Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
jmi
Viestit: 1058
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja jmi »

A Bart kirjoitti:
jmi kirjoitti:Ilmi vaihdettu ja vähän tuntui piristyvän ylhäällä, mutta tyhjäkäynti vuorostaan alkoi hieman huojumaan :shock:
156:n 2.0TS:ssä tuntui aikanaan selvä tehon lisäys 3500rpm paikkeilla mutta tässä 150hv ei, onko muilla samanlaisia kokemuksia?

Onko muilla muuten spider/GTV tärissyt ajaessa, ei kokonaan poistunut edes uusilla renkailla/tasapainotuksella? Selviten tuntuu jossain 80 nopeudessa.
Resetoitko motronikin?
Siinä saattaa mennä muuten hetki kun se menee vanhoilla arvoilla.
Kannattanee se opettaakin uudelleen kiltiksi.
Akku oli irti, muuta resetointia en tehnyt, miten sellainen edes tehdään?
Tyhjäkäynti korjautui ja tehoa tuli hieman lisää. Ja on siinä 3500 paikkeilla pieni piristyminen :-D

A Bart
Viestit: 1663
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja A Bart »

jmi kirjoitti:
A Bart kirjoitti:
jmi kirjoitti:Ilmi vaihdettu ja vähän tuntui piristyvän ylhäällä, mutta tyhjäkäynti vuorostaan alkoi hieman huojumaan :shock:
156:n 2.0TS:ssä tuntui aikanaan selvä tehon lisäys 3500rpm paikkeilla mutta tässä 150hv ei, onko muilla samanlaisia kokemuksia?

Onko muilla muuten spider/GTV tärissyt ajaessa, ei kokonaan poistunut edes uusilla renkailla/tasapainotuksella? Selviten tuntuu jossain 80 nopeudessa.
Resetoitko motronikin?
Siinä saattaa mennä muuten hetki kun se menee vanhoilla arvoilla.
Kannattanee se opettaakin uudelleen kiltiksi.
Akku oli irti, muuta resetointia en tehnyt, miten sellainen edes tehdään?
Tyhjäkäynti korjautui ja tehoa tuli hieman lisää. Ja on siinä 3500 paikkeilla pieni piristyminen :-D
Tuokin ajaa asian aivan hyvin jos se on yli vartin irti.
Itse olen välillä kayttänyt vielä tyhjäkäyntiä kylmästä koneesta flektin ekaan käynnitymiseen => sammutus ja minuutin päästä startti ja liikenteeseen.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Potilas -96 2.0 TS GTV.

Ongelma, laturi ei lataa yhtään. Ei tyhjäkäynnillä eikä kierroksilla. Latauksen merkkivalo toimii ihan normaalisti eli syttyy kun laittaa virrat päälle ja sammuu kun auton käynnistää.

Ei ole herätevirtaongelma, eli mistään "ranetuksesta" ei ole kyse valonkaan osalta. Kokeilin tämän antamalla suoraan herätteen laturin päähän. Myös jännitteen mittasin suoraan laturin päästä ja näyttää hyvin lähelle akkujännitettä eli yhteys akullekin kunnossa.

Onko tullut moista vastaan ja mikä laturin komponentti on ollut rikki?

jmi
Viestit: 1058
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja jmi »

Alusta asti auto on tuntunut hieman tukkoiselta ja tänään tuli ajettua pieni hetki ilmamassa-anturi irroitettuna ja koneen toiminnassa ei ollut mitään muutosta. Eli kaiken järjen mukaan ilmi olisi rikki, mutta mistä sellaisen löytää cf1:seen, varaosanumero 46407008,bosch 0280217111? Onko kokemuksia toimiiko tarvikemalli?[/quote]

Magneti Marellin ilmi ei kauan kestänyt vaan nyt on tullut vikakoodia että ei saa virtaa ja auto sammuilee heti käynnistyksen jälkeen. Alkuperäinen paikalleen ja nyt auto jää taas käyntiin. Tutkin noita "air quantity" ja "desired air quantity" lukuja Multiecuscanilla alkup. ilmin ollessa paikallaan.. "Desired" ei nouse yli 30kg/h edes täyskaasukiihdytyksessä "air quantityn" ollessa silloin lähes 500kg/h, onko tuo normaalia?

vesamaan
Viestit: 1736
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Kuvasta selviää oikeestaan kaikki, tai ei mitään :mrgreen: :evil:

Kuva

Eli -97 3,0 GTV polttaa abs-valoa, eikä suostu juttelemaan MESsin kanssa. Mitäs nyt? Käytössä K-line kaapeli, 3-pin adapteri ja rekisteröity MES. Kuvassa näkyvä teksti käväisee näytöllä sen aikaa että ehtii ottaa kuvan.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Toimiiko vilkkukoodit?

vesamaan
Viestit: 1736
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Ööö... Linkkiä ohjeisiin?

edit. tais löytyä. Testaan huomenna

vesamaan
Viestit: 1736
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Ei vilku, ei nollaa valoa. Mitäs seuraavaksi? Mihis kaikkialle on sulakkeita ja releitä jemmattu?

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

vesamaan kirjoitti:Ei vilku, ei nollaa valoa. Mitäs seuraavaksi? Mihis kaikkialle on sulakkeita ja releitä jemmattu?
perinteisesti boxi paskana sitten... ollu jo 4:ssä GTV:ssä sama ja ecun vaihdolla asettunut (pl. yksi missä valo edelleen paloi vaikkei vikakoodeja eikä toiminnassa ongelmaa :roll: )

Mittaa alkuun siitä yksikölle menevästä 4-napasesta liittimestä että maadotus (musta), jatkuva 12v(punanen paksu) ja virtalukon kautta 12v (en muista väriä) tulee. se neljäs (sininen?) menee mittariston vikavalolle ja sytyttää valon maadottaessa. Toinen maadoitus tulee yksikön päähän ruuvilla kiinni jarrupääsylinterin luokse, se kannattaa myös tarkastaa. jos nuo ok niin ecun vaihtopuuhaan pääset.

vesamaan
Viestit: 1736
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

tuo perinteinen vika oli omakin arvaus heti, kun MES ei keskustellut. Mistähän lähtis uutta (vanhaa) etsimään? Ebayssa on joku, kotimaassa tuskin on kauheesti moisia tarjolla. Pitääkö ostaa koko yksikkö vai voiko pelkän ecun vaihtaa? En oo ABSsän kanssa ennen joutunut taistelemaan, vinkit on tervetulleita. Pitää vielä mitata noi mitä neuvoit, jos vaikka sieltä joku katkos löytyi. Tuon viimeisen maan jo katsoinkin, oli kunnossa

Joku noita mainostaa korjaavansa, onko kokemusta kuinka homma toimii? Hinta houkuttais kyllä kokeilemaan korjausta...

Avatar
alamajy
Viestit: 1989
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
Paikkakunta: Imatra

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja alamajy »

Mulla tuli kanssa 147:lla ???-merkkejä ABS:n ECUn ISO codeen eikä ecu jutellut MESsin kanssa. Otin liittimen irti siitä konehuoneen ABS-yksikön kyljestä, putsasin paineilmalla ja ruikin runsaasti WD40:stä. Tämän jälkeen ecu alkoi vastailemaan ja sain nollattua virheilmoitukset. On toiminut toistaiseksi.

vesamaan
Viestit: 1736
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Jotain contact cleaneria ruikin pariin otteeseen, ei ollu apua. Liittimet on kyllä sen näköiset että pieni rapsuttelu ei välttämättä olis ollenkaan huono ajatus... WD käväs mielessä mutta kun oli tommonen purkki hyllyssä niin koitin sitä. Tänään testataan weedeetä.....

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

vesamaan kirjoitti:tuo perinteinen vika oli omakin arvaus heti, kun MES ei keskustellut. Mistähän lähtis uutta (vanhaa) etsimään? Ebayssa on joku, kotimaassa tuskin on kauheesti moisia tarjolla. Pitääkö ostaa koko yksikkö vai voiko pelkän ecun vaihtaa? En oo ABSsän kanssa ennen joutunut taistelemaan, vinkit on tervetulleita. Pitää vielä mitata noi mitä neuvoit, jos vaikka sieltä joku katkos löytyi. Tuon viimeisen maan jo katsoinkin, oli kunnossa

Joku noita mainostaa korjaavansa, onko kokemusta kuinka homma toimii? Hinta houkuttais kyllä kokeilemaan korjausta...
Voi vaihtaa pelkän ecun, mutta nuo sähkökytkennät kannattaa eka käydä lävitse. Mulla saattaa olla parikin ecua, riippuen numerosta mikä sulla siinä omassa on. ecu pitää irrottaa yksiköstä ennen kuin numeron näkee.

vesamaan
Viestit: 1736
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Nyt on kokeiltu lisää:
Toisesta pumpusta ECU->virrat päälle, valo pysyy sammuksissa. Auto käyntiin, valo sytty :evil: tämän jälkeen valo palaa heti kun laittaa virrat päälle
Toinen pumppu omalla ECUllaan-> valo palaa
Spideristä mittaristo-> valo palaa
Takapenkin takana olevat sulakkeet+releet tarkistettu silmämääräisesti, kontaktipinnat ok. Pitää kaivaa jostain samanlaisia releitä ja kokeilla miten käy.

Ja siis edelleen MES ei keskustele, satunnaisesti saa jonkun yhteyden mutta ei mitään älyllistä dataa, vikkukoodit ei toimi eikä ABS-valon nollaus onnistu ( 20 x virrat päälle)

Mitähän sitte keksis :?

vesamaan
Viestit: 1736
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Onko tästä firmasta kokemuksia

https://www.ecutesting.com/common-fault ... abs-fault/

Ei toi korjaus kauheita maksais, mitä sitten lienee rahti sumujen saarelle ja takas :?

