Ajokortti 164:llä

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Ajokortti 164:llä

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Kohta alkaa ikää oleen 17,5v joten ajokortin saaminen opetusluvalla olisi mahdollista. Tässä kun mietin vaihtoehtoja opetusluvan ja autokoulun välillä niin aivan ensimmäiseksi olisi hyvä tietää että saako tuota alfaa ajamaan opetusauton virkaa. Elikkä käytännössä se tarkoittaa kytkimen ja jarrun rakennusta repsikan jalkoihin. Nyt kiinnoistaisi tietää onko tuo mahdollista? onko se järjettömän iso operaatio? onko sitä mahdollista tehdä itse? ym. kaikenlaiset kommentit voivat auttaa tekemään päätöksen, että miten se kortti taskuun saadaan :-D

Avatar
GangstaPapa
Viestit: 135
Liittynyt: 25 Tammi 2004, 18:30

Viesti Kirjoittaja GangstaPapa »

Mulla ei ole valitettavasti tietoa aiheesta, mutta kiinnostusta kylläkin... Pitäis munkin alkaa tota korttia hommailemaan. Alfalla mahdollisesti.
Autot

alfdats
Viestit: 152
Liittynyt: 11 Syys 2003, 06:08
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja alfdats »

Ei siinä ole mitään estettä,kytkintähän ei tarvita vaan ainoastaan jalkajarru opettajalle,kolmio perään sekä opettajalle oma peili
Opetusautoksi ei kuusnepa ole kuitenkaan paras
Ulottuvuuksien arviointi ei ole aivan helppoa ja muutenkin auto on aika iso lahna.
Vaikka kuusnepat onkin lähellä sydäntäin.
Meillä vanhemman pojan opetusautona oli Honda Prelude,todella kevyt
ohjaustehostin pysäköitäessä helppo arvioida auton mitat vääntävä kone
ja silleen :-D
Tästä ei kenenkään kannata vetää herneitä nenuunsa :)

mhc550
Viestit: 13
Liittynyt: 15 Huhti 2004, 07:25

Viesti Kirjoittaja mhc550 »

jooh...elikkä eiköhän tuon polkimen saa asennettu autoon kuin autoon...!itellä oli sama homma tossa reilu pari vuotta sitten...Apumiehen jalkatilaanhan se täyttyy saada tukevasti kiinni toisinsanoen pitää porata pari reikää siitä läpi...polkimet ei ole varmaankaan juuri sopivat joten joutuu luultavasti tekemään jonkinlaisen metallisen sovitepalan...Sen vaijerin kiinnitys sinne kuskin puolelle ei pitäisi olla iso homma...toinen juttu on sitten se ettei ne ruuvit vaan tule jonnekkin tosi hankalaan paikkaan sinne auton alle?ja vekotinhan pitää katsastuttaa ennen lupien hankkimista!Itse ehkäpä hieman hankala tehdä mutta ei mahdoton...ja sitten jotain massaa niihin reikien ympärille ettei pääse korroosio yllättämään!:D
takaveto on kiva asia

mhc550
Viestit: 13
Liittynyt: 15 Huhti 2004, 07:25

Viesti Kirjoittaja mhc550 »

niin ja tulee kyllä huomattavasti halvemmaksi kuin autokoulu ja niitä ajotunteja voi ajella millon haluaa!eikä mikään pikkukorjamo siitä asennuksesta paljoa veloita :crazyeyes:
takaveto on kiva asia

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Onko tosiaan noin että kytkintä ei tarvita? Minulle on jostain tullut ihan toinen käsitys :roll: ... vai että peili myös.... noh tuommosenhan vetää kakspuoliteipillä tuulilasiin :mrgreen:

Kuusnepaa ajattelin autoks, sillä muuta ei ole... Perheen kakkosauto on tomaatti :wink:
Täytyy varmaan kysästä tuota polkimen asennusta jostain putiikista.

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Joo, ei tarvii kytkintä.
Ite ajelin aikanaan ukon Mazda 626:lla kortin. Välillä tuli vähän torkahdettua rattiin eikä ukko huomannut mitään :mrgreen:

Periaatteessa kun opettelee heti ajamaan isolla autolla niin sehän on ihan hyvä.

