Mulla oli edessä akselin boorit niin pahasti kiinni laakerissa, ettei lähtenyt tuolla... Siihen sen ulosvedon tarvitsen

Valvoja: Moderators
Aquatica kirjoitti:^
Mulla oli edessä akselin boorit niin pahasti kiinni laakerissa, ettei lähtenyt tuolla... Siihen sen ulosvedon tarvitsen
Hei, kiitos, mutta ei taida olla sama. Minulla on tuossa Spiderissä radio-navi-(sim-kortillinen) puhelin-liikennetiedotukset ja noille valikot, siinä ei ole Trip-valikkoa. Trip on pyyhkimen viiksessä ja säätää nopeus- ja kierroslukumittarin välissä olevaa näyttöä. Käyttöohjeessa ei ole mitään radio-navista, siitä on erilliset käyttöohjeet ja niissä, jotka olen onnistunut pdf-tiedostoina löytämään ei ole tuon mallin ohjeita.Aquatica kirjoitti:Jos on sama, kuin mulla:
Radion Trip-valikosta Vehicle Settings -> Date & Time.
No joo, löytyihän se sieltätäJaakkoK kirjoitti:Hei, kiitos, mutta ei taida olla sama. Minulla on tuossa Spiderissä radio-navi-(sim-kortillinen) puhelin-liikennetiedotukset ja noille valikot, siinä ei ole Trip-valikkoa. Trip on pyyhkimen viiksessä ja säätää nopeus- ja kierroslukumittarin välissä olevaa näyttöä. Käyttöohjeessa ei ole mitään radio-navista, siitä on erilliset käyttöohjeet ja niissä, jotka olen onnistunut pdf-tiedostoina löytämään ei ole tuon mallin ohjeita.Aquatica kirjoitti:Jos on sama, kuin mulla:
Radion Trip-valikosta Vehicle Settings -> Date & Time.
JaakkoK kirjoitti:No joo, löytyihän se sieltätäJaakkoK kirjoitti:Hei, kiitos, mutta ei taida olla sama. Minulla on tuossa Spiderissä radio-navi-(sim-kortillinen) puhelin-liikennetiedotukset ja noille valikot, siinä ei ole Trip-valikkoa. Trip on pyyhkimen viiksessä ja säätää nopeus- ja kierroslukumittarin välissä olevaa näyttöä. Käyttöohjeessa ei ole mitään radio-navista, siitä on erilliset käyttöohjeet ja niissä, jotka olen onnistunut pdf-tiedostoina löytämään ei ole tuon mallin ohjeita.Aquatica kirjoitti:Jos on sama, kuin mulla:
Radion Trip-valikosta Vehicle Settings -> Date & Time.kun laittoi sopivat silmälasit päähän ja näki mitä sen pienimmän napin päällä luki...
juuri noin se meni
Ei lapsilukon kuulu ulkoa avaamista estää?Mikee kirjoitti:Eilen kaivelin alfani talviunilta ja huomasin että pelkääjän puolen takaovi ei aukea sisältä eikä ulkoa. Kaverille käynyt sama ja sanoi että lapsilukon ruuvi on kääntynyt siellä oven sisällä. Saiko tuon jotenkin nyt auki ilman että tarvii koko ovea aukaista?
Voi se sekin vielä tulla kyseeseen. Renkaita ostelen joskus keskikesällä. Auto on nyt niin makian matalan näköinen, että en ehkä haluaisi kasvattaa pyörän halkaisijaa ihan noin paljoa. 225/40R19 olisi siis jonkinlainen kompromissi noiden kahden koon väliltä, ettei tule yhtäkkinen rattorifiilis. Ja kuten edellä mainitsin, onhan tuo 225/40R19 sekin aavistuksen isompi halkaisijaltaan kuin orkkis 17" rengas, että koko on aika hyvin siinäkin suhteessa "tontilla".palkus kirjoitti:^miksei samointen tuo mainitsemani ti orggis 235/40 ?
Jahas, talven aikana on mennyt rengaskoot päässä sekaisin. 235/40R19 siellä alla olevien kumien kyljessä lukee ja semmoset tulee myös seuraaavaksi.Mikkeller kirjoitti:Ostin omani syksyllä ja siinä tuli mukana 8x19" Ti-vanteet, joille oli pyöräytetty 235/35R19, aika tarkka oli ajotuntuma. Koska tiet ovat täällä mitä ovat niin katselin seuraaviksi kumeiksi 225/40R19 koon renkaita. Ovat karvan verran isommat kuin sataviisysin orkkiskoko 225/50R17.
Aika matala se olikin, ostin H&R:ien tilalle Eibachin 25 mm madaltavat, nousi hiukan, ja ei ole ihan niin kivireki. Eikä näytä vielä Stelvioltapalkus kirjoitti:^ihan samat speksit on. Taitavat tulla aika luukulle, kun et 30? Itse koitan vältellä madallusta+ urahuinimista. Jos pyörät siinä luukulla, niin tulee normikorkusena kyllä melkoinen allterrain. Offsettia kun liikaa muuttaa, ohjausgeometria menee pieleen. Tietysti asiaa voi korjailla mm madalluksella sekä pyöränkulmilla.
