Eli heräte ja +12v nurinpäin - tämä on itseasiassa hyvin yleistä

Valvoja: Moderators
Tähän en osaa vastata, mutta itse harkitsisin turbon korjaamista tämmöisellä: https://www.ebay.ie/sch/i.html?_from=R4 ... a&_sacat=0TonninAlfa kirjoitti:konevikaisena myyty 159 1.9JTDm vm. 2007.
niin onko GM-yhteistyön myötä turbo Ooppelin 1.9 CDTI koneesta tähän sopiva korvaaja?
Harmi, että noin pääsi käymään. Olen ollut siinä tiedossa, että 1,9 Mjet 16 JTD:n jakohihnanBerlinettaSport kirjoitti:Hihnassa olevat merkit menivät kohdilleen kaikkien hihnapyörien kanssa. Kammen merkki hihnassa taisi olla vielä ns. hampaan alla kun taas nokan ja kp-pumpun merkit on hampaan päällä, joten sitäkään ei saa kustua kovin helposti.
Ohjeen mukaan nokan merkki viisaa suoraan ylöspäin tuohon "hampaaseen" nokkakoneiston kannessa. Mulla se on suoraan eteenpäin joka on ajoitettu nokkakotelon kanteen asennettavalla työkalulla (poranterällä). Ja alumiinisessa kotelossa ei tuota osoitinta edes ole.
Nokkapyörässä on kiila ettei määräänsä enempää pysty kääntämään ohi.
Vastaus kysymykseen toimiko auto ennen remmin vaihtoa on ettei toiminut. Vesipumppu leikkasi kiinni ja söi remmin selkäpuolelta. Ajon aikana lämmöt nousivat normaalia huomattavasti korkeammaksi jolloinka on auto sammutettu ja hinattu kotia. Kotona meinasin muutaman metrin matkan ajaa autolla talliin. No eipä lähtenytkään käyntiin vaan pyöritti niinkuin ei löisi hammaskehälle. Purettua autoa totesin kammen hihnapyörän urien olevan täynnä remmin paloja että remmin on täytynyt hypätä kampiakselilla..
Jako sekaisin ja venttiilit solmussa, tai seuraajat kuten internet on antanut ymmärtää niiden toimivan sulakkeina.
Itsellä ei ole aikaa hatturemonttia tekemään joten hinaan korjaamolle koko ryökäleen
Jakopään huoltovälihän taisi olla 120 000km(ess autotalon alfa romeo huollosta kysyin kun autoa olin ostamassa), mutta ompa edellisesta remontista jo 72 000km joten kyllähän se jo joutaakin vaihtoon..
Riippuu vähän iPhonesta, mutta mä tykkäsin että aux adapteri(cd vaihtajan tilalle) oli kaikista helpoin ja äänenlaatukin oikein kelpo. Adapteri maksaa muutamia euroja ja on tehtaan liittimellä - muistaakseni pari pinniä piti kyllä kääntää, että toimi.Savo kirjoitti:Kun haluan kuunnella Ylen areenaa 159:ssä, niin miten on viisainta toimia. Puhelin on iPhone.
Jees. Auto hinattiin illalla korjaamolle niin saa ihmiset jotka noiden kanssa ähräävät päivät pitkät katsella mikä on vikana. Puristukset mitataan ja lupasi soitella tänään kun ovat tutkineet mikä on vialla, niin täytyypä mainita tuo toisen nokan ajoituksen tarkastus.Maunu kirjoitti:Kannattaa varmaankin seuraavaksi avata konetta sen verran, että näkee onko keinuja mennyt poikki.
Itsellä kävi niin vuosi sitten tosin 2.4 koneessa. 10 keinua oli poikki kun laturin hihnan palanen meni jakohihnan väliin ja jako hyppäsi puoli kierrosta.
Samalla meni seppo:n mainitsema toinen nokka-akseli ajoitukseltaan pieleen. Tämän saa samalla vaivalla paikoilleen kunhan ottaa venttilikopan irti.
Ei ollut mikään kallis remontti, keinut maksoi 9€ kpl (vaihdoin kaikki 20 kpl) ja tiiviste 30€. Lisäksi vaihdoin hihnan kun kerran oli hypännyt.
Juu kiitos tuon olinkin löytäny mulla on Ti autos sport jouset ollutkin ja noista 'irtojousista" löytyy samat numerot?Cloverleaf kirjoitti:Täältä latasin omiin jousiin todistukset muutoskatsastusta varten. Kyseessä oli 159 sedan ja jouset Eibach Pro Kit.
Samalla tavalla saa katsottua onko ajoituis pielessä kuin pakopuolenkin eli laittamalla lukitustyökalun paikoilleen, jos heittää niin hammasrattaiden mutteri löysään, nokka paikoilleen ja kiristys.BerlinettaSport kirjoitti:E: Korjaamolta soittelivat puolenpäivän maissa ja kertoivat, että kaikki pakopuolen keinut on poikkiSylintereissä pysyy paine joten venttiili remontti vältetty. Toisen nokan ajoituksesta oli puhe ja herra vähän ihmetteli miten on mahdollista, mutta ilmeisesti nyt tarkastavat senkin kuntoon.
Ennen kannen irrottelua kannattaa tarkistaa EGR:n lämmönvaihdin.Stiletto kirjoitti:No niin. Pitkästä aikaa taas täällä.
159 2,4 jtdm alko sylkee kesällä nesteitä pihalle paisarista. Sitte hieman rauhottu kunnes tilanne taas paheni syksyllä.
Villi veikkaus on kannen tiiviste paskana.
Kiitos. Laiskana kysyn, mistä löytyy?jeQQ kirjoitti:Riippuu vähän iPhonesta, mutta mä tykkäsin että aux adapteri(cd vaihtajan tilalle) oli kaikista helpoin ja äänenlaatukin oikein kelpo. Adapteri maksaa muutamia euroja ja on tehtaan liittimellä - muistaakseni pari pinniä piti kyllä kääntää, että toimi.Savo kirjoitti:Kun haluan kuunnella Ylen areenaa 159:ssä, niin miten on viisainta toimia. Puhelin on iPhone.
Hmm, ebaystä varmaan. Mä ostin omani foorumilaiselta kun oli jäänyt yli.Savo kirjoitti:Kiitos. Laiskana kysyn, mistä löytyy?jeQQ kirjoitti:Riippuu vähän iPhonesta, mutta mä tykkäsin että aux adapteri(cd vaihtajan tilalle) oli kaikista helpoin ja äänenlaatukin oikein kelpo. Adapteri maksaa muutamia euroja ja on tehtaan liittimellä - muistaakseni pari pinniä piti kyllä kääntää, että toimi.Savo kirjoitti:Kun haluan kuunnella Ylen areenaa 159:ssä, niin miten on viisainta toimia. Puhelin on iPhone.
Toivottavasti kukaan ei pahastu hävyttömästä promoamisesta, mutta sain viimein myynti-ilmoituksen tänne laadittua tästä helmestä:Beta Julio kirjoitti:Kai tämä tyhmiin kysymyksiin kuuluu... Kun meillä on tuo 159 2.2JTS Berlina jäämässä ylimääräiseksi tuossa Marraskuun alussa, rouva meinasi että ajelee mieluummin pieniruokaisella ranskiksella kun se on helpompi pysäköidäkin, ja itselle tulee ympärivuotiseksi käyttikseksi se jättimersu. Niin mitä kautta tuota olisi viisain kaupata ja mitä siitä voisi pyytää?
163tkm ajettu manuaali, täydellinen huoltokirja löytyy ja ei kolarihistoriaa tiedossa, '06 mallinen, tummanharmaalla metallivärillä ja tummanharmaalla kangassisustalla. Bose-audio, monitoimiratti, automaatti-ilmastointi, sähkölasit, vetokoukku. Peruutuskameran ja Android-soittimen olen siihen itse asentanut, ja alkuperäinenkin soitin löytyy mukaan. TT-thermon ja sisätilahaarankin laitoin viime talveksi kun säteilylämmitin oli pimennyt, ei ole kuin pari kertaa käytetty noita. Sekä jakopää että vaihdelaatikko laitettu jossain ~100tkm tienoilla (täytyy huoltokirjasta tsekata tarkat lukemat), eli pitäisi niiden osalta olla vielä paljon huolettomia kilsoja edessä. 16" ja 17" alkuperäisvanteet, talvirenkaat hyvät ja kesärenkaat kohtuulliset. Millaisella rahalla voisi liikkua, vai liikkuuko Marraskuulla ylipäänsä, pitääkö odotella kevään autokuumeita?
Huomaa että 159 on vanhempaa suunnittelua kuin Stelvio ja Giulia. Polttoainesäiliön kannessakaan ei ole käytetty bi-muovirakennetta vaan se näyttää istuvan suoraan vaikka maassa on lunta. Ja kuvissa on taustalla aivan turha kehoitus tulla pesulle. Noin kiiltävä auto todennäköisesti tulisi likaisempana ulos harjapesuautomaatista.Beta Julio kirjoitti: Toivottavasti kukaan ei pahastu hävyttömästä promoamisesta, mutta sain viimein myynti-ilmoituksen tänne laadittua tästä helmestä:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=2 ... 75#p652375
Onkos bensa-159/ Brera/ Spider saanut muuten ollenkaan Aisinilla tai millään automaatilla ?FinPat kirjoitti:Huomaa että 159 on vanhempaa suunnittelua kuin Stelvio ja Giulia. Polttoainesäiliön kannessakaan ei ole käytetty bi-muovirakennetta vaan se näyttää istuvan suoraan vaikka maassa on lunta. Ja kuvissa on taustalla aivan turha kehoitus tulla pesulle. Noin kiiltävä auto todennäköisesti tulisi likaisempana ulos harjapesuautomaatista.Beta Julio kirjoitti: Toivottavasti kukaan ei pahastu hävyttömästä promoamisesta, mutta sain viimein myynti-ilmoituksen tänne laadittua tästä helmestä:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=2 ... 75#p652375
Itse asiassa tuossa tuo polttoaineluukku on hyvin harvoin aiheuttanut ongelmia sen jälkeen kun siitä heti alkumetreillä rasvasin mekanismin. Ainoastaan jos keli on sellainen että sulaa ja jäätää kaikki korisaumat umpeen, on sen kanssa saattanut joutua puljaamaan. Mutta aina on saatu tankattua.FinPat kirjoitti: Huomaa että 159 on vanhempaa suunnittelua kuin Stelvio ja Giulia. Polttoainesäiliön kannessakaan ei ole käytetty bi-muovirakennetta vaan se näyttää istuvan suoraan vaikka maassa on lunta. Ja kuvissa on taustalla aivan turha kehoitus tulla pesulle. Noin kiiltävä auto todennäköisesti tulisi likaisempana ulos harjapesuautomaatista.
