Ei kai Giulia nyt sentään näin temperamenttinen ole että pakkasella ajaminen olisi venäläistä rulettia? Stelvio (knock the wood) on softapäivitysten jälkeen pärjännyt hyvin pari talvea.Raaseri kirjoitti:-24 pakkasta. Tiesin että rullassa on viisi kutia ja melkoista venäläistä rulettia lähteä liikenteeseen. Kolme neljästä rengaspaineanturista kirkui tällä kertaa. Mahtaako noi kirkua jos paine on alle 2,5baria - en keksinyt miten ne kalibroidaan?
Alfa Romeo Giulia 952
Valvoja: Moderators
Re: Alfa Romeo Giulia 952
-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kova pakkanen --> renkaiden paine laskee. Kaasujen käyttäytymisen fysiikkaa.Raaseri kirjoitti:-24 pakkasta. Tiesin että rullassa on viisi kutia ja melkoista venäläistä rulettia lähteä liikenteeseen. Kolme neljästä rengaspaineanturista kirkui tällä kertaa. Mahtaako noi kirkua jos paine on alle 2,5baria - en keksinyt miten ne kalibroidaan?
Aikana ennen rengaspaineantureita ei kuljettajalle vain tullut palautetta liian alhaisesta paineesta.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Ideaalikaasu
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^ miten muuten ZF 8HP toimii näillä keleillä ? E-P:llä aamulla oli 28 miinusta Celsiusta...
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kovinkin tuttua kun kilpaa on tullut ajettua hyvinkin montaa lajia. Aiemmissa autoissa ei vain ole silti alkanut anturit vastaavasti ilmoittelemaan pakkasista ja pohdin onko tuossa joku kiinteä 2,5bar raja minkä jälkeen huutaa. Tasaisesti kun ne kaikki oli tulleet 2,6barista 2,3bariin.Unique kirjoitti:Kova pakkanen --> renkaiden paine laskee. Kaasujen käyttäytymisen fysiikkaa.Raaseri kirjoitti:-24 pakkasta. Tiesin että rullassa on viisi kutia ja melkoista venäläistä rulettia lähteä liikenteeseen. Kolme neljästä rengaspaineanturista kirkui tällä kertaa. Mahtaako noi kirkua jos paine on alle 2,5baria - en keksinyt miten ne kalibroidaan?
Aikana ennen rengaspaineantureita ei kuljettajalle vain tullut palautetta liian alhaisesta paineesta.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Ideaalikaasu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tämä on yksi niistä syistä miksi auto on menossa huoltoon. Sanotaanko vaikka näin että ihan mutkatonta alku ei ole ollut.Jiitee kirjoitti:^ miten muuten ZF 8HP toimii näillä keleillä ? E-P:llä aamulla oli 28 miinusta Celsiusta...
Suurin "ongelma" laatikon kanssa on että vaihtaa edelleen todella tökkivästi pienempää kylmänä. Ihan sillai että hetkeksi auto menettää pidon, kovalla askilla vaatisi selkeesti liian pienelle vaihteelle vaihtamisen samaan efektiin päästäkseen. Mulla on parissa Bemussa ollut toi laatikko, ja sehän on unelmasulava. Sitä se ei tässä autossa ole.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Eli reiluilla pakkasilla olisi vielä softapuolella Alfalla töitä tiedossa...tervetuloa SuomenRaaseri kirjoitti:Tämä on yksi niistä syistä miksi auto on menossa huoltoon. Sanotaanko vaikka näin että ihan mutkatonta alku ei ole ollut.Jiitee kirjoitti:^ miten muuten ZF 8HP toimii näillä keleillä ? E-P:llä aamulla oli 28 miinusta Celsiusta...
Suurin "ongelma" laatikon kanssa on että vaihtaa edelleen todella tökkivästi pienempää kylmänä. Ihan sillai että hetkeksi auto menettää pidon, kovalla askilla vaatisi selkeesti liian pienelle vaihteelle vaihtamisen samaan efektiin päästäkseen. Mulla on parissa Bemussa ollut toi laatikko, ja sehän on unelmasulava. Sitä se ei tässä autossa ole.
Lappiin. Ehkä ne viimeiset Giuliat linjalta 3-5 vuoden päästä on jo tehtaalla oikein säädettyjä.
