Giulia/Stelvio tyyppiviat
Valvoja: Moderators
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Giulia/Stelvio tyyppiviat
Taustaa sen verran että vaimon pösön ilmastointi lopetti muutama päivä sitten puhaltamasta kylmää. Lainasin 159 pariksi päiväksi sille työmatkalle. Ensimmäisen reissun jälkeen tuli kommettia "Kiitti vaan. Nyt on autokuume" Nyt parin päivän jälkeen se on alkanut linkkailemaan Giulian/Stelvion myynti-ilmoituksia. Lupasin lähteä mukaan koeajolle. Mitä näistä nyt pitäisi osata katsoa? Tällä hetkellä kaikki vaihtoehdot avoinna (Giulia tai Stelvio, bensa tai diesel). Ehkä Q4 diesel johtaa tällä hetkellä.
- Molemmat koneet kaiketi aika huolettomia? Multiair nyt laukeaa jossain kohtaa ja Q4 dieselin hihnanvaihto arvokas. Mitä siinä on vaihtoväli ja paljonko se liikkeessä maksaa?
- Vaihteisto (ZF8HP) huoleton? Kannattaisiko näihin vaihtaa öljyt millä metreillä? Voimansiirrossa muuten ei kaiketi mitään ihmeellistä?
- Softabugeja kaiketi jonkun verran? Uusimmat softat kaikkiin järjestelmiin auttanee?
- Lampunpesurit tykkää poistua ja bensaluukut vääntyä itsekseen? Lisäksi sumarit irtoilla Stelviossa johtuen juuri vuotavista pesureista?
- Bensamallissa hukkaportin tanko helisee? Ei aiheuta muuta kun ylimääräisen äänen?
- Startin rele jättänyt pakkasella pihaan. Onko tähän tullut varmaa korjausta ja koskeeko kaikkia malleja?
Mitä kaikkea muuta? FinPat:lla Stelvion kanssa ollut kaikkea "pientä" mutta onko muillakin?
Äänentoistolaitteet näissä ei tainnut kovin hääppöisiä vakiona olla? Harman/Kardonia ei kannata kovin korkealle arvostaa? Nämä tosin vaimolle toisarvoisia tekijöitä. Kuten muutkin pikku jutut. 270km/päivä 3-5kertaa/viikko pitäisi kuitenkin luotettavasti päästä työmatkaa.
- Molemmat koneet kaiketi aika huolettomia? Multiair nyt laukeaa jossain kohtaa ja Q4 dieselin hihnanvaihto arvokas. Mitä siinä on vaihtoväli ja paljonko se liikkeessä maksaa?
- Vaihteisto (ZF8HP) huoleton? Kannattaisiko näihin vaihtaa öljyt millä metreillä? Voimansiirrossa muuten ei kaiketi mitään ihmeellistä?
- Softabugeja kaiketi jonkun verran? Uusimmat softat kaikkiin järjestelmiin auttanee?
- Lampunpesurit tykkää poistua ja bensaluukut vääntyä itsekseen? Lisäksi sumarit irtoilla Stelviossa johtuen juuri vuotavista pesureista?
- Bensamallissa hukkaportin tanko helisee? Ei aiheuta muuta kun ylimääräisen äänen?
- Startin rele jättänyt pakkasella pihaan. Onko tähän tullut varmaa korjausta ja koskeeko kaikkia malleja?
Mitä kaikkea muuta? FinPat:lla Stelvion kanssa ollut kaikkea "pientä" mutta onko muillakin?
Äänentoistolaitteet näissä ei tainnut kovin hääppöisiä vakiona olla? Harman/Kardonia ei kannata kovin korkealle arvostaa? Nämä tosin vaimolle toisarvoisia tekijöitä. Kuten muutkin pikku jutut. 270km/päivä 3-5kertaa/viikko pitäisi kuitenkin luotettavasti päästä työmatkaa.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Giulia/Stelvio tyyppiviat
Aika hyvin olet luetellut esille tulleita ongelmia. Mulla vaihdettu lampunpesurit, bensatankin luukku ja turbo uusiksi (hukkaportin tanko väljä) takuuna. Mitään muita ongelmia ei ole ollut.
Itse ajatellut vaihtaa laatikon öljyt ehkä viiden vuoden välein. Ajoa tulee n.10tkm vuodessa.
Itse ajatellut vaihtaa laatikon öljyt ehkä viiden vuoden välein. Ajoa tulee n.10tkm vuodessa.
Re: Giulia/Stelvio tyyppiviat
Suomessa joka on kylmä maa pitäisi hihna vaihtaa 60tkm välein, lämpimissä maissa saa ajaa 100tkm. Hihnanvaihto merkkiliikkeessä oli luokkaa 800€.Tiige kirjoitti: - Molemmat koneet kaiketi aika huolettomia? Multiair nyt laukeaa jossain kohtaa ja Q4 dieselin hihnanvaihto arvokas. Mitä siinä on vaihtoväli ja paljonko se liikkeessä maksaa?
ZF:n mukaan suositeltu öljjynvaihtoväli 80tkm - 120tkm tai 8 vuotta.Tiige kirjoitti: - Vaihteisto (ZF8HP) huoleton? Kannattaisiko näihin vaihtaa öljyt millä metreillä? Voimansiirrossa muuten ei kaiketi mitään ihmeellistä?
https://aftermarket.zf.com/remotemedia/ ... 130-en.pdf
Muutenhan ZF8HP on loistava laatikko. Meidän perheessä näillä laatikoilla on ajettu kolmella autolla yhteensä noin 270tkm ja kaikki on toiminut todella hyvin.
Ainakin minulla on auton toinen vuosi ollut käytännössä ongelmaton kun ensimmäisenä vuotena vehje sekoili urakalla.Tiige kirjoitti: - Softabugeja kaiketi jonkun verran? Uusimmat softat kaikkiin järjestelmiin auttanee?
Yes. Bensaluukun vääntymiseen talvella ei tietääkseni ole vieläkään oikeaa ratkaisua mutta uudet "päivitetyt" lampunpesurit ovat pysyneet paikoillaan eivätkä edes vuoda joten uudet sumaritkin nätisti paikoillaan.Tiige kirjoitti: - Lampunpesurit tykkää poistua ja bensaluukut vääntyä itsekseen? Lisäksi sumarit irtoilla Stelviossa johtuen juuri vuotavista pesureista?
Tämä on haaste on jäänyt kokematta mutta toisaalta minulla Stelvio on nukkunut yönsä tallissa ja päivisinkin ollut parkkihallissa. Ja Webasto saattaa myös auttaa asiaa.Tiige kirjoitti: - Startin rele jättänyt pakkasella pihaan. Onko tähän tullut varmaa korjausta ja koskeeko kaikkia malleja?
Aluksi säätöä oli runsaasti mutta softien päivitykset huoltojen yhteydessä, lampunpesurien vaihto päivitettyyn malliin ja uusi akku ovat selkeästi auttaneet asiaa. Voipi olla että Ruåtsissa autokaupan varastossa vietetty vuosi toi myöskin Stelviolle hieman alkukankeutta. Ainakin akun elinikään se todennäköisesti vaikutti.Tiige kirjoitti: Mitä kaikkea muuta? FinPat:lla Stelvion kanssa ollut kaikkea "pientä" mutta onko muillakin?
Audio ei tosiaan ole ihmeellinen mutta navikka toimii OK samaten kuin BT HF.Tiige kirjoitti: Äänentoistolaitteet näissä ei tainnut kovin hääppöisiä vakiona olla? Harman/Kardonia ei kannata kovin korkealle arvostaa? Nämä tosin vaimolle toisarvoisia tekijöitä. Kuten muutkin pikku jutut. 270km/päivä 3-5kertaa/viikko pitäisi kuitenkin luotettavasti päästä työmatkaa.
Stelvio on loistava vehje juurikin Rouvasi tarpeisiin, hiljainen, turvallinen ja mukava. nimim. 330km/pv 2-3krt/vko tai 45tkm/a.
P.S. Koska oma statukseni vaihtui yrityskaupan myötä korporaatio-orjaksi ja jokin über-boring 49g CO2 työsuhdeauto iskee väkisin niin tämä Stelvio tulee lähiaikoina markkinoille. Laita yv jos kiinnostaa, uskon että hinta on kohdallaan. Samalla kun tulet hakemaan Stelvion niin voit tarkistaa Rouvan kanssa hääautonne nykykunnon.
-
- Viestit: 289
- Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
- Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 Distinctive -01
- Paikkakunta: Turku
Re: Giulia/Stelvio tyyppiviat
Itsellä kohta kolmivuotiaassa bensa-Stelviossa 33 tkm. Kilsoja kertyy 15-17 tkm vuositahtia.
Tietämäni tyyppivikojen status on:
1. Bensatankin luukun käyristyminen: Joo, tapahtuu kun lämpötilat putoaa pakkaselle. Ei valmistajan korjausohjetta vielä, raportoitu on.
2. Ajovalon pesureiden korkkaus: Ei ole korkannu ja istuvatkin aikas mukavasti. Toimineetkin vielä.
3. Sumuvalojen rikkoutuminen pesureiden vuodon seurauksena: Ei sumuvaloja First Editionissa - ei ongelmaa .
4. Turbon hukkaportin akselin helistäminen joutokäynnin lähellä: Joo, ääni alkanut kuulua 20 tkm jälkeen. Ei vaikutusta toimintaan. Raportoitu ja odottaa takuukorjausta.
5. Keyless go -nappien jumittaminen ovenkahvassa: Ei ole jumittanu napit.
6. Softan jumittaminen: Ei ole jumahtanu softa. Eka päivitys tulossa.
7. Akun varaustilan hiipuminen ja start&stopin putoaminen päältä: Akku mitattu, raportoitu ja odottaa vaihtolupaa. Ei ongelmaa S&S puuttumisesta.
Kaikki toiminnot pelanneet, eikä mystisiä ilmiöitä tullut vastaan.
Navin karttojen päivitys on onnistunut pienten USB-tikun tietoteknisten haasteiden jälkeen ihan kätevästi.
Samoin Alfa-info -numero on palvellut hienosti suoraan Italiasta suomeksi.
Suurin positiivinen yllätys Alfan kustannuksissa on ollut huoltopakettien edullisuus. Vaikka huoltoväli on 1 v / 15000 km, ovat huollot olleet vuositasolla 25 % edullisemmat kuin aiemmilla plug-in hybrideillä.
Alustaa kun alhaalta tarkastelee, teknisten ratkaisujen eleganttius ja materiaalien kirjo tekee vaikutuksen . Joten teetin ruostesuojauksen heti ekana kesänä, kun alustan maalit oli vielä suolahiekkapuhaltamatta. Aion pitää käyttiksenä pitkään.
Mielestäni ollut aikas viaton peli, joskin kilometrit vielä lähes alle öljynvaihtovälin kuin ns. korkealaatuisemmissa kulkineissa.
Jos jollakulla on ollut jo tyyppivikojen täyskäsi, itselläni ehkä jätkäpari .
Voin suositella parhaana ajohenkilön SUVina. Joskin yritän saada kiinnostuneet ensin rattiin.
Sitä ennen puheet ei oikein tartu. Mutta ajokokemuksen jälkeen yleensä tulee paljon kysyttävää.
Cotzy
Tietämäni tyyppivikojen status on:
1. Bensatankin luukun käyristyminen: Joo, tapahtuu kun lämpötilat putoaa pakkaselle. Ei valmistajan korjausohjetta vielä, raportoitu on.
2. Ajovalon pesureiden korkkaus: Ei ole korkannu ja istuvatkin aikas mukavasti. Toimineetkin vielä.
3. Sumuvalojen rikkoutuminen pesureiden vuodon seurauksena: Ei sumuvaloja First Editionissa - ei ongelmaa .
4. Turbon hukkaportin akselin helistäminen joutokäynnin lähellä: Joo, ääni alkanut kuulua 20 tkm jälkeen. Ei vaikutusta toimintaan. Raportoitu ja odottaa takuukorjausta.
