Oikean puolen peilissä on lämpöanturi.Hammond kirjoitti:Giuliettan ulkolämpötilan sensori lopetti yhteistyön... Jos joku tietää, kummalla puolella sensori on, niin säästyisi mahdollisesti väärän peilin avaamiselta.
Giulietta 940
Valvoja: Moderators
Re: Giulietta 940
- Hammond
- Viestit: 26
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 17:17
- Car(s): Giulietta 1.4 MultiAir 170hv TCT Distinctive -16
Ex: 156 SW JTS 2.0 -05
Re: Giulietta 940
Kiitokset! Nopeuttaa hommaa, kun ei tarvitse erikseen selvitellä tätä.Jarsan kirjoitti:Oikean puolen peilissä on lämpöanturi.
- Cloverleaf
- Viestit: 978
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS - Paikkakunta: Veikkola
Re: Giulietta 940
Akun (miinusnavan?) kaapelin kontakti oli pahoin hapettunut ja sen fiksaaminen auttoi radioon. Korjasivat samalla takaluukun johtosarjan yhden poikkimenneen piuhan, ja takalasinpyyhinkin pysähtyy nyt oikeaan aikaan. Palvelu oli Espoon Aritalla tämän keissin suhteen kiitettävää.Cloverleaf kirjoitti:No niin. Alfa tuli laturin ja akun vaihdosta, mutta radio boottailee edelleen itsekseen. Perjantaina taas näyttämään autoa, josko mankka rikki tai muuta hämärää.
Akku, laturi, jakopää ja määräaikaishuolto oli yhdessä melko hinnakas. Nyt toivotaan, että ei MultiAir-yksikkö sitten aivan heti kilahda. Tällä hetkellä 114 tkm menty, ja edellisen omistajan öljynvaihdot 60 tkm saakka tehty vähän miten sattuu.
Re: Giulietta 940
Giulietta yski käynnistyksen yhteydessä aamulla noin minuutin ajan. Tyhjäkäynti oli hiukan karkeaa eikä sen kummempaa. Se oli kuitenkin seissyt paikallaan tasan kaksi viikkoa joululomien aikana, tankki puolitäynnä.
Onkohan syynä ollut kosteus tms. Auto kuitenkin toimi moitteettomasti 45 km työmatkan enkä tehossa tai kulutuksessakaan mitään poikkeavaa huomannut.
Onkohan syynä ollut kosteus tms. Auto kuitenkin toimi moitteettomasti 45 km työmatkan enkä tehossa tai kulutuksessakaan mitään poikkeavaa huomannut.
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Toisen kerran akku tyhjä vähäisen ajon vuoksi. Piti mennä leffaan bussilla ja metrolla. Ei kiva kokemus, joskin tuli hyötyliikuntaa...
Ostin Einhell'in starttibuusterin eilen vielä ja latasin sen samantien.
Tänään starttasin auton ekayrittämällä. WoW!
Hieno laite h.99e! Puuilosta niitä saa.
Siinä on adaptereita ja johtoja eri tarkoituksiin virtapankkina toimimista varten. Suosittelen!
Ostin Einhell'in starttibuusterin eilen vielä ja latasin sen samantien.
Tänään starttasin auton ekayrittämällä. WoW!
Hieno laite h.99e! Puuilosta niitä saa.
Siinä on adaptereita ja johtoja eri tarkoituksiin virtapankkina toimimista varten. Suosittelen!
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Giulietta 940
Miten olisi defalaturi? Lataisi aina kun on piuhasta lämmöt päällä. Vai eikö ole lämppäreitäkään?
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Vähän hankalaa, kun auton käyttö ei ole säännöllistä. Ei kai se tällaisessa tilanteessa ole järkevää.
Eri asia, jos aina samaan aikaan lähtee töihin.
Onhan noita kai sellaisia laitteita, että voi kytkeä kännykällä päälle moottorilämmityksen ja akun latauksen yht'aikaa. Tiedätkö paljonko sellaisen asennus maksaa? Miten tuollaisen akkulaturin ja moottorilämmittimen(öljypohjassa) kytkee?
Pitäisi varmaan asennuttaa myös sisäilmalämmittimen kännykkäkomennolla toimivaksi.
Eri asia, jos aina samaan aikaan lähtee töihin.
Onhan noita kai sellaisia laitteita, että voi kytkeä kännykällä päälle moottorilämmityksen ja akun latauksen yht'aikaa. Tiedätkö paljonko sellaisen asennus maksaa? Miten tuollaisen akkulaturin ja moottorilämmittimen(öljypohjassa) kytkee?
Pitäisi varmaan asennuttaa myös sisäilmalämmittimen kännykkäkomennolla toimivaksi.
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
Vihdoinkin tullut kaikki osat mitä Giulietta kaipasi ja maanantaina saadaan auto työn alle!
Varmaan ensimmäinen kerta ikinä kun reilun tonnin katoaminen tililtä ei haittaa yhtään..
Loppuu kaikki nitinät ja narinat sekä keltainen moottorin vikavalokin katoaa näkökentästä
Varmaan ensimmäinen kerta ikinä kun reilun tonnin katoaminen tililtä ei haittaa yhtään..
Loppuu kaikki nitinät ja narinat sekä keltainen moottorin vikavalokin katoaa näkökentästä
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Giuliettan kaukosta patteri hyytyi, ei avaa enää ovia. Täytyykö ohjain ohjelmoida uudelleen ja onko siinä tavallinen nappiparisto, jonka saisi lähikaupasta, millainen tyypiltään?
