Seiskavitosta hankkimassa(hankittu)
Valvoja: Moderators
Seiskavitosta hankkimassa(hankittu)
Terve, aattelin tänne rekisteröityä kun oon seiskavitosta hankkimassa.
Olis kiikarissa yks -91 1.6 koppa mihin on vaihdettu 2.0 ruiskukone, vähän ihmetyttää vaan kun myyjä sanoo ettei ole twinspark. Tietääkseni kaikki tehtaalta tulleet 2.0 ruiskukoneet on ts:iä. Miten on(ehkäpä sitten muuttettu ruiskukoneeks..)?
Olis kiikarissa yks -91 1.6 koppa mihin on vaihdettu 2.0 ruiskukone, vähän ihmetyttää vaan kun myyjä sanoo ettei ole twinspark. Tietääkseni kaikki tehtaalta tulleet 2.0 ruiskukoneet on ts:iä. Miten on(ehkäpä sitten muuttettu ruiskukoneeks..)?
Viimeksi muokannut Midi, 23 Kesä 2005, 15:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joona Karimaa
____________
____________
Sehän se onkin juu, mitäs eroa tossa sitten käytännössä on. Noin niinkuin huollon ja osien saatavuuden kannalta?GAMMA500 kirjoitti:Voi olla esimerkiksi 90:n 2 litranen muistaakseni 130 heppanen motronicilla oleva kone. Eivät kovin yleisiä koneita mutta tuo voisi olla mahdollinen
Joona Karimaa
____________
____________
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
moottorinosia löytyy jopa motonetistä, kuten esim tiivistesarja ym..GAMMA500 kirjoitti:2.0tc on saatavilla jopa enemmän osia kuin ts:ään. TC ja ie-mallit on tietääkseni samaa puuta sillä erolla että kaasarit on vaihtuneet ruiskuun. Tämä ei tosin ole varmaa tietoa
ruiskumallin kannessa taitaa olla hieman eroja kaasarin vastaavaan koska muistaakseni suuttimet ovat suoraan kiinni kannessa..
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
sehän se olin jokin aika sitten yhteydessä nettiautossa myynissä olevan yksilön myyjään johon oli 1.6:n tilalle vaihdettu 2.0i moottori, kyseessä lienee sama yksilö ..GAMMA500 kirjoitti:Voi olla esimerkiksi 90:n 2 litranen muistaakseni 130 heppanen motronicilla oleva kone. Eivät kovin yleisiä koneita mutta tuo voisi olla mahdollinen
Viimeksi muokannut 90, 15 Kesä 2005, 08:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no ainakaan alfa75 infosta ei löydy mitään tietoa 75.sta johon tuota nelitulppaista ruskukonetta olisi tehtaan toimesta asenettu joten epäilenpä vähän että moisia olisi tehtaalta tullut..
mutta kyseessä saattaa hyvinkin olla jonkin maahantuojan/pajan oma versio noitahan on rakenneltu enemmän ja vähemmän..
mutta kyseessä saattaa hyvinkin olla jonkin maahantuojan/pajan oma versio noitahan on rakenneltu enemmän ja vähemmän..
2.0i
Minulla on tuollainen 90 2.0i purettuna(kannentiivistevika).
AR 90 2.0 i kone on kait sama kuin 2.0 kasutinversio paitsi että:
- imunokan ajoitin -solenoidi on ruiskussa
- puristussuhdetta nestettu, iskunpituus pysynyt samana kuitenkin
- kulutus 1-2 l pienempi
Saisikohan hieman lisää tehoa jos vaihtaisi ruiskuboxin ja ilmamäärämittarin TS -koneesta ? Osia löytyy kyllä
- ilmamäärämittarissa on yksi nasta vähemmän liittimessä kuin esim TS-koneissa; en ole tutkinut onko vaihtokelpoinen suoraan.
Motronic yksikkö on hieman eri näköinen sisältä kuin uudemmat , saattaa silti olla vaihtokelpoinen .
Alfetta/ GTV repair manualissa taitaa olla ko ruiskun kytkennät (Hayes, engl voin scannata jos on tarvis)
AR 90 2.0 i kone on kait sama kuin 2.0 kasutinversio paitsi että:
- imunokan ajoitin -solenoidi on ruiskussa
- puristussuhdetta nestettu, iskunpituus pysynyt samana kuitenkin
- kulutus 1-2 l pienempi
Saisikohan hieman lisää tehoa jos vaihtaisi ruiskuboxin ja ilmamäärämittarin TS -koneesta ? Osia löytyy kyllä
- ilmamäärämittarissa on yksi nasta vähemmän liittimessä kuin esim TS-koneissa; en ole tutkinut onko vaihtokelpoinen suoraan.
Motronic yksikkö on hieman eri näköinen sisältä kuin uudemmat , saattaa silti olla vaihtokelpoinen .
