Käytän paljon tuota ns. viikkovahaukseen, nopea ja helppo, kiiltää hyvin.Milkman kirjoitti:Vahasin tuossa keskiviikkona autoni Carlaken Sunshine - vahalla, olin jo valitsemassa Autobildin testin voitanutta Korrekin vahaa, mutta myyjä vakuutteli Sunshinen olevan parempaa ja helpompaa käyttää. Vaha olikin erittäin helppotöinen ja vaha toimii sitä paremmin mitä kuumempaa on. Käyttölämpötilahan on +10c ja ylöspäin. Vahan voisi ilmeisesti jättää pintaan vaikka kuinka kauaksi aikaa tahansa, sitä helpommin se irtoaisi, mitä kauemmin se on kuivunut.
Carlaken kiillosta vs. muut en osaa sanoa paljoakaan, koska oli ensimmäinen kerta kun vahasin nykyisen autoni eli vertailupohjaa ei ole. Hyvin tuo kuitenkin minun silmääni kiiltää..
Puleerausketju.
Valvoja: Moderators
Ultra Deep Shine
Minulta saa Ultra Deep Shine vahaa. 25 Egee purkki 500ml.
Ja kaikkea muuta Glymiä. Voin kyllä postittaa jos joku välttämättä haluaa.
T: Aleksi
Ja kaikkea muuta Glymiä. Voin kyllä postittaa jos joku välttämättä haluaa.
T: Aleksi
-
- Viestit: 29
- Liittynyt: 11 Loka 2003, 03:53
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Nythän on ollut juttua näistä nanopinnotteista, joita mm. Mersu on testaillut. Ja näytti tuo sana olevan jossakin vahamainoksessakin. Myös tuo geelivaha, jota vain levitetään maalipinnalle, vaikuttaa kiinnostavalta tuotteelta.
Sain sitten synttärilahjaksi Nilfisk-Alto C 100.2-painepesurin. Täytynee heti huomenna testailla Oman pesuaineensa tuollainen vehje varmaankin vaatii. Onko aineista käyttökokemuksia?
Sain sitten synttärilahjaksi Nilfisk-Alto C 100.2-painepesurin. Täytynee heti huomenna testailla Oman pesuaineensa tuollainen vehje varmaankin vaatii. Onko aineista käyttökokemuksia?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- tmv
- Viestit: 487
- Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
- Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
- Paikkakunta: Nummela
Mitä käsittely maksoi ja kauanko kesti?Sixgear kirjoitti:Hain just Alfan Raimarcolta jossa siihen tehtiin TÄMÄ käsittely. Kiiltää niin maan perkeleesti ja ei naarmun naarmua
Alfa Romeo - immagine di bellezza
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Taitaa oikeat autofiksarit nauraa noille kaiken maailman Sperma-Shine -käsittelyille. Jos auton maalipinnassa on virheitä, niin ne kannattaa poistaa, eikä peittää millään "maalinsuojamömmöillä".
Juuri ihastelin erästä porilaista tummansinistä 155:sta, joka kiillotettiin ammattitaidolla. Vanhasta virttyneestä ja naarmuisesta maalipinnasta tuli valehtematta yhtä hyvä kuin uusi.. Ja ne naarmut on oikeasti poissa, ei peitettynä.
Jokainen saa tietysti tehdä autolleen mitä haluaa.
Juuri ihastelin erästä porilaista tummansinistä 155:sta, joka kiillotettiin ammattitaidolla. Vanhasta virttyneestä ja naarmuisesta maalipinnasta tuli valehtematta yhtä hyvä kuin uusi.. Ja ne naarmut on oikeasti poissa, ei peitettynä.
Jokainen saa tietysti tehdä autolleen mitä haluaa.
- liekki
- Viestit: 1079
- Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
- Car(s): Mitoc TCT 135hv
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Millähän saisi kaikista tehokkaimmin irtoamaan nuo kaikenlaiset hyönteisten raadot (ja räkättirastaan jäänteet jäähdyttimestä) auton keulasta? Vaikka raadot lähteekin niin jää silti ikäviä länttejä näkyviin.
