Jos alkuperäinen akku, niin ehkä kannattais vaihtaa. Varmuuden vuoksi.Joggeri kirjoitti:Mullakin nyt ensimmäisen kerran jätti MiTo käynnistymättä. Startatessa kuului vain säksätystä ja startti ei pyörähtänyt. Jonkin ajan päästä sain kaverin paikalle ja apuvirralla lähti käyntiin. Ajelin kotia ja kokeilin startata pari kertaa uudelleen ja kaikki toimi normaalisti. Varmuuden vuoksi laitoin nyt akun lataukseen mutta virtaa siinä vaikutti olevan testistarttauksissa.
Miten teillä on auto käyttäytynyt maadoitusongelmissa? Onko starttaukset loppuneet seinään vai alkaneet näin "hiipimällä".
Mi.To
Valvoja: Moderators
- karila
- Viestit: 241
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia 1600 Super Biscione -70,
ex-159 2.0 JTDm 170 - Paikkakunta: Turku
Re: Mi.To
- Kari
- Fiatmaster
- Viestit: 42
- Liittynyt: 14 Kesä 2010, 11:53
- Paikkakunta: Alavus
Re: Mi.To
Maapiuha hapettuu laatikon päästä
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mi.To
^ Fiatmasterin vinkkaama hapettuminen on yksi mahdollinen vian aiheuttaja. Omassa autossa ko kaapeli näytti olevan ok, mutta lähempi tarkastelu osoitti useiden säikeiden olevan hapettunut ja kuoren alla poikki ihan siinä rengasliittimen pinnoissa. Minulla se ei liene vielä aiheuttanut ihmeempiä oireita autoon. Korjasin johdon uusimalla viimeiset n. 15 cm liittimineen.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
-
- Viestit: 79
- Liittynyt: 18 Syys 2006, 10:31
- Car(s): MiTo QV -11
ex 156 2.4 JTD -98 - Paikkakunta: Joensuu
Re: Mi.To
Huomiselle varattu aika pajalle, jotta saa alapuolelta katsottua tuon maadoituksen. Erikoista tässä on se, että nyt on pari päivää taas startannut normaalisti. Voisiko maadoitus olla siinä kunnossa että juuri ja juuri pelaa vielä. No, huomenna selviää lisää.
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Mi.To
Maadoitusvioissa epänormaali käytös on normaalia, kaikki vaikuttaa: ilman kosteus, roiskevesi, tärinät, kuun asento sunmuut. Senpä takia diagnosointi näkemättä liitoksia on usein mahottoman vaikea tehdä
932 937 955
- Fiatmaster
- Viestit: 42
- Liittynyt: 14 Kesä 2010, 11:53
- Paikkakunta: Alavus
Re: Mi.To
Hyvin pystyy toteamaan onko vika maakaapelissa, kun nakkaa apuvirtakaapelin akun miinuksesta koneen kylkeen.
-
- Viestit: 79
- Liittynyt: 18 Syys 2006, 10:31
- Car(s): MiTo QV -11
ex 156 2.4 JTD -98 - Paikkakunta: Joensuu
Re: Mi.To
Auto kävi nosturilla ja yllätys yllätys maakaapeli hapettunut kengän luota ja palanut melkein mustaksi pidemmältä. Tehtiin väliaikainen maadoitus rungosta laatikkoon ja homma toimii taas.
Mistä olette tilanneet uuden maakaapelin? Pitää seuraavassa huollossa vaihtaa oikea paikalleen.
Mistä olette tilanneet uuden maakaapelin? Pitää seuraavassa huollossa vaihtaa oikea paikalleen.
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mi.To
^ Maadoituskaapelin yläpäässä eli akun nurkilla pitäisi kaapelissa olla kiinni lappu, jossa on osanumero (siis jos se vielä on tallella). Sitten vaan kuuklailemaan. Jos uusi tuntuu arvokkaalta ja sulla on puristusliitoksia varten pihdit, niin mikset uusisi vain sitä runkoaisan kiinnityspisteen jälkeistä pätkää? Maadoituskaapeli on joko 25mm2 taikka 35mm2 paksuista kaapelia. Voithan ottaa sen kokonaan irti ja teetättää uusittavan osan autosähköliikkeessä tms. Vaihtoehtoja siis on.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mi.To
Erinomainen vinkki . Itse en olisi älynnyt, mutta ihmekös tuoFiatmaster kirjoitti:Hyvin pystyy toteamaan onko vika maakaapelissa, kun nakkaa apuvirtakaapelin akun miinuksesta koneen kylkeen.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- Giovinazzi
- Viestit: 388
- Liittynyt: 02 Loka 2018, 19:42
- Car(s): 147
- Paikkakunta: Tre
Re: Mi.To
Jos Pirkanmaan alueella vaikutat, niin voin tehdä sulle uuden maakaapelin, sanot vaan pituuden ja kaapelikenkien reikien koon M8? niin 35mm2 tinatusta voin askarrella, eikä enää hapetu.Joggeri kirjoitti:Auto kävi nosturilla ja yllätys yllätys maakaapeli hapettunut kengän luota ja palanut melkein mustaksi pidemmältä. Tehtiin väliaikainen maadoitus rungosta laatikkoon ja homma toimii taas.
Mistä olette tilanneet uuden maakaapelin? Pitää seuraavassa huollossa vaihtaa oikea paikalleen.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mi.To
Ei tarvi pihtejä.JiiPee kirjoitti:^ Maadoituskaapelin yläpäässä eli akun nurkilla pitäisi kaapelissa olla kiinni lappu, jossa on osanumero (siis jos se vielä on tallella). Sitten vaan kuuklailemaan. Jos uusi tuntuu arvokkaalta ja sulla on puristusliitoksia varten pihdit, niin mikset uusisi vain sitä runkoaisan kiinnityspisteen jälkeistä pätkää? Maadoituskaapeli on joko 25mm2 taikka 35mm2 paksuista kaapelia. Voithan ottaa sen kokonaan irti ja teetättää uusittavan osan autosähköliikkeessä tms. Vaihtoehtoja siis on.
https://www.youtube.com/watch?v=74iKEKSTpZM
Tuolla tein itse ja todellakin kestää ja lujaa. Kaapelikaan ei maksa paljoa mitään metrikamana.
**
Oletuksena se, että ei tarvita jotain todella spesiaaleja liittimiä, jotka aiheuttaa ongelmia.
