Käyntihuolia tyhjäkäynnillä

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
jupasierra
Viestit: 30
Liittynyt: 28 Huhti 2004, 13:16
Paikkakunta: kotka

Käyntihuolia tyhjäkäynnillä

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

Auto on 164 3.0 v6 24v. Tyhjäkäynnillä käy viidellä. Kun antaa kierroksia 1500-2000 rpm käy normaalisti. Vedot koneessa hyvät, ainoastaan tyhjäkäynti reistailee. Tulpat vaihdettu eikä apua. Joskus kylmänä, tai liikennevaloissa toimii hetken normaalisti ?!

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Arvauspohjalta, mutta tarkista jakohihnan ajoitus. Remmin hyppy voi tehdä tuollaista :roll: , jako hampaan verran pielessä ja yksi pytty ei tiedä millon sytyttää. Kierroksilla voisi silti toimiakin.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

eikös mr kirbyllä ollut just toi vika, pitkän etsinnän jälkeen :wink:
- Alfaholic -

jupasierra
Viestit: 30
Liittynyt: 28 Huhti 2004, 13:16
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

Alfissimo kirjoitti:Arvauspohjalta, mutta tarkista jakohihnan ajoitus. Remmin hyppy voi tehdä tuollaista :roll: , jako hampaan verran pielessä ja yksi pytty ei tiedä millon sytyttää. Kierroksilla voisi silti toimiakin.
Tarkistetaan ajoitus !

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Jappe kirjoitti:eikös mr kirbyllä ollut just toi vika, pitkän etsinnän jälkeen :wink:
Tästäpä sitä osasinkin arvailla.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

Juu, meinasin ehdottaa tuota ajoitusta, mutta muut näköjään jo ehtivätkin. Oireet ainakin kuulostavat ihan samoilta. Minullakin pyöri kylmänä paremmin, mutta lämpimänä rytkytti aika rumasti. Kierroksilla toimi normaalisti.

Ihmettelen tosin sitä, että pajalla ne mukamas tarkistivat ajoituksen jo alussa, eikä silloin huomanneet ajoitusvirhettä. Liekö se sitten niin hankala tarkistaa - en tiedä, kun en ole tuota konetta tutkaillut. Uusintakierroksella vaihtoivat kyllä jotain hilpettäkin sinne jakopäähän, mutta niille ei liene ollut erityisempää vaikutusta asiaan...kai.

Ruiskusuuttimen piuhoja yksitellen irti nykimällä saa vihiä siitä, kumpi puoli on pimeänä. Minulla nimittäi sai nykiä kai kaikki imusarjan puoleist kolme johtoa irti, eikä käynti muuttunut oleellisesti. Kävi siis käytännössä kolmella pytyllä tyhjäkäynnillä. Tosin itse en tuota testannut, mutta ekan korjaamokäynnin jälkeen sanoivat jotain tuon suuntaista.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Vanhoissahan tuota vikaa etsittiin juuri ottamalla pyttyjä pois käytöstä ja katsomalla mikä pytty ei pudota kierroksia, nykyään kompuutterit vaan osaa heti nostaa kierrokset normaaliksi (tyhjäkäyntisäätimellä)
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

Juu, mutta kyllä siinä äänessä poljento kuitenkin muuttuu, jos terve sylinteri irroitetaan pois toiminnasta. Sen verran tuota itsekin kokeilin.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Joo, kyllä niitä suutinpiuhoja nyppimällä yleensä kuulee mitkä mukit eivät ole täysillä pelissä. Nelosessa helposti, kutosessa vähän vaikeammin.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Siis kyllä eroa voi havaita, mutta ei ehkä niin "tieteellinen" kuin kaasareissa missä katsoi oskiloskoopin näytöltä kuinka paljon minkäkin pytyn pimentäminen pienensi kierroksia. Toki kaasarissa joutuu sytytyksen poistamaan mutta idea sama.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Tommo
Viestit: 181
Liittynyt: 29 Huhti 2005, 20:45
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Tommo »

Mulle iski sitten lähes sama propleemo...
Kylmänä ei mitään, mutta pikku lenkin ja startin jälkeen kävi varmaankin kolmella pytyllä. Ja homma sen kun parani... päivä välissä oireetonta sekalaista ajoa, ja taas startin jälkeen tod.rumaa käyntiä. Ei tasaantunut starttauksista huolimatta.. Resetoinneistakaan ei ollut apua. Ajossa katko kun kierrokset oli alle 3t ja yli niin siten kyllä kaikki tuli peliin.
Pesin kyllä moottorin aikaisemmin ja tuli noita ruiskun yms piuhoja liikuteltua, mutta oireet alko vasta seuraavana päivänä 50km ajon jälkeen. Ja oireet hävis. Seuraavana päivänä sitten Kemoralle ja ratalipun ostettua Taas pätki :evil: .. No piruuttaan kävin kokeilleen jos sittenkin ja "vola" , pari köhää ja 50km rääkkäystä + 250km ajoa ei mitään ongelmia.
Mutta voiko tähän onneen nyt luottaa. Jos ongelma nyt vielä uusii niin tohtiiko noita ruiskun ja sytytyksen piuhoja irroitella lennosta. Onko hyötyä käyttää töpselin päässä?
Muita vinkejä?

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

moottorin pesu ja sen jälkeen ongelmat viittais kyllä siihen että vettä on jossain...
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Mulla tyhjäkäyntiongelmat johtui heikossa hapessa olleesta akusta. Tosin sama on edellenkin käytössä, mutta nyt se toimii taas. Ehkä piruuttaan. Ostin uuden akun, joka nyt on tallin nurkassa turhan panttina.

Kokeile ladata akkua 48 tuntia jollain pienellä 4 A:n laturilla. Kaverini akkumyyjä sanoi, että sillä tavalla paskan akun voi elvyttää. Teoria toimi ainakin meikäläisellä.
Viimeksi muokannut Seiska5mma, 07 Elo 2006, 19:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Minä en oo saanut pienellä virralla eheytettyä koskaan kunnolla purkautunutta akkua, mutta siihenhän on tehty sellaisia älykkäitä latureita jotka purkaa ja lataa sitä akkua vuoronperään. Silloin pitäisi melko vainaakin eheytyä, omaa kokemusta ei kyllä ole moisista. Mm C-tek merkkisiä latureita olen nähnyt ja itse kauppaan Oxfordin vastaavia jotka bbs:läiset saakin kyllä alle kaikkien suomenhintojen, uskoisin niin ;)

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Mulla onkin niin mahtava stereolaitteisto, että se purkaa akun kuin akun yössä, jos siihen jää virrat. Kun parin päivän kuluttua unohdan vehkeet taas päälle, toimii homma kuten purkavalla ja lataavalla erikoislaturilla. :-D

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Totta, juu tuollaiseen pieni virta toimii varmaan. Mun akut on aina ollut sellaisia onko ne nyt sulfitoituneita vai mitä. Eli kennot näkyy hassuina ja olleet yleensä pari kuukautta aivan tyhjinä :lol:

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Jupasierra: Kuinkas pahasti sulla toi tyhjäkäynti pätkii? Itselläni on aivan samat oireet, mutta vain yksi sylinteri pätkii, eikä sekään aina kovin pahasti. Potentiaalisimmiksi syyllisiksi on ehdotettu lähinnä imuvuotoa tai rikkinäistä puolaa. Kunnon diagnoosia en ole kyllä vielä ehtinyt tekemään.

Avatar
Nelli
Viestit: 904
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Seiska5mma kirjoitti:Mulla tyhjäkäyntiongelmat johtui heikossa hapessa olleesta akusta. Tosin sama on edellenkin käytössä, mutta nyt se toimii taas. Ehkä piruuttaan. Ostin uuden akun, joka nyt on tallin nurkassa turhan panttina.
Mullahan oli viime syksynä samanlaista vikaa joka johtui myöskin huonosta akusta. Oli ladattu täyteen, mutta ei tainnut olla kunnossa kuitenkaan kun vika korjaantui akun vaihdolla.
Eli tyhjäkäynti oli jotain aivan kauheeta, mutta kierroksilla toimi jotakuinkin ok.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Avatar
Tommo
Viestit: 181
Liittynyt: 29 Huhti 2005, 20:45
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Tommo »

Akussa ei varmaankaan vikaa.. 12.8V ja käynnissä 14.4V. En mitannut suoraa akun navoista joten hapettumaakaan ei voi navoissa syyttää. Nykyään oireet ovat vain pientä katkontaa alle 2t kierroksilla (tämäkin voi olla vain luulosairautta..) Töpselissä ja pakokaasumittauksessa on käytävä ennen kiun alkaa tätä enempää spekuloimaan.
Mistähän moottorin maadoitus löytyy? Voisi olla jotain tällaistakin vikaa..
Onko ruiskunmagneettiventtiileiden liittimet siinä keltaisella osalla vai johdossa tätä enneen? Loppu hermot nykiä johtoja enempää.
4 sylinterin puolalta lähtee ruskea johto jonnekkin koneen vieressä. Mikähän johto tämä on?

Putsatessa kaasuläppää huomasin että toi mönjähän on tulut tietysti tosta huohotusletkusta. Tuning trendihän on pistää tohon vain oma ilmansuodatin niin loppuishan toi kaasuläpän sotkeentuminen.. Luultavasti ei aiheuta mitään murheita.. ?
Tai sitten on laitettava Hondran osia kiinni...
http://www.saunalahti.fi/~dtskari/honda ... oilsep.htm

Vastaa Viestiin