Alfa Romeo Giulia 952
Valvoja: Moderators
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^ ja ^^
Näissä säikeissä samaa pikku ropleemaa kylmällä moottorilla, tuliko sinulla Check Engine -valoa ?
https://www.giuliaforums.com/threads/20 ... ues.49119/
https://www.giuliaforums.com/threads/co ... ire.50681/
Check-engine valoa ei saisi turhaan tulla.
Omassa tehtiin jo viime vuonna softapäivitys, jonka pitäisi estää turha normaalin kylmän moottorin
ja rikkaan seoksen sekä kylmän öljyn aikaansaavan Multiairin rynkytyksen... sen pitäisi mennä ohi n. 10-20
sekunnin kuluttua eli kun tyhjäkäynti on palautunut automaattiryypyn jälkeen normaaliksi.
Tiheä öljynvaihtoväli auttanee, tätä itse toteutan eli puolitan ohjevälin sekä
lämmitän moottorin huolella ennen ajoa.
Multiair-ominaisuus ?
Näissä säikeissä samaa pikku ropleemaa kylmällä moottorilla, tuliko sinulla Check Engine -valoa ?
https://www.giuliaforums.com/threads/20 ... ues.49119/
https://www.giuliaforums.com/threads/co ... ire.50681/
Check-engine valoa ei saisi turhaan tulla.
Omassa tehtiin jo viime vuonna softapäivitys, jonka pitäisi estää turha normaalin kylmän moottorin
ja rikkaan seoksen sekä kylmän öljyn aikaansaavan Multiairin rynkytyksen... sen pitäisi mennä ohi n. 10-20
sekunnin kuluttua eli kun tyhjäkäynti on palautunut automaattiryypyn jälkeen normaaliksi.
Tiheä öljynvaihtoväli auttanee, tätä itse toteutan eli puolitan ohjevälin sekä
lämmitän moottorin huolella ennen ajoa.
Multiair-ominaisuus ?
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tuttuja ketjuja, joita tuli luettua. Tosiaan, actuator valve-koodeja ei tullut, eikä myöskään Check Engine-valoa. Pelkästään S&S poistui käytöstä, ja 4-pytyn misfire ja multiple misfires jäivät muistiin. Tuon takia yritin pitää Multiairin hajoamisen poissa laskuista.
Kun rytkytys alkaa, se tapahtuu yleensä kohtuu pian, ehkä jopa alle 10s päästä startista. Ohjelmistot päivitettiin aika pian oston jälkeen toukokuussa, kun haarukoitiin nykimistä pois.
Voihan tuo tuosta eskaloitua vakavammaksikin, joten osaluettelointi ja tilaus niille lähtevät piakkoin. Ehkä 3 viikkoa, ehkä pidempään. Finntakuun piikki kyllä menee kiinni tämän myötä, eli sitten saanee miettiä tappelua myyjäliikkeen kanssa loppukorvauksista.
No, kannatti laittaa toimiva diesel pois.
Kun rytkytys alkaa, se tapahtuu yleensä kohtuu pian, ehkä jopa alle 10s päästä startista. Ohjelmistot päivitettiin aika pian oston jälkeen toukokuussa, kun haarukoitiin nykimistä pois.
Voihan tuo tuosta eskaloitua vakavammaksikin, joten osaluettelointi ja tilaus niille lähtevät piakkoin. Ehkä 3 viikkoa, ehkä pidempään. Finntakuun piikki kyllä menee kiinni tämän myötä, eli sitten saanee miettiä tappelua myyjäliikkeen kanssa loppukorvauksista.
No, kannatti laittaa toimiva diesel pois.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tosi harmillinen juttu, onneksi takuuta jäljellä. Olen ollut siinä käsityksessä että ei näissä mitään multiair-ongelmia olisi.
Omakin 280hv hieman paukuttaa putkessa kylmällä koneella, olen tätä kyllä ihan "normaalina" pitänyt.
Mites muilla?
Omakin 280hv hieman paukuttaa putkessa kylmällä koneella, olen tätä kyllä ihan "normaalina" pitänyt.
Mites muilla?
Re: Alfa Romeo Giulia 952
kyllä mullakin on ihan uudesta asti kylmäkäynnistyksessä pientä epätasaisuutta käynnissä ollut (siis just tota pientä paukutusta). Kuuluu kuulemma alfan ominaisuuksiin.
-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mitä vaihteiston ja perän välityksiä käytit arvojen laskennassa, kun penkitit omaa autoasi?JanV kirjoitti:Mä oon käyny penkissä. Tatechilla espoossa. Sieltä otettiin toi 328 hp ja 474 nm. Ja tatech ei anna ilmaisia hevosia vaan yleensä näyttää enemmänkin alakanttiin.
Vaikka yleisesti on todettu että toi ec:n ilmanotto on ihan semijees niin toi on silti hot air intake ja siksi vieroksun sitä. Mulla on siis vaan BMC filsu oem kotelossa, mutta jos kotelon päivittäisin niin se ois joku sisältä avoin hiilikuitupömpeli sit.