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^Asia ei ole ehkä ihan niin yksinkertainen. Tuossa Raaserin autossa oli edellisen omistajan toimesta joku kaasupolkimen viriboxi mikä voi opettaa laatikon toimimaan väärin.
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^ Ei voi tosiaan yleistää. Täällä tänään -26 ja stelvion aski vaihtoi aivan normaalisti. 30 min webastoa, 5min joutokäyntiä ja liikkeelle.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Stelviolla oli 2017 sofiten kanssa samat ongelmat mutta tilanne parani huomattavasti 2018-2019 talven aikana softia päivitettiin urakalla. Samaten eri modulien kommunikaatio-ongelmat katosivat kun saivat bitit ojennukseen. Varmaankin hystereesin säätöä väyläprotokollissa yms.Raaseri kirjoitti:Tämä on yksi niistä syistä miksi auto on menossa huoltoon. Sanotaanko vaikka näin että ihan mutkatonta alku ei ole ollut.Jiitee kirjoitti:^ miten muuten ZF 8HP toimii näillä keleillä ? E-P:llä aamulla oli 28 miinusta Celsiusta...
Suurin "ongelma" laatikon kanssa on että vaihtaa edelleen todella tökkivästi pienempää kylmänä. Ihan sillai että hetkeksi auto menettää pidon, kovalla askilla vaatisi selkeesti liian pienelle vaihteelle vaihtamisen samaan efektiin päästäkseen. Mulla on parissa Bemussa ollut toi laatikko, ja sehän on unelmasulava. Sitä se ei tässä autossa ole.
Ja minullakin ennen Stelviota 3 vuotta 100tkm+ BMW:n ZF8HP:lla.
- Cloverleaf
- Viestit: 978
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS - Paikkakunta: Veikkola
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ihan yhtä hyvin on automaatti toiminut -16 asteessa kuin muulloinkin. Ei moitittavaa.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
OK. Hyvä juttu, että vakiosoftilla pääosin toimii aski asiallisesti myös kunnon pakkasilla
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
-
- Viestit: 266
- Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
- Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Äsken ajelin pienen lenkin -18 asteessa, toimi hyvin..
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kyllä ja laatikkosoftiin on tosiaan tullut useampikin korjaus, ymmärsin että 2019 viimeisin ainakin omaani koskien. Auto on ollut merkkihuollossa tänäkin vuonna, periaatteessa siinä pitäisi olla uusin softa. Mutta huoltohistoriassa ei ole merkkiä tästä. Selviää aikanaan.matti_vuorio kirjoitti:^Asia ei ole ehkä ihan niin yksinkertainen. Tuossa Raaserin autossa oli edellisen omistajan toimesta joku kaasupolkimen viriboxi mikä voi opettaa laatikon toimimaan väärin.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Läheskään kaikki merkkihuollotkaan eivät kyllä automaattisesti uusia softia sisään.Raaseri kirjoitti:Kyllä ja laatikkosoftiin on tosiaan tullut useampikin korjaus, ymmärsin että 2019 viimeisin ainakin omaani koskien. Auto on ollut merkkihuollossa tänäkin vuonna, periaatteessa siinä pitäisi olla uusin softa. Mutta huoltohistoriassa ei ole merkkiä tästä. Selviää aikanaan.matti_vuorio kirjoitti:^Asia ei ole ehkä ihan niin yksinkertainen. Tuossa Raaserin autossa oli edellisen omistajan toimesta joku kaasupolkimen viriboxi mikä voi opettaa laatikon toimimaan väärin.
