Ilmastointi (156 V6)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Ilmastointi (156 V6)

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Voi itku.

Ilmastointi ei pelitä; kompura käynnistyy, mutta ei tule lainkaan kylmää ilmaa. Ilmeisesti kylmäaineet tulleet ulos..? Taisi tulla vuoto johonkin, vaikka ilmastointi huollettiin vain pari kuukautta sitten :?

Prkl. Ei auta, täytyy mennä tutkimaan.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Jos kompura lähtee käyntiin niin kyllä siellä silloin kylmäainetta täytyy olla - järjestelmässä on painekytkin, joka suojaa kompuraa hajoamiselta estäen sen käynnistymisen jos mömmöt ovat päässeet karkuun.

Ei kai lämmityslaitteen hana jää jostain syystä osittain auki?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
pikkis77
Viestit: 501
Liittynyt: 06 Touko 2005, 21:18
Car(s): AR spider 2.0 vm. 1984
Paikkakunta: Kulloonkylä (Porvoo)

Viesti Kirjoittaja pikkis77 »

Mulla meni ilmankuivaaja tukkoon, kompura kävi, mitään ei tapahtunut ilman viileydessä.

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Kiitos vastauksista.

Joo, kumpura lähtee käyntiin ihan normaalisti, mutta ilmastointilaite pitää sellaista ylimääräistä vaimeaa vinkunaa, jota ei normaalisti ole kuulunut, ääni kuuluu parhaiten sisätiloihin :? Olisiko kierrätysmoottori kilahtanut?

Lämmityslaitteen hanan pitäisi olla kiinni. Miten tuon ilmankuivaajan pystyy tarkastamaan?

Äh, kun on kädetön olo.. :oops:
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
pikkis77
Viestit: 501
Liittynyt: 06 Touko 2005, 21:18
Car(s): AR spider 2.0 vm. 1984
Paikkakunta: Kulloonkylä (Porvoo)

Viesti Kirjoittaja pikkis77 »

Mun auto oli Tattarisuolla Nykäsen Autosöhköllä. Laittoivat uudet aineet sisään niin käynnistettäessä ilmastointia paineet nousi 20 kun pitäisi olla kai 1 baari/kilo?

Avatar
heus
Viestit: 59
Liittynyt: 24 Syys 2004, 02:13
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja heus »

pikkis77 ilmastointi järjestelmän päine määräytyy osaks ilman lämpötilan mukaa. yleensä imupuolella on noin 1.5-3.5 bar ja paine 10-25 bar. lauhdutin flekti kytkeytyy noin 20bar monessa merkissä. joten paine silloin laskee..
ciancarlo se siun vinkuna taitaa tulla siitä et siellä järjestelmässä on liian vähän kylmäainetta monesti kuuluu sisää paljon paremmin ja ulos ei lainkaa.. yleensä autoissa (luukuun ottamatta jenkit ja volvot) ei ole paine katkasija kuin paine puolella joka mittaa korkea painetta ja matala painetta, joten kun laite on käynnissä jos siellä järjestelmässä on vhääkä kylmäainetta niin kompura lähtee käyntii.. imu puolen paine voi olla vaikka imun puolella ja paine puolel 5bar niin laite ei katkase koska matala paine katkasu on esim. 2 bar.
*156 v6*

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Heus, kiitos kommentista. Jos kylmäaineet ovat vähissä, niin sitten järjestelmässä on vuoto, sillä aineet täytettiin todellakin vain pari kuukautta sitten.

Vein auton äsken tarkastettavaksi Malminkartanon autohuoltoon, saas nähdä, mikä on tuomio. Laitan tuloksen tänne, kun selviää..


Terv. CC.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Re: Ilmastointi (156 V6)

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Ciancarlo kirjoitti:Voi itku.

Ilmastointi ei pelitä; kompura käynnistyy, mutta ei tule lainkaan kylmää ilmaa. Ilmeisesti kylmäaineet tulleet ulos..? Taisi tulla vuoto johonkin, vaikka ilmastointi huollettiin vain pari kuukautta sitten :?

Prkl. Ei auta, täytyy mennä tutkimaan.
Jotkut sanoo visaat kertovat, että ei pidä mennä sorkkimaan turhaan, jos toimii (vaihtamaan öljyjä+kylmäainetta). Ovat sitä mieltä, että pelkkä kylmäaineen lisäys vain ettei tule ongelmia jatkossa... :shock:

Paska juttu, voi voi :(
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

No niin.

Tuomio oli seuraava: kylmäaineet olivat todella vähissä. Silti kompura käynnistyi. Vatta fak? No, ilmeisesti sitä mömmöä oli kuitenkin niin paljon, ettei painekytkin estänyt kompuraa käynnistymästä. Väriainetarkastus ei paljastanut vuotoa, hm..toivottavasti vuoto(?) ei ole niin pieni, ettei väriaineella sitä näe..vai olisikohan sittenkin käynyt pieni fiba ilmastointilaitteen huollon yhteydessä.. :?

Noh, enivei nyt on kunnossa, täytyy seurata ja tarkasti..


Terv. CC.
Viimeksi muokannut Ciancarlo, 01 Elo 2005, 23:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
heus
Viestit: 59
Liittynyt: 24 Syys 2004, 02:13
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja heus »

Kuivaajan pystyy testaamaa kunnolla rälläköimällä sen halki, sitte hän se on rikki.. mut esim. 156 2.5 v6 kuivaajan saa 30e eli ei paha hinta.. kyllä niit kuivaajiaki kannattaa vaihtaa ajan myötä esim. 7 vuoden välein.. tai aina kun järjestelmä on tyhjä niin se pitäs vaihtaa.. ja öljyä kannattaa pyytää lisäämää aina kylmäaine lisäyksen yhteydessä, koska jos kylmäainetta vuotaa pois järjestelmästä niin myös öljyä tulee ulos..
*156 v6*

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Kiitti taas Heus.

Stna. Prkl. Ensi kerralla olen taas hiukan..hm.. noh en viisaampi vaan kokeneempi. :)


Terv. CC.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Vastaa Viestiin