Kiinnostais kyl celtic vs eurocompulsion vertailu samassa dynossa.
En löydä mistään varmistusta ovatko välitykset samat 200hp ja 280 hp mallien välillä. 280-heppaisen tiedot löytyvät tästä dokumentista:
https://www.alfaromeousa.com/content/da ... fou9fu.pdf
PS. Penkitys on maanantaina. Käyn Rasmus Speedillä Helsinki-Vantaan lentokentän kupeessa.
- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Juu, pieni epätasaisuus "kuuluu" pakettiin, mutta kun alkaa puuttua tahteja kierrosta ja mukana on kengurubensaa liikkuessa, niin ollaan ns nextillä levelillä. Tänään startissa taas ei ollut mitään erikoista, hallissa lämpötila +8°C. Laitetaan yöksi ulkoruokintaan vkonloppuna ja katsotaan uusiksi.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Välitykset on samat mut en kyl yhtään muista millä vaihteella ajettiin. Sillä mikä lähinnä suoraa ja muistaakseni katoin et se oli 6 vaihde. Rasmus on napadyno joten ne ei ihan vertailukelpoiset oo mut väliäkö sillä, kyl se ihan kans oikeeta pitäis näyttää.Unique kirjoitti:Mitä vaihteiston ja perän välityksiä käytit arvojen laskennassa, kun penkitit omaa autoasi?JanV kirjoitti:Mä oon käyny penkissä. Tatechilla espoossa. Sieltä otettiin toi 328 hp ja 474 nm. Ja tatech ei anna ilmaisia hevosia vaan yleensä näyttää enemmänkin alakanttiin.
Vaikka yleisesti on todettu että toi ec:n ilmanotto on ihan semijees niin toi on silti hot air intake ja siksi vieroksun sitä. Mulla on siis vaan BMC filsu oem kotelossa, mutta jos kotelon päivittäisin niin se ois joku sisältä avoin hiilikuitupömpeli sit.
Kiinnostais kyl celtic vs eurocompulsion vertailu samassa dynossa.
En löydä mistään varmistusta ovatko välitykset samat 200hp ja 280 hp mallien välillä. 280-heppaisen tiedot löytyvät tästä dokumentista:
https://www.alfaromeousa.com/content/da ... fou9fu.pdf
PS. Penkitys on maanantaina. Käyn Rasmus Speedillä Helsinki-Vantaan lentokentän kupeessa.
- hattoori
- Viestit: 217
- Liittynyt: 30 Loka 2009, 14:22
- Car(s): Brera 1750tbi -10, Ex.MB CLS 350 shooting brake AMG, Ex. Giulietta MA -12. Ex. fl 156 jts sw 2.0. Ex 156 2.0ts
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tämä Giulia saga sai odottamattoman käänteen kun Alfa Rosso Brera 1750 tbi tärähti listoille viikko sitten lauantaina.hattoori kirjoitti:Kiitos näistä. Ostohimot kasvoivat entisestään. Ainaista jaakobinpainia nämä hankinnat. Pitäs rohkeasti vaan painaa entteria ku alkaa syyhyttää.
Pitää vielä varmistaa, ettei ole tuollainen itäblokin korjattu yksilö. Eikös sen runkonumerolla kohtuullisesti saa selville? Oliko sulla alamajy tämän yksilön historiatietoa?
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Onko tuossa 2018-2019 tullut jotain muutoksia xenon valojen saatavuuteen Giuliassa? Saksan ja Ruotsin tarjontaa läpikäydessä tulee vastaan yksilöitä missä on pesurit ja vain yksi rulla valokytkimen vieressä, mutta myyjä väittää tiukasti että auto on 25W valoilla ja osaa jopa nimetä siihen D5S polttimot. Sitte on taas autoja joihin on merkattu AFS 25W valot mitä ei ehkä pitäisi olla olemassa?
Vaihteiston rattiläpyskät näyttäisi puuttuvan aika monesta Superista, mutta sitten on taas tuplaputket takana. Onko tässäkin jotain muutoksia 2018-2019 autoissa verrattuna 2016-2017 Supereihin?
Vaikeaa tuntuu olevan löytää autoa, joka ei ole valmiiksi pottusäkki.
Vaihteiston rattiläpyskät näyttäisi puuttuvan aika monesta Superista, mutta sitten on taas tuplaputket takana. Onko tässäkin jotain muutoksia 2018-2019 autoissa verrattuna 2016-2017 Supereihin?
Vaikeaa tuntuu olevan löytää autoa, joka ei ole valmiiksi pottusäkki.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Super on eri maissa tarkoittanut eri asioita?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tuplaputket tuli kaikkiin malleihin 2019
-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tämän mukaan AWD-mallissa kokonaisvälitys on 1:3.15, kun se on takavetomallissa 1:3.27. Kummalla sinun tehot laskettiin?JanV kirjoitti: Välitykset on samat mut en kyl yhtään muista millä vaihteella ajettiin. Sillä mikä lähinnä suoraa ja muistaakseni katoin et se oli 6 vaihde. Rasmus on napadyno joten ne ei ihan vertailukelpoiset oo mut väliäkö sillä, kyl se ihan kans oikeeta pitäis näyttää.
https://www.giuliaforums.com/threads/di ... ost-866813
” In addition, the final drive ratio of the RWD (1 to 3.27) is 4% shorter than the AWD (1 to 3.15) resulting in 4% more torque at the wheels.”
