Alfa Romeo Giulia 952
Valvoja: Moderators
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Voiko/onko mahdollista ottaa Giuliasta käyttöön esim. kuolleen kulman varoitin,adabtiivinen vakionopeuden säädin, messillä tai alfaobd ohjelmalla.
Latasin tuon alfaobd:n sieltä löytyy kohta car configuration change josta valitaan toimintoja not enabled/enabled ja sen jälkeen suoritetaan proxy alignment.
Onko se näin helppoa?Onko jollain kokemusta.
Latasin tuon alfaobd:n sieltä löytyy kohta car configuration change josta valitaan toimintoja not enabled/enabled ja sen jälkeen suoritetaan proxy alignment.
Onko se näin helppoa?Onko jollain kokemusta.
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kertokaapa ihan rehellisesti millainen auto tuo RWD bensa Giulia on talvella? Tyypillisesti pihat ja tiet on auraamatta ja sitä lunta voi olla noin 15cm. Saako sen pihasta liikkeelle ja saako sen maantiellä 80km/h vauhtiin? Voiko sillä peruuttaa jäiseen ylämäkeen? Voiko 8HP laatikolla heijata itsensä irti hangesta? Jäätyykö näissä jarrut jos ajaa lumessa? Jäätyykö näissä huohotin? Tarkeneeko näissä talvella?
S**tana minkä autokuumeen pukkasi päälle. Ei se Giuliettakaan ole helppo talvella, mutta siitä nyt tietää mihin nurkkaan potkimalla se taas liikkuu.
S**tana minkä autokuumeen pukkasi päälle. Ei se Giuliettakaan ole helppo talvella, mutta siitä nyt tietää mihin nurkkaan potkimalla se taas liikkuu.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kyllä sillä liikkeelle pääsee mutta renkaat saa olla kunnolliset jos ylämäkeen haluaa liukkaalla peruutella... kitkoilla en viitsinyt ajella pitkään itse, oli jumissa niin usein että hermo meni. Heijaamaan pystyy, mutta kyllä tuo ajonhallinnan poiskytkentämahdollisuuden puuttuminen liikkumista heikentää jos jumiin jää. Sitkeästi kun pitää "lapun lattiassa" ja antaa sutia sen mitä ajonhallinta antaa myöden niin jonkun ajan päästä heittää ajonhallinnan pois päältä ja alkaa lumi lentää Pöllyävässä lumessa jarrut jääty omassa pari kertaa hetken seistyään mutta irtos pamahtaen eikä mitään muuta ongelmaa siitä. Huohottimen kanssa ei ollut ongelmia kertaakaan 120tkm matkalla. Tarkenee, erittäin hyvin. Lämmin auto.matti_vuorio kirjoitti:Kertokaapa ihan rehellisesti millainen auto tuo RWD bensa Giulia on talvella? Tyypillisesti pihat ja tiet on auraamatta ja sitä lunta voi olla noin 15cm. Saako sen pihasta liikkeelle ja saako sen maantiellä 80km/h vauhtiin? Voiko sillä peruuttaa jäiseen ylämäkeen? Voiko 8HP laatikolla heijata itsensä irti hangesta? Jäätyykö näissä jarrut jos ajaa lumessa? Jäätyykö näissä huohotin? Tarkeneeko näissä talvella?
S**tana minkä autokuumeen pukkasi päälle. Ei se Giuliettakaan ole helppo talvella, mutta siitä nyt tietää mihin nurkkaan potkimalla se taas liikkuu.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
On mahdollista ottaa käyttöön ominaisuuksia mikäli vain rauta tukee sitä. Ja adaptiivinenhan vaatii lisäksi joka tapauksessa sen rattinappulasarjan vaihdon.
Alfaobd:tä en ole käyttänyt mutta eiköhän se saman asian aja.
Hyvin pärjää talvella. Renkaistahan se on enemmän kii. Lämpöä riittää. Eihän tää nyt toki mikään maasturi oo joten en nyt ihan paksuihin hankiin oo vedelly kuten jollain jatkuvalla nelivedolla tekisin. Race mode on ihan must talvella.
Alfaobd:tä en ole käyttänyt mutta eiköhän se saman asian aja.
Hyvin pärjää talvella. Renkaistahan se on enemmän kii. Lämpöä riittää. Eihän tää nyt toki mikään maasturi oo joten en nyt ihan paksuihin hankiin oo vedelly kuten jollain jatkuvalla nelivedolla tekisin. Race mode on ihan must talvella.
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Luin tuossa projektiketjusi läpi tuon RDNA -nappulan asennuksen osalta. Sillähän tuosta luistonestosta näyttäisi pääsevän erilleen, jos tilanne sitä vaatii.
-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Takavetoisella Giulialla on todella helppoa jäädä jumiin 15cm auraamattomassa lumihangessa parkkipaikalla. Todettu on käytännössä useamman kerran. Luistonesto käytännössä estää em. tilanteessa pyöriä pyörimästä ja auto ei liikahda minnekään. Nyt tänä talvena on ensimmäistä talvea Race-moodi käytössä - täytyy kokeilla auttaako liikkeelle pääsemisessä, sillä nyt saa ensimmäistä kertaa luistonestot pois päältä halutessaan.matti_vuorio kirjoitti:Kertokaapa ihan rehellisesti millainen auto tuo RWD bensa Giulia on talvella? Tyypillisesti pihat ja tiet on auraamatta ja sitä lunta voi olla noin 15cm. Saako sen pihasta liikkeelle ja saako sen maantiellä 80km/h vauhtiin? Voiko sillä peruuttaa jäiseen ylämäkeen? Voiko 8HP laatikolla heijata itsensä irti hangesta? Jäätyykö näissä jarrut jos ajaa lumessa? Jäätyykö näissä huohotin? Tarkeneeko näissä talvella?
Bensakoneinen Giulia lämpenee varsin nopeasti ja ratinlämmitin alkaa lämmittää jo melkein saman tien kun pihalta pääsee pois. Viime talvena en käyttänyt kylmällä autolla lähtiessä kertaakaan hanskoja koko talvena.
Mitään jarrujen ja huohottimen jäätymisiä en ole kolmen vuoden kokemuksella havainnut. Tuota lumihankeen helposti kiinnin jäämistä lukuunottamatta Giulia on loistava talviauto.
PS. Itselläni on alla kitkat.
Viimeksi muokannut Unique, 10 Marras 2020, 11:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kuten tuolla aiemmin viisaammat jo kertoivat, adaptiivinen cruise (ja automaattinen valonvaihtaja) on helppo aktivoida. Cruiseen tarvitaan napit rattiin, valoihin ei mitään muuta kuin proxy alignment.tennis kirjoitti:Voiko/onko mahdollista ottaa Giuliasta käyttöön esim. kuolleen kulman varoitin,adabtiivinen vakionopeuden säädin, messillä tai alfaobd ohjelmalla.
Blind spot sitten vaatii jo ihan liikaa, selvittelin sitä italiafoorumin kautta. Ymmärsin, että puskureiden takana on lisätunnistimet ja itse puskuritkin eri numerolla. Ovien sisällä on eri johtosarjat (peilien takia?), ja sivupeilit pitäisi vaihtaa. Kieltämättä tuo oli ihan pätevä mukavuusvaruste, jota alkoi kaivata sen menetettyään. Onneksi pää kääntyy vielä.
RDNA-kytkimen asentamista tässä tuumin. Etelän lumettomat talvet, neliveto.... you know.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Sul on sit neliveto, eli rdna ei istu siihen 2017 malliin ilman että saat siihen 2018 vaihteisto/nelivetoyksikön päivityksen. Ja sitä et saa kovin helposti koska alfa ei listaa sitä 2017 malliin vaikka se kyllä siihen menee, jos vaan survoo. Täten vaikka menisit sitä johonkin päivittämään se ei nouse listalle ja eivät sitä kovin helposti suostu tästä syystä tekemään.
2019 mallista alkaen menee rdna nelivetoonkin ongelmitta.
Ja mitä se aiheuttaa. RDNA toimii kyllä, mutta proxia et saa onnistuneesti läpi nelivetoyksikön range out of array virheen takia. Eli Race tämän jälkeen toimii mutta sulla jäisi odo vilkkumaan virheellisen proxiajon takia.
2019 mallista alkaen menee rdna nelivetoonkin ongelmitta.
Ja mitä se aiheuttaa. RDNA toimii kyllä, mutta proxia et saa onnistuneesti läpi nelivetoyksikön range out of array virheen takia. Eli Race tämän jälkeen toimii mutta sulla jäisi odo vilkkumaan virheellisen proxiajon takia.
- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Noniin, taisin säästää $130, kun jättää kytkimen tilaamatta. En oikein luota siihen, että täällä saataisiin tehtyä mitään "kirjan ulkopuolelta". Se meikäläisen radiomoduuliepisodikin on tiettävästi siinä vaiheessa, että huollossa eivät saaneet konffattua systeemejä oikein, kun tarvittaisiin ihan puhelu Italiaan ja neuvoja sen tekemiseen.JanV kirjoitti:Sul on sit neliveto, eli rdna ei istu siihen 2017 malliin ilman että saat siihen 2018 vaihteisto/nelivetoyksikön päivityksen. Ja sitä et saa kovin helposti koska alfa ei listaa sitä 2017 malliin vaikka se kyllä siihen menee, jos vaan survoo. Täten vaikka menisit sitä johonkin päivittämään se ei nouse listalle ja eivät sitä kovin helposti suostu tästä syystä tekemään.
2019 mallista alkaen menee rdna nelivetoonkin ongelmitta.
Ja mitä se aiheuttaa. RDNA toimii kyllä, mutta proxia et saa onnistuneesti läpi nelivetoyksikön range out of array virheen takia. Eli Race tämän jälkeen toimii mutta sulla jäisi odo vilkkumaan virheellisen proxiajon takia.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Pystyykö joku katsomaan auton varusteet ja tiedot jos heitän runkonumeron privaatti viestinä? Noissa julkisesti saatavilla olevissa epereissä ei ole Giulioita.
- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tuon saa tilattua myös virallisen huollon kautta, jos muuten ei onnistu. Sain omaani edesmenneestä Espoon Aritasta.matti_vuorio kirjoitti:Pystyykö joku katsomaan auton varusteet ja tiedot jos heitän runkonumeron privaatti viestinä? Noissa julkisesti saatavilla olevissa epereissä ei ole Giulioita.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kiitos kommenteista,nyt on automaattinen valon vaihtaja otettu käyttöön
alfaobd:llä.Toiminnon vihreä merkki lamppu ilmestyi näyttöön ja infotaulun light valikkoon ilmestyi
Automatic high beam .
alfaobd:llä.Toiminnon vihreä merkki lamppu ilmestyi näyttöön ja infotaulun light valikkoon ilmestyi
Automatic high beam .
- Cloverleaf
- Viestit: 978
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS - Paikkakunta: Veikkola
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tarviiko tähän jonkun napin rattiin tai muuta rautaa, että toimii? Vai riittääkö tuo FCW?tennis kirjoitti:Kiitos kommenteista,nyt on automaattinen valon vaihtaja otettu käyttöön
alfaobd:llä.Toiminnon vihreä merkki lamppu ilmestyi näyttöön ja infotaulun light valikkoon ilmestyi
Automatic high beam .
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ei tarvitse mitään nappeja, valo valitsin auto asentoon ja työntää vilkku viiksestä pitkät päälle niin vihreä pitkien merkkivalo syttyy keskinäytön
oikeaan yläkulmaan toiminnon merkiksi.
Alfaobd :llä Body computer/Car configuration change/Automatic high beam/select value/Enabled/Start.Sen jälkeen
Proxy alignment/Start tässä vaiheessa ohjelma pyytää ensin sinisen adabteri kaapelin ja lopuksi viellä harmaan kaapelin lopuksi ilmoittaa
Complede.Näin minä sen tein enkä todellakaan ole mikään nörtti ja onnistuin
Käytännössä toimivuus on viellä testaamatta kun en ole ajellut täysin pimeällä tiellä.
Toiminto aktivoituu 60km/h
oikeaan yläkulmaan toiminnon merkiksi.
Alfaobd :llä Body computer/Car configuration change/Automatic high beam/select value/Enabled/Start.Sen jälkeen
Proxy alignment/Start tässä vaiheessa ohjelma pyytää ensin sinisen adabteri kaapelin ja lopuksi viellä harmaan kaapelin lopuksi ilmoittaa
Complede.Näin minä sen tein enkä todellakaan ole mikään nörtti ja onnistuin
Käytännössä toimivuus on viellä testaamatta kun en ole ajellut täysin pimeällä tiellä.
Toiminto aktivoituu 60km/h
- Cloverleaf
- Viestit: 978
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS - Paikkakunta: Veikkola
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^ Kiitos tiedosta. Mihinköhän tuo valojenvaihto perustuu? Mittaako tutkalla etäisyyden vastaantulevaan autoon vai mittaako kameralla valojen kirkkautta?
Sinulla on siis AlfaOBD PC:llä vai mobiililaitteella? Onko ilmaisversio vai maksullinen? Voitko linkittää mitä kaapeleita/adaptereita näihin operaatioihin tarvitsee?
Sinulla on siis AlfaOBD PC:llä vai mobiililaitteella? Onko ilmaisversio vai maksullinen? Voitko linkittää mitä kaapeleita/adaptereita näihin operaatioihin tarvitsee?
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kamera kurkkii valoja. Havaitsee myös katuvalot ja toisinaan luulee Ykköstien valaistuja nopeusrajoituskylttejäkin takavaloiksi kun kohteliaasti vaihtaa lyhyille.Cloverleaf kirjoitti:^ Kiitos tiedosta. Mihinköhän tuo valojenvaihto perustuu? Mittaako tutkalla etäisyyden vastaantulevaan autoon vai mittaako kameralla valojen kirkkautta?
Sinulla on siis AlfaOBD PC:llä vai mobiililaitteella? Onko ilmaisversio vai maksullinen? Voitko linkittää mitä kaapeleita/adaptereita näihin operaatioihin tarvitsee?
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Täällä yksi pappa myös varovaisen kiinnostunut syventämään OBD-osaamistaan 70-luvunCloverleaf kirjoitti:^ Kiitos tiedosta. Mihinköhän tuo valojenvaihto perustuu? Mittaako tutkalla etäisyyden vastaantulevaan autoon vai mittaako kameralla valojen kirkkautta?
Sinulla on siis AlfaOBD PC:llä vai mobiililaitteella? Onko ilmaisversio vai maksullinen? Voitko linkittää mitä kaapeleita/adaptereita näihin operaatioihin tarvitsee?
VW Beetlen ajoista. Mitä siis tarvitaan Juulian syvimpien 1/0- pulssien tutkimiseen
läppärin lisäksi ?
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Alfaobd on maksullinen versio android puhelimessa,obd 2 adapteri on OBDlink LX bluetooth vihreä pieni palikka ja välikaapeleita on 6kpl
Joista giulia pyytää vain sinistä ja harmaata.Suurin osa toiminnoista kyllä hoituu ilman mitään välikaapelia.
Tohon obd palikkaan kannattaa vähän investoida, ohjelma ei suostunut toimimaa halvoilla kiinalaisilla.
Alfaobd maksaa goolle kaupassa 38€ OBDlink LX noin70€ ja johtosetti noin 20€
Joista giulia pyytää vain sinistä ja harmaata.Suurin osa toiminnoista kyllä hoituu ilman mitään välikaapelia.
Tohon obd palikkaan kannattaa vähän investoida, ohjelma ei suostunut toimimaa halvoilla kiinalaisilla.
Alfaobd maksaa goolle kaupassa 38€ OBDlink LX noin70€ ja johtosetti noin 20€
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tämä tuli viellä mieleen että 2018 ja sitä uudemmissa Alfoissa on obd porttiin tehty joku salaus.
Niihin ei taida päästä näillä amatööri laitteilla kiinni.
Niihin ei taida päästä näillä amatööri laitteilla kiinni.
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Nyt tuli täälläkin MAX OIL LEVEL EXCEEDED ilmoitus. Melko varmasti öljyä on oikea määrä. Saakohan tuon kuitattua MESsillä?JVI kirjoitti:Sama tapahtui yhden huollon jälkeen. Vein takaisin ja laittoivat öljyt uudelleen. Auto on tarkka öljyn määrästä ja jostain syystä vaan ilmoitti, että on ylitäytetty. Todellisuudessa öljyä oli juuri oikea määrä.tennis kirjoitti:Tämmöinen ilmoitus pamahti näyttöön MAX OIL LEVEL EXCEEDED öljyn yläraja ylitetty.
Öljyt vaihdettu reilu viikko sitten,150km.Onko kellekkään tuttu ilmoitus ja mitä pitäisi tehdä?
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kyl niihin +2018 vehkeisiin pääsee amatöörilaitteilla mutta vaatii vaan sen sgw palikan joka kytketään siinä ratin alla olevan SGW boksin tilalle = suora ohitus. Maksaa muutaman kympin mutta on huomioitava se että näitä on kahdella eri pinnityksellä. Jenkkiversiot esim. eurocompulsion ei toimi meidän laitteisiin muuten kuin juottamalla kytkennän uusiksi.
Tosta liiallisesta öljymäärästä muuten että onko auto ollut vaaterissa kun ilmoitus on tullut. Meidän 2019 volvo teki saman ilmoituksen kun se oli ylämäkeen pysäköity muutaman päivän. Ilmoitus tuli vähän matkan päästä siitä lähtiessä ja hävisi sitten itsekseen maantiellä. Eikä ole tullut takaisin. Ja öljyt oli vaihdettu maaliskuussa joten liikaa öljyä siellä ei ollut, vaikka näyttö niin hetkellisesti näyttikin.
Tosta liiallisesta öljymäärästä muuten että onko auto ollut vaaterissa kun ilmoitus on tullut. Meidän 2019 volvo teki saman ilmoituksen kun se oli ylämäkeen pysäköity muutaman päivän. Ilmoitus tuli vähän matkan päästä siitä lähtiessä ja hävisi sitten itsekseen maantiellä. Eikä ole tullut takaisin. Ja öljyt oli vaihdettu maaliskuussa joten liikaa öljyä siellä ei ollut, vaikka näyttö niin hetkellisesti näyttikin.
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ylämäkeen oli Alamäki pysäköinyt. Öljyt vaihdettu 100 km sitten. Ihmettelivät vaihdossa tarvittavan öljyn vähäistä määrää, mutta tarkastin ohjekirjasta. Ja täytön jälkeen auton tietokone näytti juuri oikeaa määrää. Mittatikkuahan tässä ei olekaan.JanV kirjoitti:Kyl niihin +2018 vehkeisiin pääsee amatöörilaitteilla mutta vaatii vaan sen sgw palikan joka kytketään siinä ratin alla olevan SGW boksin tilalle = suora ohitus. Maksaa muutaman kympin mutta on huomioitava se että näitä on kahdella eri pinnityksellä. Jenkkiversiot esim. eurocompulsion ei toimi meidän laitteisiin muuten kuin juottamalla kytkennän uusiksi.
Tosta liiallisesta öljymäärästä muuten että onko auto ollut vaaterissa kun ilmoitus on tullut. Meidän 2019 volvo teki saman ilmoituksen kun se oli ylämäkeen pysäköity muutaman päivän. Ilmoitus tuli vähän matkan päästä siitä lähtiessä ja hävisi sitten itsekseen maantiellä. Eikä ole tullut takaisin. Ja öljyt oli vaihdettu maaliskuussa joten liikaa öljyä siellä ei ollut, vaikka näyttö niin hetkellisesti näyttikin.
EDIT: mittatikku löytyy.
Viimeksi muokannut alamajy, 27 Marras 2020, 15:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Suosittelen Multiecuscania (PC-versio):Jiitee kirjoitti:Täällä yksi pappa myös varovaisen kiinnostunut syventämään OBD-osaamistaan 70-luvunCloverleaf kirjoitti:^ Kiitos tiedosta. Mihinköhän tuo valojenvaihto perustuu? Mittaako tutkalla etäisyyden vastaantulevaan autoon vai mittaako kameralla valojen kirkkautta?
Sinulla on siis AlfaOBD PC:llä vai mobiililaitteella? Onko ilmaisversio vai maksullinen? Voitko linkittää mitä kaapeleita/adaptereita näihin operaatioihin tarvitsee?
VW Beetlen ajoista. Mitä siis tarvitaan Juulian syvimpien 1/0- pulssien tutkimiseen
läppärin lisäksi ?
http://www.multiecuscan.net/
... ja jotain sopivaa OBD-lukijaa. Esimerkiksi oheinen toimii varmasti (ja vaikka on Bluetooth, tekee myös proxy alignmentit oikein toisin kuin käytännössä kaikki muut markkinoilta löytyvät Bluetooth OBD-adapterit):
https://electronic-fuchs.de/epages/e87b ... 0%2C2kg%29
Samasta paikasta löytyy myös halvempia johdollisia Multiecuscanin kanssa testattuja OBD-lukijoita joka lähtöön; esimerkiksi tämä:
https://electronic-fuchs.de/epages/e87b ... 0%2C2kg%29
Näiden lisäksi tarvitset (Giulian kanssa) sinisen ja harmaan johtoadapterin:
https://electronic-fuchs.de/epages/e87b ... 0%2C2kg%29
https://electronic-fuchs.de/epages/e87b ... 0%2C2kg%29
Noita adapterisarjoja saa mm. Amazonista vielä halvemmalla, mutta sieltä tilaamassani ei toinen edellisistä toiminut ja jouduin tilaamaan sen yllä mainitusta paikasta. Nuo yllä listatut adapterit toimivat varmasti.
Moniin moduleihin pääsee kiinni ilman noita adaptereita, mutta mm. Proxi Alignmenttiä ei voi tehdä ilman niitä.
PS. Tuon bluetooth-adapterin kanssa pikku vinkki: Jos adapteri on linkitetty myös puhelimeen, kytke puhelimen Bluetooth pois ennen kuin teet mitään PC:llä. Muuten eivät käskyt vain mene perille ja saat kulumaan helposti tunnin tai pari ihmetellessä mitä ihme tässä on vialla.
Viimeksi muokannut Unique, 12 Marras 2020, 11:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^ Kiitos vinkeistä Unique. Juuri ne toimivat ja koetellut setupit ovat ne kiinnostavimmat
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^^ Kiitos tosiaan vinkeistä Unique. Laitoin heti tilaukseen johdollisen adapterin ja sinisen+harmaan johtoadapterin.
- Cloverleaf
- Viestit: 978
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS - Paikkakunta: Veikkola
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kiitos Unique! Minäkin laittelen varmaan saman setin tilaukseen kuin alamajy.alamajy kirjoitti:^^ Kiitos tosiaan vinkeistä Unique. Laitoin heti tilaukseen johdollisen adapterin ja sinisen+harmaan johtoadapterin.
- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Otin pienen videonpätkän aamun käynnistyksestä. Tällä kertaa epileptinen tärinä puuttui, mutta sitten tämä terävä pärinä tallentui filmikelalle:
https://www.youtube.com/watch?v=pm6nbExeCPo
Vastaako tämä tarinoita Giulian/Stelvion hukkaportin tangon tms skälinästä, joita tyyppivika- ja tässäkin ketjussa on käsitelty?
https://www.youtube.com/watch?v=pm6nbExeCPo
Vastaako tämä tarinoita Giulian/Stelvion hukkaportin tangon tms skälinästä, joita tyyppivika- ja tässäkin ketjussa on käsitelty?
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Hieman samalta ja samasta paikasta kuuluu ääni, itsellä vaihdettiin lopuksi koko turbo tämän takia. Ota kiinni sormin siitä hukkaportin tangosta ja kokeile hiljeneekö ääni sillä.
Pois vaihdetun turbon hukkaportissa oli selvä parin millin välys, mutta mielestäni kulku ei muuttunut uudellakaan turbolla erilaiseksi, ääni vain hävisi.
Pois vaihdetun turbon hukkaportissa oli selvä parin millin välys, mutta mielestäni kulku ei muuttunut uudellakaan turbolla erilaiseksi, ääni vain hävisi.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
tiettyyn rajaan asti on ok että se vähän helisee kylmänä koska se ei voi olla täysin välyksetön koska lämpölaajeneminen.
Hyvin yleinen autossa kuin autossa. Lämpimänä sen ei pitäisi enää helistä. Vaikea sanoa mikä on normaalia ja mikä ei mutta jos se ääni häviää tosta tangosta kiinni otettaessa niin sitten se on se. Ja huolto voi toki todeta tarviiko se toimenpiteitä. Jos videon perusteella vertaa niin ei mulla ehkä noin kova ääni oo mutta kyllä sekin cold startissa vähän rämisee.
Hyvin yleinen autossa kuin autossa. Lämpimänä sen ei pitäisi enää helistä. Vaikea sanoa mikä on normaalia ja mikä ei mutta jos se ääni häviää tosta tangosta kiinni otettaessa niin sitten se on se. Ja huolto voi toki todeta tarviiko se toimenpiteitä. Jos videon perusteella vertaa niin ei mulla ehkä noin kova ääni oo mutta kyllä sekin cold startissa vähän rämisee.
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Alfa Romeo Giulia 952
En tiedä hiljeneekö viallinen turbo jos siitä ottaa sormin kiinni, mutta siitä ääni todennäköisesti tulee. Ainakin uusi turbo on selvästi hiljaisempi kuin vanha.
Edellisessä Giulietassa ei kyllä ahdin pitänyt mitään ylimääräistä ääntä.
Edellisessä Giulietassa ei kyllä ahdin pitänyt mitään ylimääräistä ääntä.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
emt onko siinä turbossa varsinaisesti edes vikaa ollut vaan vika on voinut sen tangon sijaan olla wastegate valvessa (siis välystä) joka on sen pakopuolen sisällä ja voi olla etteivät jaksa näissä takuuasioissa niitä alkaa purkamaan vaan ohjeistus on vaihtaa koko ahdin.
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tulee mieleen aika 20+ vuotta sitten ja 155 2.0 TS 16V -moottorin "diesel-äänen" metsästäminen. No syyhän oli imuventtilien ajoituksenmuuntajan jousen väsähtäminen ja siitä johtuva kolina, mutta asia ei ollut ensin "kenenkään" tiedossa ja turhaan vaihdettiin osia.JT Newman kirjoitti:Otin pienen videonpätkän aamun käynnistyksestä. Tällä kertaa epileptinen tärinä puuttui, mutta sitten tämä terävä pärinä tallentui filmikelalle:
https://www.youtube.com/watch?v=pm6nbExeCPo
Vastaako tämä tarinoita Giulian/Stelvion hukkaportin tangon tms skälinästä, joita tyyppivika- ja tässäkin ketjussa on käsitelty?
Harmi että saman tyyppistä oiretta uuden bensakoneen kanssa.
[melkein off-topic] JanV: Busso V6 ei naputa tai kolise kylmänäkään. [/melkein off-topic]
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Joo, ei näitä 2020.155156 kirjoitti:
Harmi että saman tyyppistä oiretta uuden bensakoneen kanssa.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
-
- Viestit: 134
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 19:15
- Car(s): Alfa Spider 2000 Veloce -77
Giulia Super, -16 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Itse joudun peruuttamaan kadulle pohjalta ja olen aina. Vaihtanut vaihteen eteenpäin rattiläpyskällä. Nopeasti on toiminut enkä ole huomannut viivettä.
Mikä on tuon Giulian sisäilman kierrätyksen painikkeen maagiset A ja M valot ja niiden toiminnot? Ohjekirjakaan ei tarkemmin kerro.
Mikä on tuon Giulian sisäilman kierrätyksen painikkeen maagiset A ja M valot ja niiden toiminnot? Ohjekirjakaan ei tarkemmin kerro.
- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Käyttötangon vääntely vaikuttaa selkeä(hkö)sti kalinaan: https://youtu.be/LQlFecr6yTk
Lämpimänä sitten kuuluukin enää korkeapaineruiskujen rapinaa: https://youtu.be/9k9XwYfY2Cw
Jäämme odottamaan seuraavaa epilepsiakäynnistystä.
Lämpimänä sitten kuuluukin enää korkeapaineruiskujen rapinaa: https://youtu.be/9k9XwYfY2Cw
Jäämme odottamaan seuraavaa epilepsiakäynnistystä.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
- Cloverleaf
- Viestit: 978
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS - Paikkakunta: Veikkola
Re: Alfa Romeo Giulia 952
A tarkoittaa automaattista sisäilmankiertoa eli systeemi päättää itse mitä tekee. M on manuaalimoodi eli koko ajan kierto päällä. Ja kun valot poissa, niin kierto ei käytössä. Ei tosiaan suomenkielisessä manuaalissa selitetä.Julli kirjoitti:Itse joudun peruuttamaan kadulle pohjalta ja olen aina. Vaihtanut vaihteen eteenpäin rattiläpyskällä. Nopeasti on toiminut enkä ole huomannut viivettä.
