Alfa Romeo Giulia 952
Valvoja: Moderators
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^ jep, pitäisi saada suoraan linjaan tuo 2*4, tunkki ja nostokohta.

Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kuvatussa tilanteessa siitä kakkosnelosen pätkästä on enempi hyötyä lähimmän renkaan alla, jolloin helman ja maan väliin jää paremmin tunkin mentävä väli. Pidemmän päälle kyllä penseetä, joten pidän peukkuja sen paremmin sopivan tunkin löytymiselle kysyjän puolesta.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
https://webshop.industriacenter.fi/prod ... EgQAvD_BwE
Mulla on ihan saman näköinen kuin linkissä, mutta punaisella rungolla. Tähänkin pistin 2*4-palan käpälän päälle kun
FL 156 Sportpackillä ja Lesterin helmoilla olevaa etupäätä nostin. Tunnustan, en ole nostanut vielä 1,5 vuoden aikana itse tuolla Juuliaa
, mutta luulen, että mahtuisi.
Mulla on ihan saman näköinen kuin linkissä, mutta punaisella rungolla. Tähänkin pistin 2*4-palan käpälän päälle kun
FL 156 Sportpackillä ja Lesterin helmoilla olevaa etupäätä nostin. Tunnustan, en ole nostanut vielä 1,5 vuoden aikana itse tuolla Juuliaa


Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
-
- Viestit: 58
- Liittynyt: 06 Syys 2015, 23:07
- Car(s): Giulia 2.2 180hp Super -17
- Paikkakunta: Kotka / Valkeakoski
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Muutama vuosi sitten ostettu jo, mutta 99% varmuudella sama malli. Auto on AE-malli, taitaa olla vähän matalampi kuin Veloce (?).Cloverleaf kirjoitti:Onko sinulla tämä käytössä?jonilaht kirjoitti:https://www.biltema.fi/autoilu---mp/kor ... 2000022809
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^ikh myy erittäin matalaa meganex hallitunkkia. Siehen vielä nostotyynyjä tykö, niin eiköhän nouse. Asiallisen näkönen tunkki, mutta ei ole hinnat alkaen malli.
"puhun niin totta kuin osaan"
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mulla on samanlainen kuin jiiteellä, punainen myös ja etupyörät ton eturullan tilalla. Motonetista kanssa joku vuosi sitten ostin. Ei mitään ongelmaa mahtumisen kanssa ja koko kylki nousee kerralla.
- Sampza
- Viestit: 17
- Liittynyt: 18 Marras 2020, 09:44
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.2D MT6 -17
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mulla on matalaprofiilinen tunkki mutta ajan suoraan lautojen päälle Giulian että tunkki menee alle.Cloverleaf kirjoitti:Mikä edullinen hallitunkki mahtuu Giulian alle (225/50R17)? Tai kallis?
Vaikka joulupukki toi uuden matalaprofiilisen tunkin, niin ei sekään ole sopiva. Listaan tähän nyt kaksi omistamaani tunkkia, jotka EIVÄT sovi:
1. Biltema, hallitunkki, 2 tonnia, 39,90 €. 13 cm pienin korkeus ei riitä Giulialle, joten tunkki ei mahdu auton alle ilman että renkaat ajaa korokkeelle.
2. Tamforce, matalaprofiilinen hallitunkki, 2 tonnia, 49.90 €. 9 cm pienin korkeus vaikutti lupaavalta, ja hienosti auton alle menikin. Mutta nostokohta on sen verran syvällä, että tunkin nousevalinjainen runko osuu helmaan ennen kuin on perillä asti.
Matalin "vakioalusta" mitä minä olen nähnyt tuotantoautoissa. mm. itäkeskuksen parkkihallista ulos ajaessa ottaa helmat kiinni hidasteeseen.
Vakiovanteet 16" ja 225/55R16 renkaat.
Old Spark Garage https://oldsparkgarage.com
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Jos Giuliassa on takana ne 255 -leveät renkaat (9" vanteet), niin onko se auton napa kuitenkin aina samassa kohtaa verrattuna autoon jossa on 225 edessä ja takana (8")? Onko nuo leveämmät vanteet sovitettu paikoilleen vanteen ET-lukemalla? Tämä lähinnä siksi, että käykö talvivanteeksi sellainen malli missä on ET33. Eri vannekaupat tarjoavat tuohon aika laajalla skaalalla ET30-ET45 -lukemilla olevia vanteita.
Entä onko noille rengaspainetunnistimille olemassa jotain standardia tai protokollaa mitä niiden tulisi Giulian tapauksessa noudattaa? Oppiiko auto uudet tunnistimet automaattisesti, vai pitääkö ne jotenkin kertoa sille testerillä?
Entä onko noille rengaspainetunnistimille olemassa jotain standardia tai protokollaa mitä niiden tulisi Giulian tapauksessa noudattaa? Oppiiko auto uudet tunnistimet automaattisesti, vai pitääkö ne jotenkin kertoa sille testerillä?
Re: Alfa Romeo Giulia 952
offset on navasta vanteen keskelle oleva mitta. Eli jos vanne on leveämpi (ja rengas myös) niin se tulee sen leveyden eron / 2 verran sekä ulospäin että sisäänpäin. Jos ymmärsin kysymyksen oikein, kysyit onko niissä eri tukivarret ja vetarit. Ni ei ole, vaan just et:llä noi sovitetaan. Jopa qv:ssa on samalla etäisyydellä.
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tätä juuri hain, että onko auto aina sama riippumatta mitkä vanteet siihen on ruksittu tilausvaiheessa. Elikkä autoissa ei ole eroja, vain vanteissa on.
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Miten nuo 2.0 moottorin kehitysversiot nyt menikään? Tässä on yksi 05/2018 valmistettu auto josta näyttäisi puuttuvan ainakin MAF jos sitä vertaa vaikka 2016 vuosimalliin. Todennäköisesti tästä puuttuu myös EGR laitteisto. Missä vaiheessa näihin tuli GPF ja näkeekö sen jostain moottorikoodista tai muusta numerosta?


-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ainakin erinnäköinen konehuone kuin 2017 280hp:ssä, koneen päältä puuttuu myös poikkituki.
GPF-versiossa ei ole MAF:a.
GPF-versiossa ei ole MAF:a.
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Poikkipalkki taitaa olla vain Stelviossa? Tyyppihyväksyntäkoodi tässä on e3*2007/46*0382*09
- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Noniin, nyt on Multiair vaihdettu.
Ainakin se näkyy laskusta ja huonosti takaisin laitetuista äänieristeistä tulipellin luona, muusta ei vielä osaa sanoa
Akku oli menettänyt varaustaan, mutta oli vielä elävien kirjoissa. Takalasin lämmitin vaan lakkasi pelaamasta, ja tuo on yleinen indikaatio virran vähyydestä. Ctek hommattu, tolpasta tosin tulee vain 2h kerrallaan.
Ainakin se näkyy laskusta ja huonosti takaisin laitetuista äänieristeistä tulipellin luona, muusta ei vielä osaa sanoa

Akku oli menettänyt varaustaan, mutta oli vielä elävien kirjoissa. Takalasin lämmitin vaan lakkasi pelaamasta, ja tuo on yleinen indikaatio virran vähyydestä. Ctek hommattu, tolpasta tosin tulee vain 2h kerrallaan.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tunkeista.
Mulla on Motonetin aiemmin myymä oikean alakulman malli: https://minuntarjouslehteni.fi/motonet- ... hti-2857-0 joka on 2,5tn. On niin matala että menee parin-kolmen sentin marginaalilla Giulian ja esm C63S alle vaikka tallan päällä on kumityyny. Mutta samalla nostaa helposti riittävän korkealle pitkää/korkeata Crafteria.
Saman näköisellä rungolla on eri värisinä montaa merkkiä:
https://www.puuilo.fi/tamforce-hallitun ... linen-2-5t
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa ... aamotunkki
https://www.tooloutlet.fi/fi/Kaikki+tuo ... tala/11612
Jne.
Mulla on Motonetin aiemmin myymä oikean alakulman malli: https://minuntarjouslehteni.fi/motonet- ... hti-2857-0 joka on 2,5tn. On niin matala että menee parin-kolmen sentin marginaalilla Giulian ja esm C63S alle vaikka tallan päällä on kumityyny. Mutta samalla nostaa helposti riittävän korkealle pitkää/korkeata Crafteria.
Saman näköisellä rungolla on eri värisinä montaa merkkiä:
https://www.puuilo.fi/tamforce-hallitun ... linen-2-5t
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa ... aamotunkki
https://www.tooloutlet.fi/fi/Kaikki+tuo ... tala/11612
Jne.
-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo Giulia 952
"The 200hp engine with code "0" (cars with MVS codes 620.*R0.0) is, hardware-wise, identical to the 280hp engine with code "1" (MVS codes 62[0,1].*[R,A]1.*).matti_vuorio kirjoitti:Miten nuo 2.0 moottorin kehitysversiot nyt menikään? Tässä on yksi 05/2018 valmistettu auto josta näyttäisi puuttuvan ainakin MAF jos sitä vertaa vaikka 2016 vuosimalliin. Todennäköisesti tästä puuttuu myös EGR laitteisto. Missä vaiheessa näihin tuli GPF ja näkeekö sen jostain moottorikoodista tai muusta numerosta?
In late 2017, a new version of the 200hp engine was introduced, with code "9" (MVS codes 620.*R9.0). This version does not have any of the hardware necessary for EGR."
https://www.giuliaforums.com/threads/di ... ine.38544/
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Jotenkin tuohon tapaan se menee. Ajattelin, että tässä olisi joku helppo keino tarkistaa mikä tekniikka siellä konehuoneessa on. B-pilarissa olevassa tarrassa on se Versione -koodi joka kertoo jotain auton versiosta. Sveitsistä löytyi sitten taas (https://typenscheine.ch/en) rekisteri missä on heidän hyväksymät automallit ja niiden tiedot. Näistä näppärästi koostin taulukon mitä versiota kannattaa etsiä. Projekti kusi heti ensimmäisessä autossa, eli löytyi ABA2/5B auto vuodelta 2018 jossa oli hiukkasloukku. Varmin keino näyttää olevan auton päästöluokan selvitys. Kaikki 6b -autot on katalysaattorilla ja 6d -autot ovat lisäksi GPF:llä varustettuja. Ei nyt vaan napostele ostaa sitä ihan ensimmäistä linjastolta ulos rullannutta GPF autoa. Loukku autoissa saattaa sitten olla jotain evo-versioita vuosimallista riippuen tai ainakin tuo rekisteri näyttää yhtä kilowattia suurempia lukemia vuosimallista 2019 eteenpäin.
- Liitteet
-
- Koreja.png
- (31.27 KiB) Tiedosto ladattu 1584 kertaa
-
- Viestit: 266
- Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
- Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Näytti muuten Giuliaforumilla olevan tieto, että 200 heppasen tehoksi oli penkitetty 230 HP vakiona, lieneekö kukaan täällä mittaillu..
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Se on varmaan Celticin käyttämä referenssi dyno...harde kirjoitti:Näytti muuten Giuliaforumilla olevan tieto, että 200 heppasen tehoksi oli penkitetty 230 HP vakiona, lieneekö kukaan täällä mittaillu..

Re: Alfa Romeo Giulia 952
Jenkkipenkeissä konetehotkin muuttuu pyörätehoiksi 1:1 mutta tais mullakin vähän yli 200 vakiona näyttää. Tosin tätä on ihan mahdoton sanoa faktaksi koska autossa oli jo putki ja filsu paikoillaan sekä dynojen välillähän on eroja.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tuossa yksi esimerkki siitä että kaveri kävi samana päivänä samalla autolla kahdella dynolla ja hieman eri tuloksia. 353 HP vs 404 HP.JanV kirjoitti:Jenkkipenkeissä konetehotkin muuttuu pyörätehoiksi 1:1 mutta tais mullakin vähän yli 200 vakiona näyttää. Tosin tätä on ihan mahdoton sanoa faktaksi koska autossa oli jo putki ja filsu paikoillaan sekä dynojen välillähän on eroja.
https://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=891688
Näitä on internet täynnä.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Muutaman menneen viikon aikana on tullut paranneltua auton äänentoistoa matalien äänien osalta. Omaan yksilöön on Saksassa ruksittu keskitason äänentoisto, eli 10 kaiutinta löytänyt paikkansa.
Korvasin alkuperäisen ns. subwoofer elementin Tang Bandin 6X9 elementillä ja siinä kaverina pieni monovahvistin. Toteutettu alkuperäisen tavoin free-air asennuksena, tämä asennustapa sekä tilankäytön että elementin suuntauksen takia. Elementti (Tang-Band W69-1042) valikoitui kanssa-alfistin suosituksien perusteella, myös google loi uskoa toimivuuteen.
Vahvistimelle signaali tulee kaiutintasoisena tulona suoraan alkuperäisen elementin johtimista. Koska alkuperäinen elementti on poistettu niin piti johtojen väliin asentaa vastus, jotta äänijärjestelmä ei herjaa vikaa puuttuvasta kaiuttimesta.
No miten se soi? Omaan raskaampaan musiikkigenreen, siten että varmasti riittää minulle.
Kuvassa alkuperäinen ja korvaava elementti vertailussa. Korvaava elementti asennettuna. Alkuperäisen paineentuottajan tietoja.
Korvasin alkuperäisen ns. subwoofer elementin Tang Bandin 6X9 elementillä ja siinä kaverina pieni monovahvistin. Toteutettu alkuperäisen tavoin free-air asennuksena, tämä asennustapa sekä tilankäytön että elementin suuntauksen takia. Elementti (Tang-Band W69-1042) valikoitui kanssa-alfistin suosituksien perusteella, myös google loi uskoa toimivuuteen.
Vahvistimelle signaali tulee kaiutintasoisena tulona suoraan alkuperäisen elementin johtimista. Koska alkuperäinen elementti on poistettu niin piti johtojen väliin asentaa vastus, jotta äänijärjestelmä ei herjaa vikaa puuttuvasta kaiuttimesta.
No miten se soi? Omaan raskaampaan musiikkigenreen, siten että varmasti riittää minulle.
Kuvassa alkuperäinen ja korvaava elementti vertailussa. Korvaava elementti asennettuna. Alkuperäisen paineentuottajan tietoja.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^Näkyy olevan Gang-Bangissä vakuuttavampi magneetin koko. Vaikea ymmärtää alkuperäisasennuksen elementtiä, miksi tuossa kohtaa pitää niin pirusti säästää? Hyvä tietty että suht pienellä vaivalla saa kelvollista äänenlaatua.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Giorgio platformin juttu on juurikin keveys, tuollainen raskas magneetti painaa liikaa ja nostaa painopistettä kun se on sijoitettu noin korkealle!lerppu kirjoitti:^Näkyy olevan Gang-Bangissä vakuuttavampi magneetin koko. Vaikea ymmärtää alkuperäisasennuksen elementtiä, miksi tuossa kohtaa pitää niin pirusti säästää? Hyvä tietty että suht pienellä vaivalla saa kelvollista äänenlaatua.

- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ja Lybran Boseissa lukee Made in Indonesia, joten onhan valmistus Euroopassa jo selkeä hyppäys ylöspäin.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
-
- Viestit: 266
- Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
- Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tulee nyt tosipaljon lyhyttä ajoa niin mietin josko hankkis laturin. Kumpihan kannattais ottaa: Ctekin mxs 7.0 (119 €) vai Ctekin Startstop akuille tarkoitettu 5A ylläpitolaturi (85€)..
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^Onko autossa esisähkölämmitysjuttuja (eli käytännössä calix/defa) ja tuleeko sitä käytettyä?
Jos kyllä, niin ehdottomasti samaan sarjaan integroituva saman valmistajan laturi, toimii aina lämmitellessä automaattisesti.
Jos kyllä, niin ehdottomasti samaan sarjaan integroituva saman valmistajan laturi, toimii aina lämmitellessä automaattisesti.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Hain juurikin tuon Ctekin start&stop-mallin. Tosin tolpasta saa vaan sen 2h kerrallaan, ja mitään pysyväisasennuksia en ole tehnyt, mutta kaipa tuollakin jotain saa tehtyä.
Auto on hallissa, joka pysyy plussalla melkeinpä koko ajan. Ehkä joskus voisi miettiä lämmitintäkin ja samalla vetää piuha akulle asti.
Auto on hallissa, joka pysyy plussalla melkeinpä koko ajan. Ehkä joskus voisi miettiä lämmitintäkin ja samalla vetää piuha akulle asti.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
-
- Viestit: 266
- Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
- Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ctekin voi vissin laittaa kiinni konehuoneen puolella olevaan pistukkaan..
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
ESS:llä minun Juuliaan pistettiin ihan takapaksista suoraan akkuun kiinni tämä:JT Newman kirjoitti:Hain juurikin tuon Ctekin start&stop-mallin. Tosin tolpasta saa vaan sen 2h kerrallaan, ja mitään pysyväisasennuksia en ole tehnyt, mutta kaipa tuollakin jotain saa tehtyä.
Auto on hallissa, joka pysyy plussalla melkeinpä koko ajan. Ehkä joskus voisi miettiä lämmitintäkin ja samalla vetää piuha akulle asti.
https://www.virtasenkauppa.fi/akkulatur ... dcQAvD_BwE
Helppo ottaa liittimestä pois kun ei tarvitse. Suositus ehkä kuitenkin autotallissa auton
ylläpitolataukseen, näin ainakin Defa-mies markkinoi.

Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Joo, tulihan tuon mukana ne kiinteät navat akkua varten, pikaliittimestä johto irti jne.Jiitee kirjoitti: Helppo ottaa liittimestä pois kun ei tarvitse. Suositus ehkä kuitenkin autotallissa auton
ylläpitolataukseen, näin ainakin Defa-mies markkinoi.
Eihän se vaatisi kuin 5 min työn. En saanut aikaiseksi vielä...kään.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Konehuoneessa on tosiaan jumpstart-pisteet, joita voisi kait käyttää. Onko tuossa mitään teoreettistakaan ongelmaa vs. suoraan akkuun kiinni? Nimim. "Epätietoinen ihan turhaan"harde kirjoitti:Ctekin voi vissin laittaa kiinni konehuoneen puolella olevaan pistukkaan..
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
No ESS:llä pistivät suoraan akkuun kiinni takuunalaiseen vehkeeseen taannoin. Onhan se Defa ylläpito kyllä parempi päivittäisessä käytössä... mulla Juulia on talviunilla tuossa piuhassa.JT Newman kirjoitti:Konehuoneessa on tosiaan jumpstart-pisteet, joita voisi kait käyttää. Onko tuossa mitään teoreettistakaan ongelmaa vs. suoraan akkuun kiinni? Nimim. "Epätietoinen ihan turhaan"harde kirjoitti:Ctekin voi vissin laittaa kiinni konehuoneen puolella olevaan pistukkaan..

Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Oleellista on että se akun miinusnavassa latausta haisteleva mokkula saa tiedon myös ulkoisella laturilla ladatuista amppeereista. Näin ainakin stelviossa. Olettaisin giuliassa olevan sama systeemi. Joku sen toimintaan tarkemmin perehtynyt kertonee mihin kaikkialle se laturi on järkevä kytkeä.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- Tommi
- Viestit: 592
- Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
- Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Muistaakseni käyttöohjekirjassa mainitaan, että pitäisi ladata akusta. Siinä erikseen kerrottiin mistä ruuvista, jotta auto tietää olevansa latauksessa.
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2
-
- Viestit: 58
- Liittynyt: 06 Syys 2015, 23:07
- Car(s): Giulia 2.2 180hp Super -17
- Paikkakunta: Kotka / Valkeakoski
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Olikos joku nyt lyönyt Giuliaan polttoainekäyttöisen lisälämmittimen?
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Stelviossa on ollut nyt pari vuotta ilman ongelmia.jonilaht kirjoitti:Olikos joku nyt lyönyt Giuliaan polttoainekäyttöisen lisälämmittimen?
- Cloverleaf
- Viestit: 978
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS - Paikkakunta: Veikkola
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Näin pitkälle on päästy, että omistamassani Alfassa tulisi moottorin vikavalo tauluun. Uudenmaan talvi taisi olla liikaa (-12 °C).
Käynnistyksen jälkeen tuli ABS+hand brake mikä johtunee taas akusta (juuri vaihdettu 85 Ah, mutta auto on seissyt pari päivää). Pitänee ylläpitolaturi asentaa.
Pari metriä ajoin ja sitten tuli CHECK ENGINE ja ei pystynyt enää kuin N-moodilla ajelemaan. Ajoin 30 km töihin ja luin vikakoodit:
- U193A: SCCM_CRS_CTRL (cruise message from Body Control Module) missing message
- P1581: Blow by heater relay feedback (circuit short to ground)
Kuittasin työpaikan pihassa ja käynnistin auton ja vikavalo katosi. Katsotaan syttyykö iltapäivällä uudestaan.
Eivät minulle kerro juuri mitään. Pitääkö olla huolissaan vai oliko vain sähköoikku?
Käynnistyksen jälkeen tuli ABS+hand brake mikä johtunee taas akusta (juuri vaihdettu 85 Ah, mutta auto on seissyt pari päivää). Pitänee ylläpitolaturi asentaa.
Pari metriä ajoin ja sitten tuli CHECK ENGINE ja ei pystynyt enää kuin N-moodilla ajelemaan. Ajoin 30 km töihin ja luin vikakoodit:
- U193A: SCCM_CRS_CTRL (cruise message from Body Control Module) missing message
- P1581: Blow by heater relay feedback (circuit short to ground)
Kuittasin työpaikan pihassa ja käynnistin auton ja vikavalo katosi. Katsotaan syttyykö iltapäivällä uudestaan.
Eivät minulle kerro juuri mitään. Pitääkö olla huolissaan vai oliko vain sähköoikku?
- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Manuaalia tavatessani ja vedentakaista foorumia lukiessani laturin kytkennästä sekä IBS:n toiminnasta todettiin, että laturin miinusnapa tökätään tuohon numerolla 2 merkittyyn mutteriin, ei suoraan akun napaan. Eli olen ladannut ihan oikein tähänkin asti.

IBS maadoittuu koriin, joten minkä tahansa hyvän maadoituspisteen käyttö pitää IBS:n tilanteen tasalla akun latauksesta. Eli periaatteessa konepellin alla olevia pisteitä voisi käyttää ihan hyvin.
IBS maadoittuu koriin, joten minkä tahansa hyvän maadoituspisteen käyttö pitää IBS:n tilanteen tasalla akun latauksesta. Eli periaatteessa konepellin alla olevia pisteitä voisi käyttää ihan hyvin.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
-
- Viestit: 266
- Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
- Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Konepellin alla olevia pisteitä neuvoi käyttämään myös akun vaihtaneen huoltoliikkeen kaveri, kun kävin eilen kysymässä.
Sitä en kokeillut voiko laittaa liittimen kiinni punaisen muoviläpän alle niin että voi sulkea konepellin. Mulla auto tallissa joten jätin auki..
Sitä en kokeillut voiko laittaa liittimen kiinni punaisen muoviläpän alle niin että voi sulkea konepellin. Mulla auto tallissa joten jätin auki..
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tossa mun autossa on Calixin kiinteä laturi asennettu moottorinlämmittimen ja sisätilapistokkeen lisäksi. Asennus on tehty konehuoneen apuvirtamoduliin ja korin maadoituspisteeseen. Sen suhteen ei ole ollut omana aikana ongelmia.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Itse asiassa luulen, että Ess:n asentaja tehnyt juuri noin. Mikä on IBS ?JT Newman kirjoitti:Manuaalia tavatessani ja vedentakaista foorumia lukiessani laturin kytkennästä sekä IBS:n toiminnasta todettiin, että laturin miinusnapa tökätään tuohon numerolla 2 merkittyyn mutteriin, ei suoraan akun napaan. Eli olen ladannut ihan oikein tähänkin asti.
IBS maadoittuu koriin, joten minkä tahansa hyvän maadoituspisteen käyttö pitää IBS:n tilanteen tasalla akun latauksesta. Eli periaatteessa konepellin alla olevia pisteitä voisi käyttää ihan hyvin.
En tosin kiinnittänyt asiaan mitään huomioita, koska työllä takuu.


Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Alfa Romeo Giulia 952
IBS = Intelligent Battery SensorJiitee kirjoitti: Itse asiassa luulen, että Ess:n asentaja tehnyt juuri noin. Mikä on IBS ?
https://www.giuliaforums.com/attachment ... pdf.97216/
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kaikkea sitä oppii kun ikää karttuu, kiitos.FinPat kirjoitti:IBS = Intelligent Battery SensorJiitee kirjoitti: Itse asiassa luulen, että Ess:n asentaja tehnyt juuri noin. Mikä on IBS ?
https://www.giuliaforums.com/attachment ... pdf.97216/
Ei mun T1-kuubelissa tuollaista ollut...


Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ja, eine kleine Bus mit 6V elektrisches System.Jiitee kirjoitti:Kaikkea sitä oppii kun ikää karttuu, kiitos.FinPat kirjoitti:IBS = Intelligent Battery SensorJiitee kirjoitti: Itse asiassa luulen, että Ess:n asentaja tehnyt juuri noin. Mikä on IBS ?
https://www.giuliaforums.com/attachment ... pdf.97216/
Ei mun T1-kuubelissa tuollaista ollut...
Hienoja klassikoita ja sähkötkin ihmisen ymmärrettäviä. Meidän teinit ovat kyselleet emmekö voisi hommata Hippie Bussia harrasteeksi. Ei taida kuitenkaan jaksaa.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^ vaimo tykkää myös, meillä 2. hippikausi alussa...
Maksavat vaan uuden Stelvion hinnan... Sonderbussit

Maksavat vaan uuden Stelvion hinnan... Sonderbussit

Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tämäkin kyllä sopii kuvaukseen:FinPat kirjoitti:IBS = Intelligent Battery SensorJiitee kirjoitti: Itse asiassa luulen, että Ess:n asentaja tehnyt juuri noin. Mikä on IBS ?
https://www.terveyskirjasto.fi/terveysk ... i=dlk00068
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Cloverleaf
- Viestit: 978
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS - Paikkakunta: Veikkola
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Eivät toistuneet vikavalot iltapäivällä töistä lähtiessä (-16 °C). Ilmeisesti Julia oli aamulla vain äkäinen ja puski vikavalot tauluun. Pitää kuitenkin seurailla tilannetta.Cloverleaf kirjoitti:Näin pitkälle on päästy, että omistamassani Alfassa tulisi moottorin vikavalo tauluun. Uudenmaan talvi taisi olla liikaa (-12 °C).
Käynnistyksen jälkeen tuli ABS+hand brake mikä johtunee taas akusta (juuri vaihdettu 85 Ah, mutta auto on seissyt pari päivää). Pitänee ylläpitolaturi asentaa.
Pari metriä ajoin ja sitten tuli CHECK ENGINE ja ei pystynyt enää kuin N-moodilla ajelemaan. Ajoin 30 km töihin ja luin vikakoodit:
- U193A: SCCM_CRS_CTRL (cruise message from Body Control Module) missing message
- P1581: Blow by heater relay feedback (circuit short to ground)
Kuittasin työpaikan pihassa ja käynnistin auton ja vikavalo katosi. Katsotaan syttyykö iltapäivällä uudestaan.
Eivät minulle kerro juuri mitään. Pitääkö olla huolissaan vai oliko vain sähköoikku?
Re: Alfa Romeo Giulia 952
-24 pakkasta. Tiesin että rullassa on viisi kutia ja melkoista venäläistä rulettia lähteä liikenteeseen. Kolme neljästä rengaspaineanturista kirkui tällä kertaa. Mahtaako noi kirkua jos paine on alle 2,5baria - en keksinyt miten ne kalibroidaan?
Re: Alfa Romeo Giulia 952
alle 2 bar ni alkaa kirkuuRaaseri kirjoitti:-24 pakkasta. Tiesin että rullassa on viisi kutia ja melkoista venäläistä rulettia lähteä liikenteeseen. Kolme neljästä rengaspaineanturista kirkui tällä kertaa. Mahtaako noi kirkua jos paine on alle 2,5baria - en keksinyt miten ne kalibroidaan?