"Edullinen" jakohihnan vaihto 156:seen
Valvoja: Moderators
- jaskas
- Viestit: 615
- Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
- Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
- Paikkakunta: Hki
- Viesti:
"Edullinen" jakohihnan vaihto 156:seen
Olen kaikki autoni huollattanut Hyvinkään autohuolto E.Jaakolalla ja onnistui se 2.0 T.S:n jakohihnan vaihto
faktat tässä:
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=3293
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=3292
En usko, että noilla osien hinnoilla huoltoa paljoa tuon halvemmaksi saa.
Suosittelen.
faktat tässä:
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=3293
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=3292
En usko, että noilla osien hinnoilla huoltoa paljoa tuon halvemmaksi saa.
Suosittelen.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Pikainen hintatiedustelu puhelimitse Laakeri-Systems Oy:ltä tuotti seuraavan tuloksen edellämainittujen tiivisteiden osalta:
1) Pako, hyllytavaraa, hinta n. 8€ kpl
2) Imu, hyllytavaraa, hinta n. 10 € kpl
3) Tasapainoakseleiden tiivisteet saatavissa tilaamalla, ei hyllyssä, hinta olleen noin 8€ kpl
Eli näitähän löytyy kyllä muualtakin kuin Deltasta.
1) Pako, hyllytavaraa, hinta n. 8€ kpl
2) Imu, hyllytavaraa, hinta n. 10 € kpl
3) Tasapainoakseleiden tiivisteet saatavissa tilaamalla, ei hyllyssä, hinta olleen noin 8€ kpl
Eli näitähän löytyy kyllä muualtakin kuin Deltasta.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Carlos
- Viestit: 1932
- Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
- Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15 - Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi
Kannattaa kysyä Tiivistetekniikka Oy:stä
http://www.tiivistetekniikka.fi/
http://www.tiivistetekniikka.fi/
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Kiitos vinkistä Carlos ja tietenkin Jaskasille inputista. Kohta se imunokan tiiviste on haettava kun alkaa korjaussarjan asennus. Pieni raha siitä, että se on valmiina, kun tarvitsee. Viikonloppuna kun osien saaminen on onnenkauppaa.
Auton osissa kyllä säästää maahantuojan hintoihin verrattuna, jos
1) tietää mitä tarvitsee (useinmiten en !, korjaus+parts CD:t auttavat)
2) tietää mistä niitä saa (tämäkin joskus hieman hakusessa)
2) on aikaa etsiskellä ja haeskella (lapset takapenkillä, Great!)
Toki ajot eri paikkoihinkin maksavat nekin, mutta mitäpä sitä ei harrastuksen vuoksi tekisi.
Auton osissa kyllä säästää maahantuojan hintoihin verrattuna, jos
1) tietää mitä tarvitsee (useinmiten en !, korjaus+parts CD:t auttavat)
2) tietää mistä niitä saa (tämäkin joskus hieman hakusessa)
2) on aikaa etsiskellä ja haeskella (lapset takapenkillä, Great!)
Toki ajot eri paikkoihinkin maksavat nekin, mutta mitäpä sitä ei harrastuksen vuoksi tekisi.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- Ghost
- Viestit: 456
- Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
- Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S - Paikkakunta: Tampere
Kyselin Muukkoselta hihnanvaihdon hintaa ja vastaus oli: Jakohihnan vaihtopaketti töineen, osineen olisi 270,00€. En taida sittenkään alkaa itse vaihtamaan.
Edit: Toivottavasti ei ollut kirjoitusvirhe!
Edit: Toivottavasti ei ollut kirjoitusvirhe!
