Käyntihuolia tyhjäkäynnillä
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 30
- Liittynyt: 28 Huhti 2004, 13:16
- Paikkakunta: kotka
Käyntihuolia tyhjäkäynnillä
Auto on 164 3.0 v6 24v. Tyhjäkäynnillä käy viidellä. Kun antaa kierroksia 1500-2000 rpm käy normaalisti. Vedot koneessa hyvät, ainoastaan tyhjäkäynti reistailee. Tulpat vaihdettu eikä apua. Joskus kylmänä, tai liikennevaloissa toimii hetken normaalisti ?!
-
- Viestit: 30
- Liittynyt: 28 Huhti 2004, 13:16
- Paikkakunta: kotka
Juu, meinasin ehdottaa tuota ajoitusta, mutta muut näköjään jo ehtivätkin. Oireet ainakin kuulostavat ihan samoilta. Minullakin pyöri kylmänä paremmin, mutta lämpimänä rytkytti aika rumasti. Kierroksilla toimi normaalisti.
Ihmettelen tosin sitä, että pajalla ne mukamas tarkistivat ajoituksen jo alussa, eikä silloin huomanneet ajoitusvirhettä. Liekö se sitten niin hankala tarkistaa - en tiedä, kun en ole tuota konetta tutkaillut. Uusintakierroksella vaihtoivat kyllä jotain hilpettäkin sinne jakopäähän, mutta niille ei liene ollut erityisempää vaikutusta asiaan...kai.
Ruiskusuuttimen piuhoja yksitellen irti nykimällä saa vihiä siitä, kumpi puoli on pimeänä. Minulla nimittäi sai nykiä kai kaikki imusarjan puoleist kolme johtoa irti, eikä käynti muuttunut oleellisesti. Kävi siis käytännössä kolmella pytyllä tyhjäkäynnillä. Tosin itse en tuota testannut, mutta ekan korjaamokäynnin jälkeen sanoivat jotain tuon suuntaista.
Ihmettelen tosin sitä, että pajalla ne mukamas tarkistivat ajoituksen jo alussa, eikä silloin huomanneet ajoitusvirhettä. Liekö se sitten niin hankala tarkistaa - en tiedä, kun en ole tuota konetta tutkaillut. Uusintakierroksella vaihtoivat kyllä jotain hilpettäkin sinne jakopäähän, mutta niille ei liene ollut erityisempää vaikutusta asiaan...kai.
Ruiskusuuttimen piuhoja yksitellen irti nykimällä saa vihiä siitä, kumpi puoli on pimeänä. Minulla nimittäi sai nykiä kai kaikki imusarjan puoleist kolme johtoa irti, eikä käynti muuttunut oleellisesti. Kävi siis käytännössä kolmella pytyllä tyhjäkäynnillä. Tosin itse en tuota testannut, mutta ekan korjaamokäynnin jälkeen sanoivat jotain tuon suuntaista.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Siis kyllä eroa voi havaita, mutta ei ehkä niin "tieteellinen" kuin kaasareissa missä katsoi oskiloskoopin näytöltä kuinka paljon minkäkin pytyn pimentäminen pienensi kierroksia. Toki kaasarissa joutuu sytytyksen poistamaan mutta idea sama.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
Mulle iski sitten lähes sama propleemo...
Kylmänä ei mitään, mutta pikku lenkin ja startin jälkeen kävi varmaankin kolmella pytyllä. Ja homma sen kun parani... päivä välissä oireetonta sekalaista ajoa, ja taas startin jälkeen tod.rumaa käyntiä. Ei tasaantunut starttauksista huolimatta.. Resetoinneistakaan ei ollut apua. Ajossa katko kun kierrokset oli alle 3t ja yli niin siten kyllä kaikki tuli peliin.
Pesin kyllä moottorin aikaisemmin ja tuli noita ruiskun yms piuhoja liikuteltua, mutta oireet alko vasta seuraavana päivänä 50km ajon jälkeen. Ja oireet hävis. Seuraavana päivänä sitten Kemoralle ja ratalipun ostettua Taas pätki
.. No piruuttaan kävin kokeilleen jos sittenkin ja "vola" , pari köhää ja 50km rääkkäystä + 250km ajoa ei mitään ongelmia.
Mutta voiko tähän onneen nyt luottaa. Jos ongelma nyt vielä uusii niin tohtiiko noita ruiskun ja sytytyksen piuhoja irroitella lennosta. Onko hyötyä käyttää töpselin päässä?
Muita vinkejä?
Kylmänä ei mitään, mutta pikku lenkin ja startin jälkeen kävi varmaankin kolmella pytyllä. Ja homma sen kun parani... päivä välissä oireetonta sekalaista ajoa, ja taas startin jälkeen tod.rumaa käyntiä. Ei tasaantunut starttauksista huolimatta.. Resetoinneistakaan ei ollut apua. Ajossa katko kun kierrokset oli alle 3t ja yli niin siten kyllä kaikki tuli peliin.
