Kiitos, täytyy tutkia. Mukavaan paikkaan taas laitettu, ehkä se on hinausmies sitten joka siellä pohjan alla ruuvia kiristääStilo kirjoitti:Alkusarjan Giulioissa on vapautuslenkki takailmasuulakkeiden takana, myöhemmissä malleissa askin kuskin puoleisessa kyljessä ruuvi jonka loppuun saakka kiristämällä kääntää askin kyljessä olevan parkkilukituksen vapautusvivun auki. Eli auton alla könyämällä pitäisi onnistua, Stelviossa toki huomattavasti helpompaa kuin Giuliassa kun alla enemmän tilaa.jmi kirjoitti:15v. Alfailua takana ja ei yhtään hinauskeikkaa, mutta jos jotain yllättävää sattuu niin kuinka laatikosta saa vaihteen pois, jos esim. virtoja ei tule? Jossain oli kuvaa että pohjan alla on joku pultti ja jostain Giulian huoltokirjasta katsoin että takasuulakkeiden alta löytyy jonkinlainen vetonaru. Stelvion huoltokirjassa ei ole mitään mainintaa. Eli aika sekalaista ja epämääräistä...
Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Kitkat alla ja en ole saanut renkaan sortamista enää esille.Ipi76 kirjoitti:Maahantuojan edustaja kertoi lehdistölle kun autot tuli markkinoille, että ajoominaisuudet on huippuluokkaa. Jos sortamista oli vähennetty niin ajoominaisuudet olisi kärsineet liikaa. Eli sortaminen on normaalia ja suunniteltua. Renkaatkin voivat kulua hiukan nopeammin.
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Kitkarenkaan runko on veltto ja pinta luistaa "lämpimällä" sen verran nätisti ettei sorto tunnu.
932 937 955
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Stelviossa näköjään samaa ongelmaa kuin Giuliassa eli bensatankin luukku on alkanut vääntymään. Täytyy kysellä takuuhuollosta mitä tehdään. Tutkin luukun kiinnitystä ja takapäästä josta on alkanut vääntymään ulospäin ei ole edes mitään kiinnitystä itse saranaosaan eli kiinnitykset näyttäisi olevan enemmän etu/keskiosassa.
Tällainenkin osa on aiemmissa malleissa osattu tehdä toimivaksi, 22v Spiderinkin luukku on täysin toimiva
Tällainenkin osa on aiemmissa malleissa osattu tehdä toimivaksi, 22v Spiderinkin luukku on täysin toimiva
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Joo, toi luukku on ihan fail. Jollainhan täällä oli ruotsiauto jossa korjaus oli että ruuvataan sen luukun takaosa kii siihen muoviin. Ei ehkä esteettisin mutta toimiva. En ymmärrä mitä ne on alfalla oikeen ajatellu et se pysyis ilman takaosan kiinnitystä kun lämpötilat vääntää sitä luukkua.
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Vaihtoon menee, huollossa tosin tauko marraskuulle asti maahantuojan vaihtumisen takia. Kuskin puolen peililasi myös tärisee, sieltä on jokin kannake varmaan hajonnut.
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Onko uudessa luukussa parempi kiinnitys vai tuleeko sama ongelma uudelleen?JanV kirjoitti:Joo, toi luukku on ihan fail. Jollainhan täällä oli ruotsiauto jossa korjaus oli että ruuvataan sen luukun takaosa kii siihen muoviin. Ei ehkä esteettisin mutta toimiva. En ymmärrä mitä ne on alfalla oikeen ajatellu et se pysyis ilman takaosan kiinnitystä kun lämpötilat vääntää sitä luukkua.
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
En oo kyl vielä nähny ku noita samoja vääntyviä luukkuja, mutta mikäli Alfalla kenttää yhtään kuunnellaan niin luulisi että uudet vihdoin olisi varustettu toimivalla mekanismilla.
- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Jep, täällä. Haluatteko kuvan?JanV kirjoitti:Joo, toi luukku on ihan fail. Jollainhan täällä oli ruotsiauto jossa korjaus oli että ruuvataan sen luukun takaosa kii siihen muoviin. Ei ehkä esteettisin mutta toimiva. En ymmärrä mitä ne on alfalla oikeen ajatellu et se pysyis ilman takaosan kiinnitystä kun lämpötilat vääntää sitä luukkua.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Näissä on BImuovilämpömittari sisäänrakennettuna ...JanV kirjoitti:En oo kyl vielä nähny ku noita samoja vääntyviä luukkuja, mutta mikäli Alfalla kenttää yhtään kuunnellaan niin luulisi että uudet vihdoin olisi varustettu toimivalla mekanismilla.
