Kävin nämä molemmat koeajamassa. Kummatkin olivat kuin uusia. Diesel jopa vähän miellyttävämpi ajaa kuin bensa, jossa tuntui olevan enemmän tehoja. Kyllähän autokuume nousi... Automaatin hitaus taas aiheuttaa pohdintaa josko löytyisi manuaalinen vähän ajettu jostakin.alamajy kirjoitti:Onko näistä jompikumpi foorumilaisen ex tai joku käynyt koeajolla?
1)
GMH-201 : 2,2 Diesel 180hp AT8 Super # Nahat # Todella näyttävä #JAKOHIHNA VAIHDETTU
https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulia/11459380
2)
FMR-655 : ,0 Bensiini 200hp A Super -Veloce vanteet, Driver Assistance paketti-
https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulia/11623719
Alfa Romeo Giulia 952
Valvoja: Moderators
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Alfa Romeo Giulia 952
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^Rattimiehet tosiaan erikseen!
ZF8 jos tuntuu hitaalta, niin huh - respect.
Mutta mielenkiintoista tuossa se, että diesel tuntui hyvältä. Hmm, pitäisiköhän itsekin antaa sille uusi mahdollisuus... En ole näitä viimeisimpiä Alfa Romeoita ulkoiluttanut kuin 2.2 diesel Giuliaa ja sitä 280 hp bensaversiota Stelviosta. Jälkimmäinen oli erinomainen. Tosin tykkään kyllä myös siitä 1750 TBi:stä, joskaan en ole päässyt sitä 4C:n kuorissa ponnistamaan, mutta Giulietta QV tct:nä kyllä.
Mutta tuo dieselin hankintahinta on niin houkutteleva, että josko vaikka sitä ponnistelisi uudemman kerran. Nyt kun olen itselleni tehnyt selväksi että Possun 996 ei ole vaihtoehto ja 997 on liian kallis. Niin Giulia on noussut haaveiden keskiöön uudelleen.

ZF8 jos tuntuu hitaalta, niin huh - respect.
Mutta mielenkiintoista tuossa se, että diesel tuntui hyvältä. Hmm, pitäisiköhän itsekin antaa sille uusi mahdollisuus... En ole näitä viimeisimpiä Alfa Romeoita ulkoiluttanut kuin 2.2 diesel Giuliaa ja sitä 280 hp bensaversiota Stelviosta. Jälkimmäinen oli erinomainen. Tosin tykkään kyllä myös siitä 1750 TBi:stä, joskaan en ole päässyt sitä 4C:n kuorissa ponnistamaan, mutta Giulietta QV tct:nä kyllä.
Mutta tuo dieselin hankintahinta on niin houkutteleva, että josko vaikka sitä ponnistelisi uudemman kerran. Nyt kun olen itselleni tehnyt selväksi että Possun 996 ei ole vaihtoehto ja 997 on liian kallis. Niin Giulia on noussut haaveiden keskiöön uudelleen.

- Vainio
- Viestit: 650
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Joo, kaksi eri versiota Giuliasta on tullut kokeiltua eikä kummallakaan koeajolla oikein pysynyt itse laskuissa, että millä vaihteella mennään.lerppu kirjoitti:ZF8 jos tuntuu hitaalta, niin huh - respect
Sen verran ripeästi ja huomaamatta kelaili pykäliä automaagi.
Onhan se hieman kuminen fiilis jos 159:n manuaaliin vertaa, mutta eipä toistaiseksi ole parempaa automaattilootaa osunut kokeiltavaksi missään autossa.
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Alfa Romeo Giulia 952
On se varmaan paras tomaatti mitä markkinoilta löytyy.Vainio kirjoitti:Joo, kaksi eri versiota Giuliasta on tullut kokeiltua eikä kummallakaan koeajolla oikein pysynyt itse laskuissa, että millä vaihteella mennään.lerppu kirjoitti:ZF8 jos tuntuu hitaalta, niin huh - respect
Sen verran ripeästi ja huomaamatta kelaili pykäliä automaagi.
Onhan se hieman kuminen fiilis jos 159:n manuaaliin vertaa, mutta eipä toistaiseksi ole parempaa automaattilootaa osunut kokeiltavaksi missään autossa.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Diisseli tais jo mennä?alamajy kirjoitti:Kävin nämä molemmat koeajamassa. Kummatkin olivat kuin uusia. Diesel jopa vähän miellyttävämpi ajaa kuin bensa, jossa tuntui olevan enemmän tehoja. Kyllähän autokuume nousi... Automaatin hitaus taas aiheuttaa pohdintaa josko löytyisi manuaalinen vähän ajettu jostakin.alamajy kirjoitti:Onko näistä jompikumpi foorumilaisen ex tai joku käynyt koeajolla?
1)
GMH-201 : 2,2 Diesel 180hp AT8 Super # Nahat # Todella näyttävä #JAKOHIHNA VAIHDETTU
https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulia/11459380
2)
FMR-655 : ,0 Bensiini 200hp A Super -Veloce vanteet, Driver Assistance paketti-
https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulia/11623719
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Alfa Romeo Giulia 952
On näköjään myyty. Vähän ihmetyttää kun kummastakaan autokaupasta ei ole otettu yhteyttä vaikka molemmat tietävät, ettäh_lauri kirjoitti:Diisseli tais jo mennä?alamajy kirjoitti:Kävin nämä molemmat koeajamassa. Kummatkin olivat kuin uusia. Diesel jopa vähän miellyttävämpi ajaa kuin bensa, jossa tuntui olevan enemmän tehoja. Kyllähän autokuume nousi... Automaatin hitaus taas aiheuttaa pohdintaa josko löytyisi manuaalinen vähän ajettu jostakin.alamajy kirjoitti:Onko näistä jompikumpi foorumilaisen ex tai joku käynyt koeajolla?
1)
GMH-201 : 2,2 Diesel 180hp AT8 Super # Nahat # Todella näyttävä #JAKOHIHNA VAIHDETTU
https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulia/11459380
2)
FMR-655 : ,0 Bensiini 200hp A Super -Veloce vanteet, Driver Assistance paketti-
https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulia/11623719
varta vastan koeajolle lähdetiin Imatralta ja todettiin, että autot kyllä kiinnostaa.
- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Voin kompata tuota. Dieselissä ei ollut tuota bensan jo aiemmin mainitsemaani tiettyä "nypytystä" tms hermostuneisuutta, se rullaa todella nätisti.alamajy kirjoitti:Diesel jopa vähän miellyttävämpi ajaa kuin bensa, jossa tuntui olevan enemmän tehoja.
Ja loota taas ei ole hidas kummassakaan.
Eli ajaako pienemmällä kulutuksella, pahemmalla äänellä, pehmeämmällä ajolla ja kovemmilla 3-vuotishuolloilla, vaiko sitten isommalla kulutuksella, pehmeämmällä käyntiäänellä, temperamenttisella ajolla ja halvemmilla huolloilla...
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
- Cloverleaf
- Viestit: 978
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS - Paikkakunta: Veikkola
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Minä hain sen dieselin. Löytyy projektiosastolta oma topic.h_lauri kirjoitti:Diisseli tais jo mennä?alamajy kirjoitti:Kävin nämä molemmat koeajamassa. Kummatkin olivat kuin uusia. Diesel jopa vähän miellyttävämpi ajaa kuin bensa, jossa tuntui olevan enemmän tehoja. Kyllähän autokuume nousi... Automaatin hitaus taas aiheuttaa pohdintaa josko löytyisi manuaalinen vähän ajettu jostakin.alamajy kirjoitti:Onko näistä jompikumpi foorumilaisen ex tai joku käynyt koeajolla?
1)
GMH-201 : 2,2 Diesel 180hp AT8 Super # Nahat # Todella näyttävä #JAKOHIHNA VAIHDETTU
https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulia/11459380
2)
FMR-655 : ,0 Bensiini 200hp A Super -Veloce vanteet, Driver Assistance paketti-
https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulia/11623719
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^Näköjään tuli foorumille. Hienoa! Onnittelut hankinnasta. Mitään negatiivista en autosta lyhyen koeajon aikana löytänyt.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^^
Hieno värikombo sisällä!
Hieno värikombo sisällä!
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^^^Pitänee alkaa seurata.
-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Sen 200-heppaisen saa helposti softattua yli 300 heppaan ja sen jälkeen auto lähtee liikennevaloista kuin raketti. Autosta löytyvä ZF:n automaatti on ehkä nopein mitä markkinoilta löytyy ja manuaalisella on ihan turha kuvitella pääsevänsä lähellekään samaan vaihtonopeuteen.alamajy kirjoitti:Kävin nämä molemmat koeajamassa. Kummatkin olivat kuin uusia. Diesel jopa vähän miellyttävämpi ajaa kuin bensa, jossa tuntui olevan enemmän tehoja. Kyllähän autokuume nousi... Automaatin hitaus taas aiheuttaa pohdintaa josko löytyisi manuaalinen vähän ajettu jostakin.alamajy kirjoitti:Onko näistä jompikumpi foorumilaisen ex tai joku käynyt koeajolla?
1)
GMH-201 : 2,2 Diesel 180hp AT8 Super # Nahat # Todella näyttävä #JAKOHIHNA VAIHDETTU
https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulia/11459380
2)
FMR-655 : ,0 Bensiini 200hp A Super -Veloce vanteet, Driver Assistance paketti-
https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulia/11623719
- Cloverleaf
- Viestit: 978
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS - Paikkakunta: Veikkola
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kiitos! Ajoltaan ja ulkokuoreltaan on kyllä makea ja hyvältä vaikuttava huoltohistoria. Jotain pieniä juttuja pitää fiksata, mutta eiköhän nekin tässä kuntoon saada.alamajy kirjoitti:^Näköjään tuli foorumille. Hienoa! Onnittelut hankinnasta. Mitään negatiivista en autosta lyhyen koeajon aikana löytänyt.
Omaakin silmää miellyttää. Valkoiseen sopii ruskeat nahat. Samoin myös punaiset, kuten h_laurilla.henrikx kirjoitti:^^
Hieno värikombo sisällä!
Ketjuun tuskin mitään radikaalia rakentelua tulee, mutta yritän tarjota mahdollisimman paljon käyttökokemuksia henkilöille, jotka on Giuliaa hankkimassa tulevaisuudessa.h_lauri kirjoitti:^^^Pitänee alkaa seurata.
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^Tämä.Unique kirjoitti:...alamajy kirjoitti:...
Automaatin hitaus taas aiheuttaa pohdintaa josko löytyisi manuaalinen vähän ajettu jostakin.
Autosta löytyvä ZF:n automaatti on ehkä nopein mitä markkinoilta löytyy ja manuaalisella on ihan turha kuvitella pääsevänsä lähellekään samaan vaihtonopeuteen.
Kohtuuttoman sitkeässä elää käsitys siitä, että nykyautomaatit, olivat ne nyt sitten mitä tyyppiä hyvänsä, olisivat jotenkin huonompia kuin käsin vaihtaminen...
932 937 955
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ei kai ne mitenkään huonompia ole kuin manuaalit, erilaisia vain.
Giulua-foorumilla on paljonkin keskusteltu noista hitauksista juuri ohitukseen lähtiessä. Sieltä poimittua:
- ZF- laatikossa ei ole kick-down switchiä.
- hitautta voi pienentää kun ensin painaa hiukka kaasupoljinta, nostaa sitten ylös ja tämän jälkeen lämä lattiaan.
- hitaus on selvästi suurempi jos samaan aikaan kääntää rattia.
- paras tapa on vaihtaa läpysköistä pari pykälää pienemmälle ennen kuin painaa tallan pohjaan ja vielä D-asennossa.
Onko täällä kokemuksia noista tavoista?
Giulua-foorumilla on paljonkin keskusteltu noista hitauksista juuri ohitukseen lähtiessä. Sieltä poimittua:
- ZF- laatikossa ei ole kick-down switchiä.
- hitautta voi pienentää kun ensin painaa hiukka kaasupoljinta, nostaa sitten ylös ja tämän jälkeen lämä lattiaan.
- hitaus on selvästi suurempi jos samaan aikaan kääntää rattia.
- paras tapa on vaihtaa läpysköistä pari pykälää pienemmälle ennen kuin painaa tallan pohjaan ja vielä D-asennossa.
Onko täällä kokemuksia noista tavoista?