5. Keyless go -nappien jumittaminen ovenkahvassa: Ei ole jumittanu napit.
6. Softan jumittaminen: Ei ole jumahtanu softa. Eka päivitys tulossa.
7. Akun varaustilan hiipuminen ja start&stopin putoaminen päältä: Akku mitattu, raportoitu ja odottaa vaihtolupaa. Ei ongelmaa S&S puuttumisesta.
Kaikki toiminnot pelanneet, eikä mystisiä ilmiöitä tullut vastaan.
Navin karttojen päivitys on onnistunut pienten USB-tikun tietoteknisten haasteiden jälkeen ihan kätevästi.
Samoin Alfa-info -numero on palvellut hienosti suoraan Italiasta suomeksi.
Suurin positiivinen yllätys Alfan kustannuksissa on ollut huoltopakettien edullisuus. Vaikka huoltoväli on 1 v / 15000 km, ovat huollot olleet vuositasolla 25 % edullisemmat kuin aiemmilla plug-in hybrideillä.
Alustaa kun alhaalta tarkastelee, teknisten ratkaisujen eleganttius ja materiaalien kirjo tekee vaikutuksen . Joten teetin ruostesuojauksen heti ekana kesänä, kun alustan maalit oli vielä suolahiekkapuhaltamatta. Aion pitää käyttiksenä pitkään.
Mielestäni ollut aikas viaton peli, joskin kilometrit vielä lähes alle öljynvaihtovälin kuin ns. korkealaatuisemmissa kulkineissa.
Jos jollakulla on ollut jo tyyppivikojen täyskäsi, itselläni ehkä jätkäpari .
Voin suositella parhaana ajohenkilön SUVina. Joskin yritän saada kiinnostuneet ensin rattiin.
Sitä ennen puheet ei oikein tartu. Mutta ajokokemuksen jälkeen yleensä tulee paljon kysyttävää.
Cotzy
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Giulia/Stelvio tyyppiviat
Kiitokset vastauksista. FinPat:n stelvio kiinnostaa ehdottomasti. Laittelen yv:tä.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Giulia/Stelvio tyyppiviat
Oma Giulia (Super 2.0t bensa) on tähän mennessä ollut täysin huoleton (vm 2017 / 50000 km mittarissa). Ainoa "ongelma" on ollut 2-3 kertaa esiintynyt käyntihäiriö, joka on korjaantunut uudelleenkäynnistyksellä. Bensatankin luukku ulkonee hieman, mutta ei niin paljoa, että tuo vielä varsinaisesti häiritsisi.
Softat olen päivityttänyt etupainotteisesti, mikä on varmaan auttanut pitämään ongelmia loitolla. Lisäksi Start/Stop on ollut runsaan vuoden pois päältä (kytkin käännettynä toimimaan päinvastoin), mikä auttaa pitämään akku / starttiongelmat poissa.
Mitä tulee audiojärjestelmiin, niin omassa autossani on välimallin poppilaitteet. Olen päivittänyt kauttimet JL Audion C7-sarjaan sekä vahvistimen JL Audion 6-kanavaiseen VXi-sarjan signaaliprosessorilla varustettuun laitteeseen. Äänenlaadun parannus on huomattava. Tuolta ketjusta löytyy kirjoittamani teksti miten alkuperäinen vahvistin kytketään Proxi Alignmentilla pois päältä, jotta uuden vahvistimen asennus onnistuu mielekkäästi:
https://www.giuliaforums.com/threads/on ... ost-839850
Se, että autossa on välimallin stereot tai HK on siinä mielessä tärkeää, että jos haluaa päivittää ne parempaan on se paljon helpompaa valmiiden johdotusten ansiosta. Perustason stereoissa tämä on huomattavan paljon vaikeampaa. Noissa kahdessa paremmassa ei kaiuttimien päivitys vaadi mitään johdotusmuutoksia. Vahvistimen päivityskin onnistuu siten, ettei alkuperäisiin johdotuksiin tarvitse koskea lainkaan. Uusi vahvistin liitetään itse tehdyllä johtosarjalla alkuperäisen vahvistimen liittimiin ja kaiken voi palauttaa ennalleen jälkiä jättämättä.
Softat olen päivityttänyt etupainotteisesti, mikä on varmaan auttanut pitämään ongelmia loitolla. Lisäksi Start/Stop on ollut runsaan vuoden pois päältä (kytkin käännettynä toimimaan päinvastoin), mikä auttaa pitämään akku / starttiongelmat poissa.
Mitä tulee audiojärjestelmiin, niin omassa autossani on välimallin poppilaitteet. Olen päivittänyt kauttimet JL Audion C7-sarjaan sekä vahvistimen JL Audion 6-kanavaiseen VXi-sarjan signaaliprosessorilla varustettuun laitteeseen. Äänenlaadun parannus on huomattava. Tuolta ketjusta löytyy kirjoittamani teksti miten alkuperäinen vahvistin kytketään Proxi Alignmentilla pois päältä, jotta uuden vahvistimen asennus onnistuu mielekkäästi:
https://www.giuliaforums.com/threads/on ... ost-839850
Se, että autossa on välimallin stereot tai HK on siinä mielessä tärkeää, että jos haluaa päivittää ne parempaan on se paljon helpompaa valmiiden johdotusten ansiosta. Perustason stereoissa tämä on huomattavan paljon vaikeampaa. Noissa kahdessa paremmassa ei kaiuttimien päivitys vaadi mitään johdotusmuutoksia. Vahvistimen päivityskin onnistuu siten, ettei alkuperäisiin johdotuksiin tarvitse koskea lainkaan. Uusi vahvistin liitetään itse tehdyllä johtosarjalla alkuperäisen vahvistimen liittimiin ja kaiken voi palauttaa ennalleen jälkiä jättämättä.