Teki muuten toi rastas aika kivan tempun keskiviikkona. Ajelin kaikessa rauhassa moottoritiellä kun se lensi tien sivusta suoraan eteen. Katselin taustapeilistä kun jotain siellä kieppui. Pysähdyin tankkaamaan ja samalla tarkastin mahdolliset vauriot. Yllätys oli suuri kun jäähdyttimessä oli 1 kpl raato ilman siipiä. Oli osunut juuri siihen keulakolmion vieressä olevaan aukkoon ja ilmeisesti konepelti leikannut siivet irti. Eilen ongin se sieltä pois. Mukavan näköistä jälkeä. :o
Teki muuten toi rastas aika kivan tempun keskiviikkona. Ajelin kaikessa rauhassa moottoritiellä kun se lensi tien sivusta suoraan eteen. Katselin taustapeilistä kun jotain siellä kieppui. Pysähdyin tankkaamaan ja samalla tarkastin mahdolliset vauriot. Yllätys oli suuri kun jäähdyttimessä oli 1 kpl raato ilman siipiä. Oli osunut juuri siihen keulakolmion vieressä olevaan aukkoon ja ilmeisesti konepelti leikannut siivet irti. Eilen ongin se sieltä pois. Mukavan näköistä jälkeä. :o
omasta autosta olen ainakin saanut mukavasti ötökät pois aineella jonka nimi on jotain: ötököistä viis tms... samassa sarjassa on myös tuote: sateesta viis, mutta en missään nimessä kyllä suosittele käyttään sitä!! On muuten tuulilasi tosi raivostuttava siippareilla pyyhkiessä kun aine on jo vähän kulunut pois... vaikutus vaan tuntuu kestävän ja kestävän.... ekalla sateella mukava.
Pesin tossa juuri auton ja kuivasin säämiskällä, niin huomasin kuivauksen jälkeen vanhoja vahan rippeitä siellä täällä. Suoritin vahauksen tossa 3viikkoa sitten turtle waxin vahalla.
Mitäs kikkoja olis miten noi rippeet sais häivytettyä? Lähteekö seuraavassa pesussa? Pitääkö vaan vahata uudelleen.
Auto näyttää, muuten niin *bling, bling* aurinkoisella ilmalla, mutta noi vahan jämät häirittee..auttakee
Mitäs kikkoja olis miten noi rippeet sais häivytettyä? Lähteekö seuraavassa pesussa? Pitääkö vaan vahata uudelleen.
Auto näyttää, muuten niin *bling, bling* aurinkoisella ilmalla, mutta noi vahan jämät häirittee..auttakee
Suurin osa tuntuis olevan glymin käyttäjiä, että tiedä sitten erooko se siinä...Ei tota turtlen purnukkaa nyt pois viittis heittää, kun sen ilmatteeks sain joulun alla. Tuntui että läträilin liikaa sen kanssa, mutta eihän se ole vielä ees puolillaanliekki kirjoitti:Johtuisikohan tuosta vahamerkistä..?
- liekki
- Viestit: 1079
- Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
- Car(s): Mitoc TCT 135hv
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Mulla jäi sellaista ihan pientä pistettä siihen pintaan joihinkin kohtiin, mikä ei sitten lähtenyt muuten kuin hulluna hinkkaamalla. Motonetin kiillotuskone ei auttanut mitään niiden kohdalla. Mutta saattaa tosiaan olla että käytin minäkin liikaa sitä vahaa. Eikös se menekään niin että mitä enemmän sitä laitetaan niin sitä enemmän kiiltää?
EDIT: niin glymiä olisin itsekin käyttänyt kun tuntuu niin suosittua olevan, mutta enpä silloin löytänyt sellaista puljua mistä sitä olisi saanut.
EDIT: niin glymiä olisin itsekin käyttänyt kun tuntuu niin suosittua olevan, mutta enpä silloin löytänyt sellaista puljua mistä sitä olisi saanut.
Noniin.. Turtlen vaha-läikät sai väistyä kun pistin glymiä pintaan. Maksaahan se hitosti enemmän kuin muut merkit, mutta täytyy myöntää, että on kyllä ihme tököttiä kun kaikki vähänkin silmään pistävät liat, iskemät, ötökät sai väistyä
Pitää alkaa kyllä useammin jynssäämään, kun vaan kerran kolmessa viikossa. Sillä onhan se sentään Alffa
Pitää alkaa kyllä useammin jynssäämään, kun vaan kerran kolmessa viikossa. Sillä onhan se sentään Alffa
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Käytättekö pesemisessä mieluummin harjaa vai sientä? Itsellä harja ja välillä käteen jää kertokäyttö sieniäkin. Esipesu painepesurilla ja samoin huuhtelu.
Itse ostin nyt pitkän Glymin jakson jälkeen Korrekin Kestovahan. Ihan tyytyväinen tulokseen ja työmäärään. Tuohan toimi lehti testaajillakin, joskaan tuskin ovat Alfaa vahanneet.
Itse ostin nyt pitkän Glymin jakson jälkeen Korrekin Kestovahan. Ihan tyytyväinen tulokseen ja työmäärään. Tuohan toimi lehti testaajillakin, joskaan tuskin ovat Alfaa vahanneet.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
-
- Viestit: 114
- Liittynyt: 04 Syys 2003, 23:09
- Car(s): 159 1.75 TBi,
ex. 156 2.5 V6,
ex. 156 2.0 TS - Paikkakunta: Helsinki
Itse vedin eilen läpi seuraavanlaisen operaation:
Huolellinen huuhtelu painepesurilla
Pesurilla Fairyä pintaan ja annoin hetken muhia
Huuhtelu painepesurilla (ehkä turhat vaiheet)
Pesu Fairyllä käyttäen sientä ja välillä harjaa, pesuveden vaihto puolessa välissä
Huuhtelu painepesurilla
Kuivaus säämiskällä
Pahimpien pikiklönttien poisto käyttäen Autoglymin punaista, tuntui tehoavan niihin hyvin
Vahaus AG:n mustalla Ultra Deep Shinella
Vahan pyyhintä pois melkein saman tien kun pääsin auton ympäri
Vahaus AG:n kultaisella
Vahan pyyhintä pois tunnin kuivumisen jälkeen
Ikkunoiden putsaus AG:n Car Glass Polishilla
Sienenä perinteinen jumbosieni, harjana muoviharjaksinen pesurin mukana tullut vehje jossa halkaistut harjaksen päät. Vahaukseen/vahan poistoon 100% puuvillakangasta
5h meni ja hyvä tuli, olisi pitänyt vaan muistaa ottaa pölyhuiska mukaan. AG:n kultainen kun tuntuu jättävän pintaan staattisuutta joten kaikki vahapöly jää pintaan ikävästi.
AG:n musta tuntui häivyttäneen jonkin verran konepesussa tulleista naarmuista/hankaumista. Olisi pitänyt vetää vielä toinenkin kerros päälle niin tulos olisi ollut ehkä parempi. AG:n Car Glass Polish tuntui olevan ihan hyvää tavaraa, pullossa vaan sanottiin että pitää levittää reilusti ja pois pyyhkimisessä menikin sitten aikaa eikä silti lähtenyt ihan kaikki.
Harjaa siis käytin lähinnä hyönteisten sisälmyksien pois hankaamiseen Fairyllä, sienellä ei tuntunut lähtevän mihinkään. Muutenkin oli paljon mukavampaa pestä harjalla, hankaaminen ja huuhteleminen onnistuu helpommin ja harjakset tunkeutuvat pieniin rakoihin toisin kun sienellä. Vähän silti kyllä pelotti kun yleinen mielipide tuntuu olevan että harja naarmuttaa enemmän.