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

164

Viesti Kirjoittaja KJS »

Joo pelkkä jarru matkustajan jalkatilassa riittää. Peiliksi käy mikä tahansa lisäpeili, kunhan näkyvyys takkse on riittävä (esim. asuntovaunun lisäpeili) ja kolmio perään (mieluummin helposti irrotettava jos autolla ajelee joku muu. Tuskin siitä auton koosta on haittaa, kyllähän ne etäsyydet oppii arvioimaan kun aikansa ajelee ja opetusluvalla kilometrejä on helppo hankkia.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Tarviiko tuo lisäpeili olla kiinni sivupeilissä, vai riittääkö lisä-peruutuspeili?

Avatar
Fild
Viestit: 65
Liittynyt: 26 Joulu 2003, 04:38
Car(s): 156 v6
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Fild »

Ite ajelin kuusnepalla kortin tässä syksyllä. Mulla oli lisäpeili sivupeilissä, ja luulisin, että siinä sen täytyy olla.

Jannu
Viestit: 65
Liittynyt: 05 Joulu 2003, 22:32
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Jannu »

sivupeili on hyvä olla olemassa sekä peruutuspeili on kans tarpeellinen. Muistaakseeni jompaakumpaa ei ollu pakko olla mut suositellaan kumminkin.

Ja siitä polkimen kiinnityksestä: Katsastus asemalla sanottiin( 2-vuotta sitten) että riittää kun opetuspoljin on tukevasti kiinni ja pysyy paikoillaan niin kiinnitys on riittävä. Missään ei muistaakseeni sanottu että polkimen täytyy olla auton korissa kiinni.

Itse kun opettelin ajamaan, oli poljin pultattu autoon kiinni mutta toimiessani opettajana oli poljin pultattu sopivankokoiseen ja muotoiseen sekä melko paksuun "peltiin" kiinni ja tämä oli laitettu jalkatilaan kumimaton päälle ja toinen kumimatto pellin päälle sopivin leikkauksin.

Vaijeri on helppo kiinnittää kun jarrupolkimen takaa löytyy melkein aina jonkinsortin pultti.

Eroja saattaa olla eri katsastus asemien välillä mutta se selviää kysymällä ja onhan noi pykälätkin voineet muuttua.

Eipä tullu reikiä autoon ja kyllähän noita kilometrejä kerttyi itsellä n.6000km ja emännällä hieman vähemmän. Autokoulussa ei ihan saa ajaa yhtä paljoa :-D

Avatar
Romeo
Viestit: 528
Liittynyt: 16 Elo 2004, 23:30
Paikkakunta: Ruokolahti

Viesti Kirjoittaja Romeo »

Ajoin ite kortin omalla alfalla vajaa kuukausi sitten eli voin antaa ohjeita.

Jarrupoljin on helppo laittaa itsekin kiinni. Se tulee metallilevyllä jalkotilaan ja se levy pitäisi pultata kiinni lattiaan, (itselläni ei ollut kiinnitetty mitenkään, mutta kaveri kävi omaa autoaan katsastamassa niin ei mennyt läpi, koska ei ollut kiinni). Vaijeri tulee opetuspolkimelta kuskinpuolen jalkotilaan, jossa vaijerin pää laitetaan lattiaan kiinni sinne auton jarrupolkimen taakse. Sitten vaijeri kiinnitetään vielä auton omaan jarrupolkimeen sellaisella pannalla. HUOM. polkimen pitää olla samassa asennossa kuin auton omatkin polkimet ja ei tarvitse olla kytkinpoljinta!

Lisäpeili ei ole pakollinen ajaessa, riittää että se on katsastuksessa takapenkillä mukana :-D (katsastusmies itse sanoi). Peili on tosin hyvä olla opettajalle, jotta hänkin näkee taakse.

Kolmion kannattaa olla magneettikiinnitteinen, niin on helppo ottaa se pois, jos muut ajavat autoa.