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
JanV kirjoitti:... mutta mikäli Alfalla kenttää yhtään kuunnellaan niin luulisi että ...
932 937 955
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Niin, sullahan se tosiaan oli. Laita vaan kuva. Mä veikkaan et toi on oikeesti ainoo pysyvä korjaus (vaikka törkeä onkin ) ennen kuin muuttavat rakenteen kokonaan. Mullakin on alkanut viime korjauksen jälkeen toi vääntymään uudelleen.JT Newman kirjoitti:Jep, täällä. Haluatteko kuvan?JanV kirjoitti:Joo, toi luukku on ihan fail. Jollainhan täällä oli ruotsiauto jossa korjaus oli että ruuvataan sen luukun takaosa kii siihen muoviin. Ei ehkä esteettisin mutta toimiva. En ymmärrä mitä ne on alfalla oikeen ajatellu et se pysyis ilman takaosan kiinnitystä kun lämpötilat vääntää sitä luukkua.
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
WTF Stevio(t?)?
Hyvät kanssastelvioilijat, testatkaa huviksenne saatteko aikaan saman anomalian kuin omassani todentanut toistettavasti. Ja kyllä Giulia-kuskitkin voivat testata mielenkiinnosta.
Pre-condition:
Ulkoisten olosuhteiden tulee myös olla sellaiset että Start/Stop aktivoituu ja että ko. toiminnallisuutta ei ole kytketty pois päältä. Sisävalojen tulee olla automaattiasennossa.
Test case:
1) Ajakaa auto sen verran lämpimäksi että Start/Stop toiminallisuus sammuttaa koneen pysähdyttäessä hetkeksi.
2) Pysäyttäkää auto siten että Start/Stop toiminnallisuus sammuttaa koneen.
3) Koneen ollessa sammutettuna simuloikaa matkustajan kyytiin ottaminen tai kyydistä pois pudottaminen avaamalla pelkääjän puoleinen etuovi ja sulkekaa sitten samainen ovi.
4) Lähtekää liikkeelle ennen kuin Start/Stop käynnistää auton tai auto jää typerään zombie tilaansa odottamaan uutta Start -nappulan painallusta.
Post condition:
Auton etumatkustajien sisävalo sammuu oven sulkeuduttua mutta taakse jää kattovalo päälle siihen saakka kunnes auto sammutetaan tai se kytketään pois päältä manuaalisesti.
Äärimmäisen kätevää kun ajaa pimeässä ja kabiini loistaa....
No, onneksi kyseessä ei ole kovinkaan paha käyttäytymishäiriö josta toipuminen on helppoa.
Hyvät kanssastelvioilijat, testatkaa huviksenne saatteko aikaan saman anomalian kuin omassani todentanut toistettavasti. Ja kyllä Giulia-kuskitkin voivat testata mielenkiinnosta.
Pre-condition:
Ulkoisten olosuhteiden tulee myös olla sellaiset että Start/Stop aktivoituu ja että ko. toiminnallisuutta ei ole kytketty pois päältä. Sisävalojen tulee olla automaattiasennossa.
Test case:
1) Ajakaa auto sen verran lämpimäksi että Start/Stop toiminallisuus sammuttaa koneen pysähdyttäessä hetkeksi.
2) Pysäyttäkää auto siten että Start/Stop toiminnallisuus sammuttaa koneen.
3) Koneen ollessa sammutettuna simuloikaa matkustajan kyytiin ottaminen tai kyydistä pois pudottaminen avaamalla pelkääjän puoleinen etuovi ja sulkekaa sitten samainen ovi.
4) Lähtekää liikkeelle ennen kuin Start/Stop käynnistää auton tai auto jää typerään zombie tilaansa odottamaan uutta Start -nappulan painallusta.
Post condition:
Auton etumatkustajien sisävalo sammuu oven sulkeuduttua mutta taakse jää kattovalo päälle siihen saakka kunnes auto sammutetaan tai se kytketään pois päältä manuaalisesti.
