
OT;
Onkos RVS viel Suomalaisomistuksessa?
Mätänetin öljyihinki sitä sekotettu...
Mites se RVS aine löydettiinkään? Porarit törmäs käärmeöljysuoneen?
Eikös se joku aseharrastaja käsitelly kuluneen kiväärinpiipun ja teki optisesti havannoitavan testin, ennen/jälkeen?
Juu, en minäkään jaksanu/viittiny nyt asioita totuusinterwepistä tarkistaa. Kuhan menneitä muistelen.
Meän sitikkaan laitoin joskus 06-07, 200kkm ajettuun Vieläki kulkee liki 300kkm jälkeen laiton, eli ei ainakaan haitannu, kai.
159:kin sai käsittelyn lootaan ja moottoriin. Nyt kytkin lie hajonnu välistä.
OT loppu;
Onkos RVS viel Suomalaisomistuksessa?
Mätänetin öljyihinki sitä sekotettu...
Mites se RVS aine löydettiinkään? Porarit törmäs käärmeöljysuoneen?
Eikös se joku aseharrastaja käsitelly kuluneen kiväärinpiipun ja teki optisesti havannoitavan testin, ennen/jälkeen?
Juu, en minäkään jaksanu/viittiny nyt asioita totuusinterwepistä tarkistaa. Kuhan menneitä muistelen.
Meän sitikkaan laitoin joskus 06-07, 200kkm ajettuun Vieläki kulkee liki 300kkm jälkeen laiton, eli ei ainakaan haitannu, kai.
159:kin sai käsittelyn lootaan ja moottoriin. Nyt kytkin lie hajonnu välistä.
OT loppu;
- nipaka
- Viestit: 1047
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): 159 Sportwagon 2.4 JTDm
Joitain takapotku Fiateja - Paikkakunta: Askola
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Tämä on hauska:
Nyt on kyse lentokoneesta. Kuka toimija edes päästää moottoria kuvattuun kuntoon, joka litkulla on korjattu?Lentokonetesti, Tšekki
RVS Technologyn käytön yhteydessä havaitut tulokset:
1. Moottorin metallinen melu hävisi n. 30 minuutin kuluttua RVS-käsittelyn jälkeen.
2. Moottori käynnistyy nyt ilman käsityötä ja ”käynnistyssuihketta”.
3. Moottori ei savuta enää käynnistyksen yhteydessä.
4. Vaihteiston ”metalliset” äänet pehmentyivät 16 tunnin kuluessa käsittelyn jälkeen.
5. Öljyn lämpötila laski 10 % 22 tunnin tarkkailujakson aikana.
Helvetissä on oma paikkansa vilkuttomille.
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
[quote="nipaka"]Tämä on hauska:
[quote]Lentokonetesti, Tšekki
RVS Technologyn käytön yhteydessä havaitut tulokset:
1. Moottorin metallinen melu hävisi n. 30 minuutin kuluttua RVS-käsittelyn jälkeen.
2. Moottori käynnistyy nyt ilman käsityötä ja ”käynnistyssuihketta”.
3. Moottori ei savuta enää käynnistyksen yhteydessä.
4. Vaihteiston ”metalliset” äänet pehmentyivät 16 tunnin kuluessa käsittelyn jälkeen.
5. Öljyn lämpötila laski 10 % 22 tunnin tarkkailujakson aikana.[/quote]
Nyt on kyse lentokoneesta. Kuka toimija edes päästää moottoria kuvattuun kuntoon, joka litkulla on korjattu?[/quote]
Tämä testitulos kertonee kaiken oleellisen .... valehtelisivat hieman vähemmän niin ehkä joku uskoisi .
[quote]Lentokonetesti, Tšekki
RVS Technologyn käytön yhteydessä havaitut tulokset:
1. Moottorin metallinen melu hävisi n. 30 minuutin kuluttua RVS-käsittelyn jälkeen.
2. Moottori käynnistyy nyt ilman käsityötä ja ”käynnistyssuihketta”.
3. Moottori ei savuta enää käynnistyksen yhteydessä.
4. Vaihteiston ”metalliset” äänet pehmentyivät 16 tunnin kuluessa käsittelyn jälkeen.
5. Öljyn lämpötila laski 10 % 22 tunnin tarkkailujakson aikana.[/quote]
Nyt on kyse lentokoneesta. Kuka toimija edes päästää moottoria kuvattuun kuntoon, joka litkulla on korjattu?[/quote]
Tämä testitulos kertonee kaiken oleellisen .... valehtelisivat hieman vähemmän niin ehkä joku uskoisi .