Huolellinen huuhtelu painepesurilla
Pesurilla Fairyä pintaan ja annoin hetken muhia
Huuhtelu painepesurilla (ehkä turhat vaiheet)
Pesu Fairyllä käyttäen sientä ja välillä harjaa, pesuveden vaihto puolessa välissä
Huuhtelu painepesurilla
Kuivaus säämiskällä
Pahimpien pikiklönttien poisto käyttäen Autoglymin punaista, tuntui tehoavan niihin hyvin
Vahaus AG:n mustalla Ultra Deep Shinella
Vahan pyyhintä pois melkein saman tien kun pääsin auton ympäri
Vahaus AG:n kultaisella
Vahan pyyhintä pois tunnin kuivumisen jälkeen
Ikkunoiden putsaus AG:n Car Glass Polishilla
Sienenä perinteinen jumbosieni, harjana muoviharjaksinen pesurin mukana tullut vehje jossa halkaistut harjaksen päät. Vahaukseen/vahan poistoon 100% puuvillakangasta
5h meni ja hyvä tuli, olisi pitänyt vaan muistaa ottaa pölyhuiska mukaan. AG:n kultainen kun tuntuu jättävän pintaan staattisuutta joten kaikki vahapöly jää pintaan ikävästi.
AG:n musta tuntui häivyttäneen jonkin verran konepesussa tulleista naarmuista/hankaumista. Olisi pitänyt vetää vielä toinenkin kerros päälle niin tulos olisi ollut ehkä parempi. AG:n Car Glass Polish tuntui olevan ihan hyvää tavaraa, pullossa vaan sanottiin että pitää levittää reilusti ja pois pyyhkimisessä menikin sitten aikaa eikä silti lähtenyt ihan kaikki.
Harjaa siis käytin lähinnä hyönteisten sisälmyksien pois hankaamiseen Fairyllä, sienellä ei tuntunut lähtevän mihinkään. Muutenkin oli paljon mukavampaa pestä harjalla, hankaaminen ja huuhteleminen onnistuu helpommin ja harjakset tunkeutuvat pieniin rakoihin toisin kun sienellä. Vähän silti kyllä pelotti kun yleinen mielipide tuntuu olevan että harja naarmuttaa enemmän.
-
- Viestit: 29
- Liittynyt: 11 Loka 2003, 03:53
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Ötökät lähtee pois näppärästi mm ClayBarilla joka on vahamainen puikko. Sitä hagataan pesuaineen kanssa kevyesti verijälkiin, pikeen, hyönteis jäämiin ja puhdasta tulee. Itsellä on 2 viikkoa kuivuneet jämät keulassa ja helposti puhdistui.
Jaa sitten teillekkin tiedon Fairysta. Soitin valmistajalle koska tuli niin paljon ihmettelyjä sisältääkö ko aine silikonia. Vastaus oli ettei fairy sisällä silikonia eikä silikonipohjaisia aineita missään muodossa eli tuote on turvallinen käyttää kunhan muistaa sen huuhdella kunnolla pois maalipinnasta.
Jaa sitten teillekkin tiedon Fairysta. Soitin valmistajalle koska tuli niin paljon ihmettelyjä sisältääkö ko aine silikonia. Vastaus oli ettei fairy sisällä silikonia eikä silikonipohjaisia aineita missään muodossa eli tuote on turvallinen käyttää kunhan muistaa sen huuhdella kunnolla pois maalipinnasta.
Potkuhousu AKA Jyrki
Zaino Show Car Polish
Zaino Show Car Polish
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Jostain autolehdestä olen lukenut että astianpesuaineita ei saisi käyttää. Oli syykin selitetty ja muistaakseni ei ollut kyse silikoonista. Muistaako joku muu lukeneensa?
Tosin maalaisjärjellä ajateltuna, voisiko ruokavälineiden pesuun tarkoitettu aine jättää "mitään" pestävän pintaan? Riittoisaa ja halpaahan se kyllä olisi....
