Uutena ainakin tuo toimi niin että työnnetään piiloonpäin niin kauan että naksahtaa "lukkoon" ja otetaan taas esiin työntämällä uudestaan sisäänpäin jonka jälkeen tulee itsekseen sitten kiinni asti. Saattaa toki vetämälläkin tulla mutta säilyneekö ehjänä.matti_vuorio kirjoitti:Siitä keskikonsolin etureunan liukukannesta kysymystä miten sen kuuluisi toimia ehjässä autossa. Avaaminen oli siis suhteellisen kevyt operaatio ja kansi liukuu työntämällä äänettömästi ja pehmeästi sinne eteen. Sieltä edestä sitten saa vetää rystyset valkoisena sitä kantta, että se joku lukitusmekanismi antaa periksi ja sen jälkeen kansi liukuu taas eleettömästi ja äänettömästi kiinni. Enkö hoksaa jotain jippoa tässä asiassa vai onko tuokin paikka rikki?
Alfa Romeo Giulia 952
Valvoja: Moderators
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ok, eli käyttäjävirhe.
- Cloverleaf
- Viestit: 978
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS - Paikkakunta: Veikkola
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Sitä työnnetään eteenpäin, niin se lähtee sulkeutumaan itsestään sen jälkeen.matti_vuorio kirjoitti:Siitä keskikonsolin etureunan liukukannesta kysymystä miten sen kuuluisi toimia ehjässä autossa. Avaaminen oli siis suhteellisen kevyt operaatio ja kansi liukuu työntämällä äänettömästi ja pehmeästi sinne eteen. Sieltä edestä sitten saa vetää rystyset valkoisena sitä kantta, että se joku lukitusmekanismi antaa periksi ja sen jälkeen kansi liukuu taas eleettömästi ja äänettömästi kiinni. Enkö hoksaa jotain jippoa tässä asiassa vai onko tuokin paikka rikki?
EDIT: oli näköjään jo vastattu...
-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ne "aftermarket"-softat ovat alkuperäinen Alfa Romeon koodi sellaisenaan. Vain kartat on muutettu.Carbonfiber kirjoitti:Maanantaina saan Giulian pitkästä aikaa alle. Foorumia ja nettiä selailtu ahkerasti, mutta kaikki ei selvinnyt.
Onko se Squadra tuningin obd-mokkula vieläkin se helpoin keino disabloida ajonvakautus? Kukaan ei ole vielä keksinyt miten abs jäisi toimintaan?
Auto on 200 heppainen Superi, onko joku onnistunut saamaan sellaiseen 280 hevosvoimaisen softan? 2017 auto eli rautaeroa ei pitäisi olla. Hieman skeptisesti suhtaudun noihin bulkki aftermarket softiin. Onko jotain varmaa valintaa niistä?
Omassa autossa (200 hp) on Eurocompulsionin phase 1 tune (~ 350 hp) ja olen ollut siihen siihen kaikin puolin hyvin tyytyväinen. Optimointi on toiminut kaikin puolin loistavasti ja suorituskyky on jotain ihan muuta kuin alkuperäisessä autossa. Samalla pääsi eroon myös tuosta start/stopista (optio, jonka voi ruksia osaksi optimointipakettia).
Eurocompulsionin ero noihin muihin on se, että saat käyttöösi oman ohjelmointilaitteen, jolla voit palauttaa auton ennalleen esimerkiksi ennen huoltoa ja tunepakettia sekä sen optioita voi vaihtaa tilaamalla uuden softapaketin EC:ltä ja asentamalla sen itse. Ohjelmointilaitteella voi olla myös valmiina useita eri softaversioita ja näitä voi vaihdella vapaasti.
Eurocompulsionin phase 1 ei vaadi muuta kuin itse optimointipaketin tilauksen. Bensiini on jatkossa mielellään 98E:tä. Phase 2 (~ 380 hp) vaatii väljemmän ilmanoton sekä pakoputken. Parhaat tehot saa High-Flow-katalysaattorilla.
Nyt siellä näkyy olevan menossa Black Friday-tarjous tuosta Eurocompulsionin optimointipaketista:
https://shopeurocompulsion.net/collecti ... iulia-2-0l
Tilasin samasta Black Friday-myynnistä tuon EC:n väljemmän ilmanoton. Kun tämä on asennettu, vaihdan autoon EC Phase 2 tunen sen Phase 1:n tilalle. Remuksen rosteriputki on vaihdettu jo aikaisemmin:
https://shopeurocompulsion.net/collecti ... iulia-2-0l
Kuva ei siis ole omasta autosta, sillä toimitus ei ole vielä perillä.
Ajonvakautuksesta pääsee parhaiten eroon asentamalla Race-moodi autoon. Ohjeet tässä ketjussa.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^^ On kyllä messevät lukemat tulossa Uniquen koslaan. Aikalailla ja kokolailla harmittaa ettei likviditeetti riittänyt bensaversioon, noh voi kai sen joskus sellaiseen vaihtaa jos niikseen on.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
...kerro paljonko tehot tippui, etenkin lämpimällä koneellaUnique kirjoitti:Tilasin samasta Black Friday-myynnistä tuon EC:n väljemmän ilmanoton. Kun tämä on asennettu...
Ei vais, en tiedä miten Giulia orggisilmanotto on toteutettu, mutta äkkiseltään tuo ei näytä ihan optimaaliselta ratkaisulta lämpötilan ja patopaineen suhteen.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tuosta EC:n ilmanotosta löytyy huomattavasti lisätietoa, kuvia ja dataa täältä:Polforea kirjoitti:...kerro paljonko tehot tippui, etenkin lämpimällä koneellaUnique kirjoitti:Tilasin samasta Black Friday-myynnistä tuon EC:n väljemmän ilmanoton. Kun tämä on asennettu...
Ei vais, en tiedä miten Giulia orggisilmanotto on toteutettu, mutta äkkiseltään tuo ei näytä ihan optimaaliselta ratkaisulta lämpötilan ja patopaineen suhteen.
https://www.giuliaforums.com/threads/ec ... ead.21770/
Kun saan tuon phase 2:n sisään, niin ajattelin penkittää tämän auton. Onko hyvä ehdotuksia tahoista, jotka ovat tehneet tämän onnistuneesti Giulialle?
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mä oon käyny penkissä. Tatechilla espoossa. Sieltä otettiin toi 328 hp ja 474 nm. Ja tatech ei anna ilmaisia hevosia vaan yleensä näyttää enemmänkin alakanttiin.
Vaikka yleisesti on todettu että toi ec:n ilmanotto on ihan semijees niin toi on silti hot air intake ja siksi vieroksun sitä. Mulla on siis vaan BMC filsu oem kotelossa, mutta jos kotelon päivittäisin niin se ois joku sisältä avoin hiilikuitupömpeli sit.
