nyt se tempun teki.

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Peltsi
Viestit: 235
Liittynyt: 12 Marras 2004, 17:02
Paikkakunta: Turku

nyt se tempun teki.

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

yht äkkiä ei enään mikään toimi ensiksi ei vilkut toiminut ollenkaan ja minuutti sen jälkeen lopetti kaikki sähköhärpäkkeet toimintansa, vilkut, sähkölasit, ilmastointi laite, puhaltimet ei puhalla, pyyhkimet ja pissapojasta ei tietoakaan.
ajovalot vielä toimii ja lähtee käyntiin ja kauko-ohjain toimii että saa hälyttimen päälle.
katsoin äskön sulakkeet (konehuoneesta ja kuskin jalkotilasta)
mutta sulakkeet olivat ehjiä, missä mahtaa olla vika ?
Alfa 156 2.5 V6 -98

Avatar
Peltsi
Viestit: 235
Liittynyt: 12 Marras 2004, 17:02
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

on akun kengätkin irroitettu, ei auttanut ollenkaan.
myöskin sulakkeet mitkä on sulakkeiden päällä (piilossa) on tarkastettu
Alfa 156 2.5 V6 -98

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

miten vanha akku? sulakkeet, akun piuhat runkoon?, releet eikai siinä oikein voi muuta tarkistella. Eikös siellä hanskalokerossa ole lisää sulakkeita?
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Veikkaisin kyllä että vika on jossakin johtojen liitoksessa tai mahdollisesti maa-pisteen kiinnitys jostain päin irti. En tuota 156:a tunne yhtään, mutta tuskin nuo kaikki laitteet ovat minkään yksittäisen sulakkeen takana. Mittarin kanssa voisi etsiskellä ja mittailla vaikka maapiuhoja ensi alkuun, että onkoko. laitteeiden maapiuhat rungossa.

Juuri yhdessä vanhassa voortissa oli yksi akun kengältä lähtevä johto irti liittimestään ja vilkut, puhaltimet ja valot lopettivat toimintansa.


Tietysti jos olisi joku sähkökaavio, niin sen avulla ainakin pitäisi noita laitteita yhdistävä liitos/sulake/maadoituspiste löytyä. Vaikuttaisi melko yksinkertaiselta vialta, joka saattaa olla hankala löytää. Onnea!
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Peltsi
Viestit: 235
Liittynyt: 12 Marras 2004, 17:02
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

akku on vuoden n. vuoden vanha ja toimii loistavasti.
hanskalokeron sulakkeet tarkastettu, kunnossa
akulta menee runkoon, mitattu
kaikkiin liittimiin ruiskutettu nytten öljyö (tai mitä se nyt olikaan)
ja kaikki sulakkeet on tarkastettu otettu irti ja mittarilla.
molemmat akun kengät otettu pois vartiksi, ja sitten sen jälkeen vielä maa piuha erikseen irti vartiksi, ei apua
en enää tiedä mistä mahtaa johtua, hmm oliskos kännykkä sekottanut koko tsydeemin kun kännykkä oli apumiehen lattiatilassa :wink:
lisää neuvoja ja apuja ja vinkkejä, :drinking:
Alfa 156 2.5 V6 -98

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

jos kaikki sulakkeet on varmasti ehjiä, niin sitten nuo maakiinnitykset

Kuva

Kuva
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Noilla kuvillahan jo maapisteet löytyy. Vielä kun haarukoit niistä että mitkä pisteet maadoittavat mitäkin laitetta, niin voi sulkea jo monta pois.

Tuleeko sulakkeelle asti jännite, kun laite on "päällä" kytkimestä. Jos sulakkeella on jännite, niin vika on luultavasti maa-puolella.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Kaverilla kävi Vectrassa vm.98. kutakuinkin samoin ja syyksi paljastui viikon etsimisen jälkeen oikosulku. Ilmastoinnille menevä lattakaapeli tms. oli mennyt melkein poikki ja otti runkoon kiinni ja se oli sulattanut koko johtohässäkän yhdeksi möntiksi, sulakkeet olivat ehjiä, mutta kaikki sähköt ihan sekaisin.... Ihme ettei palanut koko auto. No se oli ooppeli :lol:
Abarth 500 Esseesse

Avatar
liekki
Viestit: 1079
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): Mitoc TCT 135hv
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liekki »

Itsellä oli juuri sama homma eilen. Tuli irroitettua keskikonsoli ja sen jälkeen kaikki sellaiset sähköhärpäkkeet, jotka toimivat kun virta on avaimesta käännetty päälle, lopetti toimintansa. Yksi sulake oli palanut ja sen vaihto sai ainoastaan hätävilkut pelaamaan. KAIKKI muut sulakkeet olivat ehjiä mutta ei vaan pelannut.

Aikani kiroiltuani otin sattumalta sen paneelin irti jossa on mm. ajovalojen korkeussäätö. Sen takaa löytyi lisää sulakkeita, joista ei käsittääkseni ole ohjekirjassa MITÄÄN mainintaa. Sieltä oli yksi sulake palanut. Sen vaihdoin ja TADAA. Kaikki toimii taas. :)

EDIT: no niin no joo...pitäisi varmaan lukea kaikki viestit ennenkuin lähtee vastailemaan. Oireet vaan täsmäsi niin hyvin. :oops:

Vastaa Viestiin