159 3.2jts hankinta mielessä.
Valvoja: Moderators
159 3.2jts hankinta mielessä.
Otsikon mukainen alfa mietinnässä.
Onko kellään omakohtaista kokemusta kyseisestä koneesta?
Jakoketjun venyminen on tiedossa kyllä.
Mutta onko muuta?
Onko samanlainen öljylinko kuin pikkuveljensäkkin ?
Puhutaan alle 180tkm ajetusta koneesta.
Kiitos jo etukäteen avusta
Onko kellään omakohtaista kokemusta kyseisestä koneesta?
Jakoketjun venyminen on tiedossa kyllä.
Mutta onko muuta?
Onko samanlainen öljylinko kuin pikkuveljensäkkin ?
Puhutaan alle 180tkm ajetusta koneesta.
Kiitos jo etukäteen avusta
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 159 3.2jts hankinta mielessä.
Tuolla koneellahan ei ole muuta samaa kuin nimi, jos 156/GT JTS:ään vertaa.
Kulutushan tuossa on aika huikea - auto on raskas, mutta toisaalta tuo tuskin on issue jos tuon kokoista konetta ajattelee
Taitaa olla enempi 159:n vakio-ongelmat suurempi huolenaihe, jos koneessa ei ketjuvaivaa ole.
Kulutushan tuossa on aika huikea - auto on raskas, mutta toisaalta tuo tuskin on issue jos tuon kokoista konetta ajattelee
Taitaa olla enempi 159:n vakio-ongelmat suurempi huolenaihe, jos koneessa ei ketjuvaivaa ole.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: 159 3.2jts hankinta mielessä.
Joo, soppa kelpaa ja tosiaan se jakopää on huoltoystävällinen venyketjumalli. Jotkut on näihin virittäneet alkuperäistä huonompia huohotusratkaisuja, toki joku on saattanut onnistua parantamaankin.
Mutta ehjänä mukava kone ajaa.
Mutta ehjänä mukava kone ajaa.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: 159 3.2jts hankinta mielessä.
^mitäs sille huohotukselle on tehty ja miksi?
öljynkulutus on ollu luokkaa 0,5l /10000km, joka on hyväksyttävä tälle moottorille, tosin jotkut ei vie tuotakaan.
öljynkulutus on ollu luokkaa 0,5l /10000km, joka on hyväksyttävä tälle moottorille, tosin jotkut ei vie tuotakaan.
"puhun niin totta kuin osaan"
Re: 159 3.2jts hankinta mielessä.
Tämä öljyn kulutus kiinnostaa eniten.
Oli 2.0jts ja saman laista öljysyöppöä en jaksa, että tankataan öljyä ja lisätään bensaa.
Oli 2.0jts ja saman laista öljysyöppöä en jaksa, että tankataan öljyä ja lisätään bensaa.
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: 159 3.2jts hankinta mielessä.
Ei se öljynkulutus ole mikään ominaisuus tuossa moottorissa. 0,5-1L/10tkm.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
Re: 159 3.2jts hankinta mielessä.
Joo, ei ole öljynkulutus samanlaista kuin sataviiskutosen Jötsissä. Bensa kyllä kelpaa, mutta jos laskee kulutuksen iskutilavuuksien suhteessa (jollainhan tuon omistaminen on perusteltava), ei vie yhtään enempää . Mutta maanantaisen Tampereenreissun perusteella täytyy vain sanoa, että on mahtava kone pitkille siirtymille, jos vaikka haluaa kovempaakin joskus ohitella.
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001
-
- Viestit: 266
- Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
- Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
- Paikkakunta: Kuopio
Re: 159 3.2jts hankinta mielessä.
Seinäjoella näyttäis olevan siisti Tbi..
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: 159 3.2jts hankinta mielessä.