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Enemminkin niin päin että ei päivitetä ellei asiakas ole valittanut ongelmista.FinPat kirjoitti:Läheskään kaikki merkkihuollotkaan eivät kyllä automaattisesti uusia softia sisään.Raaseri kirjoitti:Kyllä ja laatikkosoftiin on tosiaan tullut useampikin korjaus, ymmärsin että 2019 viimeisin ainakin omaani koskien. Auto on ollut merkkihuollossa tänäkin vuonna, periaatteessa siinä pitäisi olla uusin softa. Mutta huoltohistoriassa ei ole merkkiä tästä. Selviää aikanaan.matti_vuorio kirjoitti:^Asia ei ole ehkä ihan niin yksinkertainen. Tuossa Raaserin autossa oli edellisen omistajan toimesta joku kaasupolkimen viriboxi mikä voi opettaa laatikon toimimaan väärin.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Läheskään kaikki merkkihuollotkaan eivät kyllä automaattisesti uusia softia sisään.[/quote]Tiige kirjoitti:
Kyllä ja laatikkosoftiin on tosiaan tullut useampikin korjaus, ymmärsin että 2019 viimeisin ainakin omaani koskien. Auto on ollut merkkihuollossa tänäkin vuonna, periaatteessa siinä pitäisi olla uusin softa. Mutta huoltohistoriassa ei ole merkkiä tästä. Selviää aikanaan.
Enemminkin niin päin että ei päivitetä ellei asiakas ole valittanut ongelmista.[/quote]
Ja aina ei silloinkaan.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Esim bilia päivittää volvot aina huollossa uusimmilla softilla. Alfoihin ainoa kirjoitus on lasku.
-
- Viestit: 58
- Liittynyt: 06 Syys 2015, 23:07
- Car(s): Giulia 2.2 180hp Super -17
- Paikkakunta: Kotka / Valkeakoski
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Millä koneella? Lähinnä mielenkiinnosta, kun noita dieseleiden euro6 älyttömyyksiä lueskellut tässä.FinPat kirjoitti:Stelviossa on ollut nyt pari vuotta ilman ongelmia.jonilaht kirjoitti:Olikos joku nyt lyönyt Giuliaan polttoainekäyttöisen lisälämmittimen?
Mielenkiintoista, että näissä on eroja. Omassa pimputtelee jos on alle 2,8. Onkohan sitten AE-malliin kalibroitu kovemmat paineet.JanV kirjoitti:alle 2 bar ni alkaa kirkuuRaaseri kirjoitti:-24 pakkasta. Tiesin että rullassa on viisi kutia ja melkoista venäläistä rulettia lähteä liikenteeseen. Kolme neljästä rengaspaineanturista kirkui tällä kertaa. Mahtaako noi kirkua jos paine on alle 2,5baria - en keksinyt miten ne kalibroidaan?
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Diesel.jonilaht kirjoitti:Millä koneella? Lähinnä mielenkiinnosta, kun noita dieseleiden euro6 älyttömyyksiä lueskellut tässä.FinPat kirjoitti:
Stelviossa on ollut nyt pari vuotta ilman ongelmia.
Edellyttää luonnollisesti Webaston "cold start kit" tai millä nimellä se nyt kulkeekaan mutta joka tapauksessa purnukka joka hämää koneen lämpötila-antureita siten että laite ei sekoa. Nyt on kolmas talvi menossa ja toistaiseksi ilman ongelmia.
Tiigen rouvan autoon samalla koneella kai laitettiin samanlainen setti ja ei kai sieläkään ole ongelmia ollut.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
No on joo, mutta tokihan toi on mahdollista. Ei mul oo p zero corsassa ees noin paljon painetta. Yks meni kylmänä just kahteen niin siinä vaiheessa pimputti.jonilaht kirjoitti:Millä koneella? Lähinnä mielenkiinnosta, kun noita dieseleiden euro6 älyttömyyksiä lueskellut tässä.FinPat kirjoitti:Stelviossa on ollut nyt pari vuotta ilman ongelmia.jonilaht kirjoitti:Olikos joku nyt lyönyt Giuliaan polttoainekäyttöisen lisälämmittimen?
Mielenkiintoista, että näissä on eroja. Omassa pimputtelee jos on alle 2,8. Onkohan sitten AE-malliin kalibroitu kovemmat paineet.JanV kirjoitti:alle 2 bar ni alkaa kirkuuRaaseri kirjoitti:-24 pakkasta. Tiesin että rullassa on viisi kutia ja melkoista venäläistä rulettia lähteä liikenteeseen. Kolme neljästä rengaspaineanturista kirkui tällä kertaa. Mahtaako noi kirkua jos paine on alle 2,5baria - en keksinyt miten ne kalibroidaan?
Edit: Vai osaisko se itseasiassa kattoo paine-eroa.
- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Yhdessä vuotavassa renkaassa tipahti 1.9:ään ja huuto alkoi, eli luultavasti tuo 2.0 on se raja. Renkaissa olen testannut kaikkea 2.5 - 3.0 välillä, ja muistaakseni muissa oli 2.5 tuon ilmoituksen aikana.JanV kirjoitti:
No on joo, mutta tokihan toi on mahdollista. Ei mul oo p zero corsassa ees noin paljon painetta. Yks meni kylmänä just kahteen niin siinä vaiheessa pimputti.
Edit: Vai osaisko se itseasiassa kattoo paine-eroa.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
- Sampza
- Viestit: 17
- Liittynyt: 18 Marras 2020, 09:44
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.2D MT6 -17
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Giuliaan pitäisi asennella moottorinlämmitin.
Tuttu huoltamo kertoi ettei saa toimittajansa kautta sarjaa.
Katselin defan sivut, sieltä löytyy koodit:
421889 näyttää Giulia 2.2D
+
Kytkentäsarja
460785
Haaroitussarja
460766
Osaako joku suositella mistä sais asap per heti palikat pk-seudulla?
Tuttu huoltamo kertoi ettei saa toimittajansa kautta sarjaa.
Katselin defan sivut, sieltä löytyy koodit:
421889 näyttää Giulia 2.2D
+
Kytkentäsarja
460785
Haaroitussarja
460766
Osaako joku suositella mistä sais asap per heti palikat pk-seudulla?
Viimeksi muokannut Sampza, 18 Tammi 2021, 12:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Old Spark Garage https://oldsparkgarage.com
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Hienosti on toiminut. Lämmittää niin moottorin kuin sisätilat. Vaatii tosiaan cold start kitin. Muuten tulee vikavaloa kylmäkäynnistyksessä.FinPat kirjoitti:Diesel.jonilaht kirjoitti:Millä koneella? Lähinnä mielenkiinnosta, kun noita dieseleiden euro6 älyttömyyksiä lueskellut tässä.FinPat kirjoitti:
Stelviossa on ollut nyt pari vuotta ilman ongelmia.
Edellyttää luonnollisesti Webaston "cold start kit" tai millä nimellä se nyt kulkeekaan mutta joka tapauksessa purnukka joka hämää koneen lämpötila-antureita siten että laite ei sekoa. Nyt on kolmas talvi menossa ja toistaiseksi ilman ongelmia.
Tiigen rouvan autoon samalla koneella kai laitettiin samanlainen setti ja ei kai sieläkään ole ongelmia ollut.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Itse tilasin saman setin Virtasenkauppa.fiSampza kirjoitti:Giuliaan pitäisi asennella moottorinlämmitin.
Tuttu huoltamo kertoi ettei saa toimittajansa kautta sarjaa.
Katselin defan sivut, sieltä löytyy koodit:
421889 näyttää Giulia 2.2D
+
Kytkentäsarja
460785
Haaroitussarja
460766
Osaako joku suositella mistä sais asap per heti palikat pk-seudulla?
Ei nyt ihan vastaus kysymykseesi mutta tuolta tuli muutamassa päivässä.
- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Nuo saa vaikka Motonetistä, mutta silitysrautaelementtiä ei tietenkään.Sampza kirjoitti: Kytkentäsarja
460785
Haaroitussarja
460766
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
- Sampza
- Viestit: 17
- Liittynyt: 18 Marras 2020, 09:44
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.2D MT6 -17
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Soitin eilen Helsingin Autoextraan.
Sieltä sai täksi päiväksi palikat kun Giulia menossa keskiviikkona asennukseen.
Mihin kohtaan olette asennuttaneet sen ulkopistokkeen Giulian puskurissa?
Sellainen lieveilmiö tuli tuossa kovien pakkasten aikaan että kuskinpuolen takaovi ei mennyt ollenkaan lukkoon.
Suihkasin pienet töräykset crc:tä mekanismiin mutta ongelma ei vaikuttanut olevan siinä.
Onko muilla tämmöistä ilmaantunut?
Sieltä sai täksi päiväksi palikat kun Giulia menossa keskiviikkona asennukseen.
Mihin kohtaan olette asennuttaneet sen ulkopistokkeen Giulian puskurissa?
Sellainen lieveilmiö tuli tuossa kovien pakkasten aikaan että kuskinpuolen takaovi ei mennyt ollenkaan lukkoon.