Tosin maalaisjärjellä ajateltuna, voisiko ruokavälineiden pesuun tarkoitettu aine jättää "mitään" pestävän pintaan? Riittoisaa ja halpaahan se kyllä olisi....
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Minulle on pienestä asti uskoteltu, että Fairy vie vahan auton pinnasta koska on suunniteltu rasvan poistoon. Jos auton vahaa, niin tästähän ei ole mitään haittaa siinä tapauksessa.
Toinen juttu liittyi jotenkin veden pintajännitteen häviämiseen ja siten vesi pääsisi paikkoihin, jonne se ei kuulu .
Viisaammat kehiin jos Fairy:ssa on syitä miksi ei saisi käyttää. Itse en ole käyttänyt.
Toinen juttu liittyi jotenkin veden pintajännitteen häviämiseen ja siten vesi pääsisi paikkoihin, jonne se ei kuulu .
Viisaammat kehiin jos Fairy:ssa on syitä miksi ei saisi käyttää. Itse en ole käyttänyt.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
-
- Viestit: 29
- Liittynyt: 11 Loka 2003, 03:53
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Totta on että vahat katoaa maalipinnasta Fairyllä joten sitä kannattaa käyttää vain kun haluaa pinnan puhtaaksi rasvasta ja vahasta.
Pihkaan älä käytä liuottimia vaan jotkut neuvovat käyttämään rasvaa vaikkapa voita tai ruokaöljyä. Noitten kanssa ei sitten kannata läträtä vaan kangaspalalle ja sillä hieroo varovasti.
Pihkaan älä käytä liuottimia vaan jotkut neuvovat käyttämään rasvaa vaikkapa voita tai ruokaöljyä. Noitten kanssa ei sitten kannata läträtä vaan kangaspalalle ja sillä hieroo varovasti.
Potkuhousu AKA Jyrki
Zaino Show Car Polish
Zaino Show Car Polish
Hyönteisten poistoon AG MotorcycleCleaner, ruiski pintaan anna olla 2-5 min ja huuhtele painepesurilla. Kiva seurata kun hyönteisten kuivunut veri alkaa valumaan pitkin autoa. Ei jää hyönteisistä mitään jäämiä kun tolla pesee. Eikä syö kaikkia vahoja pois.
AG CarGlassPolish: Uhmatkaa purkin ohjeita älkääkä pistäkö hirveän paljon sen verran että sitä on näkyvästi mutta ei mitään kerrosta.
AG CarGlassPolish: Uhmatkaa purkin ohjeita älkääkä pistäkö hirveän paljon sen verran että sitä on näkyvästi mutta ei mitään kerrosta.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Nyt kaivataan apuja naarmujen peittoon.
Alfa on tuollanen blue vela eli metallivärinä tummansininen.
Edellinen omistaja on selvästi käyttänyt autoa harjapesussa ja on siihen tainnut muutenkin tulla naarmuja. Naarmut näkyvät tummassa maalipinnassa kuin blondin hiukset
Ensimmäisenä tuli mieleen tuollaset värivahat, mutta niistä ei taida olla mihinkään ja en taida sellasiin rahojani tuhlata.
Olen pessyt auton muutaman kerran AG:n shampoolla ja vahannut vasta kerran punaisella AG:llä.
Mitä pinnalle voisi vielä tehdä kun naarmut ylettyy tuolleen maalin läpi? Myllytys? Joku muu vaha tai lisäkäsittely?
Alfa on tuollanen blue vela eli metallivärinä tummansininen.
Edellinen omistaja on selvästi käyttänyt autoa harjapesussa ja on siihen tainnut muutenkin tulla naarmuja. Naarmut näkyvät tummassa maalipinnassa kuin blondin hiukset
Ensimmäisenä tuli mieleen tuollaset värivahat, mutta niistä ei taida olla mihinkään ja en taida sellasiin rahojani tuhlata.
Olen pessyt auton muutaman kerran AG:n shampoolla ja vahannut vasta kerran punaisella AG:llä.