Mut voisko olla niin hyvä mäihä, että olis kaks samalla lailla käyttäytyvää risaa yksikköä käsissä :bad-words:

webs
Viestit: 31
Liittynyt: 14 Syys 2013, 11:01

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja webs »

Hiukan noista tuoreen hankinnan mittareista.
Eli nopeus/matkamittari ei toimi. Ilmeisesti kyseessä anturi ja se on vaihteistossa. Olisiko numeroa oikealle anturille? vuosimalli -97 ja koneena TB.
Myös jäähdytysnesteen lämpömittari toimii vähän epäloogisesti. Nousee kyllä jonkun verran ja välillä näyttää oletettavasti oikeinkin. Termostaatti on vaihdettu hiljattain ja lämmintä tulee sisälle. Varoitusvalo palaa kuitenkin koko ajan vaikka mittari näyttää 60-70C. Pitäisikö muuten nousta -1C kelissä helposti puoliväliin normaaliajossa?

webs
Viestit: 31
Liittynyt: 14 Syys 2013, 11:01

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja webs »

alfa 156 v6 kirjoitti:Potilas -96 2.0 TS GTV.

Ongelma, laturi ei lataa yhtään. Ei tyhjäkäynnillä eikä kierroksilla. Latauksen merkkivalo toimii ihan normaalisti eli syttyy kun laittaa virrat päälle ja sammuu kun auton käynnistää.

Ei ole herätevirtaongelma, eli mistään "ranetuksesta" ei ole kyse valonkaan osalta. Kokeilin tämän antamalla suoraan herätteen laturin päähän. Myös jännitteen mittasin suoraan laturin päästä ja näyttää hyvin lähelle akkujännitettä eli yhteys akullekin kunnossa.

Onko tullut moista vastaan ja mikä laturin komponentti on ollut rikki?
Omaani oli laturi vaihdettu Ruotsissa kolmisen vuotta sitten. Syistä tai oireista en tiedä, mutta näköjään ihan hyvä että se on uusittu.

Avatar
Ramsester
Viestit: 174
Liittynyt: 24 Marras 2012, 20:41
Car(s): GTV 2.0 V6 TB -99
156 2,5 V6 -98
147 2.0 TS -04
Fiat Stilo 1,4 -04
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Ramsester »

Osaisiko joku sanoa, mikä kytkin soveltuisi -99 V6 TB:n koneen ja V6 156:n 6-vaihteisen laatikon väliin? 235 mm näyttäisi olevan halkaisija kaikissa noissa kutoskoneen kytkimissä, mitä vastaan tuli. Orkkis GTV, GTA, vai joku muu. Onko näissä sitten muuta eroa, kun tehon- ja väännönkesto?

Tarkoituksena on siis vaihtaa 6-lovinen loota nykyisen 5-lovisen tilalle. C3884 vaihteistoa näyttää eperin mukaan olevan sekä GTV:ssä että 156:ssa eli tuo 6-vaihteinenkin loota (C4431?) sopii ilmeisesti fyysisesti suoraan paikalleen. Jostain muistan lukeneeni, että GTV:n vetaritkin sattuisivat tähän yhdistelmään.

seppo
Viestit: 1192
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja seppo »

Se 6-vaihteinen laatikko on tyypiltään C.530.6, ja se on mm. 166 V6 TB mallissa, josta voi verrata osia sinun autoosi. Laatikko on myös uudemmissa GTV 3.0 ja 3.2 malleissa 6-vaihteisena, samoin 156 malleissa V6 koneen kanssa. Joissain malleissa on sama laatikko 5-vaihteisena, kuten vanhemmissa 156 JTD malleissa sekä vanhemmissa 166-malleissa (2.0TS, 2.5V6 ja JTD). Suurimmat erot autoosi ovat kaapeleilla tapahtuva vaihteensiirto ja vetävä kytkin, eli aika tavalla saa osia vaihdella.
Viimeksi muokannut seppo, 04 Tammi 2020, 08:12. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja KJS »

Minulla on GTV turbossa 156 GTA:n kytkin, mutta turbon vakio 5-vaihteinen laatikko. Kytkinvipu ja työsylinterin teline on otettu 156 V6:n laatikosta, joiden avulla työntävä kytkin on muutettu vetäväksi.

Miten lienee onnistuuko tuo 156 V6:n laatikko turbon vaihdekepillä vai pitäisikö se olla peräisin myös 6-lovisesta?
Alfaholismia vuodesta 2001

Avatar
Ramsester
Viestit: 174
Liittynyt: 24 Marras 2012, 20:41
Car(s): GTV 2.0 V6 TB -99
156 2,5 V6 -98
147 2.0 TS -04
Fiat Stilo 1,4 -04
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Ramsester »

Kiitokset tiedoista. Taas takaisin koneen ääreen pyhien jälkeen.

Vaihdekeppiä en tosiaan tullutkaan miettineeksi, kun tuossa uudemmassa (-99 mallinen ph2) turbossa vaihteensiirto on jo vaijereilla. Siinä ykkösversiossahan taisi olla vielä ne tangot. Eperin mukaan vaihteensiirtomekanismi olisi sama kaikissa uudemmissa V6 koneisissa GTV malleissa, ainoastaan vaihdekepin nupille annetaan eri varaosanumero. Luulisin, että tuohon ei tarvi sen suuremmin tehdä muutoksia.