Mikä on tuon Giulian sisäilman kierrätyksen painikkeen maagiset A ja M valot ja niiden toiminnot? Ohjekirjakaan ei tarkemmin kerro.
-
- Viestit: 134
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 19:15
- Car(s): Alfa Spider 2000 Veloce -77
Giulia Super, -16 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kiitos veli Cloverleafille, jotain tuon tapaista arvelin sen itsekin tarkoittavan, mutta hyvä saada tietoa.
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tässä ei vaihdeltu turhaan osia vaan ääni tosiaan hiljeni uudella turbolla eli vikaa on liian väljässä hukkaportin tangossa. Ja ainakin takuunalaisessa autossa on ihan ok vaikka koko turbo vaihdetaan.155156 kirjoitti:Tulee mieleen aika 20+ vuotta sitten ja 155 2.0 TS 16V -moottorin "diesel-äänen" metsästäminen. No syyhän oli imuventtilien ajoituksenmuuntajan jousen väsähtäminen ja siitä johtuva kolina, mutta asia ei ollut ensin "kenenkään" tiedossa ja turhaan vaihdettiin osia.JT Newman kirjoitti:Otin pienen videonpätkän aamun käynnistyksestä. Tällä kertaa epileptinen tärinä puuttui, mutta sitten tämä terävä pärinä tallentui filmikelalle:
https://www.youtube.com/watch?v=pm6nbExeCPo
Vastaako tämä tarinoita Giulian/Stelvion hukkaportin tangon tms skälinästä, joita tyyppivika- ja tässäkin ketjussa on käsitelty?
Harmi että saman tyyppistä oiretta uuden bensakoneen kanssa.
[melkein off-topic] JanV: Busso V6 ei naputa tai kolise kylmänäkään. [/melkein off-topic]
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Vaikka Bussoa ei enää Giulian keulalle saakkaan niin ehkä JanV voisi harkita nykyään tarjolla olevaa V6 versiota?155156 kirjoitti:[melkein off-topic] JanV: Busso V6 ei naputa tai kolise kylmänäkään. [/melkein off-topic]
Re: Alfa Romeo Giulia 952
FinPat kirjoitti:Vaikka Bussoa ei enää Giulian keulalle saakkaan niin ehkä JanV voisi harkita nykyään tarjolla olevaa V6 versiota?155156 kirjoitti:[melkein off-topic] JanV: Busso V6 ei naputa tai kolise kylmänäkään. [/melkein off-topic]
-
- Viestit: 58
- Liittynyt: 06 Syys 2015, 23:07
- Car(s): Giulia 2.2 180hp Super -17
- Paikkakunta: Kotka / Valkeakoski
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Onko muilla ajotietokoneen öljyntila näyttänyt ikinä mitään muuta kuin täyttä? (Joo mitattu ohjeen mukaan).
Itsellä aina näkyy vain täysi palkki, mutta nytkin tikun pää kastui juuri ja juuri.
Joko joku on käyttänyt autoa pajalla asti tuosta vesivuodosta jalkotilaan?
Itsellä aina näkyy vain täysi palkki, mutta nytkin tikun pää kastui juuri ja juuri.
Joko joku on käyttänyt autoa pajalla asti tuosta vesivuodosta jalkotilaan?
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
On täytetty huollossa noin 3/4 -täydelle palkille ja siinä pysynyt. Bensa-turbossa ei tikkua ole tietääkseni.jonilaht kirjoitti:Onko muilla ajotietokoneen öljyntila näyttänyt ikinä mitään muuta kuin täyttä? (Joo mitattu ohjeen mukaan).
Itsellä aina näkyy vain täysi palkki, mutta nytkin tikun pää kastui juuri ja juuri.
Joko joku on käyttänyt autoa pajalla asti tuosta vesivuodosta jalkotilaan?
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Cloverleaf
- Viestit: 978
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS - Paikkakunta: Veikkola
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Missä tilanteessa sulla tulee vesi sisään? Mulla vain tullut koneellisessa autopesussa saippuavettä sisään. AutoMilanoon hiljattain tullut joku Giulia jossa ilmeisesti vastaava vaiva, mutta koritietokone mennyt kastumisesta epäkuntoon. Pitääkin soitella ensi viikolla onko niillä vuotopaikka jo selvillä että voisi viedä oman sinne korjaukseen.jonilaht kirjoitti:Onko muilla ajotietokoneen öljyntila näyttänyt ikinä mitään muuta kuin täyttä? (Joo mitattu ohjeen mukaan).