Mitä pinnalle voisi vielä tehdä kun naarmut ylettyy tuolleen maalin läpi? Myllytys? Joku muu vaha tai lisäkäsittely?
Alfa Romeo 155 V6 1992
-
- Viestit: 29
- Liittynyt: 11 Loka 2003, 03:53
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Georgios Terziakis
- Viestit: 162
- Liittynyt: 05 Helmi 2004, 16:27
- Paikkakunta: Imatra
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Noinko lyhyt oli se Deltan sponssisopimusVittorio Jano kirjoitti:Poistin peräpellistä mallimerkintöjä. Naarmuja tai sen sellaista ei jälkeen jäänyt, mutta sopivasta kulmasta katsottuna numerohaamut näkyvät. Onko hyvää keinoa niiden hävittämiseen, vai pitääkö maalauttaa koko auto?
Noissa omissa kulkineissa olen "hävittänyt" haamut hiomatahnalla ja kiinteällä vahalla.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Ei ainakaan vielä lähtenyt. Auto on myllytetty ja maalipinnan sävy on tainnut muuttua. Mutta jatketaan hinkkaamista. Eikä noita tietenkään oikeasti huomaa, mutta kun haamujen tietää olevan siellä, niin...
Eilen tuli käytyä muutaman muun Entusiastin kanssa tutustumiskäynnillä maalipinnan Ditec-käsittelyitä tekevään puljuun. Äkkiseltään ihan pätevänoloinen systeemi, mutta kyllä vajaan tonnin hinta on pikkuisen liikaa. Väittävät ettei biiliä tarvitse tuon jälkeen enää koskaan vahata, kunhan käyttää autonsa jälkikäsittelyssä parin vuoden välein. Voisin kyllä harkita, jos autoni olisi uusi ja aikoisin pitää sitä yli viisi vuotta.
Eilen tuli käytyä muutaman muun Entusiastin kanssa tutustumiskäynnillä maalipinnan Ditec-käsittelyitä tekevään puljuun. Äkkiseltään ihan pätevänoloinen systeemi, mutta kyllä vajaan tonnin hinta on pikkuisen liikaa. Väittävät ettei biiliä tarvitse tuon jälkeen enää koskaan vahata, kunhan käyttää autonsa jälkikäsittelyssä parin vuoden välein. Voisin kyllä harkita, jos autoni olisi uusi ja aikoisin pitää sitä yli viisi vuotta.
- jkoivula
- Viestit: 286
- Liittynyt: 25 Heinä 2004, 07:08
- Car(s): Alfetta GT 76
Alfetta GTV 77
156 2.5 V6 24V 99
Fiat Bravo T-jet Sport 08 - Paikkakunta: Ylihärmä
Alkaa tällaisen toiminnan ajat, siis puleeraamisen.
Talvi paljasti jälkensä kuuran alta. Pientä kieven iskemää olisi jotka pitäisi saada jotenkin peitettyä. On tietenkin viisasta heti näin kysellä, vaikka tuota ketjua lukemalla varmaan vastaukset löytyisivät Mutta saanpa tämän nostettua muidenkin nähtäväksi
Tässä on nyt tulossa ensimmäinen yhteinen kevät ja kesä 156:n kanssa ja talven jäljiltä pitäisi suolat pestä pois ja vahata auto.
Olisiko pesuvaha hyvää, vai kiinteä. Ja mitä merkkiä suosittelette?
Ja noista kiven iskemistä, miten kannattaa peittää? Maalitipalla vai jollakin peitetikulla?
Talvi paljasti jälkensä kuuran alta. Pientä kieven iskemää olisi jotka pitäisi saada jotenkin peitettyä. On tietenkin viisasta heti näin kysellä, vaikka tuota ketjua lukemalla varmaan vastaukset löytyisivät Mutta saanpa tämän nostettua muidenkin nähtäväksi
Tässä on nyt tulossa ensimmäinen yhteinen kevät ja kesä 156:n kanssa ja talven jäljiltä pitäisi suolat pestä pois ja vahata auto.