Eper väittää, että kytkimen työsylinteri olisi sama GTV 2,0 turbo ph2, GTV 3,0 V6 24v ja GTV 3,2 V6 24v sekä 156 2,5 V6 koneissa ja pääsylinteri olisi sama sekä GTV 3,0 24v että 2,0 turbo koneissa. Siitä haarukasta ja painelaakerista eperissä ei ollut parempia kuvia. Kytkin levykin on samankokoinen (235 mm), kuin noissa isommissa vaparikoneissa. Vanhassa turbossa näyttäisi olevan 230 mm.

Tsekkasin kytkimen alkuperäisnumerolla (71734947) netistä ja esim täällä ehdotetaan samaa kytkintä -99 turboon ja 3,0 V6 24 v koneisiin. Kerroit Seppo että tuota 6-vaihteista laatikkoa on noissa 3 litraisissa malleissa. Voikohan tosiaan olla, että tuo ph2 mallin loota on sitten tuota samaa uudempaa sarjaa :-D

Tämä tuli mieleen, kun tuo nykyinen kytkin alkoi luistamaan isommilla vaihteilla ja se pitäisi vaihtaa. Tallissa olisi irtonainen 156:n 6-vaiheinen loota, jonka ajattelin kokeeksi laittaa ensi kesän ajokaudelle uuden kytkimen kanssa, mikäli se nyt kohtuutyöllä menee paikalleen. Alkuperäinen vaihteisto on aika harva ja tuo 6-vaihteinen sopisi tiheäpien välitysten vuoksi paremmin omaan ajoon, kun ei tuolla kuitenkaan tule mitään pitkiä matkoja ajeltua.

seppo
Viestit: 1192
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja seppo »

Ai autosi on '99 (mallisarja '98), en tullut ajatelleeksi että noinkin uusi TB on kyseessä! No tilanne onkin erilainen, autossasi on tämä umpikoppainen C.530-vaihteisto, mutta 5-vaihteisena. Tämä on kuitenkin täysin eri välityksillä kuin vaikka 3.0 24v tai tuo sinun 156 2.5 24v. Tämä laatikko, se on kuin 166 2.5 24v mallissa (5-v) mutta perä on tiuhempi (3,563 ->3,353). Tuon 156 24v-mallin laatikon varmaan voi pistää paikoilleen ilman ongelmia jos se muuten on kunnossa, kytkin on sama, vetävä jne, kytkinkoppaa kannattaa tutkiskella, ovatko ne samoja mm. startin osalta, samoin takimmainen kiinnityspisteet koriin? Näissä kiinnityspisteissä oli eroja ainakin 156 ja 166 välillä, perämurikan kopan vaihtamalla oikeaksi hommasta selviää. Mm. 156:n laatikosta piti leikata pala pois, jotta se sopi 166-malliin! Nopeustiedot tässä uudessa GTV:ssä on jo otettu abs-jarruilta, sen puolesta myös ok.
JK. Yksi kysymysmerkki on ehkä laatikon pituus, se on ehkä syy, miksi tehdas laittoi TB ja 3.0 12v koneiden jatkoksi 5-vaihteiset askit. 24v koneisiin tehtiin muutoksia jakopäähän jo 156 markkinoilletulon aikaa, jotta 6-vaihteinen laatikko mahtui aisojen välii nippa nappa. Katso kuinka paljon laatikko tulee pyöräkoteloon nyt, ja arvioi sitten kun on 6-vaihteinen laatikko on 3cm pidempi. Haittaako pyörien kääntymistä jne?
Viimeksi muokannut seppo, 04 Tammi 2020, 08:25. Yhteensä muokattu 5 kertaa.

Avatar
Ramsester
Viestit: 174
Liittynyt: 24 Marras 2012, 20:41
Car(s): GTV 2.0 V6 TB -99
156 2,5 V6 -98
147 2.0 TS -04
Fiat Stilo 1,4 -04
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Ramsester »

Tämä yksilö on tuotu Italiasta joskus 2000 luvun puolenvälin paikkeilla. Suomalaisen rekisteriotteen mukaan kyseessä on -99 malli.

Kiitokset jälleen kattavasta tietopaketista. Laatikonvaihtohan kuulostaa siis ihan mahdolliselle hommalle. Soveltuvuuden kannalta nuo kaikki uudemmat kytkimet käyvät siis ilmeisesti tähän? Taitavat kaikki olla vetäviä.

Täytynee kirjoittaa juttua tuonne projektiosastolle, kun pääsee laatikkojumppaan asti.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Ramsester kirjoitti:Tämä yksilö on tuotu Italiasta joskus 2000 luvun puolenvälin paikkeilla. Suomalaisen rekisteriotteen mukaan kyseessä on -99 malli.