Kiinnostais kyl celtic vs eurocompulsion vertailu samassa dynossa.
Vaikka yleisesti on todettu että toi ec:n ilmanotto on ihan semijees niin toi on silti hot air intake ja siksi vieroksun sitä. Mulla on siis vaan BMC filsu oem kotelossa, mutta jos kotelon päivittäisin niin se ois joku sisältä avoin hiilikuitupömpeli sit.
Kiinnostais kyl celtic vs eurocompulsion vertailu samassa dynossa.
-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo Giulia 952
EC toteaa itse tästä näin:JanV kirjoitti:Mä oon käyny penkissä. Tatechilla espoossa. Sieltä otettiin toi 328 hp ja 474 nm. Ja tatech ei anna ilmaisia hevosia vaan yleensä näyttää enemmänkin alakanttiin.
Vaikka yleisesti on todettu että toi ec:n ilmanotto on ihan semijees niin toi on silti hot air intake ja siksi vieroksun sitä. Mulla on siis vaan BMC filsu oem kotelossa, mutta jos kotelon päivittäisin niin se ois joku sisältä avoin hiilikuitupömpeli sit.
Kiinnostais kyl celtic vs eurocompulsion vertailu samassa dynossa.
"This particular design utilizes high pressure ram air from the factory ducting to deliver fresh air directly to the much larger filter, while maintaining factory provided inertial separation for debris and other unwanted materials in the filter media. Underhood pressure can also be taken advantage of, while still locating the filter away from heat and the turbocharger. Testing has shown that replacing the factory airbox with a higher flow filter results in decreased restrictions, allowing for higher flow volume and significantly reduced pressure loss in the intake tract. The V2 design also allows for much louder turbo noises and audible whooshes!"
https://www.giuliaforums.com/threads/ec ... ead.21770/
Mutta täytyypäs käydä tuolla penkittämässä, kunhan saan nämä muutokset tehtyä.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
On se sentään paremmalla puolen moottoria, joo, mutta konehuoneessa moottorin vieressä silti.
Ja se patopaine - etenkin jos orggis on ram-air (kuten EC kertoo), niin ihan en purematta niele ettei sen hyötyä hukkuisi kun linja on "keskeltä" poikki. Meinaan että jos vastaavan filsutekniikan ja letkutuksen toteuttaisi ilman tuota katkoa linjassa (sulava putki orggissyötöltä kohti ahdinta ja filtteri välissä), niin kyllä se ram-air enemmän hyödyttäisi kuin tuolla toteutuksella. Siinä toki menettäisi imuääniä, minkä voi laskea miinukseksi, jos ei ole viimeistä heppaa hakemassa
Olisihan se kiva saada paine- ja lämpöanturi sinne filtterin juureen kuikuilemaan tilannetta, se kertoisi ihan numeroita - etenkin, jos verrokiksi saisi pujotettua anturin samaan kohtaan orggisputkistoa.
Toki ilman kanssa pitää muistaa, että kaikki ei ole välttämättä niinkuin ekana voisi veikata. Alfojen peltien alla on nähty jos jonkinmoista resonaattorisysteemiä ja tiettävästi yleensä niiden siloittelu ei paranna toimivuutta.
Ja se patopaine - etenkin jos orggis on ram-air (kuten EC kertoo), niin ihan en purematta niele ettei sen hyötyä hukkuisi kun linja on "keskeltä" poikki. Meinaan että jos vastaavan filsutekniikan ja letkutuksen toteuttaisi ilman tuota katkoa linjassa (sulava putki orggissyötöltä kohti ahdinta ja filtteri välissä), niin kyllä se ram-air enemmän hyödyttäisi kuin tuolla toteutuksella. Siinä toki menettäisi imuääniä, minkä voi laskea miinukseksi, jos ei ole viimeistä heppaa hakemassa
Olisihan se kiva saada paine- ja lämpöanturi sinne filtterin juureen kuikuilemaan tilannetta, se kertoisi ihan numeroita - etenkin, jos verrokiksi saisi pujotettua anturin samaan kohtaan orggisputkistoa.
Toki ilman kanssa pitää muistaa, että kaikki ei ole välttämättä niinkuin ekana voisi veikata. Alfojen peltien alla on nähty jos jonkinmoista resonaattorisysteemiä ja tiettävästi yleensä niiden siloittelu ei paranna toimivuutta.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: 17 Tammi 2013, 22:06
- Car(s): Giulia 2.0T Super AT8 ’17
ex. 164 Super 3.0 24V '96
Giulia 2.2D Super AT8 ’17
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kiitos vinkeistä, näistä viisastuneina eteenpäin. Hienoja lukuja kyllä on penkissä saatu!
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tässä välissä ketjussa kävi maininta, että orggis-ilmanotto ei olisi ram-air ja EC:n setti olisi. Se ehti kadota kun kirjoittelin tätä, mutta julkaisen silti, kun lueskelin tuota itsekin uudestaan.
Yllä olleesta linkistä https://www.giuliaforums.com/threads/ec ... ead.21770/
"This particular design utilizes high pressure ram air from the factory ducting"
Alla kuva, jossa "FACTORY RAM AIR SOURCE"
Kyllä tuo minusta yhä kuulostaa siltä, että alkuperäinen filtterikoteloa edeltävä putkisto pysyy sellaisenaan paikallaan tarjoilemaan ilmaa tuplakartiofiltterille ja on tehtaan toimesta ram air -toteutus.
Omilla sivuillaan olevassa asennusvideossa kyllä nykäisevät sieltä pois reiällisen ilmakanavan, jota eivät laita takaisin tai jonka tilalle eivät laita mitään. Tuokin viittaa siihen ettei sinne mitään uutta kanavistoa tule ilmaa ohjaamaan, mutta onko sitten sen poistettavan kanavan ympärillä joku ram-suppilo? No, se varmaan selviää kun Unique asentelee setin, niin saadaan tietää millainen toteutus siellä oikeasti tehtaan jäljiltä on.
Mun sanomassa katkoskohdassa on siis se filtteri . Eli jos alkuperäinen toteutus on ram-air suoraan putkeen (huom. jos - tuo videolla näkynyt putki hämmentää mua), niin sillä alunperin tuodaan vauhdista riippuvaa paineistusta ilmanottoon ja EC:n toteutuksessa siihen kohtaan, josta moottori filtterin läpi ilman imee. En usko, että siinä filtterin ympärillä on tuollaisella toteutuksella kovempi ilmanpaine kuin mitä olisi, jos se filtteri olisi kotelossa, johon samainen ram air -putki keulalta ilmaa kaappaisi. Toki, jos auton aeromystiikka muuten luo siihen kohtaan kovemman ylipaineen kuin se mahdollinen ram-air putki tekisi koteloon, niin sittenhän tilanne on eri. Siinä tapauksessa ilman vaihtuvuus ko. kohdalla saattaa muuten myös helpottaa sitä lämpöpuolta.
