Syyläri vuotaa..

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Syyläri vuotaa..

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Voi itku. Syyläri vuotaa, ei vielä pahasti, noin 1/1000 km, mutta tuntuu pahenevan.

Eli eikun meikäläinen syylärikorjaamolle Malmille, missä korjaamon setä pyöritteli päätään; "ei me uskalleta tätä purkaa". Jasso tuumasin ja ilmoitin kyllä itse purkavani, jos vain korjaat kennon. "Eipä voida korjata, kun on noi muoviosatkin, eikä uutta (ns. piraatti)kennoakaan löydy edes tehtaalta".

No voi prkl. Eikun Konalan telta-autoon kyselemään. "Juu syyläri löytyy, hinta 580 e/kipale", tokaisi varaosamyyjä. Ei hyvää päivää! 580 e + asennus, eli "tarjous" oli 850 e! :crazyeyes:

Lähdin puolipökerryksissä takaisin duuniin.

Hyvät veljet (ja siskot tietty) Onko kellään kokemusta syylärin korjauksesta, so. missähän voisi tulla telta-rosvoja halvemmaksi???


Terveisin Ciancarlo
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Ja auto oli..? Vaikkei se syylärin korjaamiseen luultavasti vaikuta mutta joku voi ehkä vaihtoehdon tarjota.

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Kysäiseppä tavallisesta varaosaliikkeestä syyläriä, varmaan noin kolmasosa deltan hinnasta. Asennushinnankin voit varmaan unohtaa, jos purat itse niin saat sen luultavasti myös kasaan :) Muovipäätyisen syylärin korjaus on yleisesti ottaen aika hankalaa

mikkilj
Viestit: 167
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 08:17
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikkilj »

Kyllä se on kokometallisyylärikin välillä vaikea tapaus. Nimimerkillä kahteen kertaan paikattu ja vuotaa taas.

- J

ps. Ei kellään olisi Giulietan hyväkuntoista jäähdytintä?

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

mikkilj kirjoitti:Kyllä se on kokometallisyylärikin välillä vaikea tapaus. Nimimerkillä kahteen kertaan paikattu ja vuotaa taas.

- J

ps. Ei kellään olisi Giulietan hyväkuntoista jäähdytintä?
olisi taas tulollaan yksi seiskafemma osiksi joten jos mitot sen syylärin ja laitat mitat vaikkapa sähköpostiin niin katsotaan sopisiko paikalleen.. :wink:

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Juu hei taas. Niin tämä mun autoni on -98 156 2,5.

Kiitoksia vaan vastauksista ja vinkeistä. Varaosaliiterit vastaa kaikki ei- oota ja seiskavitosen jäähdytin ei taida mennä kärryyni (kiitokset vaan tarjouksesta).

Täytyy vielä soittaa muutama romuttamo läpi ja jos ei onnistu, niin sitten jäljelle jää vaihtoehdoksi alkuperäinen, argh..jää minä-paralta kinkut syömättä tänä jouluna :(


Turvallista ja vauhdikasta matkaa kaikille.

T. Ciancarlo
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Luulisin että jostain varaosaliikkeestä löytyy varmasti!
Älä nyt vaan vie rahojas sinne deltaan :wink: tulee vielä paha mieli

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

JÄÄHDYTIN ALFA ROMEO 155/156
Tehdasuusi
155-4syl jos 50x37cm kenno. . . . . . . . . . . . . . . . . 30-7687 124.00 ???

mikähän toi on?

Avatar
155TS
Viestit: 781
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:46
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja 155TS »

Mahtaako tuo olla samanlainen, koska kyseessä on V6:n. Niissä on varmaan vähän isompi jäähdytin. Oletko kysynyt Muukkoselta eli http://www.tmuukkonen.fi
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

http://www.poweralfa.com/product_info.p ... cts_id/477

tuon perusteella pitäisi ilmeisesti olla kaikissa sama jäähdytin koneesta riippumatta (poislukien GTA)
siis vuosimalleissa 98-00
Ei enää Alfaa... eipä

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

osa-cd sanoo että neloskoneisten syyläri on AR60651920 ja V6 AR60651921 , sitten on vielä kolmas bensakoneisiin sopiva: AR 60651919 jolle ei ole merkitty, mihin malliin se kuuluu

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

GAMMA500 kirjoitti:osa-cd sanoo että neloskoneisten syyläri on AR60651920 ja V6 AR60651921 , sitten on vielä kolmas bensakoneisiin sopiva: AR 60651919 jolle ei ole merkitty, mihin malliin se kuuluu
Olisko sitten poweralfa vääntänyt "universaali" mallin mikä käy noihin kaikkiin. Toivotaan kuitenkin että osa löytyy jostain muualta kuin deltasta.
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

miten syylärin asennus voi maksaa noin paljon.. :crazyeyes:
ja miten syyläri voi maksaa noin paljon.... :crazyeyes:

tämä on taas sitä Deltaa parhaimillaan....

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Voi fak. Ei todellakaan löydy jäähdytintä koko Härmän maasta, eivätkä tukkurit (eli varaosaliikkeiden toimittajat) osaa edes sanoa, milloin saavat ko. kapistuksen. Hinnan kyllä löysivät, noin 260 e, joten kyllä telta-auto osaa rahastaa..

Prkl. Pakko, siis pakko, mennä telta-autoon.. :cry:

Täytyy siis säästää muussa ja asennella itse..ja jauhaa näkkileipää jouluna, taatana.

Ei siis kannata "rikkoa" jäähdytintä :wink: !

T. Ciancarlo
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

mikkilj kirjoitti:ps. Ei kellään olisi Giulietan hyväkuntoista jäähdytintä?
Oman varaosa-75:n jäähdytin taitaisi olla ehjä. Hylsy menee JKNracingille, kysypä jos myisi sulle syylärin. Siis tietysti edellyttäen, että 75:n jäähdytin käy Giuliettaan.
- Epäkelpokeräilijä -

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

No jopas on outoa jos ei edes muukkoselta saa? Vielä on varmaan romikset ja avk kysymättä?

mikkilj
Viestit: 167
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 08:17
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikkilj »

Scuderia/90

Miepäs miton tuon jäähdyttimen hetimiten kun saan iltasella aikaa.

- J

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Jos saksa on edes vähän hallussa niin kannattaa kysyä tuolta http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... 32786&rd=1

Ainakin lupaavat ihan mihin tahansa automalliin minkä tahansa jäähdyttimen.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

mikkilj
Viestit: 167
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 08:17
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikkilj »

Miullakin on Giulietassa kuparijäähdytin, jossa on päädyt hyvät ja ehyet, mutta itse kennosto alkaa olla hapero. Paikallinen paja lupaili 100-150 euron hintaan uusia kennoston. Sama paja jo yritti tuota paikata, mutta kun alko vuotamaan uudestaan eri paikkauksen vierestä...

Sitä kun vain on matti kukkarossa, niin tuota on sitten vain yrittäny venyttää...

- J

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

mikkilj kirjoitti:Miullakin on Giulietassa kuparijäähdytin, jossa on päädyt hyvät ja ehyet, mutta itse kennosto alkaa olla hapero. Paikallinen paja lupaili 100-150 euron hintaan uusia kennoston. Sama paja jo yritti tuota paikata, mutta kun alko vuotamaan uudestaan eri paikkauksen vierestä...

Sitä kun vain on matti kukkarossa, niin tuota on sitten vain yrittäny venyttää...

- J
kyllä se 1.6:n syyläri käy ainakin jäähdytyskyvyn suhteen omassavähän aikaa sitten myydyssä 75:ssa kun oli 2.0 kone mutta 1.6:n syyläri...eri asia on tietenkin että onko kiinnitys samanlainen giulietassa..

Avatar
Sixgear
Viestit: 338
Liittynyt: 28 Maalis 2004, 00:07

Viesti Kirjoittaja Sixgear »

Miten Ciancarlolla meni tää syylärijuttu? Itellä varmaan sama homma kohta edessä :?

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

No jouduin hakemaan uuden syylärin Deltalta ja asentelin itse..pari ärräpäätä lenteli, täytyy myöntää.. :oops:

Se vanha jäähdytin oli alaosastaan aivan hapero.

Nyt toimii hyvin, tietty. :)

Terv. CC.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Sixgear
Viestit: 338
Liittynyt: 28 Maalis 2004, 00:07

Viesti Kirjoittaja Sixgear »

Etupuskurin irrotus taitaa riittää että saa syylärin irti vai? Onk kuutosessa isompi syyläri ku nelipyttysessä?

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

vuotaako vai lämpöjen nousua? englannin puolella tuntuu porukka vaihtelevan noita syyläreitä aika usein lämpöjen nousun takia, meinasin vaa kun tuntuu kone käyvän hiukan lämpösempänä kuin aikaisempina vuosina, josko alkais olee ehtoopuolella toi oma syyläri.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Sixgear
Viestit: 338
Liittynyt: 28 Maalis 2004, 00:07

Viesti Kirjoittaja Sixgear »

Vähän häviää nestettä johonkin, mikään liitos ei vuoda ja paisarissakin on uus korkki. Jospa syylärinvaihto auttais :?

Avatar
heus
Viestit: 59
Liittynyt: 24 Syys 2004, 02:13
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja heus »

Itse ostin alkukesästä omaa 156 v6 syylärin lahdesta syyläri liikkeestä makso 140e ja ihan oikea ja hyvin toimii.. tilasin edellisenä päiväni niin sain sen seuraavaks aamuks.. etupuskuri pois ja ilman suodatin pönttöä vähän ku siirtää niin sen soppii siit vaihtamaa.. ihmettelen kovasti ku ihmeset ostaa hirmu kalliita alkuperäis osia, ku paljon halvemmal saa muualta ku vähän viittii nähä vaivaa..
*156 v6*

Janica
Viestit: 113
Liittynyt: 27 Touko 2005, 12:02
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Janica »

Pk seudulla myy Vantaan jäähdytin niminen firma, tosin ei tietoa myykö pelkille yrityksille... maksoi 160e. Sieltä omaan koslaan saatu uus syyläri..

Avatar
liekki
Viestit: 1079
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): Mitoc TCT 135hv
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liekki »

Mulla vuotaa kanssa jäähdytin ja lämmöt nousee vähän turhan korkealle. Uusi odottaa jo varastossa vaihtamista. A-tarvikkeesta sai hintaan 175€.
Kuinkahan monen tunnin homma tuo vaihtaminen on?

Avatar
1300ti
Viestit: 942
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 17:38
Car(s): A-R 101-102-105-116-156 & Fiat 501, 507F, 1500TS, 127, 128, 1.9TD
Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 1300ti »

Pari vuotta sitten suomalaisessa Retro-lehdessä oli hyvä juttu jäähdyttimien kunnostamisesta, jonka vinkkejä on tullut kokeiltua. Mallin mukaisesti marssin lvi-liikkeeseen ja ostin kilon lipeää kidemuodossa, olisikohan ollut jotain 6 euroa pullo. Sitten halkaisin tynnyrin, jonka puolikkaan asetin keittolevyn päälle ulkona ja vettä täyteen, loraus lipeää fiiliksellä joukkoon ja eikun keittämään Giulian kuparijäähdyttimiä ja kaikenlaisia peltiosia puhtaaksi ruosteesta ja hapettumista.

Asetettuasi syylarin kasariin keitä noin kahdeksan minuuttia ja huuhtele hyvin! Muistathan, että lipeä syövyttää hiekkapuhalluksen tavoin eikä sovi alumiiniseoksille, kuten "magnesium"-vanteille.

Ainoa ongelma kokatessa oli yhteen jäähdyttimeen sikaflexillä korjattu juotossauma, jonka takia ritilät pääsivät vähän nauramaan, eli hieman juotoshommia tuli. Kymmenen minuutin kiehuvassa vedessä käsittelyn jälkeen kuparikennot ovat kiiltävän puhtaita ja ne kannattaa maalata heti, ennen kuin luonnollinen syöpyminen alkaa uudelleen.

Varsinkin vanhat lämmityslaitteiden kennot kannattaa puhdistaa seuraavien kymmenen vuoden talville!

Toinen vaihtoehto on hakea autotarvikeliikkeestä Holt'sin tai Wynn'sin purkki jäähdyttimenkorjausainetta, joka toimii erinomaisesti, tosin itse kyllä Wynn'sin ohjeiden vastaisesti en jättänyt niitä kokkareisia litkuja käyvään koneeseen vaan huuhtelin koko jäähdyttimen käsittelyn jälkeen, tiedä sitten menikö jotain hukkaan, mutta vähän epäilytti moisen ihmellisen hiekkalillun kierto moottorissa.

Lipeästä vielä, suojalasit, kemikaaleja kestävät kumihanskat ja suojaavat vaatteet ovat hyvin tärkeitä lipeää käsitellessä. Jo viisiprosenttinen Kodin putkimies syövyttää esim. ikiwanhat ikkunahaat maalista ja ruosteesta puhtaaksi kymmenessä minuutissa, eli kyseessä on hyvin jytyä tavaraa.

Jos tuntuu, että puhdistettava metalliesine on liian hauras tai työllä ei ole kiire, niin kannattaa kokeilla apteekista saatavan jauhomaisen sitruunahapon (noin 20 euroa kilo) ja perunajauhon sekoittamista veteen niin, että keitoksesta syntyy lilluvaa, paksua kiisseliä, jota sivellään puhdistettaviin pintoihin. Käsittely vie noin viikon, mutta sitruunahappo ei syö kuin epäpuhtauksia, eli kaikki terve rauta jää pintaan, toisin kuin hioessa ja muissa käsittelyissä.

Niin ja kaikkein tärkeimpänä, älä koskaan kaada ensin happoja astiaan ja sitten vettä päälle, aineet voivat reagoida tai roiskua päällesi vaarallisesti!

Eikun lutraamaan!

Avatar
Sixgear
Viestit: 338
Liittynyt: 28 Maalis 2004, 00:07

Viesti Kirjoittaja Sixgear »

Joka paikka myy ei oota :evil: eli V6 syylärit loppu koko euroopasta ja tehtaillakin saldot näyttää miinusta. Deltaan en kyllä rahoja kanna! :drinking:
Viimeksi muokannut Sixgear, 19 Heinä 2005, 15:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Tota just tarkoitin, silloin ei saanut mistään ko. jäähdytintä ja tarve oli HETI. Minä kun tarvitsen autoa lähes joka päivä.

Jep, puskurin jouduin irrottamaan, jotta mahtui tekemään.

Niin, ja aikaa mulla meni lähes koko yö..jälkikäteen ajatellen paljon helpommalla olisi päässyt, jos olisi ollut kaveri apuna + olisin hiukan enemmän miettinyt asiaa, heh.


Terv. CC.
Viimeksi muokannut Ciancarlo, 19 Heinä 2005, 18:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
liekki
Viestit: 1079
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): Mitoc TCT 135hv
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liekki »

no se jäähdytin piti tilata viimeistään torstaina jos halusi saada sen seuraavaan tiistaihin mennessä. Jostain ulkomailta se kuulemma tuli, että ihan heti sitä ei saanut.

Avatar
hamppi
Viestit: 746
Liittynyt: 21 Marras 2004, 04:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hamppi »

liekki kirjoitti:lämmöt nousee vähän turhan korkealle.
Kuis korkeelle ne kohoo? Mietin vaan mahtaako mullakin olla syytä huoleen.. :roll:

Avatar
Sixgear
Viestit: 338
Liittynyt: 28 Maalis 2004, 00:07

Viesti Kirjoittaja Sixgear »

Ei se syyläri edes näytä vuotavan mistään! Onko normaalia että nestettä haihtuukin vähän? 30tkm aikana oli hävinny 1.5 litraa ja nyt saatan jo skitsofreenisesti kuvitella että sitä kuluu koko ajan.

Onkohan tästä puhdistusaineesta mitään hyötyä?

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Hm..noista aineista en tiedä mits.

Mutta syyläristä vielä:

Kylmänä ei Alfani jäähdyttimessä ollut mitään nestevuotoa, ja ihmettelinkin vuotaako tämä sittenkään. Mutta kuumana vuosi "iloisesti" aivan alhaalta. Ja lämmöt nousivat nopeasti sataseen ja ylikin (ja flekti huusi täysillä..).


Terv. CC.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

kyllä mulla joutuu silloin tällöin lisäilemään hiukan oliskohan ollu viimeks kuukaus sitte muutama desi ja nyt taas. Kai sitä haihtuu/tihkuu jostain.
Tarkistelin syylärin kuntoa flektien puolelta peilin kanssa ja olihan ne lamellit jo jonkin verran kasassa alareunasta.

lämmöt näyttää tältä nurkissa pyöriessä ja hiukan ylikin. Moottoritiellä tasan 90 120-140 vauhdissa.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Sixgear
Viestit: 338
Liittynyt: 28 Maalis 2004, 00:07

Viesti Kirjoittaja Sixgear »

Mulla pysyy lämmöt moottoritienopeuksissa 80-90 ja kaupungissa karvan yli 90. Huomenna pyöritän noita puhdistuslitkuja jonkun aikaa kun näyttää vedenseassa jotain kanahkaa lilluvan.

Joku joka on jo vaihtanu syylärin vois tehä vaikka projekti-osastolle ohjeet missä järjestyksessä kamat kannattaa purkaa ja kasata. Monella kuitenkin tuo syylärin vaihto on varmuudella ennenpitkää edessä.

Osaako joku suomentaa tämän mitä Redd neuvoo?

Tämä jonkun britin syyläri on ainakin paskana

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Mistäs porukka nyt sit on ostannut syylärinsä edullisimmin ?
Käykö tuo motonetin syyläri ?

Avatar
pikkis77
Viestit: 501
Liittynyt: 06 Touko 2005, 21:18
Car(s): AR spider 2.0 vm. 1984
Paikkakunta: Kulloonkylä (Porvoo)

Viesti Kirjoittaja pikkis77 »

Soundplace tilasi mulle jostain tukkuliikkeestä. Sama käy johkiin fiattiin. Siinä oli pari ylimäärästä korvaketta jotka leikattiin pois. Hintaa en muista mutta ei ollut kallis...

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja tmv »

-Tomi- kirjoitti:Mistäs porukka nyt sit on ostannut syylärinsä edullisimmin ?
Käykö tuo motonetin syyläri ?
Kopion tähän oman vastaukseni ketjusta "jäähdytinnesteen lisääminen":

Vinkkinä voi todeta että V6:n syylaria (Alfa osanro: AR60651921) saa mm. Hessumobiilista päivän toimitusajalla hintaan 167,- (Hessumobiilin osanro: 60041).

Taitaa olla mullakin keväällä edessä tuon vaihto varmuuden vuoksi (vaikka nesteiden taso paisuntasäiliössä onkin taasen jämähtänyt normaaliksi)...
Alfa Romeo - immagine di bellezza

Avatar
Janne
Viestit: 2015
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Eilen huomasin, että minullakin syyläri höyryää pitkän ajon jälkeen. Lienee tehnyt tuota jo pitkään.

Lämmöt pysyy maantiellä ja kaupungissa mielestäni ihanteellisesti samoissa lukemissa. Kaupungissa tietty vähän korkeampana. Flekti kun lähtee pyöriin niin lämmöt laskee kuten pitää.
Vajausta paisarissa on noin 1-1½dl/kk. Onko paha?

Kannentiiviste tuosta ei ole ainakaan mennyt :wink:

Kannattaisiko siis kokeilla jotain tuollasta STP radiator sealeria?
Onko näistä vieläkään kellään mitään kokemuksia?

"STP Jäähdyttimen paikkausaine
korjaa kaikki vuotokohdat nopeasti ja tehokkaasti muodostaen kestävän paikan vuotokohtien päälle. STP paikkausaineen sisältämä lisäaine estää korroosion ja epäpuhtauksien syntymistä."

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Mun mielestä ei kannata laittaa näitä ihmeaineita syyläriin, tuosta mömmöstä tukkeutuu kaikki muutkin paikat kuin se reikä syylärissä. Sitäpaitsi hetken päästä alkaa vuotaa uudelleen kuitenkin. Uusi kenno vaan kehiin.

Avatar
Mika
Viestit: 506
Liittynyt: 18 Touko 2004, 02:05
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Turkulainen Jyväskylässä...

Viesti Kirjoittaja Mika »

Raision Jäähdytin ky tilasi mulle uuden syylärin ( v6 2,5 ) 199€ =) toimitus aika oli kaksi viikkoa.
ex 156 V6 2,5
Ei riemulla rajaa, kun V6 ajaa..
Happy without HONDA!
Nykyinen wv t4 carsport

Avatar
Janne
Viestit: 2015
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Gasolina kirjoitti:Mun mielestä ei kannata laittaa näitä ihmeaineita syyläriin. Uusi kenno vaan kehiin.
Juu tätä oon itsekin miettinyt. Toisaalta tuo hävikki on niin pientä ja osa voi vuotaa letkulämppärin klemmarin kohiltakin. Tuo höyry vaan toi mieleen vuodon. Tuoksu muistutti glykolia. Jospa tuolla pärjäis kesään saakka ja sitte vaihtais syylärin jos tilanne pahenee. Tilanne pitää jokatapauksessa tarkkailla suht tiheään ettei satu vahinkoa.

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Dodiin.. Syyläri vaihdettiin tänään uuteen, vanha olikin jo aika buenon näköinen :crazyeyes: http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=4777

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja tmv »

-Tomi- kirjoitti:Dodiin.. Syyläri vaihdettiin tänään uuteen, vanha olikin jo aika buenon näköinen :crazyeyes: http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=4777
Hui hemmetti. Miltähän omani näyttää....... :crazyeyes:
Alfa Romeo - immagine di bellezza

Avatar
Janne
Viestit: 2015
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Jos tuo on merkki siitä, että syyläri on vaihtokunnossa, niin omani on silloin pakasta vedetty :shock:

Avatar
dimmu
Viestit: 862
Liittynyt: 09 Touko 2006, 19:44
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja dimmu »

On tuossa tullut muutaman kerran huomattua, että silloin tällöin maskikolmion aukosta nousee höyryä koneen lämmetessä.
Hävettää vain odotella liikennevaloissa, kun viereinen kyylää että leviääkö tuo moottori pian.
Ilmeisesti syylärissä jossain kohdin vuoto, kun nestettäkin saa jatkuvalla syötöllä olla lisäämässä.
Ajattelin ehkäpä kokeilla ensin lorauttaa sitä paikkausnestettä sinne paisintasäiliöön ja katsoa josko saisi vähän enemmän aikaa uuden syylärin hommaamiseen.
Joku on varmasti kokeillut sitä, mutta onko saanut siitä mitään apua?
Mistäspäin kannattais lähteä metsästämään halvinta V6 syyläriä?
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

dimmu kirjoitti: Joku on varmasti kokeillut sitä, mutta onko saanut siitä mitään apua?
Kyllä se syylärin paikkaa, että kotiin pääsee. Aine voi myös jumia termarin, tukkia lämmityslaitteen kennon jne. Vaihda hajonnut osa ehjään niin selviät halvemmalla.
VMP

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja m.sa »

No niin. Mun syyläri tuhoutui Jurvassa pellolle ajon seurauksena. Ja Deltaan ei edes viitsinyt alkaa kyselemään uutta, joten:
Puhelin käteen ja soitto Raision Jäähdyttimeen. Siellä tehdään sellainen kun tahdot. Ja jos ei ole tietoa mitä tahtoo, niin lähetä sinne alkuperäinen niin tekee samanlaisen. Mulle tuli hieman alkuperäistä paksumpi ja kuparisella kennolla. Kaikki lähdöt ja paluu niille paikolle kun haluaa. Koko lysti kustanti 400€ eli tulee maksamaan vähemmän kuin alkuperäinen ja saa vielä paremman. Ei paha. Aikaa meni neljä päivää, mut jos on hätä niin saa kuulemma päivässäkin. Hemmo tekee välijäähdyttimiäkin.


puh. 02-4385014
Abarth 500 Esseesse

Vastaa Viestiin