Kiitokset jälleen kattavasta tietopaketista. Laatikonvaihtohan kuulostaa siis ihan mahdolliselle hommalle. Soveltuvuuden kannalta nuo kaikki uudemmat kytkimet käyvät siis ilmeisesti tähän? Taitavat kaikki olla vetäviä.

Täytynee kirjoittaa juttua tuonne projektiosastolle, kun pääsee laatikkojumppaan asti.
Tämä sun lienee se mun ex-GTV? Musta ja tosiaan -99.

Kyllä siihen 156:n v6 laatikko menee ihan suoraan. 166:ssa on erilainen perämurikka ja siitä ei loota käy (perän kopan vaihtamalla kyllä) mutta 156 loota menee. Kytkin on sama 235mm kuin muissakin v6:ssa vetävällä asetelmalla.

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja KJS »

Phase I:ssä lienee viistainta pitää alkuperäinen laatikko ja laittaa vaan sinne lukko. Tosin kytkin mulla on muutettu vetäväksi ja paikallaan on 156 GTA:n kytkin.
Alfaholismia vuodesta 2001

seppo
Viestit: 1192
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja seppo »

Taitaa olla ph1 kytkimiä vaikea löytää, joten tuo rakennemuutos on perusteltu!

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja KJS »

Juu ja kun voimaa on vakiota enemmän, niin haluttiin vähän tuhdimpi kytkin tuonne.
Alfaholismia vuodesta 2001

Avatar
Ramsester
Viestit: 174
Liittynyt: 24 Marras 2012, 20:41
Car(s): GTV 2.0 V6 TB -99
156 2,5 V6 -98
147 2.0 TS -04
Fiat Stilo 1,4 -04
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Ramsester »

Alfa 156 v6, tuo on se sinun vanha yksilösi. Auto on nyt ollut telakalla reilun vuoden, kun ensin alkoi kytkin luistamaan ja samalla reissulla pettivät laakerit turbosta. Ahdin työnsi öljyt pakoputkeen suhteellisen sankan savupilven säestämänä. :shock:

Hyvä kuulla, että laatikon vaihto on noin helppoa. Taidan laittaa GTA:n kytkimen tilaukseen. Tarkoitus olisi saada tuo taas ensi kesäksi liikenteeseen uudella kytkimellä ja 6-vaihteisella laatikolla.

Kone on taas käyntikunnossa, mutta siinä on pieniä ongelmia. Kone lähtee kylmänä käyntiin täysin normaalisti, mutta lämmettyään tyhjäkäynti alkaa pienenemään, kunnes kone lopulta sammuu. Koneen saa kyllä pidettyä kaasun kanssa käynnissä, mutta lämpimänä sitä ei enää saa käyntiin. Epäilen, että lambda anturi antautui tuossa turborikossa. Kylmänähän lambdaa ei käytetä, joten tuo käyntiongelma voisi johtua siitä. Voiko tuo käynnistämättömyys kuumana johtua myös siitä vai olisiko jotain ideoita? Vaihdoin myös uuden tunnistimen ykkössylinterin tulpanjohtoon, kun vanhasta oli kuori hankautunut puhki, mutta en usko, että vika olisi siinä.

Jostain syystä vikakoodien luku ei onnistu, niin vianhaku on nyt vähän hakuammuntaa. Multiecuscan kyllä yhdistää ecuun, mutta yleensä yhteys katkeaa viimeistään viiden sekunnin päästä ja siinä ajassa ei paljon ehdi vianhakua tehdä. Sama läppäri ja kaapelit toimivat kyllä muissa autoissa.

Avatar
Garmund
Viestit: 1904
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa
Paikkakunta: K-Häme/Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Lamda irti, niin sillä saa sen toimivuuden selvitettyä, jos toimii paremmin ilman lamdaa on lamda todennäköisesti rikki.

Yksi mikä tulee taitaa kanssa oireilla ensiksi kone lämpimänä startatessa on kampiakselin asentoanturi, mutta ei sen kai pitäisi tuommoista käynnissä pysymättömyyttä aiheuttaa.
Suoraan vaan suoraa

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Muistaako/tietääkö kukaan onko v6 turbon öljyntäyttökorkki tosiaan sama kuin melkein kaikissa saman ikäluokan Alfoissa? Eikös TS koneissa ainakin ollut ihan erilainen. Hitto kun ei ole edes varaosanumeroa juuri nyt käsillä. Tuli vain mieleen että originaalista on korkin reunoista murtunut paloja ja olisin metsästänyt uuden.

