Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
- Naamapalmu
- Viestit: 346
- Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
- Car(s): 156 2.0 T.Spark
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tessuhan päätti päästä leimalle mutta katsurin kanssa katottiin päästöjä heti käynnistyksen jälkeen ja HC nousee 900ppm ja kone meinaa tukehtua bensaan. Sen jälkeen käy hyvin ja päästöt ok mutta kylmäkäynnistyksessä tai vaikka auto ois seissy vartin kylmässä tekee samaa tukehtumista pariin kertaan. Köhii myös poljettaessa kytkintä tai jarrua joten miten tuo säätää tyhjäkäyntiä sekä kylmänä että kun polkasee kytkintä?
Through difficulties to defeat
- Naamapalmu
- Viestit: 346
- Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
- Car(s): 156 2.0 T.Spark
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Aamun kevennys, stadin ruuhkas suhates tessu keitti.
Syynä irronnut alavesiletku tarvikejäähdyttimestä jossa n. 5mm putkea mihin pitäis saada alavesiletku klemmarilla kii. Onko orkkisjäähdyttimessä parempi alavesiletkun kiinnitys tai voiskohan siihen viritellä jotain ettei merkkais reviiriiään jatkossa ihan näin innokkaasti?
Tessu näköjään toimii hyvin kotiin asti ilmajäähdytteisenä kun en tajunnut keittäneen kun höyrypilvi jäi taa ja lämmöt näytti mittarista 90C

Tessu näköjään toimii hyvin kotiin asti ilmajäähdytteisenä kun en tajunnut keittäneen kun höyrypilvi jäi taa ja lämmöt näytti mittarista 90C

Through difficulties to defeat
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Siihen 5mm nysään lukittuu pikaliitinkulma, johon se alavesiletku kiristetään.
Se kulma on ilmeisesti edelleen kiinni siinä vanhassa kennossa.
Se kulma on ilmeisesti edelleen kiinni siinä vanhassa kennossa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Toimii ilmajäähdytteisenä pakkaskelillä joo.. ex-vaimo ajoi syylärin taannoin pashaks ja jatkoi matkaa (siinäkään ei lämmöt mittarissa noussut, kuulemma) mutta ei enää seuraavana aamuna startannut. Kannentiiviste meni.Naamapalmu kirjoitti: ↑02 Helmi 2021, 11:17Aamun kevennys, stadin ruuhkas suhates tessu keitti.Syynä irronnut alavesiletku tarvikejäähdyttimestä jossa n. 5mm putkea mihin pitäis saada alavesiletku klemmarilla kii. Onko orkkisjäähdyttimessä parempi alavesiletkun kiinnitys tai voiskohan siihen viritellä jotain ettei merkkais reviiriiään jatkossa ihan näin innokkaasti?
Tessu näköjään toimii hyvin kotiin asti ilmajäähdytteisenä kun en tajunnut keittäneen kun höyrypilvi jäi taa ja lämmöt näytti mittarista 90C![]()
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Oho! Luulin että ainoat Alfa tekemät ilmajäähdytteiset koneet olivat lentokoneisiin mutta näin sitä aina oppii uutta.. 

- Naamapalmu
- Viestit: 346
- Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
- Car(s): 156 2.0 T.Spark
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Täytin vedellä ja käytin korjaamolla syynättävänä -> ilmeisesti ei vielä mennyt kansipahvi ja nyt se letku on sitte liimattu massaläjällä siihen nysään missä olis pitänyt olla pikaliitinkulma. Tää yksilö senku paranee vanhetessaan 

Through difficulties to defeat
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Alkuperäinen jäähy ei liene enää tallella? Nuo viritykset ei ihan kauhean usein kestä loputtomiin...
-
- Viestit: 108
- Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
- Car(s): Alfa Romeo 156 V6
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei välttämättä kestä, kun massaläjällä liimattu kiinni....Toki, kestää aikansa varmasti, mutta jossainkohtaa joudutte syventymään tähän uudestaanNaamapalmu kirjoitti: ↑02 Helmi 2021, 18:05Täytin vedellä ja käytin korjaamolla syynättävänä -> ilmeisesti ei vielä mennyt kansipahvi ja nyt se letku on sitte liimattu massaläjällä siihen nysään missä olis pitänyt olla pikaliitinkulma. Tää yksilö senku paranee vanhetessaan![]()