Taaemman kannen huohotinreikiä porukka jossain vaiheessa innostui porailemaan isommiksi. Ilmeisesti siksi, että ne on pienemmät kuin etukannessa - joskin ne on tarkoituksella kuristettu, kun etukannen huohotus on imuputkessa ennen kaasuläppää ja takakannen imusarjassa kaasuläpän jälkeen. Avarrettuna rupee virtaamaan se taaemman kannen huohotus vissiin vähän liiankin hyvin.palkus kirjoitti:^mitäs sille huohotukselle on tehty ja miksi?
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 246
- Liittynyt: 18 Touko 2011, 13:53
- Car(s): Ex:
159 1.9JTDm SW
159 3.2 Q4 SW - Paikkakunta: Espoo
Re: 159 3.2jts hankinta mielessä.
Itsellä oli neljä vuotta. Moottori oli ongelmaton. Ongelmat eivät ihan jokaiseen yksilöön näköjään osu.
Kulutus on ihan jees. Mökkimatkan (500 km uskalsi ajaa tankillisella) eli ehkä 11-12 litraa sadalla kilometrillä moottori- ja maantietä. Talviautona kyllä tosi hyvä. Mulla ei ollut lämmitintä siinä joten aina käyntiin kylmänä. Sen vuoksi hyvä, että lämpenee nopeasti.
Kulutus on ihan jees. Mökkimatkan (500 km uskalsi ajaa tankillisella) eli ehkä 11-12 litraa sadalla kilometrillä moottori- ja maantietä. Talviautona kyllä tosi hyvä. Mulla ei ollut lämmitintä siinä joten aina käyntiin kylmänä. Sen vuoksi hyvä, että lämpenee nopeasti.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 159 3.2jts hankinta mielessä.
Sitä olen itsekin kuolannut. Onneksi ei ole vihreää taskussa...harde kirjoitti:Seinäjoella näyttäis olevan siisti Tbi..
Re: 159 3.2jts hankinta mielessä.
Tuossa kahtelin myös varaosa saatavuutta.
Aika heikkoa näistä yleisistä paikoista.
MM. Vetoakseleitten suhteen yms.
Onko joku paikka josta löytyy hyvin tarjontaa?
Aika heikkoa näistä yleisistä paikoista.
MM. Vetoakseleitten suhteen yms.
Onko joku paikka josta löytyy hyvin tarjontaa?
Re: 159 3.2jts hankinta mielessä.
Ja onko totta että q4 kardaani ei ole katkastava että pystys tukilaakerin vaihtamaan??
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 159 3.2jts hankinta mielessä.
2.4JTDm:ssä on paria kardaania. En enää muista 3.2:n osanumeroista, mutta mielikuva olisi että siinäkin on kahta versiota?
Uudempi on katkaistava, ainakin 2.4:ssä.
Mulla esim. on bemarin kardaani nyt tuolla, kun vanhasta meni tukilaakerit sököksi ja se toki oli sitä vanhempaa, "yhtä puuta" olevaa versiota.
Tehdaskunnostettu olis ollut 2k€ ja tehdasuusi 3k€. Eli kyllä niitä saa - ne vaan maksaa.
Jostain vuosimallista eteenpäin kardaanin pitäisi olla katkaistava. Toisaalta eipä ne tukilaakeritkaan ihan helpolla miksikään mene, jos ristikot ei pääse ruostumaan...
Vetoakseleita ei saa oikein mistään - niveliä kylläkin. Marmori/eBay on varmin valinta, mutta hinta on kova - 400€+ on hyvin tyypillistä. Toisaalta, eipä nekään kovin herkästi mene.
Uudempi on katkaistava, ainakin 2.4:ssä.
Mulla esim. on bemarin kardaani nyt tuolla, kun vanhasta meni tukilaakerit sököksi ja se toki oli sitä vanhempaa, "yhtä puuta" olevaa versiota.
Tehdaskunnostettu olis ollut 2k€ ja tehdasuusi 3k€. Eli kyllä niitä saa - ne vaan maksaa.