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ei rulladynossa syötetä välityksiäUnique kirjoitti:Tämän mukaan AWD-mallissa kokonaisvälitys on 1:3.15, kun se on takavetomallissa 1:3.27. Kummalla sinun tehot laskettiin?JanV kirjoitti: Välitykset on samat mut en kyl yhtään muista millä vaihteella ajettiin. Sillä mikä lähinnä suoraa ja muistaakseni katoin et se oli 6 vaihde. Rasmus on napadyno joten ne ei ihan vertailukelpoiset oo mut väliäkö sillä, kyl se ihan kans oikeeta pitäis näyttää.
https://www.giuliaforums.com/threads/di ... ost-866813
” In addition, the final drive ratio of the RWD (1 to 3.27) is 4% shorter than the AWD (1 to 3.15) resulting in 4% more torque at the wheels.”
-
- Viestit: 266
- Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
- Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mites tuon takapenkin saa kaatumaan? Näyttää olevan selkänoja 3-osainen. Hattuhyllyn kannen alla olevaa punaista vimpainta yritin kiskoa ja käännellä laihoin tuloksin..
- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Peräkontin kautta. Siinä yläreunassa hattuhyllyn alla on vivut. https://www.youtube.com/watch?v=-5hTiddxfKAharde kirjoitti:Mites tuon takapenkin saa kaatumaan? Näyttää olevan selkänoja 3-osainen. Hattuhyllyn kannen alla olevaa punaista vimpainta yritin kiskoa ja käännellä laihoin tuloksin..
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kui kävi?Unique kirjoitti:PS. Penkitys on maanantaina. Käyn Rasmus Speedillä Helsinki-Vantaan lentokentän kupeessa.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
rumpujen pärinää...olsberg kirjoitti:Kui kävi?Unique kirjoitti:PS. Penkitys on maanantaina. Käyn Rasmus Speedillä Helsinki-Vantaan lentokentän kupeessa.
-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Meillä oli hieman ongelmia saada ylipäätään auto dynottua, kun luistonesto iski päälle. Laitoin sisään Race-moodiasetukset (mikä tiputtaa Dynamic-moodin kartan pois), enkä saanut sitä ajoissa palautettua takaisin (proxy alignmentti kännykällä takkuili), kun ymmärsimme, että se dynoaminen pitää tehdä irrottamalla akku hetkeksi (tällöin luistonestot katoavat vähäksi aikaa).olsberg kirjoitti:Kui kävi?Unique kirjoitti:PS. Penkitys on maanantaina. Käyn Rasmus Speedillä Helsinki-Vantaan lentokentän kupeessa.
Eli summa summarum: Saatiin dynottua vain N-moodi (D-moodissa Racen vuoksi N-moodin kartta). N-moodissa oli täsmälleen se noin 280 heppaa, mikä siellä pitikin olla - autohan on siis alun perin 200-heppainen.
Kun saan uuden ilmanoton asennettua ja asennan EC:n Dual-kartat sisään (N-moodissa Phase 1 ja D-moodissa Phase 2), käyn dynossa uudelleen - nyt viisaampana, eli heti kättelyssä akku irti hetkeksi ja dynoamaan.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Siel on ihan se dynomode joka on tarkoitettu tohon.
Edit: Saatko ahtokartat pihalle. Kiinnostaa suuresti että millä ahdoilla mikäkin teho on saatu aikaiseksi koska psi/hp kertoo ehkä paremmin tässä kohtaa eri karttavalmistajan tehontuottokyvystä.
Mullahan toi 328 hp tuotettiin reilu 25 psi:llä
Edit: Saatko ahtokartat pihalle. Kiinnostaa suuresti että millä ahdoilla mikäkin teho on saatu aikaiseksi koska psi/hp kertoo ehkä paremmin tässä kohtaa eri karttavalmistajan tehontuottokyvystä.
Mullahan toi 328 hp tuotettiin reilu 25 psi:llä
-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mistä se dynomode löytyy? En ainakaan pikaisesti löytänyt Multiecuscanista etsimällä.JanV kirjoitti:Siel on ihan se dynomode joka on tarkoitettu tohon.
Edit: Saatko ahtokartat pihalle. Kiinnostaa suuresti että millä ahdoilla mikäkin teho on saatu aikaiseksi koska psi/hp kertoo ehkä paremmin tässä kohtaa eri karttavalmistajan tehontuottokyvystä.
Mullahan toi 328 hp tuotettiin reilu 25 psi:llä
Skannaan ne kartat tänne huomenna.