Re: Giulietta 940
Jos en vallan väärin muista niin patteri on CR2032. Löytynee marketeista, eikä tarvi mitään ohjelmointeja.
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Juu, oli oikea tyyppi. Löysin sopivan ruuvarin kovan etsinnän jälkeen ja kotona oli 2 tuollaista paristoa pikkutavaralaatikossa muun sälän joukossa. Täytyypä kokeilla, josko toimii...Olivat vanhoja,
e: onneksi löytyi tuore paristo. Joskus aikanaan jotain muuta laitetta varten oli ostettu kai 6kpl noita paristoja. Ostaessa arvelin, että ei ikinä tarvitse noin montaa-eipä arvannut silloin. Kaksi jäi vielä varallekin.
Kuusi vuotta tuo vanha paristo kesti, kunnes luovutti.
e: onneksi löytyi tuore paristo. Joskus aikanaan jotain muuta laitetta varten oli ostettu kai 6kpl noita paristoja. Ostaessa arvelin, että ei ikinä tarvitse noin montaa-eipä arvannut silloin. Kaksi jäi vielä varallekin.
Kuusi vuotta tuo vanha paristo kesti, kunnes luovutti.
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Tämä ketju on ollu aika hiljainen vallitsevasta säätilasta johtuen. Ajattelin olla kaukaa viisas kun nyt taitaa tulla ne tämän talven ainoat pakkaset. Joulupukki toi uuden huohottimen, joka meni vasta nyt paikoilleen. Entinen ehti olla noin 1,5kk paikoillaan ja oli melkolailla jo tukossa. Muutenkin näytti pakkanen kangistavan kamppeen kaikin puolin. Konepelti oli jäätyny kiinni tai ne rajoitinkumit yleensä vesikelin jälkeen jäätyy jäähdyttimen tukirautaan kiinni. Hieman vääntelyä ja rappaamista vaati tuonkin luukun avaaminen. Huomenna pitäisi tankata, joten testasin ja totesin ettei tankkausaukon läppä aukea. Mekanismi oli jäässä, mutta se antautui pienellä rassaamisella ja aseöljyllä voitelemalla. Viimasuojat piti saada peräkontista, mutta sekään ei avautunut. Piti kontata takapenkin kautta konttiin ja työntää luukku väkisin auki. Epäilen olevani nyt niskanpäällä, mutta toki pyöreitä vuosia täyttävä akku voi tehdä vielä tenän aamulla.
Re: Giulietta 940
Nyt jonkin aikaa ajoittain moottorin vikavalo syttynyt, tehot lähtenyt, mutta sammutuksen jälkeen toiminut normaalisti ja muutaman sammuttamisen jälkeen vikavalo poistunut. Vikakoodit kertoivat liittyvän egr-venttiilin asentoon tmv.
Voisko puhdistamisesta olla hyötyä? Sain tarjouksen uuden osan vaihdosta, mutta rahallisesti homma ei houkuttele, jos puhdistamisella voisi saada lisäaikaa.
Vaikuttaako tuohon, jos antaisi enemmän runtua, kuin leppoisaa pintakaasu köröttelyä?
Kyseessä diesel vehje.
Voisko puhdistamisesta olla hyötyä? Sain tarjouksen uuden osan vaihdosta, mutta rahallisesti homma ei houkuttele, jos puhdistamisella voisi saada lisäaikaa.
Vaikuttaako tuohon, jos antaisi enemmän runtua, kuin leppoisaa pintakaasu köröttelyä?
Kyseessä diesel vehje.
Re: Giulietta 940
Näyttää tulevan vettä hantin puolen taka jalkatilaan. Mitään syytä/ vikaa en löytänyt. Tiivisteet hyvin paikoillaan ja ehjät.
Muistelin että jollain muullakin oli täällä ollut sama ongelma?
Pikaisella haulla en kyllä löytänyt.
Muistelin että jollain muullakin oli täällä ollut sama ongelma?
Pikaisella haulla en kyllä löytänyt.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
Takaluukun tiivisteet?
Onkohan näissä sama ovipahvirakenne kuin 159:ssä... Eli oven rungon ja "sisäpellin" välissä tiivistys pettää ja vedet tulee kynnysmaton päältä sisälle.
Ja sitten jollakin mun mielestä vuosi myös tuulilasin kulma niin, että vedet tuli vasemmalle taakse?
Onkohan näissä sama ovipahvirakenne kuin 159:ssä... Eli oven rungon ja "sisäpellin" välissä tiivistys pettää ja vedet tulee kynnysmaton päältä sisälle.
Ja sitten jollakin mun mielestä vuosi myös tuulilasin kulma niin, että vedet tuli vasemmalle taakse?
Re: Giulietta 940
Tätä ongelmaa on ollut omassakin. Ihmettelin kauan onko se vesi aina tippunut ylhäältä juuri kun ovea on aukaissut sillä alareunoissa vesi ei jätä jälkiä -> reitti epäselvä. Vieläkin mysteeri.Pele kirjoitti:Näyttää tulevan vettä hantin puolen taka jalkatilaan. Mitään syytä/ vikaa en löytänyt. Tiivisteet hyvin paikoillaan ja ehjät.
Muistelin että jollain muullakin oli täällä ollut sama ongelma?
Pikaisella haulla en kyllä löytänyt.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Giulietta 940
Giuliettaa sen suuremmin tuntematta, oottako kattonu takaovipahvien taakse, miltä siellä näyttää? Ettei olisi samaa efektiä kuin viisysissä, jossa ovipellin sisäpuolella olevan vesipellin tiivisteet kuolee ajan mittaan ja alkaa valuttaa oven sisältä veden jalkatilaan.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Giulietta 940
^Muistaakseni olen ovipahvin alapuolelta etsinyt märkää kohtaa onnistumatta. Kiitos tästä tiedosta, pitää tutkia tarkemmin.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Giulietta 940
Veden määrästä ja vauhdista riippuen märkää ei välttämättä kauheasti tunnu siinä näkyvillä paikoilla, voi olla että tarttee oikeasti ottaa pahvi irti että löytää JOS on tuosta kiinni.
Yksi hyvä keino jäljittää vuotoja on laitella imukykyistä paperia (vaikka talouspaperia) eri paikkoihin mistä vesi saattaisi tulla. Jos esim. laittaa ikkunan alareunaan ja oven alareunaan niin näkee kumpi kastuu eka - alhaalta tuleva vesi ei kastele ylempää paperia laisinkaan.
Yksi hyvä keino jäljittää vuotoja on laitella imukykyistä paperia (vaikka talouspaperia) eri paikkoihin mistä vesi saattaisi tulla. Jos esim. laittaa ikkunan alareunaan ja oven alareunaan niin näkee kumpi kastuu eka - alhaalta tuleva vesi ei kastele ylempää paperia laisinkaan.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Giulietta 940
Samoin se on apuna diagnoosissa, onko vesi maton alla vai päällä! Alla oleva vesi on monesti peräisin auton etuosasta...
Re: Giulietta 940
Just korjasin omasta G tuon vesivuodon. Vesi tulee oven sisään ikkunantiiviteen ja lasin välistä. Ja ulos se tulee ihan oven alareunasta, siellä on selvä valumajälki.
Korjaus: ovipahvi irti tai pelkästään raolleen. Giulietassa on pahvin takana muovinen suoja joka on poppareilla kiinni. En lähtenyt niitä porailemaan vaan tyydyin massalla tiivistämään alareunasta ihan siihen pellin ja muovin reunaan. On toiminu tähän asti.
Se ovipahvi on sittten elämää tiukemmassa kiinni alareunastaan, ne muoviset klipsut menee suurimmaksiosaksi rikki,
Korjaus: ovipahvi irti tai pelkästään raolleen. Giulietassa on pahvin takana muovinen suoja joka on poppareilla kiinni. En lähtenyt niitä porailemaan vaan tyydyin massalla tiivistämään alareunasta ihan siihen pellin ja muovin reunaan. On toiminu tähän asti.
Se ovipahvi on sittten elämää tiukemmassa kiinni alareunastaan, ne muoviset klipsut menee suurimmaksiosaksi rikki,
Makaroonia jo vuodesta -98
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Minullahan tuo oli. Aina sadekelillä takaoven kynnys märkänä. Oven yläreunan tiivisteen päälle jää tilkka vettä makaamaan ja ovea avattaessa se lirahtaa suoraan kynnykselle/jalkatilaan.Pele kirjoitti:Muistelin että jollain muullakin oli täällä ollut sama ongelma?
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
Re: Giulietta 940
Kiitoksia kaikille vihjeistä.
Täytyy paneutua asiaan kun pakkaset helpottaa.
Äkkiseltään tuntuu loogisimmalta vaihtoehto että vesi tulee tuolta oven sisästä, koska oli keskeltä kynnyslistaa märkä. Siitä sitten valutellut ja imeytynyt lattiamattoon ja eristeisiin.
Takaovien käyttö on meidän taloudessa niin vähäistä etten oikein usko veden oven availuista lorahtaneen. Etenkin kun vettä on niin paljon että matto tuntuu kädellä painaen märältä.
Myöskään vuoto esim. tuulilasista tai auton etuosasta ei tunnu loogiselta. Etu jalkatila kun on aivan kuiva.
Vesivuodot on usein aika kinkkisiä selvittää. Melkein on tehtävä niin että menen autoon sisälle ja joku päästelee letkulla vettä auton päälle.
Josko tuo sitten selviäisi..
Lähdetään siitä että ovi on ykkös kohde..
Täytyy paneutua asiaan kun pakkaset helpottaa.
Äkkiseltään tuntuu loogisimmalta vaihtoehto että vesi tulee tuolta oven sisästä, koska oli keskeltä kynnyslistaa märkä. Siitä sitten valutellut ja imeytynyt lattiamattoon ja eristeisiin.
Takaovien käyttö on meidän taloudessa niin vähäistä etten oikein usko veden oven availuista lorahtaneen. Etenkin kun vettä on niin paljon että matto tuntuu kädellä painaen märältä.
Myöskään vuoto esim. tuulilasista tai auton etuosasta ei tunnu loogiselta. Etu jalkatila kun on aivan kuiva.
Vesivuodot on usein aika kinkkisiä selvittää. Melkein on tehtävä niin että menen autoon sisälle ja joku päästelee letkulla vettä auton päälle.
Josko tuo sitten selviäisi..
Lähdetään siitä että ovi on ykkös kohde..
Re: Giulietta 940
Ja nuo ovien tiivisteet kannattaa tosiaan pitää puhtaana kun välillä niissä saattaa olla aika paljonkin likaa ja pölyä kertynyt uriin.
Re: Giulietta 940
Pele. Kurkkaa sinne ovipahvin alareunaan, löydät selvän valumajäljen siitä oven metallipinnalta.
Makaroonia jo vuodesta -98
-
- Viestit: 152
- Liittynyt: 16 Tammi 2010, 01:25
- Car(s): Skoda Octavia 1.8 TSI DSG, EX: 159 3.2 JTS V6 Q4, EX: 159 2.2 JTS, EX: Mitsubishi Lancer Intense 2.0
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
No terve taas, tässä entinen 159 2.2 ja 3.2V6 kuski kyllästyneenä harmaaseen VAG-pötköön jonka jouduin köyhyyden ja oman alfa-yksilöni ylenpalttisen ruostumisen takia ottamaan käyttöön. Olisin voinut lukea koko ketjun läpi mutta 130 sivua oli vähän liikaa, siispä
Giulietta olisi varmaankin nyt realistinen vaihdokki. TCT pitää olla ja bensa, eli vaihtoehdot ovat 1.4 ja 1750 (ilmeisesti kaikki 1.8:t ovat QV?)
Nämähän ovat etuvetoja, eli onko tuossa ylitehokkaassa 1750 mitään järkeä, pomppiiko se paikoillaan jos tempaisee kunnolla kaasua? 1.4:ia riittäisi nettiautossa vaikka kuinka. Nelariäänet ovat varmaankin samat....vai onko QV:ssä jotain erityistä pärinää normiajossa? Ja kyllä, Youtubesta on katsottu mutta...
Eli kysymys: Kannattaako 240 hv etuveto vai ajaako tuo 1.4 Giulietta saman asian? En aja liikenteessä kilpaa mutta esimerkiksi 159 2.2 siirtymä 159 3.2 aiheutti äärettömän mielihyvän. Kommentteja? Mielipiteet, mutut ja faktat kelpaa
Giulietta olisi varmaankin nyt realistinen vaihdokki. TCT pitää olla ja bensa, eli vaihtoehdot ovat 1.4 ja 1750 (ilmeisesti kaikki 1.8:t ovat QV?)
Nämähän ovat etuvetoja, eli onko tuossa ylitehokkaassa 1750 mitään järkeä, pomppiiko se paikoillaan jos tempaisee kunnolla kaasua? 1.4:ia riittäisi nettiautossa vaikka kuinka. Nelariäänet ovat varmaankin samat....vai onko QV:ssä jotain erityistä pärinää normiajossa? Ja kyllä, Youtubesta on katsottu mutta...
Eli kysymys: Kannattaako 240 hv etuveto vai ajaako tuo 1.4 Giulietta saman asian? En aja liikenteessä kilpaa mutta esimerkiksi 159 2.2 siirtymä 159 3.2 aiheutti äärettömän mielihyvän. Kommentteja? Mielipiteet, mutut ja faktat kelpaa
Viimeksi muokannut lrela, 06 Helmi 2020, 00:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jeesus ryhtyi Skoda-kriittiseksi: https://www.youtube.com/watch?v=9q7cYnQSzGE
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Voihan tuon 170hp koneen viedä tietokoneella päivitettäväksi 191Hp+315Nm. Maksaa kai nykyään n.600e.lrela kirjoitti:No terve taas, tässä entinen 159 2.2 ja 3.2V6 kuski kyllästyneenä harmaaseen VAG-pötköön jonka jouduin köyhyyden ja oman alfa-yksilöni ylenpalttisen ruostumisen takia ottamaan käyttöön. Olisin voinut lukea koko ketjun läpi mutta 130 sivua oli vähän liikaa, siispä
Giulietta olisi varmaankin nyt realistinen vaihdokki. TCT pitää olla ja bensa, eli vaihtoehdot ovat 1.4 ja 1750 (ilmeisesti kaikki 1.8:t ovat QV?)
Nämähän ovat etuvetoja, eli onko tuossa ylitehokkaassa 1750 mitään järkeä, pomppiiko se paikoillaan jos tempaisee kunnolla kaasua? 1.4:ia riittäisi nettiautossa vaikka kuinka. Nelariäänet ovat varmaankin samat....vai onko QV:ssä jotain erityistä pärinää normiajossa?
Eli kysymys: Kannattaako 240 hv etuveto vai ajaako tuo 1.4 Giulietta saman asian? En aja liikenteessä kilpaa mutta esimerkiksi 159 2.2 vaihtaminen 159 3.2 aiheutti äärettömän mielihyvän. Kommentteja? Mielipiteet, mutut ja faktat kelpaa
Eiköhän tuo teho ja vääntö riitä?
e: jaa, en tiedä noita alkuarvoja tuossa automaatissa, minulla on manuaali. Perusasia kuitenkin sama.
-
- Viestit: 152
- Liittynyt: 16 Tammi 2010, 01:25
- Car(s): Skoda Octavia 1.8 TSI DSG, EX: 159 3.2 JTS V6 Q4, EX: 159 2.2 JTS, EX: Mitsubishi Lancer Intense 2.0
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Jep varmasti, mutta jos luit tuota kysymystäni niin huomaat että tähän liittyi epäily siitä miten homma toimii etuvedolla. 1.8 TSIDSG ocu pomppii niiku mikäkin kiikku jos erehtyy painamaan kaasua kunnolla vaikkapas tiukassa paikassa kehä1:lle liittyessä. Onko uusissa Alfoissa samaa vikaa vai hoitaako tietokone tai joku muu? Eli ton 1.4 vs 1750 kysymyksen ydin oli just tää että koska kyseessä etuveto niin toimiiko tuo jytkempi oikeasti yhtään paremmin?aaiitee kirjoitti: Voihan tuon 170hp koneen viedä tietokoneella päivitettäväksi 191Hp+315Nm. Maksaa kai nykyään n.600e.
Eiköhän tuo teho ja vääntö riitä?
EDIT: Ja kyllä, aion tietenkin koeajaa molemmat mikäli ja jos tää alfatus ei lopu pian. Kysyn siis vain etukäteen
Jeesus ryhtyi Skoda-kriittiseksi: https://www.youtube.com/watch?v=9q7cYnQSzGE
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
1750:tä ei kokemusta, mutta 1,4 padasta TCT:llä kyllä. Moni muukin on sanonut samaa; vehje on aika etevä lähtemään liikkelle liukkaalla kelillä. Eikä reipas kaasun polkaisu saa pitävälläkään pinnalla paljoa ohjelmaa aikaan (vrt. vaikkapa T-Jet Bravo, joka innostui tiemaalausten yms. kohdalla tempomaan rattia tai pompottamaan renkaita ilmaan). Tosin raskaallakin kaasujalalla viivalta irtoaminen ei tapahdu kovin terävästi - tehoa ilmeisesti himmaillaan aika tavalla 1. vaihteella ja täysi rähinä tulee päälle vasta kakkosella. Näin ainakin normaalilla lapikasta polkimelle -metodilla, lauch controllia en testannut. Tahattomasti tällä vehkeellä ei siis jää paikoilleen ruopimaan.
Mukavaa on ollut sekin, että auto kiihtyy myös kaarteissa (liittymiskaistat ym.). Usein tätä sutimisongelmaa on ratkottu niin, että tehoa rajoitetaan rankasti, jos renkaat eivät ole suorassa.
Tuskin 1750 on tässä lajissa huonompi ja kun kerran teho miellyttää, niin aika vahvasti siihen suuntaan kallistuu... vältätpähän huohottimen jäätymisvaivat samalla.
Mukavaa on ollut sekin, että auto kiihtyy myös kaarteissa (liittymiskaistat ym.). Usein tätä sutimisongelmaa on ratkottu niin, että tehoa rajoitetaan rankasti, jos renkaat eivät ole suorassa.
Tuskin 1750 on tässä lajissa huonompi ja kun kerran teho miellyttää, niin aika vahvasti siihen suuntaan kallistuu... vältätpähän huohottimen jäätymisvaivat samalla.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- ari.aa
- Viestit: 64
- Liittynyt: 14 Touko 2006, 14:15
- Car(s): Giulietta 1.4 MA -12, Fiat 500
+ vanhoja fiiatteja.
Ex alfat 145 ja 147. - Paikkakunta: Tuusula
Re: Giulietta 940
Ajattelin vaihtaa uuden akun ennen kuin mitään ongelmia tulee.
Auto on ollut minulla uudesta saakka, eli nyt 8 vuotta.
Onnistuuko se vain irroittamalla vanha akku ja laittamalla uusi paikalleen, vai onko jotain mitä pitää ottaa huomioon? Onko kekemuksia itse vaihtaen?
Kokemuksena Giuliettasta voin kertoa, että harvinaisen hyvin on mennyt. Takuuna on vaihdettu blue & Me boxi ja takaluukun johtosarja. Itse jatkoin peruutustutkan johtoja ja vaihdoin liittimen.
Tässä kaikki ongelmat, huollot on tehty kerran vuodessa.
Samat ongelmattomat kokemukset on myös edellisistä alfoista 145 ja 147.
Nyt ei vaan ole vielä tullut eteen mallia mihin vaihtaisi.
Auto on ollut minulla uudesta saakka, eli nyt 8 vuotta.
Onnistuuko se vain irroittamalla vanha akku ja laittamalla uusi paikalleen, vai onko jotain mitä pitää ottaa huomioon? Onko kekemuksia itse vaihtaen?
Kokemuksena Giuliettasta voin kertoa, että harvinaisen hyvin on mennyt. Takuuna on vaihdettu blue & Me boxi ja takaluukun johtosarja. Itse jatkoin peruutustutkan johtoja ja vaihdoin liittimen.
Tässä kaikki ongelmat, huollot on tehty kerran vuodessa.
Samat ongelmattomat kokemukset on myös edellisistä alfoista 145 ja 147.
Nyt ei vaan ole vielä tullut eteen mallia mihin vaihtaisi.
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Minulla oli mennyt takavalon johto poikki pelkääjän puolelta. Automilano korjasi sen 130-150e:n hintaan. Ei kannata antaa vaihtaa kallista johtosarjaa(paitsi tietysti takuuseen, kuten sinulla). Harvinaista, että meni takuuseen, hyvä. Tältä foorumilta sain hyvät neuvot tuosta korjauksesta.
Akusta en osaa sanoa, vaihdatin akun huoltoaseman toimesta, kun olin itse sairaalassa, vaimo antoi auton avaimet huoltsikan miehelle. Kauko-ohjaimen pariston vaihto sensijaan ei aiheuta mitään erikoista, vain uusi paristo paikoilleen-se on siinä.
Akusta en osaa sanoa, vaihdatin akun huoltoaseman toimesta, kun olin itse sairaalassa, vaimo antoi auton avaimet huoltsikan miehelle. Kauko-ohjaimen pariston vaihto sensijaan ei aiheuta mitään erikoista, vain uusi paristo paikoilleen-se on siinä.