Äärimmäisen kätevää kun ajaa pimeässä ja kabiini loistaa....
No, onneksi kyseessä ei ole kovinkaan paha käyttäytymishäiriö josta toipuminen on helppoa.
-
- Viestit: 65
- Liittynyt: 09 Huhti 2019, 09:08
- Car(s): Giulia Veloce Q4 '17 ja Mazda Miata '99
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Meillä loppui sortaminen kun sääti pyöränkulmat kohdilleen.jmi kirjoitti:Kitkat alla ja en ole saanut renkaan sortamista enää esille.Ipi76 kirjoitti:Maahantuojan edustaja kertoi lehdistölle kun autot tuli markkinoille, että ajoominaisuudet on huippuluokkaa. Jos sortamista oli vähennetty niin ajoominaisuudet olisi kärsineet liikaa. Eli sortaminen on normaalia ja suunniteltua. Renkaatkin voivat kulua hiukan nopeammin.
- molsky
- Viestit: 439
- Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
- Car(s): Mito QV, 156 2.0 JTS
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Saako muuten tuon S&S:n kokonaan pois päältä näissä uusissa laitteissa (siis että se muistaa sen valinnan myös seuraavalla kerralla). MiTo:n kanssa rasittavaa kun tuon joutuu aina manuaalisesti kytkemään pois päältä, hyödyt vähäiset ja kuluttaa turhaan akkua ja starttimoottoria (jos ne nyt ei ole suunniteltu tuollaiseen käyttöön alunperin).FinPat kirjoitti:WTF Stevio(t?)?
Hyvät kanssastelvioilijat, testatkaa huviksenne saatteko aikaan saman anomalian kuin omassani todentanut toistettavasti. Ja kyllä Giulia-kuskitkin voivat testata mielenkiinnosta.
Pre-condition:
Ulkoisten olosuhteiden tulee myös olla sellaiset että Start/Stop aktivoituu ja että ko. toiminnallisuutta ei ole kytketty pois päältä. Sisävalojen tulee olla automaattiasennossa.
Test case:
1) Ajakaa auto sen verran lämpimäksi että Start/Stop toiminallisuus sammuttaa koneen pysähdyttäessä hetkeksi.
2) Pysäyttäkää auto siten että Start/Stop toiminnallisuus sammuttaa koneen.
3) Koneen ollessa sammutettuna simuloikaa matkustajan kyytiin ottaminen tai kyydistä pois pudottaminen avaamalla pelkääjän puoleinen etuovi ja sulkekaa sitten samainen ovi.
4) Lähtekää liikkeelle ennen kuin Start/Stop käynnistää auton tai auto jää typerään zombie tilaansa odottamaan uutta Start -nappulan painallusta.
Post condition:
Auton etumatkustajien sisävalo sammuu oven sulkeuduttua mutta taakse jää kattovalo päälle siihen saakka kunnes auto sammutetaan tai se kytketään pois päältä manuaalisesti.
Äärimmäisen kätevää kun ajaa pimeässä ja kabiini loistaa....
No, onneksi kyseessä ei ole kovinkaan paha käyttäytymishäiriö josta toipuminen on helppoa.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
^ ei saa kuin muutamilla toisen osapuolen softapäivityksillä ... saatu tuolla kaupunkiajon päästöjä mittauksissa sopivan alas.
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Vanhassa päästömittaustestissä oltiin kohtuullisen pitkiä aikoja paikallaan, siihen tuo start&stop systeemi oli hyvä tiputtamaan päästöjä&kulutusta
Suoraan vaan suoraa
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Kuinka tämä tehdään? Kävellen?FinPat kirjoitti: 4) Lähtekää liikkeelle ennen kuin Start/Stop käynnistää auton tai auto jää typerään zombie tilaansa odottamaan uutta Start -nappulan painallusta.
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Sorry. Virhe test case kuvauksessa. Painamalla P-nappia kun auto on Start/Stop unessa. Sitten zombeillaan.alfa 156 v6 kirjoitti:Kuinka tämä tehdään? Kävellen?FinPat kirjoitti: 4) Lähtekää liikkeelle ennen kuin Start/Stop käynnistää auton tai auto jää typerään zombie tilaansa odottamaan uutta Start -nappulan painallusta.