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Old- School-manumiehenä kuten sinä paras keino vakuuttua noista on testata ne itse pitkällä koeajolla,alamajy kirjoitti:Ei kai ne mitenkään huonompia ole kuin manuaalit, erilaisia vain.
Giulua-foorumilla on paljonkin keskusteltu noista hitauksista juuri ohitukseen lähtiessä. Sieltä poimittua:
- ZF- laatikossa ei ole kick-down switchiä.
- hitautta voi pienentää kun ensin painaa hiukka kaasupoljinta, nostaa sitten ylös ja tämän jälkeen lämä lattiaan.
- hitaus on selvästi suurempi jos samaan aikaan kääntää rattia.
- paras tapa on vaihtaa läpysköistä pari pykälää pienemmälle ennen kuin painaa tallan pohjaan ja vielä D-asennossa.
Onko täällä kokemuksia noista tavoista?
Itse testasin noin puoli tuntia diesel-Giuliaa, sitten viikon ajan ja noin 1000 km Saksassa vuokrattua
bensa-280 hp- Stelviota ja lopuksi ostamaaani Giuliaa reilun 60 km:n
koeajolla. Sitten tiedät miten ZF8HP toimii.

Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ja automaagihan oppii.
Se minkä näen olevan "ongelma" on se, ettei se loota tiedä mitä ihminen haluaa *just tällä kertaa* tehdä.
Voisin kuvitella, että määrätietoinen kaasun lisäys saa tietokoneen miettimään, josko mennään nyt sopivalla vaihteella vaiko eikö.
Nopeat muutokset aiheuttaa aina vähän ongelmia, kun tietokone arpoo muutoksen hetkellisyyttä. Tuo ZF:n laatikko on upea eikä arkiajossa aivan varmasti harmita, vaikka toteutus olisi huono vrt. bimmeri. Rataleikeissä sitten läpysköillä anyway...
PS
Nuo Giuliafoorumin avautumiset kuulostaa ihan siltä, kuin puhuttaisiin TCT:stä
Se minkä näen olevan "ongelma" on se, ettei se loota tiedä mitä ihminen haluaa *just tällä kertaa* tehdä.
Voisin kuvitella, että määrätietoinen kaasun lisäys saa tietokoneen miettimään, josko mennään nyt sopivalla vaihteella vaiko eikö.
Nopeat muutokset aiheuttaa aina vähän ongelmia, kun tietokone arpoo muutoksen hetkellisyyttä. Tuo ZF:n laatikko on upea eikä arkiajossa aivan varmasti harmita, vaikka toteutus olisi huono vrt. bimmeri. Rataleikeissä sitten läpysköillä anyway...
PS
Nuo Giuliafoorumin avautumiset kuulostaa ihan siltä, kuin puhuttaisiin TCT:stä

-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Vuoden ollut Stelvio käytössä ja edelleen ottaisin mieluummin manuaalin.
Tässä ärsyttäviä piirteitä:
-Jos tulen risteykseen ja vauhti käytännössä pysähtyy ja haluaisit lähteä siitä rivakasti => vaihde on kakkosella eikä toivomallani ykkösellä.
-Jos ohitan talla pohjassa auton ja ohituksen jälkeen nostan kaasun niin kierrokset jäävät pitkäksi aikaa ylös, ei tajua vaihtaa isommalle joten vaihdan itse.
-manuaalipuolella pienemmille vaihto esim. risteykseen tullessa aiheuttaa monesti nykimistä vaikka kierroksia olisi alle 2000.
Ehkä en vaan osaa
Tässä ärsyttäviä piirteitä:
-Jos tulen risteykseen ja vauhti käytännössä pysähtyy ja haluaisit lähteä siitä rivakasti => vaihde on kakkosella eikä toivomallani ykkösellä.
-Jos ohitan talla pohjassa auton ja ohituksen jälkeen nostan kaasun niin kierrokset jäävät pitkäksi aikaa ylös, ei tajua vaihtaa isommalle joten vaihdan itse.
-manuaalipuolella pienemmille vaihto esim. risteykseen tullessa aiheuttaa monesti nykimistä vaikka kierroksia olisi alle 2000.
Ehkä en vaan osaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952
Minulla diesel Stelvio, siis se 470 Nm @1750rpm (Alfalla on ilmeisesti jokin fetissi numeron 1750 ympärillä?) ja 154kW versio. Oman kokemukseni pohjalta, normaalissa liikenteessä kun olen kokeillut ZF:n manuaalimoodia niin lopputulos on aina huonompi kuin automaattisena. Minun on vaikea nähdä kuinka manuaali auttaisi tällaisen tyhjäkäynti - red line välillä lähes saman väännön tuottavan voimanlähteen kanssa.jmi kirjoitti:Vuoden ollut Stelvio käytössä ja edelleen ottaisin mieluummin manuaalin.
Tässä ärsyttäviä piirteitä:
-Jos tulen risteykseen ja vauhti käytännössä pysähtyy ja haluaisit lähteä siitä rivakasti => vaihde on kakkosella eikä toivomallani ykkösellä.
-Jos ohitan talla pohjassa auton ja ohituksen jälkeen nostan kaasun niin kierrokset jäävät pitkäksi aikaa ylös, ei tajua vaihtaa isommalle joten vaihdan itse.
-manuaalipuolella pienemmille vaihto esim. risteykseen tullessa aiheuttaa monesti nykimistä vaikka kierroksia olisi alle 2000.
Ehkä en vaan osaa
Vaikka 12 ventiilinen Bussokaan ei kovin korkealle kierrä ja vääntää riittävästi alhaallakin niin sen kanssa manuaali sopii paljon paremmin. Vääntökäyrä kun on enemmän vuoristomaisemaa. kuin tasankoa. Ja Busson ääntä kuuntelee mielummin kuin dieselin kolinaa kierroksilla.
Anyway, tulevaisuudessa ajetaan ensiksi sähköllä ilman vaihteita ja sitten seuraavassa vaiheessa ollaan kyydissä kun auto ajaa itse.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Hetkinen, hetkinen - hetkinen, hetkinen & hetkinen!
Eikö ZF olekaan Alfan kanssa yhtä sinut kuin Alppien pohjoispuolella baijerilaisen moottoripajan tuotoksiin naitettuna?!