EC:n sivuilla näkyvä 8hp lisäys ei muuten ole huono, etenkään kun se 8hp on mitattu renkailta - johan siinä tulee yhdeksäs heppa lisää häviöihin hukkuvana . Jostain syystä mulle ei aiemmin latautunut kuvia noin pitkälle, vaan se kuvasarja loppui jo ensimmäiseen punaisen setin asennuskuvaan osakuvien jälkeen eikä siis dynolappuakaan näkynyt. Todennäköisesti kyseessä on yksittäinen tökkäisy täällä päässä.
Yllä olleesta linkistä https://www.giuliaforums.com/threads/ec ... ead.21770/
"This particular design utilizes high pressure ram air from the factory ducting"
Alla kuva, jossa "FACTORY RAM AIR SOURCE"
Kyllä tuo minusta yhä kuulostaa siltä, että alkuperäinen filtterikoteloa edeltävä putkisto pysyy sellaisenaan paikallaan tarjoilemaan ilmaa tuplakartiofiltterille ja on tehtaan toimesta ram air -toteutus.
Omilla sivuillaan olevassa asennusvideossa kyllä nykäisevät sieltä pois reiällisen ilmakanavan, jota eivät laita takaisin tai jonka tilalle eivät laita mitään. Tuokin viittaa siihen ettei sinne mitään uutta kanavistoa tule ilmaa ohjaamaan, mutta onko sitten sen poistettavan kanavan ympärillä joku ram-suppilo? No, se varmaan selviää kun Unique asentelee setin, niin saadaan tietää millainen toteutus siellä oikeasti tehtaan jäljiltä on.
Mun sanomassa katkoskohdassa on siis se filtteri . Eli jos alkuperäinen toteutus on ram-air suoraan putkeen (huom. jos - tuo videolla näkynyt putki hämmentää mua), niin sillä alunperin tuodaan vauhdista riippuvaa paineistusta ilmanottoon ja EC:n toteutuksessa siihen kohtaan, josta moottori filtterin läpi ilman imee. En usko, että siinä filtterin ympärillä on tuollaisella toteutuksella kovempi ilmanpaine kuin mitä olisi, jos se filtteri olisi kotelossa, johon samainen ram air -putki keulalta ilmaa kaappaisi. Toki, jos auton aeromystiikka muuten luo siihen kohtaan kovemman ylipaineen kuin se mahdollinen ram-air putki tekisi koteloon, niin sittenhän tilanne on eri. Siinä tapauksessa ilman vaihtuvuus ko. kohdalla saattaa muuten myös helpottaa sitä lämpöpuolta.
EC:n sivuilla näkyvä 8hp lisäys ei muuten ole huono, etenkään kun se 8hp on mitattu renkailta - johan siinä tulee yhdeksäs heppa lisää häviöihin hukkuvana . Jostain syystä mulle ei aiemmin latautunut kuvia noin pitkälle, vaan se kuvasarja loppui jo ensimmäiseen punaisen setin asennuskuvaan osakuvien jälkeen eikä siis dynolappuakaan näkynyt. Todennäköisesti kyseessä on yksittäinen tökkäisy täällä päässä.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
eiks tos samaisen linkin sivulla 4 oo kuva siitä vakio ramair putkesta, joka ilmeisesti ohjeissa on jätetty mainitsematta mitä sille tehdään ja että ilmeisesti se pitää poistaa koska se lyttää filsua
https://www.giuliaforums.com/attachment ... jpg.34946/
https://www.giuliaforums.com/attachment ... jpg.34946/
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Joo, tuon ne kaivaa asennusvideossa pois. Video on perunalaatua, mutta siinä putki näytttää varsin reikäiseltä ja ram-air aatos siinä hämmentää. Mutta kuten todettu, aeromystikka ei aina ole yksioikoista tai selkeää, joten voi se "rammata" ihan hyvinkin. Mutta "rammaako" se yhä, kun tuo putki on pois?
Sen enempää videosta kuin tuosta kuvastakaan ei kuitenkaan näy, että mitä keulalla on ennen tuota putkea, eli millainen kokoojatötterö tms siellä on ilmaa haukkomassa. Tuosta olisi ihan uteliaisuudesta kiva saada tietoa, jos joku giulisti niiltä seuduin autoaan kaivelee.
Sen enempää videosta kuin tuosta kuvastakaan ei kuitenkaan näy, että mitä keulalla on ennen tuota putkea, eli millainen kokoojatötterö tms siellä on ilmaa haukkomassa. Tuosta olisi ihan uteliaisuudesta kiva saada tietoa, jos joku giulisti niiltä seuduin autoaan kaivelee.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Sampza
- Viestit: 17
- Liittynyt: 18 Marras 2020, 09:44
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.2D MT6 -17
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Olen tässä tutkaillut tähän meidän 150hv diesel Giuliaan ohjelmaa.
Celticillä on ainakin.
Kaveri joka mäntsälässä korjaamoa pyörittää sanoi et hän saa myös ohjelman laitettua Giuliaan, tekee muuten erikoismoottori.fi kanssa yhteistyötä.
Paljonko tuosta Dieselistä uskaltaa ottaa ilman et kytkinremontti on heti edessä? 6.vaiht Manuaali siis.
Celticin Stage 2 ohjelma "Lupaa" 240hv ja 522nm eli +88hv ja +142nm.
Celticillä on ainakin.
Kaveri joka mäntsälässä korjaamoa pyörittää sanoi et hän saa myös ohjelman laitettua Giuliaan, tekee muuten erikoismoottori.fi kanssa yhteistyötä.
Paljonko tuosta Dieselistä uskaltaa ottaa ilman et kytkinremontti on heti edessä? 6.vaiht Manuaali siis.
Celticin Stage 2 ohjelma "Lupaa" 240hv ja 522nm eli +88hv ja +142nm.
Old Spark Garage https://oldsparkgarage.com
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mitä erikoismoottori sit tarjois lukemiks? 450nm on 180 hp:sen dieselin vääntö joka on top of the line, jota on kyseisellä manuaalilla saanut. Eli sinänsä kasvu ei oo ku 70nm.
- Sampza
- Viestit: 17
- Liittynyt: 18 Marras 2020, 09:44
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.2D MT6 -17
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Täytyy tarkastaa nuo lukemat kaverilta mitä sieltä olis kaivettavissa.JanV kirjoitti:Mitä erikoismoottori sit tarjois lukemiks? 450nm on 180 hp:sen dieselin vääntö joka on top of the line, jota on kyseisellä manuaalilla saanut. Eli sinänsä kasvu ei oo ku 70nm.