EDIT: Ah, Google löytää:
Multiecuscan Dyno Mode:
This is a bit cumbersome, but with less risks and can be done inside the car: Connect to your car with MES and go into your ABS module using the grey adapter and an OBDII adapter (the port is next to the hood release lever). Go to "(F7)Adjustments" tab and select "Roll-Bench/Dyno mode". Then select "(F10)Execute"->"Y"->"Active, X key cycles"->"okay"->"Y". (X being the desired number of key cycles before it leaves dyno mode by itself)
To manually turn it off : Go to "(F7)Adjustments" tab and select "Roll-Bench/Dyno mode". Then select "(F10)Execute"->"Y"->"Not Active"->"okay"->"Y".
Pros: The car is in full performance mode, with dynamic mode active. Cons: You will need an ODBII adapter (20-50 euros), a grey MES adapter (25-35 euros for the adapter bundles), paid MES version (50 euros) and a laptop (200+ euros). You will lose ABS here too.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
just noin. Se ei vaadi proxia tai muutakaan eli vaan tuolta abs yksiköstä päälle. Se päällä mä dynotin ja homma toimi.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Huonoa suunnittelua. Vanhemminten vaijerin suojamuovi tekee jotain tjs ja kahva lakkaa skulaamasta. Eteen tullu omani lisäksi toinenkin samasta kärsinyt.JT Newman kirjoitti:Peräkontin kautta. Siinä yläreunassa hattuhyllyn alla on vivut. https://www.youtube.com/watch?v=-5hTiddxfKAharde kirjoitti:Mites tuon takapenkin saa kaatumaan? Näyttää olevan selkänoja 3-osainen. Hattuhyllyn kannen alla olevaa punaista vimpainta yritin kiskoa ja käännellä laihoin tuloksin..
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: 17 Tammi 2013, 22:06
- Car(s): Giulia 2.0T Super AT8 ’17
ex. 164 Super 3.0 24V '96
Giulia 2.2D Super AT8 ’17
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Liityn tähän rynkytysjoukkoon. Nollakelissä (sitä kylmempää ei ole vielä ollut) auto käy ekat 30-60 sekuntia kolmella ja reagoi kaasuun huonosti, tuoksuu myös rikkaalta. Lohkolämmitin tuntuisi auttavan ongelmaan, mutta ei varmuutta, kokeilukertoja ei tarpeeksi. Ei pala moottorin vikavalo ja ei yhtään vikakoodia vikamuistissa. Takuuta olisi jäljellä vielä kymmenisen kuukautta.JT Newman kirjoitti:Tuttuja ketjuja, joita tuli luettua. Tosiaan, actuator valve-koodeja ei tullut, eikä myöskään Check Engine-valoa. Pelkästään S&S poistui käytöstä, ja 4-pytyn misfire ja multiple misfires jäivät muistiin. Tuon takia yritin pitää Multiairin hajoamisen poissa laskuista.
Kun rytkytys alkaa, se tapahtuu yleensä kohtuu pian, ehkä jopa alle 10s päästä startista. Ohjelmistot päivitettiin aika pian oston jälkeen toukokuussa, kun haarukoitiin nykimistä pois.
Voihan tuo tuosta eskaloitua vakavammaksikin, joten osaluettelointi ja tilaus niille lähtevät piakkoin. Ehkä 3 viikkoa, ehkä pidempään. Finntakuun piikki kyllä menee kiinni tämän myötä, eli sitten saanee miettiä tappelua myyjäliikkeen kanssa loppukorvauksista.
No, kannatti laittaa toimiva diesel pois.
- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ohjelmistojen päivityksellä tuo kannattanee aloittaa, kuten tuolla aiemmin onkin mainittu.Carbonfiber kirjoitti: Liityn tähän rynkytysjoukkoon. Nollakelissä (sitä kylmempää ei ole vielä ollut) auto käy ekat 30-60 sekuntia kolmella ja reagoi kaasuun huonosti, tuoksuu myös rikkaalta. Lohkolämmitin tuntuisi auttavan ongelmaan, mutta ei varmuutta, kokeilukertoja ei tarpeeksi. Ei pala moottorin vikavalo ja ei yhtään vikakoodia vikamuistissa. Takuuta olisi jäljellä vielä kymmenisen kuukautta.
Paikallaan ollessa auto reagoi huonosti, se lienee ominaisuus. Sain ne koodit ulos, kun lähdin liikkeelle ja survoin kaasua -> loikkimista ja S&S-valo.
Vkonlopun auto makasi pihalla nollakelissä, startatessa ei mitään ongelmia. Lievästi jakomielinen tapaus
Vien auton keskiviikkona... ööh... Deltaan... saa maata pihalla yön yli ja saavat tutkia ikäänkuin toisen tohtorin mielipiteenä tuon tapauksen. Samalla kuulevat turbon hukkaportin käyttöakselin kilinän kylmänä, että tuleeko tuostakin lisähommaa.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
Re: Alfa Romeo Giulia 952
paikallaan reagoi huonosti tosiaan mutta se lienee siksi ettei teinit polje näitä paikoillaan jengat tappiin meiningillä. Monissahan on rajoitin paikoillaan mutta tässä näin.
