Jos olisin sinä, tekisin seuraavasti(mutten ole, joten joudut tekemään itse ) :Midi kirjoitti:Nyt alko keskuslukitus fittuilemaan, kun laittaa ovia lukkoon niin tapit menee alas ja nousee sit samantien ylös. Eka aattelin et johtu vaan siitä ettei joku ovi ollu kunnolla kii mut nyt ei auta ees ovien paiskominen, ei vaan suostu jäämään lukkoon.
1. Kuskin ovipahvi auki
2. Lukkomoottorin liitin irti
3. Sitten tutkit moottorin pään liittimestä(5 johdinta?) yleismittarilla :
- Kahden johtimen välistä pitäisi löytyä resistanssia noin 5 - 200 Ohmia, niillä ajetaan lukko ylös alas riippuen kumminpäin rele pistää + ja - jännitteen kun toinen etuovi ohjaa.
- Jäljelle jäävistä kolmesta johtimesta yksi on maa(musta?), mittarin toinen piikki siihen
- Toisella piikillä koitat jäljelle jäävät johtimet(Auki ja kiinni mikrokytkimet). Toisessa pitäisi olla 0 Ohmia ja toisessa ääretön resistanssi eli ei yhteyttä
- Sitten liikutat moottorin käsin toiseen asentoon ja toistat edellisen kohdan. Nyt 0 ohmia ja ääretön resistanssi pitäisi olla päinvastaisissa johtimissa.
4. Jos kaikki edellämainitut kokeet onnistuivat, tee sama toisen oven lukkomoottorille.
Itse luulen että vika on jomman kumman etuoven rajakatkaisijoissa. Jompi tai kumpi etuovien auki rajoista antaa keskuslukon releelle pulssin nostaa lukot ylös heti kun keskuslukko on pistänyt ne alas, eli toisin sanoen kytkin on jumittunut päälle-asentoon. Jos vika ei ole siinä, on vika luultavasti keskuslukon ohjausreleissä. Tosin Alfan sähköthän tunnetaan helppoina ja johdonmukaisina...