Olisiko pesuvaha hyvää, vai kiinteä. Ja mitä merkkiä suosittelette?
Ja noista kiven iskemistä, miten kannattaa peittää? Maalitipalla vai jollakin peitetikulla?
Alfetta GT 76
Alfetta GTV 77
156 2.5 V6 24v 99
Fiat Bravo T-jet Sport 08
Alfetta GTV 77
156 2.5 V6 24v 99
Fiat Bravo T-jet Sport 08
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
Yleisesti ottaen tuntuu, että nestemäiset kestovahat ajavat hyvin asiansa. Laadukkaita merkkejä on mielestäni mm. Wurth, AutoGlym sekä Korrek. Ellen ihan väärin muista niin jokin aika takaperin tehdyssä vahatestissä nämä sijoittuivat varsin hyvin. Wurthissa on ehdottomasti parasta 164:n kuvat purnukan kyljissä Itse olen käyttänyt Wurthin kestovahaa ja sitä voin kyllä suositella. Auto Glymin kanssa pitäisi parhaan tuloksen saamikseksi käyttää sekä puna että kultaetikettistä vahaa, mutta mitäpä sitä ei oman vaununsa eteen tekisi... Kiveniskemiä olen itse peitellyt ihan deltasta saatavalla korjauspensselillä. Hinta parisen vuotta sitten oli jotakuinkin 8 euroa.jkoivula kirjoitti: Olisiko pesuvaha hyvää, vai kiinteä. Ja mitä merkkiä suosittelette?
Ja noista kiven iskemistä, miten kannattaa peittää? Maalitipalla vai jollakin peitetikulla?
Ammattina autokauppa
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Ja kivenhakkaamaan ihan kunnon pohjatyöt, eli ruoste/hapettuma pois, pohjamaali ja sitten väri pintaan. Tein viime kesänä tuohon 166:seen kivenhakkaamien peittämisen. Puhalsin, hiekan kierrättävällä, hiekka pistoolilla nuo kolot, käytin tietty siinä päällä kumia jossa on pieni reikä jotta puhallus tulee vain reiän kohdalle. Tulee puhdasta ja ei tule "viiruja" tai maalin lohkeamia joita saattaa esim.puukon kärjellä tulla. Pohjaksi vedin sinkkimaalin, viikon kuivuminen ja sitten pintamaali. Pintamaalin hommasin maaliliikkeestä joka ei sitten kuitenkaan ollut ihan oikea sävy (pitänee kokeilla nyt keväällä Deltaa). Tuossahan oli reilusti hakkaantunut keulamerkin ympäristö joka oli jo hieman ottanut ruskeaa hakkaamien pohjalle. Vaikka maalauksen jälkeen pinta oli "ruostetta" huomattavasti siistimpi niin kyllähän tuo sävyero harmitti. Ihan siellä Oulun suunnalla asustelevat, keskustassa on maaliliike joka saa mitattua vanhan maalin. Tuli hyvät kokemukset kun maalailtiin mm.164 ja isän 75:sta kummatkin punaisia ja varmasti jo hieman sävyään muuttanut (ainakin tuohon 164:seen kun ostin myöhemmin koodilla niin sävy oli kaukana oikeasta) niin mitattuna maali tuli täysin oikeana. Auto/peltiosa pitää vaan viedä puhtaana liikkeeseen niin mittaavat "tietokoneella" sen sävyn. Onnistuu siis ulkonakin. Kysyin useasta Turun liikkeestä tuota palvelua ja yhdelläkään ei ollut ja eivät tienneet yhtään paikkaa missä olisi. Pari paikkaa epäili tuota Oulun tarinaakin kun väittivät laitteen maksavan kymmeniätuhansia euroja. Itse mittauksesta eivät veloittaneet mitään ja maalin hintakin jäi ihan kohtuulliseksi.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)