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Uusia ennätyksiä. 64.14L bio-dieseliä tankkiin ja sen jälkeen luvataan 1505 ajotietokonekilometriä matkaa mittarissa ennen seuraavaa tankkausta...
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Eipä ole maahantuoja saanut vieläkään varaosalinjoja auki joten bensatankin luukkua on odoteltu jo 1,5 kuukautta. Joulukuussa pitäisi avautua.
Jäi tankin luukku eilen jo käteen, yritin tutkia miten on rikkoutunut ja vedin sitä luukkua hieman itseeni päin jolloin se irtosi kokonaan.
Luukun kansi ujutetaan vain siihen saranaosaan pienten muovitappien taa ja takaosasta pitäisi napsahtaa kiinni saranaosaan. Itsellä tuo kiinnitysosa on jotenkin rikki/poikki ja on vääntynyt varmaan 5mm jo ulospäin. Ihan käsittämätön rakennelma.
Jäi tankin luukku eilen jo käteen, yritin tutkia miten on rikkoutunut ja vedin sitä luukkua hieman itseeni päin jolloin se irtosi kokonaan.
Luukun kansi ujutetaan vain siihen saranaosaan pienten muovitappien taa ja takaosasta pitäisi napsahtaa kiinni saranaosaan. Itsellä tuo kiinnitysosa on jotenkin rikki/poikki ja on vääntynyt varmaan 5mm jo ulospäin. Ihan käsittämätön rakennelma.
-
- Viestit: 289
- Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
- Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 Distinctive -01
- Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Toivottavasti aukeaa pikapuoliin. Omassa on tänä syksynä lähtenyt tankin luukku käyristymään. Seuraava määräaikaishuolto on varmaan helmikuussa. Kaksi vuotta menikin ihan irvimättä .jmi kirjoitti:Eipä ole maahantuoja saanut vieläkään varaosalinjoja auki joten bensatankin luukkua on odoteltu jo 1,5 kuukautta. Joulukuussa pitäisi avautua.
Cotzy
-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Jos ei halua softapäivityksillä päästä tuosta eroon, niin asian voi hoitaa myös parissa minuutissa asennettavalla rautapäivityksellä:Jiitee kirjoitti:^ ei saa kuin muutamilla toisen osapuolen softapäivityksillä ... saatu tuolla kaupunkiajon päästöjä mittauksissa sopivan alas.
https://shop.stuff4car.com/en/index.php ... duct_id=52
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Toi on itseasiassa ihan fiksun oloinen tohon hommaan. Välitulkki joka kääntää signaalin kummin päin käyttäjä haluaa. Teoriassa siis, ja uskon että toimii myös ihan käytännössä.Unique kirjoitti:Jos ei halua softapäivityksillä päästä tuosta eroon, niin asian voi hoitaa myös parissa minuutissa asennettavalla rautapäivityksellä:Jiitee kirjoitti:^ ei saa kuin muutamilla toisen osapuolen softapäivityksillä ... saatu tuolla kaupunkiajon päästöjä mittauksissa sopivan alas.
https://shop.stuff4car.com/en/index.php ... duct_id=52
-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Niin on; olisin tilannut tämän, jos Eurocompulsionin tune ei olisi jo hoitanut tuota Start/Stoppia pois häiritsemästä.JanV kirjoitti: Toi on itseasiassa ihan fiksun oloinen tohon hommaan. Välitulkki joka kääntää signaalin kummin päin käyttäjä haluaa. Teoriassa siis, ja uskon että toimii myös ihan käytännössä.
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Onko kenelläkään tietoa josko bi-muovi lämpötila-anturiin eli polttoainesäiliön kanteen olisi julkaistu toimivaa korjausta? Nyt kun oli taas pari pakkaspäivää Etelä-Suomessakin niin olihan se aika rivon näköinen yksityiskohta kun luukku on yli 5mm koholla.
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Onko tietoa/kokemuksia kuinka "optimointi" esim. Celtic Tuning vaikuttaa Alfan takuuseen?
Itselläni uuni tuore 200 hp Stelvio, hieno laite, mutta hieman kaipasi voimaa lisää.
Itselläni uuni tuore 200 hp Stelvio, hieno laite, mutta hieman kaipasi voimaa lisää.
