Uutisia Alfa Romeosta
Valvoja: Moderators
- Manu
- Viestit: 510
- Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
- Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Uutisia Alfa Romeosta
https://thenextavenue.com/2021/02/01/al ... agen-id-3/
Uusi Giulietta tehtäisiin ehkä Rüsselsheimissa tai Mulhousessa (Ranska) vuonna 2023.
Mielenkiintoiselta kuulostaa ja pyrkimyksenä tosiaan varmaan hyödyntää kaikki tuotantolaitokset jotta kävisivät täydellä kapisiteetilla.
Uusi Giulietta tehtäisiin ehkä Rüsselsheimissa tai Mulhousessa (Ranska) vuonna 2023.
Mielenkiintoiselta kuulostaa ja pyrkimyksenä tosiaan varmaan hyödyntää kaikki tuotantolaitokset jotta kävisivät täydellä kapisiteetilla.
Re: Uutisia Alfa Romeosta
pyrkimys on hyödyntää pösön osia, siksi valmistus on tuolla, ei näytä kauhean hyvälle Alfan tulevaisuus.- Alkaa näyttää aika ranskalaiselle, pomo ranskalainen, pohjat tulee ranskasta jopa Stellantiksen facebook julkaisee vain englanniksi ja ranskaksi, alkaa olemaan italialaisuus aika kaukana.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Jos reuna-asiat Alfoista eli desing ja ajettavuus tulee Italiasta niin ostan diilin. Meinaan esim. PSA:n autojen ruostumisen hidastamisen suunnittelu ja ruostesuojaus on ihan planeetalla vrt. esim. Alfaan. Sitten myös samojen osien käyttö helpottaa käytetyn auton kanssa elämistä, kun sarjat ja myyntiluvut ovat isompia --> jälkimarkkinointiinkin toivottavasti kannattaa satsata.V6 kirjoitti: ↑01 Helmi 2021, 22:51pyrkimys on hyödyntää pösön osia, siksi valmistus on tuolla, ei näytä kauhean hyvälle Alfan tulevaisuus.- Alkaa näyttää aika ranskalaiselle, pomo ranskalainen, pohjat tulee ranskasta jopa Stellantiksen facebook julkaisee vain englanniksi ja ranskaksi, alkaa olemaan italialaisuus aika kaukana.
Ei tuo ihan hullulta näytä.

Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Uutisia Alfa Romeosta
asioita mitä pitäisi tuoda Alfoihin esim Pösöstä on aika vähän, eikä pelkästään niitä hyviä puolia voida valikoida sieltä joukosta. Jos käy oikein huonosti Alfa muuttuu takaisin 90 luvun kaltaiseksi etuvetomerkiksi, jolloin käytettiin Fiatin osia, tosin silloinkin tilanne oli parempi, koska molemmat ovat italialaisia merkkejä ja filosofia paljon lähempänä toisiaan, ja silloinkin Alfa käytti melko paljon omia juttuja joka toki on kalliimpaa, mutta erottaa merkit toisistaan. Stellantiksen olisi pitänyt naittaa kaikki ns premium luokkaan ja takavetoon nojaavat brändit samaan kasaa (Alfa, Dodge, Chryslers,Maserati, onko muita? ) , ei niin kuin nyt näyttää käyvän. Ja sitten se toinen kasa koostuu Peugeot, Fiat yms merkeistä-
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Marilyn Monroe ja Albert Einstein menivät naimisiin ja lapsista tuli...
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Kyllä tuo luetettavuus/jälkimarkkinointi / ruostesuojaus on ainakin itselleni todella tärkeää.V6 kirjoitti: ↑02 Helmi 2021, 10:40asioita mitä pitäisi tuoda Alfoihin esim Pösöstä on aika vähän, eikä pelkästään niitä hyviä puolia voida valikoida sieltä joukosta. Jos käy oikein huonosti Alfa muuttuu takaisin 90 luvun kaltaiseksi etuvetomerkiksi, jolloin käytettiin Fiatin osia, tosin silloinkin tilanne oli parempi, koska molemmat ovat italialaisia merkkejä ja filosofia paljon lähempänä toisiaan, ja silloinkin Alfa käytti melko paljon omia juttuja joka toki on kalliimpaa, mutta erottaa merkit toisistaan. Stellantiksen olisi pitänyt naittaa kaikki ns premium luokkaan ja takavetoon nojaavat brändit samaan kasaa (Alfa, Dodge, Chryslers,Maserati, onko muita? ) , ei niin kuin nyt näyttää käyvän. Ja sitten se toinen kasa koostuu Peugeot, Fiat yms merkeistä-
Luulen myös samoin kuin jäsen V6, että Alfan hybridimallit ovat jatkossa pääosin etuvetoon polttiksella pohjautuvia, ja takaveto rakennetaan edullisesti sähköllä.
Näinhän penarikin toimii halvemmissa malleissaan esim X1.

Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Ei kai se ranskalainen autonrakennusfilosofia niin kaukana italialaisesta ole.
Ainakin noissa ranskanmaan sporttimalleissa on ajettavuus ja fiilis säädetty kokolailla kohdalleen. Takuuajan päätyttyä alkavat viat tuntuvat olevan kalliimpia kuin italoissa. Ei mennä pelkillä tukivarsien vaihdoilla.
Toki jos takaveto on se juttu, niin sitten näyttää pahalta, mutta muutoin en pelkää pahinta.
Ainakin noissa ranskanmaan sporttimalleissa on ajettavuus ja fiilis säädetty kokolailla kohdalleen. Takuuajan päätyttyä alkavat viat tuntuvat olevan kalliimpia kuin italoissa. Ei mennä pelkillä tukivarsien vaihdoilla.
Toki jos takaveto on se juttu, niin sitten näyttää pahalta, mutta muutoin en pelkää pahinta.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Jäsen JiiTee on tässä koskettelemassa tärkeää asiaa. On syytä olla mallistossa hyvin toteutettuja edullisemman tuotantotekniikan malleja, jotta köyhemmätkin meistä ylettyvät niihin! Hiljattain otin tarjouksen uuteen Stelvioon ja varattomuuteni oli niin räikeää, että hattu kourassa jouduin Bavaria Laakkosen paariamallistoon tukeutumaan. Sieltä sainkin vallan mainiota palvelua ja paljon ennakko-odotuksia paremman lopputuotteen plugari X1 muodossa. Tonalen piiiiiitkä odotus päättyi myös siihen - eli vaikka Stellantis on tuotantoputkeen itselle sopivaan luokkaan tavaraa tuuttaamassa, sitä pitäisi saada myös liikkeisiin asti! Alfa Romeon ei ehkä kannata profiloitua massamalliksi, mutta hyvin toteutettu etuvetoplatformin auto ei vielä (jo aiemmankin kokemuksen perusteella) muuta Alfa Romeota Prisman parkkipaikan yleisimmäksi menopeliksi. Omasta näkövinkkelistä siis jos hyvin käy, Alfa tuo takaisin Giuliettan ja MiTon tyylisiä laitoksia, joihin minäkin voisin kakkosautona kurkottaa ja päästä nauttimaan Biscionesta ratin logossa.Jiitee kirjoitti: ↑02 Helmi 2021, 15:36Kyllä tuo luetettavuus/jälkimarkkinointi / ruostesuojaus on ainakin itselleni todella tärkeää.V6 kirjoitti: ↑02 Helmi 2021, 10:40asioita mitä pitäisi tuoda Alfoihin esim Pösöstä on aika vähän, eikä pelkästään niitä hyviä puolia voida valikoida sieltä joukosta. Jos käy oikein huonosti Alfa muuttuu takaisin 90 luvun kaltaiseksi etuvetomerkiksi, jolloin käytettiin Fiatin osia, tosin silloinkin tilanne oli parempi, koska molemmat ovat italialaisia merkkejä ja filosofia paljon lähempänä toisiaan, ja silloinkin Alfa käytti melko paljon omia juttuja joka toki on kalliimpaa, mutta erottaa merkit toisistaan. Stellantiksen olisi pitänyt naittaa kaikki ns premium luokkaan ja takavetoon nojaavat brändit samaan kasaa (Alfa, Dodge, Chryslers,Maserati, onko muita? ) , ei niin kuin nyt näyttää käyvän. Ja sitten se toinen kasa koostuu Peugeot, Fiat yms merkeistä-
Luulen myös samoin kuin jäsen V6, että Alfan hybridimallit ovat jatkossa pääosin etuvetoon polttiksella pohjautuvia, ja takaveto rakennetaan edullisesti sähköllä.
Näinhän penarikin toimii halvemmissa malleissaan esim X1.