- Giovinazzi
- Viestit: 388
- Liittynyt: 02 Loka 2018, 19:42
- Car(s): 147
- Paikkakunta: Tre
Re: Mi.To
Ai, että ku oikein sydämestä kouraisee tommoset rautalankaviritykset.Aquatica kirjoitti: Ei tarvi pihtejä.
https://www.youtube.com/watch?v=74iKEKSTpZM
Tuolla tein itse ja todellakin kestää ja lujaa. Kaapelikaan ei maksa paljoa mitään metrikamana.
(Työn puolesta kunnon liitoksia Klauken hydraulipuristimella tehneenä.)
Juu johtimet on halpaa, niitä menee tuhansia metrejä kuparinkeräykseen kuukausittain.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mi.To
^
Mutta nuo liitokset kestää.
Tai ainakin ne kestää enemmän mitä ne itse liittimet
Pidän sitä siis kestävänä.
Mutta nuo liitokset kestää.
Tai ainakin ne kestää enemmän mitä ne itse liittimet
Pidän sitä siis kestävänä.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mi.To
Kun itte tekee ni voi ihan suosista nykästä sitä kolmeviitosta ja jättää säästelyn autotehtaalle. Yksittäisellä lyhyellä pätkällä ei hintaero päätä huimaa ja tässä kohtaa isompi vaan on poikkeuksetta parempi. Tehdas lätkii niitä sen 100 000kpl kiinni niin se euron(?) hintaero alkaa jo kertautua havaittavaksi.JiiPee kirjoitti:Maadoituskaapeli on joko 25mm2 taikka 35mm2 paksuista kaapelia.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mi.To
Kaapelihan on "yhtä puuta" akulta vaihteistoon asti. Kaapelin yläpäässä on jonkinsortin pikaliitin, jolla kaapeli on kiinni akun miinusnavassa olevassa mokkulassa. About puolessa välissä on lätkä ("ryöstö" whatever), jolla se kiinnittyy myös runkoaisaan. Mikäli koko kaapeli uusitaan, tulee hankkia tämä liitin samoin kuin se puolenvälin "ryöstö" runkoaisaa varten. Vanhoja ei liene saa ehjänä irti kaapelista. Jostakinhan noita osia ehkä löytynee?Aquatica kirjoitti:Oletuksena se, että ei tarvita jotain todella spesiaaleja liittimiä, jotka aiheuttaa ongelmia.
Kun en mm pikaliitintä pienellä etsimisellä löytänyt ja oli muutenkin kiire saada auto takaisin tienpäälle, niin laitoin kaapelin poikki vähän runkoaisan liittimen jälkeen. Jatkoin siitä eteenpäin uudella kaapelilla vaihteistoon asti. Jatkoksen tein puristettavalla jatkoliittimellä ja kiinnityksen laatikkoon puristettavalla kaapelikengällä. Liitoksien suojaukseen käytin liimapintaista kutistesukkaa, sitä kun sattui olemaan.
Aquatica laittoikin jo vinkin liitosten vaihtoehtoiseen tekoon eli välttämättä ei puristuspihtejä tarvita . Itsekin katselin tuon videon aikoinaan. Koska rakastan kaikenlaisia työkaluja, niin hankin pihdit aikoinaan silloisessa ostohuumassa .
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- Giovinazzi
- Viestit: 388
- Liittynyt: 02 Loka 2018, 19:42
- Car(s): 147
- Paikkakunta: Tre
Re: Mi.To
Jep ja itte ku tekis, niin laittas myös astetta laadukkaampaa piuhaa sinne, eli suosisin tinattua 35mm pihaa sinne, niin ei ainakaan hapettumisongelma olisi enää tiedossa.Polforea kirjoitti:Kun itte tekee ni voi ihan suosista nykästä sitä kolmeviitosta ja jättää säästelyn autotehtaalle. Yksittäisellä lyhyellä pätkällä ei hintaero päätä huimaa ja tässä kohtaa isompi vaan on poikkeuksetta parempi. Tehdas lätkii niitä sen 100 000kpl kiinni niin se euron(?) hintaero alkaa jo kertautua havaittavaksi.JiiPee kirjoitti:Maadoituskaapeli on joko 25mm2 taikka 35mm2 paksuista kaapelia.
Kaikenlisäks todella elastista piuhaa se.
Nyt jos alkuperäisen sinne hommaa, nii yhtä kuraa se on sitten jo alle kymmenen vuoden päästä, mitä nykyinenkin.
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Mi.To
Olikos täällä jollain sapluunat viimasuojien tekoon? Muistan jossain nähneeni...
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Rauta
- Viestit: 430
- Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
- Car(s): Ford Focus ST ja Hyundai Ioniq plug-in hybrid (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
- Paikkakunta: Lohja
Re: Mi.To
Kysellään nyt täältä ensin apuja. Eli MiTo harrastaa sellaista enenevissä määrin, että nykii 4/5/6 -vaihteilla vedätettäessa n. 2200-3000 kierroksen paikkeilla. Pienemmillä vaihteilla vaivaa ei tunnu esiintyvän. En ole löytänyt mitään yhteyttä lämpötilalle, ilmankosteudelle, käytetylle polttoaineelle tai millekään muulle. Multiair-yksikkö tuosta on vaihdettu, kuten myös tulpat yms sekalaista. Mitään ideoita?
Käy siis täysin nätisti tyhjäkäyntiä ja sinne parin tuhannen kierroksen päälle ja voimaa ihan normaalisti, sekä ei mitään ongelmia kolmen tuhannen kierroksen jälkeen. Ainoastaan isommilla vaihteilla vedätettäessä noilla tietyillä kierrosluvuilla esiintyy nykimistä.
Käy siis täysin nätisti tyhjäkäyntiä ja sinne parin tuhannen kierroksen päälle ja voimaa ihan normaalisti, sekä ei mitään ongelmia kolmen tuhannen kierroksen jälkeen. Ainoastaan isommilla vaihteilla vedätettäessä noilla tietyillä kierrosluvuilla esiintyy nykimistä.
- Bird
- Viestit: 119
- Liittynyt: 09 Syys 2010, 19:09
- Car(s): MiTo QV, 530xd Touring (F11)
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: Mi.To
Ja sillä lailla! Nyt sitten kesärenkaiden vaihdon yhteydessä paljastui, että MiTo QV:n vasemmanpuoleinen etuiskari on vuotanut jonkin verran nestettä pihalle. Eli onkos näiden vaihdosta jollain edes suht tuoreita kokemuksia? Joko olisi jotain järkihintaisia ratkaisuja hommaan olemassa?
