Miksi Alfa?
- se muoto
- ne tyylikkäät nahkasisustat ja ihanat vanteet
- ajettavuus
--> fiilis
Mitä pitää ainakin tarkistaa ?
- huoltohistoria eli paksu 3-5 000 euron huoltolaskupino on hyvä enne n. samanhintaisen alfan ostossa
--> joku teki jo ne "isot" huollot ja mahdolliset sitä edellisen omistajan laiminlyönnit puolestasi
- isot ja leveät "sport" -vanteet ja renkaat --> pyöränlaakerit ja pyöräntuennat sekä ohjausvaihteet kovilla ( poislukien tehtaan jo madaltamat yms erikoismallit kuten TI ) --> tässä suosin aina vakioalustaa mutta olenkin järki edellä "pussihousu"
- viritetyt moottorit --> kuluminen aina nopeampaa kuin vakioviritteisissä( poislukien dieselien järkevät hiukkasloukun / EGRn poisohjelmoinnit ) , tämä koskee varsinkin manuaalivaiheisia Alfoja --> vrt. ed. kohdan perustelu

- RUOSTE: valitse Alfa, joka on ruostesuojattu tai tuotu Italiasta tai Saksan suolaamattomilta alueilta .
TARKISTA aina kuitenkin joko itse tai asiantuntijan kanssa alustan kunto nosturilla ( kyllä ne Saksa tuonnitkin voivat olla ruostuneita )
- SÄHKÖT: oma periaate on ollut valinta Alfa, jossa on mahdollisimman vähän elektroniikkaa. Joten Alfan mahdollisia patteriautoja en ehkä osta

- Jälleenmyyntiarvo ( tai sen puute) . Osta jokainen Alfa sillä ajatuksella, että se jää sinulle (for ever

Ja sitten taas ihailet niitä hyväntuoksuisia nahkapenkkejä ja hipelöit käteenistuvaa rattia, unohdat kaiken edellä mainitun ja rinta rottingilla ajelet pois tuoreena Alfa Romeon omistajana