Re: Giulietta 940
Käyttöohjeessa löytyy tarkat ohjeet ja järjestys. Siihen liittyy akun valvontalaitteen irrotus tietyssä järjestyksessä.ari.aa kirjoitti:Ajattelin vaihtaa uuden akun ennen kuin mitään ongelmia tulee.
Auto on ollut minulla uudesta saakka, eli nyt 8 vuotta.
Onnistuuko se vain irroittamalla vanha akku ja laittamalla uusi paikalleen, vai onko jotain mitä pitää ottaa huomioon? Onko kekemuksia itse vaihtaen?
Kokemuksena Giuliettasta voin kertoa, että harvinaisen hyvin on mennyt. Takuuna on vaihdettu blue & Me boxi ja takaluukun johtosarja. Itse jatkoin peruutustutkan johtoja ja vaihdoin liittimen.
Tässä kaikki ongelmat, huollot on tehty kerran vuodessa.
Samat ongelmattomat kokemukset on myös edellisistä alfoista 145 ja 147.
Nyt ei vaan ole vielä tullut eteen mallia mihin vaihtaisi.
Ja uuden akun paikalleen laitettua kalibrointia jouduu tehdä mm. ohjaustehostimelle, keskuslukitukselle ja ikkunoiden moottoreille joista ohjeet myös kyseisessä dokumentissa.
Re: Giulietta 940
Giuliettassa kokemukseni mukaan jos haluaa 'elävää' ajokokemusta niin tuo Dynamic mode on ajo-ominaisuuksistaan sen verran korostuva Natural:iin verattuna että itselle ei tule 140 heppasessa dieselissä ollenkaan mieleen että vetoa saisi olla enemmän. Joten se antaa lisäarvoa siinä.lrela kirjoitti:No terve taas, tässä entinen 159 2.2 ja 3.2V6 kuski kyllästyneenä harmaaseen VAG-pötköön jonka jouduin köyhyyden ja oman alfa-yksilöni ylenpalttisen ruostumisen takia ottamaan käyttöön. Olisin voinut lukea koko ketjun läpi mutta 130 sivua oli vähän liikaa, siispä
Giulietta olisi varmaankin nyt realistinen vaihdokki. TCT pitää olla ja bensa, eli vaihtoehdot ovat 1.4 ja 1750 (ilmeisesti kaikki 1.8:t ovat QV?)
Nämähän ovat etuvetoja, eli onko tuossa ylitehokkaassa 1750 mitään järkeä, pomppiiko se paikoillaan jos tempaisee kunnolla kaasua? 1.4:ia riittäisi nettiautossa vaikka kuinka. Nelariäänet ovat varmaankin samat....vai onko QV:ssä jotain erityistä pärinää normiajossa? Ja kyllä, Youtubesta on katsottu mutta...
Eli kysymys: Kannattaako 240 hv etuveto vai ajaako tuo 1.4 Giulietta saman asian? En aja liikenteessä kilpaa mutta esimerkiksi 159 2.2 siirtymä 159 3.2 aiheutti äärettömän mielihyvän. Kommentteja? Mielipiteet, mutut ja faktat kelpaa
Mutta tämän dieselin kohdalla 320/350 Nm vääntö etuakselilla on ehdottomasti haastava liikkeelle lähdössä. Kuitenkin mieluummin niinpäin koin toisiinpäin jossa pitoa reilusti ja vääntöä vähän.
Re: Giulietta 940
Jos 170 hevosvoimaiseen TCT:hen vaihdat, niin tsekkaa, että siihen on tehty viimeisin moottorin ja vaihteiston ohjainlaitteen (?) ohjelmistopäivitys. Jos ei oo ja malli on vuoden 2014 facelift, niin voi moottori nykiä käynnistyksen jälkeen ja lopulta sytyttää Check engine -valon.lrela kirjoitti:No terve taas, tässä entinen 159 2.2 ja 3.2V6 kuski kyllästyneenä harmaaseen VAG-pötköön jonka jouduin köyhyyden ja oman alfa-yksilöni ylenpalttisen ruostumisen takia ottamaan käyttöön. Olisin voinut lukea koko ketjun läpi mutta 130 sivua oli vähän liikaa, siispä
Giulietta olisi varmaankin nyt realistinen vaihdokki. TCT pitää olla ja bensa, eli vaihtoehdot ovat 1.4 ja 1750 (ilmeisesti kaikki 1.8:t ovat QV?)
Nämähän ovat etuvetoja, eli onko tuossa ylitehokkaassa 1750 mitään järkeä, pomppiiko se paikoillaan jos tempaisee kunnolla kaasua? 1.4:ia riittäisi nettiautossa vaikka kuinka. Nelariäänet ovat varmaankin samat....vai onko QV:ssä jotain erityistä pärinää normiajossa? Ja kyllä, Youtubesta on katsottu mutta...
Eli kysymys: Kannattaako 240 hv etuveto vai ajaako tuo 1.4 Giulietta saman asian? En aja liikenteessä kilpaa mutta esimerkiksi 159 2.2 siirtymä 159 3.2 aiheutti äärettömän mielihyvän. Kommentteja? Mielipiteet, mutut ja faktat kelpaa
Toi 170 hv + TCT ei siis todellakaan tuo kiihdytyksessä ripeää liikkeelle lähdön tunnelmaa, vaikka kuinka olisi D-moodit päällä. Enemmänkin suht äänetön ja sivistynyt peruskulkine saksalaiseen tyyliin. Bensankulutus on myös n. 30-40 prossaa isompi kuin ilmoitettu, vaikka kuinka koittaisi pihistellä.
