Ei kyllä pidä paikkaansa, parempi olla molemmat, mutta yleensä KKL kaapelilla taitaa päästä motroikkiin kiinni.palkus kirjoitti: 156 on viimenen kkl auto ja uudemmat sitten elm.
Giulia taitaa olla eka mikä ei puhu tuota vanhempaa prtokollaa.
Valvoja: Moderators
Ei kyllä pidä paikkaansa, parempi olla molemmat, mutta yleensä KKL kaapelilla taitaa päästä motroikkiin kiinni.palkus kirjoitti: 156 on viimenen kkl auto ja uudemmat sitten elm.
Onks icarsoft hyvä?132 Coupe kirjoitti:Minulla on icarsoft aina takaluukussa ja kyllä sen liitin sinne sopii aika helposti ja löysi taannoin viallisen abs tunnistimen. Toki se liitin on alaviistoon niin hyvä katsoa lampulla että koittaa oikein päin ja oikeassa kulmassa.
Multiecuscania voi ehdottomasti suositella. Ensin hankit jonkin hyvin sekä IOSin ja että PC:n kanssa toimivan OBD-lukijan, kuten OBDLink MX+:n:Giovinazzi kirjoitti:Onks icarsoft hyvä?132 Coupe kirjoitti:Minulla on icarsoft aina takaluukussa ja kyllä sen liitin sinne sopii aika helposti ja löysi taannoin viallisen abs tunnistimen. Toki se liitin on alaviistoon niin hyvä katsoa lampulla että koittaa oikein päin ja oikeassa kulmassa.
https://www.elekma.com/icarsoft-i950-fi ... odinlukija
Kannattaako hommata, vai olisko mes+lisenssi+pelittävä obd järkevämpi hankinta?
Oon Iosille allerginen, niin mesin sen versio ei tuu kysymykseen.Unique kirjoitti:Multiecuscania voi ehdottomasti suositella. Ensin hankit jonkin hyvin sekä IOSin ja että PC:n kanssa toimivan OBD-lukijan, kuten OBDLink MX+:n:Giovinazzi kirjoitti:Onks icarsoft hyvä?132 Coupe kirjoitti:Minulla on icarsoft aina takaluukussa ja kyllä sen liitin sinne sopii aika helposti ja löysi taannoin viallisen abs tunnistimen. Toki se liitin on alaviistoon niin hyvä katsoa lampulla että koittaa oikein päin ja oikeassa kulmassa.
https://www.elekma.com/icarsoft-i950-fi ... odinlukija
Kannattaako hommata, vai olisko mes+lisenssi+pelittävä obd järkevämpi hankinta?
https://electronic-fuchs.de/epages/e87b ... 0%2C2kg%29
Jos haluaa mukaan kuljetettavan version vaikkapa vikakoodien lukuun, niin MESin IOS-versio puhelimeen. Ja monimutkaisempaan työhön (kuten Proxi Alignment) PC-versio.
Tuo yllä mainittu lukija toimii todistetusti Giulian Proxi Alignmentin kanssa moitteetta. Yhteys joihinkin CANBUS-noodeihin tarvitsee sen värikoodatun adapterisarjan. Ja ainakin itsellä ensin ostamastani yksi ei toiminut, joten piti tilata se vielä erikseen. Esimerkiksi Giulian proxi alignment tarvitsee toimivan sinisen ja harmaan adapterin.
Em. Lukijan kanssa sellainen käytännön huomio, että jos OBDlink on paritettu että Iphonen että tietokoneen Bluetoothin kanssa, niin tietokone "näyttää" saavan yhteyden mokkulaan moitteetta, mutta bittikään ei liiku ennen kuin olet kytkenyt puhelimen Bluetoothin pois päältä. Kesti hetken aikaa ennen kuin ymmärsin mistä oli kyse.
Jos ei tarvitse Bluetoothia, niin tämä USB-väyläinenkin versio riittää (57,90 eur + rahti):Giovinazzi kirjoitti: Oon Iosille allerginen, niin mesin sen versio ei tuu kysymykseen.
Lisäks oon niin pirun saita, niin yli satku hintaa obd lukijasta en maksa.
Pistin tilaukseen tuommoisen reilun kympin Fiat yhteensopivaksi mainitun lukijan: https://h5.aliexpress.com/item/32846853490.html
Löytyy ennestään joku dip kytkimillinen kkl piuha, mutta sillä en päässy ku moottoriin kiinni Mesillä, päivitin usb ajurin, pitää kokeilla että vaikuttiko asiaan, mutta eikös esim. huoltovälin nollaus pitäis onnistua ilmaisversiossakin mesissä?
Nonni, usb ajuri kkl usb kaapelista päivitetty mut ei löydä ku enginen oli dipit missä asennossa vaan, herjaa tommosta mitä kuvassa:Unique kirjoitti:Jos ei tarvitse Bluetoothia, niin tämä USB-väyläinenkin versio riittää (57,90 eur + rahti):Giovinazzi kirjoitti: Oon Iosille allerginen, niin mesin sen versio ei tuu kysymykseen.
