Tee se itse tulpanjohdot
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 50
- Liittynyt: 17 Kesä 2004, 22:48
Tee se itse tulpanjohdot
Kyselykierros on ohi ja tulokset laihat. Kaippa se täytyy itse alkaa väkertämään niitä johtoja...
Kaikkein hurjimmat lukemat pisti Autotarvikekeskus. Italiasta saisi alkuperäiset tulpanjohdot hulppeaan 288euron hintaan. Toimitus kaksi viikkoa...
Kaikkein hurjimmat lukemat pisti Autotarvikekeskus. Italiasta saisi alkuperäiset tulpanjohdot hulppeaan 288euron hintaan. Toimitus kaksi viikkoa...
Kurvailija, tuollaiset saa hotwires-piuhoina n. 80-90:lla. Piiput on vesitiiviit kuten alkuperäisetkin. Se on toi kit K http://www.sci.fi/~hestec2/muut/hotwires.htm Eli tuolta voit ainakin kysyä. Itsellä ollut pari kuukautta sellaiset kiinni
Ja international-auto:sta saa johonkin 135dollariin alkuperäiset, eli mitä sille tulee hintaa euroissa meren yli, no alle 150 euroa varmaan.
Ja international-auto:sta saa johonkin 135dollariin alkuperäiset, eli mitä sille tulee hintaa euroissa meren yli, no alle 150 euroa varmaan.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Tee se itse tulpanjohdot
Kysys huviksesi Deltasta. 164 12veehen kun kysyin niin taisivat pyytää vaatimattomat 600 euroa. Myyjätätikin oli hinnasta vähän vaikean oloinenKurvailija kirjoitti:Kaikkein hurjimmat lukemat pisti Autotarvikekeskus. Italiasta saisi alkuperäiset tulpanjohdot hulppeaan 288euron hintaan.
Varsinkaan, kun neliventtiilikuutosissa on suorasytytys ilman tulpanjohtoja90 kirjoitti:ei taida noiden 24V kutosten piuhat oikein sopia tuohon kurvailijan 75:een...
- Epäkelpokeräilijä -
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Tee se itse tulpanjohdot
aivan, näinhän se on..Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Varsinkaan, kun neliventtiilikuutosissa on suorasytytys ilman tulpanjohtoja90 kirjoitti:ei taida noiden 24V kutosten piuhat oikein sopia tuohon kurvailijan 75:een...
Joo, toi johtojen tuoma tehonlisäys on aika kukkua IMHO. Ei sille oikein ole fysikaalista perustetta. Joskus olen nähnyt johdot, joissa oli joku kondensaattori. Niillä väitettiin tehon tulevan siitä, että kipinä tulee nopeammin, tai tarkemmin. Mutta ei kai tommosesta ilman säätöä ole mitään hyötyä. Kyllähän vakio käyrän säädöllä voi sen pariheppaa tehdäkkin, se kun yleensä on aika konservatiivinen. Yksi argumentti on virrankuljetuskyvyn paraneminen (vai mitä ikinä), jolloin kipinä olisi parempi. No, jos kipinä on huono ja johdot muuten ehjät, on vika jossain muualla. Eriasia sitten virikoneessa, jossa vakio sytkä ei välttämättä jaksa sytyttää vakio kärkiväliä, tai kärkiväli on säädetty niin isoksi, isomman kipinän toivossa.
Olisko ollut nämä konkka-johdot, kun joku äijä testasi ja tosiaan sai jopa 10% tehoa lisää, mielestäni dynossa. Auto oli joku vanhempi britti kippo. En kyllä tiedä millaisia toleransseja noissa dynoissa on tai millaisia johtoja britti autoissa
Mikäs muuten noista hotwires päädyistä on se mikä kävisi Alfa 33 16v koneeseen, kaverin johdot kun pitäisi uusia?
Olisko ollut nämä konkka-johdot, kun joku äijä testasi ja tosiaan sai jopa 10% tehoa lisää, mielestäni dynossa. Auto oli joku vanhempi britti kippo. En kyllä tiedä millaisia toleransseja noissa dynoissa on tai millaisia johtoja britti autoissa
Mikäs muuten noista hotwires päädyistä on se mikä kävisi Alfa 33 16v koneeseen, kaverin johdot kun pitäisi uusia?
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Dyno varveis on aina jonkin verran heittoja, niin kyllähän tollasen pystyy mainos mieles tekemään helpostikin. Meijän eli normaali kuluttajan pään menoksi. En kyllä ite oikein tahdo uskoa, että niistä olisi mitään hyötyä.markkul kirjoitti: Olisko ollut nämä konkka-johdot, kun joku äijä testasi ja tosiaan sai jopa 10% tehoa lisää, mielestäni dynossa. Auto oli joku vanhempi britti kippo. En kyllä tiedä millaisia toleransseja noissa dynoissa on tai millaisia johtoja britti autoissa
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti: