Giulietta 940
Valvoja: Moderators
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
^
Manuaalia en jaksa kaivaa autosta saatika netistä tämän vuoksi, mutta muistelen siellä moista tosiaan lukeneen.
Mullahan ex-Giulietassa kävi niin, että huonolla akulla mm. valot sammui startissa - uudella ei. Noh, tällä tuoreella kaverillapa ei valot sammuneetkaan, vaan eipä toiminut S&S ja jo kaks astetta pakkasta meinas olla liikaa Multiairille
Manuaalia en jaksa kaivaa autosta saatika netistä tämän vuoksi, mutta muistelen siellä moista tosiaan lukeneen.
Mullahan ex-Giulietassa kävi niin, että huonolla akulla mm. valot sammui startissa - uudella ei. Noh, tällä tuoreella kaverillapa ei valot sammuneetkaan, vaan eipä toiminut S&S ja jo kaks astetta pakkasta meinas olla liikaa Multiairille
- Romeo y Julieta
- Viestit: 139
- Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
- Car(s): -2011 Alfa Giulietta MA 170
- Paikkakunta: Heinola
Re: Giulietta 940
^ Oman autoni ostin syyskuun alussa ja akku oli siihen juuri silloin vaihdettu. Vaihto oli kuitenkin tehty vähän huolimattomasti ja auto oli jonkin aikaa kokonaan ilman virtaa. Siitä syystä mm. start/stop ja DNA-järjestelmä oli vikatilassa. No, nuo kuitattiin ja auto sai samalla uuden s/s-tunnistimen ja kaupat tehtiin tämän jälkeen.
Giulietta 940
Tässä parina aamuna käynyt varsin selväksi, että kuskin penkinlämmitin ei toimi. Puolinahoilla ja näillä pakkasilla tämä ei ole mikään suunnaton katastrofi, mutta soishan tuon toimivan.
Kytkimeen syttyy valo kyllä. Penkki on päällisin puolin eheä, en jaksa uskoa että vastus olis poikki, mutta mistäs näistä tietää.
Onko kokemuksia penkin sähköistä tai tänsorttisesta viasta?
Kytkimeen syttyy valo kyllä. Penkki on päällisin puolin eheä, en jaksa uskoa että vastus olis poikki, mutta mistäs näistä tietää.
Onko kokemuksia penkin sähköistä tai tänsorttisesta viasta?
- Romeo y Julieta
- Viestit: 139
- Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
- Car(s): -2011 Alfa Giulietta MA 170
- Paikkakunta: Heinola
Re: Giulietta 940
^ Kumpi lämmitin tossa on, se yleisempi jossa on vaan on/off-asento vai kolmella teholla oleva (sähköpenkkien yhteydessä)?
Re: Giulietta 940
Minulla myös kuskin puolella penkinlämmitin toimi aikoinaan. Nykyään samalla tavalla kuin sinulla, valo syttyy mutta lämpöä ei tunnu.tritonus kirjoitti:Tässä parina aamuna käynyt varsin selväksi, että kuskin penkinlämmitin ei toimi. Puolinahoilla ja näillä pakkasilla tämä ei ole mikään suunnaton katastrofi, mutta soishan tuon toimivan.
Kytkimeen syttyy valo kyllä. Penkki on päällisin puolin eheä, en jaksa uskoa että vastus olis poikki, mutta mistäs näistä tietää.
Onko kokemuksia penkin sähköistä tai tänsorttisesta viasta?
Näitä vastuksiahan saa yleismallisena. Joku kesäinen päivä voisi kulua moisen asentamisen tutkimisessa mutta kun kesällä lämmin penkki ei tule mieleen.
EDIT: Tässä oikeat varaosat https://www.alfaworkshop.co.uk/parts/Gi ... eats.shtml
Giulietta 940
Tämä on ihan on/off.Romeo y Julieta kirjoitti:^ Kumpi lämmitin tossa on, se yleisempi jossa on vaan on/off-asento vai kolmella teholla oleva (sähköpenkkien yhteydessä)?
Sähköä penkissä ei tuon ohella muuten olekaan kuin ristiseläntuen säätö.
Joo, jos ei muuta löydy niin verhoilu irti ja uusi vastus kehiin. Samalla vois elvyttää ja tukevoittaa sitä oven puoleista istuinosan poskea ja värjätä tai vaihtaa sen verhoilunahan siihen. #töitäkesäksi
Re: Giulietta 940
Kytkin on useimmin syyllinen kuin vastus ja sen tarkastaminen on yksinkertaisempi homma! Sama kytkin on 166 mallissa jos giuliettaan ei löydy.
Re: Giulietta 940
Kiitos tästä tiedosta. Hyvä paikka aloittaa!seppo kirjoitti:Kytkin on useimmin syyllinen kuin vastus ja sen tarkastaminen on yksinkertaisempi homma! Sama kytkin on 166 mallissa jos giuliettaan ei löydy.
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
Uskaltaisikohan sitä katsoa omansa... Toi näyttää aika kammottavalta :O
Re: Giulietta 940
Pitäisköhän kurkata ihan uteliaisuuttaan. Ei ole kyllä ollut auki kuin kerran.
Oiskohan 2-3 vuotta sitten. Silloinkaan ei ollut juuri mitään mainittavaa..
Oiskohan 2-3 vuotta sitten. Silloinkaan ei ollut juuri mitään mainittavaa..
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Giulietta 940
Mitä öljyjä käytätte, voisiko niissä olla eroja?
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Castrollia tuolla on. Ajoprofiili on sellainen, että keskinopeus on 76km/h ja kerralla ajellaan 100+ km poislukien kauppareissut. Sitte voi taas miettiä, että onko öljy huonoa jos tuo kaikki kosteus on pois öljynkierrosta. Tämä jäätyminen oli ihan käyttäjävika, koska vaihdoin pöntön viimeksi elokuulla ja tuo torstain -12C pakkanen pääsi yllättämään kotimatkalla, eikä ollu viimasuojia mukana. Öljynerottimesta tuli ulos noin 1,5dl vettä.
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
Toi on kyl mielenkiintoista että mulla ei ollut kertaakaan suodattimessa töhnää neljän vuoden aikana vaikka ajot oli pääasiassa kehä kolmosen sisällä pyörimistä Viimasuojia en käyttänyt koskaan.
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
Re: Giulietta 940
Käytättekö autoa lämmityksessä ennen ajoon jähtemistä?
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Minulla ei ole ollut tolppalämmitystä käytössä 6-7 vuoteen kuin muutaman kerran. Pääkaupunkiseudulla ei ole tarvinnut moneen vuoteen. Huohotinongelmia ei ole ollut kertaakaan.
Re: Giulietta 940
Täällä auto ulkona ja säiden mukaan vaihtelevasti lämmityksessä. Emännän työmatka lähes koko matka VT 9 pitkin, noin 20 km/suunta.
Viimasuojaa ei ole käytelty. Sensijaan ihan vain varotoimena muinoin taivutin moottorin päällä olevan pulkkamuovin alla olevan alumiinisen lämpösuojan etureunan niin että huohottimelle ajoviima ei pääse. Sensijaan pakosarjasta tuleva lämpö ohjautuu tehokkaasti huohotinpöntölle. Eli pysynee sen ansiosta kuivana kun lämpenee nopeasti ja kunnolla eikä ajoviima jäähdytä.
Taisin tähän ketjuun silloin kuvan tuosta postatakin.
Öljynä käytetty Total Quartz Ineo First 0W-30.
Vaihtoväli 10000km.
Kilometrejä mittarissa nyt 170000. Silloin kun meille tuli, taisi olla n. 40tkm.
Viimasuojaa ei ole käytelty. Sensijaan ihan vain varotoimena muinoin taivutin moottorin päällä olevan pulkkamuovin alla olevan alumiinisen lämpösuojan etureunan niin että huohottimelle ajoviima ei pääse. Sensijaan pakosarjasta tuleva lämpö ohjautuu tehokkaasti huohotinpöntölle. Eli pysynee sen ansiosta kuivana kun lämpenee nopeasti ja kunnolla eikä ajoviima jäähdytä.
Taisin tähän ketjuun silloin kuvan tuosta postatakin.
Öljynä käytetty Total Quartz Ineo First 0W-30.
Vaihtoväli 10000km.
Kilometrejä mittarissa nyt 170000. Silloin kun meille tuli, taisi olla n. 40tkm.
Re: Giulietta 940
Alfa sai eilen polttimopäivitystä.
Puolikkaiden polttimot vaihtui ledeihin. Kaukovaloissa oli tyytyminen vielä hehkulankaan.
Eipä noista vieläkään mitään erinomaisia tullut, mutta paremmat.
Giuliettan valoja koskee sama kuin monia muitakin nykyautoja; umpiossa on kyllä kokoa ja näköä, mutta se osio joka tuottaa valoa on aika mitätön.
Ja se ei voi olla vaikuttamatta valotehoon.
Puolikkaiden polttimot vaihtui ledeihin. Kaukovaloissa oli tyytyminen vielä hehkulankaan.
Eipä noista vieläkään mitään erinomaisia tullut, mutta paremmat.
Giuliettan valoja koskee sama kuin monia muitakin nykyautoja; umpiossa on kyllä kokoa ja näköä, mutta se osio joka tuottaa valoa on aika mitätön.
Ja se ei voi olla vaikuttamatta valotehoon.
- Liitteet
-
- DSC_2859.JPG
- (62.12 KiB) Tiedosto ladattu 2192 kertaa
-
- DSC_2858.JPG
- (72.17 KiB) Tiedosto ladattu 2192 kertaa
- Romeo y Julieta
- Viestit: 139
- Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
- Car(s): -2011 Alfa Giulietta MA 170
- Paikkakunta: Heinola
Re: Giulietta 940
^ Ainakin noilla pääsi eroon kellertävistä valoista (ei näytä hyvältä uudehkossa autossa) vaikkei valotehon lisäys ihan huomattavan suuri olisikaan. Mulla on 5000K värilämmöllä olevat halogeenit lyhyissä ja kyllä noilla ihan ok näkee eteenpäin vaikka onkin tehty ulkonäkö ensin -periaatteella. No, olen vielä nuori ja hämäränäkö pelittää toistaiseksi
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Giulietta 940
Tänään jouduin ajamaan ensimmäistä kertaa valaisemattomalla tiellä pimeässä, eihän noilla ajovaloilla tee mitään. Tosin olen kaupungissakin valaistuksessa jo vähän ihmetellyt tuota heikkoa tehoa.
Huomasin samalla reissulla, että radion näyttö muutti yhdessä vaiheessa väriään jotenkin haaleammaksi.
Huomasin samalla reissulla, että radion näyttö muutti yhdessä vaiheessa väriään jotenkin haaleammaksi.
Re: Giulietta 940
Juu, tässä alkaa olla ikää jo sen verran että tarvii pimeällä valoa enemmän.
Silloin kun minä olin nuori, oli tähän aikaan vuodesta maassa lunta ja autoissa H4 ajovalot. Useasti pyöreät 7" ilman turhia kikkailuja.
Giuliettan keula on semmoinen ettei siihen saa nätisti mitään ledi kiskoakaan. Ei pientä tai isoa.
Täytyy varmaan laittaa kattotelineet ja kiinnittää siihen kunnon halko.
Silloin kun minä olin nuori, oli tähän aikaan vuodesta maassa lunta ja autoissa H4 ajovalot. Useasti pyöreät 7" ilman turhia kikkailuja.
Giuliettan keula on semmoinen ettei siihen saa nätisti mitään ledi kiskoakaan. Ei pientä tai isoa.
Täytyy varmaan laittaa kattotelineet ja kiinnittää siihen kunnon halko.
- Romeo y Julieta
- Viestit: 139
- Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
- Car(s): -2011 Alfa Giulietta MA 170
- Paikkakunta: Heinola
Re: Giulietta 940
Englanninkielisillä foorumeilla oltiin sitä mieltä, että Giuliettan ajovalot näyttää tehdassäädöillä hieman turhan alas. Omastani kävin nostamassa vähäsen, ei vielä pitäisi kuitenkaan ketään vastaantulevaa häikäistä. Sai noilla hieman pidemmäksi valokeilaa
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Giulietta 940
Eikö Tuulilasi tms. aikanaan todennut Giulietassa olevan huippuhyvät ajovalot ja ainakin omassa oli käsittämättömän hyvät pitkät-xenonit, auto tosin oli aivan uusi. Eli voiko olla että umpiot ovat vuosien aikana myös huonontuneet?
-
- Viestit: 682
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
^Itsellä oli myös ne kääntyvät xenonit ja ne olivat omasta mielestä kanssa hyvät ja niitä tulikin seuraavassa autossa ikävä vaikka sekin oli xenoneilla, mutta nyt taisikin olla puhe tavllisista halogeneista
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
Kyllä nuo Xenonitkin on turhan alas suunnattu. Edellisessä Giulietassa kysyin ihan katsastuksessa, että näyttääkö liian ylös - totesi, että saisi itseasiassa näyttää reilusti ylemmäs (korjattiin asia saman tien ja herranen aika, miten paljon paremmat niistä valoista tuli!)
Joo, jotkut vilkutteli pitkiä vastaantullessaan töyssysellä tiellä. Kuitenkin hyvin harvat.
Joo, jotkut vilkutteli pitkiä vastaantullessaan töyssysellä tiellä. Kuitenkin hyvin harvat.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
No kun ne pitkät on kaksoisxenon + halogeeniapukaukovalo antamassa lisää kantamaa. Ovat hyvät paitsi se halogeenivalo roiskii runsaasti hajavaloa yläviistoon, mikä aiheuttaa häikäisyä lumisateella. Ja xenonit himmeni havaittavasti 100 tkm matkalla, vaikka päiväajovalot käytössä aina kun mahdollista. Jäi kokeilematta, olisiko korjaantunut pelkällä polttimoiden vaihdolla vai oliko osasyynä myös heijastinten/linssien likaantuminen.jmi kirjoitti:Eikö Tuulilasi tms. aikanaan todennut Giulietassa olevan huippuhyvät ajovalot ja ainakin omassa oli käsittämättömän hyvät pitkät-xenonit
Valojen kääntyvyyskin pelasi loistavasti. Sitä oikein edes huomannut... mutta puutteen huomasi seuraavan auton kanssa.
Halogeenivaloista kokemusta yhden yön yli koeajon verran. Sama vaiva kuin Bravossa, missä sama tekniikka (lähivalo mallia "projektori") ja umpioiden valmistaja - turhan kapea lähivalokuvio ja kulmavaloja (mitkä on Bravossa) kaipasi tätä paikkaamaan. Tosin Bravon kanssa tuli opittua, että jo pelkkä polttimon vaihto (long life -> Nightbreaker) voi vaikuttaa valokuvioon kovasti eli saattaa olla auto kovinkin kranttu polttimon mallille ja asennukselle.
Kaukovalon kanssa arvatenkin kantama suht OK, mutta valokuvio edelleen liian kapoinen.
Liikkeellä on ollut myös "xenonvaloisia" autoja, missä on halogeeniumpioon asennettu muunnossarja. Se ei ole tehdasxenonien veroinen, koska lähivalon rajaus lie erilainen (kapeampi valokuvio) eikä rajaus muutu pitkille vaihdettaessa.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
Re: Giulietta 940
Omassa Giulietassa xenonit ovat kaikinpuolin erinomaiset. Suuntaus on ehkä enemmänkin liian ylös kuin liian alas. Ainoa kerta kun vastaantulijat ovat olettaneet että pitkät valot ovat päällä ja muistuttaneet vilkuttamalla on kun auto oli melko täyteen lastattu ja automaattisesta suuntauksesta huolimatta valot suuntautuneet liian ylös.
Ero nykyisen xenon Giuliettan ja edellisen halogeeni 156:n välillä on valtava!
Ero nykyisen xenon Giuliettan ja edellisen halogeeni 156:n välillä on valtava!
Re: Giulietta 940
Pissapoika aina ajoon lähtiessä alkuun ruikkimatta, mutta herää kun pikkuhiljaa normaaliksi kun pitää pohjassa pitkään. Onko ominaisuus vai pitääkö etsiä mistä vuotaa putket tyhjäksi?
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Takaiskuventtiili rikki.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Giulietta 940
Onkos muilla ajovalot alkaneet polttamaan umpioihin reikiä?