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Kaikenlainen moottorinohjauksen manipulointi vie oletusarvoisesti takuun niiden komponenttien osalta mihin se vaikuttaa. Tämä toki vain mikäli se ylipäänsä havaitaan mahdollisen takuucasen yhteydessä. Celticillä on lisäksi takuunalaiselle autolle oma takuu mikäli valmistaja evää korvauksen. Täysin aukoton tämäkään ei ole mutta kyllä näillä saa jo jotain katettua.
-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Suosittelen Eurocompulsionin optimointipakettia. Tässä tulee mukana oma OBD2-liitäntäinen laite, jolla autoon voi palauttaa alkuperäisen softan ennen huoltoon vientiä. Toimenpide on helppo ja ei tarvitse kuin 20min istumista autossa. Tämän voi käyttää vaikka Iltalehden lukemiseen.mikssaar kirjoitti:Onko tietoa/kokemuksia kuinka "optimointi" esim. Celtic Tuning vaikuttaa Alfan takuuseen?
Itselläni uuni tuore 200 hp Stelvio, hieno laite, mutta hieman kaipasi voimaa lisää.
Itse optimointi toimii hienosti; tehon nosto 200 --> 350 hp (phase 1) muuttaa auton luonteen aivan toisenlaiseksi.
https://shopeurocompulsion.net/collecti ... elvio-2-0l
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Se on sanottava että ec:n softan voi havaita eculta helpommin kun piirilevyltä tehdyn koska ec nostaa ecun flashcounterin ja viimeisen softauspäivän joten vaikka sen palauttaisi huoltoon niin se näkyy silti.
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Omaani olen odottanut kaksi kuukautta uutta kantta ja nyt olisi valmiina asennettavaksi, mutta samalla ilmeni että eivät olleet tilanneet sitä saranaosaa ollenkaan. Mielestäni sekin on rikki, kun kansi ei pysy siinä enää kiinni. On tämä aika uskomatonta touhuaFinPat kirjoitti:Onko kenelläkään tietoa josko bi-muovi lämpötila-anturiin eli polttoainesäiliön kanteen olisi julkaistu toimivaa korjausta? Nyt kun oli taas pari pakkaspäivää Etelä-Suomessakin niin olihan se aika rivon näköinen yksityiskohta kun luukku on yli 5mm koholla.
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Kun joskus saat bi-muovin asennetuksi niin raportoi josko taipumisilmiö loppui.
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Kannen jo näinkin, mutta nyt sitten tilattiin uusi saranaosa vielä, siihen on tullut jotain muutoksia. Uudessa kannessa yhtä heppoinen kiinnitys. Yritän muistaa raportoida.FinPat kirjoitti:Kun joskus saat bi-muovin asennetuksi niin raportoi josko taipumisilmiö loppui.
-
- Viestit: 289
- Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
- Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 Distinctive -01
- Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Stelvion polttoainetankin luukku menee vaihtoon huollossa tulevana perjantaina.FinPat kirjoitti:Kun joskus saat bi-muovin asennetuksi niin raportoi josko taipumisilmiö loppui.
Asia, mikä on todellakin yllättänyt positiivisesti Stelviossa on ollut näkyväisyys eteen varsinkin tälläisissä nykyisissä talvisen sateisen pimeissä tuhrukeleissä. Verrattuna aiempiin japanilais- ja ranskalaisvalmisteisiin autoihini tehokkaat lähi- ja kaukoajovalot, hienosti toimivat tuulilasinpyyhkijät ja varsinkin suoraan tuulilasinpyyhkijöiden varsista kunnolla tuulilasille ruiskiva pesuri ovat tämän talven pimeissä suolaräpäskäkeileissä olleet kovasti mieleeni .
Ajovalopesurit ovat vain välttävät, kun suihku osuu hyvin pienelle alueelle. Mutta silti aiempia kulkineita paremmat.
En odottanut Stelviolta näin hyvää suoritusta näkyväisyyden suhteen varsinkin sateessa ja pimeässä .
Aiemmalla Mitsun PHEV Outlanderilla en mielelläni lähtenyt pimeälle maantielle. Mutta pimeässä tuhrukelissäkin Stelviolla taittaa matkaa kovin mielikseen.