Viimeksi muokannut Ghost, 10 Elo 2005, 00:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Mtäh? Hankin itse osat motonetista ja Muukkoselta, ja jos oikein muistan niin kyllä mulla tuo raha meni pelkästään jo osiin (siis moniura-, tasapainotus- ja jakohihnat + kikkulat ja mokkulat). Sisälsikö tuo 270€ VAIN jakohihnat+kiristimen ?Ghost kirjoitti:Kyselin Muukkoselta hihnanvaihdon hintaa ja vastaus oli: Jakohihnan vaihtopaketti töineen, osineen olisi 270,00€. En taida sittenkään alkaa itse vaihtamaan.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- Ghost
- Viestit: 456
- Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
- Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S - Paikkakunta: Tampere
Copypastesin tämän rivin suoraan sähköpostista:JiiPee kirjoitti: Mtäh? Hankin itse osat motonetista ja Muukkoselta, ja jos oikein muistan niin kyllä mulla tuo raha meni pelkästään jo osiin (siis moniura-, tasapainotus- ja jakohihnat + kikkulat ja mokkulat). Sisälsikö tuo 270€ VAIN jakohihnat+kiristimen ?
Jakohihnan vaihtopaketti töineen, osineen olisi 270,00€.
Ei sisällä apulaitehihnaa.
Haisee se kyllä niin halvalta, että kysykääpä nyt joku muukin, niin nähdään saadaanko sama hinta
Ghost kirjoitti:Copypastesin tämän rivin suoraan sähköpostista:JiiPee kirjoitti: Mtäh? Hankin itse osat motonetista ja Muukkoselta, ja jos oikein muistan niin kyllä mulla tuo raha meni pelkästään jo osiin (siis moniura-, tasapainotus- ja jakohihnat + kikkulat ja mokkulat). Sisälsikö tuo 270€ VAIN jakohihnat+kiristimen ?
Jakohihnan vaihtopaketti töineen, osineen olisi 270,00€.
Ei sisällä apulaitehihnaa.
Haisee se kyllä niin halvalta, että kysykääpä nyt joku muukin, niin nähdään saadaanko sama hinta
Ei vissiin ollut V6:seen tuo hihnanvaihto ?
Ite kysyin muukkoselta 156 dieseliin jakohihnan vaihtoa ja hinta töineen olisi 350euroa+tarvittaessa vesipumppu 75e...Ghost kirjoitti:Haisee se kyllä niin halvalta, että kysykääpä nyt joku muukin, niin nähdään saadaanko sama hinta
Deltan hinta samasta hommasta 1200euroa.
Itsekkin ihmettelen hiukan....
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Tässä ketjussa on ollut puhetta tiivisteiden hinnoista. Hain eilen imu- ja pakonokka-akselien tiivisteet Tiivistekeskuksesta Vantaalta. Hintaa kertyi kokonaisuudessaan 14 euroa veroineen ! Huimaa, eikö? Toisaalta tuolle paketille olisi voinut tulla hintaa jopa yli 80 euroa samasta paikasta.
Muistaakseni pienempi tiiviste (pako) maksoi vajaat 5 euroa NITRIILI-kumisena ja sama VITON-kumisena noin 40 euroa !!!!!!! (huom! Viton on DuPontin tavaramerkki, mutta myös eri kumiseos). Kumpaakohan Alfassa käytetään alkuperäisenä tiivisteenä ? Soimattiinkohan DA:n hintoja tässä turhaan ?
Näiden kumien erot ovat lämmönkestossa ja haurastumisessa. Jos oikein muistan niin
1) Nitriili, +120 astetta, jatkuvassa yli 80 asteessa alkaa hiljalleen kovettua ja haurastua
2) Viton, +200 astetta,
Muuta en näistä tiedä, mutta kieltämättä olin hölmistynyt. Lompakko antoi periksi vain noihin halvempiin. Kestäähän nekin kannessa aikansa, toivottavasti. Jos ei tiivisteiden lisäksi muuta käteen jäänyt niin ainakin ristiriitaiset fiilikset.
Muistaakseni pienempi tiiviste (pako) maksoi vajaat 5 euroa NITRIILI-kumisena ja sama VITON-kumisena noin 40 euroa !!!!!!! (huom! Viton on DuPontin tavaramerkki, mutta myös eri kumiseos). Kumpaakohan Alfassa käytetään alkuperäisenä tiivisteenä ? Soimattiinkohan DA:n hintoja tässä turhaan ?