Suihkasin pienet töräykset crc:tä mekanismiin mutta ongelma ei vaikuttanut olevan siinä.
Onko muilla tämmöistä ilmaantunut?
Old Spark Garage https://oldsparkgarage.com
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Jäässä. Siitä päätellen että parin tunnin tohotus sisälämppärillä auttoi
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Luigi laitto mun kiuluun etukolmion vasemmalle puolelle alas, edestä katsottuna. N. 1,5 reikää kohti FCW-tutkaa ja ritilän puoliväliin.Sampza kirjoitti:Soitin eilen Helsingin Autoextraan.
Sieltä sai täksi päiväksi palikat kun Giulia menossa keskiviikkona asennukseen.
Mihin kohtaan olette asennuttaneet sen ulkopistokkeen Giulian puskurissa?
Sellainen lieveilmiö tuli tuossa kovien pakkasten aikaan että kuskinpuolen takaovi ei mennyt ollenkaan lukkoon.
Suihkasin pienet töräykset crc:tä mekanismiin mutta ongelma ei vaikuttanut olevan siinä.
Onko muilla tämmöistä ilmaantunut?
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Luigi ei kyl ymmärrä kylmyydestä mitään eikä kyl sähköistäkään. Jos se olis laittanu sen ni se todennäköisesti töröttäis keskellä kattoo koska design. Eli pera hangosta lienee se asentaja.h_lauri kirjoitti:Luigi laitto mun kiuluun etukolmion vasemmalle puolelle alas, edestä katsottuna. N. 1,5 reikää kohti FCW-tutkaa ja ritilän puoliväliin.Sampza kirjoitti:Soitin eilen Helsingin Autoextraan.
Sieltä sai täksi päiväksi palikat kun Giulia menossa keskiviikkona asennukseen.
Mihin kohtaan olette asennuttaneet sen ulkopistokkeen Giulian puskurissa?
Sellainen lieveilmiö tuli tuossa kovien pakkasten aikaan että kuskinpuolen takaovi ei mennyt ollenkaan lukkoon.
Suihkasin pienet töräykset crc:tä mekanismiin mutta ongelma ei vaikuttanut olevan siinä.
Onko muilla tämmöistä ilmaantunut?
-
- Viestit: 266
- Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
- Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kuskin puolelle alas hunajakennoon laitto ESS:n kaveri
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^ olikohan scudetton yläosaan oikealle- mustaa taustaa vasten Defan systeemi. Ei tartte kumarrella kun se
ei oikein täällä päin muutenkaan ole tapana...
ei oikein täällä päin muutenkaan ole tapana...
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Meikäläisellä samassa kohdassa kuin jiiteellä, on kyllä helppo käyttää eikä todellakaan tarvii kumarella.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Alfa Romeo Giulia 952
JanV kirjoitti:Luigi ei kyl ymmärrä kylmyydestä mitään eikä kyl sähköistäkään. Jos se olis laittanu sen ni se todennäköisesti töröttäis keskellä kattoo koska design. Eli pera hangosta lienee se asentaja.h_lauri kirjoitti:Luigi laitto mun kiuluun etukolmion vasemmalle puolelle alas, edestä katsottuna. N. 1,5 reikää kohti FCW-tutkaa ja ritilän puoliväliin.Sampza kirjoitti:Soitin eilen Helsingin Autoextraan.
Sieltä sai täksi päiväksi palikat kun Giulia menossa keskiviikkona asennukseen.
Mihin kohtaan olette asennuttaneet sen ulkopistokkeen Giulian puskurissa?
Sellainen lieveilmiö tuli tuossa kovien pakkasten aikaan että kuskinpuolen takaovi ei mennyt ollenkaan lukkoon.
Suihkasin pienet töräykset crc:tä mekanismiin mutta ongelma ei vaikuttanut olevan siinä.
Onko muilla tämmöistä ilmaantunut?
Paja on itästadissa. Vähän aikaa meni etsiskellessä ku ekaa kertaa kytkin.