Taakse näkee edelleen vähän huonommin kesät talvet. Mutta hyvät sivupeilit pelastaa paljon.
Cotzy
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Ja eteen sivulle ei näe kunnolla kun iso peili on tiellä, liikenneympyrän reunat yms. ainakin itsellä on välillä vähän vaikeita havaita. Pissapoika/pyyhkijät ovat todella hyvät, tosin 916 Spiderissa toimivat samalla tavalla ja yhtä hyvin. Kaukoxenonit eivät mielestäni ole ihmeelliset tai ainakin Giulietassa oli paljon paremmat vaikka olivat vain 25W:t.Cotzy kirjoitti:Stelvion polttoainetankin luukku menee vaihtoon huollossa tulevana perjantaina.FinPat kirjoitti:Kun joskus saat bi-muovin asennetuksi niin raportoi josko taipumisilmiö loppui.
Asia, mikä on todellakin yllättänyt positiivisesti Stelviossa on ollut näkyväisyys eteen varsinkin tälläisissä nykyisissä talvisen sateisen pimeissä tuhrukeleissä. Verrattuna aiempiin japanilais- ja ranskalaisvalmisteisiin autoihini tehokkaat lähi- ja kaukoajovalot, hienosti toimivat tuulilasinpyyhkijät ja varsinkin suoraan tuulilasinpyyhkijöiden varsista kunnolla tuulilasille ruiskiva pesuri ovat tämän talven pimeissä suolaräpäskäkeileissä olleet kovasti mieleeni .
Ajovalopesurit ovat vain välttävät, kun suihku osuu hyvin pienelle alueelle. Mutta silti aiempia kulkineita paremmat.
En odottanut Stelviolta näin hyvää suoritusta näkyväisyyden suhteen varsinkin sateessa ja pimeässä .
Aiemmalla Mitsun PHEV Outlanderilla en mielelläni lähtenyt pimeälle maantielle. Mutta pimeässä tuhrukelissäkin Stelviolla taittaa matkaa kovin mielikseen.
Taakse näkee edelleen vähän huonommin kesät talvet. Mutta hyvät sivupeilit pelastaa paljon.
Cotzy
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Sinulla on hyvä maku autojen suhteen. Stelvio + 916 Spider.jmi kirjoitti:Pissapoika/pyyhkijät ovat todella hyvät, tosin 916 Spiderissa toimivat samalla tavalla ja yhtä hyvin.
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Samat sanat.FinPat kirjoitti:Sinulla on hyvä maku autojen suhteen. Stelvio + 916 Spider.jmi kirjoitti:Pissapoika/pyyhkijät ovat todella hyvät, tosin 916 Spiderissa toimivat samalla tavalla ja yhtä hyvin.
Hauskoja nämä uudet päästö/kulutusmittaukset.
Vanha 156 2.5 vei kaupungissa 12 litraa ja matka-ajossa 7,5 litraa, ilmoitettu kaupunkikulutus n.19 litraa, päästöt n. 290g/km.
Stelvio vie kaupungissa 12 litraa, ilmoitettu kulutus n.9 litraa ja päästöt 160g/km.
Molemmat vievät saman määrän bensaa samassa ajossa, mutta ilmoitetut lukemat ovat ihan toista
-
- Viestit: 289
- Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
- Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 Distinctive -01
- Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Itsellä Stelvion keskikulutus on asettunut sekalaisessa ajossa 9.5 - 10.0 l/100 km haarukkaan hieman vuodenajasta riippuen.jmi kirjoitti: Hauskoja nämä uudet päästö/kulutusmittaukset.
Vanha 156 2.5 vei kaupungissa 12 litraa ja matka-ajossa 7,5 litraa, ilmoitettu kaupunkikulutus n.19 litraa, päästöt n. 290g/km.
Stelvio vie kaupungissa 12 litraa, ilmoitettu kulutus n.9 litraa ja päästöt 160g/km.
Molemmat vievät saman määrän bensaa samassa ajossa, mutta ilmoitetut lukemat ovat ihan toista
Vaimo ajelee litran nuukemmalla, mutta on hänkin ymmärtänyt Stelvion hyveiden olevan jossain ihan muualla ja tarvittaessa ymmärtää hyödyntää Stelvion kulkuhaluja.