No, niin otetaas rauhallisesti siellä takarivissä!dnapekko kirjoitti:Eikä näytä vielä Stelviolta
Se logiikka on siinä että se koppa näyttää ihan hyvältä mutta kulkee vaan järkyttävän ylhäällä.FinPat kirjoitti:No, niin otetaas rauhallisesti siellä takarivissä!dnapekko kirjoitti:Eikä näytä vielä Stelviolta![]()
Joo, möhköfanttien koko ajatus on siinä että ne ovat hieman korkeampia. SUV:ien madallussarjojen logiikka ei siksi ole minulle koskaan auennut.
Melko voimakas hetkellinen rykäisy, sama ilmiö lievempänä oli joskus jo vuosia sitten..Polforea kirjoitti:Paha sanoa tuntematta millainen nykäisy, mutta yleisesti:
-Puolasta/tulpasta johtuva yksittäinen misfire tuottaa sellaisen pienehkön, mutta selkeän nykäisyn.
-Rankempi misfire (syynä seokset, ahtovuoto tms) tuottaa selkeämpää, reilumpaa rykimistä
-Ahtimen painevaje tuo lähinnä laiskuutta
-Yliahto iskee suojan päälle ja tekee yksittäisen, selkeämmän stoppiliikkeen kiihtymiseen
-Jokumuumikä...
Melkeen tarttisi lyyä MESsi kiinni autoon ja kattella livedataa että mitä siellä tapahtuu, niin voisi saada parempaa viitettä. Oliko tää kulkine missäpäin? Tuolta voisi etsiä messitysapua: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=13&t=21374
Kattoppa ne isot sulakkeet akun päältä. En muista miten ne jakautuu, mutta yksi niistä osaa kutakuinkin tuollaset oireet ja numerointi oli jotenkin hassusti...Raikkoo kirjoitti:Hyvät tietäjät, liki viidenvuoden alffailun jälkeen ensimmäisen kerran jätti alfa lähtemättä. Virrat päälle ja starttasin, EHKÄ pyöräytti ihan hieman starttia ja sitten kyykkäsi. Enää ei tule virtoja päälle mutta jälkiasennettu radio käynnistyy avaimen lykätessä koloonsa.
Sitten ei kuulosta misfireltä, mikä lie yleisimpiä nykimäefektejä bensa-autoissa nykyään. Yliahtosuoja voisi ainakin teoriassa noin tehdä. Mutta se livedata ja diagnostiikka auttaisi kovasti.harde kirjoitti:Melko voimakas hetkellinen rykäisy, sama ilmiö lievempänä oli joskus jo vuosia sitten..
Muutaman kerran sammahtanut yllättäen tallista peruuttaessa
Kaikki sulakkeet on tsekattu ja ovat ehjiä.Polforea kirjoitti:Kattoppa ne isot sulakkeet akun päältä. En muista miten ne jakautuu, mutta yksi niistä osaa kutakuinkin tuollaset oireet ja numerointi oli jotenkin hassusti...Raikkoo kirjoitti:Hyvät tietäjät, liki viidenvuoden alffailun jälkeen ensimmäisen kerran jätti alfa lähtemättä. Virrat päälle ja starttasin, EHKÄ pyöräytti ihan hieman starttia ja sitten kyykkäsi. Enää ei tule virtoja päälle mutta jälkiasennettu radio käynnistyy avaimen lykätessä koloonsa.
Tarkistettu, oli paikoillaan ja on nytkin. Voisko virtalukko olla tullut tiensä päähän? Mahtaakohan avaimen koodi olla ecussa vai virtalukossa..seppo kirjoitti:Ohjauslukon liitin jalkatilassa?
Entäs ILMi? 180 tkm ja ei oo vaihettu..Polforea kirjoitti:Kattoppa ne isot sulakkeet akun päältä. En muista miten ne jakautuu, mutta yksi niistä osaa kutakuinkin tuollaset oireet ja numerointi oli jotenkin hassusti...Raikkoo kirjoitti:Hyvät tietäjät, liki viidenvuoden alffailun jälkeen ensimmäisen kerran jätti alfa lähtemättä. Virrat päälle ja starttasin, EHKÄ pyöräytti ihan hieman starttia ja sitten kyykkäsi. Enää ei tule virtoja päälle mutta jälkiasennettu radio käynnistyy avaimen lykätessä koloonsa.
Sitten ei kuulosta misfireltä, mikä lie yleisimpiä nykimäefektejä bensa-autoissa nykyään. Yliahtosuoja voisi ainakin teoriassa noin tehdä. Mutta se livedata ja diagnostiikka auttaisi kovasti.harde kirjoitti:Melko voimakas hetkellinen rykäisy, sama ilmiö lievempänä oli joskus jo vuosia sitten..
Muutaman kerran sammahtanut yllättäen tallista peruuttaessa
Ei tullut jännitettä.seppo kirjoitti:Ohjauslukko, katso tuleeko jännite paksuunpunaiseen johtoon liittimessä?