Eli tämä pitäisi käydä?
https://www.ebay.com/c/1825275290

tai tarvike:
https://www.partsworld-uk.com/products/oil-filler-cap

Alfa Romeo RZ
Alfa Romeo SZ
Alfa Romeo 147 GTA
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Alfa Romeo 155 1.8 TS
Alfa Romeo 155 2.0 TS
Alfa Romeo 155 2.5 V6
Alfa Romeo 156 2.5 V6
Alfa Romeo 156 3.2 V6
Alfa Romeo 164 2.0 TS
Alfa Romeo 164 3.0 V6
Alfa Romeo 164 2.5 V6
Alfa Romeo 166 2.5 V6
Alfa Romeo 166 3.2 V6
Alfa Romeo 166 2.0 V6 Turbo
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 Turbo
Alfa Romeo GTV 2.5 V6
Alfa Romeo 3.2 V6
Alfa Romeo 916 Spider 2.0 V6 Turbo
Alfa Romeo 916 Spider 2.5 V6
Alfa Romeo Spider 3.2 V6
Lancia Thesis 3.0 V6
Lancia Thesis 3.2 V6
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Wile E. Coyote kirjoitti:Muistaako/tietääkö kukaan onko v6 turbon öljyntäyttökorkki tosiaan sama kuin melkein kaikissa saman ikäluokan Alfoissa?
On samanlainen ja nuo linkkien korkit käy kyllä V6 TB koneeseen.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

tänksistä :x-mas: EDIT:Hyvä että edes joku osa on sama :mrgreen:
Ayrton Senna da Silva forever

vesamaan
Viestit: 1736
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

vesamaan kirjoitti:Onko tästä firmasta kokemuksia

https://www.ecutesting.com/common-fault ... abs-fault/

Ei toi korjaus kauheita maksais, mitä sitten lienee rahti sumujen saarelle ja takas :?

Mut voisko olla niin hyvä mäihä, että olis kaks samalla lailla käyttäytyvää risaa yksikköä käsissä :bad-words:
Tämähän sitten lopulta ratkesi tilaamalla hollannista Barchettan ecu viidelläkympillä. Tulihan taisteltua :twisted: :twisted:

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Osaisko joku sanoa kuka teki joskus vuonna kivi ja käpy gtv turboon ahtopainemittarin siihen kellon tilalle keskikonsoliin. Joku tällä foorumilla se oli mielestäni. Menen jatkamaan projektiketjun selailua mutta kun en muista ketjun nimeä enkä nimimerkkiä...
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja KJS »

Mulla on kellon tilalla seossuhde / pakolämpömittari. Siellä mittareiden takana on muistaakseni sellainen "kontaktifolio" minkä katkaisin ja korvasin moottorinlämpömittarille menevät kontaktit johdoilla.
Alfaholismia vuodesta 2001

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Hei! the man I was looking for 8)

Muistelinkin et jotain piti hyppylangoittaa. Joutuuko kalvolta juottamaan vai pääsekö jonnekin pinneihin käsiksi? Ja sahasitko koko paskan paloiksi vai miten teit? Löytyykö kuvia tai "do/don't vinkkejä :silly:

No nyt löysin tutun prokkisketjun heti kun nimimerkki oli tiedossa! tietää tulleensa vanhaksi kun ei muista enää mitään :P
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja KJS »

Sen verran on aikaa tuosta modauksesta, että en enää muista miten tuo homma meni, mutta ei se mikään monimutkainen ollut. Kun mittaripaketin purki niin sen jälkeen oli aika sevät kuviot. Sen verran muistan, että oli se sen verran brutaali operaatio, että ei ole orkkikseksi palautettavissa enää noilla osilla. Täytyy availla vanha läppäri ja katsoa löytyykö sieltä mitään kuvamateriaalia.

EDIT. Olihan siellä yksi kuva ja olihan se alkuun ahtopaine. Nykyään tuolla paikalla on Vemsin seossuhde + pakolämpö ja ahtopaine on rattipylväässä.
Liitteet
Screenshot 2020-04-02 at 19.40.22.png
(304.3 KiB) Tiedosto ladattu 3772 kertaa
Alfaholismia vuodesta 2001

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Laitetaan nyt tänne tyhmiin kysymyksiin vastaus suoraan ilman kysymystä. Jos on pakki hukassa Gtvssä niin kannattaa kurkistaa siihen vaihdekepin yläpäähän pussukan alle. Muovi varmaan sen verran kutistuu vanhemmiten että halkeaa kun on tiukasti kepin ympärillä? Ei tuohon kummaa raasitusta pitäisi tulla. Ja voihan tuon tarkistaa jo ennen kuin on keula seinää vasten auto parkihallissa ja pakki hukassa. Villi arvaus että oma ei ole ainut mistä tuo holkki on halki.

Kuva
Ayrton Senna da Silva forever

jmi
Viestit: 1058
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja jmi »

Onko kukaan vaihtanut ohjaustehostimen pumppua twin sparkkiin? Minkälainen homma ja mistä saisi uuden esim. Suomessa? Motonet ja Fixus ei tunne.
Pumppu pitää mielestäni melkoista valitusta ja tehostus vaihtelee. Vaihtamani öljyt olivat ihan ruskeat.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Tehtävissä, mutta ahdas kuvaa operaatiota hyvin. Imusarja pois edestä, mieluiten kokonaan, eikä vain vähän sivuun.

Jos se vain pitää ääntä, eikä vuoda nestettä, niin nesteiden kunnollinen vaihto, ilmaus ja varmistus, että nestettä on tarpeeksi, voi vielä auttaa. Jos neste tulee takaisin säiliöön valumista isommalla paineella ja vaahtona, voi varautua hammastangon vaihtoon.

Uuden kanssa voip joutua linjalle Spareto, Autodoc yms.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

jmi
Viestit: 1058
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja jmi »

Ok, onko käsitystä miten imusarja lähtee irti? Muistelisin että pultit ovat alapuolella eli pitääkö pakoputkisto ottaa pois?

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Muistinvaralta näppäillen. Imusarjan päissä 2kpl 13mm kannalla olevaa ruuvia kanteen ja keskellä kannakkeessa 2kpl 15mm(tai 13mm) kannan ruuvia. Keskikannakkeeseen auttaa pienet kädet ja kolmas nivel kyynerpään ja ranteen väliin. Kaasuläppäkotelon poisto antaa tilaa tai sitten pitkällä jatkolla, jos mahdollista, suoraan auton alta ilman tuskaa.
Tehostimen säiliö pitää ottaa pois edestä, että sen pään ruuviin pääsee käsiksi ja jos säiliön alempi ruuvi puuttuu, on se ollut ennenkin irti. Ikävän ahtaasti asennettu. Säiliö kiinni kahdella 5mm kannan kuusiokololla. Imusarjan kumeihin tarvii Alfistin vakiovarusteen, Click-r pihdit. Biltemasta ”kympillä”, hae, jos ei jo ole, tarvitset.

Sekalainen määrä johtoja ja letkuja edestä, huomaat kyllä tarvittavat ja johan kohta on imusarja käsissä ja pääsee nätisti itse tehostimeen. Imusarjan yli tulevan bensalinjan liitin voip olla tiukassa, mutta aukeaa kun painat putkea samaan aikaan sisäänpäin, kun puristat lukitusta ja sitten nostat ylöspäin, niin muutaman sentin mittainen putki nousee liittimestä ulospäin. ÄLÄ RIKO!!!

Tehostimen hihnapyörä irti, öljysuotimen lenkkiavaimella saa pidettyä vastaan ruuveja avatessa ja itse pumppu kiinni rungossaan kolmella 13mm kannan ruuvilla. Ennen pumpun irrotusta ota lähtevä paineputki irti. 17mm avain ja voi olla alkuun nihkeä aukeamaan. Melko pitkään joutuu nitkuttamaan kierrettä ulos ja sitten kun tuntuu, ettei enää tule kierteellä, sormilla nyppäsee ulospäin, mutta melko tiukka tulemaan ulos siltikin.

Jos noilla pääsisi alkuun, jotain saattoi unohtuakin ja varmasti joutuu soveltamaan oman maun mukaan tehdessään.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

jmi
Viestit: 1058
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja jmi »

Kiitos paljon. Nyt täytyy vaan yrittää löytää uusi pumppu. Onko kellään käsitystä käykö 156:n pumppu? Netissä osa myyjistä ilmoittaa että olisi sama pumppu vaikka varaosanumero on eri.

GeeTV
Viestit: 12
Liittynyt: 26 Elo 2010, 20:44
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja GeeTV »

Moi!
Eilen tapahtui jotain tosi kummallista...
Käynnistin GTV:n ja sehän käynnistyi normaalisti, niin kuin aina ennenkin.
Auto kävi 5 sekuntia ja sammui. Samalla kun auto sammui, sammui myös mittaristo. :shock:
Yritin uudestaan käynnistää moottoria, mutta startti vain pyörii eikä mitään käynnistymisen yritystä edes tapahdu.
Mittari edelleen pimeänä. Ei pala mikään valo, paitsi lähivalojen merkkivalo syttyy kun laitan valot viiksestä päälle.

Kävin sulakkeet läpi, eikä palaneita sulakkeita näy missään.
Otin akun irti puoleksi tunniksi, mutta ei auttanut sekään.
Koitin lukea vikakoodit virrat päällä, mutta ei mokoma edes yhdistä.
Kokeilin myös katsoa antaako tulpat kipinää ja eivät ne antaneet.

Onko jollain muulla käynyt vastaavaa?

FinPat
Viestit: 2663
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja FinPat »

GeeTV kirjoitti:Moi!
Eilen tapahtui jotain tosi kummallista...
Käynnistin GTV:n ja sehän käynnistyi normaalisti, niin kuin aina ennenkin.
Auto kävi 5 sekuntia ja sammui. Samalla kun auto sammui, sammui myös mittaristo. :shock:
Yritin uudestaan käynnistää moottoria, mutta startti vain pyörii eikä mitään käynnistymisen yritystä edes tapahdu.
Mittari edelleen pimeänä. Ei pala mikään valo, paitsi lähivalojen merkkivalo syttyy kun laitan valot viiksestä päälle.

Kävin sulakkeet läpi, eikä palaneita sulakkeita näy missään.
Otin akun irti puoleksi tunniksi, mutta ei auttanut sekään.
Koitin lukea vikakoodit virrat päällä, mutta ei mokoma edes yhdistä.
Kokeilin myös katsoa antaako tulpat kipinää ja eivät ne antaneet.

Onko jollain muulla käynyt vastaavaa?
Voisiko olla Inertial Switch / Fuel Cut off switch?

Kuskin puolen jalkatilassa.

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja KJS »

Ei pitäisi pimentää kuitenkaan mittaristoa. Oiskohan joku rele, joka ei yhdistä.
Alfaholismia vuodesta 2001

A Bart
Viestit: 1663
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja A Bart »

GeeTV kirjoitti:Moi!
Eilen tapahtui jotain tosi kummallista...
Käynnistin GTV:n ja sehän käynnistyi normaalisti, niin kuin aina ennenkin.
Auto kävi 5 sekuntia ja sammui. Samalla kun auto sammui, sammui myös mittaristo. :shock:
Yritin uudestaan käynnistää moottoria, mutta startti vain pyörii eikä mitään käynnistymisen yritystä edes tapahdu.
Mittari edelleen pimeänä. Ei pala mikään valo, paitsi lähivalojen merkkivalo syttyy kun laitan valot viiksestä päälle.

Kävin sulakkeet läpi, eikä palaneita sulakkeita näy missään.
Otin akun irti puoleksi tunniksi, mutta ei auttanut sekään.
Koitin lukea vikakoodit virrat päällä, mutta ei mokoma edes yhdistä.
Kokeilin myös katsoa antaako tulpat kipinää ja eivät ne antaneet.

Onko jollain muulla käynyt vastaavaa?
Ei gtv:n kanssa.
Auttaako jos laittaa akun - navasta apukaapelin iskaritolpan isoon mutteriin?

GeeTV
Viestit: 12
Liittynyt: 26 Elo 2010, 20:44
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja GeeTV »

Noniin löytyhän se vika... :roll:

Kävin uudestaan sulakkeita ja releitä läpi, niin löysin kuskin puolelta sulakeboxin vierestä kojelaudan alta piilosta 10A sulakkeen joka oli possahtanu.
Siihen sulakkeeseen pääsi käsiksi, kun otti yhden kuusiokoloruuvin pois ja vetäsi ulospäin koko pakettia.
Vaihdoin sulakkeen, väänsin avainta ja mittari heräsi!
Heti perään starttausta moottorille ja hörähti käyntiin. :P

Oli vaan niin piilossa mokoma sulake, kun sen päälläkin oli musta "hattu" jota ei helposti kojelaudan pimeistä nurkista huomannut. :lol:
Täytyy kattella vielä piirikaavioita, että mistä olis voinu toi sulakkeen lähteminen johtua... :|

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Hyvä että löytyi. Jotain sulaketta tai relettä olisin itsekin lähtenyt veikkaamaan. Se on kiva kun noita sulakkeita on ripoteltu sinne, tänne. Tosin tämä kyllä koskee isoa osaa autoista eikä vain Alfoja. Löysitkö sulakkeelle nimeä ja mitä kaikkea sen takana on? Kannattaa varmaan käydä läpi ettei käy uudelleen jossain keskellä ei mitään. Ja kiinnostaahan tuo itseänikin :fadein:
Ayrton Senna da Silva forever

GeeTV
Viestit: 12
Liittynyt: 26 Elo 2010, 20:44
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja GeeTV »

Wile E. Coyote kirjoitti:Hyvä että löytyi. Jotain sulaketta tai relettä olisin itsekin lähtenyt veikkaamaan. Se on kiva kun noita sulakkeita on ripoteltu sinne, tänne. Tosin tämä kyllä koskee isoa osaa autoista eikä vain Alfoja. Löysitkö sulakkeelle nimeä ja mitä kaikkea sen takana on? Kannattaa varmaan käydä läpi ettei käy uudelleen jossain keskellä ei mitään. Ja kiinnostaahan tuo itseänikin :fadein:
Sulakepaikka oli nimeltä "ALFA ROMEO CODE POWER SUPPLY" (G389) ja sen näinkin moneen kertaan piirikaavioissa, mutta oli vaan piilotettu kojelaudan alle niin hyvin ettei heti osunu silmään. :crazyeyes:
Näytti piirikaavioissa vaikuttavan kaikkiin mittariston valoihin ja Alfa Romeo Code -käynnistyksenestojärjestelmään.

Taidanpa kyllä syyttää itteäni koko episodista... :bad-words:

Oli tarkoitus siirtää Getvonen ulos, kun en viitsinyt maalata keskikonsolin osia samassa tilassa. Niinpä laitoin (polttoaine/kello/lämpötila) mittarin kiinni omaan johtoonsa ilman keskikonsolin osia ja starttasin auton.
Mittarin suunnittelussa vähennetty näköjään muovin käyttöä ja yhden mittarin piirilevy on paljas mittarin takaa. Tämä paljas piirilevy otti kiinni keskikonsolin takana olevaan metallirunkoon ja näin ollen vetäs virtapiirin oikariin.
Mittari säilyi ehjänä, mutta sulake ei. :silly:

Noh, mitäs me tästä opimme... :oops: :lol:

Vastaa Viestiin