Molemmissa kuorissa ZF:ää pidemmin käskyttäneisiin forumisteihin kääntyy katse;
- Wie ist es?
Itsellä ollut 3 kpl ZF 6HP ja 3 kpl ZF 8HP mehumaijoja, kaikissa toisistaan eriävä moottori/laatikko kombo.
ZF8 yhdistettynä mihin vain Biimeriin on ollut loistelias!
Olen toki lyhyesti ajanut Giulian tupaöljyn kanssa ja Stelvion kipinäsytkällä, tunnin parin pyörityksessä en havainnut oleellisia eroja BMW:hen, mutta aika ja olosuhteet noissa rajalliset...
Esim ketjussa mainittu ohituksen jälkeinen kierrosten ylhäällä pysyminen tulee esiin Biimerilläkin jos on sporttimodella liikkeellä, mutta en osaa sitä mainitsemisen arvoisena kiusana pitää - onko siis Alfan softassa jotenkin hirmuisen pitkä pito?
Oon aika herkkä laatikon toiminnalle, mutta en kohtuuton. Esim tuossa Suitsan kinnerissä on riittävän hyvä momenttimuunnin-hämmentäjä. Ja ylimääräinen poljin jalkatilassa saa olla kytkemässä vähän julkean hyvää vaihteistoa, ennenkuin sen voi ottaa. Esim hiljattain koeponnistamani 996 Possu oli kelvollinen manuaali. Tosin kuten manuaalit aina, niin suht rasittava sen kanssa varmaan olisi elää, mutta leluna ihan hauska.

Eikö ZF olekaan Alfan kanssa yhtä sinut kuin Alppien pohjoispuolella baijerilaisen moottoripajan tuotoksiin naitettuna?!
Molemmissa kuorissa ZF:ää pidemmin käskyttäneisiin forumisteihin kääntyy katse;
- Wie ist es?
Itsellä ollut 3 kpl ZF 6HP ja 3 kpl ZF 8HP mehumaijoja, kaikissa toisistaan eriävä moottori/laatikko kombo.
ZF8 yhdistettynä mihin vain Biimeriin on ollut loistelias!
Olen toki lyhyesti ajanut Giulian tupaöljyn kanssa ja Stelvion kipinäsytkällä, tunnin parin pyörityksessä en havainnut oleellisia eroja BMW:hen, mutta aika ja olosuhteet noissa rajalliset...
Esim ketjussa mainittu ohituksen jälkeinen kierrosten ylhäällä pysyminen tulee esiin Biimerilläkin jos on sporttimodella liikkeellä, mutta en osaa sitä mainitsemisen arvoisena kiusana pitää - onko siis Alfan softassa jotenkin hirmuisen pitkä pito?
Oon aika herkkä laatikon toiminnalle, mutta en kohtuuton. Esim tuossa Suitsan kinnerissä on riittävän hyvä momenttimuunnin-hämmentäjä. Ja ylimääräinen poljin jalkatilassa saa olla kytkemässä vähän julkean hyvää vaihteistoa, ennenkuin sen voi ottaa. Esim hiljattain koeponnistamani 996 Possu oli kelvollinen manuaali. Tosin kuten manuaalit aina, niin suht rasittava sen kanssa varmaan olisi elää, mutta leluna ihan hauska.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Suunnilleen 100tkm ZF HP8 kokemusta niin BMW:stä kuin Alfasta ja niissä on pientä käyttäytymiseroa. Mielestäni aavistuksen BMW:n eduksi mutta bensa vs diesel niin tuleehaan voimalinjaan luonne-eroa siitäkin.lerppu kirjoitti:Eikö ZF olekaan Alfan kanssa yhtä sinut kuin Alppien pohjoispuolella baijerilaisen moottoripajan tuotoksiin naitettuna?!
Olen vain ajanut lyhyitä pätkiä Jaguar XE:n kanssa jossa on sama loota ja jotenkin se tuntui ehkä kaikkein unisimmalta. Anyway, jokaisessa ympäristössä mielestäni toimii erittäin hyvin.
Tomaatti työntekoon ja manuaali hauskanpitoon!
- Vainio
- Viestit: 650
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Itse tullut hypättyä X3:n (ZF 8HP) ruorista Giulian koeajolle ja olisin kyllä sanonut just päinvastoin laatikon toiminnastaFinPat kirjoitti:Mielestäni aavistuksen BMW:n eduksi mutta bensa vs diesel niin tuleehaan voimalinjaan luonne-eroa siitäkin.

Toki tuo Giulia tuntui muutenkin todella jämäkältä huojuvan kitumaasturin jälkeen.
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Eiköhän ZF ihan yhtä hyvä ole autosta riippumatta ja normiajossa on ihan ok, mutta ei se minun ajatuksiani lue kuten manuaali tekee. Onneksi QV on manuaalinaFinPat kirjoitti:Suunnilleen 100tkm ZF HP8 kokemusta niin BMW:stä kuin Alfasta ja niissä on pientä käyttäytymiseroa. Mielestäni aavistuksen BMW:n eduksi mutta bensa vs diesel niin tuleehaan voimalinjaan luonne-eroa siitäkin.lerppu kirjoitti:Eikö ZF olekaan Alfan kanssa yhtä sinut kuin Alppien pohjoispuolella baijerilaisen moottoripajan tuotoksiin naitettuna?!
Olen vain ajanut lyhyitä pätkiä Jaguar XE:n kanssa jossa on sama loota ja jotenkin se tuntui ehkä kaikkein unisimmalta. Anyway, jokaisessa ympäristössä mielestäni toimii erittäin hyvin.
Tomaatti työntekoon ja manuaali hauskanpitoon!

Tuo automaatti vaan tökkii muuten todella hyvässä autossa, mutta vika ei varmaankaan ole laatikossa vaan minussa.
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Alfa Romeo Giulia 952
Eikö nää automaatit yleensä lähde kakkosella paikaltaan liikkeelle ja luistattaa vaan sopivasti alussa?
Jos ratissa on vaihdeläpyskät niin eikö niitä voi vedellä, kun tietää ZF8:n ominaispiirteet eli ykköstä paikaltaan lähtöihin ja isompaa ohituksen lopuksi, ja muulloin voi antaa ajatusten harhailla muualle mitä vaihteiden valintaan? D:lle taitaa kuitenkin palautua varsin nopeasti ja huomaamattomasti.
Jos ratissa on vaihdeläpyskät niin eikö niitä voi vedellä, kun tietää ZF8:n ominaispiirteet eli ykköstä paikaltaan lähtöihin ja isompaa ohituksen lopuksi, ja muulloin voi antaa ajatusten harhailla muualle mitä vaihteiden valintaan? D:lle taitaa kuitenkin palautua varsin nopeasti ja huomaamattomasti.
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Juuri näin !!FinPat kirjoitti:...Tomaatti työntekoon ja manuaali hauskanpitoon!lerppu kirjoitti:Eikö ZF olekaan Alfan kanssa yhtä sinut kuin Alppien pohjoispuolella baijerilaisen moottoripajan tuotoksiin naitettuna?!
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kiitokset tästä, ei siis sopimuksenrikkojakamaa vielä tämä. Täysin samaa mieltä XE:stä, joskin ko. auto muutenkin merkkiin ja ulkomuotoon peilaten pettymyksen puolella. Mutta laatikon puolesta voin jatkaa Giuliasta haaveilua. Ettei käy niin kuin kävi 159 tapauksessa - ei ollut sen hidas vaihteenarpoja tehtävänsä tasalla. Joskin tästä etukäteen myös varoiteltiin, mutta en olisi uskonut sen olevan niin häiritsevä esitys.FinPat kirjoitti:Suunnilleen 100tkm ZF HP8 kokemusta niin BMW:stä kuin Alfasta ja niissä on pientä käyttäytymiseroa. Mielestäni aavistuksen BMW:n eduksi mutta bensa vs diesel niin tuleehaan voimalinjaan luonne-eroa siitäkin.lerppu kirjoitti:Eikö ZF olekaan Alfan kanssa yhtä sinut kuin Alppien pohjoispuolella baijerilaisen moottoripajan tuotoksiin naitettuna?!
Olen vain ajanut lyhyitä pätkiä Jaguar XE:n kanssa jossa on sama loota ja jotenkin se tuntui ehkä kaikkein unisimmalta. Anyway, jokaisessa ympäristössä mielestäni toimii erittäin hyvin.
Tomaatti työntekoon ja manuaali hauskanpitoon!
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Itellä kokemusta 290tkm:n verran ZF:n 8hp:sta joista 160+tkm F31:ssä ja 130+tkm Giuliassa. Molemmissa toimii kyllä loistavasti mutta Alfassa oli joissain tilanteissa kylmänä enemmän "töksähtelyä", bemarissa tuo oli täysin poissa. Nyt vaan kun tottui 6v aikana tuollasiin laatikoihin niin nyt on Fordin uus 10-vaihteinen melko karu varsinkin kylmänäFinPat kirjoitti:Suunnilleen 100tkm ZF HP8 kokemusta niin BMW:stä kuin Alfasta ja niissä on pientä käyttäytymiseroa. Mielestäni aavistuksen BMW:n eduksi mutta bensa vs diesel niin tuleehaan voimalinjaan luonne-eroa siitäkin.lerppu kirjoitti:Eikö ZF olekaan Alfan kanssa yhtä sinut kuin Alppien pohjoispuolella baijerilaisen moottoripajan tuotoksiin naitettuna?!
Olen vain ajanut lyhyitä pätkiä Jaguar XE:n kanssa jossa on sama loota ja jotenkin se tuntui ehkä kaikkein unisimmalta. Anyway, jokaisessa ympäristössä mielestäni toimii erittäin hyvin.
Tomaatti työntekoon ja manuaali hauskanpitoon!

Re: Alfa Romeo Giulia 952
Alfassa on uudempi? tai eri versio boksista kuin suurimmassa osassa BMWtä tai ainakin oli silloin kun Alfa tuli myyntiin, yleensä se on kai arvioitu hiukan paremmaksi tai samanlaiseksi. Jagessa on myös eri versio (8HP45). Ohjelmistoillahan noita sitten hienosäädellään.FinPat kirjoitti:Suunnilleen 100tkm ZF HP8 kokemusta niin BMW:stä kuin Alfasta ja niissä on pientä käyttäytymiseroa. Mielestäni aavistuksen BMW:n eduksi mutta bensa vs diesel niin tuleehaan voimalinjaan luonne-eroa siitäkin.lerppu kirjoitti:Eikö ZF olekaan Alfan kanssa yhtä sinut kuin Alppien pohjoispuolella baijerilaisen moottoripajan tuotoksiin naitettuna?!
Olen vain ajanut lyhyitä pätkiä Jaguar XE:n kanssa jossa on sama loota ja jotenkin se tuntui ehkä kaikkein unisimmalta. Anyway, jokaisessa ympäristössä mielestäni toimii erittäin hyvin.
Tomaatti työntekoon ja manuaali hauskanpitoon!
Giulian eri boksit:
6 vaihteinen manuaali Getrag G217
6 vaihteinen manuaali ZF S6-53 Quadrifoglio
8 vaihteinen automaatti ZF 8HP50
8 vaihteinen automaatti ZF 8HP75 Quadrifoglio
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^BMW F-generaation LCI malleissa on ZF 8HP50 myös, eli sellaisella oon nyt kurvaillut iloisesti 2,5 vuotta. On hyvä. Mahtaneeko softa olla sama? Noh, samapa tuo; oi maltilla käytetty bensa-Giulia - tullos about 25kilolla myyntiin, pliide! 

- Liitteet
-
- mitä missäkin.JPG
- (88.45 KiB) Tiedosto ladattu 1583 kertaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ei. Jokainen OEM haluaa hieman modatun version.lerppu kirjoitti: Mahtaneeko softa olla sama?
- hjpp
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Vuoden olen satunnaisesti ajellut XF:llä ja en kyllä ymmärrä, miten joku voi hinkua automaatin perään. Eikä se joku varmaan ymmärrä minua.jmi kirjoitti:Vuoden ollut Stelvio käytössä ja edelleen ottaisin mieluummin manuaalin.