Pesin kyllä moottorin aikaisemmin ja tuli noita ruiskun yms piuhoja liikuteltua, mutta oireet alko vasta seuraavana päivänä 50km ajon jälkeen. Ja oireet hävis. Seuraavana päivänä sitten Kemoralle ja ratalipun ostettua Taas pätki

Mutta voiko tähän onneen nyt luottaa. Jos ongelma nyt vielä uusii niin tohtiiko noita ruiskun ja sytytyksen piuhoja irroitella lennosta. Onko hyötyä käyttää töpselin päässä?
Muita vinkejä?
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Mulla tyhjäkäyntiongelmat johtui heikossa hapessa olleesta akusta. Tosin sama on edellenkin käytössä, mutta nyt se toimii taas. Ehkä piruuttaan. Ostin uuden akun, joka nyt on tallin nurkassa turhan panttina.
Kokeile ladata akkua 48 tuntia jollain pienellä 4 A:n laturilla. Kaverini akkumyyjä sanoi, että sillä tavalla paskan akun voi elvyttää. Teoria toimi ainakin meikäläisellä.
Kokeile ladata akkua 48 tuntia jollain pienellä 4 A:n laturilla. Kaverini akkumyyjä sanoi, että sillä tavalla paskan akun voi elvyttää. Teoria toimi ainakin meikäläisellä.
Viimeksi muokannut Seiska5mma, 07 Elo 2006, 19:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Minä en oo saanut pienellä virralla eheytettyä koskaan kunnolla purkautunutta akkua, mutta siihenhän on tehty sellaisia älykkäitä latureita jotka purkaa ja lataa sitä akkua vuoronperään. Silloin pitäisi melko vainaakin eheytyä, omaa kokemusta ei kyllä ole moisista. Mm C-tek merkkisiä latureita olen nähnyt ja itse kauppaan Oxfordin vastaavia jotka bbs:läiset saakin kyllä alle kaikkien suomenhintojen, uskoisin niin 

- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Mullahan oli viime syksynä samanlaista vikaa joka johtui myöskin huonosta akusta. Oli ladattu täyteen, mutta ei tainnut olla kunnossa kuitenkaan kun vika korjaantui akun vaihdolla.Seiska5mma kirjoitti:Mulla tyhjäkäyntiongelmat johtui heikossa hapessa olleesta akusta. Tosin sama on edellenkin käytössä, mutta nyt se toimii taas. Ehkä piruuttaan. Ostin uuden akun, joka nyt on tallin nurkassa turhan panttina.
Eli tyhjäkäynti oli jotain aivan kauheeta, mutta kierroksilla toimi jotakuinkin ok.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
Akussa ei varmaankaan vikaa.. 12.8V ja käynnissä 14.4V. En mitannut suoraa akun navoista joten hapettumaakaan ei voi navoissa syyttää. Nykyään oireet ovat vain pientä katkontaa alle 2t kierroksilla (tämäkin voi olla vain luulosairautta..) Töpselissä ja pakokaasumittauksessa on käytävä ennen kiun alkaa tätä enempää spekuloimaan.
Mistähän moottorin maadoitus löytyy? Voisi olla jotain tällaistakin vikaa..
Onko ruiskunmagneettiventtiileiden liittimet siinä keltaisella osalla vai johdossa tätä enneen? Loppu hermot nykiä johtoja enempää.
4 sylinterin puolalta lähtee ruskea johto jonnekkin koneen vieressä. Mikähän johto tämä on?
Putsatessa kaasuläppää huomasin että toi mönjähän on tulut tietysti tosta huohotusletkusta. Tuning trendihän on pistää tohon vain oma ilmansuodatin niin loppuishan toi kaasuläpän sotkeentuminen.. Luultavasti ei aiheuta mitään murheita.. ?
Tai sitten on laitettava Hondran osia kiinni...
http://www.saunalahti.fi/~dtskari/honda ... oilsep.htm
Mistähän moottorin maadoitus löytyy? Voisi olla jotain tällaistakin vikaa..
Onko ruiskunmagneettiventtiileiden liittimet siinä keltaisella osalla vai johdossa tätä enneen? Loppu hermot nykiä johtoja enempää.
4 sylinterin puolalta lähtee ruskea johto jonnekkin koneen vieressä. Mikähän johto tämä on?
Putsatessa kaasuläppää huomasin että toi mönjähän on tulut tietysti tosta huohotusletkusta. Tuning trendihän on pistää tohon vain oma ilmansuodatin niin loppuishan toi kaasuläpän sotkeentuminen.. Luultavasti ei aiheuta mitään murheita.. ?
Tai sitten on laitettava Hondran osia kiinni...
http://www.saunalahti.fi/~dtskari/honda ... oilsep.htm