Viimeksi muokannut Unique, 19 Elo 2020, 10:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Giulia/Stelvio tyyppiviat
Ja BMW:n merkkihuoltoon verrattuna näppituntumalla määräaikaishuoltojen ero on ollut vielä suurempi. Alfan merkkihuollattamisen haasteeksi tulee tosin Turun kaltaisessa pikku kylässä se että alueen molemmat merkkihuollot lopettavat ja lähin löytyy sitten Salosta. Ei ole enää kävelymatka kotiin. Toki sitten independent puolelta löytyy Filaro Raisiosta.Cotzy kirjoitti: Suurin positiivinen yllätys Alfan kustannuksissa on ollut huoltopakettien edullisuus. Vaikka huoltoväli on 1 v / 15000 km, ovat huollot olleet vuositasolla 25 % edullisemmat kuin aiemmilla plug-in hybrideillä.
- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Giulia/Stelvio tyyppiviat
Giulia 1, 180hp diesel:
Ajovalon pesurit.
Giulia 2, 280hp nelikko-bensa:
Radion sekoilu (ei tallenna kanavia, tai jos tallentaa, nollaa ne niitä käyttäessä, kello ei pysy ajassa)
Olen tyytyväinen.
Ajovalon pesurit.
Giulia 2, 280hp nelikko-bensa:
Radion sekoilu (ei tallenna kanavia, tai jos tallentaa, nollaa ne niitä käyttäessä, kello ei pysy ajassa)
Olen tyytyväinen.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Giulia/Stelvio tyyppiviat
Bensa-Juulia ( vakio Superin tekniikka): 165 tkm odossa, väli 154tm -165 tkm vain kesäkäytössä
takuuseen : vasen Xenon, laturi, akku, yksi starttirele, yksi puola (2.sylinteri) , puskurien uudelleen maalaus, ohjausspiraali
Poistettu väliaikaisesti käytöstä( digisti) lampun pesurit, huoltomuistutus ( saa huoltaa omaan tahtiin eli ylihuoltaa )
Vikoja kahdelta viime kesältä : vain kuumalla kelillä joskus hidas ilmastoinnin reaktio puhalluksen säätöön
( tulee valaan puhallus/ulos hengitysäänet mieleen ) , täytyy ensi kesän huollossa tsekkauttaa ESS:ssä bitit softasta jos jokin olisi poikittain
ZF8HP:en vaihdettu osavaihtaen ( suosistus ESS;ltä) n. kolmasosa öljyistä ja tavoitteena on vaihtaa noin joka kolmas kesä/ n 20 000 km aina kolmasosa. Lysti maksaa rapia 300 eur kerralta.
Multiairin huolto/vaihtotarvetta yritän estää/pitkittää puolittamalla öljynvaihtovälin. Toki kesäautossa aika helppo ajoittaa
n. 5-7 tkm kesässä ja vaihtovälinä.
Kiva rassi tämä Juulia
takuuseen : vasen Xenon, laturi, akku, yksi starttirele, yksi puola (2.sylinteri) , puskurien uudelleen maalaus, ohjausspiraali
Poistettu väliaikaisesti käytöstä( digisti) lampun pesurit, huoltomuistutus ( saa huoltaa omaan tahtiin eli ylihuoltaa )
Vikoja kahdelta viime kesältä : vain kuumalla kelillä joskus hidas ilmastoinnin reaktio puhalluksen säätöön
( tulee valaan puhallus/ulos hengitysäänet mieleen ) , täytyy ensi kesän huollossa tsekkauttaa ESS:ssä bitit softasta jos jokin olisi poikittain
ZF8HP:en vaihdettu osavaihtaen ( suosistus ESS;ltä) n. kolmasosa öljyistä ja tavoitteena on vaihtaa noin joka kolmas kesä/ n 20 000 km aina kolmasosa. Lysti maksaa rapia 300 eur kerralta.
Multiairin huolto/vaihtotarvetta yritän estää/pitkittää puolittamalla öljynvaihtovälin. Toki kesäautossa aika helppo ajoittaa
n. 5-7 tkm kesässä ja vaihtovälinä.
Kiva rassi tämä Juulia
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
-
- Viestit: 266
- Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
- Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Giulia/Stelvio tyyppiviat
Mikähän on toi ESS:n idea laatikon öljyjen osavaihtamisesta. Vaihatin siellä omaani vaihteistoöljyt kun hain auton. Myyjä sanoi että antoivat vanhojen valua tarkkaan. Miten paljon lie uutta laitettu, ei tullut kysyttyä..
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Giulia/Stelvio tyyppiviat
Olisiko " paineellisessa" täysvaihdossa riski "möskien" liikkeelle lähdöstä kuten Aisinin askeissakin , en tiedä. Valuttamalla tosiaan reilu kolmasosa vaihtuu öljyistä.harde kirjoitti:Mikähän on toi ESS:n idea laatikon öljyjen osavaihtamisesta. Vaihatin siellä omaani vaihteistoöljyt kun hain auton. Myyjä sanoi että antoivat vanhojen valua tarkkaan. Miten paljon lie uutta laitettu, ei tullut kysyttyä..
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- hjpp
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Giulia/Stelvio tyyppiviat
^^ Zf:n ohjeen mukainen.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Giulia/Stelvio tyyppiviat
eikö loodassa ole vaihdettavaa pohjaa kera suodin?
"puhun niin totta kuin osaan"
-
- Viestit: 975
- Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
- Car(s): Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm - Paikkakunta: Billnäs
Re: Giulia/Stelvio tyyppiviat
Mulla Q4 Diesel Stelvio, 62tkm mittarissa vm -17. Hajonneita osia on ollut kaksi, sumarin kiinnityskorva petti, vaihdoin ristiin vasen/oikea ja on pysynyt kiinni, kuskin xenonumpion säätö hajosi -> umpio vaihtoon takuuseen (1300,- uuden hinta). Muita vikoja ei ole ollut. Tankinluukku repsottaa mullakin kylmällä kelillä. Pakkaskelissäkin (-35) toiminut ongelmitta.
- hjpp
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Giulia/Stelvio tyyppiviat
Jep. Kyllä siihen vaihtoon pohja kuuluu myös.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Giulia/Stelvio tyyppiviat
Suodattimen hinta n . 700 eur plus
öljyt plus työt touhutonnin päälle hiukka
ESS:llä.