Harrastin muutaman vuoden PHEVeillä kulutusekselöintiä, mikä alkoi tuntua yhtä tylsältä kuin kyseiset kulkineetkin vähänkään haastavammassa ajossa.
PHEVeillä nyt vasta pääseekin valmistajan ilmoitukseen nähden ristiriitaisiin kulutuslukuihin .
Cotzy
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Jep. Labramittausten mukaan pitäisi Auriksenkin hybridin mennä ka. 4 l/ 100 km. Ainakin meillä hybriiditekniikka antaa ihan tasaista 4 ,9 sadalle kesälläCotzy kirjoitti:Itsellä Stelvion keskikulutus on asettunut sekalaisessa ajossa 9.5 - 10.0 l/100 km haarukkaan hieman vuodenajasta riippuen.jmi kirjoitti: Hauskoja nämä uudet päästö/kulutusmittaukset.
Vanha 156 2.5 vei kaupungissa 12 litraa ja matka-ajossa 7,5 litraa, ilmoitettu kaupunkikulutus n.19 litraa, päästöt n. 290g/km.
Stelvio vie kaupungissa 12 litraa, ilmoitettu kulutus n.9 litraa ja päästöt 160g/km.
Molemmat vievät saman määrän bensaa samassa ajossa, mutta ilmoitetut lukemat ovat ihan toista
Vaimo ajelee litran nuukemmalla, mutta on hänkin ymmärtänyt Stelvion hyveiden olevan jossain ihan muualla ja tarvittaessa ymmärtää hyödyntää Stelvion kulkuhaluja.
Harrastin muutaman vuoden PHEVeillä kulutusekselöintiä, mikä alkoi tuntua yhtä tylsältä kuin kyseiset kulkineetkin vähänkään haastavammassa ajossa.
PHEVeillä nyt vasta pääseekin valmistajan ilmoitukseen nähden ristiriitaisiin kulutuslukuihin .
Cotzy
ja 5,0 talvella ja me ajamme Aurista yhtä reippaasti kuin Alfoja.
Tuo Multiair- Stelvion kulutus on samaa luokkaa talvella teillä mitä
oli omat kokemukset kesällä Saksan autobahneilla.... 10-12 litraa oli haarukka tuolla
sadalle kilometrille.
Omat kulkineet menee nyt mukavasti Auriksen 5 litrasta JTD:n 6 , Giulian 7 ja museo-Giuliettan
8 litraan sadalle km:lle. Toki kahdella ekalla ajetaan ne 50 tkm vuoteen yhteensä.
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Onkohan jollakin tallessa tarkkaa varusteluetteloa Stelvio First Editionista? Olisin sellaisesta kiinnostunut...
-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Epäilen suuresti, että Celtic tekee sen ohjelmoinnin täsmälleen samoin Eurocompulsionkin. EC käyttää tässä Italialaisen tuning-pajan laitetta ja tuo on todennäköisesti ainoa, joka tukee Giulian käyttämää ECUa. Ja miksi tehdä sitä ohjelmointia millään muulla tavalla kuin OBD:n kautta, kun tämä on se selvästi helpoin tapa se tehdä.JanV kirjoitti:Se on sanottava että ec:n softan voi havaita eculta helpommin kun piirilevyltä tehdyn koska ec nostaa ecun flashcounterin ja viimeisen softauspäivän joten vaikka sen palauttaisi huoltoon niin se näkyy silti.
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Meillä taas Rouvan ajosuoritus nostaa kulutusta. BMW X1 kolmen vuoden keskikulutus taisi olla aika liki 13l/100km. Toisaalta valmistaja lupasi 6.1s 0-60mph ja olen varma että kun oli kiire kouluun, treeneihin, yms. niin moni teini jäi ihmettelemään liikennevaloissa että minne se oranssi MommyMobile katosi...Cotzy kirjoitti: Vaimo ajelee litran nuukemmalla, mutta on hänkin ymmärtänyt Stelvion hyveiden olevan jossain ihan muualla ja tarvittaessa ymmärtää hyödyntää Stelvion kulkuhaluja.