Re: Giulietta 940
Itsellä vanhemman mallin Giulietta Tbi ja tuo pompottaa keulaa huomattavasti vähemmän kuin vaikka 156 tai GTV. Giulietalla tuota on tapahtunut omalla ajotyylillä märällä asfaltilla, pitävällä pinnalla lähtee liikkeelle sulavasti ja livakasti. Vetopitoa tuntuu olevan paljon enemmän kuin noissa verrokeissa.lrela kirjoitti:Nämähän ovat etuvetoja, eli onko tuossa ylitehokkaassa 1750 mitään järkeä, pomppiiko se paikoillaan jos tempaisee kunnolla kaasua?
Re: Giulietta 940
Giulietassa ei D asennossa lähde luistonesto kokonaan pois, aina jää hieman valvomaan. Että mitään viivaa se eri piirrä.
Ei taida vanhemmista 1750 QV löytyä TCT.
Ei taida vanhemmista 1750 QV löytyä TCT.
Makaroonia jo vuodesta -98
Re: Giulietta 940
Täytyypi kurkkia.puuha kirjoitti:Pele. Kurkkaa sinne ovipahvin alareunaan, löydät selvän valumajäljen siitä oven metallipinnalta.
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Giulietta 940
Tuli ostettua T-jet Giulietta. Pitääkö kaivaa kuukauden sisällä rahaa tonnisotalla korjauksiin vai onko nämä ihan toimivia?
Re: Giulietta 940
^Riippuu siitä miten autoa on kohdeltu ja huollettu lisäksi siitä että miten sinä kohtelet ja huollat sitä.
Sanoisin että yllä oleva on vähintään yhtä iso tekijä kuin auton merkki/malli tai oletettu kansalaisuus.
Sanoisin että yllä oleva on vähintään yhtä iso tekijä kuin auton merkki/malli tai oletettu kansalaisuus.
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Jos auto on ostettu liikkeestä, niin liike vastaa ainakin joltain osin auton kunnosta. Omani, kun ostin, niin kaukossa ei toiminut takakontin aukaisu. Jouduin kyllä liikkeen kanssa hiukan sanailemaan, että vaihdossa antamassani autossa kauko toimi kaikilta osin. Liike sitten suostui, että sain uuden toimivan kaukon autooni. Hinta tuossakin taisi olla jotain 250e luokkaa.
Muuta liike ei sitten ole joutunutkaan korvaamaan, auto on toiminut hyvin 7v. lukuunottamatta paria pientä vikaa...
Muuta liike ei sitten ole joutunutkaan korvaamaan, auto on toiminut hyvin 7v. lukuunottamatta paria pientä vikaa...
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Giulietta 940
Jonkinlaiset traumat jäänyt vissiin JTS 156sta. No, tämä auto on ostettu liikkeestä lisäturvan kanssa joten kai sitä huolettomin mielin voi olla. Mukavaa palata Alfailun pariin.
Re: Giulietta 940
Oliko niin että 1.4 T-jetiä ei vaivaa huohottimen jäätyminen? Onko Giulietassa muita tuohon moottoriin liittyviä ongelmia? Kaverin puolesta kyselen, hän harkitsee seuraavaksi autoksi 500:sta mutta vähän ajettu G voisi olla vaihtoehto.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Ei T-jet täysin immuuni ongelmalle ole - ainakin muutaman T-Jet Bravon huohotin on jäätynyt. Tosin korimallikin vaikuttaa tässä - MiToissa ei tunnu edes MA jäätyvän yhtä herkästi ja 500X on ollut koko porukan surkein esitys - jo parin asteen pakkanen nitisti auton. Tosin rätti keulalla auttoi siinä paljon.
Mitenkäs tämä vaihdelootapuoli... Giulietassa ei M32 -pommia T-Jetin parina? (dementia etenee...)
Jos loota OK, niin T-Jeteissä ei tosiaan mitään ihmeempää kuin ne suht tiuhaan eteen tulevat jakopään hihnan vaihdot + vähän hinnakkaat tulpat. Toisaalta kone ei vaadi eksoottista=kallista öljyä.
Mitenkäs tämä vaihdelootapuoli... Giulietassa ei M32 -pommia T-Jetin parina? (dementia etenee...)
Jos loota OK, niin T-Jeteissä ei tosiaan mitään ihmeempää kuin ne suht tiuhaan eteen tulevat jakopään hihnan vaihdot + vähän hinnakkaat tulpat. Toisaalta kone ei vaadi eksoottista=kallista öljyä.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: 08 Heinä 2016, 13:50
- Car(s): Giulietta MA -13, Giulietta QV -15
Re: Giulietta 940
Minulla oli neljä vuotta Multi Air eikä siinä koko aikana ollut käytännössä yhtään vikaa. Termostaatti jouduttiin vaihtamaan kun se rupesi vuotamaan. Huohotin putsattiin huollon yhteydessä syksyisin eikä se jäätynyt kertaakaan. Öljyjen kanssa kannattaa kuitenkin noudattaa suosituksia, niistä Multi Air on tarkka sekä laadun että vaihtovälin suhteen.qaz kirjoitti:Oliko niin että 1.4 T-jetiä ei vaivaa huohottimen jäätyminen? Onko Giulietassa muita tuohon moottoriin liittyviä ongelmia? Kaverin puolesta kyselen, hän harkitsee seuraavaksi autoksi 500:sta mutta vähän ajettu G voisi olla vaihtoehto.