Jostain vuosimallista eteenpäin kardaanin pitäisi olla katkaistava. Toisaalta eipä ne tukilaakeritkaan ihan helpolla miksikään mene, jos ristikot ei pääse ruostumaan...
Vetoakseleita ei saa oikein mistään - niveliä kylläkin. Marmori/eBay on varmin valinta, mutta hinta on kova - 400€+ on hyvin tyypillistä. Toisaalta, eipä nekään kovin herkästi mene.
Re: 159 3.2jts hankinta mielessä.
Eipä niitä itse vetareita mene mutta niveliä. Ulkopään niveliä oli saatavilla mutta sisäpäähän en löytäny mutta saa Kait niitä marmorilta. Kukas muuten on alfan virallinen jälleen myyjä mistä osaa osia kysellä??
Heräsi kyllä mielenkiinto että minkä bemarin kardaani sulla on sinne modattuna?? Kerro tämä salaisuus het
Heräsi kyllä mielenkiinto että minkä bemarin kardaani sulla on sinne modattuna?? Kerro tämä salaisuus het
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 159 3.2jts hankinta mielessä.
^
En tiedä.
Ko-Met Oy Espoosta sen laittoi. Päädyt on alkuperäiset kuluneet, koska tietenkään biimeristä ne ei käynyt. Ja tuokin oli kuulemma viimeinen käytetty setti, mitä oli tarjolla - lienee tulevaisuudessa sitten vaihtoehtona tuo biimerin kardaani uutena ja vanhat päädyt tai sitten vaihtoehtoisesti vaan tehdaskunnostettua/uutta orggisosaa
Ja sit noi kardaanit menee hauskasti. Olikohan näin, että 939:ssä on yksinään kuutta (!) eri mallia moottorista ja korista riippuen, eikä ne ole keskenään yhteensopivia edes...
939 Brerassa omansa (ja tämän taisi saada vain 3.2JTS:n kanssa?)
939 159 2.4JTDm:ssä 2 vaihtoehtoa (vanha ja uusi, nämä eri kuin Brera)
939 159 3.2JTS 2 vaihtoehtoa (vanha ja uusi, nämäkin eri kuin 159 2.4, ehkä myös Brera )
En nyt jaksa ePeristä kaivaa osanumeroita, mutta abouttirallaa noin nämä meni. Käytännössä koko voimalinja on sama noissa autoissa (3.2JTS minkä keulalla tahansa, 2.4JTDm minkä keulalla tahansa) - silti siitä eteenpäin onkin eroja. Hämmentäviä moisia vieläpä.
Marmoreita löytyy sieltä täältä. Itse suosin Järvenpäässä Mäkelän Konetta, koska lähellä - ja hyvä palvelu. Hinnat on aivan kammottavia kyllä...
En tiedä.
Ko-Met Oy Espoosta sen laittoi. Päädyt on alkuperäiset kuluneet, koska tietenkään biimeristä ne ei käynyt. Ja tuokin oli kuulemma viimeinen käytetty setti, mitä oli tarjolla - lienee tulevaisuudessa sitten vaihtoehtona tuo biimerin kardaani uutena ja vanhat päädyt tai sitten vaihtoehtoisesti vaan tehdaskunnostettua/uutta orggisosaa
Ja sit noi kardaanit menee hauskasti. Olikohan näin, että 939:ssä on yksinään kuutta (!) eri mallia moottorista ja korista riippuen, eikä ne ole keskenään yhteensopivia edes...
939 Brerassa omansa (ja tämän taisi saada vain 3.2JTS:n kanssa?)
939 159 2.4JTDm:ssä 2 vaihtoehtoa (vanha ja uusi, nämä eri kuin Brera)
939 159 3.2JTS 2 vaihtoehtoa (vanha ja uusi, nämäkin eri kuin 159 2.4, ehkä myös Brera )
En nyt jaksa ePeristä kaivaa osanumeroita, mutta abouttirallaa noin nämä meni. Käytännössä koko voimalinja on sama noissa autoissa (3.2JTS minkä keulalla tahansa, 2.4JTDm minkä keulalla tahansa) - silti siitä eteenpäin onkin eroja. Hämmentäviä moisia vieläpä.
Marmoreita löytyy sieltä täältä. Itse suosin Järvenpäässä Mäkelän Konetta, koska lähellä - ja hyvä palvelu. Hinnat on aivan kammottavia kyllä...
Re: 159 3.2jts hankinta mielessä.
Metsään meni (taaskin). Kardaaneja on 939:ssa kolme eri mallia. Bredassa oma kun akseliväli on lyhyempi. 159 2.4JTDm ->15.2.07 asti ja kaikki 3.2:set sama, sitten kun dieselin perään tuli jotain muutoksia niin noissa uudemmissa 2.4JTDm:ssä uudempi versio kardaanista.Aquatica kirjoitti:^
Ja sit noi kardaanit menee hauskasti. Olikohan näin, että 939:ssä on yksinään kuutta (!) eri mallia moottorista ja korista riippuen, eikä ne ole keskenään yhteensopivia edes...
939 Brerassa omansa (ja tämän taisi saada vain 3.2JTS:n kanssa?)
939 159 2.4JTDm:ssä 2 vaihtoehtoa (vanha ja uusi, nämä eri kuin Brera)
939 159 3.2JTS 2 vaihtoehtoa (vanha ja uusi, nämäkin eri kuin 159 2.4, ehkä myös Brera )
En nyt jaksa ePeristä kaivaa osanumeroita, mutta abouttirallaa noin nämä meni. Käytännössä koko voimalinja on sama noissa autoissa (3.2JTS minkä keulalla tahansa, 2.4JTDm minkä keulalla tahansa) - silti siitä eteenpäin onkin eroja. Hämmentäviä moisia vieläpä.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: 159 3.2jts hankinta mielessä.
juu, katoin piruuttani oman auton kartaanin ja se oli 55556674. Sama numero tulee sitten myös tupaöljyihin x3, x9, x8, eli kaikki versiot. Sitten on se toinen tupaöljyn kartaani 55211757, jota ei ole saatavilla enää (erään toimittajan mukaan). Mitään korjausosia eperi ei näytä. Breran ja spiderin on lyhkäsempi 55560136. Eperi on sentään rehellinen "3.2 V6 petrol 4x4 Holden"
edit: hätäsesti katottu, taas. 55211757 näyttää uudempiin rieseleihin, kuten jamper totesi.
edit: hätäsesti katottu, taas. 55211757 näyttää uudempiin rieseleihin, kuten jamper totesi.
Viimeksi muokannut palkus, 15 Elo 2020, 11:00. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"puhun niin totta kuin osaan"
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 159 3.2jts hankinta mielessä.
Häkellyttävää - kiitos korjauksesta! Piti ihan nyt kaivella itsekin vähän. Ekana irkkilogitjamper kirjoitti:Metsään meni (taaskin). Kardaaneja on 939:ssa kolme eri mallia. Bredassa oma kun akseliväli on lyhyempi. 159 2.4JTDm ->15.2.07 asti ja kaikki 3.2:set sama, sitten kun dieselin perään tuli jotain muutoksia niin noissa uudemmissa 2.4JTDm:ssä uudempi versio kardaanista.Aquatica kirjoitti:^
Ja sit noi kardaanit menee hauskasti. Olikohan näin, että 939:ssä on yksinään kuutta (!) eri mallia moottorista ja korista riippuen, eikä ne ole keskenään yhteensopivia edes...