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Siis Celtic softa ajetaan tällä hetkellä benchillä ecun pinneihin suoraan. Ja tämä oli siis fakta eikä olettamus. Syy miksi sitä ei tehdä obd on vain se ettei mikään yleisin laitevalmistaja tue vielä sitä, koska juuri mainitsitkin että vain tämä italialainen tällä hetkellä pystyy kirjoittamaan suoraan. Varmasti ihan lähitulevaisuudessa Celtic menee obd jolloin Flash counter alkaa silläkin kasvamaan. Ja siis tämä ei muuten mitenkään negatiivista EC:tä kohtaan vaan positiivista muuten paitsi että counter nyt vaan kasvaa, mutta niin se tekee 90% muillakin automerkeillä, joten siitä ei varsinaisesti tarvitse pillastua. Se nyt vaan toki näkyy huollossa. Ei silti, voi se suoraan ecuunkin kirjoitettu näkyä kun vertaa ihan vaan parametreja mutta ei nyt hyppää heti silmille.Unique kirjoitti:Epäilen suuresti, että Celtic tekee sen ohjelmoinnin täsmälleen samoin Eurocompulsionkin. EC käyttää tässä Italialaisen tuning-pajan laitetta ja tuo on todennäköisesti ainoa, joka tukee Giulian käyttämää ECUa. Ja miksi tehdä sitä ohjelmointia millään muulla tavalla kuin OBD:n kautta, kun tämä on se selvästi helpoin tapa se tehdä.JanV kirjoitti:Se on sanottava että ec:n softan voi havaita eculta helpommin kun piirilevyltä tehdyn koska ec nostaa ecun flashcounterin ja viimeisen softauspäivän joten vaikka sen palauttaisi huoltoon niin se näkyy silti.
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Unique kirjoitti:Onkohan jollakin tallessa tarkkaa varusteluetteloa Stelvio First Editionista? Olisin sellaisesta kiinnostunut...
- Liitteet
-
- Alfa_Romeo_Stelvio_varustelut_ja_ulkovärit.pdf
- (295.32 KiB) Tiedosto ladattu 109 kertaa
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Eilen käynnistäessä tuli useampi vikavalo hetkeksi palamaan, vdc,abs jne. Epäilin heti akkua ja mittasin akusta 12,4 ja Multiecuscan näytti 11,7V. Ovatko liian alhaisia lukuja?
Vikakoodeja ei moottorin puolella ollut,ABS-boksiin en pääse sisälle.
Vikakoodeja ei moottorin puolella ollut,ABS-boksiin en pääse sisälle.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Koneen käydessä liian alhaisia, sammuksissa ei. Tsekkaappa koneen maadoitus, josko tuo lukemaero tulisi sieltä - selittäisi myös muun häröilyn.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Onko käsitystä missä maadoitusjohto on, akku on takaluukussa?
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Miksi ihmeessä katoin että kyseessä olis Giulietta kun olikin Stelvio.. No, ei se mitään, moottorin maapiuha menee koneesta runkoon eli koriin. Huolestuttavaa kuitenkin olisi jos Stelviossa olisi jo maavikaa.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Tiedän että maajohto menee runkoon, mutta lähinnä kiinnosti missä tämä runkokohta on ? Konehuone aika täynnä...Polforea kirjoitti:Miksi ihmeessä katoin että kyseessä olis Giulietta kun olikin Stelvio.. No, ei se mitään, moottorin maapiuha menee koneesta runkoon eli koriin. Huolestuttavaa kuitenkin olisi jos Stelviossa olisi jo maavikaa.
Enkä tosiaan tiedä missä vika oli, mutta monesti monen vikavalon syttyminen on johtunut akun matalasta varaustilasta.
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Minulla todettiin 60 tkm määräaikaishuollossa että akku on kuolemaisillaan ja nyt odotellaan uutta. Laitetaan paikalleen kun muut jälkitilaukseen jääneet osat saapuvat.jmi kirjoitti:Tiedän että maajohto menee runkoon, mutta lähinnä kiinnosti missä tämä runkokohta on ? Konehuone aika täynnä...Polforea kirjoitti:Miksi ihmeessä katoin että kyseessä olis Giulietta kun olikin Stelvio.. No, ei se mitään, moottorin maapiuha menee koneesta runkoon eli koriin. Huolestuttavaa kuitenkin olisi jos Stelviossa olisi jo maavikaa.
Enkä tosiaan tiedä missä vika oli, mutta monesti monen vikavalon syttyminen on johtunut akun matalasta varaustilasta.