GTV:n kaasu

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
JRA
Viestit: 144
Liittynyt: 18 Elo 2004, 17:52
Paikkakunta: PK-seutu

GTV:n kaasu

Viesti Kirjoittaja JRA »

Valistakaas nyt tietävämmät maallikkoa.

GTV on tehnyt jo pitkään sitä, että tasaisella kaasulla ajettaessa johonkin töyssyyn tms. hyppää se yht'äkkiä eteenpäin, kuin teho olisi lisääntynyt 50%. Vastaa ihan eri tavalla kaasupolkimen painallukseen ja ylempää. Tätä kestää 1-3 sekuntia, kunnes palautuu normaaliksi.

Muuten auto toimii ihan normaalisti, ei tunnu olevan tehoa kadoksissa ja kiertää ihan nätisti tuonne ylä-alueelle 8000rp/m saakka. Käy kylmänä hyvin ja tyhjäkäynnilllä tasaisesti.

Varmasti tälle löytyy jokin looginen selitys (?)

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Oisko jompikumpi tai molemmat kaasupolkimen potentiometreistä paskana?? Tämä oli vaan idea, mutta ihan mahdollista tuo on.
Muistaakseni sullakin on tuo Flybywire kaasu tuossa...
Tuon pystyy jotenkin korjata itsekin muistaakseni, ostamatta ihanan kallista sarjan orkkisosia.

Avatar
MKT
Viestit: 654
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja MKT »

Vähän samoilla linjoilla kuin MarcusV. Kuulostaisi siltä että kaasupolkimen potikka reistaisi. Minulla käy 166ssa toisinaan sama ongelma toisinpäin eli auto vastaa viiveellä kaasupolkimen painallukseen - tosin tällöin myös moottoriohjauksen merkkivalo syttyy. Ongelma menee yleensä ohi kun sammuttaa moottorin ja starttaa uudelleen. Potikka maksaa noin 500€ (!), mutta se on suht. helppo korjata - ohjeet löytyvät esim GTV V6-foorumilta. Ongelma 166ssa on se että potikka on sellaisessa paikassa että sorminäppäryys ei riitä sen poistamiseen ilman kojetaulun purkamista...

Onko muuten GTV:ssä STR-namikka joka muuttaa sähäkämmäksi moottorin reagointia kaasupolkimen painallukseen nähden? Tuohan kuulostaa melkein siltä kuin töyssystä menisi STR päälle...

JRA
Viestit: 144
Liittynyt: 18 Elo 2004, 17:52
Paikkakunta: PK-seutu

Viesti Kirjoittaja JRA »

Mystinen juttu tuo. Edes Konalan Deltan Alfa-pikahuollon todella asiantunteva kaveri ei tunne vastaavanlaista tapausta. Ehdotti myös tuota kaasupolkimen potikkaa, mutta se suljettiin pois, koska moottorinohjauksen valo ei ole syttynyt.

Juuri eilen kävin leimaamassa auton, eikä vikamuistiinkaan ole kirjautunut mitään.

Taitaa mennä taas ominaisuuden puolelle...

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: GTV:n kaasu

Viesti Kirjoittaja V6 »

JRA kirjoitti:
Muuten auto toimii ihan normaalisti, ei tunnu olevan tehoa kadoksissa ja kiertää ihan nätisti tuonne ylä-alueelle 8000rp/m saakka.
onko sulla kierrosrajotinta nostettu? kun noin ylös kiertää
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Niin potikan mennessä saattaa mennä auto ns "limpmodeen" eli voi ajaa hitaasti kuitenkin..Ja sillon syttyy valo muistaakseni :)

JRA
Viestit: 144
Liittynyt: 18 Elo 2004, 17:52
Paikkakunta: PK-seutu

Re: GTV:n kaasu

Viesti Kirjoittaja JRA »

V6 kirjoitti: onko sulla kierrosrajotinta nostettu? kun noin ylös kiertää
No, täytyy myöntää hieman liioitelleeni. Kyllä se rajoitin katkaisee touhun 7000:ssa. Silloin on kolmosella vauhtia mittarin mukaan himpun alle 150km/h. Isommalla vaihteella ei kotoisilla nopeusrajoituksilla viitsi noin ylös kierrättää :-D

Avatar
MKT
Viestit: 654
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166
Paikkakunta: Muurame

Re: GTV:n kaasu

Viesti Kirjoittaja MKT »

JRA kirjoitti: Kyllä se rajoitin katkaisee touhun 7000:ssa. Silloin on kolmosella vauhtia mittarin mukaan himpun alle 150km/h. Isommalla vaihteella ei kotoisilla nopeusrajoituksilla viitsi noin ylös kierrättää :-D
Kuulostaa samalta kuin 166ssa, kolmosella noin 145 km/h, nelosella noin 195 km/h. Kahdella ylimmällä vaihteella on jäänyt tarkasti testaamatta missä rajoitin puuttuu peliin :wink:

Vastaa Viestiin