Alfasta roikkuu osia :(
Valvoja: Moderators
Alfasta roikkuu osia :(
Jaahas, se on sitten niin että mun autosta näyttää roikkuvan joku osa vähän taka-akselin etupuolella. Olen 97% varma että se on keskiputken kiinnitysrauta (on toisesta päästään kumissa vielä kiinni). Itse putkessa ei kyllä näkynyt oikein mitään liitosta mistä se olisi ollut siinä kiinni.
Onko kenelläkään kokemuksia tuon keskiputken kiinnikkeen pettämisestä? Saako irtiruostuneen hitsattua takaisin kiinni, vai onko nyt sitten rosteriputken hankinnalle otollinen hetki?
Ensi viikolla pitäisi kyllä käydä Tiittasella poistelemassa etuputken sirinää, joten samalla ne varmaan hitsaa tuonkin paikalleen jos se vaan on tehtävissä..? Osa näytti tosiaan siltä että se oli vain ruostunut irti, mitään pultinreikiä en huomannut, joten lienee kuulunut itse putkeen? Kai sen niin päin pitäisi mennä että se tukirauta on kiinni putkessa ja kiinnitetään sitten autoon siihen kumisysteemiin...
Osaako joku muuten kokemuksesta sanoa minkä hintaisia nuo putkistot (vaikkapa katista taaksepäin) ovat 156 2.0 TS:ään? Esim. siis Novitec, Supersprint, Remus tai jonkun pajan vääntämä rosteriputki..?
Onko kenelläkään kokemuksia tuon keskiputken kiinnikkeen pettämisestä? Saako irtiruostuneen hitsattua takaisin kiinni, vai onko nyt sitten rosteriputken hankinnalle otollinen hetki?
Ensi viikolla pitäisi kyllä käydä Tiittasella poistelemassa etuputken sirinää, joten samalla ne varmaan hitsaa tuonkin paikalleen jos se vaan on tehtävissä..? Osa näytti tosiaan siltä että se oli vain ruostunut irti, mitään pultinreikiä en huomannut, joten lienee kuulunut itse putkeen? Kai sen niin päin pitäisi mennä että se tukirauta on kiinni putkessa ja kiinnitetään sitten autoon siihen kumisysteemiin...
Osaako joku muuten kokemuksesta sanoa minkä hintaisia nuo putkistot (vaikkapa katista taaksepäin) ovat 156 2.0 TS:ään? Esim. siis Novitec, Supersprint, Remus tai jonkun pajan vääntämä rosteriputki..?
Mun Alfassa keskiputken etummaisesta liitoksesta oli mutterit haihtuneet ja putki samalla sitten irronnut kiinnikkeistään. Äänet oli erittäin Tuning henkiset
Jos sinullakin olisi korroosio käynyt mutterit poistamassa?
Onneksi sain laitettua uudet mutterit, ihan tiivis siitä ei silti tullut.
Onko ne laippojen väliin tulevat tiivisteet kertakäyttöisiä vai jäikö se liitos vain löysälle? (Putki oli lämmin kun kiristin uudet mutterit paikalleen)
Jos sinullakin olisi korroosio käynyt mutterit poistamassa?
Onneksi sain laitettua uudet mutterit, ihan tiivis siitä ei silti tullut.
Onko ne laippojen väliin tulevat tiivisteet kertakäyttöisiä vai jäikö se liitos vain löysälle? (Putki oli lämmin kun kiristin uudet mutterit paikalleen)
VMP
On se ihmeellinen auto, aina on jollain esiintynyt sama ongelma. Tosin tämä nyt ei niin ihmeellinen juttu ole, korroosiohan noita putkia väkisin syö... Mikä härpäke tuo putkiklemmari on? Voi olla tyhmä kysymys, mutta pitäähän jonkun niitäkin esittää ettei vallan tylsäksi mene.KJS kirjoitti:Itselläni on ollut jo pidemmän aikaa tuo keskiputken kiinnitysrauta kiinni putkiklemmarilla. Tosin ennen talvea uusin putken katilta taakse.
Mitä putkea olet ajatellut sinne laittaa? Oletko törmännyt johonkin video-/audioklippeihin miltä vehje kuulostaa putkenvaihdon jälkeen?
Kyllä se putki ihan paikallaan vielä oli, joten tuskin ne pultit on vielä irronneet..? Eikä tuota ääntä voi kovin tuning-henkisenä pitää. Lähinnä kuplavolkkarilta kuulostaa. Tosin olen huomannut että korkeammilla kierroksilla kuuluu putkesta jonkinmoinen "raaka rääkäisy", joka voisi ehkä johtua tästä? Vai kuuluuko vaan asiaan ja henkeen? Perkules kun on ollut auto vasta niin vähän aikaa ettei tiedä miltä sen pitäisi kuulostaa. Tuo rääkäisy ei kuulosta ollenkaan niin nololta tai häiritsevältä kuin sirinä, btw.mattijus kirjoitti:Mun Alfassa keskiputken etummaisesta liitoksesta oli mutterit haihtuneet ja putki samalla sitten irronnut kiinnikkeistään. Äänet oli erittäin Tuning henkiset Embarassed
Jos sinullakin olisi korroosio käynyt mutterit poistamassa?
Ja sama vika löytyy.. Oli muuten siististi irronnut, ei revennyt mistään eikä ruosteessa. Tosin ei putkessa ollut kyllä mitään jälkiä alkuperäisestä hitsaamisestakaan
Putkiklemmarilla kiinni vaan, tiukasti on ollut jo puoli vuotta ja hyvin kestänee..
Ja tässä sulle putkiklemmari
http://www.hanakkatalo.fi/images/Klemmari3.JPG
Putkiklemmarilla kiinni vaan, tiukasti on ollut jo puoli vuotta ja hyvin kestänee..
Ja tässä sulle putkiklemmari
http://www.hanakkatalo.fi/images/Klemmari3.JPG
Ok, eli putkiklemmari on siis sama asia kuin jubilee clip...Bones kirjoitti:Ja tässä sulle putkiklemmari
No ei ole paha korjata sitten tuollaisella sitä. Piru, en saakaan uutta putkea. No, toisaalta eihän mun tarvitse sitä ostosta perustella kuin itselleni (ei hellasäröä), joten kyllä tässä on ehkä sittenkin selkeä tarve uudelle putkelle.
Mulla siis kaikki kiinnikkeet ja kilkkeet olivat ehjät, pakoputken laipan pultteihin tulevat mutterit olivat ruostuneet olemattomaksi. Kiinnike tulee näiden pulttien avulla paikalleen, jolloin putki oli löysällä ensimmäisen kiinnikkeen kohdalta. Korjautui siis kun tasapäämeisselillä ja WD-40:llä rouhi mutterinjämät pulttien ympäriltä pois, nosti putken paikalleen ja laittoi uudet mutterit.
Sellainen raaka rääkäisy kuuluu mullakin jossain 3500rpm ja ylöspäin, luulen, että putki vuotaa tuosta liitoksesta ja sen takia se kuuluu. Raaka rääkäisy oli erittäin raaka rääkäisy kun siinä liitoksessa oli millin rako
Sellainen raaka rääkäisy kuuluu mullakin jossain 3500rpm ja ylöspäin, luulen, että putki vuotaa tuosta liitoksesta ja sen takia se kuuluu. Raaka rääkäisy oli erittäin raaka rääkäisy kun siinä liitoksessa oli millin rako
VMP
- Georgios Terziakis
- Viestit: 162
- Liittynyt: 05 Helmi 2004, 16:27
- Paikkakunta: Imatra