Sitten kun automaatti lukisi aivosähkökäyrästä ajatukset ja toimisi niiden mukaan, niin harkitsisin mielipidettä uudestaan. Se hetki taitaa olla niin kaukana tulevaisuudessa, ettei koko käyrää enää ole ja vaihteistojakaan ei uusissa autoissa enää tarvita.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
läpysköistä kun vaihtaa, eikö se lue aivosähkökäyrää.? nyky tomaatit on niin hyviä etten kyllä enää ymmärrä manuaalia...
jos tosta vaikka kattoo miten shmee vaihtaa vaihteita niin kyllä se aika hyvin vaihtaa? https://youtu.be/9r2krO2mREU?t=582
jos tosta vaikka kattoo miten shmee vaihtaa vaihteita niin kyllä se aika hyvin vaihtaa? https://youtu.be/9r2krO2mREU?t=582
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Joo, ainakin tällä papalla läpysköjen vaihtonopeus on vähintäänkin riittävä.V6 kirjoitti:läpysköistä kun vaihtaa, eikö se lue aivosähkökäyrää.? nyky tomaatit on niin hyviä etten kyllä enää ymmärrä manuaalia...
jos tosta vaikka kattoo miten shmee vaihtaa vaihteita niin kyllä se aika hyvin vaihtaa? https://youtu.be/9r2krO2mREU?t=582
Ihan N:lläkin ajaessa ohitukseen pari napsua pienempää silmään ja - avanti


Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- hjpp
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Vielä kun ne läpyskät ei pyörisi ratin mukana, polvi ei osuisi niihin erityisesti pihapyörityksessä ja ajosuunnan muutokset olisivat yhtä nopeita kuin manuaalilla.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Alfalla hyviä uutisia : Läpyskät eivät pyöri ratin mukana, ja ainakaan itsehjpp kirjoitti:Vielä kun ne läpyskät ei pyörisi ratin mukana, polvi ei osuisi niihin erityisesti pihapyörityksessä ja ajosuunnan muutokset olisivat yhtä nopeita kuin manuaalilla.
en saa manuaali- 156:n ja Juulian automaatin välille mitään eroa suunnanvaihdoissa
parkkipyörityksessä. Ja läpysköillä tosiaan voi automaattimoodissa
väliaikaisesti esim. pistää pienempää vaihdetta silmään, ja automaatti palautuu muutaman sekunnin
päästä päälle. Best of both world


Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- hjpp
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ai niin. Vielä tarvittaisiin vipstaaki vaihtamisen estämiseksi.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
No ajat sitten manuaalimoodilla koko ajan, esim.vapaalle saa kun vetää molemmistahjpp kirjoitti:Ai niin. Vielä tarvittaisiin vipstaaki vaihtamisen estämiseksi.
läpysköistä samanaikaisesti..aika helppoa ja kytkinjalka lepää koko ajan.

Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tähän ei kai oikein mikään automaatti kykene? Eli kaikissa pitää olla hetki paikallaan ja sitten laittaa R-päälle? Ja sama sitten taas kun laittaa D:n päälle?hjpp kirjoitti:Vielä kun ne läpyskät ei pyörisi ratin mukana, polvi ei osuisi niihin erityisesti pihapyörityksessä ja ajosuunnan muutokset olisivat yhtä nopeita kuin manuaalilla.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^Jo ikiaikaisella 120iA:lla sai talvella keinutettua itsensä iisisti polanteisesta parkista ulos. Laatikkona ZF6.
Ei tarvitse odotella suunnanvaihdon kanssa mitään pysähdyksen lepoaikoja. Nelikkojen kanssa nämäkin vajaavetoisten pulmat kaikkoavat, mutta siis ei niilläkään mitään kahvitaukoja suunnan vaihdon kanssa pidetä.
Automaatit eivät ole ongelmattomia, mutta jopa ongelmaiset (tct/dsg, cvt, vanhat mehumaijat) ovat minullle kyllä henkilökohtaisesti aina haluttavampia kuin ylimääräinen poljin jalkatilassa. Ainoastaan rataleluun haluaisin käsin valinnan voiman välitykselle, kun siinä siitä olisi iloa eikä se haittaisi elämää. Vähän kuin erilaiset racing-simut/pelit, niin eipä niitä koskaan tahkoa automaatilla... - Mutta se onkin hauskanpitoa ja sitä arkielämässä pääsee tekemään niin valitettavan harvoin, että tämä petroseksualisti joutuu myöntämään puoluekirjan haaleuden - ja niinpä valinta on aina automaatti.
Ainoa selitys olla valitsematta automaattia, jonka pystyn ymmärtämään, on se mekaaninen koneiston osana olemisen tunne - mutta sitten vaihteiston pariksi vaaditaan jo melkoisen urheilullinen autokin. Arkiautoon manuaali on itsensä kiusaamista. Ja ketjun aiheauto on itselle kyllä arkiauto. Vaikka Giuliasta haaveilenkin. Erotuksena olisi ainoastaan QV. Jos ajatusleikkiä tarvitsee aikuisen miehen leikkiä, niin vaadittavalla budjetilla rataleluksi hankkisin kuitenkin jotain muuta... Mutta jos hankintahinta pitäisi laittaa vain yhteen autoon - niin sitten QV:kin tulisi automaatilla varustettuna.
Ei tarvitse odotella suunnanvaihdon kanssa mitään pysähdyksen lepoaikoja. Nelikkojen kanssa nämäkin vajaavetoisten pulmat kaikkoavat, mutta siis ei niilläkään mitään kahvitaukoja suunnan vaihdon kanssa pidetä.
Automaatit eivät ole ongelmattomia, mutta jopa ongelmaiset (tct/dsg, cvt, vanhat mehumaijat) ovat minullle kyllä henkilökohtaisesti aina haluttavampia kuin ylimääräinen poljin jalkatilassa. Ainoastaan rataleluun haluaisin käsin valinnan voiman välitykselle, kun siinä siitä olisi iloa eikä se haittaisi elämää. Vähän kuin erilaiset racing-simut/pelit, niin eipä niitä koskaan tahkoa automaatilla... - Mutta se onkin hauskanpitoa ja sitä arkielämässä pääsee tekemään niin valitettavan harvoin, että tämä petroseksualisti joutuu myöntämään puoluekirjan haaleuden - ja niinpä valinta on aina automaatti.
Ainoa selitys olla valitsematta automaattia, jonka pystyn ymmärtämään, on se mekaaninen koneiston osana olemisen tunne - mutta sitten vaihteiston pariksi vaaditaan jo melkoisen urheilullinen autokin. Arkiautoon manuaali on itsensä kiusaamista. Ja ketjun aiheauto on itselle kyllä arkiauto. Vaikka Giuliasta haaveilenkin. Erotuksena olisi ainoastaan QV. Jos ajatusleikkiä tarvitsee aikuisen miehen leikkiä, niin vaadittavalla budjetilla rataleluksi hankkisin kuitenkin jotain muuta... Mutta jos hankintahinta pitäisi laittaa vain yhteen autoon - niin sitten QV:kin tulisi automaatilla varustettuna.
-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ja tuossa Quadrifoglion Nürburgring-ennätysveto. Epäilen, että ei onnistuisi manuaalilla.V6 kirjoitti:läpysköistä kun vaihtaa, eikö se lue aivosähkökäyrää.? nyky tomaatit on niin hyviä etten kyllä enää ymmärrä manuaalia...
jos tosta vaikka kattoo miten shmee vaihtaa vaihteita niin kyllä se aika hyvin vaihtaa? https://youtu.be/9r2krO2mREU?t=582
https://www.youtube.com/watch?v=5gEdJmIVqLY
Kimin sunnuntai-ajelu samalla radalla:
https://www.youtube.com/watch?v=JlD9lbWF5WQ
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kimi taisi ajaakin automaatilla ja Gio taas käytti läpysköitä. Hyvin Giuliat kyllä kulkee...
- JMC
- Viestit: 1083
- Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
- Car(s): 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98 - Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^^Eikä onnistunutkaan, manuaalilla nimittäin ajettiin ensimmäinen rataennätys aikaan 7.39. Tämän jälkeen ennätys rikottiin automaatilla ajassa 7.32.
Keskusteluun liittyen, niin itse ottaisin Giuliani myös automaatilla. Jättäisin kauppaan jos olisi vain manuaaleja tarjolla. 8HP on hieno loota ja kokemuksia on alfasta ja bemarista.
Toki varmasti löytyy ärsyttäviä piirteitä kun oikein enemmän ajaa, mutta kyllä tuommoinen diesel manuaali vallankin on ihan hirveä keksintö. Meininki on kuin traktorilla ajaisi kun koko ajan saa nakella isompaa silmään
Keskusteluun liittyen, niin itse ottaisin Giuliani myös automaatilla. Jättäisin kauppaan jos olisi vain manuaaleja tarjolla. 8HP on hieno loota ja kokemuksia on alfasta ja bemarista.
Toki varmasti löytyy ärsyttäviä piirteitä kun oikein enemmän ajaa, mutta kyllä tuommoinen diesel manuaali vallankin on ihan hirveä keksintö. Meininki on kuin traktorilla ajaisi kun koko ajan saa nakella isompaa silmään

- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Hammaspyörien siirtelyä käsin keppiä vatkaamalla? Ei.
Veloce on viimeisen huollon jälkeen pari kertaa tärissyt käynnistyksessä kuin epileptikko kylmähuoneessa, ilman mitään vikakoodeja. Aivan kuin sytytys olisi pielessä tai pyttyjä pois pelistä. Loggasin MESillä, ja tietenkin silloin tärähtely oli satunnaista. Lämmettyään hetken ongelma poistuu.
Muutaman kerran kaasupoljin on tuntunut toimivan vähän miten sattuu: rullaat risteykseen melkein pysähdyksiin, painat kaasua ja mitään ei tapahdu sekuntiin, painat enemmän ja sitten lähtee. Huomasin vastaavan paikallaan kaasua painaen, kierrokset tipahtavat alas ja vasta sitten nousevat haluttuun rekisteriin. Tuossa tilassa auto on P-asennossa, onko normalnje?
Veloce on viimeisen huollon jälkeen pari kertaa tärissyt käynnistyksessä kuin epileptikko kylmähuoneessa, ilman mitään vikakoodeja. Aivan kuin sytytys olisi pielessä tai pyttyjä pois pelistä. Loggasin MESillä, ja tietenkin silloin tärähtely oli satunnaista. Lämmettyään hetken ongelma poistuu.
Muutaman kerran kaasupoljin on tuntunut toimivan vähän miten sattuu: rullaat risteykseen melkein pysähdyksiin, painat kaasua ja mitään ei tapahdu sekuntiin, painat enemmän ja sitten lähtee. Huomasin vastaavan paikallaan kaasua painaen, kierrokset tipahtavat alas ja vasta sitten nousevat haluttuun rekisteriin. Tuossa tilassa auto on P-asennossa, onko normalnje?
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Bensa? Omassa oli samanmoista oiretta tuon kuvauksen perusteella ennen kuin Multiair -yksikkö sanoi poks.JT Newman kirjoitti:Hammaspyörien siirtelyä käsin keppiä vatkaamalla? Ei.
Veloce on viimeisen huollon jälkeen pari kertaa tärissyt käynnistyksessä kuin epileptikko kylmähuoneessa, ilman mitään vikakoodeja. Aivan kuin sytytys olisi pielessä tai pyttyjä pois pelistä. Loggasin MESillä, ja tietenkin silloin tärähtely oli satunnaista. Lämmettyään hetken ongelma poistuu.
Muutaman kerran kaasupoljin on tuntunut toimivan vähän miten sattuu: rullaat risteykseen melkein pysähdyksiin, painat kaasua ja mitään ei tapahdu sekuntiin, painat enemmän ja sitten lähtee. Huomasin vastaavan paikallaan kaasua painaen, kierrokset tipahtavat alas ja vasta sitten nousevat haluttuun rekisteriin. Tuossa tilassa auto on P-asennossa, onko normalnje?
- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kyllä.alfa 156 v6 kirjoitti: Bensa? Omassa oli samanmoista oiretta tuon kuvauksen perusteella ennen kuin Multiair -yksikkö sanoi poks.
Ai kun kiva.