Itsellä aina näkyy vain täysi palkki, mutta nytkin tikun pää kastui juuri ja juuri.
Joko joku on käyttänyt autoa pajalla asti tuosta vesivuodosta jalkotilaan?
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mul on yks palkki ennen ekaa öljynvaihtoo tippunu täydestä. Sen jälkeen pysyny aina täydessä. Bensavehkeessä ei oo tikkua, dieselissä taitaa vielä olla, joten onko mahdollista että toi näytön öljymäärä on ihan show use only siinä.
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Puhallin ei puhalla, missähän vika. Sama vika oli yhden kerran viime talvena, silloin alkoi toimiin voin 20 min jälkeen. Mitään ideaa?
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Voiko autosta todentaa jotenkin onko siinä Xenon valojen yhteydessä se AFS järjestelmä? Tekeekö ne valot samanlaiset tanssiliikkeet mitä Giulietassa vastaava järjestelmä tekee auton käynnistyksessä?
- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kääntyvät valot ovat vain pesureiden kanssa. Eli jos pesurit -> löytyy. Samoin valokytkimen vieressä on silloin vain yksi rulla, joka on mittarivaloille. Jos ei kääntyviä, sen rullan vieressä on toinen valojen korkeussäädölle.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
-
- Viestit: 58
- Liittynyt: 06 Syys 2015, 23:07
- Car(s): Giulia 2.2 180hp Super -17
- Paikkakunta: Kotka / Valkeakoski
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Joo, itse myös juttelin tuosta ongelmasta kun hihnan kävin vaihdattamassa. Mulla se on todennäköisesti ilmastoinnin kondensiovettä suurilta osin, koska nyt jalkotila on ollut kostea, eikä lainehtinut vettä, kuten kesällä.Cloverleaf kirjoitti:Missä tilanteessa sulla tulee vesi sisään? Mulla vain tullut koneellisessa autopesussa saippuavettä sisään. AutoMilanoon hiljattain tullut joku Giulia jossa ilmeisesti vastaava vaiva, mutta koritietokone mennyt kastumisesta epäkuntoon. Pitääkin soitella ensi viikolla onko niillä vuotopaikka jo selvillä että voisi viedä oman sinne korjaukseen.jonilaht kirjoitti:Onko muilla ajotietokoneen öljyntila näyttänyt ikinä mitään muuta kuin täyttä? (Joo mitattu ohjeen mukaan).
Itsellä aina näkyy vain täysi palkki, mutta nytkin tikun pää kastui juuri ja juuri.
Joko joku on käyttänyt autoa pajalla asti tuosta vesivuodosta jalkotilaan?
- Cloverleaf
- Viestit: 978
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS - Paikkakunta: Veikkola
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Onko uudemmassa infotainment-softassa tuo öljymäärän näyttö jotenkin erilainen? Tässä 2016 mallisessa Giuliassa näyttää tältä, enkä tiedä onko tuossa jotain pykäliä vai onko lukema ns. "jatkuva". Samaa se näytti 20 tkm vanhoilla öljyillä ja öljynvaihdon jälkeen. Tikkuhan tässä dieselissä on, ja ohjekirjan mukaan vain huoltohenkilökunnan käyttöön. Vähän se tikku on epämääräisessä paikassa, niin en ole vielä jaksanut katsoa mitä se näyttää.JanV kirjoitti:Mul on yks palkki ennen ekaa öljynvaihtoo tippunu täydestä. Sen jälkeen pysyny aina täydessä. Bensavehkeessä ei oo tikkua, dieselissä taitaa vielä olla, joten onko mahdollista että toi näytön öljymäärä on ihan show use only siinä.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ei, kyl se ihan samanlainen on. Oletan että siinä on ns pykäliä vaikka tosin en tiedä mutta yhden "pykälän" (joka oli joku 1/5 osa tosta min-max skaalasta) verran se oli tosta täydestä viivasta mennyt alaspäin silloin ennen ekaa öljynvaihtoa.Cloverleaf kirjoitti:Onko uudemmassa infotainment-softassa tuo öljymäärän näyttö jotenkin erilainen? Tässä 2016 mallisessa Giuliassa näyttää tältä, enkä tiedä onko tuossa jotain pykäliä vai onko lukema ns. "jatkuva". Samaa se näytti 20 tkm vanhoilla öljyillä ja öljynvaihdon jälkeen. Tikkuhan tässä dieselissä on, ja ohjekirjan mukaan vain huoltohenkilökunnan käyttöön. Vähän se tikku on epämääräisessä paikassa, niin en ole vielä jaksanut katsoa mitä se näyttää.JanV kirjoitti:Mul on yks palkki ennen ekaa öljynvaihtoo tippunu täydestä. Sen jälkeen pysyny aina täydessä. Bensavehkeessä ei oo tikkua, dieselissä taitaa vielä olla, joten onko mahdollista että toi näytön öljymäärä on ihan show use only siinä.