- Giovinazzi
- Viestit: 388
- Liittynyt: 02 Loka 2018, 19:42
- Car(s): 147
- Paikkakunta: Tre
Re: Giulietta 940
Jotenkin aina tuo saa hymyn huulilleqaz kirjoitti:Kaverin puolesta kyselen
- karila
- Viestit: 241
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia 1600 Super Biscione -70,
ex-159 2.0 JTDm 170 - Paikkakunta: Turku
Re: Giulietta 940
Tyttärellä t-jet -12 , jolla menossa 4:s talvi hänen omistuksessaan, ei huohotinongelmia.qaz kirjoitti:Oliko niin että 1.4 T-jetiä ei vaivaa huohottimen jäätyminen? Onko Giulietassa muita tuohon moottoriin liittyviä ongelmia? Kaverin puolesta kyselen, hän harkitsee seuraavaksi autoksi 500:sta mutta vähän ajettu G voisi olla vaihtoehto.
- Kari
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Giulietta 940
Onkos kukaan törmännyt TBI koneisessa siihen että öljyvalo vilkkuu minutin verran? Ohjekirjassahan löytyy Diesel versiolle kyllä selkeä toiminto tuolle mutta bensavehkeissä ei pitäisi olla huoltomuistutusta?
Mitä auto yrittää viestittää?
Öljynvaihdot ja sähköisen huoltokirjan olen MES:llä mielestäni oikein kuitannut huoltojen yhteydessä.
Mitä auto yrittää viestittää?
Öljynvaihdot ja sähköisen huoltokirjan olen MES:llä mielestäni oikein kuitannut huoltojen yhteydessä.
Re: Giulietta 940
QV:ssä on sama juttu kuin Dieselissä. Eli pitää kuitata kahdesta paikkaa öljynvaihto MES:sillä.fahlsjy kirjoitti:Onkos kukaan törmännyt TBI koneisessa siihen että öljyvalo vilkkuu minutin verran? Ohjekirjassahan löytyy Diesel versiolle kyllä selkeä toiminto tuolle mutta bensavehkeissä ei pitäisi olla huoltomuistutusta?
Mitä auto yrittää viestittää?
Öljynvaihdot ja sähköisen huoltokirjan olen MES:llä mielestäni oikein kuitannut huoltojen yhteydessä.
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Akku tyhjentynyt vähän väliä. Ensin joutui tilaamaan hinausauton antamaan virtaa starttibuusterilla, sitten ostin oman buusterin. Kolmas kerta oli tänään, kun jouduin käyttämään buusteria.
Akku on aika tarkasti 2 vuotias, edellinen kesti minulla 5 vuotta ja edellinen omistaja ajoi pari vuotta sillä-hyvin starttasi kovillakin pakkasilla.
Mikähän on paras diagnoosi? Eihän tämä akku saisi olla tsippi 5 vuotta ennen kuin edellinen.
Voihan vika olla tietysti laturissakin. Ajan kyllä aika vähän, lähinnä kauppareissuja(ehkä pari kertaa viikossa), mutta toisinaan reilut parikymmentä kilometriäkin. Tytöllä auto starttasi kuukauden lomamatkan jälkeen tänään ja on sentään diisseli. Auto oli samalla parkkipaikalla, kuin omanikin koko ajan-samoissa olosuhteissa. Tytön auton akku samanikäinen.
Ehkä täytyy viedä lähimmälle huoltsikalle syynättäväksi...
Akku on aika tarkasti 2 vuotias, edellinen kesti minulla 5 vuotta ja edellinen omistaja ajoi pari vuotta sillä-hyvin starttasi kovillakin pakkasilla.
Mikähän on paras diagnoosi? Eihän tämä akku saisi olla tsippi 5 vuotta ennen kuin edellinen.
Voihan vika olla tietysti laturissakin. Ajan kyllä aika vähän, lähinnä kauppareissuja(ehkä pari kertaa viikossa), mutta toisinaan reilut parikymmentä kilometriäkin. Tytöllä auto starttasi kuukauden lomamatkan jälkeen tänään ja on sentään diisseli. Auto oli samalla parkkipaikalla, kuin omanikin koko ajan-samoissa olosuhteissa. Tytön auton akku samanikäinen.
Ehkä täytyy viedä lähimmälle huoltsikalle syynättäväksi...
-
- Viestit: 23
- Liittynyt: 04 Helmi 2008, 11:37
- Car(s): Alfa Giulietta 1.4 multiair
Ex Alfa 159 2.4 JTDm
Ex Alfa 156 1.8 TS,
Ex Alfa 147 2.0 TS - Paikkakunta: Joensuu
Re: Giulietta 940
Kokemuksia kaivattaisiin vaihteistoöljyistä? Millaisia olette manuaali multiairiin laittaneet? 200000km pyörähti mittariin ja ei tietoa edellisestä vaihdosta joten ajattelin vaihtaa uudet sisään.
Takakontin aukaisu logosta ei tahdo enää toimia. Tuntuu että "painike" jumissa eikä liiku yhtään. Onko tähän joku hyvä putsailu menetelmä?
Takakontin aukaisu logosta ei tahdo enää toimia. Tuntuu että "painike" jumissa eikä liiku yhtään. Onko tähän joku hyvä putsailu menetelmä?