Kyllä, Aisinin dementiasalkkua on saanut ainakin isojötsin jatkeeksi, mielestäni muihinkin. Alkupäässä taisi saada jotain selespeed-settiäkin kipinäsytkälle.Jiitee kirjoitti:Onkos bensa-159/ Brera/ Spider saanut muuten ollenkaan Aisinilla tai millään automaatilla ?
Ei muuten pidä paikkaansa, 407:n huuli on 29mm pidempi kuin 159:n! Piti vallan tarkistaa, yllätyin itsekin. Viisysissä on tasan metri, 407:ssa 1029mm.Jiitee kirjoitti: Siisti peli, mutta yhtä pitkä alahuuli eli etuylitys kuin 407:ssakin...
No liian pitkä se on molemmissPolforea kirjoitti:Kyllä, Aisinin dementiasalkkua on saanut ainakin isojötsin jatkeeksi, mielestäni muihinkin. Alkupäässä taisi saada jotain selespeed-settiäkin kipinäsytkälle.Jiitee kirjoitti:Onkos bensa-159/ Brera/ Spider saanut muuten ollenkaan Aisinilla tai millään automaatilla ?
Ei muuten pidä paikkaansa, 407:n huuli on 29mm pidempi kuin 159:n! Piti vallan tarkistaa, yllätyin itsekin. Viisysissä on tasan metri, 407:ssa 1029mm.Jiitee kirjoitti: Siisti peli, mutta yhtä pitkä alahuuli eli etuylitys kuin 407:ssakin...
Tokkiinsa. v6 nelikkoa aisinilla ja 2.2 pikkupensaa selelläJiitee kirjoitti: Onkos bensa-159/ Brera/ Spider saanut muuten ollenkaan Aisinilla tai millään automaatilla ?
Siisti peli, mutta yhtä pitkä alahuuli eli etuylitys kuin 407:ssakin...
No such thing, pitkän kans on tähänki asti pärjätty!Jiitee kirjoitti:
No liian pitkä se on molemmiss
Kiitos vastauksesta. Pitäisikö tuohon nyt sitten mennä vaikka tämä:Aquatica kirjoitti: ↑26 Tammi 2021, 18:13Kyllä löytyy pikkudieselin satuloita lähempääkin. Mistä kyselty? Koivunen? Kaha?
eBaysta viimeistään, mutta taisi Aeromotors.fi tarjota ihan hyllykamana. 2.4JTDm:n jarrut onkin sitten kaksi astetta vaikeampi tapaus, kun niitä isoja Bremboja ei meinaa tahtoa löytyä enää mistään...
Voitko antaa alustanumeron (näkee vaikka Bilteman sivuilta, ZAR...) niin tarkistan eperistä, notta mitä tarjoilee.
Ei löydy "pikku-Bremboja" tuolta. Ja shop.alfisti.netin kautta setti maksaa karvan alle tonnin.Jiitee kirjoitti: ↑26 Tammi 2021, 19:29http://ricambi.alfisti.net/
Tuolta löytyy kohtuuhintaan TBI:nkin uutta jarrusatulaa.
Laatutavaraa täältä.
305 mm ne nelimäntäiset pikku-Brembot mitä ainakin 2008-mallin 1.9 dieseliin on saanut. Mulla on yksi jumissa oleva satula "annetaan"-statuksella foorumin myyntipalstalla.Aquatica kirjoitti: ↑26 Tammi 2021, 20:20No näemmä hitusen on hankalaa. Eperistä kaivelin ja löysin sen verran dataa, että näyttäisi olevan kaikki nelimäntäset tosiaan 330mm jarrut.
Spareto sanoo 30days toimituksen Elstockin tarvikesatulalle - kyselyä sinne ei ainakaan huono vaihtoehto ole.
Ja kyllä nuo jumittavatkin yleensä saa purettua ja sitten uudet männät yms, luulis vielä tarvikkeitakin olevan olemassa, mutta ilmeisen heikkoa...