Kohta löytynee ebaylta yms.
suodatintakin halvemmalla..
öljyt plus työt touhutonnin päälle hiukka
ESS:llä.
Kohta löytynee ebaylta yms.
suodatintakin halvemmalla..
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- hjpp
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Giulia/Stelvio tyyppiviat
Katetta lie riittävästi, kun Virossa tuo maksaa 70 e.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Giulia/Stelvio tyyppiviat
Kyllä. ESS:llä ei kukaan kuulemma ole suodatinta vaihtanut, ja osavaihdonkin ZF:äänhjpp kirjoitti:Katetta lie riittävästi, kun Virossa tuo maksaa 70 e.
teettänyt vain pari eli Harde ja meikä ilmeisesti.
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Giulia/Stelvio tyyppiviat
Eikö tuo vaihto pitäisi juurikin tehdä kera pohja&suodin ja siiten saisi unohtaa loota-oliot piiitkäksi aikaa. Jiiteen kiulun mittarilukema olis juur sopivaa luokkaa.
"puhun niin totta kuin osaan"
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Giulia/Stelvio tyyppiviat
Eikö laatikon öljyjä voi itse vaihtaa vai eikö onnistu esim. multiecuscanin avulla?
Tuossa ainakin jotain ohjeistusta...https://www.vebo.com.my/post/the-truth- ... oil-change
Tuossa ainakin jotain ohjeistusta...https://www.vebo.com.my/post/the-truth- ... oil-change
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Giulia/Stelvio tyyppiviat
Jep, katson ensi keväällä tilannetta uudestaan. Osavaihtokin on paree kuin ei vaihtoa olleenkaan.palkus kirjoitti:Eikö tuo vaihto pitäisi juurikin tehdä kera pohja&suodin ja siiten saisi unohtaa loota-oliot piiitkäksi aikaa. Jiiteen kiulun mittarilukema olis juur sopivaa luokkaa.
Jos suodatin löytyy kohtuuhintaan niin sitten teetän sen. ESS:llä löytyy osaaminen myös
tähän vaativampaan vaihtoehtoon.
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Giulia/Stelvio tyyppiviat
Vaihtoa suositellaan , josjmi kirjoitti:Eikö laatikon öljyjä voi itse vaihtaa vai eikö onnistu esim. multiecuscanin avulla?
Tuossa ainakin jotain ohjeistusta...https://www.vebo.com.my/post/the-truth- ... oil-change
"frequent highway driving in top speed range ( = autobahn )
offensive, sporty driving style,
frequent trailer operation,"
Aika simppelin oloinen operaatio kun on uudet osat näpeissä. Tontun pyynti koko hommasta
on aikas suolaisen katteen oloista
Kyllä, voisi itsekin, mutta en harrasta huoltoa vaan ulkoistan sen.
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Giulia/Stelvio tyyppiviat
Niin, käsittääkseni normaaliajossa olevan auton laatikkoöljyjä ei tarvitsisi vaihtaa koskaan.
- jyrkip
- Viestit: 790
- Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
- Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04 - Paikkakunta: Nummela
Re: Giulia/Stelvio tyyppiviat
Eikun laatikon elinikänä. Joka ilman öljynvaihtoa on lyhyempi. ZF ohjeistaa vaihtamaan, autonvalmistajat ei...jmi kirjoitti:Niin, käsittääkseni normaaliajossa olevan auton laatikkoöljyjä ei tarvitsisi vaihtaa koskaan.
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Re: Giulia/Stelvio tyyppiviat
Onks tyyppivika nyt siis se et laatikko hajoo 700tkm ilman öljynvaihtoja ja 1,2 Mkm ilman siitä. Mä veikkaan et näist on padat porsinu sataan kertaan ja kori mädäntyny alta ennekuin toi laatikko levii.
Listasta unohtu ehkä tyyppiviaksikin laskettava takaluukun huono sovitus joka hinkkaa sit takapuskuriin. Näit oon useamman nähny. Mulla ei ollut ongelmaa tämän kanssa.
- Akku oli sökö jo alusta lähtien -> takuuna uus
- Starttirele reuhtonut kerran
- keyless napit jumitti ennen kuin avarsivat niitä vähän -> ongelma korjaantui
- Airbag vilkuttanut pari kertaa kylmäkäynnistyksen jälkeen kun akun varaus ollut huono.
- Jotain softavikoja jotka korjaantuivat päivityksillä
- Oikea etujarrulevy urittunut ja lievästi mahdollisesti kieroutunutkin 12 tkm ajon jälkeen. Ei kuitenkaan vissiin yleinen ongelma.
Ei muita ongelmia 2 vuoden ajon aikana
Listasta unohtu ehkä tyyppiviaksikin laskettava takaluukun huono sovitus joka hinkkaa sit takapuskuriin. Näit oon useamman nähny. Mulla ei ollut ongelmaa tämän kanssa.
- Akku oli sökö jo alusta lähtien -> takuuna uus
- Starttirele reuhtonut kerran
- keyless napit jumitti ennen kuin avarsivat niitä vähän -> ongelma korjaantui
- Airbag vilkuttanut pari kertaa kylmäkäynnistyksen jälkeen kun akun varaus ollut huono.
- Jotain softavikoja jotka korjaantuivat päivityksillä
- Oikea etujarrulevy urittunut ja lievästi mahdollisesti kieroutunutkin 12 tkm ajon jälkeen. Ei kuitenkaan vissiin yleinen ongelma.
Ei muita ongelmia 2 vuoden ajon aikana
-
- Viestit: 266
- Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
- Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Giulia/Stelvio tyyppiviat
Vähän eri intressit auton valmistajalla. Vois ehkä heidän puolestaan sanoa sopparin irti viimeistäään 200 tkm kohdalla, että pääsisivät uutta myymään..jyrkip kirjoitti:Eikun laatikon elinikänä. Joka ilman öljynvaihtoa on lyhyempi. ZF ohjeistaa vaihtamaan, autonvalmistajat ei...jmi kirjoitti:Niin, käsittääkseni normaaliajossa olevan auton laatikkoöljyjä ei tarvitsisi vaihtaa koskaan.