Vuonna 2015:han nuo sähkösäätöiset etuiskarit tuli jo kertaalleen vaihdettua. Silloin autolla oli ajettu 70 tkm, nyt 130 tkm. Tämän jälkeen olen yrittänyt ajaa entistäkin varovaisemmin kaikki hidastetöyssyt, katukivetykset sun muut, mutta näin vaan näköjään on päässyt silti käymään.
Paikallisen merkkiliikkeen tarjous oli kesällä 2015 jäätävät 1 800 euroa, mutta mikähän mahtaa näissä olla hintataso tällä hetkellä? Kävin tosin tuolloin sitten vaihdattamassa iskarit Tallinnassa Pilot Motorsilla, missä operaatio maksoi muun vuosihuollon kera noin 1 200 euroa eli itse iskarihomma luokkaa tonnin. Ei kyllä ihan halpaa sekään, mutta selvää säästöä kuitenkin - matkakulujen jälkeenkin.
Onneksi tällä nyt ei mitään valtavaa kiirettä ole. MiTo on mulla nykyisin ihan puhtaasti kakkosautona (ja näin etätöihin jouduttuani otin sen nyt jopa pois liikennekäytöstä), ja seuraava katsastuskin on edessä vasta tammikuussa 2021. Eli rajatkin luultavasti kerkii aueta sitä ennen, jos se on lopulta pakko taas Virossa lähteä käymään.
Vuonna 2015:han nuo sähkösäätöiset etuiskarit tuli jo kertaalleen vaihdettua. Silloin autolla oli ajettu 70 tkm, nyt 130 tkm. Tämän jälkeen olen yrittänyt ajaa entistäkin varovaisemmin kaikki hidastetöyssyt, katukivetykset sun muut, mutta näin vaan näköjään on päässyt silti käymään.
Paikallisen merkkiliikkeen tarjous oli kesällä 2015 jäätävät 1 800 euroa, mutta mikähän mahtaa näissä olla hintataso tällä hetkellä? Kävin tosin tuolloin sitten vaihdattamassa iskarit Tallinnassa Pilot Motorsilla, missä operaatio maksoi muun vuosihuollon kera noin 1 200 euroa eli itse iskarihomma luokkaa tonnin. Ei kyllä ihan halpaa sekään, mutta selvää säästöä kuitenkin - matkakulujen jälkeenkin.
Onneksi tällä nyt ei mitään valtavaa kiirettä ole. MiTo on mulla nykyisin ihan puhtaasti kakkosautona (ja näin etätöihin jouduttuani otin sen nyt jopa pois liikennekäytöstä), ja seuraava katsastuskin on edessä vasta tammikuussa 2021. Eli rajatkin luultavasti kerkii aueta sitä ennen, jos se on lopulta pakko taas Virossa lähteä käymään.
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Re: Mi.To
Onkos muilla Mito-kuskeilla Bosen vahvistin ns. antautunut? Omassa Mitossani radio rupesi ajoittain pätkäisemään
pelästyttävän jysäyksen saattelemana, radio toimi kuitenkin sen jälkeen normaalisti. Kunnes jysäyksen jälkeen
radiokanavat hiljenivät, tai siis kaiuttimet. Sitten heräsivät vähän ajan kuluttua eloon.
Kunnes sitten tässä äskettäin, kun lähdin töihin aamulla, starttasin auton ja alkoi infernaalinen white noise konekiväärirätinätulitus
kaiuttimista. Auto sammuksiin, avain lukosta, rätke jatkui vielä monta sekuntia.
Jäsen 155TS löysi netistä sivun, joka osuu ns. naulan kantaan. Tosin Boserepair väittää että vahvistin löytyy hanttarin penkin alta...
vaan kun verhoilu on yhtenäinen siellä niin tuntui vähän epäilyttävältä..
No, sitten etsimään ja googlettamaan, missä se pirulainen on. Vahvistin löytyy hanttarin puolen jalkatilan etuosasta, muovisen luukun takaa.
https://boserepairexperts.eu/alfa-romeo ... w1r9BS20zA
pelästyttävän jysäyksen saattelemana, radio toimi kuitenkin sen jälkeen normaalisti. Kunnes jysäyksen jälkeen
radiokanavat hiljenivät, tai siis kaiuttimet. Sitten heräsivät vähän ajan kuluttua eloon.
Kunnes sitten tässä äskettäin, kun lähdin töihin aamulla, starttasin auton ja alkoi infernaalinen white noise konekiväärirätinätulitus
kaiuttimista. Auto sammuksiin, avain lukosta, rätke jatkui vielä monta sekuntia.
Jäsen 155TS löysi netistä sivun, joka osuu ns. naulan kantaan. Tosin Boserepair väittää että vahvistin löytyy hanttarin penkin alta...
vaan kun verhoilu on yhtenäinen siellä niin tuntui vähän epäilyttävältä..
No, sitten etsimään ja googlettamaan, missä se pirulainen on. Vahvistin löytyy hanttarin puolen jalkatilan etuosasta, muovisen luukun takaa.
https://boserepairexperts.eu/alfa-romeo ... w1r9BS20zA
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- Olavi_Niemelä
- Viestit: 18
- Liittynyt: 19 Syys 2013, 16:42
- Car(s): Alfa 156 V6 -98
Mito QV -13
Fiat Linea T-Jet - Paikkakunta: Viiala
Re: Mi.To
Mito QV:n etupää syö sisempiä jarrupaloja reippaasti.
-13 Mitoon oli noin 35tkm vaihdettu etupalat(Brembo) jotka olivat lähes finaalissa 60tkm kohdalla kun auto tuli itselleni. Palat ovat kuluneet edestä sisäpuolelta, pintaa noin 2,5mm (uloimmissa noin 5-6mm pintaa).
Vaihdoin palat 60tkm kohdalla ja samalla herkistelin mäntiä, liukuihin tuli kuparitahnaa. Noin 40tkm päästä katsoin paloja ja sama epätasainen kuluma taas, sisemmät olivat kuluneet tuplasti verrattuina ulompiin paloihin.
Männät liikkuvat eikä satuloissa muutenkaan näy mitään erikoista, onko tämä tyypillistä Brembon nelimäntäisille jarruille?
-13 Mitoon oli noin 35tkm vaihdettu etupalat(Brembo) jotka olivat lähes finaalissa 60tkm kohdalla kun auto tuli itselleni. Palat ovat kuluneet edestä sisäpuolelta, pintaa noin 2,5mm (uloimmissa noin 5-6mm pintaa).
Vaihdoin palat 60tkm kohdalla ja samalla herkistelin mäntiä, liukuihin tuli kuparitahnaa. Noin 40tkm päästä katsoin paloja ja sama epätasainen kuluma taas, sisemmät olivat kuluneet tuplasti verrattuina ulompiin paloihin.