Old Spark Garage https://oldsparkgarage.com
-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tuolta Black Friday-tarjouksena JL Audion tuotepaletin parhaat diskantit Giulian alkuperäisten tilalle, oli sitten kyse perusstereoista, välimallista tai HK:sta. Pienellä työllä helppoa asentaa nykyisten tilalle ja äänenlaatu paranee merkittävästi vaikka stereoille ei tekisi mitään muuta:
https://www.autostudio.fi/fi/product/jl ... i/C7-100CT
Tuolta asennuskuvia aiheesta:
https://www.giuliaforums.com/threads/tw ... ons.48529/
https://www.autostudio.fi/fi/product/jl ... i/C7-100CT
Tuolta asennuskuvia aiheesta:
https://www.giuliaforums.com/threads/tw ... ons.48529/
-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Poistin, kun huomasin kirjoittavani höpöhöpöä. Mutta otan tästä asennuksesta tänne kuvia ja penkitän auton sen jälkeen, niin saatte faktaa aiheesta.Polforea kirjoitti:Tässä välissä ketjussa kävi maininta, että orggis-ilmanotto ei olisi ram-air ja EC:n setti olisi. Se ehti kadota kun kirjoittelin tätä, mutta julkaisen silti, kun lueskelin tuota itsekin uudestaan.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^
Penkitähän auto myös ennen - samassa paikassa - saa sitten oikeita vertailukohtia!
Penkitähän auto myös ennen - samassa paikassa - saa sitten oikeita vertailukohtia!
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Eikös nämä RamAirit ym. patopaineahtamiset ole myyntimiesten huuhaata näillä nopeuksilla.
Satasen vauhdissa hyvin tiivistetyllä patopainetötteröllä saadaan 0,4 % paineennousu ilmanottoon (400 pascal), parinsadan vauhdissa 1,6%. Ei taida turbon tuollapuolen olla paljoa merkitysta.
Lämpötilan vaikutus konetilan ilmanotossa on jo merkityksellisempi.
Tuntuu siltä, että kannattaisi huolehtia välijäähdyttimen ilmavirtauksista ja koosta nakutusrajan nostamiseksi ennenkuin ilmanoton patopaineista, jos tehoa kaipailee lisää.
Satasen vauhdissa hyvin tiivistetyllä patopainetötteröllä saadaan 0,4 % paineennousu ilmanottoon (400 pascal), parinsadan vauhdissa 1,6%. Ei taida turbon tuollapuolen olla paljoa merkitysta.
Lämpötilan vaikutus konetilan ilmanotossa on jo merkityksellisempi.
Tuntuu siltä, että kannattaisi huolehtia välijäähdyttimen ilmavirtauksista ja koosta nakutusrajan nostamiseksi ennenkuin ilmanoton patopaineista, jos tehoa kaipailee lisää.
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tulen kimppaan eli ihan samat suunnitelmat ja samanlainen auto.Sampza kirjoitti:Olen tässä tutkaillut tähän meidän 150hv diesel Giuliaan ohjelmaa.
Celticillä on ainakin.
Kaveri joka mäntsälässä korjaamoa pyörittää sanoi et hän saa myös ohjelman laitettua Giuliaan, tekee muuten erikoismoottori.fi kanssa yhteistyötä.
Paljonko tuosta Dieselistä uskaltaa ottaa ilman et kytkinremontti on heti edessä? 6.vaiht Manuaali siis.
Celticin Stage 2 ohjelma "Lupaa" 240hv ja 522nm eli +88hv ja +142nm.
Stage 2 on mielessä mutta pitää vielä kaivaa lisää infoa.
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tuolla squadra tuningin sivuilla on hyvää juttua tuosta manuaalin ohjelmoinnista(google translate auttaa). https://squadra-tuning.nl/chiptuning/al ... -2-2-jtdm/alamajy kirjoitti:Tulen kimppaan eli ihan samat suunnitelmat ja samanlainen auto.Sampza kirjoitti:Olen tässä tutkaillut tähän meidän 150hv diesel Giuliaan ohjelmaa.
Celticillä on ainakin.
Kaveri joka mäntsälässä korjaamoa pyörittää sanoi et hän saa myös ohjelman laitettua Giuliaan, tekee muuten erikoismoottori.fi kanssa yhteistyötä.
Paljonko tuosta Dieselistä uskaltaa ottaa ilman et kytkinremontti on heti edessä? 6.vaiht Manuaali siis.
Celticin Stage 2 ohjelma "Lupaa" 240hv ja 522nm eli +88hv ja +142nm.
Stage 2 on mielessä mutta pitää vielä kaivaa lisää infoa.
Laatikko on speksattu aika pienelle vääntömomentille.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tässä myös vähän infoa:Tiige kirjoitti:Tuolla squadra tuningin sivuilla on hyvää juttua tuosta manuaalin ohjelmoinnista(google translate auttaa). https://squadra-tuning.nl/chiptuning/al ... -2-2-jtdm/alamajy kirjoitti:Tulen kimppaan eli ihan samat suunnitelmat ja samanlainen auto.Sampza kirjoitti:Olen tässä tutkaillut tähän meidän 150hv diesel Giuliaan ohjelmaa.
Celticillä on ainakin.
Kaveri joka mäntsälässä korjaamoa pyörittää sanoi et hän saa myös ohjelman laitettua Giuliaan, tekee muuten erikoismoottori.fi kanssa yhteistyötä.
Paljonko tuosta Dieselistä uskaltaa ottaa ilman et kytkinremontti on heti edessä? 6.vaiht Manuaali siis.
Celticin Stage 2 ohjelma "Lupaa" 240hv ja 522nm eli +88hv ja +142nm.
Stage 2 on mielessä mutta pitää vielä kaivaa lisää infoa.
Laatikko on speksattu aika pienelle vääntömomentille.
https://www.autoevolution.com/news/alfa ... 13663.html
- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Alkoi rykiä niin, että Start&Stop unavailable-ilmoitus napsahti tauluun. Muutama sekunti, ja taas kulki kuin enkelit olisivat työntäneet. Vaan nytpä sain koodeja MESillä, Cylinder 4 misfire ja multiple misfires.JT Newman kirjoitti:
Veloce on viimeisen huollon jälkeen pari kertaa tärissyt käynnistyksessä kuin epileptikko kylmähuoneessa, ilman mitään vikakoodeja. Aivan kuin sytytys olisi pielessä tai pyttyjä pois pelistä. Loggasin MESillä, ja tietenkin silloin tärähtely oli satunnaista. Lämmettyään hetken ongelma poistuu.
Kokeillaan Konalan huoltoa parin viikon päästä, mitä löytyy. Onko uusi tulppa viallinen, menikö puola vai Multiair... tosin solenoid valve-koodia ei tullut.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Itsellänikin on tullut tuota samaa yhteensä noin 4 kertaa viimeisen kahden vuoden aikana. Aina tuo virhe on hävinnyt viimeistään toisen uudelleenkäynnistyksen jälkeen.JT Newman kirjoitti:Alkoi rykiä niin, että Start&Stop unavailable-ilmoitus napsahti tauluun. Muutama sekunti, ja taas kulki kuin enkelit olisivat työntäneet. Vaan nytpä sain koodeja MESillä, Cylinder 4 misfire ja multiple misfires.JT Newman kirjoitti:
Veloce on viimeisen huollon jälkeen pari kertaa tärissyt käynnistyksessä kuin epileptikko kylmähuoneessa, ilman mitään vikakoodeja. Aivan kuin sytytys olisi pielessä tai pyttyjä pois pelistä. Loggasin MESillä, ja tietenkin silloin tärähtely oli satunnaista. Lämmettyään hetken ongelma poistuu.
Kokeillaan Konalan huoltoa parin viikon päästä, mitä löytyy. Onko uusi tulppa viallinen, menikö puola vai Multiair... tosin solenoid valve-koodia ei tullut.
- Sampza
- Viestit: 17
- Liittynyt: 18 Marras 2020, 09:44
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.2D MT6 -17
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ei kuulosta täysin validilta tiedolta tuo että vaihdelaatikko olis speksattu "vain" 350nm kun moottori tuottaa jo itsessään enemmän kuin 350nm.Tiige kirjoitti:Tuolla squadra tuningin sivuilla on hyvää juttua tuosta manuaalin ohjelmoinnista(google translate auttaa). https://squadra-tuning.nl/chiptuning/al ... -2-2-jtdm/alamajy kirjoitti:Tulen kimppaan eli ihan samat suunnitelmat ja samanlainen auto.Sampza kirjoitti:Olen tässä tutkaillut tähän meidän 150hv diesel Giuliaan ohjelmaa.
Celticillä on ainakin.
Kaveri joka mäntsälässä korjaamoa pyörittää sanoi et hän saa myös ohjelman laitettua Giuliaan, tekee muuten erikoismoottori.fi kanssa yhteistyötä.
Paljonko tuosta Dieselistä uskaltaa ottaa ilman et kytkinremontti on heti edessä? 6.vaiht Manuaali siis.
Celticin Stage 2 ohjelma "Lupaa" 240hv ja 522nm eli +88hv ja +142nm.
Stage 2 on mielessä mutta pitää vielä kaivaa lisää infoa.
Laatikko on speksattu aika pienelle vääntömomentille.
Sitähän tuossa ei kerrottu että onko heidän tieto varmistettua tietoa.
Koska olen lukenut että tuo laatikko kestäisi lähes 500nm. Varmasti kaiken saa rikki rikkomalla mutta hajoaako se tavallisessa käytössä, epäilen
Lainaus sivulta:
But… .. there is one mistake as far as we are concerned. The manual gearbox of the 2.2 JTDm is from Getrag. A German gearbox manufacturer with a serious track record. Provides a lot to the German car industry. For the Giulia, the so-called 6MTI300 has been chosen. A mechanical transmission (MT) with 6 gears good for…. 300 Nm? No, fortunately not. But a careful 350 Nm. Alfa promises 380 Nm as standard. That is not even a peak of 380 Nm, but a patch between roughly 1800 and 3000 rpm. However, after we had studied the software, we arrived at at least 400 Nm. And not a peak either, but over a large rev range. In short, the manufacturer is already serious about the manufacturer's advice.What should we then add responsibly? Now a bucket is never constructed in such a way that it breaks first without the clutch having started to slip first. Alfa apparently believes that 400 Nm for the applied clutch will not be a problem. 10% margin ALWAYS remains. That is why we opt for a maximum of 440 Nm. That is 90 Nm above Getrag's advice. But if we then go back to experience with other gearboxes, we know that 30 to 40% over load is still fine. Alfa could easily have solved it by choosing 1 step higher from the manual gearboxes from Getrag. That's the 6MTI500. Yes, good for 500 Nm. The automatic version consists of the 8HP50 gearbox. A 500 Nm 8-speed automatic. Why the weird train of thought?Why the weird train of thought?Why the weird train of thought?10% margin ALWAYS remains. That is why we opt for a maximum of 440 Nm. That is 90 Nm above Getrag's advice. But if we then go back to experience with other gearboxes, we know that 30 to 40% over load is still fine. Alfa could easily have solved it by choosing 1 step higher from the manual gearboxes from Getrag. That's the 6MTI500. Yes, good for 500 Nm. The automatic version consists of the 8HP50 gearbox. A 500 Nm 8-speed automatic. Why the weird train of thought?10% margin ALWAYS remains. That is why we opt for a maximum of 440 Nm. That is 90 Nm above Getrag's advice. But if we then go back to experience with other gearboxes, we know that 30 to 40% over load is still fine. Alfa could easily have solved it by choosing 1 step higher from the manual gearboxes from Getrag. That is the 6MTI500. Yes, good for 500 Nm. The automatic version consists of the 8HP50 gearbox. A 500 Nm 8-speed automatic. Why the weird train of thought?That's the 6MTI500. Yes, good for 500 Nm. The automatic version consists of the 8HP50 gearbox. A 500 Nm 8-speed automatic. Why the weird train of thought?That's the 6MTI500. Yes, good for 500 Nm. The automatic version consists of the 8HP50 gearbox. A 500 Nm 8-speed automatic. Why the weird train of thought?
If you have a feeling of doubt with the 440 Nm, we also deliver a slightly lesser version with 420 Nm and 210 hp. The Medio version. A limited torque gain but a large capital gain.
The power bank confirmed that the 400 Nm from the software was exactly correct. There was almost exactly 400 Nm measured. The special fact is also that in the technical workshop documentation of Alfa Romeo also torque and power curve which show 400 Nm. Even more so, a few weeks later these were supplemented with graphs that again show 380 Nm. It could well be that later production cars really get 380 Nm.
Old Spark Garage https://oldsparkgarage.com
- hattoori
- Viestit: 217
- Liittynyt: 30 Loka 2009, 14:22
- Car(s): Brera 1750tbi -10, Ex.MB CLS 350 shooting brake AMG, Ex. Giulietta MA -12. Ex. fl 156 jts sw 2.0. Ex 156 2.0ts
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulia/11773260
Hyvin lähellä Alfa kantaan paluu CLS MB jälkeen. Onkoha tämä yksilö kenelläkkään tuttu?
Kaupanteko pienestä kiinni, mutta vähän jännittää etänä ostella tämän hintaluokan kulkineita..
Hyvin lähellä Alfa kantaan paluu CLS MB jälkeen. Onkoha tämä yksilö kenelläkkään tuttu?
Kaupanteko pienestä kiinni, mutta vähän jännittää etänä ostella tämän hintaluokan kulkineita..
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Alfa Romeo Giulia 952
No ei ole muuten tuttu yksilö mutta bongasin tämän nettiautosta aikaisemmin yksityishenkilöltä myynnissä pienemmällä hintapyynnillä. Yksilö kiinnnosti minuakin lähinnä kohtuullisen hintapyynnön takia. Olen kuitenkin hiukan hidasliikkeinen ja tämä hävisikin alle vuorokaudessa myynnistä mutta ilmestyi melko nopeasti Oulun Rintajoupille myyntiin. Silloiset kuvat oli kuitenkin 100% varmasti otettu Järvenpään liikkeen pihalla. Nyt kuvat on päivitetty uusiin. Tosta voi kuvitella jokainen vapaasti mikä kuvio on ollut taustalla ja hinta hiukan pompsahtanut kuten bisneksessä on syytä toimiakkin että yritykset pystyssä pysyy.... Jossain vaiheessa edellisissä ilmoituksissa oli maininta että olisi tuotu ruotsista 2019.
EDIT 1 Se ruotsin tuonti olikin mainittu tossa Rintajoupin ilmoituksessa, ekassa ilmoituksessa myytiin " hyvin pidettyä silmäterää"... ei mainittu lyhyttä omistusaikaa....
EDIT 2 SAKA:lle tuli just ilmeisesti myös ruotsin tuontipeli, vuoden tuoreempi ja kympin vähemmän ajettu pienemmällä pyynnillä.. tylsempi väri sisustassa https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulia/11783199
EDIT 1 Se ruotsin tuonti olikin mainittu tossa Rintajoupin ilmoituksessa, ekassa ilmoituksessa myytiin " hyvin pidettyä silmäterää"... ei mainittu lyhyttä omistusaikaa....
EDIT 2 SAKA:lle tuli just ilmeisesti myös ruotsin tuontipeli, vuoden tuoreempi ja kympin vähemmän ajettu pienemmällä pyynnillä.. tylsempi väri sisustassa https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulia/11783199
-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tuossa ensimmäisessä yksilössä on Harman Kardonit. Tuon toisen kuvat ovat niin epäselvät, ettei siitä ota selvää. Lisäksi tuohon ekaan autoon on asennettu Moparin (= orggis) hiilikuitupeilisetti, joka maksaa lähemmäs tonnin.fahlsjy kirjoitti:No ei ole muuten tuttu yksilö mutta bongasin tämän nettiautosta aikaisemmin yksityishenkilöltä myynnissä pienemmällä hintapyynnillä. Yksilö kiinnnosti minuakin lähinnä kohtuullisen hintapyynnön takia. Olen kuitenkin hiukan hidasliikkeinen ja tämä hävisikin alle vuorokaudessa myynnistä mutta ilmestyi melko nopeasti Oulun Rintajoupille myyntiin. Silloiset kuvat oli kuitenkin 100% varmasti otettu Järvenpään liikkeen pihalla. Nyt kuvat on päivitetty uusiin. Tosta voi kuvitella jokainen vapaasti mikä kuvio on ollut taustalla ja hinta hiukan pompsahtanut kuten bisneksessä on syytä toimiakkin että yritykset pystyssä pysyy.... Jossain vaiheessa edellisissä ilmoituksissa oli maininta että olisi tuotu ruotsista 2019.
EDIT 1 Se ruotsin tuonti olikin mainittu tossa Rintajoupin ilmoituksessa, ekassa ilmoituksessa myytiin " hyvin pidettyä silmäterää"... ei mainittu lyhyttä omistusaikaa....
EDIT 2 SAKA:lle tuli just ilmeisesti myös ruotsin tuontipeli, vuoden tuoreempi ja kympin vähemmän ajettu pienemmällä pyynnillä.. tylsempi väri sisustassa https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulia/11783199
https://www.partsworld-uk.com/collectio ... ers-giulia
Ja todennäköisesti tuo spoilerikin on Moparin alkuperäisosa. Tonnin sekin:
https://www.partsworld-uk.com/collectio ... iler-guila
Aktiivinen sähköinen alustakin siinä näkyy olevan. Myös punainen käynnistysnappi on vaihdettu. Selvästi Alfa-harrastajalta tullut auto.
Hitsi, tuohan pitäisi hakea itse, jollei olisi jo alla samanvärinen Giulia Veloce-penkeillä, samoilla vanteilla ja koko joukolla tuunauksia. Vain neliveto ja aktiivijousitus puuttuu.
Viimeksi muokannut Unique, 27 Marras 2020, 22:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ennen oman hankintaa tutustuin jonkin verran Liettuan tarjontaan (autolius). Siellä on melkein kaikki amerikasta tuotuja kolariautoja, mutta hyvin korjattu. Toki ihan aitoja Liettua-autojakin on seassa.
Jos joku yksilö kiinnostaa, niin osasta löytyy minulta infoa ja kuviakin.
Jos joku yksilö kiinnostaa, niin osasta löytyy minulta infoa ja kuviakin.
- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Harmaa väri on meh, mutta punainen sisusta on hieno. Tuossa ei voi olla kääntyviä xenoneita, koska pesurit puuttuvat. Tuohon vaan kaistavahti, ja olisi omille spekseille aika passeli. Eli jos nyt hankkisin Velocea, olisin varmaan riemusta kiljuen hakemassa tuota.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
- hattoori
- Viestit: 217
- Liittynyt: 30 Loka 2009, 14:22
- Car(s): Brera 1750tbi -10, Ex.MB CLS 350 shooting brake AMG, Ex. Giulietta MA -12. Ex. fl 156 jts sw 2.0. Ex 156 2.0ts
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kiitos näistä. Ostohimot kasvoivat entisestään. Ainaista jaakobinpainia nämä hankinnat. Pitäs rohkeasti vaan painaa entteria ku alkaa syyhyttää.
Pitää vielä varmistaa, ettei ole tuollainen itäblokin korjattu yksilö. Eikös sen runkonumerolla kohtuullisesti saa selville? Oliko sulla alamajy tämän yksilön historiatietoa?
Pitää vielä varmistaa, ettei ole tuollainen itäblokin korjattu yksilö. Eikös sen runkonumerolla kohtuullisesti saa selville? Oliko sulla alamajy tämän yksilön historiatietoa?
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ensimmäinen noista vaikuttaa oikein pätevältä niin varustelultaan kuin muutenkin. Selkeästi harrastajan auto. Siinä on kyllä pesurit ja varustetaso muutenkin kattava. 8,8" keskinäyttö on ainoa mikä näyttää puuttuvan mutta se nyt on pieni haitta.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Liettua lienee jonkinlainen amerikkalaisten kolarivehkeiden uittokanava Eurooppaan. Toistan n+1 kerran palstalla että näiden kanssa kannattaa olla todella tarkkana ainakin tulvavahinkojen kanssa. Mielummin rehellisesti kolhittu ja korjattu kuin täysin ehjän oloinen mutta uinut.alamajy kirjoitti:Ennen oman hankintaa tutustuin jonkin verran Liettuan tarjontaan (autolius). Siellä on melkein kaikki amerikasta tuotuja kolariautoja, mutta hyvin korjattu. Toki ihan aitoja Liettua-autojakin on seassa.
Jos joku yksilö kiinnostaa, niin osasta löytyy minulta infoa ja kuviakin.
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tästä ei ole tietoa. Ei taida olla itäblokin tuonti. Minulla on parista sellaisesta kuvat ennen ja jälkeen korjauksen. Myös yhdet tiedot aidosta Liettua-autosta, joka oli kuvissa ok, mutta uudet kuvat paljastivat paljon naarmuisemmaksi ja yli 12tkm enemmän ajetuksi. Se oli myynniissä Autoplius kanavalla mutta samalla vuokra-autona.hattoori kirjoitti:Kiitos näistä. Ostohimot kasvoivat entisestään. Ainaista jaakobinpainia nämä hankinnat. Pitäs rohkeasti vaan painaa entteria ku alkaa syyhyttää.
Pitää vielä varmistaa, ettei ole tuollainen itäblokin korjattu yksilö. Eikös sen runkonumerolla kohtuullisesti saa selville? Oliko sulla alamajy tämän yksilön historiatietoa?
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Alfa Romeo Giulia 952
juuri näin. Noista saisi aika paljon alennusta jos maksaisi käteisellä.FinPat kirjoitti:Liettua lienee jonkinlainen amerikkalaisten kolarivehkeiden uittokanava Eurooppaan. Toistan n+1 kerran palstalla että näiden kanssa kannattaa olla todella tarkkana ainakin tulvavahinkojen kanssa. Mielummin rehellisesti kolhittu ja korjattu kuin täysin ehjän oloinen mutta uinut.alamajy kirjoitti:Ennen oman hankintaa tutustuin jonkin verran Liettuan tarjontaan (autolius). Siellä on melkein kaikki amerikasta tuotuja kolariautoja, mutta hyvin korjattu. Toki ihan aitoja Liettua-autojakin on seassa.
Jos joku yksilö kiinnostaa, niin osasta löytyy minulta infoa ja kuviakin.
-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tatech? Siis tämä: www.tatech.fi? Heidän webbisivut ovat ainakin ihan rikki. Mitä tuo penkitys siellä maksoi?JanV kirjoitti:Mä oon käyny penkissä. Tatechilla espoossa. Sieltä otettiin toi 328 hp ja 474 nm. Ja tatech ei anna ilmaisia hevosia vaan yleensä näyttää enemmänkin alakanttiin.
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: 14 Tammi 2020, 18:25
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super 2.2
BMW E46 M3
BMW Z4M
Ducati 749
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Päivitystä omaan alfailuun. Tuo melkein itseni hulluksi tehnyt kolina jousituksesta löytyi, tosin ihan muualta. Ongelma on tuo raskas syylari ja sen rakenne joka liukuu sivuttain ja aiheuttaa kolinaa. Pikku säädöllä tuli hiljaiseksi, vihdoin.
Akku kosahti täysin. Jos jollain jarrupoljin alkaa painua startatessa syvemmälle niin heti vaan akkukaupoille. Auto toimii muutenkin huomattavasti paremmin uudella akulla (iso AGM).
Tuulilasiin tuli säröt, missä kannattaa vaihdattaa tuulilasi Turun seudulla? Onko lasien paksuuksissa eroja valmistajien tai ostopaikkojen suhteen?
Akku kosahti täysin. Jos jollain jarrupoljin alkaa painua startatessa syvemmälle niin heti vaan akkukaupoille. Auto toimii muutenkin huomattavasti paremmin uudella akulla (iso AGM).
Tuulilasiin tuli säröt, missä kannattaa vaihdattaa tuulilasi Turun seudulla? Onko lasien paksuuksissa eroja valmistajien tai ostopaikkojen suhteen?
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kannattaa huomata että tarkkaan välttävät väittämästä että hepoakaan tulisi lisää. Ainakaan tuossa tekstinpätkässä. Kyllä yleinen konsensus maailmalla näistä on, että maltillisella tuuningilla hyödyt ovat pieniä, joskin niin ovat haitatkin. Sitten kun ilmamäärät ovat hillittömämpiä, alkaa merkitystäkin löytymään. Toki tapauksessasi ollaan kai jossain 50% tehonlisäyksessä...Unique kirjoitti: EC toteaa itse tästä näin:
"This particular design utilizes high pressure ram air from the factory ducting to deliver fresh air directly to the much larger filter, while maintaining factory provided inertial separation for debris and other unwanted materials in the filter media. Underhood pressure can also be taken advantage of, while still locating the filter away from heat and the turbocharger. Testing has shown that replacing the factory airbox with a higher flow filter results in decreased restrictions, allowing for higher flow volume and significantly reduced pressure loss in the intake tract. The V2 design also allows for much louder turbo noises and audible whooshes!"
https://www.giuliaforums.com/threads/ec ... ead.21770/
Mutta täytyypäs käydä tuolla penkittämässä, kunhan saan nämä muutokset tehtyä.
932 937 955
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Pitäisi hiljalleen alkaa iskemään säteilylämppäriä ja sisätilan johtosarjaa paikoilleen. Osaako joku kertoa miten päästään helpoiten kaapelin kanssa sisätiloihin? Toiveena jos ei tarvisi sen asian kanssa kuluttaa aikaa hirveästi...
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mistä hankit säteilylämppärin? Täytyy itsekin käydä sellainen ostamassa ja asentamassa.Raikkoo kirjoitti:Pitäisi hiljalleen alkaa iskemään säteilylämppäriä ja sisätilan johtosarjaa paikoilleen. Osaako joku kertoa miten päästään helpoiten kaapelin kanssa sisätiloihin? Toiveena jos ei tarvisi sen asian kanssa kuluttaa aikaa hirveästi...
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^^ Virtasenkauppa.fi
Tosin ei ole paketti vielä saapunut.
Tosin ei ole paketti vielä saapunut.
-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo Giulia 952
EC:n sivulla on dynokuvat, joiden mukaan muuten vakioon 280-heppaiseen tulee 8 heppaa lisää pelkästään tuolla ilmanoton uusimisella. Moottorinoptimoinnin puolella tuo väljempi ilmanotto on heillä vaatimus EC Phase 2-optimoinnille.juri kirjoitti: Kannattaa huomata että tarkkaan välttävät väittämästä että hepoakaan tulisi lisää. Ainakaan tuossa tekstinpätkässä. Kyllä yleinen konsensus maailmalla näistä on, että maltillisella tuuningilla hyödyt ovat pieniä, joskin niin ovat haitatkin. Sitten kun ilmamäärät ovat hillittömämpiä, alkaa merkitystäkin löytymään. Toki tapauksessasi ollaan kai jossain 50% tehonlisäyksessä...
Mutta kuten sanottua, aion dynota auton ennen ja jälkeen noiden muutosten.
Nykyiselläänkin tällä pärjää ihan hyvin liikennevaloissa S3 Audille... Ihan hyvin alunperin 200-heppaiselle Giulialle.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tässä kun pussihousupappana jotenkin jo kasvanut ulos tuosta "valosprintistä" yms.Unique kirjoitti:EC:n sivulla on dynokuvat, joiden mukaan muuten vakioon 280-heppaiseen tulee 8 heppaa lisää pelkästään tuolla ilmanoton uusimisella. Moottorinoptimoinnin puolella tuo väljempi ilmanotto on heillä vaatimus EC Phase 2-optimoinnille.juri kirjoitti: Kannattaa huomata että tarkkaan välttävät väittämästä että hepoakaan tulisi lisää. Ainakaan tuossa tekstinpätkässä. Kyllä yleinen konsensus maailmalla näistä on, että maltillisella tuuningilla hyödyt ovat pieniä, joskin niin ovat haitatkin. Sitten kun ilmamäärät ovat hillittömämpiä, alkaa merkitystäkin löytymään. Toki tapauksessasi ollaan kai jossain 50% tehonlisäyksessä...
Mutta kuten sanottua, aion dynota auton ennen ja jälkeen noiden muutosten.
Nykyiselläänkin tällä pärjää ihan hyvin liikennevaloissa S3 Audille... Ihan hyvin alunperin 200-heppaiselle Giulialle.
älkää nyt pahastuko -nuorison diivailusta ( A la 70-luvun Hullujussi ) niin mielenkiinnolla
seuraan näiden virihommien vaikutusta 2,0 T-moottorin kestävyyteen.
Jos kestävyys paranee niin sitten minäkin viritän
PS. Ja Ducatin ST4:n n. 3,5 s 0-100 km/h riittää tarvittaessa papallekin...
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kun kerran 80-luvun lopussa ei silloisella kalustolla pärjännyt valoissa, niin nyt täytyy korjata tilanne, kun on siihen mahdollisuusJiitee kirjoitti: Tässä kun pussihousupappana jotenkin jo kasvanut ulos tuosta "valosprintistä" yms.
älkää nyt pahastuko -nuorison diivailusta ( A la 70-luvun Hullujussi ) niin mielenkiinnolla
seuraan näiden virihommien vaikutusta 2,0 T-moottorin kestävyyteen.
Jos kestävyys paranee niin sitten minäkin viritän
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kestää minkä kestää ja jos ei kestä niin se oli huonosti tehty ja onkin syytä tehdä paremmin. Ainoa mikä mulla on vuosikymmenissä muuttunut että aikoinaan piti tehdä halvalla ja nykyään pyrin tekemään hyvin. Mikään muu ei oikeastaan ole muuttunut.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
OT: Komppaan, tää ei ole muuttunut : https://www.youtube.com/watch?v=yrBKdB81T0EJanV kirjoitti:Kestää minkä kestää ja jos ei kestä niin se oli huonosti tehty ja onkin syytä tehdä paremmin. Ainoa mikä mulla on vuosikymmenissä muuttunut että aikoinaan piti tehdä halvalla ja nykyään pyrin tekemään hyvin. Mikään muu ei oikeastaan ole muuttunut.
Voi pojat tuota 70-luvun svengiä
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Rykiminen ja nytkähtely, ensimmäinen maininta tuolta kätköistä:
Rykiminen ja nytkähtely, toinen maininta lähempää menneisyydestä:
Ja nyt kolmas, kun käytin autoa näytillä huollossa:
TADAA, se on MULTIAIR
alfa 156 v6 kirjoitti:Bensa? Omassa oli samanmoista oiretta tuon kuvauksen perusteella ennen kuin Multiair -yksikkö sanoi poks.JT Newman kirjoitti: Veloce on viimeisen huollon jälkeen pari kertaa tärissyt käynnistyksessä kuin epileptikko kylmähuoneessa, ilman mitään vikakoodeja. Aivan kuin sytytys olisi pielessä tai pyttyjä pois pelistä. Loggasin MESillä, ja tietenkin silloin tärähtely oli satunnaista. Lämmettyään hetken ongelma poistuu.
Muutaman kerran kaasupoljin on tuntunut toimivan vähän miten sattuu: rullaat risteykseen melkein pysähdyksiin, painat kaasua ja mitään ei tapahdu sekuntiin, painat enemmän ja sitten lähtee. Huomasin vastaavan paikallaan kaasua painaen, kierrokset tipahtavat alas ja vasta sitten nousevat haluttuun rekisteriin. Tuossa tilassa auto on P-asennossa, onko normalnje?
Rykiminen ja nytkähtely, toinen maininta lähempää menneisyydestä:
Unique kirjoitti:Itsellänikin on tullut tuota samaa yhteensä noin 4 kertaa viimeisen kahden vuoden aikana. Aina tuo virhe on hävinnyt viimeistään toisen uudelleenkäynnistyksen jälkeen.JT Newman kirjoitti:Alkoi rykiä niin, että Start&Stop unavailable-ilmoitus napsahti tauluun. Muutama sekunti, ja taas kulki kuin enkelit olisivat työntäneet. Vaan nytpä sain koodeja MESillä, Cylinder 4 misfire ja multiple misfires.JT Newman kirjoitti:
Veloce on viimeisen huollon jälkeen pari kertaa tärissyt käynnistyksessä kuin epileptikko kylmähuoneessa, ilman mitään vikakoodeja. Aivan kuin sytytys olisi pielessä tai pyttyjä pois pelistä. Loggasin MESillä, ja tietenkin silloin tärähtely oli satunnaista. Lämmettyään hetken ongelma poistuu.
Kokeillaan Konalan huoltoa parin viikon päästä, mitä löytyy. Onko uusi tulppa viallinen, menikö puola vai Multiair... tosin solenoid valve-koodia ei tullut.
Ja nyt kolmas, kun käytin autoa näytillä huollossa:
TADAA, se on MULTIAIR
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Onks tietoo mikä siin multiairissa sit pragaa.