Näiden kumien erot ovat lämmönkestossa ja haurastumisessa. Jos oikein muistan niin
1) Nitriili, +120 astetta, jatkuvassa yli 80 asteessa alkaa hiljalleen kovettua ja haurastua
2) Viton, +200 astetta,
Muuta en näistä tiedä, mutta kieltämättä olin hölmistynyt. Lompakko antoi periksi vain noihin halvempiin. Kestäähän nekin kannessa aikansa, toivottavasti. Jos ei tiivisteiden lisäksi muuta käteen jäänyt niin ainakin ristiriitaiset fiilikset.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
Noiden eri kumiseosten kanssa olen joutunut työasioissa tappelemaan.
Jotkut kun kovettuvat ja murenevat tosi nopeasti vedessä ja toiset eivät sitten kestä ollenkaan muita aineita.
Muistaakseni eräässä laitteistossa(jossa jäähdytys hoidetaan kierrättämällä kylmää vettä lauhduttimessa kiertovesipumpulla) meillä oli paljon ongelmia nitriilisten juoksupyörien kanssa,kun ne murenivat ja ongelmasta päästiin vasta kun ne vaihdettiin neopreenisiin.
Jotkut kun kovettuvat ja murenevat tosi nopeasti vedessä ja toiset eivät sitten kestä ollenkaan muita aineita.
Muistaakseni eräässä laitteistossa(jossa jäähdytys hoidetaan kierrättämällä kylmää vettä lauhduttimessa kiertovesipumpulla) meillä oli paljon ongelmia nitriilisten juoksupyörien kanssa,kun ne murenivat ja ongelmasta päästiin vasta kun ne vaihdettiin neopreenisiin.
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Dodiin,
Ajoituksen muuntimen korjaussarja laitettu paikoilleen. Eikä raksuttele enää käynnistettäessä. Muutenkin tuntuu siltä, että muutkin ..hmmm.. rapinat jäivät pois - luulenkohan vain ? Kiitokset rasvanäpille työpanoksesta ja asiantuntemuksesta. Vajaat 6 tuntia siinä vierähti.
Asiaan eli siihen tiivisteeseen vielä. Vanhassa tiivisteessä, jolla oli jo 100 tkm takana, oli merkintojä sen kyljessä. Muusta en kyllä mitään ymmärtänyt, mutta siinä oli merkintä 180c astetta ja väriltään tiiviste oli ruskeahko. Asteluku viitannee siihen, että tässä on kyse jostain muusta kuin nitriilikumista - olenko oikealla polulla ? Peijooni sentään. Toivoa sopii, että nyt laitettu nitriilikumitiiviste pitää.
Ajoituksen muuntimen korjaussarja laitettu paikoilleen. Eikä raksuttele enää käynnistettäessä. Muutenkin tuntuu siltä, että muutkin ..hmmm.. rapinat jäivät pois - luulenkohan vain ? Kiitokset rasvanäpille työpanoksesta ja asiantuntemuksesta. Vajaat 6 tuntia siinä vierähti.
Asiaan eli siihen tiivisteeseen vielä. Vanhassa tiivisteessä, jolla oli jo 100 tkm takana, oli merkintojä sen kyljessä. Muusta en kyllä mitään ymmärtänyt, mutta siinä oli merkintä 180c astetta ja väriltään tiiviste oli ruskeahko. Asteluku viitannee siihen, että tässä on kyse jostain muusta kuin nitriilikumista - olenko oikealla polulla ? Peijooni sentään. Toivoa sopii, että nyt laitettu nitriilikumitiiviste pitää.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Pahus, kun en tohkeissani älynnyt ottaa kameralla kuvia. Jos saisi jostakin vaikkapa käytöstä poistetun muuntimen niin siitähän sitten voisi kuvat nasauttaa. Selostus voidaan jossakin vaiheessa kirjootella, kunhan aikaa löytyy. Täytyypä jutella rasvanäpin kanssa asiasta, ellei hän ole jo tuota kirjoottelemassa.Alfistipohjoosesta kirjoitti:Tuosta remontista ois kiva saada seikkaperäinen selostus, itsellä ja varmaan muillakin tuo homma edessä.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila