Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Ylipaineen pitäisi poistua hiilipöntön suuntaan, letku tukossa, venttiili jumissa, hiilipönttö tukossa?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei ole ajeltu tippakaan sen jälkeen kun pihaan saakka tapahtumapaikalta tuo jouduttiin ajamaan (bout 5km)TeroV. kirjoitti:Ei tuolla kannata enää ajella yhtään, vaan laittaa pukille, ottaa pakoputki ja öljypohja pois ja vaihtaa kiertokangen laakerisarja. Laakerit ei paljoa maksa, esim:Kraunator kirjoitti:Tikkua kyllä tuli katsottua ja märkä se oli ja tänään maanantaina oli tarkoitus öljyvaihtoon viedä kaiken varmuudeksi, muttakun päivässä jo rupesi kilkattaan, niin minkäs teet
https://www.nimark.fi/buy/glyco_7141574std/
Liuskoja saa tilattua mihin tahansa varaosaliikkeeseen. Itse olen TS:iin vaihtanut heti oston jälkeen kiertokangen laakerit ilman mitään oireita, koska yleensä huoltohistoria on niissä ollut hyvinkin epämääräinen. Aina on jostain liuskasta löytynyt sanomista, vaikkei mitään kolinaa vielä ole kuulunutkaan. Onpa sitten samalla tullut puhdistettua mämmit pois öljypohjasta.
Oishan se kiva jos pelkillä liuskojen vaihdolla pääsis, mutta eikös vastaavissa tilainteissa yleensä räjähtäneen (eiden) liuskojen kohdilta ole kampurakin urilla/naarmuilla, että hoonattavaks pitäs koko paska repiä?
- TeroV.
- Viestit: 438
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
- Car(s): 156 SW TS 1.8 2000
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Voi tietysti olla, että kampuran kaula on mennyt soikeaksi, mutta ei sitä voi tietää ennen kuin tarkistaa tilanteen. Kerran on lievästi naputtanut TS tullut pelkällä liuskojen vaihdolla kuntoon, kun silloinen omistaja oli tajunnut lopettaa ajamisen ajoissa. Liuskojen vaihdon jälkeen ajelin sillä yli 20 tkm ongelmitta. Toinen yksilö taas ei tullut kuntoon, mutta sillä oli ajeltu naputuksen alettua kilometrikaupalla.Kraunator kirjoitti:TeroV. kirjoitti:Oishan se kiva jos pelikillä liuskojen vaihdolla pääsis, mutta eikös vastaavissa tilainteissa yleensä räjähtäneen (eiden) liuskojen kohdilta ole kampurakin urilla/naarmuilla, että hoonattavaks pitäs koko paska repiä?
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mimmosia kilometrilukemia kyseisissä yksilöissä on ollut ?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jos minulta kysyit, niin 218tkm tuossa näkyisi.willez kirjoitti:Mimmosia kilometrilukemia kyseisissä yksilöissä on ollut ?
- TeroV.
- Viestit: 438
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
- Car(s): 156 SW TS 1.8 2000
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Noissa minulla olleissa (4 kpl) TS:ssissä on mittarilukemat olleet liuskojen vaihdon yhteydessä 130-250 tkm välillä. Heikoimmassa hapessa liuskat olivat eniten ajetussa yksilössä, mutta ei kilometreistä suoraan voi päätellä millaisessa kunnossa moottorin alakerta on. Kyllä liuskat saa pilalle vähänkin ajetusta yksilöstä, jos vähillä öljyillä ajellaan. Itse en ole näissä vanhoissa vehkeissä kierrättänyt moottoria punarajalle. Kyllähän kone sen kunnossa olevana kestää, mutta jos alkavaa vikaa laakerissa on, voi se hajota lopullisesti kovassa kierrätyksessä.willez kirjoitti:Mimmosia kilometrilukemia kyseisissä yksilöissä on ollut ?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Themasta loppui öljy ja kk laakeri veti jumiin niin ettei kampura pyörinyt edes startilla.
Liuska oli jämähtänyt/sulanut kiinni kaulaan niin että kun sen sai pois niin kaulassa oli laakerinjäämiä.
Toimenpide oli, hienoa hiomapaeria ja öljyä kaulaan=> lähti laakerinjämät pois jolloin näki että kaula on muuten virheetön.
Uudet liuskat ja ajoon.
Muutama vuosi tuolla vielä mentiin, ja hylkyyn se ei mennyt siksi että koneessa olisi ollut vikaa.
Liuska oli jämähtänyt/sulanut kiinni kaulaan niin että kun sen sai pois niin kaulassa oli laakerinjäämiä.
Toimenpide oli, hienoa hiomapaeria ja öljyä kaulaan=> lähti laakerinjämät pois jolloin näki että kaula on muuten virheetön.
Uudet liuskat ja ajoon.
Muutama vuosi tuolla vielä mentiin, ja hylkyyn se ei mennyt siksi että koneessa olisi ollut vikaa.
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onkohan näissä yksilöissä joskus remmi katkennut ja alakerta saanut kovan tällin ? Vaikea uskoa, että tämän ikäisissä autoissa kiertokankien laakerit pettää Jos ei, niin laatu on kyllä todella kyseenalaista
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei se vaadi kuin ölynpuutteen, monesti pitää lisäta 1000 km välein fiatin koneissa!
-
- Viestit: 108
- Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
- Car(s): Alfa Romeo 156 V6
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Joo, ja sitten vielä yksi tärkeä juttu......Niitä öljyjä+suodattimia pitää myös vaihdellakkin, eikä vaan ajaa ja lisäillä....Itse vaihdan tuohon omaan 156 v6:seen moottoriöljyt+suodattimen aina 5000km:n välein....
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Suomen maanteillä kulkee satoja tuhansia VAG konsernin autoja, jotka polttavat litran tonnilla öljyä taivaan tuuliin. Joka toinen näistä ajelee kuivalla koneella, ja silti ei laakerit petä..
-
- Viestit: 134
- Liittynyt: 04 Marras 2018, 10:29
- Car(s): Käyttis Kia ceed 1.6 bensa,hupia ajelen pojan 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Taitaa olla niitä harvoja asioita jotka on mitoitettu oikein.Eikä kaikki Vag koneet polta öljyä,esim vaimon 1.6 08 bensa skoda ei tarvinnut öljyn lisäystä 10tkm vaihtovälillä ennen kuin 300 tkm tuli täyteen,nyt joutuu kerran lisäämään.Mutta taas sähköjohdot on ympäristö ystävällistä bio hajoavaa paskaa,n.kymmenen kertaa on jo pitänyt parsia hapertuvia johtoja sieltä ja täältä.Omaan 07 Kiaan ei ole tarvinnut yhtään johtoa korjata.willez kirjoitti:Suomen maanteillä kulkee satoja tuhansia VAG konsernin autoja, jotka polttavat litran tonnilla öljyä taivaan tuuliin. Joka toinen näistä ajelee kuivalla koneella, ja silti ei laakerit petä..
Harraste 156 V6 2.5 270 tkm joutuu lisäämään puolisen litraa öljyä tuhannella kilometrillä.
- JMC
- Viestit: 1083
- Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
- Car(s): 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98 - Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mun mielestä kuulostaa suhteellisen pöljältä sanoa että laakerien tulee kestää ilman öljyäwillez kirjoitti:Suomen maanteillä kulkee satoja tuhansia VAG konsernin autoja, jotka polttavat litran tonnilla öljyä taivaan tuuliin. Joka toinen näistä ajelee kuivalla koneella, ja silti ei laakerit petä..
Jos sen vertaa ei viitseliäisyyttä löydy että öljyn jaksaisi tarkistaa niin vag on oikea peli.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei kun Toyota...JMC kirjoitti:Mun mielestä kuulostaa suhteellisen pöljältä sanoa että laakerien tulee kestää ilman öljyäwillez kirjoitti:Suomen maanteillä kulkee satoja tuhansia VAG konsernin autoja, jotka polttavat litran tonnilla öljyä taivaan tuuliin. Joka toinen näistä ajelee kuivalla koneella, ja silti ei laakerit petä..
Jos sen vertaa ei viitseliäisyyttä löydy että öljyn jaksaisi tarkistaa niin vag on oikea peli.
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei kun Tesla.Jiitee kirjoitti:Ei kun Toyota...JMC kirjoitti: Jos sen vertaa ei viitseliäisyyttä löydy että öljyn jaksaisi tarkistaa niin vag on oikea peli.
(Sorry, jatkoin OT:tä riippukeinusta)
-
- Viestit: 548
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
156 2.0ts -01.
Emännällä alkoi loimottaa taulussa airbag valo.
Keltaletkuiset liittimet penkkien alta irroiteetu puhdistettu
ja heiluteltu. Onko liittimiä jossain muualla. Ei oo SW.
Onko jotain kikka kakkosta? Valoa en ryhdy peittelemään.
Voiko lisenssi MES kuitata valon? Halpa lukija ei löydä vikakoodeja. Kiitos.
Emännällä alkoi loimottaa taulussa airbag valo.
Keltaletkuiset liittimet penkkien alta irroiteetu puhdistettu
ja heiluteltu. Onko liittimiä jossain muualla. Ei oo SW.
Onko jotain kikka kakkosta? Valoa en ryhdy peittelemään.
Voiko lisenssi MES kuitata valon? Halpa lukija ei löydä vikakoodeja. Kiitos.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
LisenssiMES auttaa sekä diagnosoinnissa että kuittauksessa, etsi sellainen avuksi.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 548
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Yksi yleisimpiä paikkoja etupenkkien lisäksi on takakontissa oleva liitin.
Se, mikä on oikealla puolella verhoilun takana, siellä on pieni muovinen "luukku" jonka takaa löytyy liitin. Tuo on ollut ainakin viidessä eri 156:ssa ongelman syy, mistä itse bongannut tuon.
Yhdessä kiristettiin liitintä, jossain oli johdot kolvattu yhteen ja liitos murtunut ja tätä rataa.
Se, mikä on oikealla puolella verhoilun takana, siellä on pieni muovinen "luukku" jonka takaa löytyy liitin. Tuo on ollut ainakin viidessä eri 156:ssa ongelman syy, mistä itse bongannut tuon.
Yhdessä kiristettiin liitintä, jossain oli johdot kolvattu yhteen ja liitos murtunut ja tätä rataa.
-
- Viestit: 548
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei ole mitään luukkua hotslarissa.
Verhoilut on auki.
Verhoilut on auki.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
TS:ssä pitäisi olla sellainen tulitikkuaskin kokoinen luukku oikealla TAI vasemmalla (en tiedä, mistä erot johtuvat). Toki tää tais vaatia myös verhotyynyt? Mutta sieltä keltainen johto ja sen liitin kuitenkin.
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
156 2.4JTD:ssäni on melko herkkä kaasupoljin. Liikkeelle lähtö tahtoo tästä syystä olla aika haastavaa, tahtoo auto pomppia kuin olisi "kenguru-bensaa" tankissa. Onko vastaavia kokemuksia tai korjausvinkkiä?
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
Eikai diisselissä kaasua tarvita liikkellelähtöön? Samaa muistikuvaa kyllä on omasta 156:sta myös. En koskaan kokenut tuota viaksi...
Eikai diisselissä kaasua tarvita liikkellelähtöön? Samaa muistikuvaa kyllä on omasta 156:sta myös. En koskaan kokenut tuota viaksi...
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kannattaa kokeilla vielä ilmausta, mutta muistijälki olisi, että kytkin voi olla vähän äkkinäinen, ennenkun jalka oppii siinä kynnyksellä hieman pidättämään nostoa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Voi olla molempia. Täytyy kokeilla lähteä liikkeelle ilman luistatusta ja kaasua Eipä olisi ensimmäinen kerta kun kyseessä on käyttäjäperäinen "vika". Tuo vaan tahtoo olla sen verran pomppivaista laatua, että en ole uskaltanut antaa autoa rouvan käsiin ollenkaan.
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei sen kyllä pitäisi nykäystä enempiä pomppia, jos pienellä kaasulla laittaa rauhaksiin liikkeelle.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 548
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Moro.
Ei päässyt lisenssi MES airbagiin.
Pyytää punaista liitintä. Osaisiko joku kertoa
tarkemmin, millaisesta adapterista on kyse,
että osaisin tilata oikean.
Hyppylanka viritykset ei toimineet.
Antoi kyllä airbag puolella oikeat valikot, mutta
punaista huuteli.
Kiitos.
Ei päässyt lisenssi MES airbagiin.
Pyytää punaista liitintä. Osaisiko joku kertoa
tarkemmin, millaisesta adapterista on kyse,
että osaisin tilata oikean.
Hyppylanka viritykset ei toimineet.
Antoi kyllä airbag puolella oikeat valikot, mutta
punaista huuteli.
Kiitos.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
https://www.ebay.com/itm/MultiECUScan-G ... SwrhBZAdt8
tommoista punaista kyselee. varmasti löytyy halvemmallakin, toi on eka mikä osu kohdalle
tommoista punaista kyselee. varmasti löytyy halvemmallakin, toi on eka mikä osu kohdalle
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ja se huutelee sitä adapteria myös sen ollessa kytketty, eli hyppylanka toimii siinä missä adapteri. Kunhan on oikein kytketty. Se on vaan varoitus, että ei vahingossa yritä väärällä yhdistää.
-
- Viestit: 548
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kiitos linkistä. Sarja tilattu. Kyllä tuo hyppylanka
viritys oli ihan oikein. Tekijänä mies, joka on rakennellut
40v autoja audeista porscheihin.
Tunnettu on sanonta "Muilla on google, meillä on Matti".
Löysi bägi versioiden listan, mutta sitten alkoi tuo punainen/2 ja 3s pinni huutelu. Netistä löytyi pinnit 3 bägi, 16 virta, 4/5 maa. 7 koneen pinni. Ohjeet 7->3 ja ilman 7.
No success.
viritys oli ihan oikein. Tekijänä mies, joka on rakennellut
40v autoja audeista porscheihin.
Tunnettu on sanonta "Muilla on google, meillä on Matti".
Löysi bägi versioiden listan, mutta sitten alkoi tuo punainen/2 ja 3s pinni huutelu. Netistä löytyi pinnit 3 bägi, 16 virta, 4/5 maa. 7 koneen pinni. Ohjeet 7->3 ja ilman 7.
No success.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Joo, se tosiaan huutaa siitä ettei vahingossa ilman mene. Ja tekee sen siis myös silloin kun oikea adapteri on kiinni (vielä varmistan, jos edellisestä viestistä ymmärsi väärin).
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Viite: Alfa Romeo 156 2.5 V6 bensatankin ylipaineTuomas K kirjoitti:^Ylipaineen pitäisi poistua hiilipöntön suuntaan, letku tukossa, venttiili jumissa, hiilipönttö tukossa?
Kysymys: Missä tämä "hiilipönttö" sijaitsee mainitussa autossa, joka on vuosimallia 2001?
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Oikean etulokasuojan sisällä.
https://www.alfaowner.com/attachments/v ... df.891387/
https://www.alfaowner.com/attachments/r ... df.891389/
Linkkien takaa löytyy vähän dokumentaatiota.
https://www.alfaowner.com/attachments/v ... df.891387/
https://www.alfaowner.com/attachments/r ... df.891389/
Linkkien takaa löytyy vähän dokumentaatiota.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Missä kipua? 2.0 jts hukkaa äöjyn paineet kun moottori lämpenee siihen 60asteeseen?
- JMC
- Viestit: 1083
- Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
- Car(s): 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98 - Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Alakerta väljänä?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Homma alko kun ö-painavalo alko vilkkumaan kun mootori on kuumaksi ajettu. Alakerta avattu ja uudet kk ja runkolaakerit vaihdettu ja kampiakselin kaulat ok. Nyt kylmänä ei mitään kolinoita kone käy nätisti mutta kun lämpenee alkaa kolinat ja nostajatkin alkaa rallattaa öljynä 5w/50w
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^vaihda heti 10W60 öljyihin. Ajoituksen muunnin saattaa olla syyllinen, vaikka yleensä se oireilee siten, että kylmänä käy kuin diesel, mutta sitten aika nopeasti korjaantuu (kun öljynpaineet nousee).
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko näissä ollut öljypumpun paineenrajoitinventtiilissä vikoja? Jos se jumittaa auki selittäisi se paineiden katoamista lämpimänä.
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Yksi JTS tullut vastaan vastaavilla oireilla ja syynä oli löystyneet öljypumpun ruuvit
"No smoke => no power => no hope"
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Moro, onko kenelläkään Vaasanseudulla Multiecuscannia käytössä. Itellä on ebaysta tilattu KKL-VAG-kaapeli dippareilla,
mutta en saa toimivaa yhteyttä. ELM 327-Bluetooth-dongelilla saan moottorin vikakoodit luettua ja kuitattua, mutta muihin
valikkoihin ei pääse. Ongelmana on tuikuttava ABS-valo ja liian korkeat päästöt. Vuosi sitten päästöt oli ok, sen jälkeen
ajettu n.15000 km, syö öljyä niinkuin kanssaveljensä (niin 2.0 JTS vm 2005, mittarilukema 125000km). Ideana olisi kokeilla
jonkun toimivaan MES:iin mun kaapelia ja että pääsin katsomaan ton ABS-vian, tietäis mistä aloittaa korjaamaan.