- Cloverleaf
- Viestit: 978
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS - Paikkakunta: Veikkola
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Omassani myös tuossa paikassa pistoke.harde kirjoitti:Kuskin puolelle alas hunajakennoon laitto ESS:n kaveri
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tossa ihan hyvä kuvaus miten vesi pääsee apparin jalkatilaan giuliassa/stelviossa.
https://www.youtube.com/watch?v=6XQVhnGPK4Y
https://www.youtube.com/watch?v=6XQVhnGPK4Y
- Cloverleaf
- Viestit: 978
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS - Paikkakunta: Veikkola
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mikä akun jännitteen pitäisi olla auto kylmänä? OBD-lukijat ovat matkalla ja MES on vielä hankkimatta, niin en näe IBS-järjestelmän antamaa akun %-lukemaa.
Hommasin siis Defan SmartCharge 12V/4A laturin. Eilen illalla mittasin aluksi yleismittarilla (1.5 kk vanhan) Vartan EFB 80 Ah akun jännitteen ja se oli 12.2 V. Löin laturin kiinni ja se näytti että varaustila alle 20 %. Pidin sitä pari tuntia latauksessa ja Defa näytti 80 % latausta. Mittasin jännitteen yleismittarilla laturin irrottamisen jälkeen ja se oli 12.6 V. Aamulla mittasin yleismittarilla akun jännitteen ja sain 12.4 V. Ajoin 30 km töihin, sammutin auton ja mittasin taas 12.4 V. Lähinnä että pitääkö tuota akkua nyt vielä yrittää latailla lisää vai onko tuo OK jännite? En EFB-akuille löytänyt mitään omaa jännitetaulukkoa.
Hommasin siis Defan SmartCharge 12V/4A laturin. Eilen illalla mittasin aluksi yleismittarilla (1.5 kk vanhan) Vartan EFB 80 Ah akun jännitteen ja se oli 12.2 V. Löin laturin kiinni ja se näytti että varaustila alle 20 %. Pidin sitä pari tuntia latauksessa ja Defa näytti 80 % latausta. Mittasin jännitteen yleismittarilla laturin irrottamisen jälkeen ja se oli 12.6 V. Aamulla mittasin yleismittarilla akun jännitteen ja sain 12.4 V. Ajoin 30 km töihin, sammutin auton ja mittasin taas 12.4 V. Lähinnä että pitääkö tuota akkua nyt vielä yrittää latailla lisää vai onko tuo OK jännite? En EFB-akuille löytänyt mitään omaa jännitetaulukkoa.
- Vainio
- Viestit: 650
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: Alfa Romeo Giulia 952
https://www.random-science-tools.com/el ... attery.htm
Tuolla laskurilla voi vertailla onko Alfan ja Defan äly samaa mieltä latauskäppyröistä. Netti on kyllä pullollaan akkujen ominaiskäyriä, mut tossa on poimittuna yksi mitä on tullut käytettyä helppouden vuoksi.
Pösön obd:n kautta näkyvä akun varaus% on osunut aika hyvin ton laskurin kanssa linjaan.
E: EFB:n jännitteet pitäisi vastata AGM/geeliakkujen käyriä. Oikaiskoon väittämän jos jollain on parempaa tietoa.
Tuolla laskurilla voi vertailla onko Alfan ja Defan äly samaa mieltä latauskäppyröistä. Netti on kyllä pullollaan akkujen ominaiskäyriä, mut tossa on poimittuna yksi mitä on tullut käytettyä helppouden vuoksi.
Pösön obd:n kautta näkyvä akun varaus% on osunut aika hyvin ton laskurin kanssa linjaan.
E: EFB:n jännitteet pitäisi vastata AGM/geeliakkujen käyriä. Oikaiskoon väittämän jos jollain on parempaa tietoa.
- Cloverleaf
- Viestit: 978
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS - Paikkakunta: Veikkola
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^ Kiitos. Tuon laskurin pohjalta sanoisin, että ei vielä ole isoa ongelmaa. Mutta olisi tosiaan kiva tietää pyrkiikö Alfan äly pitämään tuon varauksen jossain 50-80 % välissä vai onko pyrkimyksenä pitää se yli 80 %.
- Sampza
- Viestit: 17
- Liittynyt: 18 Marras 2020, 09:44
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.2D MT6 -17
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tuollaiseen kohtaan asensivat pistokkeen.
Juuri laitoin auton ensimmäistä kertaa piuhan päähän lämpiämään.