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Tota saa vaik Prismasta.Wiltsu kirjoitti:Huoltokirjaa kun selaa niin alussa käytetty Seleniaa, toisen omistajan aikana tota 5w30 ESP:iä ja kolmannen aikana 5w30 Magnatecia.
Ulkomaalaisilla sivustoilla kovasti neuvotaan, että tärkeintä on C3-luokitus ja matala tuhkaantuminen. Castrolin öljyvalitsin ei suosittele tolle koneelle mitään, Mobilin 5w50-puuroa ja Comman 5w40 Syner-G:tä, joista muuten molemmista puuttuu toi C3-luokitus. Ota näistä nyt selvää
Uskaltaako tämmöseen muuten tehdä täyden RVS-käsittelyn?
- Liitteet
-
- IMG_20191231_210456-800x600.jpg
- (113.93 KiB) Tiedosto ladattu 4666 kertaa
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Kuva on suttuinen, mutta RVS-pinta näkyy siinä ihan selvästi. Kuvan keskivaiheilla kaikkein suurimpana näkyvän hampaan kosketuspinnalla se näkyy kuvassa parhaiten. Siinä on aika selkeärajainen sinertävämpi alue muodostunut kovimman paineen alueelle. Kaikissa hampaissa oli samanlainen pinta.nipaka kirjoitti:No, pitää linkkien juttuihin tutustua.
Missä kohtaa suttuisessa kuvassa RVS on?
Ja siitähän tässä nimenomaan ei ole kyse. Todistaisiko aineen toimivuudesta mielestäsi paremmin se, että kukaan ei olisi koskaan havainnut aineella olevan mitään vaikutusta mihinkään? Omista kokemuksistani kerroin siksi, että se kertoo mitä se kenties voi tehdä. Voin kertoa lisääkin, esimerkiksi 159:n vaihteiston ja moottorin käsittely ei tehnyt mitään havaittavaa vaikutusta mihinkään. En edes odottanut sen tekevän mitään havaittavaa.nipaka kirjoitti:Kun mietin kovasti 159:n tyhjää naftatankkia, pam, se täyttyi puolilleen. Kyse on vain omasta kokemuksesta.
Esitit arvion aineen toiminnasta tietämättä aineesta kirjaimellisesti mitään. Tämä homma vaikuttaa kovasti samalta, kuin yrittäisi selittää evoluutioteoriaa kreationistille. Vahvalla uskolla voi kumota kaiken näytön.nipaka kirjoitti:Kun kerron että aineella voi olla hetkellistä apua, ei mahdollisuuksien esittäminen aiheuta todistustaakkaa.
Niinhän sinä olet päättänyt. Toiset meistä arvioi näitä hommia tosiasioiden perusteella, sinä taas vedät puhtaasti uskon pohjalta.nipaka kirjoitti:Mielestäni, huom, kyse on mielipiteestä eikä mistään todistetusta väitteestä, RVS moottoriin kuuluu sarjaan cocacolasta lopussa olevaan kytkimeen ja sahanpurusta väljään perämurikkaan.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Lievästi kiinnostelis koeponnistaa RVS litkuja, jos eivät vaan olis niin helvetin kalliita. Ja automaattilootaan lorottaminen kyllä jonkun verran arveluttaa.
Operating at the speed of dark
- jyrkip
- Viestit: 790
- Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
- Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04 - Paikkakunta: Nummela
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Minä olen lykännyt joihinkin vehkeisiin Xado tököttejä. Samaa sukujuurta käsittääkseni kuin rvs, mutta ebaystä paljon halvemmalla. En ole tästäkään löytänyt että olisi rikkonut mitään, positiivisia vaikutuksia löytää etsivä. Mitään kunnon tutkimusta en ole löytänyt tähänkään.
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Ei kyllä olla ihan aiheen mukaisessa jutussa enää, mutta eikös tuo RVS tutkittu TTVK:n tms neutraalin tutkimuslaitoksen mukaan ja todettu ainakin suojelevan metallia lämmöltä ja kulumalta, vai muistanko ihan väärin?