Alfetta/ GTV repair manualissa taitaa olla ko ruiskun kytkennät (Hayes, engl voin scannata jos on tarvis)
gtv 2.0 -87, 2x75TS-87, purettuna 75TS-89 ja 90 2.0i
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: 2.0i
tuossapa ne erot taitavat olla, kaasariversiossa puristukset luokkaa 9:5jin kirjoitti: AR 90 2.0 i kone on kait sama kuin 2.0 kasutinversio paitsi että:
- imunokan ajoitin -solenoidi on ruiskussa
- puristussuhdetta nestettu, iskunpituus pysynyt samana kuitenkin
- kulutus 1-2 l pienempi
ja ruiskussa muistaakseni jotain 10:1 eli luultavimmin samt männät kuin Ts koneessa.
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Tämmönen katiska se nyt sitte o
http://www.alfabbs.fi/album_personal.php?user_id=1116
Ainoa akuutti vika on et etujarrut pitää laittaa kuosiin, taitaa olla palat lopussa. On toi aika hieno ajaa
http://www.alfabbs.fi/album_personal.php?user_id=1116
Ainoa akuutti vika on et etujarrut pitää laittaa kuosiin, taitaa olla palat lopussa. On toi aika hieno ajaa
Joona Karimaa
____________
____________
Onneksi olkoon vain!
Pari päivää sitten keskustelin erään vanhemman herrasmiehen kanssa hänen 75 Twin Sparkistaan. Oli niin hieno yksilö että piti oikein perässä huristaa ylimääräinen lenkki, että pääsi juttusille. Mies kehui kuinka harvinaisen upea ajotuntuma näissä on, kuinka padassa riittää löylyä vaikka mihin ja kuinka vahvojakin nämä vielä ovat. Sanoipa vielä että kuules poika, kyllä sun kannattaa ehottomasti tämmönen hankkia.Midi kirjoitti:On toi aika hieno ajaa
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Ei taida 75:n sisävalokytkimet vaikuttaa keskuslukitukseen. Ainakin mulla monivikatori luulee kahden oven olevan auki, tai siis luuli ennen kuin nappasin liittimen irti Keskuslukitus pelaa siitä huolimatta ihan normaalisti.
Eikö niiden keskuslukitusmötkylöiden sisällä ole omat kiinni/auki-mikrokytkimet? Mulla on pari ylimääräistä lukkomoottoria jos joku sattuu tarvitsemaan.
Eikö niiden keskuslukitusmötkylöiden sisällä ole omat kiinni/auki-mikrokytkimet? Mulla on pari ylimääräistä lukkomoottoria jos joku sattuu tarvitsemaan.
- Epäkelpokeräilijä -
Varmaan vastaavat kuin 33ssa? Etuovissa on mikrokytkimet, joilla systeemi huomaa että jompikumpi ovi vaihtoi lukitustilaansa avaimella/kaukosäädöllä, jonka jälkeen muille lukoille lähtee lyhyt auki/kiinni pulssi (2 johtoa, riippuu napaisuudesta avaako vaiko sulkeeko). Eli takaovissa ei oo kytkimiä eikä systeemi tunnista niitten tilaa, kunhan antaa hetken sähköä ja toivoo että nekin meni kiinni/aukesi kuten ohjaava ovi.
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Onko 75:n takaluukku kytketty samaan piiriin kuin ovet?
Omassa 156:ssa keskuslukitus temppuili talvella juuri samalla tavalla Midillä. Tsekkasin ovien "kytkimet" ties kuinka moneen kertaan, mutta vikaa vain ei löytynyt. Sitten kiroilin ja ehdin jo syyttää kullannuppuani romuksi. Menin sisälle ja otin pari kaljaa. Rauhoituin ja palasin autolle. Katsoin syrjäsilmällä mokomaa ja lampsin muina miehinä auton viereen ja paiskoin ovia kiinni ja auki. Lopulta päätin ottaa työkalusarjan takapoksista, kunnes lamppu syttyi meikäläisenkin päässä: "onhan se anturi takaluukussakin!" Ja se anturi oli rikki. Itkukurkussa alahuuli väpättäen pyysin alfaltani anteeksi ja taputin konepellille..
Terv. CC.
Omassa 156:ssa keskuslukitus temppuili talvella juuri samalla tavalla Midillä. Tsekkasin ovien "kytkimet" ties kuinka moneen kertaan, mutta vikaa vain ei löytynyt. Sitten kiroilin ja ehdin jo syyttää kullannuppuani romuksi. Menin sisälle ja otin pari kaljaa. Rauhoituin ja palasin autolle. Katsoin syrjäsilmällä mokomaa ja lampsin muina miehinä auton viereen ja paiskoin ovia kiinni ja auki. Lopulta päätin ottaa työkalusarjan takapoksista, kunnes lamppu syttyi meikäläisenkin päässä: "onhan se anturi takaluukussakin!" Ja se anturi oli rikki. Itkukurkussa alahuuli väpättäen pyysin alfaltani anteeksi ja taputin konepellille..
Terv. CC.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
En usko et tossa on takaluukussa mitään anturia, kun eihän se edes voi olla kiinni niin et ei olis lukossa.
Missäs toi liitin sit majailee?Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Ei taida 75:n sisävalokytkimet vaikuttaa keskuslukitukseen. Ainakin mulla monivikatori luulee kahden oven olevan auki, tai siis luuli ennen kuin nappasin liittimen irti Keskuslukitus pelaa siitä huolimatta ihan normaalisti.
.
Joona Karimaa
____________
____________