Juuri laitoin auton ensimmäistä kertaa piuhan päähän lämpiämään.
Old Spark Garage https://oldsparkgarage.com
- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Vähän tarveaineita karvalakkimallin varustelua varten.
Yksi ilmakanavan haarakappale on vielä matkalla.
Yksi ilmakanavan haarakappale on vielä matkalla.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
Re: Alfa Romeo Giulia 952
No, nuo pikku jutut on paljon helpompi korjata jälkikäteen kuin puuttuvat vetoakselit ja telttatuolit edessä.JT Newman kirjoitti:Vähän tarveaineita karvalakkimallin varustelua varten.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mistäs noin täydellisen setin löysit ku johtosarjakin on mukana, joka tohon takausbiin tarvitaankin.JT Newman kirjoitti:Vähän tarveaineita karvalakkimallin varustelua varten.
Yksi ilmakanavan haarakappale on vielä matkalla.
- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ei ne penkit edelleenkään pahat ole Ja molemmissa versioissa on istuttu sen 10+ tkm. Ehkä kropan malli sitten on sellainen (183cm, 75-85kg riippuen kuun asennosta), että ei tunnu pahalta. Tai no, pitäisi käydä kait istumassa uudestaan perusjakkaralla, jotta muistaisi paremmin. Tosin, tein saman havainnon jo ensiesittelyiden aikana, että ei mitään superorgastista eroa niissä ollut.FinPat kirjoitti:No, nuo pikku jutut on paljon helpompi korjata jälkikäteen kuin puuttuvat vetoakselit ja telttatuolit edessä.
Bildelsbasen, ruotsalainen purkamosivusto. Sieltä tuli kaikki paitsi tuo tupla-USB, jonka sain Ebayn kautta. Numeroiden perusteella pitäisi olla passeli AA/CP-aktivointia varten. Radiomoduulin vaihtoa yritetään nyt neljännen kerran ensi kuussa, joten pitää tehdä kaikki valmiiksi ennen sitä.JanV kirjoitti:Mistäs noin täydellisen setin löysit ku johtosarjakin on mukana, joka tohon takausbiin tarvitaankin.
Yritän nyt saada hoidettua samalla 2018-päivitykset lootan moduuleihin rDNA:ta varten. Pakkohan sitäkin on kokeilla.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
- Sampza
- Viestit: 17
- Liittynyt: 18 Marras 2020, 09:44
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.2D MT6 -17
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kertooko joku mulle missä kohtaa 2.2 D on vaatinut C3 luokiteltua moottoriöljyä?
Meillä lukee ohjekirjassa että ACEA C2 ja 0W-20 on suositeltu.
Koskeeko tämä ACEA C3 vaatimus kenties uudempaa Euro 6d versiota moottorista?
Huoltopaikassani käytettiin Neste Pro C2 0W-30 öljyä, nyt facebookin kanavalla manataan että "tuo öljy ei riitä Giulialle".
https://www.neste.fi/tuote/neste-pro-c2-0w-30
Kuulisin kyllä mielelläni tästä perusteluita.
Itsellä on parikymmentä vuotta autoharrastusta takana ja oon rata-autojen ja muiden harraste-ajoneuvojen kans puljannu.
Uskon kyllä tässä kohtaa ohjekirjaa kun se on sinne präntätty.
Kuva ohjekirjasta vielä.
Meillä lukee ohjekirjassa että ACEA C2 ja 0W-20 on suositeltu.
Koskeeko tämä ACEA C3 vaatimus kenties uudempaa Euro 6d versiota moottorista?
Huoltopaikassani käytettiin Neste Pro C2 0W-30 öljyä, nyt facebookin kanavalla manataan että "tuo öljy ei riitä Giulialle".
https://www.neste.fi/tuote/neste-pro-c2-0w-30
Kuulisin kyllä mielelläni tästä perusteluita.
Itsellä on parikymmentä vuotta autoharrastusta takana ja oon rata-autojen ja muiden harraste-ajoneuvojen kans puljannu.
Uskon kyllä tässä kohtaa ohjekirjaa kun se on sinne präntätty.
Kuva ohjekirjasta vielä.