Itselläni olis kyssäri otsikon aiheeseen liittyen, eli vinkkejä isobrembojen jumittaviin mäntiin. Millä liikkeelle vai suoraan uusia osia vaan? Ainakin vasemmalla edessä jumittaa sisemmät männät, liekö syy vai seuraus kun pala oli likimain hirttänyt kiinni eikä ilman raakaa väkivaltaa hievahtanut tippaakaan...
Kuullu porukan laittaneen pölysuojan alle jarrukumirasvaa, mielipiteitä vai onko puhtaasti plaseboa?
Itselläni olis kyssäri otsikon aiheeseen liittyen, eli vinkkejä isobrembojen jumittaviin mäntiin. Millä liikkeelle vai suoraan uusia osia vaan? Ainakin vasemmalla edessä jumittaa sisemmät männät, liekö syy vai seuraus kun pala oli likimain hirttänyt kiinni eikä ilman raakaa väkivaltaa hievahtanut tippaakaan...
Kuullu porukan laittaneen pölysuojan alle jarrukumirasvaa, mielipiteitä vai onko puhtaasti plaseboa?
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Jos ongelma on vain jumittava pala, niin satulan osalta herkistellen liikkeelle. Mutta jos mäntien kumeista yhdessäkään näkyy pykimää tai jopa reikää, niin täyshuoltoa tai uutta satulaa kehiin. Tilanteen näkee kunnolla vasta purkaessa, joten itse varautuisin vähintään satulan tiivistesarjalla.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Kumit näytti ehjältä, mutta ei ollut aikaa taistella mäntien kanssa kun yritin sitä laakeria saada vaihdettua...
- nipaka
- Viestit: 1047
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): 159 Sportwagon 2.4 JTDm
Joitain takapotku Fiateja - Paikkakunta: Askola
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Yleisesti levyjarruista, kun en brenboja ole rassannut:
Palojen pitää liikkua herkästi ja olla vaimenninjousiensa tukemana jarrusatulassa. Tapit pitää olla voideltuja, ja (ehjät) kumit toimivat palauttajana.
Palojen pitää liikkua herkästi ja olla vaimenninjousiensa tukemana jarrusatulassa. Tapit pitää olla voideltuja, ja (ehjät) kumit toimivat palauttajana.
Helvetissä on oma paikkansa vilkuttomille.
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
^Liukusatuloissa noin, monimäntäsatuloissa kun ei ole liukutappeja niin tilanne on vähän niiden osalta eri, mutta mäntien ja palojen liikkuvuuden osalta samat periaatteet on voimassa.
Eli jos pala jumittaa kannakeraudassa, pitää vika korjata siltä väliltä ja satula on hyvä herkistellä samalla ihan vaan mäntien edestakaisella liikkeellä (onnistuu näissä helposti pumppailemalla sisäänpäin yhtä mäntää kerrallaan). Jos kuitenkin itse mäntä jumittaa satulaan nähden, on aika vähintään purkaa ja huoltaa satula kunnolla tai vaihtaa.
Eli jos pala jumittaa kannakeraudassa, pitää vika korjata siltä väliltä ja satula on hyvä herkistellä samalla ihan vaan mäntien edestakaisella liikkeellä (onnistuu näissä helposti pumppailemalla sisäänpäin yhtä mäntää kerrallaan). Jos kuitenkin itse mäntä jumittaa satulaan nähden, on aika vähintään purkaa ja huoltaa satula kunnolla tai vaihtaa.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 44
- Liittynyt: 14 Loka 2006, 08:00
- Car(s): 159 2.4 jtdm
166 2.5 V6
156 2.0 stw
Alfetta GT - Paikkakunta: Sauvo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Moro!
Mistä saa ostettua takatukivarren pultteja?
Mistä saa ostettua takatukivarren pultteja?
- jyrkip
- Viestit: 790
- Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
- Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04 - Paikkakunta: Nummela
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Toimittaako nuo Suomeenkin?Beta Julio kirjoitti:Jep, itsekin kaikenmaailman profiteilejen ja autodocien jälkeen päädyin aeromotorsiin vuosi-pari sitten ja nykyään tilailen aika lailla suorilta sieltä, vaikka joku nippeli voisi autodocilla olla halvempikin. Homma vain toimii aeromotorsilla.
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
- kovan onnen soturi
- Viestit: 362
- Liittynyt: 20 Heinä 2014, 11:19
- Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 JTS -06
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
merkkiliikkeestä ainakin.kolli kirjoitti:Moro!
Mistä saa ostettua takatukivarren pultteja?