Sitten vain katsastat auton, haet tarvittavat laput ja aloitat ajamisen. Tulee muuten vajaan tonnin halvemmaksi kuin autokoulussa, saat ajaa milloin huvittaa ja paljon useammin. Suosittelen.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Kiitoksia vinkeistä! Tuon poljin olisi minun varmaan järkevintä käydä asennuttamassa :wink: , tommoinen lisäpeili olis aivan kauheen näkönen (ja enhän minä halua autoni ulkonäköä pilata) joten hyvä jos sen ei tartte olla kiinni. Tuosta kolmiosta ajattelinkin kysästä, mutta eipä tarvinnut, jos kerran on olemassa magneettikiinnitteisiä....niitä varmaan löytää jostain biltemasta/motonetistä?

Nyt vaan odotteleen vuodenvaihdetta.... ja suostutteleen opettajaa itselleni :mrgreen:

Jannu
Viestit: 65
Liittynyt: 05 Joulu 2003, 22:32
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Jannu »

Romeo kirjoitti: Jarrupoljin on helppo laittaa itsekin kiinni. Se tulee metallilevyllä jalkotilaan ja se levy pitäisi pultata kiinni lattiaan, (itselläni ei ollut kiinnitetty mitenkään, mutta kaveri kävi omaa autoaan katsastamassa niin ei mennyt läpi, koska ei ollut kiinni). HUOM. polkimen pitää olla samassa asennossa kuin auton omatkin polkimet ja ei tarvitse olla kytkinpoljinta!
On tainnu säännöt tiukentua.....meni ainakin imatran katsastuskonttorilla peltisysteemi läpi vaikka ei ollu pultattu kiinni mitenkään vaan taivutettu jalkatilan muotoiseksi ja polkimen asento oli se mikä sattu tulemaa...

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Epezi kirjoitti:Kiitoksia vinkeistä! Tuon poljin olisi minun varmaan järkevintä käydä asennuttamassa
Ei ole paha homma asentaa itse. Asensin polkimen 164:een kun poitsukka ajeli korttinsa, tuo poljinasetelma löytyy vieläkin tehtaan pakkauksessa, jos kiinnostusta on...... kunhan sen vielä löydän, nimittäin muutama muuttolaatikko vielä avaamatta :wink:
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

Avatar
Romeo
Viestit: 528
Liittynyt: 16 Elo 2004, 23:30
Paikkakunta: Ruokolahti

Viesti Kirjoittaja Romeo »

Jannu kirjoitti:
Romeo kirjoitti: Jarrupoljin on helppo laittaa itsekin kiinni. Se tulee metallilevyllä jalkotilaan ja se levy pitäisi pultata kiinni lattiaan, (itselläni ei ollut kiinnitetty mitenkään, mutta kaveri kävi omaa autoaan katsastamassa niin ei mennyt läpi, koska ei ollut kiinni). HUOM. polkimen pitää olla samassa asennossa kuin auton omatkin polkimet ja ei tarvitse olla kytkinpoljinta!
On tainnu säännöt tiukentua.....meni ainakin imatran katsastuskonttorilla peltisysteemi läpi vaikka ei ollu pultattu kiinni mitenkään vaan taivutettu jalkatilan muotoiseksi ja polkimen asento oli se mikä sattu tulemaa...
Joo tänä vuonna on tullut uudet säännökset polkimen kiinnityksestä ja asennosta.

Jannu
Viestit: 65
Liittynyt: 05 Joulu 2003, 22:32
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Jannu »

Romeo kirjoitti:Joo tänä vuonna on tullut uudet säännökset polkimen kiinnityksestä ja asennosta.
Jep, tuo selittääkin kaiken...

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Äsken tultiin asemalta. Opettaja pääsi ekalla yrittämällä läpi ja auton vuosikatsastus ja opetusautoksi muutoskatsastus menivät molemmat moitteitta läpi :mrgreen:
Elämä hymyilee jälleen...

