Mistä johtuu että sytytystulppien eristeet, ne valkoiset posliinit, halkeavat?
Tein eilen tulppien vaihto operaation emännän bravaan ja kolmesta oli eriste halki. Vaihtoväli on 40tkm. Huoltokirjan mukaan vaihdettu ajallaan eli 40 sitten. Oireet ennen vaihto oli sellainen nytkytys ja täristävä tyhjäkäynti. Eikä oikein kunnolla kiihtynyt.
Tiedän tiedän... ei koske Alfaa mutta onhan meidänkin autoissa tulpat
Olivatko varmasti oikean lämpöarvon tulpat? Itsellä joskus aikoinaan poksu posliinit halki Sierrasta kun varaosaliikkeessä myivät mulle väärän lämpöarvon tulpat. Yksi vaihtoehto on myös se, että ne ovat haljenneet vasta samalla, kun olet vääntänyt ne auki.
Ei. Kyllä halkeamat oli sen näköiset että ovat olleet jonkin aikaa jo halki.
Tulpissa on jokin lämpöarvon tms muutos tullut vuosimallien myötä.
->99 00-> kohdalla tulppien tyyppi muutuu.
Anyway, laitoin samanlaiset kun sieltä ylös kaivoin. Vaihdetaan sitten useammin. Haljetkoon perkele...
puuha kirjoitti:Onko Alfoissa tulpat kestänyt sen 100tkm välin?
Vaihdoin muutama viikko sitten uudet tulpat autooni 100 tkm:n huollon yhteydessä. Katselin aikani niitä poisotettuja - maallikon silmin vielä hyvän näköiset tulpat. Uskoakseni näillä tulpilla oli ajettu 100 tkm, sillä mikään auton mukana tullut kirjallinen dokumentti ei viittaa aikaisempaan tulppien vaihtoon. Siis näyttäisi kestävän.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
Mulla yks tulppa korkkasi ja ampui koko keraamisen osan ulos rikkoen samalla tulpanhatun. Tulpat oli sillä hetkellä n. 30 tkm ajetut. Tapahtui tietenkin lande reissulla ja viikonloppuna. Itä suomen teltta autoista (Imatra, Lappeenranta) ei löytynyt Alfan tulppia kuin tilaamalla, Tiippanaan ei saanut yhteyttä. Tarvike liikkeissä nauroivat päin näköä, kyllä saisivat varmaan loppuviikosta. Onneksi yksi avulias nyrkkipaja auttoi ja antoi kokonsa puolesta ja lämpöarvonsakin puolesta melkeen sopivan tulpan jolla sitten pääsin kotiin.