Old Spark Garage https://oldsparkgarage.com
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^
Aika selkeestihän tuossa lukee, että 210heppaseen 0W-30 C2 ja muihin 0W-20 C2. 9.55535-DS1 ja 9.55535-DSX-luokitukset onkin sitten oma tarinansa.
Nesteen öljyllähän ei kumpaakaan ole.
Ensimmäistä tarjoaa mm. Shell Helix Ultra ja Championin/Wolfin ölppä, jälkimmäistä näemmä jopa Motonetin Motul, Champion ja Wolf (Champpi ja Wolf samaa tavaraa samalta tehtaalta, ainakin vielä viime vaiko toissavuonna).
Ja tää noin parin sekunnin googletuksella.
Aika selkeestihän tuossa lukee, että 210heppaseen 0W-30 C2 ja muihin 0W-20 C2. 9.55535-DS1 ja 9.55535-DSX-luokitukset onkin sitten oma tarinansa.
Nesteen öljyllähän ei kumpaakaan ole.
Ensimmäistä tarjoaa mm. Shell Helix Ultra ja Championin/Wolfin ölppä, jälkimmäistä näemmä jopa Motonetin Motul, Champion ja Wolf (Champpi ja Wolf samaa tavaraa samalta tehtaalta, ainakin vielä viime vaiko toissavuonna).
Ja tää noin parin sekunnin googletuksella.
-
- Viestit: 58
- Liittynyt: 06 Syys 2015, 23:07
- Car(s): Giulia 2.2 180hp Super -17
- Paikkakunta: Kotka / Valkeakoski
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Juu, valitettavasti ei tarvi edes olla mitään tukossa vaan on puhdas suunnitteluvirhe.JanV kirjoitti:Tossa ihan hyvä kuvaus miten vesi pääsee apparin jalkatilaan giuliassa/stelviossa.
https://www.youtube.com/watch?v=6XQVhnGPK4Y
- Sampza
- Viestit: 17
- Liittynyt: 18 Marras 2020, 09:44
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.2D MT6 -17
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Miten tuo luokitus sitten tulkitaan. Onko se lyhyellä vaihtovälillä kovin merkityksellinen asia kun kuitenkin öljy täyttää tuon ACEA C2 ominaisuudet.Aquatica kirjoitti:^
Aika selkeestihän tuossa lukee, että 210heppaseen 0W-30 C2 ja muihin 0W-20 C2. 9.55535-DS1 ja 9.55535-DSX-luokitukset onkin sitten oma tarinansa.
Nesteen öljyllähän ei kumpaakaan ole.
Ensimmäistä tarjoaa mm. Shell Helix Ultra ja Championin/Wolfin ölppä, jälkimmäistä näemmä jopa Motonetin Motul, Champion ja Wolf (Champpi ja Wolf samaa tavaraa samalta tehtaalta, ainakin vielä viime vaiko toissavuonna).
Ja tää noin parin sekunnin googletuksella.
Old Spark Garage https://oldsparkgarage.com
- Cloverleaf
- Viestit: 978
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS - Paikkakunta: Veikkola
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mulla taisi olla juuri tuo ongelma, kun tuli pesukatu-tyylisessä konepesussa vaahdot apukuskin jalkatilaan. AutoMilanossa suurensivat poistoreikää, ja se auttoi. Pitää jatkossa laittaa tuo ilmankierto manuaalille (läppä kiinni), niin on tuplavarmistus.jonilaht kirjoitti:Juu, valitettavasti ei tarvi edes olla mitään tukossa vaan on puhdas suunnitteluvirhe.JanV kirjoitti:Tossa ihan hyvä kuvaus miten vesi pääsee apparin jalkatilaan giuliassa/stelviossa.
https://www.youtube.com/watch?v=6XQVhnGPK4Y
-
- Viestit: 266
- Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
- Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Noista perusjakkaroista. Mielestäni normiajossa ihan kelvolliset, rata-ajossa varmaan kaipais lisää tukea. Velocepenkit voi paksumpirunkoista ahistaa..
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mites te joilla on Diesel Giulia (tai Stelvio), onko ollut ohjelmaa tuon SCR (AdBlue) systeemin kanssa. Paljonko tuota urealientä käytännössä kuluu? Entäs pakkaset? Kiinnostaisi kuulla, enkä nyt äkkiä löytänyt tästä juttua.