Terv. Ari Viertola, Vaasa 0500-562140
mutta en saa toimivaa yhteyttä. ELM 327-Bluetooth-dongelilla saan moottorin vikakoodit luettua ja kuitattua, mutta muihin
valikkoihin ei pääse. Ongelmana on tuikuttava ABS-valo ja liian korkeat päästöt. Vuosi sitten päästöt oli ok, sen jälkeen
ajettu n.15000 km, syö öljyä niinkuin kanssaveljensä (niin 2.0 JTS vm 2005, mittarilukema 125000km). Ideana olisi kokeilla
jonkun toimivaan MES:iin mun kaapelia ja että pääsin katsomaan ton ABS-vian, tietäis mistä aloittaa korjaamaan.
Terv. Ari Viertola, Vaasa 0500-562140
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ihmettelin kun öljyn paineet karkaa lämpimänä niin vika löyty kampiakseli murtunut 3 kiertokangen kaulalta.
- Ossiv
- Viestit: 351
- Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
- Car(s): 156 v6
Työtölkki.
Varmaritölkki.
Jeeboksi4.0 - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
ei saa pelotella, just vaihdoin uuden anturin ja tein valmiiksi adapterin, jotta saa ihan mittarin pelkän valon sijaan tulevaisuudessa.. nimim. toivottavasti vaan anturivika.Toomppa kirjoitti:Ihmettelin kun öljyn paineet karkaa lämpimänä niin vika löyty kampiakseli murtunut 3 kiertokangen kaulalta.
- Ossiv
- Viestit: 351
- Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
- Car(s): 156 v6
Työtölkki.
Varmaritölkki.
Jeeboksi4.0 - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
ideoita ja hyviä protipsejä ö-paine kytkimen vaihtoon kutoseen?
Ennenku rälläköin 24mm avaimen ja teen siihen omat työkalut.. Nimim. Hylsyt ei mahdu
Ennenku rälläköin 24mm avaimen ja teen siihen omat työkalut.. Nimim. Hylsyt ei mahdu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Hylkyä pukkaa katsastuksessa, päästöt liian korkealla. Auto 156 JTS vm.2005, mittarilukema 127 tkm. Mitatut arvot kierroksilla: CO% 0,58 (0,2 max), HC ppm 178 (100 max), O2 0,9 (alle 0,7),
Lambda 1,020 (0,97 - 1,03). MES näyttää kierroksilla Lambda 1 Pre-Cat 1,523 V, Lambda 2 Pre-Cat 1,514V, Lambda 1 After-Cat 0,128V, Lambda 2 After-Cat 0,787 V. Onko kakkoskatissa vika?
Nyt tehty moottorille RVS-käsittely kahteen kertaan, ennen käsittelyä kulutti öljyä niinkuin muutkin JTS:t.Ei vielä käsitystä, vaikuttiko öljyn kulutukseen mitään, mutta onpa käsitelty.
Tähänmennessä tehty; puristukset mitattu>ok, tulpat ok, ilmanputsari ok, ei havaittuja ilmavuotoja, ilmamassamittarin anturi puhdistettu. Hajustapäätellen käy mielestäni rikkaalla?
Itse en mittaustuloksista sen enempää ymmärrä, onko ne vähän vai paljon pielessä? Kuinkapaljon pitää kuluttaa öljyä, että sotkee mittaustulokset? Tai tuhoaa katin? Ootteko joutuneet vaihtamaan
katteja? Ja ei tule mitään vikakoodia, parikertaa vuoden aikana olen katalysaattorin vikakoodin poistanut, nyt ei kuitenkaan mitään koodia ole näkynyt. Auto lähtee ja kulkee todella reippaasti,
ei minkäänlaisia käyntihäiriöitä, lähtee todella nöyrästi vetämään pieniltäkin kierroksilta.
Harmittaa, muuten hyvä ja ruosteeton kulkupeli uhkaa jäädä telakalle.
Lambda 1,020 (0,97 - 1,03). MES näyttää kierroksilla Lambda 1 Pre-Cat 1,523 V, Lambda 2 Pre-Cat 1,514V, Lambda 1 After-Cat 0,128V, Lambda 2 After-Cat 0,787 V. Onko kakkoskatissa vika?
Nyt tehty moottorille RVS-käsittely kahteen kertaan, ennen käsittelyä kulutti öljyä niinkuin muutkin JTS:t.Ei vielä käsitystä, vaikuttiko öljyn kulutukseen mitään, mutta onpa käsitelty.
Tähänmennessä tehty; puristukset mitattu>ok, tulpat ok, ilmanputsari ok, ei havaittuja ilmavuotoja, ilmamassamittarin anturi puhdistettu. Hajustapäätellen käy mielestäni rikkaalla?