939 Brerassa omansa (ja tämän taisi saada vain 3.2JTS:n kanssa?)
939 159 2.4JTDm:ssä 2 vaihtoehtoa (vanha ja uusi, nämä eri kuin Brera)
939 159 3.2JTS 2 vaihtoehtoa (vanha ja uusi, nämäkin eri kuin 159 2.4, ehkä myös Brera )
En nyt jaksa ePeristä kaivaa osanumeroita, mutta abouttirallaa noin nämä meni. Käytännössä koko voimalinja on sama noissa autoissa (3.2JTS minkä keulalla tahansa, 2.4JTDm minkä keulalla tahansa) - silti siitä eteenpäin onkin eroja. Hämmentäviä moisia vieläpä.
Nuo ei siis ollut mun kaivamia numeroita, vaan toisen foorumilaisen.55556674 on vain 159 3.2
Myös 55211757 on vain 159 3.2
55560136 puolestaan on Brera ja Spider
Samassa logissa toki huomasin itse todenneen olevan neljää eri versiota pelkästään viisysissä, mutta siinä on selvästi oltava joku feelu - koska ei noita tosiaan ole kuin 2 viisysin versiota ja sitten tuo pätkitty malli.
Juuri tarkastin ePeristä oman numeroni:
55211757 - ja tämä on ainoastaan 2.4JTDm 4x4 - tiedolla "NEW DRIVESHAFT REAR, AND FUEL TANK DIFFERENTIAL (DAT 15/02/2007)" D11635
Tämä on ilmoitettu eperissä painavan 100grammaa enemmän, kuin tuo 55556674.
55556674 on 3.2 Petr, (X8 ja X9-versioita. X3-versiossa (vanhin sarja) myös 2.4 JTDm)
55560136 on vain 3.2 Petr, Brera ja Spider. Eli kuten sanoit, omansa on.
Nyt itse oon hyvin hämmästynyt, kun löysin neljä osanumeroa pelkästään 159 kardaanille eperistä aiemmin kun katsoin - nyt tainnu mennä puurot ja vellit sekaisin eper-sähläyksessä, pahoittelut...
Sitä mä vaan mietin, että miten voi olla 20.06.2007 valmistuneessa autossa mukamas vanhan mallinen kardaani, mihin ei laakereita saa vaihdettua - ja uudemman osan pitäisi olla vaihdettavissa (ja tämä tieto tullut monesta paikasta, mm. korjaamolta jossa kardaani vaihdettiin). Vai onko mua kerrankin kusetettu niin hyvin, että läpi meni notta heilahti. Väitän kardaanin olevan fyysisesti eri, kuin mikä autossa alunperin oli...
- Moritz
- Viestit: 200
- Liittynyt: 04 Huhti 2006, 23:43
- Car(s): 159 sw 3.2 Q4, 166 3.0 V6 -99
Ex. 33 QV -88, 75 turbo -87. - Paikkakunta: Riihimäki
Re: 159 3.2jts hankinta mielessä.
Pahoittelut kun vastaan kysymykseen enkä ala lässyttämään jostain kardaaneista, dieseleistä tai muista mitä ei kysytty!Vkdkdlkd kirjoitti:Otsikon mukainen alfa mietinnässä.
Onko kellään omakohtaista kokemusta kyseisestä koneesta?
Jakoketjun venyminen on tiedossa kyllä.
Mutta onko muuta?
Onko samanlainen öljylinko kuin pikkuveljensäkkin ?
Puhutaan alle 180tkm ajetusta koneesta.
Kiitos jo etukäteen avusta
Ketju kuulemma venyy, mutta ei niin herkkä venymään ku pikkulohko sisarillaan. Omalla ajettu 164 tkm ja ketjua ei (vielä) ole vaihdettu. Öljyä saa joo kerran lisätä öljynvaihdon välillä. Ja kohta neljä vuotta kokemusta ko. kikottimesta ja yksi parhaista ja luotettavimmista autoista mitä olen omistanut! Varsinkin talvella on hieno peli. Ennen omistin Audi A4 tfsi quattron, mutta kyllä Alfa pesee sen mennen tullen.
Jarru on vauhdin surma...