Sama ruostesuojauksen osalta, sitähän ei tarvii tehä. Onhan 8 vuoden puhkiruostumattomuustakuu Tuli silti 10 Alfaan tehtyä, seuraava omistaja kiittää..
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Giulia/Stelvio tyyppiviat
Ei se varmaan sen ensimmäisen omistajan rahapussissa näy kuin miinuksena jos öljyjä/öljypohjaa suodattimineen vaihtelee.
Tällaisena loppukäyttäjänä asia saattaa alkaa kiinnostaa enemmän. Toisaalta kaksi viimeisintä on ollut ZF:n 8-lovinen (BMW:ssä) ja kummankaan huoltohistoriaa ei ollut tiedossa. Eka tuli 290tkm ja ajettiin +400tkm ilman laatikon öljyvaihtoja ja nykyinen tuli 225tkm ajettuna (nyt 320tkm) ja vaihdatin öljyt ja suodattimen. Tälle voisi uusinta huoltoa suunnitella jos tulee pidettyä vielä.
Laatikot toimineet hienosti ja pidän omalla kokemuksella varsin hienona ja kestävänä automaattina. Vain kylmänä luistattaa hieman. Eikö Alfan kasilovinen kuitenkin samaa peruskonstruktiota, oletan?
Tällaisena loppukäyttäjänä asia saattaa alkaa kiinnostaa enemmän. Toisaalta kaksi viimeisintä on ollut ZF:n 8-lovinen (BMW:ssä) ja kummankaan huoltohistoriaa ei ollut tiedossa. Eka tuli 290tkm ja ajettiin +400tkm ilman laatikon öljyvaihtoja ja nykyinen tuli 225tkm ajettuna (nyt 320tkm) ja vaihdatin öljyt ja suodattimen. Tälle voisi uusinta huoltoa suunnitella jos tulee pidettyä vielä.
Laatikot toimineet hienosti ja pidän omalla kokemuksella varsin hienona ja kestävänä automaattina. Vain kylmänä luistattaa hieman. Eikö Alfan kasilovinen kuitenkin samaa peruskonstruktiota, oletan?
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Giulia/Stelvio tyyppiviat
On joo, 8hp sielläkin piileskelee.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Giulia/Stelvio tyyppiviat
Raimo Miettinen kirjoitti:Ei se varmaan sen ensimmäisen omistajan rahapussissa näy kuin miinuksena jos öljyjä/öljypohjaa suodattimineen vaihtelee.
Eikö Alfan kasilovinen kuitenkin samaa peruskonstruktiota, oletan?
on
https://en.wikipedia.org/wiki/ZF_8HP_tr ... P_variants
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Giulia/Stelvio tyyppiviat
Niinhän siinä kävi että vaimo teki eilen kaupat -18 rekisteröidystä (ruotsista tuotu, näytti eperin mukaan olevan tehtaalta lähtenyt 7/2017) 40tkm ajetusta 210hp stelviosta. Huomenna luovutus.
Pikaisella tutkimuksella toinen sumari irti. Tämä menee joko takuuseen tai sitten autoliike maksaa. Oliko tähän ihan joku kamppanja että ne lampunpesurit vaihdetaan samalla? Minkä sulakkeen/releen otan irti jos haluaa poistaa pesurit käytöstä?
Pikaisella tutkimuksella toinen sumari irti. Tämä menee joko takuuseen tai sitten autoliike maksaa. Oliko tähän ihan joku kamppanja että ne lampunpesurit vaihdetaan samalla? Minkä sulakkeen/releen otan irti jos haluaa poistaa pesurit käytöstä?
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Giulia/Stelvio tyyppiviat
Sulake löytyy konehuoneen vasemmasta takakulmasta(musta boksi), muistaakseni sulake F89 30A.
Re: Giulia/Stelvio tyyppiviat
1) Minulla meni takuuseen. Samalla vaihdettiin vuotavat lampupesurit jotka lienevät juurisyy.Tiige kirjoitti:Niinhän siinä kävi että vaimo teki eilen kaupat -18 rekisteröidystä (ruotsista tuotu, näytti eperin mukaan olevan tehtaalta lähtenyt 7/2017) 40tkm ajetusta 210hp stelviosta. Huomenna luovutus.
Pikaisella tutkimuksella toinen sumari irti. Tämä menee joko takuuseen tai sitten autoliike maksaa. Oliko tähän ihan joku kamppanja että ne lampunpesurit vaihdetaan samalla? Minkä sulakkeen/releen otan irti jos haluaa poistaa pesurit käytöstä?
2) F89 sulake irti konehuoneen puolelta.
Re: Giulia/Stelvio tyyppiviat
Niin, siis onnittelut Rouvalle!Tiige kirjoitti: Niinhän siinä kävi että vaimo teki eilen kaupat -18 rekisteröidystä (ruotsista tuotu, näytti eperin mukaan olevan tehtaalta lähtenyt 7/2017) 40tkm ajetusta 210hp stelviosta. Huomenna luovutus.
Ja korostan oman kokemukseni pohjalta että 2017 rakennetun Stelvion kohdalla kannattaa todellakin varmistella että softat ovat ajan tasalla. Sen lisäksi ottaen huomioon Rouvasi ajoprofiilin kannattaa myös tehdä Adaptiivinen Cruise Control modaus. Helpottaa elämää ja ACC tasoittaa nätisti muuten aavistuksen kulmikasta Cruisea.
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Giulia/Stelvio tyyppiviat
^ Välitetään onnittelut.
Päivityksistä sen verran että ilmeisesti keskinäytön pystyy päivittämään itsekkin? Ecu, vaihteiston ohjaus ja koritietokonetta ei? Näitä ei sitten helposti liikkeessäkään suostuta päivittämään jos ei ole selvää vikaa/takaisinkutsua?
S&S napin toiminnan kääntävä palikka ja adaptiivinen cruise on harkinnassa.
Päivityksistä sen verran että ilmeisesti keskinäytön pystyy päivittämään itsekkin? Ecu, vaihteiston ohjaus ja koritietokonetta ei? Näitä ei sitten helposti liikkeessäkään suostuta päivittämään jos ei ole selvää vikaa/takaisinkutsua?
