Kysymyksiä alfa 147
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 53
- Liittynyt: 24 Touko 2016, 05:44
- Car(s): 147 1.6 TS -02
147 2.0 TS -04
147 1.9 JTDm -08 - Paikkakunta: Lieksa
Re: Kysymyksiä alfa 147
Onko kellään Eberspächer, Webasto tai Binar asennettuna automaatti-ilmastoituun 147:n?
Itse asentelin Binar 5s:n ja jos webaston ohjeen mukaan laittaa tuulilasille puhalluksen ja puhaltimelle 2 nopeuden, niin n. 10min jälkeen lämmittimen kytkemisestä puhallin hönkii jo 4 nopeudella ja puhallus on siirtynyt jalkotilaan.
Saakohan tuota ”automaattia” poistettua käytöstä jollakin kikalla?
Onko muilla samalla tavalla, vai onko jäänyt joku juttu huomioimatta.
En löytänyt webaston ohjeessa mainittua ”K62 Passenger compartment sensor”:a, joten kytkin pelkästään yhdellä releellä puhaltimen ohjauksen
Kyseessä siis 2008 vuosimallin 147 1.9JTDm
Linkki kuvaan, jossa molemmat kytkentäkaaviot
Itse asentelin Binar 5s:n ja jos webaston ohjeen mukaan laittaa tuulilasille puhalluksen ja puhaltimelle 2 nopeuden, niin n. 10min jälkeen lämmittimen kytkemisestä puhallin hönkii jo 4 nopeudella ja puhallus on siirtynyt jalkotilaan.
Saakohan tuota ”automaattia” poistettua käytöstä jollakin kikalla?
Onko muilla samalla tavalla, vai onko jäänyt joku juttu huomioimatta.
En löytänyt webaston ohjeessa mainittua ”K62 Passenger compartment sensor”:a, joten kytkin pelkästään yhdellä releellä puhaltimen ohjauksen
Kyseessä siis 2008 vuosimallin 147 1.9JTDm
Linkki kuvaan, jossa molemmat kytkentäkaaviot
- Giovinazzi
- Viestit: 388
- Liittynyt: 02 Loka 2018, 19:42
- Car(s): 147
- Paikkakunta: Tre
Kysymyksiä alfa 147
Eilen ohjaustehostin kuulosti lyhyellä ajolla äänekkäämmältä mitä aiemmin, no aattelin, että mankka on vaan normaalia hiljemmalla.
Aamulla rykäisin käyntiin niin oudohko sirinä kuului konehuoneesta, jonne kurkkasin, niin eiköhän ohjaustehostimen säiliöltä tuleva letku ollut hangannut välillä moniurahihnaan ja letku tihkutti öljyä.
Hihnassakin jonkin verran ohjaustehostimen öljyä.
Auton jätin kadulle ja pyörällä töihin.
Vaihdetaan samalla sit letkun lisäks myös moniurahihna+kilkkeet ja jakopään hihnat+kilkkeet, tuollahan ne on valmiina odottelemassa 1.5v yliajalla mennään niiden kanssa.
Onks tuossa ohjaustehostimen letkussa jotain ihmeellistä, eli päissä erikoisempaa liitintä tai jotain?
Säiliön päässä on ainakin ihan klemmari liitäntä ja toisen pään liitännästä ei näköhavaintoa, se saattaa olla erilainen, vai olisko se myös klemmarilla?
Helpottaisi kummasti.
Onko tuo kuinka paineellinen vai tuleeko säiliölle myös paluukanavan letku? Olisiko se?
Saako letkua varaosana helposti, vai pitääkö teettää?
Ihan itse olin tuon aikoinaan sössinyt kun aikoinaan vedin kabiiniin akulta 12v syötön ja lisäks 230v sisätilan lämppärille, niin olivat jääneet niiden suojaputket liian loivalle kaarrokselle, jotka painaneet tuota ohjaustehostimen säiliölle menevää letkua aina välillä ja 8kk ajon jälkeen oli tarpeeksi monta kertaa hihnaan osunut, nii alkoi tihkumaan ohjaustehostimen öljyä.
Lisäsin säiliöön ATF öljyä ja pistin käyntiin, ei ainakaan suihkunnut öljyä nirhaumasta ja ohjaustehostin kuulosti normaalilta, ei tuolla kuitenkaan nyt viitsi oikein ajella ennen fixiä, pienen siirto ajon vain tein.
Aamulla rykäisin käyntiin niin oudohko sirinä kuului konehuoneesta, jonne kurkkasin, niin eiköhän ohjaustehostimen säiliöltä tuleva letku ollut hangannut välillä moniurahihnaan ja letku tihkutti öljyä.
Hihnassakin jonkin verran ohjaustehostimen öljyä.
Auton jätin kadulle ja pyörällä töihin.
Vaihdetaan samalla sit letkun lisäks myös moniurahihna+kilkkeet ja jakopään hihnat+kilkkeet, tuollahan ne on valmiina odottelemassa 1.5v yliajalla mennään niiden kanssa.