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tapahtuuko tuo rynkytys ainoastaan kylmällä moottorilla heti startin jälkeen vai tapahtuuko sitä kesken ajon lämpimällä moottorilla?
- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Vain kylmänä. Heti vähänkin tasoituttuaan pelaa ongelmitta.matti_vuorio kirjoitti:Tapahtuuko tuo rynkytys ainoastaan kylmällä moottorilla heti startin jälkeen vai tapahtuuko sitä kesken ajon lämpimällä moottorilla?
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: 17 Tammi 2013, 22:06
- Car(s): Giulia 2.0T Super AT8 ’17
ex. 164 Super 3.0 24V '96
Giulia 2.2D Super AT8 ’17
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Sama minulla.JT Newman kirjoitti:Vain kylmänä. Heti vähänkin tasoituttuaan pelaa ongelmitta.matti_vuorio kirjoitti:Tapahtuuko tuo rynkytys ainoastaan kylmällä moottorilla heti startin jälkeen vai tapahtuuko sitä kesken ajon lämpimällä moottorilla?
-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ohessa Rasmus Speedin dynokartat. Eli tämä siis N-moodissa, jossa pitäisi nyt olla se 280 heppaa. Ja onkin.JanV kirjoitti:Siel on ihan se dynomode joka on tarkoitettu tohon.
Edit: Saatko ahtokartat pihalle. Kiinnostaa suuresti että millä ahdoilla mikäkin teho on saatu aikaiseksi koska psi/hp kertoo ehkä paremmin tässä kohtaa eri karttavalmistajan tehontuottokyvystä.
Mullahan toi 328 hp tuotettiin reilu 25 psi:llä
Sain Eurocompulsionilta uuden tunefilet. Eli näissä on Phase 2 D-moodissa ja Phase 1 N-moodissa. Heille on tullut uusi versio tunesta, jossa on eri kartat eri bensiinin oktaaniluvuille. Lähettivät kaksi karttaa: Ensimmäinen 91 oktaaniselle (95E Suomessa) ja toinen 93-oktaaniselle (98E Suomessa). Autoon menee jälkimmäinen...
Tuossa kuvassa näkyy näitä EC:n optioita:
- REV+ - kierroslukurajoittimen rajan nosto
- PN+ - maksiminopeuden rajoittimen rajan nosto
- DTC - vähemmän agressiivinen luistonesto
- OSS - Start & Stop-kytkimen toiminnon kääntäminen päivastaiseksi (oletuksena Start & Stop pois päältä)
- Liitteet
-
- Giulia Dyno 07122020.pdf
- (281.9 KiB) Tiedosto ladattu 42 kertaa
-
- ECn kartat.png
- (30.53 KiB) Tiedosto ladattu 1508 kertaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Eikö kellaan giulisteista tosiaan ollut tiedossa mistä kautta teidän sisälämppärin kaapeli on kabiiniin vedelty?
Alkaapi olla sormi suussa.
Alkaapi olla sormi suussa.
- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Toinen mielipide oli myös, että Multiair-hommiksi menee. Epätasaista käyntiä, vikakoodeja ei tule. Vaihtoivat pari puolaa ristiin, jotta voisi haarukoida tulevaisuudessa EHKÄ tulevia vikakoodeja, jos saan sellaisia ajettua ulos. Edelliset tulivat 4-pytystä.JT Newman kirjoitti: Vien auton keskiviikkona... ööh... Deltaan... saa maata pihalla yön yli ja saavat tutkia ikäänkuin toisen tohtorin mielipiteenä tuon tapauksen. Samalla kuulevat turbon hukkaportin käyttöakselin kilinän kylmänä, että tuleeko tuostakin lisähommaa.
Turbon ääniä ei pidetty fataaleina. Eli lisää sähköisiä papereita kohti maksavaa osapuolta.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
Re: Alfa Romeo Giulia 952
4-cyl bensakoneissa on.juri kirjoitti:Oh, multiair, onks näissä Giuluoissa se?
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Paitsi T-Jetissä. Tosin senkin kanssa kylmäkäynnistyksen jälkeen ensimmäisten parin minuutin ajan vaste kaasuun oli vähän sitä sun tätä. MA oli ennen ohjelmistopäivitystä vielä vaikeampi ja nimenomaan lämpötilan ollessa pari astetta plussalla. Lämmin sää tai kunnon pakkanen kaikki OK, mutta 0...+10 haastava keli tälle. Yleensä kaasun polkeminen sai aikaan vain lähinnä koneen tukehtumisen... kunnes se yllättäen heräsi ja laatikko veti samaan aikaan kickdownint ja sitten mentiin...FinPat kirjoitti:4-cyl bensakoneissa on.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ei kai Giuliaa T-Jetillä saa?
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
My bad. Luin tuon Gielietaksi. Tälläkin suunnalla silmät viiraa Temas palaverinherkun jäljiltä.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^Vaikka ollaan väärässä ketjussa, niin sen verran offtopicia jos sallitaan tähän ylläolevaan liittyen, niin minkälainen imupuolen venttiilien ohjaus TBi:stä löytyy?
EDIT: Ei mitn. Löysin kuvan.
EDIT: Ei mitn. Löysin kuvan.
- Liitteet
-
- 1750.JPG
- (33.19 KiB) Tiedosto ladattu 1018 kertaa
-
- Viestit: 266
- Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
- Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tänään hokasin ettei mulla takapenkki kaadu ollenkaan, vain keskikyynärnoja (no ei oo vaijeriongelmia). Ne hattuhyllyn härpäkkkeet lienevätkin lastenistuimen kiinnitystä varten..
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Alfa Romeo Giulia 952
En vaan suostu uskomaan, että Multiair pitäisi vaihtaa jos se kuitenkin toimii lämpimänä. Eihän se tuosta tulimoottorin versiosta eroa toimintaperiaatteen osalta, vaan se on paketoitu hieman erilaisiin kuoriin. Tulimoottorin versio hajosi yleensä mekaanisesti kun kuvassa vasemmalla näkyvä mutteri hakkasi itsensä irti tai kierteet rikki, minkä jälkeen keinu hakkaa itsensä irti ja yrittää lopulta paeta paikalta. Tässäkin kuvassa ainoa vikakoodi on sytytyskatkos sylinterissä 3. Ja ei tasan tarkkaan toimi edes lämpimänä.
Oisko se vika kuitenkin öljyissä? Tulimoottori alkaa heittelemään P106x -koodeja siinä vaiheessa on öljyt on jo liian pahassa hapessa. Toinen vaihtoehto on, että MA-suodatin on tukossa. Kolmas tietysti se, että on käytetty väärää öljyä. Giulian versio on sikäli hieman monimutkaisempi, että suodatin on tuossa lohkossa. Voiko sen vaihtaa ilman kannen irroitusta, niin en tiedä. Onko MA-yksiköitä vaihdettu takuuseen kun ei ole muuta keksitty ja siinä samalla vaihtuu se varsinainen ongelma, eli MA-suodatin. Kiinnitin huomiota siihen yhteen raatoon minkä koeajoin taannoin. Siinä oli viime huollosta 4000km ajettu ja öljyjen degration oli jo 60%, eli jossain 10000km kohdalla öljy olisi jo pilalla mikäli se vanhenee lineaarisesti. Vielä voidaan sitten spekuloida Giulian säätyvätilavuuksisella öljypumpulla, eli toimiiko se juuri näin kun se hieman kuluu, eli ei saa heti käynnistykseen MA-yksikön vaatimaa painetta?
Huonosti on kuvia Giulian MA-yksiköstä, mutta täältä löytyy:
https://www.ebay.co.uk/itm/Alfa-romeo-g ... 4529821279
Oisko se vika kuitenkin öljyissä? Tulimoottori alkaa heittelemään P106x -koodeja siinä vaiheessa on öljyt on jo liian pahassa hapessa. Toinen vaihtoehto on, että MA-suodatin on tukossa. Kolmas tietysti se, että on käytetty väärää öljyä. Giulian versio on sikäli hieman monimutkaisempi, että suodatin on tuossa lohkossa. Voiko sen vaihtaa ilman kannen irroitusta, niin en tiedä. Onko MA-yksiköitä vaihdettu takuuseen kun ei ole muuta keksitty ja siinä samalla vaihtuu se varsinainen ongelma, eli MA-suodatin. Kiinnitin huomiota siihen yhteen raatoon minkä koeajoin taannoin. Siinä oli viime huollosta 4000km ajettu ja öljyjen degration oli jo 60%, eli jossain 10000km kohdalla öljy olisi jo pilalla mikäli se vanhenee lineaarisesti. Vielä voidaan sitten spekuloida Giulian säätyvätilavuuksisella öljypumpulla, eli toimiiko se juuri näin kun se hieman kuluu, eli ei saa heti käynnistykseen MA-yksikön vaatimaa painetta?
Huonosti on kuvia Giulian MA-yksiköstä, mutta täältä löytyy:
https://www.ebay.co.uk/itm/Alfa-romeo-g ... 4529821279
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Pesun yhteydessä huomasin ettei tankin luukku aukea, käytetty ovia lukossa ja pois. Jne. Onko tässä nyt joku juttu mitä en tajua?
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^^ Komppaan kyllä tässä Vuorion Mattia, ja vaihdan tämän MA-öljynlaatuherkkyyden takia n. 6-7 tkm:n välein öljyt ja vain sen oikean öljylaadun ( ESS:llä saa oikeaa). Toki paljon ajavalle väli on lyhyt tuolloin, 20 tkm:n suoritteella saa vaihtaa 2-3 kertaa vuodessa öljyt. Samaa välin lyhentämistä tein kyllä ex- 156JTD:llakin välillä 180 - 380 tkm ,
pisin vaihtoväli taisi olla 13 tkm ja tyypillisesti 11-13 tkm välissä.
Öljy on halpaa, ja jos se auttaa MultiAir-yksikköä kestämään pitemmälle niin jatkan tuolla vaihtovälin puolittamisella.
pisin vaihtoväli taisi olla 13 tkm ja tyypillisesti 11-13 tkm välissä.
Öljy on halpaa, ja jos se auttaa MultiAir-yksikköä kestämään pitemmälle niin jatkan tuolla vaihtovälin puolittamisella.
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Jäässäkö ,,, painamalla siis ei ponnahda auki ?Raikkoo kirjoitti:Pesun yhteydessä huomasin ettei tankin luukku aukea, käytetty ovia lukossa ja pois. Jne. Onko tässä nyt joku juttu mitä en tajua?
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ei ollut jäässä, oli niin kuin ei lukitus olisi auennut.Jiitee kirjoitti:Jäässäkö ,,, painamalla siis ei ponnahda auki ?Raikkoo kirjoitti:Pesun yhteydessä huomasin ettei tankin luukku aukea, käytetty ovia lukossa ja pois. Jne. Onko tässä nyt joku juttu mitä en tajua?
Sain sen lopulta auki kun avaimesta avasin ovia ja samalla painoin luukkua auki. Täytyy seurata.
- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Niin, tuskin noita Multiaireja on Suomessakin ihan huvikseen vaihdettu? Johan täälläkin on tullut ilmi, että auto on yksikön vaihdon jälkeen toiminut ongelmitta.matti_vuorio kirjoitti:En vaan suostu uskomaan, että Multiair pitäisi vaihtaa jos se kuitenkin toimii lämpimänä.
...
Oisko se vika kuitenkin öljyissä?
Huollossa vaihdettu öljy on Selenia Digitek Pure Energy 0W-30, joka on juuri oikea tälle moottorille.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Laitetaanpa tällekin puolelle, jos jollakin Giulian omistajalla on samanlaisia kokemuksia:
Tulipa tehtyä öljynvaihto ensimmäistä kertaa Stelvioon ja muuten ihan ok, mutta oikean öljyn tason löytäminen ei.
Huoltokirja ilmoittaa että tilavuus on 4,6+0,6(suodatin) eli 5,2. Lisäsin n.5 litraa kun sain valutettua n. 4,9 litraa ja mittari on näyttänyt kahta vajaa täyttä.
Ajattelin että nousee varmaan yhdellä pykälällä, mutta ei.
MES näytti ennen vaihtoa 4,69 litraa ja 81,1mm ja keskimittari siis 2 vajaa täysi.
Vaihdon jälkeen 4,741 ja 84,1mm eli tuo n. desin lisäys taitaa tuossa näkyä. Keskimittari pysyi samana vaikka ohjeen mukaan annoin tyhjäkäydä 5 min. tasaisella pinnalla.
Kysymys kuuluu onko tuo MES:n lukema pelkkä moottorin määrä ilman suodatinta vai miten voi näyttää noin vähän?
Miksei keskimittarissa näy mitään muutosta?
Todella vaikeaa, kun ei ole mittatikkua....
n.10tkm ajojen jälkeen öljyn laadun arvo oli n.19% eli vaihtokunnossa.
Tulipa tehtyä öljynvaihto ensimmäistä kertaa Stelvioon ja muuten ihan ok, mutta oikean öljyn tason löytäminen ei.
Huoltokirja ilmoittaa että tilavuus on 4,6+0,6(suodatin) eli 5,2. Lisäsin n.5 litraa kun sain valutettua n. 4,9 litraa ja mittari on näyttänyt kahta vajaa täyttä.
Ajattelin että nousee varmaan yhdellä pykälällä, mutta ei.
MES näytti ennen vaihtoa 4,69 litraa ja 81,1mm ja keskimittari siis 2 vajaa täysi.
Vaihdon jälkeen 4,741 ja 84,1mm eli tuo n. desin lisäys taitaa tuossa näkyä. Keskimittari pysyi samana vaikka ohjeen mukaan annoin tyhjäkäydä 5 min. tasaisella pinnalla.
Kysymys kuuluu onko tuo MES:n lukema pelkkä moottorin määrä ilman suodatinta vai miten voi näyttää noin vähän?
Miksei keskimittarissa näy mitään muutosta?
Todella vaikeaa, kun ei ole mittatikkua....
n.10tkm ajojen jälkeen öljyn laadun arvo oli n.19% eli vaihtokunnossa.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mul on nyt öljyn vaihdon jälkeen palkit täydet mutta jokaisen öljynvaihdon jälkeen keskinäyttö on näyttänyt jonkun aikaa yhden palkin alle täyttä jä päivittynyt jonkun ajan kuluttua täyteen.
Mut sua varmaan auttais jos kattoisin minkä litramäärän mulla näyttää täysillä palkeilla. Jos enemmän niin sitten varmaan voit lisätä öljyä erottavan määrän.
Mut sua varmaan auttais jos kattoisin minkä litramäärän mulla näyttää täysillä palkeilla. Jos enemmän niin sitten varmaan voit lisätä öljyä erottavan määrän.
-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mistä olette hankkineet Giuliaan jäähdytinnestettä? Huomasin, että omassa autossa on molempien kiertojen nesteet laskeneet minimirajan alle (tai sitten ne on alunperinkin täytetty viime huollossa väärin). Täytyy seuraavassa huollossa pyytää etsimään mahdollista vuotoa.
Delta-Autossa Konalassa ei tiedetty mitä nestettä sinne pitäisi laittaa ja kun näytin tarkan tuotekoodin, niin sitä ei löytynyt. Jäi pieni epäilys mitä nestettä sinne huollossa laitetaan, jos huollossa havaitaan vajausta...
Delta-Autossa Konalassa ei tiedetty mitä nestettä sinne pitäisi laittaa ja kun näytin tarkan tuotekoodin, niin sitä ei löytynyt. Jäi pieni epäilys mitä nestettä sinne huollossa laitetaan, jos huollossa havaitaan vajausta...
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kiitos jos viitsit. Mun lukemat otettu, kun autolla ei ole ajettu eli varmaan olivat valuneet alas.JanV kirjoitti:Mul on nyt öljyn vaihdon jälkeen palkit täydet mutta jokaisen öljynvaihdon jälkeen keskinäyttö on näyttänyt jonkun aikaa yhden palkin alle täyttä jä päivittynyt jonkun ajan kuluttua täyteen.
Mut sua varmaan auttais jos kattoisin minkä litramäärän mulla näyttää täysillä palkeilla. Jos enemmän niin sitten varmaan voit lisätä öljyä erottavan määrän.
Niin ja paljonko itse kaadoit öljyä?
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Eikö siihen punaista kuulu lisätä, kuten siellä jo on.Unique kirjoitti:Mistä olette hankkineet Giuliaan jäähdytinnestettä? Huomasin, että omassa autossa on molempien kiertojen nesteet laskeneet minimirajan alle (tai sitten ne on alunperinkin täytetty viime huollossa väärin). Täytyy seuraavassa huollossa pyytää etsimään mahdollista vuotoa.
Delta-Autossa Konalassa ei tiedetty mitä nestettä sinne pitäisi laittaa ja kun näytin tarkan tuotekoodin, niin sitä ei löytynyt. Jäi pieni epäilys mitä nestettä sinne huollossa laitetaan, jos huollossa havaitaan vajausta...
-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ei se väri itsessään kerro yhtään mitään. Jokaisella valmistajalla on omat värikoodinsa ja jopa Giuliassa on käytetty ainakin paria eri väristä jäähdytysnestettä. Jäähdytysnestetyyppejä ei missään tapauksessa saa sotkea keskenään.jmi kirjoitti:Eikö siihen punaista kuulu lisätä, kuten siellä jo on.Unique kirjoitti:Mistä olette hankkineet Giuliaan jäähdytinnestettä? Huomasin, että omassa autossa on molempien kiertojen nesteet laskeneet minimirajan alle (tai sitten ne on alunperinkin täytetty viime huollossa väärin). Täytyy seuraavassa huollossa pyytää etsimään mahdollista vuotoa.
Delta-Autossa Konalassa ei tiedetty mitä nestettä sinne pitäisi laittaa ja kun näytin tarkan tuotekoodin, niin sitä ei löytynyt. Jäi pieni epäilys mitä nestettä sinne huollossa laitetaan, jos huollossa havaitaan vajausta...
GME 2.0-moottoreissa pitäisi käyttää tällaista:
"Engine Coolant and Antifreeze W0133-2042677-MPR by Mopar®. 50/50 Prediluted. Volume: 1 Gallon. Ethylene glycol based formulation. OAT (Organic Acid Technology). CH MS-90032 replaces MS-12106.
IT IS EXTREMELY IMPORTANT TO ONLY USE OAT (Organic Acid Technology) in these cooling systems.... Do not use HOAT (Hybrid Organic Acid Technology) that MOPAR used for a while (like in my Jeep Grand Cherokee Overland with the Hemi engine).
Mixing different coolants can lead to crystilization, gelling, and other bad problems which all would be costly to correct."
https://www.stelvioforum.com/threads/co ... nes.11841/
Toisessa ketjussa:
"It seems this is the Purple OAT, which replaced the Orange (factory fill) or Pink (OTC) OAT in earlier Mopars. A specific warning against mixing the two is mentioned, suggesting the combination might gel. Be aware that some Mopar dealers mistakenly suggest MS.12106 (Orange) is compatible with MS.90032 (Purple), this seems most common at Jeep and Dodge dealers."
Vaikkapa Motonetissa myydään kyllä OATia, mutta voiko niitä sekoittaa Moparin OATin kanssa ilman pelkoa geeliytymisestä? En ottaisi sitä riskiä.
https://www.giuliaforums.com/threads/lo ... vel.32033/
Petronas Paraflu Up olisi oikeanlaista:
https://alfissimo.com/home/1503-patrona ... olant.html
Viimeksi muokannut Unique, 14 Joulu 2020, 10:43. Yhteensä muokattu 2 kertaa.