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Huomenna kirjallisiin... vähän jänskättää :?

ajta
Viestit: 76
Liittynyt: 16 Helmi 2005, 18:53
Paikkakunta: askainen

Viesti Kirjoittaja ajta »

ota ihan rauhallisesti niissä kirjallisissa ja harjoittele muutaman kerran paikan pääl sitä koetta auttoi mua ainakin paljon (kortti ollu n.3vko)

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

kuinkas sitä voi paikanpäällä kokeilla? :shock:

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Kannattaa kattoa ne kuvat rauhassa. Hosumalla ei tule kuin ....... kakaroita. Tsemppiä vaan ja morjestellaan kun kohdataan.
Alfaholismia vuodesta 2001

ajta
Viestit: 76
Liittynyt: 16 Helmi 2005, 18:53
Paikkakunta: askainen

Viesti Kirjoittaja ajta »

siinä vaiheessa epezi kun oot ootellu siellä et pääset tekee sitä koetta meet sinne huoneeseen noudatat ohjeita koneella siinä tulee vastaan kaks kohtaa harjoittele ja olen valmis kokeeseen.
mä ajoin sen harjoittelun pari kolme kertaa läpi jonka jälkeen tein sen ja läpäisin

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Niin joo, tarkotit sitä. Täytyy pari kertaa käydä läpi.

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1109
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Ohitus kyssärit kannattaa miettiä tarkoin. Niissä itellä tuli mokat kirjallisissa mut ekalla kuitenkin läpi muutama vuos sitten.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

No menihän se ny läpi :mrgreen:
Tekstikysymyksissä ei virheitä, tilanteissa 2 (sallittu 8 )
Luulin koetta paljo hankalammaks, mutta en valita...
Aamulla sitten inssi 8)

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Onnittelut. Kortti se vaan lähestyy. Inssissä vaan ihan rauhassa ja huolella, niin kyllä se siitä.

E: Inssisetä ei välttämättä ymmärrä alfistien morjestustapaa :wink:
Alfaholismia vuodesta 2001

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Ny on kortti taskussa :mrgreen:
Inssillä ei ollu mitään huomautettavaa, vaikka kahdessa 50 alueella ajoin 40, kun en ollut täysin varma. Ja poistun irroittelemaan poljinta...

Voin kyllä sanoo että mieleeni ei tuu mitään autoo joka ois ajokortin ajamiseen parempi. Ei sähköisiä ajonhallinta vempaimia, ei sammu helposti, sopivan iso ja tietysti hemmetin hyvä ajettava. Suosittelen...

Avatar
JiiPee
Viestit: 2476
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Onnittelut Tuusulasta :-D
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Piruust onnea! :-D
Koittaa sitten pitää sen kortin omassa taskussa, ettei tarvi palauttaa vallesmannille.

Avatar
liekki
Viestit: 1079
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): Mitoc TCT 135hv
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liekki »

Onnea täältäkin! :)
Kannattaa tosiaan pitää se kaasujalka kevyenä. :wink:

ajta
Viestit: 76
Liittynyt: 16 Helmi 2005, 18:53
Paikkakunta: askainen

Viesti Kirjoittaja ajta »

samaa mieltä sen kaasujalan kanssa oli meinaan kyttä jännäs paikan kuormaauton takan väijymäs hidastin onneksi siihen kohtaan

onnea täältäkin!

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

No niin! Ikimuistoinen päivä, onneksi olkoon!

Avatar
Sauer
Viestit: 373
Liittynyt: 04 Syys 2003, 04:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sauer »

Joo, ei ne inssit paljoo valittele alinopeudesta... Päin vastoin..

Onnea vaan kortin johdosta!

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Kiitos kiitos!
Jeps, säästellään se raskas jalka jurvaan :twisted:

Avatar
HANU
Viestit: 769
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HANU »

Juu, radalla kannattaa vetää heti täysillä kun on just saanu kortin!

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Onnea vaan. Nyt voi siis Epezin bongata perjantai-iltaisin ajelemasta *****rallia Nokialla :lol:
Alfaholismia vuodesta 2001

Avatar
AuliJ
Viestit: 461
Liittynyt: 15 Kesä 2005, 23:47
Car(s): Giulietta 2.0 JTDm -12
156 2.5 V6 -98
MB CLK 500 - 03
ex 33 16V -90
ex BMW 518i -85
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja AuliJ »

Epezi kirjoitti:Kiitos kiitos!
Jeps, säästellään se raskas jalka jurvaan :twisted:
Lämpimät onnittelut uudelle kuskille :mrgreen: Mä taidan kuitenkin varmuuden vuoksi pysyä poissa Jurvalta...