Kai jostain ulkomailtakin mutta saattaa postikulujen myötä tulla sama hinta tai enemmänkin
Lapsena minua kuljetettiin tarhaan takamoottori skodalla, sen jälkeen ei oo VAG:laiset sytyttäny.
- Ossiv
- Viestit: 351
- Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
- Car(s): 156 v6
Työtölkki.
Varmaritölkki.
Jeeboksi4.0 - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Kyl vaan. Omalla kohdalla myös varsin mallikasta toimintaa ollut.jyrkip kirjoitti:Toimittaako nuo Suomeenkin?Beta Julio kirjoitti:Jep, itsekin kaikenmaailman profiteilejen ja autodocien jälkeen päädyin aeromotorsiin vuosi-pari sitten ja nykyään tilailen aika lailla suorilta sieltä, vaikka joku nippeli voisi autodocilla olla halvempikin. Homma vain toimii aeromotorsilla.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Tuli vaihdatettua tehostimen vanha Tutela Gi/E Tutela Gi/R:n. Omasta autostakin löytyi tuo ohje konepellin sisäpuolelta käyttää GI/R:ää tehostimessa, mutta silti oli laitettu GI/E:tä aikanaan.
Kylmäkäynnistyksen jurnuttavat sivuäänet hävis tuon nesteen vaihdon jälkeen kokonaan.
Kylmäkäynnistyksen jurnuttavat sivuäänet hävis tuon nesteen vaihdon jälkeen kokonaan.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Mites tiukalle tuo dieselin filtterin anturi tulisi ruuvata?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Kevyellä kädellä, muuten hajoaa!
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 04 Kesä 2014, 10:42
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDM Q-troniq -07
EX: Alfa Romeo 147 1.9 JTD M-JET -05 - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Apurungon vaihto tuli eteen, sopiiko sama apurunko sekä manuaali- että automaattivaihteiseen versioon (2,4 jtdm)? Itsellä automaattilootalla, ja olisi hyvä varmistua ennen hankintaa.
Tuntuvat olevan melko kiven alla tällä hetkellä, mitä nyt olen yrittänyt hakea, joten saa myös vinkata mistä löytyisi.
Tuntuvat olevan melko kiven alla tällä hetkellä, mitä nyt olen yrittänyt hakea, joten saa myös vinkata mistä löytyisi.
- kovan onnen soturi
- Viestit: 362
- Liittynyt: 20 Heinä 2014, 11:19
- Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 JTS -06
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Esim.Wyledd kirjoitti:Apurungon vaihto tuli eteen, sopiiko sama apurunko sekä manuaali- että automaattivaihteiseen versioon (2,4 jtdm)? Itsellä automaattilootalla, ja olisi hyvä varmistua ennen hankintaa.
Tuntuvat olevan melko kiven alla tällä hetkellä, mitä nyt olen yrittänyt hakea, joten saa myös vinkata mistä löytyisi.
autodoc myy uusia hintaa reilu 500e
Olen siinä uskossa että kaikissa etuvedoissa on sama apurunko, en kuitenkaan laita päätäni pantiksi.
Lapsena minua kuljetettiin tarhaan takamoottori skodalla, sen jälkeen ei oo VAG:laiset sytyttäny.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
159 laittoi diskon pystyyn, ajovalot ja sisävalot ainakin vilkkuu, tai oikeammin himmenee ja kirkastuu rytmikkäästi. Oma perstuntuma vihjailee vainaan lataussäätimen suuntaan, mutta kolmensadan kilometrin päästä on hankala sohia yleismittarilla akun napoihin. Onko ehdotuksia?
Edit: Ja jos nyt kuvitellaan, että säätimestä kipu löytyy, niin mahtuuko tuolla imusarjan alla sen vaihtamaan laturia irti päästämättä? 1.9 JTS kyseessä.
Edit: Ja jos nyt kuvitellaan, että säätimestä kipu löytyy, niin mahtuuko tuolla imusarjan alla sen vaihtamaan laturia irti päästämättä? 1.9 JTS kyseessä.
Operating at the speed of dark
- Cloverleaf
- Viestit: 978
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS - Paikkakunta: Veikkola
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
^ Giuliettassa ajovalojen ja sisävalojen vilkkumista aiheutti pahasti hapettunut akkukaapelin kontakti. Sen putsaus auttoi.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Temppuiliko myös kone sammuksissa?
Operating at the speed of dark
- kovan onnen soturi
- Viestit: 362
- Liittynyt: 20 Heinä 2014, 11:19
- Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 JTS -06
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
kyllä sen saa vaihdettua yläkautta kohtuu helpostikin.Teddy kirjoitti:159 laittoi diskon pystyyn, ajovalot ja sisävalot ainakin vilkkuu, tai oikeammin himmenee ja kirkastuu rytmikkäästi. Oma perstuntuma vihjailee vainaan lataussäätimen suuntaan, mutta kolmensadan kilometrin päästä on hankala sohia yleismittarilla akun napoihin. Onko ehdotuksia?
Edit: Ja jos nyt kuvitellaan, että säätimestä kipu löytyy, niin mahtuuko tuolla imusarjan alla sen vaihtamaan laturia irti päästämättä? 1.9 JTS kyseessä.
uusi boschin osa maksaa muutaman kympin
Lapsena minua kuljetettiin tarhaan takamoottori skodalla, sen jälkeen ei oo VAG:laiset sytyttäny.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Olisikohan isojötsin ja tbi:n etujarrut/mitotukset samanlaaset ? Pohdiskelu liittyy kesävanteiden hommaamiseen. Esim. oz sivuillaan kertoo 18" ultraleggeroiden passaavan turboon, mutta ei listaa vannetta isolohkoon. Juu, maltillista kokoa tässa... Tai sitten ei Kantavuus on yksi juttu ja leggeroissa on juur riittävä 650kg.
"puhun niin totta kuin osaan"
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
^Kyllä kai ultraleggerat menee heittämällä? Mulla on isojötsissä talvivanteina 17" superturismot et 35 eikä ongelmia.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Aikaisemmat "ABS not available, consult handbook" valitukset ovat hävinneet itsekseen.
Autossani on jo pidemmän aikaa semmonen hauska ominaisuus, että toinen käynnistys (aikaisemman ajon jälkeen) saattaa olla vähän vaivalloinen, heittää muunmuassa ”Excessive Radiator Fluid Temperature” herjaa tauluun, mutta käynnistyy/toimii sitten lopulta kuitenkin ihan normaalisti. Onko taas joku saksalainen anturi menossa?
Autossani on jo pidemmän aikaa semmonen hauska ominaisuus, että toinen käynnistys (aikaisemman ajon jälkeen) saattaa olla vähän vaivalloinen, heittää muunmuassa ”Excessive Radiator Fluid Temperature” herjaa tauluun, mutta käynnistyy/toimii sitten lopulta kuitenkin ihan normaalisti. Onko taas joku saksalainen anturi menossa?
- hjpp
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
^Ja lämpöviisari pomppaa silloin punaiselle. Odotat vaan hetken, että kone keksii oikean lämpötilan ja käynnistät uudestaan. Omani on tuota tehnyt ainakin viimeiset 200 tkm, mutta en ole asialle vielä mitään tehnyt.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Ok, eli ei sen isompi juttu ilmeisesti.hjpp kirjoitti:^Ja lämpöviisari pomppaa silloin punaiselle. Odotat vaan hetken, että kone keksii oikean lämpötilan ja käynnistät uudestaan. Omani on tuota tehnyt ainakin viimeiset 200 tkm, mutta en ole asialle vielä mitään tehnyt.
-
- Viestit: 185
- Liittynyt: 18 Elo 2010, 09:03
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 Jtdm Qtronic -07
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Virran puutteen takia (Huono akku tai huono maa) Can väylä ottaa itseensä ja heittää jännitteen kyykkäämisen takia noi hälytykset..
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Joo, ozin taulukot ovat näköjään vähän puutteelliset/ihmeelliset. Etsin et-luokkaa 38-41, en halua liikaa pyöriä ulos. 19" ultraleggera hlt olis tietysti kans, värit vain vähän erikoisia. 18" 235/45 saapi supersporttia ja 19" 235/40 sport4s , eli rengasta löytyy sentään. Minen millään sailuneilla ajeleTiige kirjoitti:^Kyllä kai ultraleggerat menee heittämällä? Mulla on isojötsissä talvivanteina 17" superturismot et 35 eikä ongelmia.
"puhun niin totta kuin osaan"
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Haulla en löytänyt suoraan vertailua joten:
Onkohan noissa eri dieselmoottorivaihtoehdoissa paljon eroa huoltokustannuksissa? Itse en pysty tekemään huoltoja.
Erityisesti 2,0 ja 2,4 vertailussa kiinnostaa.
Miten maantieajon kulutus noiden kahden välillä, onko jollain omakohtaista kokemusta molemmista?
Onkohan noissa eri dieselmoottorivaihtoehdoissa paljon eroa huoltokustannuksissa? Itse en pysty tekemään huoltoja.
Erityisesti 2,0 ja 2,4 vertailussa kiinnostaa.
Miten maantieajon kulutus noiden kahden välillä, onko jollain omakohtaista kokemusta molemmista?
Viimeksi muokannut eepeolni, 11 Tammi 2020, 16:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 185
- Liittynyt: 18 Elo 2010, 09:03
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 Jtdm Qtronic -07
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
2.4Jtdm perushuollot helppoja eli edullisia huoltaa jos korjaamo on yhtään hajulla hommista eikä saa näppölöitä alffoista. Esimerkiksi jakopää tosi simppeli tehdä.eepeolni kirjoitti:Haulla en löytänyt suoraan vertailua joten:
Onkohan noissa eri dieselmoottorivaihtoehdoissa paljon eroa huoltokustannuksissa? Itse en pysty tekemään huoltoja.
Erityiseseti 2,0 ja 2,4 vertailussa kiinnostaa.
Miten maantieajon kulutus noiden kahden välillä, onko jollain omakohtaista kokemusta?
Kytkinremppa on kalliinpi koska koko paketti pitää puottaa alas ja tunteja väkisinkin ja tulee ja osat maksaa myös.
2.4 ei minusta mikään kovin pihi ole naftan suhteen mutta kyllä myös kuljettaa koria aivan riittävästi (Sellainen työkonemainen fiilis...ja ääni on samaa luokkaa myös )
2.0 diisselistä ei ole kokemusta.
- nipaka
- Viestit: 1047
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): 159 Sportwagon 2.4 JTDm
Joitain takapotku Fiateja - Paikkakunta: Askola
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Seuraava perustuu omiin käsityksiin ja arvailuihin, korjatkaa väärät päätelmät.
159:n 2.4 JTDm perustuu Fiatin 1.9 JTD-moottoriin johon lisätty 5. sylinteri. 4 pyttyistä 1.9 moottoria on myös käytetty Alfoissa.
Mikä moottori on 2.0? Diesel.
159:n 2.4 JTDm perustuu Fiatin 1.9 JTD-moottoriin johon lisätty 5. sylinteri. 4 pyttyistä 1.9 moottoria on myös käytetty Alfoissa.
Mikä moottori on 2.0? Diesel.
Viimeksi muokannut nipaka, 12 Tammi 2020, 02:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Helvetissä on oma paikkansa vilkuttomille.
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Tuo 2l mylly on uudempi, taisi paperilla antaa aika lailla saman kuin 2.4.
2.4 on vankka perusmylly, mutta vajaa kaksi tonnia painavassa korissa kulutus on huimaa. Manuaalilla maantiellä pääsee 6-7 välimaastoon suht helposti, mut usein on laahaavaa jarrua tms kiusaamassa.
Ymmärtääkseni 2.0 on hieman tilavampi, mutta hankalampi huoltojen osalta. Omakohtaista kokemusta ei ole.
2.4 on vankka perusmylly, mutta vajaa kaksi tonnia painavassa korissa kulutus on huimaa. Manuaalilla maantiellä pääsee 6-7 välimaastoon suht helposti, mut usein on laahaavaa jarrua tms kiusaamassa.
Ymmärtääkseni 2.0 on hieman tilavampi, mutta hankalampi huoltojen osalta. Omakohtaista kokemusta ei ole.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Millä tavalla hankalampi?Aquatica kirjoitti: Ymmärtääkseni 2.0 on hieman tilavampi, mutta hankalampi huoltojen osalta. Omakohtaista kokemusta ei ole.
Tuohan moottori on käytännössä sama kuin 1.9, tilavuutta vain kasvatettu 2litraan. Turbo tosin on eri puolella pakosarjaa kuin 1.9:ssä. maantiekulutus omassa on ollut siinä 5.4 litran pinnassa.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
^
Minun käsitykseni ollut, että tuo on aivan uusi motti uudella lohkolla ja sitärataa... En tosin ole asiaa ihan kauheasti edes tutkinut, joten tieto voi olla täysin väärä
**
EDIT:
Hieman pikalukua tehneenä: 159:ssä sama, mutta pienet muutokset. Isot muutokset sitten ainakin turbo, EGR, DPF-alueella, mappauksessa ja tollaisessa.