Männät liikkuvat eikä satuloissa muutenkaan näy mitään erikoista, onko tämä tyypillistä Brembon nelimäntäisille jarruille?
- Liitteet
-
- Brembo_palat.jpg
- (77.54 KiB) Tiedosto ladattu 4612 kertaa
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mi.To
Siis hetkinen, eihän siellä nelimäntäistä liukusatulaa sentään ole? Useampimäntäiset satulathan tuppaavat olemaan kiinteitä.Olavi_Niemelä kirjoitti:liukuihin tuli kuparitahnaa.
...
Brembon nelimäntäisille jarruille?
Mieleen tulisi vaihtaa jarrunesteet, varmistaa ulompien mäntien toiminta ja ilmata erityisen huolella.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Olavi_Niemelä
- Viestit: 18
- Liittynyt: 19 Syys 2013, 16:42
- Car(s): Alfa 156 V6 -98
Mito QV -13
Fiat Linea T-Jet - Paikkakunta: Viiala
Re: Mi.To
Lainaus: Siis hetkinen, eihän siellä nelimäntäistä liukusatulaa sentään ole? Useampimäntäiset satulathan tuppaavat olemaan kiinteitä.
Mieleen tulisi vaihtaa jarrunesteet, varmistaa ulompien mäntien toiminta ja ilmata erityisen huolella.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ei ole liukusatulaa. Nesteet vaihdettu 60tkm ja 120 tkm kohdalla, ja ilmattu letkua ja venttiiliä käyttäen. Kuparitahnaa on hieman niillä pinnoilla, joissa palat ja jarrusatula ovat kohdakkain. Mäntiä on mobilisoitu kunnolla vaihdon yhteydessä, eli painettu sisään ja pumpattu polkimella ulos. Siksihän tämä toispuoleinen kuluminen joka esiintyi jo 3 vuotta vanhassa autossa, tuntuukin oudolta. Autolla on ajettu noin 20tkm vuodessa, eli jatkuvassa käytössä on ollut ja siksikään tuollaista jumia ei pitäisi olla.
Mieleen tulisi vaihtaa jarrunesteet, varmistaa ulompien mäntien toiminta ja ilmata erityisen huolella.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ei ole liukusatulaa. Nesteet vaihdettu 60tkm ja 120 tkm kohdalla, ja ilmattu letkua ja venttiiliä käyttäen. Kuparitahnaa on hieman niillä pinnoilla, joissa palat ja jarrusatula ovat kohdakkain. Mäntiä on mobilisoitu kunnolla vaihdon yhteydessä, eli painettu sisään ja pumpattu polkimella ulos. Siksihän tämä toispuoleinen kuluminen joka esiintyi jo 3 vuotta vanhassa autossa, tuntuukin oudolta. Autolla on ajettu noin 20tkm vuodessa, eli jatkuvassa käytössä on ollut ja siksikään tuollaista jumia ei pitäisi olla.
- molsky
- Viestit: 439
- Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
- Car(s): Mito QV, 156 2.0 JTS
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Mi.To
Jos tällaisen 2-din soittimen laittaa, niin ainakin joutuu tuon etupaneelin hankkimaan. Onko tuohon jotain muita kaapeleita ja adaptereja mitä pitäisi ottaa huomioon?
https://www.youtube.com/watch?v=SzKFX9giKeE
Jos nyt tuollainen massiivinen Android autoradio mahtuu tuonne
Edit:
Eli nähtävästi joku tällainen paketti pitäisi hankkia, tuleekin sitten äkkiä hintaa koko päivitykselle. Joutuu taas miettimään onko noin 400 euron paketti sen arvoinen, että saa navigaation ja mukavamman tavan toistaa omaa musiikkia. Tosin tuo oma yksikkö tuntuu temppuilevan jo radion vastaanoton kanssa (156:n kanssa sama ongelma, nähtävästi nuo Blaupunktin päätteet ovat todella herkkiä signaalin kanssa kun ongelma poistui Kenwoodin päätteeseen vaihtamisella).
https://www.ebay.com/itm/Alfa-Mito-08-1 ... SwEAtZYfjy
https://www.youtube.com/watch?v=SzKFX9giKeE
Jos nyt tuollainen massiivinen Android autoradio mahtuu tuonne
Edit:
Eli nähtävästi joku tällainen paketti pitäisi hankkia, tuleekin sitten äkkiä hintaa koko päivitykselle. Joutuu taas miettimään onko noin 400 euron paketti sen arvoinen, että saa navigaation ja mukavamman tavan toistaa omaa musiikkia. Tosin tuo oma yksikkö tuntuu temppuilevan jo radion vastaanoton kanssa (156:n kanssa sama ongelma, nähtävästi nuo Blaupunktin päätteet ovat todella herkkiä signaalin kanssa kun ongelma poistui Kenwoodin päätteeseen vaihtamisella).
https://www.ebay.com/itm/Alfa-Mito-08-1 ... SwEAtZYfjy
Viimeksi muokannut molsky, 22 Huhti 2020, 00:38. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mi.To
Eikös noissakin ole kaksi ilmausnippaa? Jos ulkopuolella on ilmaa ja sisäpuolella ei, voi se ulkopuoli antaa periksi enemmän ja siksi ei paina niitä paloja kunnolla pohjaan -> toispuoleinen kulutus.Olavi_Niemelä kirjoitti:Lainaus: Siis hetkinen, eihän siellä nelimäntäistä liukusatulaa sentään ole? Useampimäntäiset satulathan tuppaavat olemaan kiinteitä.
Mieleen tulisi vaihtaa jarrunesteet, varmistaa ulompien mäntien toiminta ja ilmata erityisen huolella.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ei ole liukusatulaa. Nesteet vaihdettu 60tkm ja 120 tkm kohdalla, ja ilmattu letkua ja venttiiliä käyttäen. Kuparitahnaa on hieman niillä pinnoilla, joissa palat ja jarrusatula ovat kohdakkain. Mäntiä on mobilisoitu kunnolla vaihdon yhteydessä, eli painettu sisään ja pumpattu polkimella ulos. Siksihän tämä toispuoleinen kuluminen joka esiintyi jo 3 vuotta vanhassa autossa, tuntuukin oudolta. Autolla on ajettu noin 20tkm vuodessa, eli jatkuvassa käytössä on ollut ja siksikään tuollaista jumia ei pitäisi olla.
159:n nelimäntäsissä ainakin voi olla ilmaa *paljon* ilman, että jarrut tuntuu millään tavalla oudoilta tai heikoilta.
Jos vaan yksi ilmausruuvi, niin sitten en kyllä järjellistä selitystä keksi epätasaiseen kulumaan, jos männät skulaa kunnolla...
- Fiatmaster
- Viestit: 42
- Liittynyt: 14 Kesä 2010, 11:53
- Paikkakunta: Alavus
Re: Mi.To
molsky kirjoitti:Jos tällaisen 2-din soittimen laittaa, niin ainakin joutuu tuon etupaneelin hankkimaan. Onko tuohon jotain muita kaapeleita ja adaptereja mitä pitäisi ottaa huomioon?
https://www.youtube.com/watch?v=SzKFX9giKeE
Jos nyt tuollainen massiivinen Android autoradio mahtuu tuonne
Edit:
Eli nähtävästi joku tällainen paketti pitäisi hankkia, tuleekin sitten äkkiä hintaa koko päivitykselle. Joutuu taas miettimään onko noin 400 euron paketti sen arvoinen, että saa navigaation ja mukavamman tavan toistaa omaa musiikkia. Tosin tuo oma yksikkö tuntuu temppuilevan jo radion vastaanoton kanssa (156:n kanssa sama ongelma, nähtävästi nuo Blaupunktin päätteet ovat todella herkkiä signaalin kanssa kun ongelma poistui Kenwoodin päätteeseen vaihtamisella).
https://www.ebay.com/itm/Alfa-Mito-08-1 ... SwEAtZYfjy
Hommaa suoraan Mitoon tarkoitettu Android soitin. Ei tarvitse paljoa näperrellä ja hinnat pyörii siinä +300€ nurkilla. Esim. https://www.ebay.it/itm/173984447632
- Olavi_Niemelä
- Viestit: 18
- Liittynyt: 19 Syys 2013, 16:42
- Car(s): Alfa 156 V6 -98
Mito QV -13
Fiat Linea T-Jet - Paikkakunta: Viiala
Re: Mi.To
Kaksilla ilmausruuveilla ovat. Ilmatessani sisempiä puoliskoja huomasin että nipan juuresta tihkuu hieman nestettä vaikka avasin nippaa vain sen verran että nesteen saa tulemaan ulos. Tuo tihkuminen tapahtui vain silloin kun apukuski painoi poljinta. En tiedä onko mahdollista että järjestelmä ottaisi ilmaa sisään siinä vaihessa kun poljin nousee ylös. Ilmakuplia en letkussa kuitenkaan havainnut nesteen vaihdon yhteydessä. Täytynee vielä kerran tehdä ilmaus siten että nippa väännetään kiinni ennen kuin apukuski nostaa polkimen ylös. Kiitos hyvistä vastauksista.Aquatica kirjoitti:Eikös noissakin ole kaksi ilmausnippaa? Jos ulkopuolella on ilmaa ja sisäpuolella ei, voi se ulkopuoli antaa periksi enemmän ja siksi ei paina niitä paloja kunnolla pohjaan -> toispuoleinen kulutus.Olavi_Niemelä kirjoitti:Lainaus: Siis hetkinen, eihän siellä nelimäntäistä liukusatulaa sentään ole? Useampimäntäiset satulathan tuppaavat olemaan kiinteitä.
Mieleen tulisi vaihtaa jarrunesteet, varmistaa ulompien mäntien toiminta ja ilmata erityisen huolella.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ei ole liukusatulaa. Nesteet vaihdettu 60tkm ja 120 tkm kohdalla, ja ilmattu letkua ja venttiiliä käyttäen. Kuparitahnaa on hieman niillä pinnoilla, joissa palat ja jarrusatula ovat kohdakkain. Mäntiä on mobilisoitu kunnolla vaihdon yhteydessä, eli painettu sisään ja pumpattu polkimella ulos. Siksihän tämä toispuoleinen kuluminen joka esiintyi jo 3 vuotta vanhassa autossa, tuntuukin oudolta. Autolla on ajettu noin 20tkm vuodessa, eli jatkuvassa käytössä on ollut ja siksikään tuollaista jumia ei pitäisi olla.
159:n nelimäntäsissä ainakin voi olla ilmaa *paljon* ilman, että jarrut tuntuu millään tavalla oudoilta tai heikoilta.
Jos vaan yksi ilmausruuvi, niin sitten en kyllä järjellistä selitystä keksi epätasaiseen kulumaan, jos männät skulaa kunnolla...
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Mi.To
En tiedä kuinka tarkkoja noi Brembot oikeesti on ilmauksesta mutta tehtaan ohjeet (Tosin jagge mutta samat vermeet) sanoo että pitää ilmata/nesteet vaihtaa siten että molemmat nipat on auki yhtäaikaa. Itse olen tuota varten työkalun väkertänyt parista letkun pätkästä jotka sopivat nippoihin ja Y haara josta sitten letku imulaitteelle. Ei ole ollut ongelmia ja palat kuluvat tasaisesti, kokemusta kissasta jo vuodesta 2008 jossa nelimäntäiset brembot joka nurkassa ja alfasta jossa noi on edessä.
- molsky
- Viestit: 439
- Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
- Car(s): Mito QV, 156 2.0 JTS
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Mi.To
Onkohan tuo koko antenniyksikkö hapertunut. Pitkään ollut vaikeuksia radion kuuluvuuden kanssa ja nyt sitten CRC Oxide Clean & Protect PRO:ta irroitettavan antennin kierteisiin ja hetken aikaa tuon pyörittämistä edes takaisin. Ei vaikutusta. Automaattihaku ei löydä kuin 1-2 asemaa.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Mi.To
^ taitaa MiTossakin olla vahvistin antenninjalan sisällä. Se on nyt juonut vettä ja hapettunut piloille.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- molsky
- Viestit: 439
- Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
- Car(s): Mito QV, 156 2.0 JTS
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Mi.To
Löytyyköhän tuohon jotain nätimpää tarvike varaosaa. Yksi matala hainevä löytyi, mutta tietojen mukaan vain 2013 malleihin ja uudempiin sopisi. Vähän hankalia nuo pitkät ja irroitettavat antennit automaattipesujen kanssa, ei huvittaisi taas 1-3 vuoden päästä vaihdella koko yksikköä.
Edit:
https://www.amazon.de/Watermark-WM-9040 ... B07JJ9NR2F
Tekstissä taas puhutaan että pitäisi olla vähintään 2013 mallia ja Ebayn listauksissa taas kerrotaan, että sopisi kaikkiin MiToihin. Enemmän kyllä mietityttää, miksi tuo ei sopisi vanhempaan MiToon? Liitin näyttää oikealta ja muuten voisi olettaa tuon asentuvan originaalin osan tilalle helposti.
Edit:
https://www.amazon.de/Watermark-WM-9040 ... B07JJ9NR2F
Tekstissä taas puhutaan että pitäisi olla vähintään 2013 mallia ja Ebayn listauksissa taas kerrotaan, että sopisi kaikkiin MiToihin. Enemmän kyllä mietityttää, miksi tuo ei sopisi vanhempaan MiToon? Liitin näyttää oikealta ja muuten voisi olettaa tuon asentuvan originaalin osan tilalle helposti.
-
- Viestit: 79
- Liittynyt: 18 Syys 2006, 10:31
- Car(s): MiTo QV -11
ex 156 2.4 JTD -98 - Paikkakunta: Joensuu
Re: Mi.To
Alfa kävi tiistaina huollossa ja samalla vaihdatin taakse uudet levyt ja palat kun olivat heikossa hapessa. Talven jälkeen huomasin myös että nuo jää laahaaman ja jarrut kuumuivat jonkin verran.
Huollon kanssa oli puhe, että vaihdossa herkistelevät nuo satulat mutta äsken kun kävin asioilla niin kyllähän ne kuumuu samalla tavalla, kuin ennenkin. Onko noiden takasatuloiden puhdistaminen ja herkistely millainen homma, jos sen viikonloppuna ite tekisi paremmin. Vai onko sama laittaa uudet satulat tilaukseen? Onko ilmauksessa jotakin huomioitavaa?
Huollon kanssa oli puhe, että vaihdossa herkistelevät nuo satulat mutta äsken kun kävin asioilla niin kyllähän ne kuumuu samalla tavalla, kuin ennenkin. Onko noiden takasatuloiden puhdistaminen ja herkistely millainen homma, jos sen viikonloppuna ite tekisi paremmin. Vai onko sama laittaa uudet satulat tilaukseen? Onko ilmauksessa jotakin huomioitavaa?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mi.To
Eikös tuossa ole ihan samanlaiset takasatulat kuin melkein kaikissa nykyautoissa, jossa käsijarru on satulalle?
Satula irti ja kiertämällä & painamalla mäntä sisälle, sitten käsijarrua tai jarrua käyttäen vemputtaa sen ulos ja toistaa. Puupalikka tai joku väliin, ettei vahingossa pulpauta satulaa ulos.
Halvin mäntätyökalu varmaan jotain 20e hujakoilla, mutta onnistuu tuo ilmankin jos haluaa tapella...
Satula irti ja kiertämällä & painamalla mäntä sisälle, sitten käsijarrua tai jarrua käyttäen vemputtaa sen ulos ja toistaa. Puupalikka tai joku väliin, ettei vahingossa pulpauta satulaa ulos.
Halvin mäntätyökalu varmaan jotain 20e hujakoilla, mutta onnistuu tuo ilmankin jos haluaa tapella...
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mi.To
Linkkaamasi haineväantenni on niin halpa, että mikset kokeilisi? Jos ei wörki niin pistä sitten alkuperäinen. Sekään ei kustanna edes autokeskuksesta kovin hirveitä, taisi olla jotakin +40 euroa, kun pari vuotta sitten omaani tuon vaihdoin. Piirilevy oli sisältä ns entinen.molsky kirjoitti:Löytyyköhän tuohon jotain nätimpää tarvike varaosaa. Yksi matala hainevä löytyi, mutta tietojen mukaan vain 2013 malleihin ja uudempiin sopisi. Vähän hankalia nuo pitkät ja irroitettavat antennit automaattipesujen kanssa, ei huvittaisi taas 1-3 vuoden päästä vaihdella koko yksikköä.
Edit:
https://www.amazon.de/Watermark-WM-9040 ... B07JJ9NR2F
Tekstissä taas puhutaan että pitäisi olla vähintään 2013 mallia ja Ebayn listauksissa taas kerrotaan, että sopisi kaikkiin MiToihin. Enemmän kyllä mietityttää, miksi tuo ei sopisi vanhempaan MiToon? Liitin näyttää oikealta ja muuten voisi olettaa tuon asentuvan originaalin osan tilalle helposti.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- Giovinazzi
- Viestit: 388
- Liittynyt: 02 Loka 2018, 19:42
- Car(s): 147
- Paikkakunta: Tre
Mi.To
Ite hommasin tuollaisen hainevän muutamalla eurolla 147 malliin.
Esittelyssä tuolla samalla evällä mainittuna yhteensopivuus moneen Alfaan, myös Mitoon...
https://a.aliexpress.com/_dVyx2mF
Ainakin oma istui hyvin ja pysynyt kiinni kaksi talvea ja kestänyt harjapesut.
Kuuluvuuskin ihan ok.
Esittelyssä tuolla samalla evällä mainittuna yhteensopivuus moneen Alfaan, myös Mitoon...
https://a.aliexpress.com/_dVyx2mF
Ainakin oma istui hyvin ja pysynyt kiinni kaksi talvea ja kestänyt harjapesut.
Kuuluvuuskin ihan ok.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Mi.To
Eniten epäilisin kuitenkin käsijarruvaijereita, säätöä ja liukuja. Eli udet vaijerit, jollei ole hiljan vaihdetut ja liukutappien puhdistus + voitelu jarrukumirasvalla. Huolellinen säätö vaijereile lopuksi. Yleinen virhe on kiristää vaijereita liikaa. Jos auto on asianmukaisesti huollettu ja jarrunesteet on vaihettu parin vuoden välein, niin ei ne satulat niinkään porsi. Toki jos männän suojakumi on syystä tai toisesta rikkoitunut, niin sitten suosiolla uusi satula.Joggeri kirjoitti:Alfa kävi tiistaina huollossa ja samalla vaihdatin taakse uudet levyt ja palat kun olivat heikossa hapessa. Talven jälkeen huomasin myös että nuo jää laahaaman ja jarrut kuumuivat jonkin verran.
Huollon kanssa oli puhe, että vaihdossa herkistelevät nuo satulat mutta äsken kun kävin asioilla niin kyllähän ne kuumuu samalla tavalla, kuin ennenkin. Onko noiden takasatuloiden puhdistaminen ja herkistely millainen homma, jos sen viikonloppuna ite tekisi paremmin. Vai onko sama laittaa uudet satulat tilaukseen? Onko ilmauksessa jotakin huomioitavaa?
"puhun niin totta kuin osaan"
- molsky
- Viestit: 439
- Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
- Car(s): Mito QV, 156 2.0 JTS
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Mi.To
Kokeiluun lähti. Postikulujen kanssa hinta sitten toki tuplaantui. Tuo Giovinazzin linkkaama olisi ollut ulkonäöän puolesta sopiva, mutta vaatisi hieman DIY henkeä kun pitäisi vanhasta antennista kolvata liitin tuohon. No katsoo sitten jos tuo Watermarkin toimii niin voisi tuosta jonkun projektin sitten tehdä jos tuo Watermarkin antenni näyttää liian rujolta katolla.JiiPee kirjoitti:Linkkaamasi haineväantenni on niin halpa, että mikset kokeilisi? Jos ei wörki niin pistä sitten alkuperäinen. Sekään ei kustanna edes autokeskuksesta kovin hirveitä, taisi olla jotakin +40 euroa, kun pari vuotta sitten omaani tuon vaihdoin. Piirilevy oli sisältä ns entinen.molsky kirjoitti:Löytyyköhän tuohon jotain nätimpää tarvike varaosaa. Yksi matala hainevä löytyi, mutta tietojen mukaan vain 2013 malleihin ja uudempiin sopisi. Vähän hankalia nuo pitkät ja irroitettavat antennit automaattipesujen kanssa, ei huvittaisi taas 1-3 vuoden päästä vaihdella koko yksikköä.
Edit:
https://www.amazon.de/Watermark-WM-9040 ... B07JJ9NR2F
Tekstissä taas puhutaan että pitäisi olla vähintään 2013 mallia ja Ebayn listauksissa taas kerrotaan, että sopisi kaikkiin MiToihin. Enemmän kyllä mietityttää, miksi tuo ei sopisi vanhempaan MiToon? Liitin näyttää oikealta ja muuten voisi olettaa tuon asentuvan originaalin osan tilalle helposti.
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mi.To
Jos vähänkin on intomieltä, niin kannattaa pullauttaa mäntä pihalle ja tsekata mahdolliset korroosiovauriot. Jos sitä löytyy vain männästä, niin korjaussarjalla siitä selviää. Sen sijaan jos satulan sylinterissä on vaurioita niin sitten satula vaihtoon. Ja jos oikein helpolla haluaa päästä niin samantein satula hankintaan. Ei nämä rakettitiedettä onneksi ole.palkus kirjoitti:.. Toki jos männän suojakumi on syystä tai toisesta rikkoitunut, niin sitten suosiolla uusi satula.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- molsky
- Viestit: 439
- Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
- Car(s): Mito QV, 156 2.0 JTS
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Mi.To
Uusi antenni saapui ja kuvista ja tiedoista poiketen siinä oli 12v kaapeli myös vaikka tuotekuvauksesta saa sellaisen käsityksen, että FM linjaa pitkin saisi virran vahvistimelle. Pitkän taiston jälkeen kun sai uuden antennin asetettua paikalleen niin kuuluvuus oli edelleen yhtä heikko. Tosin kun tuon uuden antennin lukitus paikalleen ei yksin tällä kertaa onnistunut niin vanha antenni takaisin ja lopuksi kun päätin huvin vuoksi kokeilla radiota niin yhtäkkiä kuuluvuus oli korjaantunut. Eli luultavasti tuo FM kaapeli oli huonosti kiinni liittimessään. Toki sitten heräsi mieleen, että ehkä tuo uusikin antenni saattaisi toimia jos se FM kaapeli ei ollut kunnolla kiinni ensimmäisellä yrityksellä. Toki pieni oletus nyt, että tuo antennin vahvistin haluaisi saada virtansa sitä 12v linjaa pitkin. Pitää huomenna vielä kerran taistella tuon hirvityksen kanssa, selkeästi ajateltu tuo antennin asennus tehtäväksi silloin kun katon matto on kokonaan poistettu.
Olisihan tuo uusi antenni paljon näppärämmän näköinen jos sen nyt saisi toimimaan pelkällä FM linjan virralla ja asennettua tiiviisti kiinni kattoon.
Olisihan tuo uusi antenni paljon näppärämmän näköinen jos sen nyt saisi toimimaan pelkällä FM linjan virralla ja asennettua tiiviisti kiinni kattoon.
- karila
- Viestit: 241
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia 1600 Super Biscione -70,
ex-159 2.0 JTDm 170 - Paikkakunta: Turku
Re: Mi.To
Jos jokin toimii, älä koske siihen enäämolsky kirjoitti:Uusi antenni saapui ja kuvista ja tiedoista poiketen siinä oli 12v kaapeli myös vaikka tuotekuvauksesta saa sellaisen käsityksen, että FM linjaa pitkin saisi virran vahvistimelle. Pitkän taiston jälkeen kun sai uuden antennin asetettua paikalleen niin kuuluvuus oli edelleen yhtä heikko. Tosin kun tuon uuden antennin lukitus paikalleen ei yksin tällä kertaa onnistunut niin vanha antenni takaisin ja lopuksi kun päätin huvin vuoksi kokeilla radiota niin yhtäkkiä kuuluvuus oli korjaantunut. Eli luultavasti tuo FM kaapeli oli huonosti kiinni liittimessään. Toki sitten heräsi mieleen, että ehkä tuo uusikin antenni saattaisi toimia jos se FM kaapeli ei ollut kunnolla kiinni ensimmäisellä yrityksellä. Toki pieni oletus nyt, että tuo antennin vahvistin haluaisi saada virtansa sitä 12v linjaa pitkin. Pitää huomenna vielä kerran taistella tuon hirvityksen kanssa, selkeästi ajateltu tuo antennin asennus tehtäväksi silloin kun katon matto on kokonaan poistettu.
Olisihan tuo uusi antenni paljon näppärämmän näköinen jos sen nyt saisi toimimaan pelkällä FM linjan virralla ja asennettua tiiviisti kiinni kattoon.
- Kari
- Bird
- Viestit: 119
- Liittynyt: 09 Syys 2010, 19:09
- Car(s): MiTo QV, 530xd Touring (F11)
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: Mi.To
Pahoittelut, että nostelen vanhoja, mutta kuukausi sitten kyselin MiTo QV:n sähkösäätöisten iskareiden uusimisen kuluista.
MiTojahan taitaa Suomen teillä liikkua noin 300 kappaletta, ja valistunut arvaus voisi olla, että niistä noin kolmannes on QV-malleja. Ja koska Alfa-kuskeista yllättävän monia ehkä tällaiset foorumit kiinnostavat, niin odotan yhä, että täältä voisi jotain fiksuja ajatuksia asiaan saada.