- Liitteet
-
- 20210101_144337.jpg
- (52 KiB) Tiedosto ladattu 1219 kertaa
-
- 20210101_144409.jpg
- (38.97 KiB) Tiedosto ladattu 1219 kertaa
- Romeo y Julieta
- Viestit: 139
- Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
- Car(s): -2011 Alfa Giulietta MA 170
- Paikkakunta: Heinola
Re: Giulietta 940
^ Mitkä polttimot käytössä? Ylitehoiset tieliikenteessä kielletyt 80W tai 100W polttimot saa kyllä helposti tuollaista jälkeä aikaan
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Giulietta 940
Eikä tarvi olla edes ylitehoiset. 147 tekee tuota samaa kohdassa, jossa heijastimen valokuvio on terävänä. Ei tosin noin pahoja ole omalle kohdalle osunut. Lämpö sen tekee, eikä oire ole näemmä Giuliettaan poistunut. Jostain syystä 156 ei tuota tee. Toisaalta ei 156:n valoissa ole kirkkauttakaan sen puoleen
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Giulietta 940
Surkea valoteho näissä polttimoissa on. Tälle ei nyt sitten varmaan mahda mitään?
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Giulietta 940
Sopivasti tuosta meni toinen polttimo pimeäksi tänään Eli huomenna vaihtohommiin, mutta onko näissä yhtä hankalaa saada se kohdalleen kuin 156:sessa joka vaati korjaamokäynnin?
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Giulietta 940
Monesti vaihdoin 156:seen polttimon ilman ongelmia eikä tietääkseni Giulietassa se sen ihmempää ole. Tarkkana vaan että menee oikeaan asentoon.
- Romeo y Julieta
- Viestit: 139
- Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
- Car(s): -2011 Alfa Giulietta MA 170
- Paikkakunta: Heinola
Re: Giulietta 940
^ Olen loppuvuodesta vaihtanut Giuliettaan itse lähi- ja kaukovalopolttimot ja huollon yhteydessä vaihdatin sumuvalotkin uusiin. Lähi- ja kaukovalojen vaihdossa ei muuta ongelmaa ole kuin tilanpuute, onnistuu kyllä jos tietää mitä tekee, kun lähivalon vaihdossa varsinkin näkyvyys on olematon. Katsohan Kertsu ihmeessä mitkä polttimot siellä on olleet, kannassa varmaan watit ilmoitettu
Re: Giulietta 940
Kaukovalon polttimon vaihto on ihan helppo. Puolivalon polttimo kun on siellä alhaalla ja syvällä umpiossa, vaatii vähän enemmän sorminäppäryyttä.
Onnistuu kyllä. Katsot vain tarkkaan miten päin polttimo siellä on kun otat vanhaa pois. Ei tarvi sitten pyöritellä ja arpoa minne päin se nökö olikaan.
Tuosta umpion sulamisesta. Aikoinaan meidän -04 147: sta meni kummatkin umpiot ihan hämähäkin seitiksi. Polttimot oli ihan normi tehoiset, oikein asennettu ja laadukkaat.
Taisin jossain 150tkm paikkeilla uusia umpiot.
Uusissa ei samaista ongelmaa esiintynyt ainakaan seuraavien 130tkm aikana.
Onnistuu kyllä. Katsot vain tarkkaan miten päin polttimo siellä on kun otat vanhaa pois. Ei tarvi sitten pyöritellä ja arpoa minne päin se nökö olikaan.
Tuosta umpion sulamisesta. Aikoinaan meidän -04 147: sta meni kummatkin umpiot ihan hämähäkin seitiksi. Polttimot oli ihan normi tehoiset, oikein asennettu ja laadukkaat.
Taisin jossain 150tkm paikkeilla uusia umpiot.
Uusissa ei samaista ongelmaa esiintynyt ainakaan seuraavien 130tkm aikana.
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Giulietta 940
Perus Philips 55W.Romeo y Julieta kirjoitti:Katsohan Kertsu ihmeessä mitkä polttimot siellä on olleet, kannassa varmaan watit ilmoitettu
-
- Viestit: 22
- Liittynyt: 31 Tammi 2018, 10:35
- Car(s): 2012 Giulietta MA170
- Paikkakunta: Uuleopori
Re: Giulietta 940
Näköjään tarvis lämpimän tilan noiden lähivalopolttimoiden vaihtoa varten. Palanut vänkärin polttimo vaihtui tuossa pihalla juuri ja juuri, mutta päätellen siitä kuinka hanakasti polttimon lukitusjousi irtoili, en halunnut kuskin puolta edes kokeilla. Käsi kyllä periaatteessa mahtuisi umpion sisälle, mutta etsitään jostain lämmin tila ja koitetaan sitten . Millainen on virallinen ohje polttimoiden vaihtoon, pura puoli autoa, irrota umpio?
- Cloverleaf
- Viestit: 978
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS - Paikkakunta: Veikkola
Re: Giulietta 940
Suurin piirtein.Greymaniac kirjoitti:Näköjään tarvis lämpimän tilan noiden lähivalopolttimoiden vaihtoa varten. Palanut vänkärin polttimo vaihtui tuossa pihalla juuri ja juuri, mutta päätellen siitä kuinka hanakasti polttimon lukitusjousi irtoili, en halunnut kuskin puolta edes kokeilla. Käsi kyllä periaatteessa mahtuisi umpion sisälle, mutta etsitään jostain lämmin tila ja koitetaan sitten . Millainen on virallinen ohje polttimoiden vaihtoon, pura puoli autoa, irrota umpio?
-
- Viestit: 22
- Liittynyt: 31 Tammi 2018, 10:35
- Car(s): 2012 Giulietta MA170
- Paikkakunta: Uuleopori
Re: Giulietta 940
No just. Eipä tarvinut onneksi purkaa umpioita irti. Velipojalla sopivasti vielä kokoa pienempi käsi niin hän sitten mahtui kuskinpuolen tuikun vaihtamaan. Ja kun homman suoritti lämpimässä parkkihallissa ei mennyt puolta pidempää aikaa etsiä sormenpäistä tuntoa
Re: Giulietta 940
Ei umpioiden pois ottokaan paha rasti ole. Ehkä n. 10-15 min homma.
Kerran aiemminkin tuli kuskin puoleinen umpio irroitettua kun lähivalo polttimoa vaihtaessa lukituslanka irtosi..
Ja nyt tietty otin irti kun nuo ledit vaihdoin.
Tuosta videosta selviää miten lähtee irti: https://www.youtube.com/watch?v=gWch-yuoGME
Kerran aiemminkin tuli kuskin puoleinen umpio irroitettua kun lähivalo polttimoa vaihtaessa lukituslanka irtosi..
Ja nyt tietty otin irti kun nuo ledit vaihdoin.
Tuosta videosta selviää miten lähtee irti: https://www.youtube.com/watch?v=gWch-yuoGME
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Giulietta 940
Pirun tyhmä kysymys. Kun valot on 0-asennossa, niin mittaristo pimentyy mutta neuloihin ja kaikkialle muualle jää valot. Ominaisuus vai sähkövika?
- Romeo y Julieta
- Viestit: 139
- Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
- Car(s): -2011 Alfa Giulietta MA 170
- Paikkakunta: Heinola
Re: Giulietta 940
^ Omainaisuus ja ihan kiitettävä sellainen. Monessa uudessa autossa mittarivalot palaa silloinkin kun valot on kokonaan pois päältä tai päivävaloilla. Tästä syystä ajovalot sitten unohtuu laittaa päälle. Viimeksi tänään vastaan tuli iltapäivällä pimeän jo laskeuduttua uudenkarhea Mersu, jossa ei ollut päällä edes päivävaloja.
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 14 Tammi 2021, 10:51
- Car(s): Alfa Romeo Giulietta 1.4 multiair 170hv. -11vm
Re: Giulietta 940
Moikka,
Pakkanen teki kepposet Giuliettaan, ei mitään ongelmia ennen kuin vein auton seisomaan lämpimään parkkihalliin 30minuutiksi. Parkkihallissa käynnistäessä syttyi merkkivalo , tänään aamulla auto ei käynnistynyt. Merkkivalo jatkoi palamista(Vissiin apparin turvatyyny kytkeytynyt pois päältä.) startti kyllä pyöri erittäin kauniisti lohkolämmityksen jäljiltä, mutta sahasi tyhjää. Muutaman yrityksen jälkeen starttaamisen alussa käsky koneelle oli vähän omituinen, mutta 2sek. jälkeen taas startti pyöri moitteettomasti mutta auto ei käynnistynyt.
Osaisko kukaan vinkata mistä johtuu ja mikä neuvoksi,vai odotellaanko plussa kelejä apostolin kyydillä
Pakkanen teki kepposet Giuliettaan, ei mitään ongelmia ennen kuin vein auton seisomaan lämpimään parkkihalliin 30minuutiksi. Parkkihallissa käynnistäessä syttyi merkkivalo , tänään aamulla auto ei käynnistynyt. Merkkivalo jatkoi palamista(Vissiin apparin turvatyyny kytkeytynyt pois päältä.) startti kyllä pyöri erittäin kauniisti lohkolämmityksen jäljiltä, mutta sahasi tyhjää. Muutaman yrityksen jälkeen starttaamisen alussa käsky koneelle oli vähän omituinen, mutta 2sek. jälkeen taas startti pyöri moitteettomasti mutta auto ei käynnistynyt.
Osaisko kukaan vinkata mistä johtuu ja mikä neuvoksi,vai odotellaanko plussa kelejä apostolin kyydillä
- Liitteet
-
- Alfa romeo2.jpg
- (40.59 KiB) Tiedosto ladattu 268 kertaa
Re: Giulietta 940
Virtalukon avainpesä on vaikuttanut hieman karkealta viime aikoina avainta sisään työntäessä. Onkohan tilanne hälyttävä millään tasolla vai kaipaako kenties oikeanlaista voitelua?
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 14 Tammi 2021, 10:51
- Car(s): Alfa Romeo Giulietta 1.4 multiair 170hv. -11vm
Re: Giulietta 940
¨Pujazuba kirjoitti:^ Kunnossa oleva akku paikalle ja uusi yritys.
Akku on kunnossa, joten vika jossain muualla.
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Pyörittää, muttei käynnisty -efektiä ilmenee joskus harvoin ei edes joka vuosi. Tällöin pitää käyttää avain pois lukosta ja suorittaa käynnistysrituaali uudestaan. Tästä ei liene nyt kyse, mutta jos tarkistat nämä alkuun:
-Virrankytkennässä kun mittariston neulat käy pohjassa, kuuletko bensapumpun murinan normaaliin tapaan?
-Onko mittatikku pompannu ylös? Jostain syystä se pyörittää kylmäkäynnistyksessä tyhjää jos näin on?
-Huohottimen läpät voi jäätyä sellaiseen asentoon, että moottori saa ilmaa väärästä paikkaa eikä käynnisty.
-Onko se kastellu tulpat? Paina kaasupoljin ihan pohjaan ja starttaa joku 15-20s tulppien kuivaamiseksi. Testaa sen jälkeen uudestaan käynnistys?
-Aivot jäässä? Ota akun maakaapeli siitä pikaliittimestä irti 15min ajaksi ja testaa uusiksi?
-Onko testeriä käytettävissä? Katso pyöriikö moottori testerin mielestä kun sitä startataan.
-Virrankytkennässä kun mittariston neulat käy pohjassa, kuuletko bensapumpun murinan normaaliin tapaan?
-Onko mittatikku pompannu ylös? Jostain syystä se pyörittää kylmäkäynnistyksessä tyhjää jos näin on?
-Huohottimen läpät voi jäätyä sellaiseen asentoon, että moottori saa ilmaa väärästä paikkaa eikä käynnisty.
-Onko se kastellu tulpat? Paina kaasupoljin ihan pohjaan ja starttaa joku 15-20s tulppien kuivaamiseksi. Testaa sen jälkeen uudestaan käynnistys?
-Aivot jäässä? Ota akun maakaapeli siitä pikaliittimestä irti 15min ajaksi ja testaa uusiksi?
-Onko testeriä käytettävissä? Katso pyöriikö moottori testerin mielestä kun sitä startataan.