S&S napin toiminnan kääntävä palikka ja adaptiivinen cruise on harkinnassa.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
-
- Viestit: 58
- Liittynyt: 06 Syys 2015, 23:07
- Car(s): Giulia 2.2 180hp Super -17
- Paikkakunta: Kotka / Valkeakoski
Re: Giulia/Stelvio tyyppiviat
31tkm tullut vuodessa, omat viat:
- Mittaristossa oleva keskinäyttö mennyt pari kertaa pimeäksi (vuoden aikana siis). Palautunut itsestään.
- Valopesurin kansi jää irvistämään, koska liian ohut rimpulamuovista tehty "ohjainpiikki" vääntyy 95% käyttökerroista, eikä ohjaa pesuria kunnolla takaisin, ei ole vielä irronnut.
- Vedet tulivat/tulevat sisään, tyyppivika. Poistoputki löytyy laatikon yläpuolelta ja on litistetty päästä, mikä aiheuttaa ajan kanssa sen tukkeutumisen ja vesien tulemisen etujalkotiloihin. Korjaus helppo: laatikkoa alas ja putkesta pätkä pois. Kallista, kyllä. Oma menee operaatioon kun raaskin viedä (samalla laatikon öljynvaihto).
- Muutaman kerran tehnyt niin, ettei keskinäytössä näy puhelimen kautta soitettava kappale ja kappaleenvaihto ei toimi auton napeilla. Seuraavan käynnistyksen jälkeen toimii, ei haittaa minua, niin harvinainen tapahtuma.
- Mittaristossa oleva keskinäyttö mennyt pari kertaa pimeäksi (vuoden aikana siis). Palautunut itsestään.
- Valopesurin kansi jää irvistämään, koska liian ohut rimpulamuovista tehty "ohjainpiikki" vääntyy 95% käyttökerroista, eikä ohjaa pesuria kunnolla takaisin, ei ole vielä irronnut.
- Vedet tulivat/tulevat sisään, tyyppivika. Poistoputki löytyy laatikon yläpuolelta ja on litistetty päästä, mikä aiheuttaa ajan kanssa sen tukkeutumisen ja vesien tulemisen etujalkotiloihin. Korjaus helppo: laatikkoa alas ja putkesta pätkä pois. Kallista, kyllä. Oma menee operaatioon kun raaskin viedä (samalla laatikon öljynvaihto).
- Muutaman kerran tehnyt niin, ettei keskinäytössä näy puhelimen kautta soitettava kappale ja kappaleenvaihto ei toimi auton napeilla. Seuraavan käynnistyksen jälkeen toimii, ei haittaa minua, niin harvinainen tapahtuma.
-
- Viestit: 289
- Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
- Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 Distinctive -01
- Paikkakunta: Turku
Re: Giulia/Stelvio tyyppiviat
Onneksi olkoon rouvalle hankinnasta . Ja kuva Stelviosta olisi tietty aina kiva nähdä.Tiige kirjoitti:Niinhän siinä kävi että vaimo teki eilen kaupat -18 rekisteröidystä (ruotsista tuotu, näytti eperin mukaan olevan tehtaalta lähtenyt 7/2017) 40tkm ajetusta 210hp stelviosta. Huomenna luovutus.
Toi adaptive cruise -kannattaa päivittää. Forward collision warning säikäyttää kilinällään ja rivakalla puuttumisella kulkuun aluksi, jos on adaptiiviseen vakkariin tottunut.
Aikas mielenkiintoista on tietty, että hankintapäätöksen vahvistaa useampi listaus muutamasta tyyppiviasta. Suunta on Alfalle oikea .
Stelvio on Sergio Marchionnen testamenttiauto ja edesmenneen pääjohtajan ajama sateentekijämalli USAn markkinoille.
Joten kyllä hänen vaatimuksensa kehitys- ja tuotanto-organisaatioon mielestäni näkyvät positiivisesti tuotteen laadussa.
Ehkä joskus vielä positiivisesti Suomenkin myyntiluvuissa .
Cotzy
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Giulia/Stelvio tyyppiviat
Laittelen kuvia viikonloppuna. Tarvii myllyttää se ja laittaa pinnoite. Joku autokaupan fiksari vetänyt urakkalaikalla isommat pesunaarmut pois mutta laikan ajojäljet näkyy ikävästi.
Kävinpä itsekkin kokeilemassa Stelviota. Menee kyllä uskomattomattoman hienosti mutkapätkää katumaasturiksi. Perus penkeillä ei nyt meinaa pysyä kurveissa mutta vaimon maantieajossa tämä tuskin tulee olemaan ongelma.
Kävinpä itsekkin kokeilemassa Stelviota. Menee kyllä uskomattomattoman hienosti mutkapätkää katumaasturiksi. Perus penkeillä ei nyt meinaa pysyä kurveissa mutta vaimon maantieajossa tämä tuskin tulee olemaan ongelma.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Giulia/Stelvio tyyppiviat
En ole kuullutkaan että vesiä olisi tullut etujalkatiloihin. Onko kyseessä siis sadeveden poistoputki? Sitä ei siis näe ilman laatikon poisottoa?jonilaht kirjoitti:31tkm tullut vuodessa, omat viat:
- Mittaristossa oleva keskinäyttö mennyt pari kertaa pimeäksi (vuoden aikana siis). Palautunut itsestään.
- Valopesurin kansi jää irvistämään, koska liian ohut rimpulamuovista tehty "ohjainpiikki" vääntyy 95% käyttökerroista, eikä ohjaa pesuria kunnolla takaisin, ei ole vielä irronnut.
- Vedet tulivat/tulevat sisään, tyyppivika. Poistoputki löytyy laatikon yläpuolelta ja on litistetty päästä, mikä aiheuttaa ajan kanssa sen tukkeutumisen ja vesien tulemisen etujalkotiloihin. Korjaus helppo: laatikkoa alas ja putkesta pätkä pois. Kallista, kyllä. Oma menee operaatioon kun raaskin viedä (samalla laatikon öljynvaihto).