Onks tuossa ohjaustehostimen letkussa jotain ihmeellistä, eli päissä erikoisempaa liitintä tai jotain?
Säiliön päässä on ainakin ihan klemmari liitäntä ja toisen pään liitännästä ei näköhavaintoa, se saattaa olla erilainen, vai olisko se myös klemmarilla?
Helpottaisi kummasti.
Onko tuo kuinka paineellinen vai tuleeko säiliölle myös paluukanavan letku? Olisiko se?
Saako letkua varaosana helposti, vai pitääkö teettää?
Ihan itse olin tuon aikoinaan sössinyt kun aikoinaan vedin kabiiniin akulta 12v syötön ja lisäks 230v sisätilan lämppärille, niin olivat jääneet niiden suojaputket liian loivalle kaarrokselle, jotka painaneet tuota ohjaustehostimen säiliölle menevää letkua aina välillä ja 8kk ajon jälkeen oli tarpeeksi monta kertaa hihnaan osunut, nii alkoi tihkumaan ohjaustehostimen öljyä.
Lisäsin säiliöön ATF öljyä ja pistin käyntiin, ei ainakaan suihkunnut öljyä nirhaumasta ja ohjaustehostin kuulosti normaalilta, ei tuolla kuitenkaan nyt viitsi oikein ajella ennen fixiä, pienen siirto ajon vain tein.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Kysymyksiä alfa 147
Ilmeisesti paluuletku hammastangolta säiliöön. Säiliön päässä klemmarilla ja hammastangon päässä banjo.
Jos ei huvita uusia koko paluulinjaa, voi siihen ensihätään tehdä ”ohitusleikkauksen” katkaisemalla reiän kohdalta ja laittamalla letkun sisään pätkän metalliputkea ja klemmareilla kiinni. Monesti nämä ensihädän paikot on toiminu liian hyvin ja jääneet pysyviksi
Jos ei huvita uusia koko paluulinjaa, voi siihen ensihätään tehdä ”ohitusleikkauksen” katkaisemalla reiän kohdalta ja laittamalla letkun sisään pätkän metalliputkea ja klemmareilla kiinni. Monesti nämä ensihädän paikot on toiminu liian hyvin ja jääneet pysyviksi
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Kysymyksiä alfa 147
Hmm pitääpä tarkistaa itekin kyseinen paikka. Mulla on kans ruennu ohjaustehostin pitää sirkkelimäistä ääntä kylmänä. Oon aatellu et johtuu joistain kuraöljyistä (kesällä vaihtuu kaikki öljyt), mutta pitääpä katsoa ettei mullakin hankaa
- Giovinazzi
- Viestit: 388
- Liittynyt: 02 Loka 2018, 19:42
- Car(s): 147
- Paikkakunta: Tre
Re: Kysymyksiä alfa 147
Juu oli paluuletku, uusittiin huollossa koko letku banjoineen, eikä alettu tekemään patenttia.Alfissimo kirjoitti:Ilmeisesti paluuletku hammastangolta säiliöön. Säiliön päässä klemmarilla ja hammastangon päässä banjo.
Jos ei huvita uusia koko paluulinjaa, voi siihen ensihätään tehdä ”ohitusleikkauksen” katkaisemalla reiän kohdalta ja laittamalla letkun sisään pätkän metalliputkea ja klemmareilla kiinni. Monesti nämä ensihädän paikot on toiminu liian hyvin ja jääneet pysyviksi
Samalla vaihtui huollossa seuraavat osat:
GATES K035429XS jakohihnasarja kiristimellä ja rullalla.
GATES 5619XS tasapainoakselin hihna.
GATES T43108 tasapainoakselin kiristysrulla.
METELLI GROUP KWP25320 vesipumppu.
FAI AutoParts RC1114S venttiilikopan tiiviste.
CONTITECH 6PK1965 moniurahihna.
SKF VKM32026 moniurahihnan kiristysrulla.
SKF VKM32007 moniurahihnan ohjainrulla.
Kaikki toimii ok. kehtaiskohan noilla ajella seuraavat 7-vuotta
Mistäköhän voisi metsästää jakopään suojakoppaa?
Oli kuulemma saanut damagee ilmeisesti jo edellisessä vaihdossa ja on nyt fiksattu huollossa jeesusteipillä, mutta mieli tekis laittaa ehjempää tilalle.
Onks 1.6 ja 2.0 sama koppa?
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Kysymyksiä alfa 147
2.0TS on oma hihnakoppa. Aika monesti ne on onnistuttu särkemään, kun vauhtia on enemmän, kuin ajatusta.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 844
- Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
- Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
- Paikkakunta: Hollola
Re: Kysymyksiä alfa 147
Jostain syystä aina tasapainoakselin hihnan kiristäjän kohdalta rikki. Usein onnistuttu rikkomaan myös lohkon puolelta kiinnitys.
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Kysymyksiä alfa 147
Onko GTA ja normiumpioilla mitä eroa?
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Kysymyksiä alfa 147
147 1.6 TS, 120 hp aj kyseessä kytkimen työsylinterin vaihto. Onko isokin homma? Joku arvio tarvittavista euroista jos vie pajalle?
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Kysymyksiä alfa 147
Vaihdelaatikon sisällä majailee ja on samalla myös painelaakeri. Kun kerran avaa, niin samalla vaivalla menee kytkin uusiksi. Korjaamon hintaa en arvaa, mutta onhan se aika työläs askare.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 145
- Liittynyt: 17 Helmi 2011, 17:46
- Car(s): 159 TBi SW
Ex: 156 2.0 TS - Paikkakunta: Tampere
Re: Kysymyksiä alfa 147
Onnistuu myös parissa illassa kaverin autotallissa vähän laatikkoa raottamalla, ei tarvitse koko pakettia pöydälle nostaa. Pajalla varmaan laskuttavat irrotuksen hinnan mukaan.
- JarHei
- Viestit: 308
- Liittynyt: 24 Marras 2019, 20:30
- Car(s): Alfa GT 3.2
ex: Fiat Coupe 1.8 - Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Kysymyksiä alfa 147
Ei varsinaista asiantuntemusta ole, mutta veikkaisin erona elovan ainoastaan mustaksi maalatut sisuskalut.jeQQ kirjoitti:Onko GTA ja normiumpioilla mitä eroa?
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Kysymyksiä alfa 147
Jeps, näin itsekin uumoillut, eli budjetillakin voi selvitä jos jaksaa kilikolistellaJarHei kirjoitti:Ei varsinaista asiantuntemusta ole, mutta veikkaisin erona elovan ainoastaan mustaksi maalatut sisuskalut.jeQQ kirjoitti:Onko GTA ja normiumpioilla mitä eroa?
Re: Kysymyksiä alfa 147
Paitsi että GTA:ssa taitaa olla xenonit.jeQQ kirjoitti:Jeps, näin itsekin uumoillut, eli budjetillakin voi selvitä jos jaksaa kilikolistellaJarHei kirjoitti:Ei varsinaista asiantuntemusta ole, mutta veikkaisin erona elovan ainoastaan mustaksi maalatut sisuskalut.jeQQ kirjoitti:Onko GTA ja normiumpioilla mitä eroa?
Re: Kysymyksiä alfa 147
156 GTA:ta sai joko halogen tai xenon lampuilla.A Bart kirjoitti:Paitsi että GTA:ssa taitaa olla xenonit.
Re: Kysymyksiä alfa 147
Onko 147:ssa sama pitkittäinen takatukivarsi kuin 156:ssa??
-t-
-t-
- GTA ROSSO
- Viestit: 400
- Liittynyt: 12 Loka 2007, 10:33
- Car(s): Alfa-Romeo 156 GTA Q2 3.2 v. 2003
Seat Leon FR 200 TFSI Turbo v. 2007
Seat Ibiza FR 1.8 T v. 2006 - Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Kysymyksiä alfa 147
Onko 147:ssa sama pitkittäinen takatukivarsi kuin 156:ssa??
Näyttäis olevan samat OE numerot 147 ja 156.
OE 51777717 ja OE 51777718
https://www.alfaworkshop.co.uk/parts/14 ... arms.shtml
https://www.alfaworkshop.co.uk/parts/15 ... arms.shtml
Näyttäis olevan samat OE numerot 147 ja 156.
OE 51777717 ja OE 51777718
https://www.alfaworkshop.co.uk/parts/14 ... arms.shtml
https://www.alfaworkshop.co.uk/parts/15 ... arms.shtml
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Kysymyksiä alfa 147
Jooh, tässä köyhämallin GTA:ssa on halogeenit.
-
- Viestit: 844
- Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
- Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
- Paikkakunta: Hollola
Re: Kysymyksiä alfa 147
Ei ole tehty tässä helpoimmaksi tuo kytkimen työsylinterin vaihto. Pystyy vaihtamaan apurunkoa kokonaan irrottamatta, mutta on se sinänsä työläs homma, verrattuna vastaaviin tuotteisiin. Veikkaisin tunteja laskutettavan n.5h +-1halamajy kirjoitti:147 1.6 TS, 120 hp aj kyseessä kytkimen työsylinterin vaihto. Onko isokin homma? Joku arvio tarvittavista euroista jos vie pajalle?
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Kysymyksiä alfa 147
Jotain tota luokkaa se vaihto varmaan on. Kun ei ole aikaa korjaamiseen, niin laitoin huutokauppaan koko pas... passelin kulkuvälineen.legza kirjoitti:Ei ole tehty tässä helpoimmaksi tuo kytkimen työsylinterin vaihto. Pystyy vaihtamaan apurunkoa kokonaan irrottamatta, mutta on se sinänsä työläs homma, verrattuna vastaaviin tuotteisiin. Veikkaisin tunteja laskutettavan n.5h +-1halamajy kirjoitti:147 1.6 TS, 120 hp aj kyseessä kytkimen työsylinterin vaihto. Onko isokin homma? Joku arvio tarvittavista euroista jos vie pajalle?
https://huutokaupat.com/1983116
- Giovinazzi
- Viestit: 388
- Liittynyt: 02 Loka 2018, 19:42
- Car(s): 147
- Paikkakunta: Tre
Kysymyksiä alfa 147
Oli päässy vähän rapeampaan kuntoon 147 takaiskarit.
Alkuperäiset 11-vuotta vanhat olivat ja tuohon kuntoon olivat menneet, veden valumareikä oli vähän isontunut
Onneks ei isosta vauhdista menneet, vaan sivistyneesti Prisman parkkipaikalla alkoi vasen ilmoitella vaihdon ajankohtaisuudesta.
Hinurilla mennään osiossa siitä enemmän...
Oli muuten toi toisen iskarin pitkä pultti sitten jäätävän tiukkaan jämähtänyt, asentajalla oli jo pieni epätoivo kesken vaihtotyön.
Alkuperäiset 11-vuotta vanhat olivat ja tuohon kuntoon olivat menneet, veden valumareikä oli vähän isontunut
Onneks ei isosta vauhdista menneet, vaan sivistyneesti Prisman parkkipaikalla alkoi vasen ilmoitella vaihdon ajankohtaisuudesta.
Hinurilla mennään osiossa siitä enemmän...
Oli muuten toi toisen iskarin pitkä pultti sitten jäätävän tiukkaan jämähtänyt, asentajalla oli jo pieni epätoivo kesken vaihtotyön.
- Giovinazzi
- Viestit: 388
- Liittynyt: 02 Loka 2018, 19:42
- Car(s): 147
- Paikkakunta: Tre
Re: Kysymyksiä alfa 147
En vielä ole noita lootaöljyjä vaihtanut, mutta kumpaakos täällä suositellaan GL4 vai GL5?seppo kirjoitti:Kyllä noilla km kannattaa vaihtaa, aikanaan kun öljyt eivät olleet "ikuisia" niin vaihtovälit oli 60-100 tkm. Koska laatikkoon muodostuu aina kosteutta, osista hioutuu metallia, sekä fiatin laatikoista yleensä tihkuu öljyäkin, niin vaihto on aina perusteltua! Ny kuitenkin puhutaan vain alle 2 litran öljymäärästä!
Jotenki muistan, että jossain ehkä 156 ketjussa on ollu puhetta, että suositus ois muuttunut jälkeenpäin, vai onko oikeastaan nyt yks hailee, että kun vaan vaihtaa tilalle jotain, ku kilsoja alla kuitenkin se 230tkm
Valmistajan öljynvalitsin ehdottaa öljyiksi GL4+ tai GL5
Re: Kysymyksiä alfa 147
Mistä korjauspeltejä 147:aan? Aikaa myöten ajatus uusia koko helmat, mutta kolmeoviseen ei saa näiltä perustoimittajilta. Myös takalattian vedenpoistoaukot olivat vähän suurentuneet
Kok lattiamatto pitäisi saada pois tilanteen kartoittamiseksi. Kuskin puolen penkki on ihan liittimillä, mutta repsikan puolella liittimen lisäksi jonkinlaiset leimatut abikot. Uskaltaako autoa käynnistää liitinten ollessa irti, vai voiko siihen tulla herja, joka ei kotikontein nollaannu?
Kok lattiamatto pitäisi saada pois tilanteen kartoittamiseksi. Kuskin puolen penkki on ihan liittimillä, mutta repsikan puolella liittimen lisäksi jonkinlaiset leimatut abikot. Uskaltaako autoa käynnistää liitinten ollessa irti, vai voiko siihen tulla herja, joka ei kotikontein nollaannu?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Kysymyksiä alfa 147
^
Kuulostaa siltä, että airbagin löystyvät johdot on tehty vähemmän löystyviksi. 147/156 oikein kuuluisia huonoista liitoksista airbagin osalta..
Kuulostaa siltä, että airbagin löystyvät johdot on tehty vähemmän löystyviksi. 147/156 oikein kuuluisia huonoista liitoksista airbagin osalta..
Re: Kysymyksiä alfa 147
Itse yritin joku aika sitten etsiä 5 oviseen helmoja ja ei löytynyt mistään edes suomen ulkopuoleltakaan. Toki en edes erikseen käynyt varaosaliikkeistä kysymässä. Kantattua pellin palasia tuli sitten hommattua, mutta työ vielä tekemättä.Lassard kirjoitti:Mistä korjauspeltejä 147:aan? Aikaa myöten ajatus uusia koko helmat, mutta kolmeoviseen ei saa näiltä perustoimittajilta. Myös takalattian vedenpoistoaukot olivat vähän suurentuneet
Kok lattiamatto pitäisi saada pois tilanteen kartoittamiseksi. Kuskin puolen penkki on ihan liittimillä, mutta repsikan puolella liittimen lisäksi jonkinlaiset leimatut abikot. Uskaltaako autoa käynnistää liitinten ollessa irti, vai voiko siihen tulla herja, joka ei kotikontein nollaannu?
Re: Kysymyksiä alfa 147
Nykyään on kyllä viisioviseen ainakin alvadilla. Varmaankin myyvät Klokkerholmin tavaraa. Klokkerhomlin omilta sivuilta ei löytynyt kolmeoviseen, eli ainoat markkinoilla olevat on alkuperäiskamaa ja ainakin Briteissä poskettomat hintapyynnit. Itse en leimasetää varten tarttisi kuin viimeisen 30 sentin matkalle molemmille puolille.Qeewstle kirjoitti:Itse yritin joku aika sitten etsiä 5 oviseen helmoja ja ei löytynyt mistään edes suomen ulkopuoleltakaan. Toki en edes erikseen käynyt varaosaliikkeistä kysymässä. Kantattua pellin palasia tuli sitten hommattua, mutta työ vielä tekemättä.Lassard kirjoitti:Mistä korjauspeltejä 147:aan? Aikaa myöten ajatus uusia koko helmat, mutta kolmeoviseen ei saa näiltä perustoimittajilta. Myös takalattian vedenpoistoaukot olivat vähän suurentuneet
Kok lattiamatto pitäisi saada pois tilanteen kartoittamiseksi. Kuskin puolen penkki on ihan liittimillä, mutta repsikan puolella liittimen lisäksi jonkinlaiset leimatut abikot. Uskaltaako autoa käynnistää liitinten ollessa irti, vai voiko siihen tulla herja, joka ei kotikontein nollaannu?
https://alvadi.fi/varaosat/alfa-romeo/1 ... -laatikko/
Re: Kysymyksiä alfa 147
No niinpäs vain näkyy olevan ja vielä varastossakin... Tosiaan viimeksi ei edes tuolta ollut saatavissa noita, kun ihan joka paikan tongin läpi.
Pitääpä miettiä, josko tilais niin asennus helpottuisi kummasti.. Kiitos.
Pitääpä miettiä, josko tilais niin asennus helpottuisi kummasti.. Kiitos.
Re: Kysymyksiä alfa 147
Jos sulla olisi kantattua istuvaa palaa niin meikäläistä kiinnostaisi!Qeewstle kirjoitti:No niinpäs vain näkyy olevan ja vielä varastossakin... Tosiaan viimeksi ei edes tuolta ollut saatavissa noita, kun ihan joka paikan tongin läpi.
Pitääpä miettiä, josko tilais niin asennus helpottuisi kummasti.. Kiitos.
Re: Kysymyksiä alfa 147
Ihan Biltemasta / Motonetista saatavaa suorakulma palaa vain, ei muutaLassard kirjoitti:Jos sulla olisi kantattua istuvaa palaa niin meikäläistä kiinnostaisi!Qeewstle kirjoitti:No niinpäs vain näkyy olevan ja vielä varastossakin... Tosiaan viimeksi ei edes tuolta ollut saatavissa noita, kun ihan joka paikan tongin läpi.
Pitääpä miettiä, josko tilais niin asennus helpottuisi kummasti.. Kiitos.
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/aut ... 2000020613
- ragazza
- Viestit: 296
- Liittynyt: 24 Heinä 2009, 21:06
- Car(s): Stelvio 2.0 280hp '19, 159 2.4 JTDm '06, 147 2.0 T.S. '08
- Paikkakunta: Seinäjoki/Tampere
Re: Kysymyksiä alfa 147
Mikähän mahtaa olla vielä vikana, kun 2008 2.0TS ei käynnisty moottorin ollessa kuuma? Kaasulla sahaaminenkaan ei auta. Auton jäähdyttyä käynnistyy jälleen hyvin. Vaihdettu ensiksi kampiakselin asentoanturi (RPM sensor), mutta vika palasi. Auton sai käynnistymään, kun irroitti MAFin johdot. Vika kuitenkin palasi myös MAFin vaihdon jälkeen ja nyt MAFin johtojen irroitustaan ei auta. Mistä etsiä vikaa seuraavaksi? Ei anna vikakoodeja.
- RaceAlfa
- Viestit: 177
- Liittynyt: 28 Huhti 2010, 08:06
- Car(s): Giulietta -11, Mito Multiair 135hp -12, Mito Multiair 135hp -11, 147 GTA, 147 2.0TS -07, 147 1.6TS -01, 147 2.0 kilpuriaihio, Lancia Delta Integrale 16V, Giulia Super -72
Re: Kysymyksiä alfa 147
Saatko MESin kiinni ja katsottua sensoreiden tilanteen?
- ragazza
- Viestit: 296
- Liittynyt: 24 Heinä 2009, 21:06
- Car(s): Stelvio 2.0 280hp '19, 159 2.4 JTDm '06, 147 2.0 T.S. '08
- Paikkakunta: Seinäjoki/Tampere
Re: Kysymyksiä alfa 147
MES onnistuu ensi viikolla vasta. Mitkä kaikki sensorit pitäisi ottaa syyniin? Mietin myös, voisiko RPM sensorin johdoissa olla vikaa, vaikka itse anturi vaihdettiinkin.RaceAlfa kirjoitti:Saatko MESin kiinni ja katsottua sensoreiden tilanteen?
- RaceAlfa
- Viestit: 177
- Liittynyt: 28 Huhti 2010, 08:06
- Car(s): Giulietta -11, Mito Multiair 135hp -12, Mito Multiair 135hp -11, 147 GTA, 147 2.0TS -07, 147 1.6TS -01, 147 2.0 kilpuriaihio, Lancia Delta Integrale 16V, Giulia Super -72
Re: Kysymyksiä alfa 147
Kyllähän tuo rpm-sensori on yksi potentiaalinen ehdokas, mutta myös pakonokan asentotunnistin kuuluu epäilyksen alaisiin. Tuleeko MCF-herja/palaako valo?ragazza kirjoitti:MES onnistuu ensi viikolla vasta. Mitkä kaikki sensorit pitäisi ottaa syyniin? Mietin myös, voisiko RPM sensorin johdoissa olla vikaa, vaikka itse anturi vaihdettiinkin.RaceAlfa kirjoitti:Saatko MESin kiinni ja katsottua sensoreiden tilanteen?
- ragazza
- Viestit: 296
- Liittynyt: 24 Heinä 2009, 21:06
- Car(s): Stelvio 2.0 280hp '19, 159 2.4 JTDm '06, 147 2.0 T.S. '08
- Paikkakunta: Seinäjoki/Tampere
Re: Kysymyksiä alfa 147
Ok, kiitos! Pitääpä laittaa muistiin. Taulussa ei pala MCF-valo eikä muitakaan vikavaloja. MESillä tsekattu MAFin vaihdon jälkeen > ei vikakoodeja.RaceAlfa kirjoitti:Kyllähän tuo rpm-sensori on yksi potentiaalinen ehdokas, mutta myös pakonokan asentotunnistin kuuluu epäilyksen alaisiin. Tuleeko MCF-herja/palaako valo?ragazza kirjoitti:MES onnistuu ensi viikolla vasta. Mitkä kaikki sensorit pitäisi ottaa syyniin? Mietin myös, voisiko RPM sensorin johdoissa olla vikaa, vaikka itse anturi vaihdettiinkin.RaceAlfa kirjoitti:Saatko MESin kiinni ja katsottua sensoreiden tilanteen?
Re: Kysymyksiä alfa 147
Valokuvio on ihmeen sumea eikä tarkkarajainen ja selvämuotoinen. Vaihdoin polttimon ja putsailin samentuneita umpioita, mutta silti sama molemmilla puolilla.
Mitä ihmettä?
Mitä ihmettä?
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Kysymyksiä alfa 147
Osaako joku kaivaa ePeristä tai jostakin muualta varaosanumeron 147:n kytkimen työsylinterille?
Niitä tuntuu olevan useampaa sortti ja olisi hyvä jos paikalla olisi sopiva osa sitten kun laatikko on irti moottorista.
Tässä Bilteman antamat tiedot:
https://www.biltema.fi/auton-varaosahaku/fez-108
Siis 2001 vm 147 1.6 TS (120hp), 3D, ZAR93700005008894
Niitä tuntuu olevan useampaa sortti ja olisi hyvä jos paikalla olisi sopiva osa sitten kun laatikko on irti moottorista.
Tässä Bilteman antamat tiedot:
https://www.biltema.fi/auton-varaosahaku/fez-108
Siis 2001 vm 147 1.6 TS (120hp), 3D, ZAR93700005008894
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Kysymyksiä alfa 147
Runkonumerolla antaa työsylinteri/painelaakerille alkup. osanumeroksi 55184041. Auton ricambi numero osia varten 3036775 ja edellisten ohjaamana esim. tämä on soveltuva https://m.autodoc.fi/lpr/2361831
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Kysymyksiä alfa 147
Kiitokset tästä, laitoin heti tilaukseen. En taas löytänyt netistä toimivaa ePeriä...Alfissimo kirjoitti:Runkonumerolla antaa työsylinteri/painelaakerille alkup. osanumeroksi 55184041. Auton ricambi numero osia varten 3036775 ja edellisten ohjaamana esim. tämä on soveltuva https://m.autodoc.fi/lpr/2361831
- Giovinazzi
- Viestit: 388
- Liittynyt: 02 Loka 2018, 19:42
- Car(s): 147
- Paikkakunta: Tre
Re: Kysymyksiä alfa 147
Noniin, vihdoin sain hommattua kunnon Obd palikan mallia OBDLink MX+ ja hommasin siihen softaks puhelimelle AlfaOBD ohjelman, jonka jälkeen Can infohan jo ilmoitteli ongelmista ku kyselin softalla väylän tilaa.seppo kirjoitti:Takalaseja ohjaa takapenkin alla oleva ohjain (TRW BOOT), josta se todennäköisesti johtuu jos molemmat ikkunat tekee samaa. Helpoiten selviää kytkemällä testerin, mutta voit myös ravistella sitä kuskin takana olevan ohjaimen liitintä, se kun ottaa ohjauksen kuskin oven ohjaimelta CAN-linjan kautta, jonka ongelman seurauksena km-lukemat vilkkuu väylävian merkiksi, kuten tässä jo veikkailtiin. Jos autoon on uusittu joku ohjain, eikä ole suoritettu BROXI-yhteensovitusta osalle, aiheuttaa se myös tämän vilkkumisen, ei kuitenkaan lasien toimimattomuutta. Vialliset turvatiivisteet taas aiheuttaa tuon nykivän ikkunan noston, mutta ei väylävikaa. Testeri kiinni, niin vianhaku helpottuu!