Itse en mittaustuloksista sen enempää ymmärrä, onko ne vähän vai paljon pielessä? Kuinkapaljon pitää kuluttaa öljyä, että sotkee mittaustulokset? Tai tuhoaa katin? Ootteko joutuneet vaihtamaan
katteja? Ja ei tule mitään vikakoodia, parikertaa vuoden aikana olen katalysaattorin vikakoodin poistanut, nyt ei kuitenkaan mitään koodia ole näkynyt. Auto lähtee ja kulkee todella reippaasti,
ei minkäänlaisia käyntihäiriöitä, lähtee todella nöyrästi vetämään pieniltäkin kierroksilta.
Harmittaa, muuten hyvä ja ruosteeton kulkupeli uhkaa jäädä telakalle.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Terve vaikuttas että putki vuotaa jostakin ja kylmät katit! Tarkista vuodot ja aja kone kuumaksi ja älä sammuta kun jonotat konttorille et ei jäähdy.arkka kirjoitti:Hylkyä pukkaa katsastuksessa, päästöt liian korkealla. Auto 156 JTS vm.2005, mittarilukema 127 tkm. Mitatut arvot kierroksilla: CO% 0,58 (0,2 max), HC ppm 178 (100 max), O2 0,9 (alle 0,7),
Lambda 1,020 (0,97 - 1,03). MES näyttää kierroksilla Lambda 1 Pre-Cat 1,523 V, Lambda 2 Pre-Cat 1,514V, Lambda 1 After-Cat 0,128V, Lambda 2 After-Cat 0,787 V. Onko kakkoskatissa vika?
Nyt tehty moottorille RVS-käsittely kahteen kertaan, ennen käsittelyä kulutti öljyä niinkuin muutkin JTS:t.Ei vielä käsitystä, vaikuttiko öljyn kulutukseen mitään, mutta onpa käsitelty.
Tähänmennessä tehty; puristukset mitattu>ok, tulpat ok, ilmanputsari ok, ei havaittuja ilmavuotoja, ilmamassamittarin anturi puhdistettu. Hajustapäätellen käy mielestäni rikkaalla?
Itse en mittaustuloksista sen enempää ymmärrä, onko ne vähän vai paljon pielessä? Kuinkapaljon pitää kuluttaa öljyä, että sotkee mittaustulokset? Tai tuhoaa katin? Ootteko joutuneet vaihtamaan
katteja? Ja ei tule mitään vikakoodia, parikertaa vuoden aikana olen katalysaattorin vikakoodin poistanut, nyt ei kuitenkaan mitään koodia ole näkynyt. Auto lähtee ja kulkee todella reippaasti,
ei minkäänlaisia käyntihäiriöitä, lähtee todella nöyrästi vetämään pieniltäkin kierroksilta.
Harmittaa, muuten hyvä ja ruosteeton kulkupeli uhkaa jäädä telakalle.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Katsastusmies polki kun hullu tulpatonta mopoa, luulen olleen kyllä kuuma, ainakin kone. Kummako putken epäilet vuotavan, imu- vai pakoputken? Kuinka noi kattien järjestys on, kumpiko 1. ka 2.
- Ossiv
- Viestit: 351
- Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
- Car(s): 156 v6
Työtölkki.
Varmaritölkki.
Jeeboksi4.0 - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Puhdistin ja irroitin sen ilmamassamittarin. Sisältä löytyi geelimäistä punaista nestettä/öljyä?) Anturista..
Imuputki ja suodatin itsessään on ok, sieltä ei kyseistä 'geeliä' löytynyt
Imuputki ja suodatin itsessään on ok, sieltä ei kyseistä 'geeliä' löytynyt
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko, tai onko ollut, öljyttävä vaparisuodin?
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Ossiv
- Viestit: 351
- Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
- Car(s): 156 v6
Työtölkki.
Varmaritölkki.
Jeeboksi4.0 - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
uu ollut siitä lähtien kun ostin! Olisi hankintalistalla alkuperäinen suodatin kotelo..Alfissimo kirjoitti:Onko, tai onko ollut, öljyttävä vaparisuodin?
-
- Viestit: 108
- Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
- Car(s): Alfa Romeo 156 V6
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko 156:sessa käsijarruvaijerille säätöä, jos on niin missäkohtaa vaijerin säätö sijaitsee?...Auto on -99 2.5 V6 sedan.