GTV:n kaasu
Valvoja: Moderators
GTV:n kaasu
Valistakaas nyt tietävämmät maallikkoa.
GTV on tehnyt jo pitkään sitä, että tasaisella kaasulla ajettaessa johonkin töyssyyn tms. hyppää se yht'äkkiä eteenpäin, kuin teho olisi lisääntynyt 50%. Vastaa ihan eri tavalla kaasupolkimen painallukseen ja ylempää. Tätä kestää 1-3 sekuntia, kunnes palautuu normaaliksi.
Muuten auto toimii ihan normaalisti, ei tunnu olevan tehoa kadoksissa ja kiertää ihan nätisti tuonne ylä-alueelle 8000rp/m saakka. Käy kylmänä hyvin ja tyhjäkäynnilllä tasaisesti.
Varmasti tälle löytyy jokin looginen selitys (?)
GTV on tehnyt jo pitkään sitä, että tasaisella kaasulla ajettaessa johonkin töyssyyn tms. hyppää se yht'äkkiä eteenpäin, kuin teho olisi lisääntynyt 50%. Vastaa ihan eri tavalla kaasupolkimen painallukseen ja ylempää. Tätä kestää 1-3 sekuntia, kunnes palautuu normaaliksi.
Muuten auto toimii ihan normaalisti, ei tunnu olevan tehoa kadoksissa ja kiertää ihan nätisti tuonne ylä-alueelle 8000rp/m saakka. Käy kylmänä hyvin ja tyhjäkäynnilllä tasaisesti.
Varmasti tälle löytyy jokin looginen selitys (?)
- MKT
- Viestit: 654
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Vähän samoilla linjoilla kuin MarcusV. Kuulostaisi siltä että kaasupolkimen potikka reistaisi. Minulla käy 166ssa toisinaan sama ongelma toisinpäin eli auto vastaa viiveellä kaasupolkimen painallukseen - tosin tällöin myös moottoriohjauksen merkkivalo syttyy. Ongelma menee yleensä ohi kun sammuttaa moottorin ja starttaa uudelleen. Potikka maksaa noin 500€ (!), mutta se on suht. helppo korjata - ohjeet löytyvät esim GTV V6-foorumilta. Ongelma 166ssa on se että potikka on sellaisessa paikassa että sorminäppäryys ei riitä sen poistamiseen ilman kojetaulun purkamista...
Onko muuten GTV:ssä STR-namikka joka muuttaa sähäkämmäksi moottorin reagointia kaasupolkimen painallukseen nähden? Tuohan kuulostaa melkein siltä kuin töyssystä menisi STR päälle...
Onko muuten GTV:ssä STR-namikka joka muuttaa sähäkämmäksi moottorin reagointia kaasupolkimen painallukseen nähden? Tuohan kuulostaa melkein siltä kuin töyssystä menisi STR päälle...
Mystinen juttu tuo. Edes Konalan Deltan Alfa-pikahuollon todella asiantunteva kaveri ei tunne vastaavanlaista tapausta. Ehdotti myös tuota kaasupolkimen potikkaa, mutta se suljettiin pois, koska moottorinohjauksen valo ei ole syttynyt.
Juuri eilen kävin leimaamassa auton, eikä vikamuistiinkaan ole kirjautunut mitään.
Taitaa mennä taas ominaisuuden puolelle...
Juuri eilen kävin leimaamassa auton, eikä vikamuistiinkaan ole kirjautunut mitään.
Taitaa mennä taas ominaisuuden puolelle...
Re: GTV:n kaasu
onko sulla kierrosrajotinta nostettu? kun noin ylös kiertääJRA kirjoitti:
Muuten auto toimii ihan normaalisti, ei tunnu olevan tehoa kadoksissa ja kiertää ihan nätisti tuonne ylä-alueelle 8000rp/m saakka.
Re: GTV:n kaasu
No, täytyy myöntää hieman liioitelleeni. Kyllä se rajoitin katkaisee touhun 7000:ssa. Silloin on kolmosella vauhtia mittarin mukaan himpun alle 150km/h. Isommalla vaihteella ei kotoisilla nopeusrajoituksilla viitsi noin ylös kierrättääV6 kirjoitti: onko sulla kierrosrajotinta nostettu? kun noin ylös kiertää

- MKT
- Viestit: 654
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Re: GTV:n kaasu
Kuulostaa samalta kuin 166ssa, kolmosella noin 145 km/h, nelosella noin 195 km/h. Kahdella ylimmällä vaihteella on jäänyt tarkasti testaamatta missä rajoitin puuttuu peliinJRA kirjoitti: Kyllä se rajoitin katkaisee touhun 7000:ssa. Silloin on kolmosella vauhtia mittarin mukaan himpun alle 150km/h. Isommalla vaihteella ei kotoisilla nopeusrajoituksilla viitsi noin ylös kierrättää