No sen jälkeen Proxi sovitus, joka olikin se taikasana ja kas kummaa mittarilukema ei enää vilku ja takalasitkin nousevat kerralla.
Olisinpa jo heti pari vuotta sitten tämän tehnyt
Jee ja samalla resetoin myös huoltovälilmoituksen.
- Giovinazzi
- Viestit: 388
- Liittynyt: 02 Loka 2018, 19:42
- Car(s): 147
- Paikkakunta: Tre
Re: Kysymyksiä alfa 147
Onks suosituksia ylätukivarsista? pallonivel mennyt väljäksi vasemmalta.
Alkuperäiset kesäneet näköjään 150tkm ja sen jälkeiset eli nykyiset 021-AR39 ja 021-AR40 ilmeisesti LEMFÖRDER tarvikkeet 80tkm
Tuskin isoa virhettä Teen, jos TRW merkkiset tilaan.
Onks nää suositeltavaa vaihtaa molemmin puolin kerralla?
Entäs pyörien suuntaus?
Alkuperäiset kesäneet näköjään 150tkm ja sen jälkeiset eli nykyiset 021-AR39 ja 021-AR40 ilmeisesti LEMFÖRDER tarvikkeet 80tkm
Tuskin isoa virhettä Teen, jos TRW merkkiset tilaan.
Onks nää suositeltavaa vaihtaa molemmin puolin kerralla?
Entäs pyörien suuntaus?
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Kysymyksiä alfa 147
Halvemmatkin on toimineet, kunhan ennen asennusta laittaa pusliin ja palloon rasvaa. ”Kallis” merkki ei ole takuu, että siellä rasvaa olisi ja kuivua on olleet niin TRW kuin Lemförderkin, kun avannut . Joku halpismerkki taas oli niin täys rasvaa, ettei tarvinnu pohtia lisäämistä edes varuiksi.
Itse olen vaihtanut vain huono kerrallaan ja kulmien säätöä toki suositellaan kaiken rempan jälkeen, joten eipä se samalla useammankaan vaihto huono ajatus ole.
Yksi yksilö tappoi, onneksi jo valmiiksi kehnot, renkaat tuhannen kilsan matkalla alatukivarsien vaihdon jälkeen
Itse olen vaihtanut vain huono kerrallaan ja kulmien säätöä toki suositellaan kaiken rempan jälkeen, joten eipä se samalla useammankaan vaihto huono ajatus ole.
Yksi yksilö tappoi, onneksi jo valmiiksi kehnot, renkaat tuhannen kilsan matkalla alatukivarsien vaihdon jälkeen
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 217
- Liittynyt: 07 Kesä 2018, 20:11
- Car(s): Alfa Romeo GT 2.0 JTS 2004
ex: mm Imprexa WRX, Skoda Ocu RS, MB E320
Re: Kysymyksiä alfa 147
Mulla on vaihdettu viisi kpl tukivarsia reilun vuoden sisään kolmella eri kerralla ja kulmat on säädetty joka kerran jälkeen kun ovat mittauksissa aina sen verran heittäneet. Mittarissa on nyt 155 tkm, joten ilm. nillä main ne alkuperäiset sitten luovuttavat. Moni muukin autossa kuten esim. kytkin Vois jotenkin porrastaa tuota kulumista....
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Kysymyksiä alfa 147
Nyt en muista, laitoinko Lybraan TRW:tä vai Delphiä, mutta siinä missä alkuperäiset kesti reilut 200tkm, näistä hajosi etupuslat n. 80tkm kohdalla.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Re: Kysymyksiä alfa 147
AInakin muinoin meidän -04 147:ssa ensiasennukset oli TRW:n valmistamat. Toki auton valmistajalle taitaa silti mennä eri osat kuin tarvike myyntiin?
Mutta laitoin kuitenkin jatkossakin TRW.n tuotteita, ja ainakaan omakohtaisesti niistä ei ollut pahaa sanottavaa. 280tkm aikana vaihdoin pari kertaa.
Viimeinen modaus ennen auton myyntiä olikin sitten tämän näköinen.
https://deltateam.kuvat.fi/kuvat/ALFA+R ... 160708.JPG
Mutta laitoin kuitenkin jatkossakin TRW.n tuotteita, ja ainakaan omakohtaisesti niistä ei ollut pahaa sanottavaa. 280tkm aikana vaihdoin pari kertaa.
Viimeinen modaus ennen auton myyntiä olikin sitten tämän näköinen.
https://deltateam.kuvat.fi/kuvat/ALFA+R ... 160708.JPG
- Giovinazzi
- Viestit: 388
- Liittynyt: 02 Loka 2018, 19:42
- Car(s): 147
- Paikkakunta: Tre
Re: Kysymyksiä alfa 147
Jep omasta mennyt myös kytkin 150+tkm ja tukivarret myös.GTJu kirjoitti: ↑28 Tammi 2021, 15:15Mulla on vaihdettu viisi kpl tukivarsia reilun vuoden sisään kolmella eri kerralla ja kulmat on säädetty joka kerran jälkeen kun ovat mittauksissa aina sen verran heittäneet. Mittarissa on nyt 155 tkm, joten ilm. nillä main ne alkuperäiset sitten luovuttavat. Moni muukin autossa kuten esim. kytkin Vois jotenkin porrastaa tuota kulumista....