Giulietassa on sitten vissiin ainakin imusarja muutettu, joka rajoittaa tehoa (pienempi/heiveröisempi kuin 159:ssä?). Eli tuon perusteella erot ei ole ihan hirveän massiivisia koneen sisäpuolella ainakaan.
Minun käsitykseni ollut, että tuo on aivan uusi motti uudella lohkolla ja sitärataa... En tosin ole asiaa ihan kauheasti edes tutkinut, joten tieto voi olla täysin väärä
**
EDIT:
Hieman pikalukua tehneenä: 159:ssä sama, mutta pienet muutokset. Isot muutokset sitten ainakin turbo, EGR, DPF-alueella, mappauksessa ja tollaisessa.
Giulietassa on sitten vissiin ainakin imusarja muutettu, joka rajoittaa tehoa (pienempi/heiveröisempi kuin 159:ssä?). Eli tuon perusteella erot ei ole ihan hirveän massiivisia koneen sisäpuolella ainakaan.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
en vielä saanut vastausta miksi se on hankalampi huoltaa.
Vaikka moottori on uusittu silloin kun se tuli markkinoille, ei sen huolettavuus siitä muutu. Joten jos korjaamo osaa perushuoltoja tehdä, ei 2.0 jtdm ole niinkään erilainen kuin muut mallisarjan dieselit.
Vaikka moottori on uusittu silloin kun se tuli markkinoille, ei sen huolettavuus siitä muutu. Joten jos korjaamo osaa perushuoltoja tehdä, ei 2.0 jtdm ole niinkään erilainen kuin muut mallisarjan dieselit.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Ei ole yhtään hankalampi huoltaa kuin 1.9 ja on tosiaan hyvin pitkälti ”sama moottori”... molempia huoltanut ja myös 2.4:sta sekä 10v että 20v versioina. Ei nuo huoltojen osalta merkittävästi eroa toisistaan.Jplonew kirjoitti:en vielä saanut vastausta miksi se on hankalampi huoltaa.
Vaikka moottori on uusittu silloin kun se tuli markkinoille, ei sen huolettavuus siitä muutu. Joten jos korjaamo osaa perushuoltoja tehdä, ei 2.0 jtdm ole niinkään erilainen kuin muut mallisarjan dieselit.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Korjaan käsitykseni, kiitos tästä Olen yhden kyseisen moottoritilan nähnyt, mutta mitään mielikuvaa siitä ei ole sen enempiä.
- kovan onnen soturi
- Viestit: 362
- Liittynyt: 20 Heinä 2014, 11:19
- Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 JTS -06
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
mitehän se nyt oli, saako 159 1.9jts sisemmän vetonivelen kumia jostain?
Lapsena minua kuljetettiin tarhaan takamoottori skodalla, sen jälkeen ei oo VAG:laiset sytyttäny.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Toisaalta esimerkiksi laturin hihnan vaihto menee useimpien monimerkkikorjaamoiden kykyjen yli, ja perushuolloksi tuokin kai lasketaan.KimmoKo kirjoitti:2.4Jtdm perushuollot helppoja eli edullisia huoltaa jos korjaamo on yhtään hajulla hommista eikä saa näppölöitä alffoista. Esimerkiksi jakopää tosi simppeli tehdä.
Automilanon tarjous kytkimen vaihdosta oli 2500 €KimmoKo kirjoitti:Kytkinremppa on kalliinpi koska koko paketti pitää puottaa alas ja tunteja väkisinkin ja tulee ja osat maksaa myös.