- Muutaman kerran tehnyt niin, ettei keskinäytössä näy puhelimen kautta soitettava kappale ja kappaleenvaihto ei toimi auton napeilla. Seuraavan käynnistyksen jälkeen toimii, ei haittaa minua, niin harvinainen tapahtuma.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Giulia/Stelvio tyyppiviat
Tuo litistys on aika tavallinen ratkaisu monissakin eri autoissa. Syy on se, ettei ilma virtaisi "likaiselta" puolelta ilmanottoon. Litistyksen poisto voi päästää konetilan käryt matkustamoon. Itse tutkisin mahdollisuuksia rassata tuo puhtaaksi jollain tapaa.jonilaht kirjoitti: - Vedet tulivat/tulevat sisään, tyyppivika. Poistoputki löytyy laatikon yläpuolelta ja on litistetty päästä, mikä aiheuttaa ajan kanssa sen tukkeutumisen ja vesien tulemisen etujalkotiloihin. Korjaus helppo: laatikkoa alas ja putkesta pätkä pois.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
-
- Viestit: 266
- Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
- Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Giulia/Stelvio tyyppiviat
Noista autokaupan käyttämistä fiksereistä. Kävin näyttämästä paikalliselle fikserille joka totesi että vedetty liian karkealla ja hiontatöhnät jätetty siivoamatta. Kuskin penkin reunanahan maalikorjauksen yhteydessä huomasi että reunaa oli jo aikaisemmin fiksattu ja värit lähti nyt puhdistuksen yhteydessä! Nyt tuli penkistä kuin uusi ja fiksaaja totesi että nyt pitäis ainakin 5 vuotta mennä.
Autokaupathan vinguttaa näitä kipurajoille vai mitä sanotte, kun auto pitäis pestä luovutusta varten 8 eurolla..
Autokaupathan vinguttaa näitä kipurajoille vai mitä sanotte, kun auto pitäis pestä luovutusta varten 8 eurolla..
-
- Viestit: 58
- Liittynyt: 06 Syys 2015, 23:07
- Car(s): Giulia 2.2 180hp Super -17
- Paikkakunta: Kotka / Valkeakoski
Re: Giulia/Stelvio tyyppiviat
Netistä löytyy juttua kun tutkin asiaa, että mistä johtuu. Riittää, että laatikkoa tiputtaa alaspäin, ei tarvi irroittaa kokonaan.jmi kirjoitti:En ole kuullutkaan että vesiä olisi tullut etujalkatiloihin. Onko kyseessä siis sadeveden poistoputki? Sitä ei siis näe ilman laatikon poisottoa?
Ei kiinnosta parin vuoden välein tiputella laatikkoa ja rassailla putkea.mutt kirjoitti:Tuo litistys on aika tavallinen ratkaisu monissakin eri autoissa. Syy on se, ettei ilma virtaisi "likaiselta" puolelta ilmanottoon. Litistyksen poisto voi päästää konetilan käryt matkustamoon. Itse tutkisin mahdollisuuksia rassata tuo puhtaaksi jollain tapaa.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulia/Stelvio tyyppiviat
^
Vedenpoisto lienee tuulilasin ritilän alta? Siitä sitten rassilla vaan läpi yläkautta kuten perinteisesti
..?
Vedenpoisto lienee tuulilasin ritilän alta? Siitä sitten rassilla vaan läpi yläkautta kuten perinteisesti
..?
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Giulia/Stelvio tyyppiviat
^ Niin. Tässä nyt täytyisi ensin tietää onko kyse tuulilasin alla olevan kaukalon vedenpoistosta vai ilmastoinnin kondenssion. Jos kyseessä ilmastointi niin voi olla hankalampi homma rassata yläkautta. Rakennetta tuntematta mahdollisesti kuitenkin helpompi kuin laatikon tiputus...
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulia/Stelvio tyyppiviat
^
Totta. Itse oikoluin suoraan toki sadevedeksi
Totta. Itse oikoluin suoraan toki sadevedeksi
-
- Viestit: 58
- Liittynyt: 06 Syys 2015, 23:07
- Car(s): Giulia 2.2 180hp Super -17
- Paikkakunta: Kotka / Valkeakoski
Re: Giulia/Stelvio tyyppiviat
Ilmastointi mulla, mutta molemmista löytyy juttua netistä. Joko ilmastoinnin poistot tukossa tai sateen jälkeen lorisee vedet sisään (ja hyvällä säkällä saa uusia ohjainbokseja tms).Tiige kirjoitti:^ Niin. Tässä nyt täytyisi ensin tietää onko kyse tuulilasin alla olevan kaukalon vedenpoistosta vai ilmastoinnin kondenssion. Jos kyseessä ilmastointi niin voi olla hankalampi homma rassata yläkautta. Rakennetta tuntematta mahdollisesti kuitenkin helpompi kuin laatikon tiputus...
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Giulia/Stelvio tyyppiviat
Tuolta löytyy nyt muutama kuva.Cotzy kirjoitti:Ja kuva Stelviosta olisi tietty aina kiva nähdä.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Giulia/Stelvio tyyppiviat
Joululahjaidea vaimolle: Uudet vanteet...Tiige kirjoitti:Tuolta löytyy nyt muutama kuva.Cotzy kirjoitti:Ja kuva Stelviosta olisi tietty aina kiva nähdä.
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Giulia/Stelvio tyyppiviat
Ei huono idea. Viimeistään sitten kun noiden päällä olevat micheliinit on ajettu loppuun.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
Re: Giulia/Stelvio tyyppiviat
Nuo orggisvanteet ovat mitä parhaimmat talvikiekot.
Kesäksi sitten jotain muuta.
Kesäksi sitten jotain muuta.
-
- Viestit: 289
- Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
- Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 Distinctive -01
- Paikkakunta: Turku
Re: Giulia/Stelvio tyyppiviat
Hienohan se!Tiige kirjoitti:Tuolta löytyy nyt muutama kuva.Cotzy kirjoitti:Ja kuva Stelviosta olisi tietty aina kiva nähdä.
Cotzy