Sen verran porrastettu kulumista, että iskarit meni vasta 220+tkm joka nurkasta.
Milläköhän kilometreillä luovuttaa startti, laturi tai pakoputkisto
-
- Viestit: 217
- Liittynyt: 07 Kesä 2018, 20:11
- Car(s): Alfa Romeo GT 2.0 JTS 2004
ex: mm Imprexa WRX, Skoda Ocu RS, MB E320
Re: Kysymyksiä alfa 147
Huomasin nyt että tää on 147- ketju mutta GT menee varmaan pitkälti samaan malliin...
mulla on Ragazzon putkistoa hitsattu jo muutamaan otteeseen. Alustasarja on Eibach, joten se voi mennä "omaan tahtiin".
mulla on Ragazzon putkistoa hitsattu jo muutamaan otteeseen. Alustasarja on Eibach, joten se voi mennä "omaan tahtiin".
Re: Kysymyksiä alfa 147
Paljolti on jarrujen, kytkimen, pakoputken, startin ym, kuluvien osien kestävyys kiinni siitä minkälaista ajoa ajetaan.
Kaupungissa kytkin ja jarrut kuluu tottakai ihan eri tavalla kuin pitkiä matkoja ajaessa vakkari päällä..
Esimerkki taas omasta kokemuksesta.
Tuohon 280tkm mennessä meillä ei ollut kytkintä vaihdettu, ja pelitti vielä priimasti. Selittyy sillä että tuolloin emännän työmatka oli 65km/suunta jossa ei ollut paljoakaan taajama ajoa.
Pakoputken takapönttö vaihtui jossain +200tkm, kuten iskaritkin. Laturissa tai startissa ei ollut mitään vikaa tuohon mennessä.
Kaupungissa kytkin ja jarrut kuluu tottakai ihan eri tavalla kuin pitkiä matkoja ajaessa vakkari päällä..
Esimerkki taas omasta kokemuksesta.
Tuohon 280tkm mennessä meillä ei ollut kytkintä vaihdettu, ja pelitti vielä priimasti. Selittyy sillä että tuolloin emännän työmatka oli 65km/suunta jossa ei ollut paljoakaan taajama ajoa.
Pakoputken takapönttö vaihtui jossain +200tkm, kuten iskaritkin. Laturissa tai startissa ei ollut mitään vikaa tuohon mennessä.
- Giovinazzi
- Viestit: 388
- Liittynyt: 02 Loka 2018, 19:42
- Car(s): 147
- Paikkakunta: Tre
Re: Kysymyksiä alfa 147
Hei mutta tuossahan on ideaaPele kirjoitti: ↑28 Tammi 2021, 20:33Viimeinen modaus ennen auton myyntiä olikin sitten tämän näköinen.
https://deltateam.kuvat.fi/kuvat/ALFA+R ... 160708.JPG
Muistakko, että oliko noi m5 vai m6 kierteellisiä?
Ilmeisesti 45-asteisia nuo, tuleekohan suora huonoon asentoon...
Saiko helposti tehtyä kierteen tuohon, ilmeisesti materiaalia tarpeeksi noissa TRW:ssä tuossa kohtaa?
Jos ruuvilukitteella vielä varmistaisi, niin varmasti pystyis
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Kysymyksiä alfa 147
Kysymys herää että onko noissa kestovoidelluissa nivelissä rasvauraa kupissa? Itse olen käyttänyt aina uusista varsista nivelen suojakumin pois ja laittanut kunnolla rasvaa. Yhtään palloniveltä ei ole mennyt väljäksi tällä metodilla. Puslat sieltä on aina ensimmäisenä revennyt. Tosin käyttökin on rajua kun kesäisin tullut rataa kierrettyä.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- Giovinazzi
- Viestit: 388
- Liittynyt: 02 Loka 2018, 19:42
- Car(s): 147
- Paikkakunta: Tre
Re: Kysymyksiä alfa 147
Jep, jokuhan vois kaivella vanhan nivelen esiin ja kurkata väkivaltaisesti, että miltä tuolla kupin alla näyttää...Tiige kirjoitti: ↑30 Tammi 2021, 10:57Kysymys herää että onko noissa kestovoidelluissa nivelissä rasvauraa kupissa? Itse olen käyttänyt aina uusista varsista nivelen suojakumin pois ja laittanut kunnolla rasvaa. Yhtään palloniveltä ei ole mennyt väljäksi tällä metodilla. Puslat sieltä on aina ensimmäisenä revennyt. Tosin käyttökin on rajua kun kesäisin tullut rataa kierrettyä.
Ettei turhaan tuu nippoja askarreltua.