Kuulostaahan se tyhjäkäynnillä varsinkin kylmänä traktorilta, mutta ajossa viisisylinterinen on huomattavasti nätimmän kuuloinen kuin yksikään nelipyttyinen diesel. Käytökseltään en kyllä pitäisi tuota mitenkään työkonemaisena.KimmoKo kirjoitti:2.4 ei minusta mikään kovin pihi ole naftan suhteen mutta kyllä myös kuljettaa koria aivan riittävästi (Sellainen työkonemainen fiilis...ja ääni on samaa luokkaa myös )
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
En minä 2.4:stakaan kauheen janosena pitäisi. Ei se nyt mikään uusi kolmen litran töpselihybridi ole, mutta menee kohtuu helposti matkapainotteisessa sinne kuuden nurkille. Kun ottaa huomioon, että puhutaan 15v ikäisestä auto/moottorimallikombosta, joka on kuitenkin 1700kg tankki, niin samassa ikä-/hintaluokassa taitaa olla aika harvassa saman teho-/luonneluokan koneet, jotka merkittävästi vähemmällä menee. Toki joku puoli tonnia kevyempi Polo 100hv laiskemmalla koneella menee vähemmällä, mutta muut erot onkin sitten Alfan hyväksi. Mennee se 1.9 Alfakin vähemmällä, mutta siinäkin on se n. 50hv ja 100Nm eroa vedoissa sekä viispyttyisen tasaisempi käynti päällekkäisten työtahtien ansiosta.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 185
- Liittynyt: 18 Elo 2010, 09:03
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 Jtdm Qtronic -07
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Mikähän siinä laturin hihnassa sitten on? Onhan se vähän vänkäämistä mutta oikealla tekniikalla se menee suht helposti. Toki mulla on ollut keula purettuna ja en kyllä tiedä saako sitä vaihdettua ilman romun purkamista edestä? Ainakin on todella veemäinen.Tuomas K kirjoitti:Toisaalta esimerkiksi laturin hihnan vaihto menee useimpien monimerkkikorjaamoiden kykyjen yli, ja perushuolloksi tuokin kai lasketaan.KimmoKo kirjoitti:2.4Jtdm perushuollot helppoja eli edullisia huoltaa jos korjaamo on yhtään hajulla hommista eikä saa näppölöitä alffoista. Esimerkiksi jakopää tosi simppeli tehdä.
Automilanon tarjous kytkimen vaihdosta oli 2500 €KimmoKo kirjoitti:Kytkinremppa on kalliinpi koska koko paketti pitää puottaa alas ja tunteja väkisinkin ja tulee ja osat maksaa myös.
Kuulostaahan se tyhjäkäynnillä varsinkin kylmänä traktorilta, mutta ajossa viisisylinterinen on huomattavasti nätimmän kuuloinen kuin yksikään nelipyttyinen diesel. Käytökseltään en kyllä pitäisi tuota mitenkään työkonemaisena.KimmoKo kirjoitti:2.4 ei minusta mikään kovin pihi ole naftan suhteen mutta kyllä myös kuljettaa koria aivan riittävästi (Sellainen työkonemainen fiilis...ja ääni on samaa luokkaa myös )
Toi 2.4jtdm kulutus oli norjan reissulla 6-7l/100km joka matka ajossa on vähän liikaan (pitäisi päästä vitosella alkaviin) Liekkö sisällä olevalla "eco" ohjemalla merkitystä tiedä sitten?
- Ossiv
- Viestit: 351
- Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
- Car(s): 156 v6
Työtölkki.
Varmaritölkki.
Jeeboksi4.0 - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Oma 2.4jtdm alkanu pyörittää tyhjää startatessa, about 1/10 kerrasta.. solenoidiko siellä jumittaa / onko mahdoton vaihtaa (kokonaisuudessaan
-
- Viestit: 185
- Liittynyt: 18 Elo 2010, 09:03
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 Jtdm Qtronic -07
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Irroitus alhaalta päin kolmella kiinni joista yksi on vähän hankalanpi (suosittelen räikkälista avainta) olikohan 13mmOssiv kirjoitti:Oma 2.4jtdm alkanu pyörittää tyhjää startatessa, about 1/10 kerrasta.. solenoidiko siellä jumittaa / onko mahdoton vaihtaa (kokonaisuudessaan
1. Maakaapeli irti akulta
2. Johdot startista irti
3. Kolme pultti irti (kannattaa aloittaa siitä hankalinmasta ylhäällä edessä)
Takasin päin tietenkin käänteisissä järjestyksessä
Automaatilla ja manuaalilla on sitten eri startti (jos tilaa rekisterinumerolla kannattaa tarkistaa)
- HaTaKo
- Viestit: 16
- Liittynyt: 21 Syys 2019, 11:16
- Car(s): 156 SW, S-Type 3.0, 2x P6 Rover, MGF,
Moto Guzzi LeMans, MV Agusta 350S, Aprilia RS125
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Poitsun 159:n lämmityslaitteen puhallin mykistyi kesken kaiken. Ilmastointilaitteen paneeli toimii ihan normaalisti mutta puhallin ei pyöri millään asetuksilla. Voiko joku sulake pimentää sen noin vai onkohan puhallinmoottori vain tullut tiensä päähän?