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
- Cloverleaf
- Viestit: 978
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS - Paikkakunta: Veikkola
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ei nyt ehkä suoraan asiaan liity, mutta D-asennon saa kätevästi päälle painamalla jarrua ja oikeaa läpyskää. Käytän tätä käytännössä aina, niin ei tartte keppiin sattua kun matka jatkuu eteenpäin. Vielä kun pakki menisi päälle jarru + vasen läpyskä.alamajy kirjoitti:Tähän ei kai oikein mikään automaatti kykene? Eli kaikissa pitää olla hetki paikallaan ja sitten laittaa R-päälle? Ja sama sitten taas kun laittaa D:n päälle?hjpp kirjoitti:Vielä kun ne läpyskät ei pyörisi ratin mukana, polvi ei osuisi niihin erityisesti pihapyörityksessä ja ajosuunnan muutokset olisivat yhtä nopeita kuin manuaalilla.
- karila
- Viestit: 241
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia 1600 Super Biscione -70,
ex-159 2.0 JTDm 170 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ne rattiläpyskät eivät pyöri ratin mukana. Etkö ole ajanut Giuliaa, jossa rattivaihteet ?hjpp kirjoitti:Vielä kun ne läpyskät ei pyörisi ratin mukana, polvi ei osuisi niihin erityisesti pihapyörityksessä ja ajosuunnan muutokset olisivat yhtä nopeita kuin manuaalilla.
- Kari
Re: Alfa Romeo Giulia 952
hjpp tais puhua jaggen XF:stä. Siinähän on riiipuen vuosimallista, joko vanha 6 lovinen zf tai uudempi 8 lovinen, mut ohjelma toki ihan eri. Mut jaggessa, bemarissa, volkkarissa ja monessa muussa, pyörii lavat ratin mukana mikä munkin mielestä on ärsyttävää.
Giulian vaihteisto-ohjelma on kyllä ihan hyvin tehty ja en ole juuri huomannut että sunnanmuutoksetkaan (jos tarkoitettiin eteenpäin, pakkia) olisivat mitenkään erityisen viiveellisiä. Kaikissa automaateissa nyt pieni viive on mutta huomattavasti pienempi kuin esim. Evo X:än tuplakytkimessä joka oli varsinkin kylmänä rasittavan hidas.
Lisäksi arvostan noita muutamaa featurea kuten true manual, lavoista vapaalle ja sit toi pienimmän vaihteen haku pitämällä vasenta pohjassa ovat ihan kivoja lisiä jota ei esim. bemarista löydy.
Ja itse henkilökohtaisesti ajan aika paljon lavoista koska silloin saan sen lukemaan aivokäyrää. Automaatti on automaatti eikä se voi tietää mitä haluan. Ja yleisesti vaikka viimeiseen asti manuaalien puolesta liputin niin en kyllä enää vaihtais koska nämä pesevät jo manuaalit. No ehkä driftingissä sekä kuminpoltossa manuaalia vielä kaipaa.
Giulian vaihteisto-ohjelma on kyllä ihan hyvin tehty ja en ole juuri huomannut että sunnanmuutoksetkaan (jos tarkoitettiin eteenpäin, pakkia) olisivat mitenkään erityisen viiveellisiä. Kaikissa automaateissa nyt pieni viive on mutta huomattavasti pienempi kuin esim. Evo X:än tuplakytkimessä joka oli varsinkin kylmänä rasittavan hidas.
Lisäksi arvostan noita muutamaa featurea kuten true manual, lavoista vapaalle ja sit toi pienimmän vaihteen haku pitämällä vasenta pohjassa ovat ihan kivoja lisiä jota ei esim. bemarista löydy.
Ja itse henkilökohtaisesti ajan aika paljon lavoista koska silloin saan sen lukemaan aivokäyrää. Automaatti on automaatti eikä se voi tietää mitä haluan. Ja yleisesti vaikka viimeiseen asti manuaalien puolesta liputin niin en kyllä enää vaihtais koska nämä pesevät jo manuaalit. No ehkä driftingissä sekä kuminpoltossa manuaalia vielä kaipaa.
- karila
- Viestit: 241
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia 1600 Super Biscione -70,
ex-159 2.0 JTDm 170 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
ok, juu en lukenut tarkasti. Mulla f10 2015 mallissa oli rattiläpyskät ja joo, kääntäessä kääntyi mukana, ei hyvä.
Mutta jos painoi pidempään - läpyskää niin vaihtoi maantiellä kyllä alimmalle sopivalle vaihteelle, minkä ohjelma hyväksyi, esim 7 -» 4 jos sopi lastuaivon ajatukseen. Näin sai ohituksiin lähdön rivakaksi ilman odotuksia. Nykyisessä g30 bemmissä ei ole läpysköjä, mutta keppiä pidempään työntämällä vaihtaa myös alimman soveliaan vaihteen.
Samoin bemmissä voi manuaalimoodissa kiihdyttää, niin koneaivo vaihtaa ylemmäs kun on sitä mieltä, että rajoitin lähestyy ja kuski ei tajuu vaihtaa.
Giulian rattiläpyskät on kyllä hyvät mutkatiellä, kun ne on aina samassa paikkaa.
Mutta jos painoi pidempään - läpyskää niin vaihtoi maantiellä kyllä alimmalle sopivalle vaihteelle, minkä ohjelma hyväksyi, esim 7 -» 4 jos sopi lastuaivon ajatukseen. Näin sai ohituksiin lähdön rivakaksi ilman odotuksia. Nykyisessä g30 bemmissä ei ole läpysköjä, mutta keppiä pidempään työntämällä vaihtaa myös alimman soveliaan vaihteen.
Samoin bemmissä voi manuaalimoodissa kiihdyttää, niin koneaivo vaihtaa ylemmäs kun on sitä mieltä, että rajoitin lähestyy ja kuski ei tajuu vaihtaa.
Giulian rattiläpyskät on kyllä hyvät mutkatiellä, kun ne on aina samassa paikkaa.
- Kari
-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tuo oli hyvä vinkki. Tuntuu toimivan.Cloverleaf kirjoitti: Ei nyt ehkä suoraan asiaan liity, mutta D-asennon saa kätevästi päälle painamalla jarrua ja oikeaa läpyskää. Käytän tätä käytännössä aina, niin ei tartte keppiin sattua kun matka jatkuu eteenpäin. Vielä kun pakki menisi päälle jarru + vasen läpyskä.
Vaihteet saa vapaalle vetämällä molemmista läpysköistä yhtäaikaa. Tuosta ei lienee erityistä iloa ole, mutta tällaisena knoppitietona nyt kuitenkin.