Moi,
ulkoa kylmää ilmaa syylarin läpi, eli "imeä" pikemminkin kuin "puhaltaa". Ne liittimet siinä syylarin termostaattikytkimessä saa puhdistaa joka kevät, muuten ei propeli pyöri. Itselläni on myös toinen liitin vähän kauempana toisessa johdossa (näyttää jälkikäteen viritellyltä), joka myös tuppaa hapettumaan.
Minunkin autossani on tuo 33:ssa ilmeisen yleinen ominaisuus, että flekti lähtee käymään vasta satasen korvilla, ja sen jälkeen ei tahdo lämpö laskea ainakaan ruuhkassa seistessä. Lämmityslaitteesta vain lämpö ja puhallus täysille jos meinaa kovasti yli satasen nousta

. Lähentää suhdetta autoon näin kesähelteillä ihan omalla tavallaan.
Eli normaalia vai ei, en tiedä, mutta ihan yleinen vaiva kuitenkin. On muistaakseni tälläkin palstalla joskus aiheesta tullut jauhettua. Paineistetussa järjestelmässähän ei neste vielä satasessa keitä, mutta ei se silti mukavalta tunnu mittarin nousua katsella. Itse ratkaisin asian laittamalla termostaattikytkimen rinnalle käsikäyttöisen kytkimen, jolla saa propelin päälle ENNEN kuin lämpö nousee liiaksi. Kaapelit vedin lohkolämmittimen sisähaaran kanssa samasta kolosta ohjaamon puolelle. On toiminut jo vuosia mieltä rauhoittavana kapineena.
Edit: jahas, markkul oli nopeampi
Edit2: ja tämähän on vain yksi ominaisuus muiden joukossa joka osoittaa, että Alfa on tehty ajettavaksi, ei ruuhkissa seisomaan