MiTojahan taitaa Suomen teillä liikkua noin 300 kappaletta, ja valistunut arvaus voisi olla, että niistä noin kolmannes on QV-malleja. Ja koska Alfa-kuskeista yllättävän monia ehkä tällaiset foorumit kiinnostavat, niin odotan yhä, että täältä voisi jotain fiksuja ajatuksia asiaan saada.
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mi.To
^ Pahoin pelkään, ettei markkinoilla ole adaptiiviseen alustaan muita kuin originaaleja iskareita originaalilla hinnalla . Vuotaako se iskari oikeasti vai tihkuuko vain, tunteeko iskareiden toiminnan eron ajaessa taikka näkyykö se jo katsastuksessa liian suurena erotuksena?
Homman juoni, muiden kuin alkuperäisten iskareiden käytön osalta, on dynaamisen alustan ecu. Jos se ei tunnista solenoidiventtiiliä ja kiihtyvyysanturia, niin autossa ei voi käyttää Dynamic-ajomoodin muitakaan ominaisuuksia ja saat kivoja ilmoituksia järjestelmävioista mittariston screenille. Jotta autoon olisi mahdollista asentaa ns normaalit iskarit, niin tarvitset solenoidiventtiilien disablointisarjan. Tämä hämää ecua siten, että se koneaivo luulee venttiilien edelleen löytyvän. Kiihtyvyysanturit siirtää kyllä iskarin kyljestä toiseen. Tästä päästäänkin kahteen seuraavaan vaihtoehtoon, mikäli originaliteetti ja dynaamiset ajo-ominaisuudet eivät ole merkityksellisiä:
1) Hankit laadukkaan KW:n setin, jossa pitäisi olla mukana solenoidiventtiilien disablointipalikat. Hintaa tällekin setille tulee.
2) Taikka hankit normaalit iskarit + pelkän disablointisetin
Minulle nämä iskarijutut eivät ole olleet päällimmäisinä ja en ole oikein seurannut niiden markkinoiden kehitystä. Voi olla, että jostain löytyy originaali-iskarin kopiot, mutta voi olla löytymättäkin. Itse vaihdatin aikoinaan takaiskarit Pilot-motorsilla Tallinnassa. Hinnasta samat havainnot kuin sinullakin. Pilot-motorsia ei taida enää olla. Jos minulta asiaa kysytään, niin säilyttäisin auton alustan osalta originaalina, vaikka sen hinta saakin silmät kosteiksi.
Edit: meinasin unohtaa, että onhan näitä purkaamoja, joista voi saada hyvinkin yhdet toimivat vähän ajetut etuiskarit. Ei varmaan Suomesta, mutta tsekkaa euroopan tarjonta: Proxy-parts yms... ja sitten vähän tori.fi -tyylinen Ebay.de:n kleinanzeigenit.
Homman juoni, muiden kuin alkuperäisten iskareiden käytön osalta, on dynaamisen alustan ecu. Jos se ei tunnista solenoidiventtiiliä ja kiihtyvyysanturia, niin autossa ei voi käyttää Dynamic-ajomoodin muitakaan ominaisuuksia ja saat kivoja ilmoituksia järjestelmävioista mittariston screenille. Jotta autoon olisi mahdollista asentaa ns normaalit iskarit, niin tarvitset solenoidiventtiilien disablointisarjan. Tämä hämää ecua siten, että se koneaivo luulee venttiilien edelleen löytyvän. Kiihtyvyysanturit siirtää kyllä iskarin kyljestä toiseen. Tästä päästäänkin kahteen seuraavaan vaihtoehtoon, mikäli originaliteetti ja dynaamiset ajo-ominaisuudet eivät ole merkityksellisiä:
1) Hankit laadukkaan KW:n setin, jossa pitäisi olla mukana solenoidiventtiilien disablointipalikat. Hintaa tällekin setille tulee.
2) Taikka hankit normaalit iskarit + pelkän disablointisetin
Minulle nämä iskarijutut eivät ole olleet päällimmäisinä ja en ole oikein seurannut niiden markkinoiden kehitystä. Voi olla, että jostain löytyy originaali-iskarin kopiot, mutta voi olla löytymättäkin. Itse vaihdatin aikoinaan takaiskarit Pilot-motorsilla Tallinnassa. Hinnasta samat havainnot kuin sinullakin. Pilot-motorsia ei taida enää olla. Jos minulta asiaa kysytään, niin säilyttäisin auton alustan osalta originaalina, vaikka sen hinta saakin silmät kosteiksi.
Edit: meinasin unohtaa, että onhan näitä purkaamoja, joista voi saada hyvinkin yhdet toimivat vähän ajetut etuiskarit. Ei varmaan Suomesta, mutta tsekkaa euroopan tarjonta: Proxy-parts yms... ja sitten vähän tori.fi -tyylinen Ebay.de:n kleinanzeigenit.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- RaceAlfa
- Viestit: 177
- Liittynyt: 28 Huhti 2010, 08:06
- Car(s): Giulietta -11, Mito Multiair 135hp -12, Mito Multiair 135hp -11, 147 GTA, 147 2.0TS -07, 147 1.6TS -01, 147 2.0 kilpuriaihio, Lancia Delta Integrale 16V, Giulia Super -72
Re: Mi.To
Olen tilannut Italiasta orkkiksia, ovat edullisempia siellä.Bird kirjoitti:Pahoittelut, että nostelen vanhoja, mutta kuukausi sitten kyselin MiTo QV:n sähkösäätöisten iskareiden uusimisen kuluista.
MiTojahan taitaa Suomen teillä liikkua noin 300 kappaletta, ja valistunut arvaus voisi olla, että niistä noin kolmannes on QV-malleja. Ja koska Alfa-kuskeista yllättävän monia ehkä tällaiset foorumit kiinnostavat, niin odotan yhä, että täältä voisi jotain fiksuja ajatuksia asiaan saada.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mi.To
^Täällä niin harvinainen ilmiö (onneksi) että unohtunee helposti, mutta viestin alakulmassa on tuollainen huutomerkkipainike, jonka avulla saa moderaattoreille lähetettyä ilmoituksen aiheesta kätevästi.
Minä nyt liksuttelin tuon spämmerin ilmoitetuksi, mutta jatkossa kannattanee tökkiä sitä huutomerkkiä.
Minä nyt liksuttelin tuon spämmerin ilmoitetuksi, mutta jatkossa kannattanee tökkiä sitä huutomerkkiä.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.