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

KJS kirjoitti:bongata perjantai-iltaisin ajelemasta *****rallia Nokialla
Tai sitten ei :lol:

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

AuliJ kirjoitti: Mä taidan kuitenkin varmuuden vuoksi pysyä poissa Jurvalta...
Taisitte olla menollaan ankkarokkiin. Tunnusta! :mrgreen:

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Onnittelut vaan täältäkin!

Nyt vaan ekan vuoden aikana vähintään 60tkm mittariin, niin säilyy tuntuma.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Muista sitten edes pikkusen sääliä tuota Alfaasi, jooko :-D

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Epezi kirjoitti:
KJS kirjoitti:bongata perjantai-iltaisin ajelemasta *****rallia Nokialla
Tai sitten ei :lol:
Eli siis luu pihalla ajelemassa Hämeenkadulla 8)
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Täytyy eka päästä irrotteleen tonne radalle, niin ei tartte sitten niin kauheesti tuolla liikenteessä, ja myönnetään kyllä että ne kierrokset aina välillä nousee hieman kriittiselle alueelle, kun on kuitenkin vanha kone :oops:
mutta kaippa se alfa tykkää kun sillä ajetaan :roll:

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Epezi kirjoitti:Ny on kortti taskussa :mrgreen:
Inssillä ei ollu mitään huomautettavaa, vaikka kahdessa 50 alueella ajoin 40, kun en ollut täysin varma. Ja poistun irroittelemaan poljinta...

Voin kyllä sanoo että mieleeni ei tuu mitään autoo joka ois ajokortin ajamiseen parempi. Ei sähköisiä ajonhallinta vempaimia, ei sammu helposti, sopivan iso ja tietysti hemmetin hyvä ajettava. Suosittelen...
Onnea vaan, poitsukin tykkäsi suorittaa ajokortin Alfa 164:lla. Ei kun opetuspoljin kiertoon taas :mrgreen:
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Tulipa käytyä ajokortin 2-vaihe suorittamassa.
Olipas täyttä tuubaa. Jos miettii siltä kantilta että mitä vastinetta sain rahoilleni, niin ainoa asia on tuo talviajoharjoittelu, mutta vain siitä 220€ on hieman kohtuuton raha.
Talviharjottelua ei tietenkään koskaan ole liikaa, mutta tuokin oli vain aikaisemmin harjoittelemieni asioiden kertausta.
Minkäänlaista taloudellisen ajon opetusta ei ollut. Ajetaan autokoulun diisselillä ajon aikana ainoat sanat jotka opettajalta kuulen on "aja tuosta suoraan" "käännyppä seuraavasta vasemmalle", ja ajon päätteeksi katotaan että jahas... keskikulutus oli 5.5 :? wtf? Mitä tuo minua auttaa omalla autolla taloudellisesti ajamisessa? Koitin edes jotain sanaa saada, että oliko tuo kulutuslukema sitten paljon vai vähän, "no, jotkut on saanut kulumaan 9 litraa", aha.

Sitten katteltiin pari kuvaa, kolaroiduista autoista ja kyseltiin mieleipiteitä sosiaalisuudesta liikenteessä.

Olo on päivän päätteeksi tällainen---> :o

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Epezi kirjoitti:Talviharjottelua ei tietenkään koskaan ole liikaa, mutta tuokin oli vain aikaisemmin harjoittelemieni asioiden kertausta.
Kuva

Sori, oli pakko :lol:

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

:mrgreen: menin sanattomaksi...

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Aika paha :lol:

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

No täytyy myöntää että tuossa olin vahingoniloisena kuvaamassa, mutta seuraavana päivänä Transportterilla vähintään yhtä syvällä penkassa, eli pilkka osui tuossa omaan nilkkaan.

Vastaa Viestiin