Kaiken se kestää vai kestääkö...

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Janica
Viestit: 113
Liittynyt: 27 Touko 2005, 12:02
Paikkakunta: Helsinki

Kaiken se kestää vai kestääkö...

Viesti Kirjoittaja Janica »

Ihme ja kumma Alfa taas hajalla, miten voi käydäkkään näin huono tuuri. Ensimmäinen Alfa talossa ja nyt jo 4kk aikana rikki mennyt jäähdytin, flekti, alatukivarren puslat, (ehkä) ohjaustehostin, ja nyt viimeisenä pakoputki.. ei oo tosi ei :shock: Ai niin ja tulihan tuo jakopäänhihnakin vaihdettua ja jonkun apulaitteen rullat..

Merkistä en kyllä luovu vaikka välillä tekisi mieli hakata päätä seinään.. :roll:

Noh pakko oli avautua, antakaa hei muutkin tulla :)

Avatar
Sauer
Viestit: 373
Liittynyt: 04 Syys 2003, 04:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sauer »

Kai laitoitte myyjän piikkiin noi?

Teillähän on 6kk kuluttajasuoja

Janica
Viestit: 113
Liittynyt: 27 Touko 2005, 12:02
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Janica »

Heh siitäki tapeltu ku viimestä päivää ja yhteensä 180e ollaan liikkeestä saatu. Mutta jos nyt tuo ohjaustehostimen pumppu rikki eikä vain letkuissa tms vikaa ni auto ajetaan kyl sinne korjattavaks...

Avatar
Sauer
Viestit: 373
Liittynyt: 04 Syys 2003, 04:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sauer »

Ensin uhkailette kuluttaja asiamiehellä, jos eivät usko niin soitto sinne.. :twisted:

Ei kannata antaa periksi, koska teillähän ton maksaminen ei todellakaan kuulu!

Janica
Viestit: 113
Liittynyt: 27 Touko 2005, 12:02
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Janica »

Uhkailtu on ja soitettukkin kuluttaja asiamiehelle, ja sinne soitellaan kohta uudestaan... mut vähä veikkaan että takkiin tulee..

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Mulla hyviä kokemuksia tuosta kuluttaja-asiamiehen (naisen :) ) käytöstä. Myyjä ei vaivautunut vastailemaan kyselyihin vaan pomputti ja kierteli. Kun KA-mies pisti kirjallisen viestin menemään niin 2 päivän päästä myyjä halusi maksutta paikata aiheutuneen vahingon paikallisella korjaamolla ja oli muutenkin niin ystävällinen, niin ystävällinen että :shock:

Ps. Niin ja otan osaa! Ei ole todellista miten voi noin paljon olla kaikenlaista. Ajattele positiivisesti: Kohta se on parempi kuin uusi!
Ayrton Senna da Silva forever

Janica
Viestit: 113
Liittynyt: 27 Touko 2005, 12:02
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Janica »

Ensimmäistä kertaa kuulen että kuluttaja asiamiehen tai naisen avulla on saatu rahat myyjäliikkeestä... Onkos muita jotka joutuneet turvautua ulkopuolisen apuun ja onko toiminut?

Tästä eteenpäin en kyllä kyseiseen kauppaan astu jalallanikaan ainakaa auton osto aikeissa.

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Tuo jäähdyttimen ja flektin rikkoutuminen on kyllä ihmeellinen, nuo muut viat ovatkin sitten enemmän niitä ominaisuuksia, joista tässä mallissa joutuu kärsimään. Toivottavasti saat sovittua ohjaustehostimen korjauksen myyjän kanssa. Deltan hinta pumpulle on aivan törkeä ja vaihtotyökin siellä taitaa olla älyttömän kallis.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Janica
Viestit: 113
Liittynyt: 27 Touko 2005, 12:02
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Janica »

Jippii, onneksi oli vain häikkää ohjaustehostimen letkuissa tms :) eli ei tarvinnut pumppua vaihtaa. Ja nyt on putkikin vaihdettu, ja tämän Alfattaren hymyä ei taas vähään aikaan saa hyytymään :)

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

noonni, hieno juttu :)

Avatar
ahma
Viestit: 567
Liittynyt: 19 Heinä 2004, 16:19
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja ahma »

Janica kirjoitti:Onkos muita jotka joutuneet turvautua ulkopuolisen apuun ja onko toiminut?
Mulla Alfan myyjä nosti korjauskustannusasian liikkeen vaihtoautopäällikön hoidettavaksi, luuli vissiin että mä säikähdän isoja natsoja ja kovaa ääntä. Tältä kaverilta ei sitten neuvotteluhaluja/pennosia irronnut.. Mainitsin ottavani yhteyttä kuluttaja-asiamieheen kun neuvottelut töksähtivät kuin seinään ja palaavani tämän asiaan. Tähän suhtauduttiin kuin uhkaukseen ja minulle painokkaasti kerrottiin ettei heitä kiinnosta. Ennen toista visiittiä kyseiseen liikkeeseen, olin kerinnyt tuomaan asian julkisen yleisön tietoisuuteen nyysseissä ja tiedustellut yleistä kantaa 6kk kuluttajasuojaan.

Nämä keskustelut, missä kerrottiin mm. liikkeen nimi, paikkakunta ja objektiivinen tapahtumakuvaus, olivat päätyneet vaihtoautopäällikön kouraan ja asiani otettiin vakavammin seuraavalla kerralla kun kävin neuvottelupöytään. Sain kuin sainkin vesipumppuni 6kk kuluttajasuojaan..

Veikkaan että korvausten automaattinen kieltäminen on yleinenkin toimintatapa alalla. Riittävän moni tyytyy kohtaloonsa ja korjauttaa omaan piikkiin.. Kynsien näyttäminen ja päättäväisyys toimii.
156 2.0 TS ['98]

Vastaa Viestiin