Lisäks oon niin pirun saita, niin yli satku hintaa obd lukijasta en maksa.
Pistin tilaukseen tuommoisen reilun kympin Fiat yhteensopivaksi mainitun lukijan: https://h5.aliexpress.com/item/32846853490.html
Löytyy ennestään joku dip kytkimillinen kkl piuha, mutta sillä en päässy ku moottoriin kiinni Mesillä, päivitin usb ajurin, pitää kokeilla että vaikuttiko asiaan, mutta eikös esim. huoltovälin nollaus pitäis onnistua ilmaisversiossakin mesissä?
https://electronic-fuchs.de/epages/e87b ... 0%2C1kg%29
Tämänkin pitäisi toimia Multiecuscanin kanssa (24,90 eur + rahti):
https://electronic-fuchs.de/epages/e87b ... 0%2C1kg%29
Ja oli adapterisi mikä tahansa, niin ilman näitä värikoodattuja adaptereita et pääse kiinni kaikkiin auton moduleihin:
https://www.amazon.co.uk/Proscan-Automo ... 39&sr=8-53
Nuo kiinalaiset käyttävät yleensä huonoja kopioita ELM327-piiristä ja toimivat esimerkiksi MESin kanssa todella kehnosti. MESin sivuilla on pysyvä artikkelikin näistä kiinakopioista:
http://forum.multiecuscan.net/viewtopic.php?f=5&t=1493
Toivo siis parasta, mutta valmistaudu pettymykseen.
Tuohan nyt selvästi tuossa seisoo että tarvitaan elm/obdkey kaapeli että voi lukea ko. moduulia.Giovinazzi kirjoitti:Nonni, usb ajuri kkl usb kaapelista päivitetty mut ei löydä ku enginen oli dipit missä asennossa vaan, herjaa tommosta mitä kuvassa:Unique kirjoitti:Jos ei tarvitse Bluetoothia, niin tämä USB-väyläinenkin versio riittää (57,90 eur + rahti):Giovinazzi kirjoitti: Oon Iosille allerginen, niin mesin sen versio ei tuu kysymykseen.
Lisäks oon niin pirun saita, niin yli satku hintaa obd lukijasta en maksa.
Pistin tilaukseen tuommoisen reilun kympin Fiat yhteensopivaksi mainitun lukijan: https://h5.aliexpress.com/item/32846853490.html
Löytyy ennestään joku dip kytkimillinen kkl piuha, mutta sillä en päässy ku moottoriin kiinni Mesillä, päivitin usb ajurin, pitää kokeilla että vaikuttiko asiaan, mutta eikös esim. huoltovälin nollaus pitäis onnistua ilmaisversiossakin mesissä?
https://electronic-fuchs.de/epages/e87b ... 0%2C1kg%29
Tämänkin pitäisi toimia Multiecuscanin kanssa (24,90 eur + rahti):
https://electronic-fuchs.de/epages/e87b ... 0%2C1kg%29
Ja oli adapterisi mikä tahansa, niin ilman näitä värikoodattuja adaptereita et pääse kiinni kaikkiin auton moduleihin:
https://www.amazon.co.uk/Proscan-Automo ... 39&sr=8-53
Nuo kiinalaiset käyttävät yleensä huonoja kopioita ELM327-piiristä ja toimivat esimerkiksi MESin kanssa todella kehnosti. MESin sivuilla on pysyvä artikkelikin näistä kiinakopioista:
http://forum.multiecuscan.net/viewtopic.php?f=5&t=1493
Toivo siis parasta, mutta valmistaudu pettymykseen.
Eli ilmeisesti kkl kaapelilla ei 147ssa ees pääse muualle, ku vaatii 327 tai obdkey?
Neljä adapterikaapelia löytyy ja 1 wifi elm327 ja 1 bt elm327 palikat mutta sama tulos, halpoja kinkki palikoita ne, odottelen, että se fiat palikka tulee vielä aliexpressistä jos ei vieläkään toimi hommaan vihdoin sen obdkeyn, enhän mä oo ku yli vuoden sitä jahkaillut, että sais vilkkuvan mittarilukeman pois
Joo, kiitoksia vielä selvennyksestä.Unique kirjoitti:Toivo siis parasta, mutta valmistaudu pettymykseen.
Mites se menikään, koskaan ei ole rahaa/aikaa ostaa/tehdä kunnollista mutta aina on rahaa/aikaa ostaa/tehdä monesti/monta...Giovinazzi kirjoitti:Hitto ku en olis niin saita, nii olis kerrasta hommannu kunnon palikan
4+8+11+14=37egee on sen fiun kaapelin jälkeen saldo eli lähenee jo uhkaavasti kunnon obdlinkkiäPolforea kirjoitti:Mites se menikään, koskaan ei ole rahaa/aikaa ostaa/tehdä kunnollista mutta aina on rahaa/aikaa ostaa/tehdä monesti/monta...Giovinazzi kirjoitti:Hitto ku en olis niin saita, nii olis kerrasta hommannu kunnon palikan
Joko halpiksissa on kohta kiinni yhden OBDLinkin hinta? Noi BT/wifi-palikat halpiksina tuppaa maksaan 5-15e väliin, dippikeklu 10-15e ja se tulossa oleva kapula kympin eli halvimmillaan 5+5+10+10=30e, kalleimmillaan ehkä sen 15+15+15+10=55e.
Näkyy olevan heti toinen palaute: ” no conecta con mi Alfa Romeo 147”.Giovinazzi kirjoitti:Tohon fiu speksattuun kikkareeseen on kova luotto, kyllä se sillä toimii! ainakin on saanu viiden tähden palautteenkin
Äläs ny pelottele, ei oo vaan osannu käyttää...Unique kirjoitti:Näkyy olevan heti toinen palaute: ” no conecta con mi Alfa Romeo 147”.Giovinazzi kirjoitti:Tohon fiu speksattuun kikkareeseen on kova luotto, kyllä se sillä toimii! ainakin on saanu viiden tähden palautteenkin
+1Albertolli kirjoitti:Omani ostin tältä kauppiaalta: https://ebay.com/usr/idiagnostics
Taisi olla tämä: https://www.ebay.co.uk/itm/281712496622
Noista on jonkun verran huonoja kaapeleita liikkeellä, mutta tuo kauppias ainakin myy toimivia piuhoja oman kokemuksen perusteella.
Joo olis kerrankin pitänyt olla viisas ja panostaa kunnon palikkaan, eikä tuurilla odottaa, että joku halpis saattais ehkä toimia.Polforea kirjoitti:Mites se menikään, koskaan ei ole rahaa/aikaa ostaa/tehdä kunnollista mutta aina on rahaa/aikaa ostaa/tehdä monesti/monta...Giovinazzi kirjoitti:Hitto ku en olis niin saita, nii olis kerrasta hommannu kunnon palikan
Joko halpiksissa on kohta kiinni yhden OBDLinkin hinta? Noi BT/wifi-palikat halpiksina tuppaa maksaan 5-15e väliin, dippikeklu 10-15e ja se tulossa oleva kapula kympin eli halvimmillaan 5+5+10+10=30e, kalleimmillaan ehkä sen 15+15+15+10=55e.
Olisi ehkä kannattanut vaihtaa vaikka väliadapterilla tieto kulkemaan oikeasta pinnistä.Giovinazzi kirjoitti:Joo olis kerrankin pitänyt olla viisas ja panostaa kunnon palikkaan, eikä tuurilla odottaa, että joku halpis saattais ehkä toimia.Polforea kirjoitti:Mites se menikään, koskaan ei ole rahaa/aikaa ostaa/tehdä kunnollista mutta aina on rahaa/aikaa ostaa/tehdä monesti/monta...Giovinazzi kirjoitti:Hitto ku en olis niin saita, nii olis kerrasta hommannu kunnon palikan
Joko halpiksissa on kohta kiinni yhden OBDLinkin hinta? Noi BT/wifi-palikat halpiksina tuppaa maksaan 5-15e väliin, dippikeklu 10-15e ja se tulossa oleva kapula kympin eli halvimmillaan 5+5+10+10=30e, kalleimmillaan ehkä sen 15+15+15+10=55e.
Se Aliexpressistä hommattu usb-piuhallinen halpis ei siis tietenkään yhdistänyt muualle ku moottoriin, sit armoton usb ajureiden säätö ja jopa Win xp asennus vanhaan läppäriin ku löyty siihen mukamas hyvät ajurit asennus cd:ltä, jokka siis oli vaan xp versioon mutta yllätysyllätys ei toiminut vieläkään.
No tuossa vaiheessa sitten luovutin ja hommasin joululahjaksi OBDLink MX+ mokkulan, joka yllättäen toimi laakista, niinku oltiin monta kertaa luvattukin myös tällä foorumilla
Tietoturvan puolella "uniikki ratkaisu" kuulostaa lähinnä pahaenteiseltä, ja nopeus taas... no, mainosprosyyrit on mainosprosyyreja.- World’s Fastest Bluetooth OBD adapter
Up to 300% faster than the competition. Enjoy smoother graphs and real-time gauges.
- Hacker-Proof
Unique security scheme eliminates the risk of unauthorized access.
"eliminates the risk of unauthorized access" on kyllä kova tietoturvaväite.Turre kirjoitti:En kommentoi OBDLinkistä muuten kun ei kokemusta ole, mutta aika mielenkiintoisia asioita on listattu ominaisuuksina (https://www.obdlink.com/mxbt/)
Tietoturvan puolella "uniikki ratkaisu" kuulostaa lähinnä pahaenteiseltä, ja nopeus taas... no, mainosprosyyrit on mainosprosyyreja.- World’s Fastest Bluetooth OBD adapter
Up to 300% faster than the competition. Enjoy smoother graphs and real-time gauges.
- Hacker-Proof
Unique security scheme eliminates the risk of unauthorized access.